abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:20 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_45227509
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:24 schreef linda856763 het volgende:

[..]
Ik ben blij met jullie, gek hè.
---
Nog even wennen aan weer een 'nieuwe jas' dat is het wel. 'Oude jassen (oude manier van leven) passen vaak zo goed. Maar de nieuwe is ook mooi
Wat heb je dat mooi gezegd linda-met-de-vele-nummer
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:28 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45227513
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:05 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, jammer dat je niet hebt kunnen genieten zoals je voorheen kon. Maar ook positief, dat je je zo verbonden voelt met je kindje, want ook dat is heel belangrijk, voor hem!
En over een jaar of 6, 7 kun je samen met hem naar het theater en wie weet ook shoppen, spelletjes spelen en andere leuke dingen doen! (kom je je wel nog even melden in het meet-topic?)
En ik mail je even
o ja naar het theater is zooooo leuk
en ook samen naar de bios.
pi_45227558
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:58 schreef Mibos het volgende:
Ingrid wel een vervelend verhaal hoor met dat maatschappelijk werk afzeggen/worden afgezegd maar misschien moet je je voet iets steviger tussen de deur zetten en aan blijven dringen! Het lijkt nu (niet beledigend bedoeld overigens) of je het meteen accepteert als hun afzeggen. Gewoon meteen zeggen van nee ik zit met hoge nood en wil dan graag het gesprek met een ander voortzetten maar nog wel deze week bijvoorbeeld.
Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.

Suus:* en Moonah Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
pi_45227866
Suus, van mij ook een dikke en ik heb respect voor je!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 januari 2007 @ 23:21:14 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45232804
Moonah, ik ben met Fleur toen ze 2 was al naar het theater geweest. Speciaal voor die leeftijd. En afgelopen weekend is ze met d'r opa en papa naar de bioscoop geweest. Dus nog even en dan kan Thies gewoon met jou mee. Maar, goed....gewoon je gevoel volgen. Het loslaten gaat gewoon beetje bij beetje. En sterkte met het (nog steeds) herstelproces.

Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...

En alle andere mama's dikke
pi_45233918
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:26 schreef dutchie het volgende:
Ach Moonah, goed dat je gegaan bent. En ookal is het voor jou niet makkelijk om los te laten, ik vind het wel heel erg schattig.
(en dit van de dame die tijdens een ziekenhuisopname de tieten stond te flashen voor de ramen )
Jaaaah! Da's waar ook!
Oh, men, wat een lol heb ik toen gehad met mijn kamergenote (inmiddels toch wel een vriendin geworden)!

Maar dames, bedankt voor jullie zoenen en het medeleven.
Het is fijn mijn ei hier kwijt te kunnen.
terug voor jullie allemaal!

Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?

En PM, mail gelezen, (over)morgen uitgebreid terug.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45233992
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:21 schreef chacama het volgende:
Oh, en ik ben officieel ongesteld. En ga vrijdag dus maar meteen het spiraaltje laten plaatsen. Man blij...geen rubers nodig...
Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel... ) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
pi_45234916
Ben nog even alles aan het nalezen...
Mibos, fijn dat je ons update!
Jij krijgt toch ook een hoop gedoe voor je kiezen he....
Succes morgen (of inmiddels vandaag ).
pi_45238696
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:50 schreef Moonah het volgende:

Bass-Miss, ik vraag me af hoe het inmiddels met jou is? Hoe voelt het werken nu? Nog steeds niet oké? Of went het een beetje?
Hm, het gaat wel. Maar daar is alles wel zo mee gezegd.
Heb vooral het gevoel dat ik me zo goed amuseer met mijn lief en mijn Fonske. Ik wil weer meer dingen met ons drietjes kunnen ondernemen en niet elke week vast zitten van maandag tot vrijdag.... Ik moet er iets op vinden dus.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:37:04 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45242660
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Begin dan niet aan drie kinderen!?!
OMG Wat ben jij toch een naar drammerig personage af en toe. Unbelievable.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:38:37 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45242712
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pff, ik lees hier telkens maar over mama's die blijkbaar al volop sexen. Ik ben dan best jaloers...
In mijn hoofd heb ik wel zin (tussen mijn benen ook wel... ) maar ik dúrf niet.... Alles voelt bij mij nog zo beurs en kwetsbaar...
Daarna voelt het net zo, maar je hebt wel plezier gehad
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_45242843
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ben er nog niet aan toe gekomen. De zin is er hier ook wel, alleen nu nog de zin omzetten in tijd. Maar, goed een beetje huverig ben ik ook wel. En de tube met glijmiddel zal zeer dichtbij zijn. Ik weet van de vorige keer dat het de eerste paar keer toch echt pijnlijk was. Niet ondragelijk, maar wel pijnlijk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:46:24 #63
103793 kozakken
Living the life
pi_45242954
Welke zin en welke durf...
Hoofd wil wel, maar lijf echt nog niet. (uhm... dus hoofdje stiekum dus ook nog niet )
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:47:58 #64
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45243009
Hier ook nog niks, hoor Moonah. Niets op dat vlak.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45244053
Mwoch. Lichamelijk gaat het allemaal weer prima maar geestelijk een beetje eng, vooral bang om zwanger te worden. Dat 'kills the mood' nogal... Dus ik wacht even op de menstruatie en dan toch weer aan de anticonceptiehormonen, en dan gaat het vast weer beter.

En idd, glijmiddel!
Eva
pi_45244450
Volop sexen is ook weer een groot woord. Ik heb mezelf er wel echt toe moeten zetten. Als ik puur mijn eigen gevoel gevolgd had dan had ik het rustig nog maaaaanden vol kunnen houden zonder. Maar ik wilde het perse een keer voorzichtig proberen omdat ik bang was dat de drempel anders steeds groter zou worden.
Ik heb het idee dat het littekenweefsel bij mij nu wel een stuk soepeler is geworden, maar goed ik was natuurlijk vrij beschaafd gescheurd.
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders en de borstvoeding werkt er ook niet echt aan mee.
Maar het gaat. Soms wat onromantisch geplanned en stuntelig maar dan moet dan maar zo.

Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
pi_45245587
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Moonah, ik zou me zeker niet gedwongen voelen als ik jou was. Je hebt een behoorlijk heftige bevalling meegemaakt en je bent lichamelijk (en geestelijk?) dat nog niet helemaal te boven.
Maar misschien kan je het een keer proberen. Alleen maar voorzichtig proberen en meteen stoppen als het niet goed voelt.
Oh, maar ik voel me niet gedwongen hoor.
Toen ik een paar dagen na de bevalling hier met mijn lief over sprak, zei hij: "Liefje, al duurt het een half jaar, of twee jaar, we zien het wel."
Om er vervolgens aan toe te voegen: "En anders ga ik toch naar de overkant... "
Daar zit dus een hoerenkiet.

Anyway, wederom fijn hier herkenning te vinden!

Vanochtend ben ik bij de bedrijfsarts geweest. Nounou, wat had ik me weer druk gemaakt voor niets. Heel schappelijke man. We streven ernaar dat ik na de carnavalsvakantie (half feb) weer aan de slag kan.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:10:01 #68
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45245659
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)

Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:10:43 #69
94046 PM-girl
pi_45245684
Moonah, wat fijn voor je! En zoals het er staat, streven naar, betekent niet dat het koste wat kost moet gebeuren!
*
pi_45246066
Fijn voor je Moonah dat je bedrijfsarts zo met je meedenkt... Vandaag mijn eerste fysio behandeling gehad (kan nu helemaal niet meer lopen zo'n beetje maar het is voor het goede doel). Morgen naar de gyn. en ik hoop zo dat ik niet gecurreteerd hoef te worden maar aan de andere kant. Kaith is maandag 10 weken en al tien weken always en ob aandelen is ook niet alles toch?

Sexen ik moet er ook nog niet echt aan denken gezien het feit dat ik nog steeds blauw en beurs ben en mijn bil nog niet goed is genezen. Manlief klaagt er overigens niet over als ik eens een dippie heb van straks werkt het helemaal niet meer. Manlief tuurlijk wel er is iets veel groters uitgekomen dat dat er in komt (hoe bedoel je plastisch)... Grapjas

Vanmiddag met Kaithlynn haar eerste prikjes halen zielig maar het moet nu eenmaal. Moet niet maar wij willen het graag zo beter voordat ik iemand op mijn dak krijg en er vervolgens een discussie ontstaat die niet hoeft.

Iedereen een
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:24:37 #71
94046 PM-girl
pi_45246161
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:35 schreef owlet het volgende:
Veel glijmiddel is wel noodzakelijk ja, het is allemaal wat strakker dan voor de bevalling (wat nou, uitgelubberde moeders
Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
*
pi_45246503
Mibos, vloei jij al 10 weken? Da's idd wel lang zeg.
Wat zei de fysio ervan? Behandelbaar? Termijn?

En B-M, sorry, ik vraag naar je en vergeet vervolgens op je te reageren.
Net wat PM zegt, 5 dagen ineens is ook wel erg veel.... Ik werk normaliter maar 3 dagen en daar heb ik voor Thies zijn eerste levensjaar zelfs nog 1 dag per week ouderschapsverlof van opgenomen.
En die 2 dagen lijken me nu al zo veel....
Maar ja, kindjes aan huis, dan zit dat er niet in natuurlijk...

PM, Thies ligt ook naast ons bed. Als we friemelen en hij laat van zich horen, moet ik wel even een knop omzetten, maar dat valt me wél mee.
pi_45247924
Moonah, ja met hier en daar een dagje niet maar ik ben nog steeds niet vloeivrij zeg maar...

Fysio denkt dat er een zenuw klem zit in mijn rug en vandaar de uitval maar het kan ook nog zijn van de ruggenprik want die was blijkbaar niet helemaal goed gezet. Rechts was namelijk nog steeds beweegbaar in mijn been en links helemaal niets meer qua gevoel of spierspanning tijdens de bevalling dus nu gaat hij gewoon met simpele oefeningen mij een maandje bekijken/behandelen en dan geeft hij zijn eindoordeel zeg maar. Morgen bij de gyn. moet ik het ook aangeven. Wat ook nog zo raar is dat ik precies kan aangeven waar de ruggenprik gezet is. Als ik voorover buk schiet er daar iets in een spier. Niet pijnlijk maar ik voel het en dat is ook raar...

Ben benieuwd wat het morgen wordt!!!

Weer werken ik moet er nog niet aan denken en officieel moet ik volgende week ook weer maar gelukkig nog niet van de bedrijfsarts!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_45250140
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:10 schreef PM-girl het volgende:
BassMiss, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld 2 of 3 daagjes op te passen in plaats van een hele week? Dat is ook wel veel hoor, maar ik weet niet of je dit zo kunt regelen? En ik vermoed dat het niet echt in loondienst is dus ouderschapsverlof zal er ook niet inzitten? (als ze dat hebben in Belgie?)

Ik ben hier ook nogal vooral moeder hoor, ook in bed. Ook hier nog angst en pijn, blijkt. En Simon erbij op de kamer is voor mij nu ook niet echt iets wat ik kan vergeten!
Ja hoor, ik kan kiezen wat ik doe. Alleen geen geld dan natuurlijk he.
En ik breng die ouders er ook mee in een lastig parket natuurlijk.
En eigenlijk wil ik gewoon weer iets anders doen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 17:06:32 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45254886
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:27 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo. Maar ja, dat is nu juist het probleem.

Suus:* en Moonah Kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om je hummeltje achter te laten.
Laat dan *piep* Djeez actie ondernemen!!!
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:05:34 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_45256786
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:24 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet helemaal, want overal lees en hoor je dat je ob's voortaan een maatje groter kan kopen, maar zo voelt het dus niet?
het is meer zo dat je door de hormoonhuishouding wat droger bent daar van onderen vaak als je het mij vraagt. dat gaat weer over trouwens hoor.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:11:41 #77
103793 kozakken
Living the life
pi_45301198
En opeens ben ik weer zo'n emotioneel vaatdoekje. Lees ik terug wat er bijna vijf maanden terug allemaal geschreven is tijdens en rond de bevalling. Alle hektiek en alle heerlijke onduidelijkheid van kozakkenman. En moet ik bijna huilen vanwege al die lieve, lieve aanmoedigingen en alle belangstelling. En bedenk ik me dat het voelt als een warm bad van vriendinnen die meeleven enzo..
En dat ik dat zelf was die in die wervelstorm Romme geboren liet worden. Dat hij nu alweer bijna 5 maanden is en ik dus alweer vijf maanden mama ben van twee jongens. Onze jongens .
Dat ik dacht dat Romme nooit meer geboren zou worden en dat ik dat zo graag wilde. En dat ik tegelijkertijd wist dat de stilte voor de storm gekoesterd moest worden.
Dat ik me opnieuw nu ook niet meer kan voorstellen hoe het leven zou zijn zonder ze. En dat ik naast moe, altijd druk en nooit meer alleen maar voor mezelf verantwoordelijk, zo verschrikkelijk vol van ze ben.

Dat ik dus een man heb die de liefste is, maar niet echt handig met het kiezen van zijn woorden
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:03 schreef kozakken het volgende:
kozakkenman het is gelukt maar je moet nog even wachten voor de uitslag
En dat alles toen anders was. Dat bijvoorbeeld Storm nog niet geboren was en dat Sugar zelfs in haar frustratie de naam van onze Romme bijna goed had geraden En dat ik zo graag wil dat deze Sugar weer snel terug komt bij haarzelf.
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 02:30 schreef Sugar het volgende:
Ja hee, sjommejomme, ik check speciaal in the f*cking middle of the night...
Nu. Hier. Met. Berichten!
Kozakken!!!!
En dat de buik van slaapmeisje nog maar half zo groot was met haar nieuwe liefde (en dat ik haar ook graag zo'n bevalling gun)
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zo snel kan het dus wél gaan
..
En dat iedereen zo meeleefde en op nieuws wachtte
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:22 schreef Lois het volgende:
Yo Kozakkendude! Wat is gelukt?!
en dan lieve, lieve LB die ik het eerste het nieuws vertelde (hier op fok dan )
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:57 schreef Luchtbel het volgende:
Baby in beeld! Romme
Zoveel prachtige felicitaties en gelukwensen.

Opeens ben ik dan zo blij en gelukkig en alles door elkaar. Met die rijkdom thuis, met de rijkdom in al die lieve mensen om ons heen en de rijkdom van dit mooie met elkaar delen van voor- en tegenspoed.
gewoon even..
dank
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:15:06 #78
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45301322
Kozakken!
Heerlijk toch? Laaf je maar lekker aan je geluk!
pi_45302814
Leuk om terug te lezen, he.
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Samen met de Humo van die week, de weekendgazet, de testen, kaartjes,navelspeldje....
  zaterdag 13 januari 2007 @ 07:27:30 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_45307246
kozakken

Ik heb dat vandaag... Ezra is vandaag 6 maanden....en half jaar al deel van ons leven. zo'n lief klein menneke erbij en idd, kan me het leven zonder hem niet meer voorstellen. En mijn oudste zoon is zindelijk aan het worden, zomaar ineens, die wordt ook al zo groot, gaat de 23e naar de PSZ voor het eerst, toch een soort eerste schooldag. dus mijn jongste is nu een half jaar en 3 jaar geleden stond ik op knappen van Liam die de 24e alweer 3 wordt. Het leven is mooi he
stormy waters...
sailin'
pi_45308329
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:21 schreef Mibos het volgende:
Suus, ik had het er vanmiddag nog even over met de buuf en hun konden toendertijd ook aangeven als het niet zou klikken dat er een ander meisje zou komen. Hebben het nooit aan de hand gehad maar het hoorde wel tot de mogelijkheden...
Had je dat speciaal voor mij nagevraagd? wat lief dank je wel!
Ik weet niet of er zoiets hier in de buurt is, maar mijn wijkverpleegkundige had een briefje gestuurd waarin stond dat ze op zoek was naar iets wat mij kon helpen. Dus wie weet komt zij ook wel met zoiets aan, ben benieuwd.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.

Verder iedereen bedankt voor de jes en medeleven...jullie zijn lief!!

Kozakken leuk om je post te lezen...heerlijk dat je zo kunt genieten van die momenten he? en van je kleine jongens...

Belana, wat gaat de tijd supersnel zeg .. Ezra alweer 6 maanden!! ...
pi_45311394
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:43 schreef Suzanna het volgende:
We hebben toevallig een meisje wat als au-pair werkte hier ook al gehad om te helpen met schoonmaken. Op dit moment hebben we ook een schoonmaakster (een studente komt hier zowat elke week drie uur schoonmaken, ze is net langsgeweest) maar we hebben echt geen geld voor meer van dat soort dingen. Dit kost ons al 30 euro per week (10 euro per uur) en dat loopt snel op. Ik wil haar nog 4 weken elke week laten komen en daarna 'op aanvraag' als het nodig is want ik wil het toch weer zelf helemaal gaan oppakken dan.
Suzanna, tien euro per uur is véél hoor! Ik ken genoeg mensen die voor een stuk minder huishoudelijke klusjes willen verrichten. Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid. Dan heb je ook nog eens een "psychisch belastend baantje" in "de zorg". Daarnaast is schoonmaken nou niet echt werk waar je je doctoraal voor moet hebben gehaald, en voor intelligenter werk verdien je als student ook iets van rond de 10 euro...

Mocht je het dus niet trekken om het zelf te gaan doen, kijk in ieder geval eens rond, hang desnoods wat briefjes op in de supermarkt of op vervolgopleidingen (wij hebben ook zo'n wand, werkt heel goed!)... Als je bijv. 8,50 gaat betalen is het wekelijks "maar" een besparing van 4,50, maar in een maand toch alweer 20 euro en volgens mij kunnen jullie dat heel goed gebruiken. Scholieren (6e klas vwo ofzo) zijn ook vaak bereid om dit soort werk te doen, voor nog minder zelfs. In een winkel verdienen ze maar een euro of 4 per uur, dus als je die 6,50 biedt zijn ze helemaal gelukkig...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 13:33:08 #83
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45311683
Suzanna, het lijkt me echt heel zwaar met 3 kindjes. En vooral het niet mobiel zijn. Al die praktische dingen, zoals het organiseren om naar het cb te moeten en zo.

Mijn moeder had 4 kinderen kort op elkaar en die heeft op een gegeven moment een vaste oppas genomen. Een meisje dat elke woensdagmiddag een paar uurtjes kwam. Het was een scholiere, maar ik herinner me haar nu nog als een heel leuke oppas waar wij echt dol op waren. Mijn moeder had dan woensdagmiddag voor zichzelf of voor al die regeldingetjes. Die plande ze dan bewust op woensdagmiddag. Misschien is dat een idee voor jou? Het kost natuurlijk ook wel wat geld, maar je krijgt er heel veel voor terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 13:38:14 #84
43556 miss_dynastie
pi_45311820
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:22 schreef innovative het volgende:
Als je bijv. bij de thuiszorg gaat werken als 21-jarige (zo oud was jouw studente ook, toch) verdien je iets van 8,60 oid.
Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
pi_45312104
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bruto of netto?
10 euro is een prijs die je tegenwoordig heel veel hoort voor huishoudelijk werk, dus ik denk niet dat je gauw iemand kan vinden voor minder die het werk ook (goed) doet.
Het was zelfs 8,30 per uur, bruto. Dat was zelfs nog iets hoger dan de CAO bepaling (8,21 per uur). Gewoon huishoudelijk werk, thuishulp A.

En ik hoor dus juist heel veel 8,50. Heb een tijd binnen het persoonsgebonden budget bij iemand gewerkt, die had een poule van 10 studenten, deden het allemaal voor dat bedrag hoor. Je moet alleen niet bij de eerste de beste al ja zeggen als die 10 vraagt. En middelbare scholieren doen het sowieso écht wel voor 6,50 a 7 euro. De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...

Ik snap het niet, het is ongelofelijk hersenloos werk (sorry het te zeggen, heb het zelf ook ruim een jaar gedaan), en mensen betalen er meer voor dan wanneer je als student bijles gaat geven, in een winkel gaat werken dan wel werk gaat doen voor zieken. Beetje vreemd...
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 14:03:47 #86
43556 miss_dynastie
pi_45312482
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:49 schreef innovative het volgende:
De meeste werksters in mijn omgeving (volwassen vrouwen) verdienen ook tussen de 8 en 9 euro per uur...
Ik denk dat het misschien ook aan de beschikbaarheid ligt? Hier is best schaarste, ik hoor zelfs al bedragen voorbij komen van 12,50 per uur (niet heel vaak, maar het wordt dus al wel betaald door sommigen )
pi_45312766
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Bruto of netto?
Hier ook hoor, 10 euro per uur. Maar we hebben dan ook wel een hele goede!
Ik denk dat 10 euro een heel normaal bedrag is.
pi_45316164
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 00:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb alles geknipt en geplakt,uitgeprint en in Fonske zijn doos gestoken.
Als rasechte Brabo moest ik even heel hard lachen om deze zin!

By the way, ik heb ook een poetshulp. 15-jarige dochter van een vriendin. 5 euro per uur, 2 uurtjes in de week. Soit, ze poetst niet zoals ik het zelf zou doen, maar voor het bijhouden van de vloeren, douche en toiletten is het ideaal!
pi_45320294
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uur Studente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
pi_45322212
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdient en die wil ik natuurlijk vaker ) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
pi_45329780
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:24 schreef Suzanna het volgende:
Ik denk ook wel dat het een normaal bedrag is, ik vind het zelf wel veel om te betalen (maar ook om te verdienen als studente PER UUR). Maar goed, het is het nu nog wel waard, al werkt het meisje niet héél snel, ze doet het wel heel goed en netjes. Dat vind ik eigenlijk het belangrijkste nu. Ze is ook onze oppas voor heel af en toe (we hebben nog een oppas die minder per uur verdient en die wil ik natuurlijk vaker ) en daar verdient ze 6,50 per uur mee...het is best veel werk met onze twee kleintjes.
Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
*The waves you made will always be*
  zondag 14 januari 2007 @ 10:24:51 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45336508
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:31 schreef heaven7 het volgende:
Ik vind 10 euro per uur érg veel, ik kom je wel helpen voor 6 euro per uur Studente van 21. Als ik dadelijk klaar ben met de opleiding verdien ik in de kinderopvang bij lange na niet zoveel! Toch wel een zwaardere (zowel psychisch als lichamelijk) baan dan poetsen lijkt me..
Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Lekker douchen!
pi_45336699
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:03 schreef Moi.com het volgende:

[..]

Komt even uit lurkstand... Ik ben ook studente, en babysit erg vaak (minstens één keer per week) maar ik verdien slechts 3 euro per uur, zelfs wanneer ik babysit op 4 kindjes (waarvan 2 van 2jaar en 2 van 4jaar). Vriendinnen van mij die ook vaak babysitten doen het ook allemaal voor 3 à 4euro per uur. Ik vind 6,5euro per uur dus eigenlijk best veel. Je kan dus misschien best wel een babysit vinden die het voor minder doet... Goed bedoeld hoor!!
Ik wil hier graag ook even mijn two cents ingooien. Je kan misschien best iemand vinden die het voor minder doet maar ik vind het wel een beetje voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik heb tijdens mijn studententijd ook opgepast en dat begon met 4 euro per uur maar het jaar daarna kreeg ik er nog een gezin bij en daar vroeg ik 5 euro per uur. Waarom ook niet? Minimumloon gaat ook elk jaar omhoog dus waarom mijn tarief niet? Ik vind 3/4 euro per uur voor 3 of 4 kindjes behoorlijk weinig. Weet je wel hoe groot de verantwoordelijkheid is?
Je kan wel een 16 jarige oppas nemen die maar 2.50 per uur vraagt maar weet die daadwerkelijk adequaat te handelen als er iets gebeurd? Ik zou liever wat meer geld uitgeven aan een wat oudere oppas met meer ervaring.
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Syllables govern the world
pi_45337265
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:41 schreef reese.com het volgende:
Maar ik reageerde in eerst instantie vanwege de bedragen die hier genoemd werden. Natuurlijk is dat nog altijd ieder voor zich maar als het minimum bruto uurloon voor een 21 jarige rond de 6 euro ligt waarbij die persoon dan wel verzekerd is, vind ik het heel redelijk om dat bedrag dan netto te betalen aangezien er wel een grote verantwoordelijkheid op de schouders rust.
Je weet dat voor studenten 't verschil tussen bruto en netto nogal klein is? Er zijn verschillende studentenregelingen die 't voor een werkgever een stuk goedkoper maken. Verzekeringspremie is iets van 3 % van het brutoloon, dus ook dat is niet écht een reden om zo over te betalen. Al ben ik het met je eens dat 3 a 4 euro per uur wel heel weinig is... Euro of 8 per uur lijkt mij redelijk.

En Suzanna, het studentenuitzendbureau in mijn Delft (waar ik studeer) heeft 4 looncategorieen: 7,50 per uur, 9 per uur, 10,50 per uur en 12 per uur. Met andere woorden, er zijn dus twee looncategorien onder de 10 euro, die heel veel toegepast worden (12 is alleen als je in dienst bent van de universiteit). Het is echt niet gek voor een studente minder dan 10 te verdienen.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 11:42:56 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45337748
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
pi_45338050
quote:
Op zondag 14 januari 2007 10:24 schreef sjak het volgende:

[..]

Je bent hier ook welkom hoor!
Ezra, gisteren alweer een half jaar, gefeliciteerd
Graag, alleen zal je dan wel flink in de buurt moeten wonen vrees ik (Lobith, Gelderland).
pi_45338092
quote:
Op zondag 14 januari 2007 11:42 schreef lady-wrb het volgende:
en toch vind ik dat de verantwoordelijkheid van een oppas behoorlijk onderschat wordt.
het is niet enkel chips eten en tv kijken. je moet ervan opaan kunnen dat bij calamiteiten adequaat gehandeld wordt.
en dat kan je van giechelbollen van 13 of 14 niet verwacht worden. die hebben zelf nog leiding nodig.
Ik verdiende met mijn eerste oppasbaantje (17 t/m 19 jaar) slechts ¤2,- per uur voor 4!! jonge kids. Dat vond ik uiteindelijk toch te gek dus ben er ermee gestopt. Nu pas ik af en toe wel eens op (21 jaar dus) voor ¤3,- per uur, 2 kids. Niet veel maar ik vind het ongelooflijk leuk die kinderen af en toe te zien, dus eigenlijk is het mooi meegenomen dat ik er nog wat geld voor krijg ook

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2007 11:56:50 ]
  zondag 14 januari 2007 @ 12:07:33 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45338373
[don't-wannabe-modje-modus] Oppas tarief Hier verder?
  zondag 14 januari 2007 @ 12:18:51 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_45338633
Swets is even buiten een rondje aan het lopen met zijn kroost..
Hij is nu een minuut of 5 weg en ik heb het idee dat de niet zichtbare navelstreng die er nog is, aan het einde van z'n rek is

Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen (had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_45338844
quote:
Op zondag 14 januari 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Ik zou bijjna de telefoon pakken en 'm bellen om thuis te komen (had verwacht dat dat bij een tweede minder zou zijn, maar dat blijkt dus van niet)
Eerder erger
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')