Wat heb je dat mooi gezegd linda-met-de-vele-nummerquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:24 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Ik ben blij met jullie, gek hè.
---
Nog even wennen aan weer een 'nieuwe jas' dat is het wel. 'Oude jassen (oude manier van leven) passen vaak zo goed. Maar de nieuwe is ook mooi
o ja naar het theater is zooooo leukquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:05 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, jammer dat je niet hebt kunnen genieten zoals je voorheen kon. Maar ook positief, dat je je zo verbonden voelt met je kindje, want ook dat is heel belangrijk, voor hem!
En over een jaar of 6, 7 kun je samen met hem naar het theater en wie weet ook shoppen, spelletjes spelen en andere leuke dingen doen! (kom je je wel nog even melden in het meet-topic?)
En ik mail je even
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Mibos het volgende:
Ingrid wel een vervelend verhaal hoor met dat maatschappelijk werk afzeggen/worden afgezegd maar misschien moet je je voet iets steviger tussen de deur zetten en aan blijven dringen! Het lijkt nu (niet beledigend bedoeld overigens) of je het meteen accepteert als hun afzeggen. Gewoon meteen zeggen van nee ik zit met hoge nood en wil dan graag het gesprek met een ander voortzetten maar nog wel deze week bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef dutchie het volgende:
Ach Moonah, goed dat je gegaan bent. En ookal is het voor jou niet makkelijk om los te laten, ik vind het wel heel erg schattig.
(en dit van de dame die tijdens een ziekenhuisopname de tieten stond te flashen voor de ramen)
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:21 schreef chacama het volgende:
Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...
Hm, het gaat wel. Maar daar is alles wel zo mee gezegd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:50 schreef Moonah het volgende:
Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?
OMG Wat ben jij toch een naar drammerig personage af en toe. Unbelievable.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Begin dan niet aan drie kinderen!?!
Daarna voelt het net zo, maar je hebt wel plezier gehadquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel...) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Ben er nog niet aan toe gekomen. De zin is er hier ook wel, alleen nu nog de zin omzetten in tijd. Maar, goed een beetje huverig ben ik ook wel. En de tube met glijmiddel zal zeer dichtbij zijn. Ik weet van de vorige keer dat het de eerste paar keer toch echt pijnlijk was. Niet ondragelijk, maar wel pijnlijk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel...) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Oh, maar ik voel me niet gedwongen hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders![]()
Ja hoor, ik kan kiezen wat ik doe. Alleen geen geld dan natuurlijk he.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)
Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
Laat dan *piep* Djeez actie ondernemen!!!quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.
Suus:* en MoonahKan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
het is meer zo dat je door de hormoonhuishouding wat droger bent daar van onderen vaak als je het mij vraagt. dat gaat weer over trouwens hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
En dat alles toen anders was. Dat bijvoorbeeld Storm nog niet geboren was en dat Sugar zelfs in haar frustratie de naam van onze Romme bijna goed had geradenquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:03 schreef kozakken het volgende:
kozakkenman het is gelukt maar je moet nog even wachten voor de uitslag
En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:30 schreef Sugar het volgende:
Ja hee, sjommejomme, ik check speciaal in the f*cking middle of the night...![]()
Nu. Hier. Met. Berichten!
Kozakken!!!!![]()
En dat iedereen zo meeleefde en op nieuws wachttequote:
en dan lieve, lieve LB die ik het eerste het nieuws vertelde (hier op fok danquote:
Zoveel prachtige felicitaties en gelukwensen.quote:
Had je dat speciaal voor mij nagevraagd? wat liefquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:21 schreef Mibos het volgende:
Suus, ik had het er vanmiddag nog even over met de buuf en hun konden toendertijd ook aangeven als het niet zou klikken dat er een ander meisje zou komen. Hebben het nooit aan de hand gehad maar het hoorde wel tot de mogelijkheden...
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Suzanna, tien euro per uur is véél hoor! Ik ken genoeg mensen die voor een stuk minder huishoudelijke klusjes willen verrichten. Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid. Dan heb je ook nog eens een "psychisch belastend baantje" in "de zorg". Daarnaast is schoonmaken nou niet echt werk waar je je doctoraal voor moet hebben gehaald, en voor intelligenter werk verdien je als student ook iets van rond de 10 euro...quote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:43 schreef Suzanna het volgende:
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.
Bruto of netto?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef innovative het volgende:
Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid.
Het was zelfs 8,30 per uur, bruto. Dat was zelfs nog iets hoger dan de CAO bepaling (8,21 per uur). Gewoon huishoudelijk werk, thuishulp A.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Ik denk dat het misschien ook aan de beschikbaarheid ligt? Hier is best schaarste, ik hoor zelfs al bedragen voorbij komen van 12,50 per uur (niet heel vaak, maar het wordt dus al wel betaald door sommigenquote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef innovative het volgende:
De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...
Hier ook hoor, 10 euro per uur. Maar we hebben dan ook wel een hele goede!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Als rasechte Brabo moest ik even heel hard lachen om deze zin!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 19:24 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdienten die wil ik natuurlijk vaker
) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
Je bent hier ook welkom hoor!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uurStudente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
Ik wil hier graag ook even mijn two cents ingooien. Je kan misschien best iemand vinden die het voor minder doet maar ik vind het wel een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:03 schreef Moi.com het volgende:
[..]
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
Je weet dat voor studenten 't verschil tussen bruto en netto nogal klein is? Er zijn verschillende studentenregelingen die 't voor een werkgever een stuk goedkoper maken. Verzekeringspremie is iets van 3 % van het brutoloon, dus ook dat is niet écht een reden om zo over te betalen. Al ben ik het met je eens dat 3 a 4 euro per uur wel heel weinig is... Euro of 8 per uur lijkt mij redelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 10:41 schreef reese.com het volgende:
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Graag, alleen zal je dan wel flink in de buurt moeten wonen vrees ikquote:Op zondag 14 januari 2007 10:24 schreef sjak het volgende:
[..]
Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Ik verdiende met mijn eerste oppasbaantje (17 t/m 19 jaar) slechts ¤2,- per uur voor 4!! jonge kids. Dat vond ik uiteindelijk toch te gek dus ben er ermee gestopt. Nu pas ik af en toe wel eens op (21 jaar dus) voor ¤3,- per uur, 2 kids. Niet veel maar ik vind het ongelooflijk leuk die kinderen af en toe te zien, dus eigenlijk is het mooi meegenomen dat ik er nog wat geld voor krijg ookquote:Op zondag 14 januari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
Eerder ergerquote:Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen(had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |