quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:59 schreef Suzanna het volgende:
Poemojn, ik ben geen lid van een kerk, we gaan wel elke zondag naar vrienden en hebben daar bijbelstudie bij hen thuis. Die wonen echter allemaal in Brabant dus kunnen niet vaak komen (meesten hebben zelf ook kinderen of werken door de weeks). Dus behalve mijn moeder heb ik eigenlijk niemand die KAN komen helpen in mijn kennissen/familiekring.
Leah, ik denk dat ik dat niet zo prettig zou vindenmaar als niets anders lukt kan het misschien nog best leuk zijn zelfs. Moet even aan het idee wennen
... voor mijn gevoel zouden zulke jongeren zoiets alleen maar vervelend vinden maar dat hoeft natuurlijk niet.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 00:07 schreef Leah het volgende:
[..]
Hahaha! Schaam je niet, ik heb het verzoek toen afgewezen. Ik had helemaal geen zin in nog iemand die ik moest begeleiden, naast de twee plurkjes
.
De reden waarom ik het toch even noem is omdat een kennis van mij het wel gedaan heeft (had 4 kinderen kort op elkaar, waarvan 1 tweeling) en die was er zeer tevreden over.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:02 schreef YPPY het volgende:
Jammer dat home-start niet lukt Suzanna. Ik weet dat er homestarts zijn die wel in andere gemeentes ondersteuning bieden dan waar ze eigenlijk voor zijn. Misschien dat wvk dat aan kan kaarten bij jouw gemeente. Ze kunnen het dan inkopen.
Wat je zou kunnen doen is Humanitas bellen. Zij hebben vaak projecten waar gezinnen centraal staan, Home Start is vaak van hen. Misschien weten zij waar jij terecht kunt nu je buiten home start valt. Misschien dat waves in Leiden een tip heeft waar je kunt zoeken. Zij hebben een vrijwilligersvacaturebank.
Ik verwacht van niet, maar misschien kun je onder mantelzorg vallen, dan zou je via die ingang wat kunnen proberen.
Nr van humanitas en mantelzorg staan in de gemeentegids. (onder het kopje maatschappelijke dienstverlening)
quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:09 schreef innovative het volgende:
[..]
Suzanna, ik coordineer de creche/kinderopvang in de kerkelijke gemeente van mijn ouders. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er zéker jongeren zijn die graag met kinderen bezig zijn en wat meehelpen, en dat een deel van hen dat ook heel goed kan. Ik ben weleens heel erg verbaasd geweest door een meisje van 15 dat één kindje aan 't verschonen was, en passant ook nog wist te voorkomen dat een ander zijn tuitbeker op de kop hield en intussen vrolijk door kon praten met mij (ik had ook een paar kids rondom me...)
En, ook al ben je geen lid van een kerk, je kunt op zich best proberen of daar iemand is die je wil bijstaan. Is toch een beetje de basis van een hoop kerken, vrijwilligerswerk.
Nouja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. In zekere zin kies je natuurlijk zelf voor gezinsuitbreiding, dus dat het dan druk is met drie kindertjes had je van te voren kunnen inschatten. Moet de gemeente daarom daar maar geld instoppen? Tuurlijk, het kan zijn dat je het van te voren niet zag aankomen of omdat een van de andere kids moeite heeft met de nieuwe gezinsvormen of dat de bevalling erg zwaar was en je daarom nog niet helemaal meer in orde bent, maar voor dat soort dingen vind ik niet dat de belastingbetaler hoeft te betalen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:32 schreef Suzanna het volgende:
Yppy heeft het al een beetje uitgelegd, de gemeente kan het 'inkopen' en sommige gemeentes (waaronder de mijne dus) vinden dat niet nodig of willen daar geen geld aan besteden. Jammer jammer.
ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:05 schreef YPPY het volgende:
Troel, Suzanna bedoelt (en ik ook) dat niemand in haar gemeente in aanmerking komt voor home start, ook niet de gezinnen dus die problemen hebben waar ze niets aan kunnen doen.
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:
Maar dat is hier toch niet de discu-hu-sie troel!
Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
En dat probeer ik dus te doenquote:Op woensdag 10 januari 2007 12:14 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, ok, niets aan kunnen doen. Maar het heel druk hebben met drie kinderen is toch echt iets waar je zelf wel wat aan kan doen.
Huisarts heb ik niet gevraagd, maar de wijkverpleegkundige vertelde me juist dat Home-start dus niet gaat werken bij mij omdat ze niet buiten de grenzen van Leiden gaan. Zij had nog veel meer gezinnen die in aanmerking zouden komen hiervoor maar die buiten de boot vielen om die reden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:17 schreef kozakken het volgende:
Suzanna, heeft je huisarts of het cb mss geen idee van een vangnet bij jou in de buurt?
Ik vond het de eerste keer vooral heeeel raar (en maakte me zorgen of mijn man wel goed voor Noa zorgdequote:Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Moonah het volgende:
Ik ga me maar weer eens wat meer begeven in het maatschappelijke leven.
Vanochtend was het eerste wat ik tegen mijn lief zei:
"Schat, Thies had me toch een vuile broek vannacht..."![]()
![]()
Zo dadelijk met een vriendin naar een theatervoorstelling. Op zich best leuk, maar ik zit er de hele week al tegenaan te hikken. Dan ben ik ongeveer 4 uur weg bij Thies. Ik heb gekolfd, zijn papa is thuis, hij slaapt nu lekker... Maar toch, ik vind het maar niks.
Maar dan denk ik maar weer even aan de geweldige gespreksstof van vanochtend om toch maar de moed te verzamelen mijn menneke even te verlaten....
Begin dan niet aan drie kinderen!?!quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:27 schreef Suzanna het volgende:
Het gaat er zelfs niet om dat ik in de problemen zou zitten o.i.d., nee, ik kan gewoon niet zo vaak de deur uit met drie kinderen en dat is niet alleen voor mij vervelend maar ook voor hen.
Ow, je wilt dus zeggen dat je je na die twee kids niet bedacht hebt dat drie kids wellicht een stuk drukker zou zijn? Misschien had je je van te voren kunnen indenken dat dat het geval zou zijn. Om antwoord te geven op je vraag, ja, eigenlijk ben je dus zo dom.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:35 schreef Suzanna het volgende:
Troel, nogmaals...lees mijn eerste vraag eens door??! ik HEB NU AL drie kinderen... wat heeft het dan voor zin om mij te zeggen 'begin er niet aan'... (of ben ik nou zo dom?)
HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie. Wat ik probeer te zeggen is dat je van te voren had kunnen bedenken dat drie kinderen veel tijd kosten en dat je dan achteraf niet moet gaan klagen dat je te weinig tijd hebt. Zoals ik in mijn omgeving mensen hoor klagen dat ze geen plek hebben voor nog een kindje, tja, houd dan je benen bij elkaar of doe aan anticonceptie, laat de boel steriliseren of wat dan ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:45 schreef Suzanna het volgende:
Even een reactie op jouw kleine letters: bij ons is NIET te weinig geld en ruimte voor nog een kleintje. Dus daar hoef je je echt niet over te verbazen. Je hebt weer iets aangenomen wat niet waar is. Ja, we zjin echt niet de rijkste mensen, maar we hebben echt genoeg geld en ruimte (ieder kind een eigen kamer lijkt me toch wel genoeg??!) voor onze kinderen.
Troel, men ongeloofelijk wat kun jij nu doordrammen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Ik heb er wel degelijk mee te maken of mensen voor hulp aankloppen bij wat voor instantie, aangezien ik daar via de belastingen netjes aan meebetaal. Ja, zelfs als het een vrijwilligersorganisatie betreft.
Tja, en ik wil ook wel eens iemands mening niet, maar helaas houdt niet iedereen daar altijd rekening mee en dat is maar goed ook, want anders zou Nederland een verschrikkelijk dood land worden.
Okee, dat neem ik van je aanquote:HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie.
Dat doe je wel en vervolgens weet je ook nog eens niet op te houden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.
Ik bemoei me met dingen die ik hier en in mijn omgeving zie. Dan ben ik maar bot door te zeggen wat ik denk (en wat echt wel meer mensen denken). Dan reageren er mensen maar niet meer op me, so what? Er zijn zoveel dingen die een mens inslikt omdat je geen zin hebt om een discussie te beginnen, sommige dingen ga je daarom juist wel aankaarten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef sjak het volgende:
Troel, ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeit!
Tnx for asking.quote:[b]Op woensdag 10 januari 2007 17:58 Hoe gaat het eigenlijk nu met jou. Met je hormonen, je lijf? Trek je dat allemaal een beetje?
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
Way offtopic verder... Geen idee hoe het met een kraamverzorgster zit, maar ik heb een tijd geleden een heel artikel over au pairs zitten lezen (althans, what to do als gastgezin, meer), en daar stond onder andere in dat dat soort dingen niet mogen, omdat ze alleen licht huishoudelijk werk mogen doen. Reden was voornamelijk bescherming tegen uitbuiting. Niet zozeer fysiek (een mens kan best stofzuigen), maar meer omdat die meisjes met een heel ander idee naar Nederland komen dan als goedkope huissloof dienen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
Ah, oké, een kennis van me doet het zo (2 middagen per week hulp van een au pair) en voorzover ik van haar en het meisje had begrepen viel dat prima binnen de regels, maar als dat niet zo is moet je het niet doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
lap jij je ramen elke week troel? nee toch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
De taken van de kraamverzorgster
1. Ze helpt bij de bevalling, wanneer deze thuis plaatsvindt. Ze ondersteunt jou maar is er ook om de verloskundige te helpen.
2. Gedurende de kraamtijd kijkt ze hoe het met jou en je baby gaat. Ze geeft dit door aan de verantwoordelijke verloskundige.
3. Ze verzorgt jou en je baby. Ze controleert jullie temperatuur, bekijkt de ontwikkeling van je baby en controleert dagelijks de stand van de baarmoeder.
4. Ze geeft je informatie en weet vaak allerlei handige tips omdat ze al jaren moeders en baby's ziet.
5. Ze zorgt voor het bezoek, je partner en je andere kinderen.
6. Ze doet het huishouden.
Ik vind dit op Google, maar je hoort ook wel eens dat ze niet gaan ramen lappen enzo, wat ook wel bij het huishouden hoort vind ik.
Hmf. Eva wordt ook nog eens 18quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:08 schreef snoopy het volgende:
Voordat Thies 18 is ga je vast wel weer met een goed gevoel op pad![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |