abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 19:08:43 #276
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45567849
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:44 schreef Moonah het volgende:
Deze post is me de hele week bij gebleven. Je omschrijft dat gevoel zó mooi!
Vanmiddag had ik iets vergelijkbaars.
We reden terug van een weekendje schoonouders. J lag naast me te slapen, Thies achterin. Ik was me er zó van bewust dat ik verantwoordelijk was voor mijn mannen, mijn gezin. Op een gegeven moment begon het meer dan hard te regenen, het water kletterde met bakken op de voorruit en ik vond het eigenlijk best eng ineens. Voelde me enorm kwetsbaar. Stel je voor dat ik in een slipspoor zou raken, wat als de ruitenwissers het niet meer konden bijbenen.. . Ik merkte dat ik gespannen was. Voelde me erg opgelucht toen de hevige bui voorbij trok. Maar mijn mannen sliepen gewoon door, zich volledig overgevend aan mij, compleet vertrouwend op mama....
En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:43 schreef kozakken het volgende:
En zo zat ik zondagavond in de auto terug naar huis met al mijn mannen. Het was rustig, want iedereen lag te slapen na een vermoeiende dag spelen bij vrienden.

En het enige wat ik kon denken (behalve de route) was: Dit is nu mijn kostbaarste bezit En ik voelde me zo gelukkig, zo compleet en tegelijkertijd zo vol van bewust van alle gevaren buiten. Maar in de auto speelde dat even niet. Ik was als enige wakker en had mijn grootste goed om me heen en mocht dat ook nog naar huis brengen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45568197
Ik dacht al! Het kwam me zo bekend voor

Ik kan er ook van genieten om met z'n vieren in de auto te zitten of thuis te zijn. Echt lekker wij met z'n viertjes. Heerlijk gevoel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45568506
Nog ff voor de duidelijkheid, ik zou nooit blowen als Kim er bij is natuurlijk!
pi_45568541
Ik denk dat ze bedoelden terwijl je thuis bent met Kim. Dus ook als zij ligt te slapen.

Als je niet zo lekker in je vel zit kan je het blowen beter achterwege laten. Ik heb zelf in het verleden daar wel eens minder prettige ervaringen mee gehad, je kan in een soort 'bad trip' raken.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 21 januari 2007 @ 21:18:03 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45568568
Maar blowen kan ook dag/dagen erna nog effect hebben op hoe je je voelt Ingrid...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_45568668
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ontopic Heb 1 mixje uitgetest, dat gaat best met de ad medicijnen.
Vraag me af of ik in combi met de ad medicijnen een joint mag hebben.
Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?
Natuurlijk kan 1 glas alcohol misschien geen kwaad maar ik heb toch nooit de behoefte gehad om het uit te proberen voor het geval die waarschuwing er toch daadwerkelijk niet voor niks opstaat.

Ik wil je niet aanvallen hier maar ik vind het gewoon niet slim om de bijsluiter van AD medicijnen te negeren.
Syllables govern the world
pi_45568799
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:32 schreef reese.com het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je een mixje 'uit test' als er toch heel duidelijk op AD medicijnen staat dat het niet goed is in combinatie met alcohol?
Natuurlijk kan 1 glas alcohol misschien geen kwaad maar ik heb toch nooit de behoefte gehad om het uit te proberen voor het geval die waarschuwing er toch daadwerkelijk niet voor niks opstaat.

Ik wil je niet aanvallen hier maar ik vind het gewoon niet slim om de bijsluiter van AD medicijnen te negeren.
Als het lukt reageer ik morgen wel, want fok ligt er hier constant uit, kan niet zien of mijn post gelukt is.
  zondag 21 januari 2007 @ 22:15:46 #283
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45569029
Moonah jij kunt anders ook een gevoelige snaar raken bij lezers hier! Mooi gevoel he!

Ik vind de verliefdheid gewoon weer opnieuw uit, sinds de geboorte van Simon

Morgen weer werken, het werk an sich gaat best goed, daar was ik verder niet bang voor. (Linda en nog iemand anders, jij vroeg er nog naar, lief!)
Maar verder... het doet me zoveel te gaan werken, ik weet verder even niet wat ik er verder mee wil. Nu werk ik nog therapeutisch, ook ivm voordeel werkgever.

Ingrid, ik zou ook geen enkel risico nemen hoor
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 21 januari 2007 @ 22:38:16 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45569183
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:08 schreef Sugar het volgende:

[..]

En dat doet mij weer heel erg denken aan déze post, van Kozakken ook.
[..]
Plagiaat!

Blijkbaar een vaak voorkomend gevoel! Hoe vreemd ook met nieuwbakken moeders wier hormonen door hun lijf gieren...

PM, sterkte morgen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45569258
Moonah, wat mooi omschreven...

PM, succes morgen!

Ingrid, lijkt me nou niet zo slim om te gaan blowen. Ook niet als Kim er is. Zoals al aangegeven versterkt een joint je stemming en als je depressief bent en je gaat blowen heb je kans dat het alleen maar versterkt.. sowieso snap ik nooit wat mensen aan blowen vinden, maar dat is mijn mening..
Tja en een glaasje alcohol nemen, moet je zelf weten, maar als in de bijsluiter van de AD medicijnen staat dat je het niet moet doen zal dat wel een reden hebben..

En zoals ook al aangegeven.. je bent moeder en draagt de verantwoording over een kind dat zelf weinig tot niets kan... stel dat er wat gebeurd.....

Ik vind het mijn mening! behoorlijk onverantwoord...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45569288
PM
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45569395
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:49 schreef Vicky het volgende:

Ingrid, lijkt me nou niet zo slim om te gaan blowen. Ook niet als Kim er is. Zoals al aangegeven versterkt een joint je stemming en als je depressief bent en je gaat blowen heb je kans dat het alleen maar versterkt.. sowieso snap ik nooit wat mensen aan blowen vinden, maar dat is mijn mening..
Dat je het niet snapt is natuurlijk geen mening
Als je in een leuke, gezellige bui bent kan het echt heel leuk en enorm lachen zijn als je geblowd hebt (of bijv spacecake gegeten hebt). Of je kan heel diepzinnige, vreselijk filosofische vind je dan zelf gesprekken hebben. En natuurlijk moet idd ieder dat voor zich weten. Zo lang je niet de verantwoording draagt voor een ander, that is.

Zelf heb ik beiden trouwens al in geen jaren meer gedaan. Naar mijn idee hoort het toch een beetje bij een bepaalde fase van je leven en dat is imo niet dezelfde als waarin je moeder wordt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 21 januari 2007 @ 23:32:19 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_45569447
Alcohol met Ad ik deed dat ook ooit es, nog geen kinderen, nog geen sprake van kinderen, maar dat heb ik geweten....

Alles beleefde ik nog heftiger...

Ingrid ik zou die AD heel serieus nemen, en lekker alleen met water inemen of frisdrank...
Dan maar even geen joints, en geen alcohol...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45570242
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:51 schreef Moonah het volgende:
Trouwens, wij hebben vandaag feest.
Thies is een jaar geleden verwekt....
Gefeliciteerd!
Dat dacht ik vorige week ook ineens.
Dus eigenlijk is Fons ietske ouder dan Thies ipv omgekeerd.
  maandag 22 januari 2007 @ 08:37:39 #290
103793 kozakken
Living the life
pi_45570532
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:38 schreef Moonah het volgende:

[..]
Blijkbaar een vaak voorkomend gevoel! Hoe vreemd ook met nieuwbakken moeders wier hormonen door hun lijf gieren...
Wat mooi dat jullie het zo mooi vonden
Bijzonder he, dat zoveel van die emoties toch ook overeenkomen. Op dezelfde momenten je kwetsbaar voelen en zo intens opeens kunnen genieten van dat grote bezit.
En ik ben dol op heel goede plagiaat
  maandag 22 januari 2007 @ 08:57:45 #291
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45570723
quote:
Op maandag 22 januari 2007 07:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dat dacht ik vorige week ook ineens.
Dus eigenlijk is Fons ietske ouder dan Thies ipv omgekeerd.
Dat jullie dat zo precies weten, zeg
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45570808
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:57 schreef Neuk het volgende:

[..]

Dat jullie dat zo precies weten, zeg
Alle belangrijke zwangerschapsdata op een rij!
1e dag laatste menstruatie:
3 januari 2006

Gemiddelde duur cyclus:
28 dagen

Vruchtbaarste dag:
16 januari 2006

Datum van eisprong (ovulatie): 17 januari 2006

Innesteldag:
22 januari 2006

Bloedtest mogelijk vanaf:
27 januari 2006

Thuistest mogelijk vanaf:
29 januari 2006

Niet ongidag (Red Devil Day): 31 januari 2006

Periode waarin de meeste
geboorte afwijkingen onstaan:
7 februari 2006
t/m
14 maart 2006

Begin aanleg belangrijkste organen:
7 februari 2006

Belangrijkste organen gevormd op:
14 maart 2006

Het risico van een miskraam neemt af op: 28 maart 2006
Hier begint jouw tweede trimester

Je kindje is levensvatbaar vanaf:
13 juni 2006

Jouw derde trimester begint op:
11 juli 2006

Je mag thuis bevallen vanaf:
19 september 2006

Je was uitgerekend op dinsdag :
10 oktober 2006

pi_45570856
quote:
Op zondag 21 januari 2007 21:05 schreef Ingrid19 het volgende:
Nog ff voor de duidelijkheid, ik zou nooit blowen als Kim er bij is natuurlijk!
Dat bedoelde ik ook niet te zeggen.

Waar het mij om gaat is dat blowen, zeker als je al depressief bent of daar aanleg toe hebt, de kans behoorlijk vergroot dat je er nog dieper in schiet. Dat je dus, in plaats van "niet lekker in je vel" totaal van de wereld raakt. Niet alleen op het moment dát je blowt, maar zeker ook voor langere termijn. Dan kun je Kim wel een avondje uitbesteden, maar als jij echt helemaal in de psychische vernieling draait, komt Kim hoe je het ook wendt of keert na zo'n logeerpartij (o.i.d.) weer terug bij een moeder waar ze totaal niets meer aan heeft.

En ik vind het niet verstandig dat risico te nemen. Als je al weet hoe je je nu voelt, bedenk dan maar eens hoe het is om het nog tien keer heftiger te ervaren.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:12:33 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45570914
Och Ingrid...
Wat moet ik zeggen?
Denken jullie wel eens gewoon na, voordat je iets doet?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45573180
Goedemorgen allemaal,

hier gaat alles zijn gangetje en die therapie mijn god ik lijk wel een oud omaatje als ik daar vandaan kom maar goed alles voor het goede doel toch? Hebben een vakantie geboekt voor eind mei om lekker de bergen in te trekken in Oostenrijk... Doel is dat ik pijnloos kan lopen van de gondel naar 2 km verderop om in de hut te gaan eten!!! Nu is alles nog erg pijnlijk en niet handig...

Verder zijn we het afgelopen weekend weer oom/tante en nichtje geworden van een heel speciaal meisje met het Downsyndroom. Dit was overigens niet bekend maar gelukkig zijn mijn zwager en schoonzusje net zo nuchter als wij en ze is hoe ze is en ze komt er op haar manier ook wel. Ze heeft alleen een vergroot hartje en dat gaan ze vanaf vandaag verder onderzoeken in welke mate het is en of het goed te behandelen is... Het is raar ik was gelijk met haar in verwachting en wij wilden het ook niet laten testen net als mijn schoonzusje en wij hebben een kerngezonde dochter en hun een Downkindje met de naam Gabriella naar de aartsengel (naam vond mijn zwager heel erg bij haar passen) en het is echt een droppie om te zien ook... Met de bekende downoogjes kijkt ze je heel intens aan superlief...

Mag ik even iets vragen??? Ga er even vanuit van wel... Ik word een beetje kriegel als mensen tegen mij gaan zeggen van bevallen moet je samen delen en het is het mooiste moment van je leven... Nou niet dus kijk naar de gevolgen van mijn bevalling dan is de tijd die ik nu beleef met onze dochter veel mooier en als ik alles weer zelf kan dan wordt het nog mooier, toch? Maar de bevalling het mooiste moment van mijn leven echt niet!!!

Ingrid blijf wel een beetje logisch denken niet alleen voor jezelf maar ook voor Kim want met blowen los je niets op. Na een jointje komt het toch weer terug of je wil of niet...

Sugar en Moonah hoe gaat het met jullie en Moonah ik ben altijd positief hoor!!! Met alles dus ook met dit...

Suus ik kwam mijn buuf tegen en toen heb ik het even voor je gevraagd was geen moeite hoor!!!

voor iedereen
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45573215

Terug van een heel fijn weekendje met man en kind. Wel verkouden nu. En Eva ook.

En wij denken ook nog regelmatig terug aan 'belangrijke' data... Vorige week was het bijv een jaar geleden dat wij een positieve test hadden...

Mibos, ik zie het nu pas: Ik vond de hele bevalling ook geen barst aan hoor, en ik heb niet eens zo'n heftige bevalling gehad...
Eva
pi_45573282
Wij hier 8 maart een positieve test en 9 maart het aan onze ouders en zussen/broers verteld...
22 maart de termijnecho en ga zo maar door hoor!!! Neuk dat je dat niet meer weet???
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45573399
Al die data weet ik ook nog heel goed Ik kan me ook niet voorstellen dat ik die ooit vergeet.

Ingrid, die waarschuwingen tegen alcohol bij bepaalde medicijnen is niet alleen omdat het direct gevaar kan (misselijkheid etc.), maar vaak ook omdat alcohol de werking van een medicijn kan verminderen/versterken. En dat merk je misschien niet, maar dat kan dus wel degelijk schadelijk zijn.
  maandag 22 januari 2007 @ 11:29:04 #299
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45573584
Hier is Simon begin januari verwerkt en dit weekend was HET weekend van de ontdekking! Heb er wel bij stil gestaan.

Vanmorgen stond in de krant een artikel over begeleiding van ontzwangerende vrouwen, dat 6 weken na de bevalling door de vk te kort is, dat dat ook 9 maanden moet zijn.
Een kwart van de nieuwe moeders ontwikkelt depressieve gevoelens, 10 procent een PND.
Ook lichamelijke klachten komen veel voor, maat worden vaak niet gemeld bij huisarts.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 22 januari 2007 @ 11:33:23 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45573688
Ingrid ik vind het erg onverantwoord, de waarschuwing bij de medicatie staat er niet voor niks bij!
Driugs gebruik want ja blowen valt nog steeds onder drugsgebruik, wanneer je een kind in je buurt hebt ook al slaapt het vind ik gruwelijk.
Wat als er wat gebeurt met kim, ze wordt ziek. ik moet er niet aan denken.
Daarbij financieel gezien gaat het jullie niet lekker.
En dan ga je geld uitgeven aan alcohol en wiet?!?!?!?!?!?!?!?! sorry maar in mijn optiek is Kim en haar eten en verzorging jullie prioriteit en niet het uit testen van mixjes en jointjes.
Van dat geld van die wiet/drank kun je een heel leuk jurkje/broekje/truitje whatever dan ook halen voor kom.
Iets waar ze meer aan heeft dan ouder(s) die onder invloed zijn
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')