Normaal gesproken hoef je weinig te doen, daar gaan ook de ouders van uit en daar betalen ze je ook naar. Dat je een bepaalde verantwoordelijkheid op je hebt liggen wil niet direct zeggen dat je daarom meer betaald krijgt. Misschien een beetje een appels-met-peren vergelijking, maar veel topmanagers in het bedrijfsleven krijgen meer betaald dan menig huisarts, terwijl de laatste vaak een grotere verantwoordelijkheid op zich heeft liggen.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 11:38 schreef owlet het volgende:
Ik vind het altijd zo raar als er gesproken wordt over "weinig doen". Je hoeft mischien op sommige avonden niets meer te doen dan gewoon op de bank zitten en tv kijken, maar het zou ook zo maar kunnen gebeuren dat je met een kind naar het ziekenhuis moet racen of drie kinderen tegelijk uit hun bed moet trekken omdat er brand is.
Dat zijn natuurlijk de doemscenario's en vaak zal het gelukkig niet voorkomen, maar je hebt toch als oppas een hele verantwoordelijkheid, je bent op dat moment vervanging voor de ouder.
Dat is ook meteen de reden dat ik never nooit geen vijftienjarig meisje op mijn kind zal laten passen.
^^quote:Op dinsdag 16 januari 2007 01:14 schreef Anitra het volgende:
Wij betalen de oppas 20 euro op een avond. De ene keer is dat 3 uur en de andere keer is het 7 of 8 uur.
Ik vind 3 euro per uur best te doen... Ik moet dan ook wel geen benzine betalen om er te geraken, de meeste zijn hier in de straat of enkele straten verderop dus daar ga ik te voet heen of met de fiets. Is het wat verder, dan komen ze me meestal zelf even ophalen en brengen ze me thuis dus zijn die kosten voor de ouders...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 15:40 schreef BettyR het volgende:
Dan moet je het inderdaad wel leuk vinden heaven7. Drie euro per uur en dan die benzine erbij, het is bijna liefdadigheidswerk.
Hier geen familie en de mensen wonen ongeveer 20 km verderopquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:36 schreef Moi.com het volgende:
[..]
Ik vind 3 euro per uur best te doen... Ik moet dan ook wel geen benzine betalen om er te geraken, de meeste zijn hier in de straat of enkele straten verderop dus daar ga ik te voet heen of met de fiets. Is het wat verder, dan komen ze me meestal zelf even ophalen en brengen ze me thuis dus zijn die kosten voor de ouders...
Maar ik doe het ook gewoon erg graag. Een deel van de gezinnen waar ik oppas zijn familie, met die kinderen heb ik dus gewoon een erg grote band en daar zou ik het ook oppassen als ze me niet zouden betalen...
Anderen wonen hier in de straat en ik woon in een klein doodlopend straatje dus ook met hen heb ik in zekere mate wel een band, dus dan vraag je niet gemakkelijk meer...
20km verderop is natuurlijk wel een eindje...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:49 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Hier geen familie en de mensen wonen ongeveer 20 km verderopMinimumloon voor een 21 jarige is wel een stuk meer dan ¤3,- per uur. Maar ach, ik vind het gewoon superleuk, dat ik er wat geld aan overhoud is helemaal mooi.
Ik vind 3 euro per uur niet goed te doen. Ik krijg dan toch een beetje het idee dat ik afgescheept wordt met een schijntje, want zelfs het Nibud geeft een basisbedrag aan van 3,60. Basis, dat wil zeggen, voor twee kinderen heeft het Nibud het al over 4,80 en over drie over 5,95 (overdag, s'avonds hebben ze het over 2-3 euro). Dan kom je er met 3 euro per uur heel karig vanaf. Ik vind het oppassen ook leuk om te doen, maar ik wil er zeker wel iets aan over houden.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:36 schreef Moi.com het volgende:
[..]
Ik vind 3 euro per uur best te doen... Ik moet dan ook wel geen benzine betalen om er te geraken, de meeste zijn hier in de straat of enkele straten verderop dus daar ga ik te voet heen of met de fiets. Is het wat verder, dan komen ze me meestal zelf even ophalen en brengen ze me thuis dus zijn die kosten voor de ouders...
Maar ik doe het ook gewoon erg graag. Een deel van de gezinnen waar ik oppas zijn familie, met die kinderen heb ik dus gewoon een erg grote band en daar zou ik het ook oppassen als ze me niet zouden betalen...
Anderen wonen hier in de straat en ik woon in een klein doodlopend straatje dus ook met hen heb ik in zekere mate wel een band, dus dan vraag je niet gemakkelijk meer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |