abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 januari 2007 @ 11:39:18 #1
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_45337673
Wat betalen jullie per uur aan de oppas? Met het kind hoeft ze (hij) niets te doen, kind ligt in bed.
Met oppas bedoel ik dus eigenlijk de babysit

[ Bericht 28% gewijzigd door FoXje op 14-01-2007 11:44:44 ]
opgezegd@fok.nl
  zondag 14 januari 2007 @ 11:42:38 #2
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_45337742
meisje van een jaar of zestien, 3 euro is echt genoeg...
Cocktail? Anyone?
pi_45340616
Even hier verder als reactie op Hoe gaat het met de moeders

Het was niet mijn bedoeling daar een discussie op te starten over tarieven en de verantwoordelijkheid van een babysitter, mijn excuses.

Babysitten brengt inderdaad heel wat verantwoordelijkheid met zich mee, daar ben ik mij ook steeds heel erg van bewust wanneer ik aan het babysitten ben!!
3 a 4euro per uur is in mijn omgeving gewoon het gangbare tarief voor een babysitter en dat wou ik even melden omdat 6,5euro per uur mij wel erg veel leek.
Ik woon wel in Belgie, misschien dat dat ook iets uitmaakt. Hier in Belgie zijn ook babysittarieven vastgelegd door de Bond voor Grote en Jonge gezinnen die rond de 3euro per uur liggen, de meeste mensen stemmen zich daar ook wel een beetje op af (ook mensen die dus niet bij de Bond aangesloten zijn en gewoon een buurmeisje,... laten babysitten).

Ik ben zelf overigens ook 20jaar
*The waves you made will always be*
pi_45382816
Het verschilt, ik pas af en toe bij een gezin met drie kinderen op, waarvan ik de oudste naar bed moet doen, de middelste een keertje moet laten plassen en de jongste het bedje verschonen of troosten omdat ze merkt dat papa en mama er niet zijn. Bij die mensen krijg ik ongeveer 2.50 per uur.

Mn zus heeft 2 kinderen die ik allebei naar bed moet brengen en alles wat daarbij hoort. Daar krijg ik ongeveer 1.50 per uur. Ik doe het vanaf mn 12e maar vanaf mn 14e gingen ze me betalen. Maar dat vind ik anders omdat ze mn zus is.

Ik ben trouwens bijna 18 jaar.
pi_45389700
hmzzz dan ben ik wel een dure oppas.
Ik pas op een kindje van (nu) 11 maanden, doe ik vanaf dat ze 3,5 maand was.
In het begin moest ik best veel doen, naar bed brengen, luier verschonen, pyama aan, flessen geven, maar nu is het een makkie haha
ze slaapt vooral, tenzij ik iets vroeger moet oppassen. dan moet ik ook eten geven, pyama aan, naar bed brengen enzo
Tenzij ze wakker wordt hoef ik eigenlijk niets te doen.
En ik krijg dus 5 euro per uur(hebben ze zelf bedacht ) hun andere oppas krijgt 3 euro ofzo.
En ik ben 21.
Een vriendin van mij kreeg iets van 2,5 euro per uur voor 2 kinderen.
pi_45393277
Ik betaal mijn oppas 12,50 voor een ochtendje van 8.30 tot 12.00 uur oppassen op mijn 3-jarige mannetje. Ik geef zelf fruit mee en schone spullen :-)
Saartje
pi_45394547
Wij betalen de oppas 20 euro op een avond. De ene keer is dat 3 uur en de andere keer is het 7 of 8 uur.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 09:39:40 #9
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45397977
Toen ik nog oppaswerk deed (das inmiddels al weer een tijdje terug) kreeg ik 3,50 euro per uur. Meer dan genoeg ook, je hoeft er maar weinig voor te doen, tenzij je natuurlijk overdag oppast.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_45400810
Ik vind het altijd zo raar als er gesproken wordt over "weinig doen". Je hoeft mischien op sommige avonden niets meer te doen dan gewoon op de bank zitten en tv kijken, maar het zou ook zo maar kunnen gebeuren dat je met een kind naar het ziekenhuis moet racen of drie kinderen tegelijk uit hun bed moet trekken omdat er brand is.
Dat zijn natuurlijk de doemscenario's en vaak zal het gelukkig niet voorkomen, maar je hebt toch als oppas een hele verantwoordelijkheid, je bent op dat moment vervanging voor de ouder.
Dat is ook meteen de reden dat ik never nooit geen vijftienjarig meisje op mijn kind zal laten passen.
pi_45402250
Ik ben zelf beginnen babysitten toen ik 15 jaar was, 3 kinderen die ik vanaf de eerste keer ook in bed moest leggen. Ik was mij erg bewust van de verantwoordelijkheid die ik hiermee kreeg, maar was er wel gerust in, vooral ook omdat het bij de buren was en mijn ouders thuis waren, als er iets zou gebeuren, waren mijn ouders dus nog steeds wel in de buurt.
Ook van die doemscenario's was ik mij toen best wel bewust, al is dat iets waar ik (nog steeds) niet te veel bij stil wil staan, ik weet wat er moet gebeuren in zo'n situatie en ik weet ook dat ik koelbloedig genoeg ben om erop te reageren.
Ik denk dat het gewoon erg van persoon tot persoon afhangt vanaf welke leeftijd je iemand de verantwoordelijkheid over je kind wilt toevertrouwen. Als ik sommige van mijn vriendinnen zie, zou ik ze zelfs op 20-jarige leeftijd die verantwoordelijkheid waarschijnlijk nog niet willen toevertrouwen...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:58:58 #12
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45402881
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 11:38 schreef owlet het volgende:
Ik vind het altijd zo raar als er gesproken wordt over "weinig doen". Je hoeft mischien op sommige avonden niets meer te doen dan gewoon op de bank zitten en tv kijken, maar het zou ook zo maar kunnen gebeuren dat je met een kind naar het ziekenhuis moet racen of drie kinderen tegelijk uit hun bed moet trekken omdat er brand is.
Dat zijn natuurlijk de doemscenario's en vaak zal het gelukkig niet voorkomen, maar je hebt toch als oppas een hele verantwoordelijkheid, je bent op dat moment vervanging voor de ouder.
Dat is ook meteen de reden dat ik never nooit geen vijftienjarig meisje op mijn kind zal laten passen.
Normaal gesproken hoef je weinig te doen, daar gaan ook de ouders van uit en daar betalen ze je ook naar. Dat je een bepaalde verantwoordelijkheid op je hebt liggen wil niet direct zeggen dat je daarom meer betaald krijgt. Misschien een beetje een appels-met-peren vergelijking, maar veel topmanagers in het bedrijfsleven krijgen meer betaald dan menig huisarts, terwijl de laatste vaak een grotere verantwoordelijkheid op zich heeft liggen.

Overigens paste ik als 14 jarig meisje ook al op een peuter en een baby. Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik ook nooit een meisje van die leeftijd op mijn kinderen laten passen. Wat nou als een van beide kinderen ziek zou zijn, en flink ziek ook? Wat moet je dan als 14 jarige met zo'n klein ukkie die je niet kan vertellen wat er is?
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_45405986
ik heb tijdens het oppassen wel eens mijn moeder gebeld
omdat ik de ouders niet wilde storen en de oma van het kindje ken ik niet goed, dus die wilde ik ook liever niet bellen.
Ze bleef maar huilen haha, achteraf bleek dus dat ze zich gewoon helemaal over dr toeren kan huilen, althans toen

Maar als ik oppas dan kijk ik wel regelmatig bij dr. Toen ze nog zo klein was toen keek ik echt ieder half uur bij haar, maar was ook vooral omdat ze toen nog niet zoveel bewoog in dr slaap, dus je hoorde dr ook niet zoveel
Nu hoor je haar regelmatig op de babyfoon dus kijk ik ook een stuk minder

Maar ben me wel degelijk bewust van de verantwoordelijkheid,
pi_45406973
Ik heb een tijdje opgepast op de buurkinderen bij mijn ouders. Daar kreeg ik 5 euro per uur voor 3 kinderen.

1 lag dan meestal al op bed, 1 meisje was heel moeilijk met naar bed gaan, en de oudste lag meestal tot 1 uur 's nachts tv te kijken. (toen 10, maar dat was normaal daar)

Soms werd de jongste wakker, en dan was het even uit bed even kalmeren en weer naar bed. En de middelste was ik meestal een uur mee bezig om op bed te krijgen.

Maar alles lag uiteindelijk te slapen als paps en mans weer terug kwamen.

Ik was toen denk ik een jaar of 18. Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat er iets ernstigs aan de hand was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_45407660
Hier dan nog maar een keer.

Ik ben begonnen met oppassen toen ik 17 was, 4 kinderen van 4 jaar tot 10 jaar toen. Kreeg ¤2,50 per uur als ze wakker waren en ¤2,- als ze sliepen. Nu was ik eigenlijk wel de hele avond bezig, het waren echt geen makkelijke kinderen. Ben er niet al te lang daarna mee gestopt.
Daarna 2 jaar aan huis (wit) opgepast bij een gezin, meisje was net 2 jaar toen ik begon (ik was 18) en haar broer was toen 6. Ik was daar van 9:00 tot 17:00 en nam dus de volledige zorg over. Dit tegen het minimumloon.
Meisje is inmiddels alweer 5, soms ga ik er nog oppassen als de ouders oppas nodig hebben en ik krijg zo ongeveer ¤3,- per uur. Ik ben nu 21.
Dat is niet erg veel maar ik vind het heel erg leuk. Ik ben toch 2 jaar een soort moeder voor die kinderen geweest dus ben allang blij als ik ze weer eens zie, en zij mij.
Alleen benzine er naartoe kost me namelijk al rond de ¤3,-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2007 15:39:44 ]
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:40:29 #16
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45407735
Dan moet je het inderdaad wel leuk vinden heaven7. Drie euro per uur en dan die benzine erbij, het is bijna liefdadigheidswerk.
pi_45408030
Idd Maar ja, heb echt een band met die kinderen, en het is meestal eens in de zoveel maanden dus ik kan er echt naar uitkijken
Maar als ik begin te mekkeren over het geld nemen ze wel een jongere middelbare scholiere die het wel voor dat geld doet (hebben ze zelfs al geloof ik). Kan me voorstellen dat ze mij dan niet meer willen geven.
pi_45409206
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 01:14 schreef Anitra het volgende:
Wij betalen de oppas 20 euro op een avond. De ene keer is dat 3 uur en de andere keer is het 7 of 8 uur.
^^

Dat doen wij ook, 19.00 uur beginnen, en we zijn rond 23.00 - 24.00 retour. (zijn wel 2 kiddo's, waarvan 1 slaapt, en de ander nu ontdekt dat ze zich ook onzekerkan voelen, en ineens verlegen gaat doen, en zich schaamt.... Daar heeft ze best een kluifje aan de eerste 2 uurtjes, daarna is het bankhangen en msn-nen geloof ik...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_45409408
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef BettyR het volgende:
Dan moet je het inderdaad wel leuk vinden heaven7. Drie euro per uur en dan die benzine erbij, het is bijna liefdadigheidswerk.
Ik vind 3 euro per uur best te doen... Ik moet dan ook wel geen benzine betalen om er te geraken, de meeste zijn hier in de straat of enkele straten verderop dus daar ga ik te voet heen of met de fiets. Is het wat verder, dan komen ze me meestal zelf even ophalen en brengen ze me thuis dus zijn die kosten voor de ouders...

Maar ik doe het ook gewoon erg graag. Een deel van de gezinnen waar ik oppas zijn familie, met die kinderen heb ik dus gewoon een erg grote band en daar zou ik het ook oppassen als ze me niet zouden betalen...
Anderen wonen hier in de straat en ik woon in een klein doodlopend straatje dus ook met hen heb ik in zekere mate wel een band, dus dan vraag je niet gemakkelijk meer...
pi_45409829
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:36 schreef Moi.com het volgende:

[..]

Ik vind 3 euro per uur best te doen... Ik moet dan ook wel geen benzine betalen om er te geraken, de meeste zijn hier in de straat of enkele straten verderop dus daar ga ik te voet heen of met de fiets. Is het wat verder, dan komen ze me meestal zelf even ophalen en brengen ze me thuis dus zijn die kosten voor de ouders...

Maar ik doe het ook gewoon erg graag. Een deel van de gezinnen waar ik oppas zijn familie, met die kinderen heb ik dus gewoon een erg grote band en daar zou ik het ook oppassen als ze me niet zouden betalen...
Anderen wonen hier in de straat en ik woon in een klein doodlopend straatje dus ook met hen heb ik in zekere mate wel een band, dus dan vraag je niet gemakkelijk meer...
Hier geen familie en de mensen wonen ongeveer 20 km verderop Minimumloon voor een 21 jarige is wel een stuk meer dan ¤3,- per uur. Maar ach, ik vind het gewoon superleuk, dat ik er wat geld aan overhoud is helemaal mooi.
pi_45412518
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Hier geen familie en de mensen wonen ongeveer 20 km verderop Minimumloon voor een 21 jarige is wel een stuk meer dan ¤3,- per uur. Maar ach, ik vind het gewoon superleuk, dat ik er wat geld aan overhoud is helemaal mooi.
20km verderop is natuurlijk wel een eindje...
Maar bij mij is het ook wel een kwestie van: ik vind het gewoon leuk, ben graag met kinderen bezig en als ik er iets aan overhoud, is dat gewoon mooi meegenomen...
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:50:37 #22
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45429365
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:36 schreef Moi.com het volgende:

[..]

Ik vind 3 euro per uur niet goed te doen. Ik krijg dan toch een beetje het idee dat ik afgescheept wordt met een schijntje, want zelfs het Nibud geeft een basisbedrag aan van 3,60. Basis, dat wil zeggen, voor twee kinderen heeft het Nibud het al over 4,80 en over drie over 5,95 (overdag, s'avonds hebben ze het over 2-3 euro). Dan kom je er met 3 euro per uur heel karig vanaf. Ik vind het oppassen ook leuk om te doen, maar ik wil er zeker wel iets aan over houden.
pi_45429473
Ik heb het hier ook over 's avonds eigenlijk, was misschien niet duidelijk, sorry. Maar dus dan komt het toch wel overeen met de tarieven van Nibud...
Ik babysit ook wel wekelijks één namiddag overdag, ga ik de kinderen van school halen enzo, maar dan is het dus bij familie dus dan ligt het nog wel anders vind ik...
En sowieso is 3 euro per uur voor mij al pure winst, ik maak helemaal geen kosten wanneer ik ga babysitten.
pi_45432789
Hmm... dan hebben wij onze oppas wel héél veel betaald als ik het zo lees. Ik vond het ook niet te doen eigenlijk en vroeg haar bijna nooit om op te passen omdat ik gemiddeld elke keer 20 euro kwijt was.
We hebben nu drie kinderen, maar zij heeft altijd op 2 kinderen gepast en kreeg dan 6,50 per uur ... hmm...(dat hebben we gegeven op basis van het bedrag wat zij kreeg voor oppassen op 1 kindje, 5 euro per uur).
Ik ga nu wel op zoek naar een oppas voor minder geld, want het is belachelijk dat je alleen echt in noodgevallen oppas kunt/wilt regelen vanwege het geld (we zitten nu ook een stuk krapper dan toen ze hier begon met oppassen).
  woensdag 17 januari 2007 @ 12:17:05 #25
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_45433322
6,50 euro is ook echt te veel, Suzanna. Nu zal het best druk zijn bij jou thuis met drie kleine kindjes (afgaande op je sig) en zul je, denk ik, niet snel kiezen voor een 16-jarig maar sneller voor iemand van ongeveer 20 jaar die ietsje meer oppaservaring is en wat steviger in haar schoenen staat. Maar dan nog is 6,50 veel geld, zeker s'avonds. Dan lijkt mij 3,50-4,00 toch echt genoeg. Ikzelf kreeg ook 3,50 per uur voor oppassen op 3 kinderen s'avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')