Okee, dat neem ik van je aanquote:HOW, ik zeg niet dat in jouw geval er te weinig geld is, alleen dat ik dat in mijn omgeving zie.
Dat doe je wel en vervolgens weet je ook nog eens niet op te houden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik voer dan ook helemaal geen discu-hu-sie, ik geef mijn mening. En daar is het hier wel de plek voor.
Ik bemoei me met dingen die ik hier en in mijn omgeving zie. Dan ben ik maar bot door te zeggen wat ik denk (en wat echt wel meer mensen denken). Dan reageren er mensen maar niet meer op me, so what? Er zijn zoveel dingen die een mens inslikt omdat je geen zin hebt om een discussie te beginnen, sommige dingen ga je daarom juist wel aankaarten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:48 schreef sjak het volgende:
Troel, ik begrijp echt niet waar jij je mee bemoeit!
Tnx for asking.quote:[b]Op woensdag 10 januari 2007 17:58 Hoe gaat het eigenlijk nu met jou. Met je hormonen, je lijf? Trek je dat allemaal een beetje?
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Suzanna, heb je al eens gedacht over een au-pair? En dan bedoel ik niet per se bij jullie in huis, maar vaak hebben die meiden wel een aantal (mid)dagen vrij en verdienen ze graag een centje bij met schoonmaken/ oppassen/boodschappen doen e.d.
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
Way offtopic verder... Geen idee hoe het met een kraamverzorgster zit, maar ik heb een tijd geleden een heel artikel over au pairs zitten lezen (althans, what to do als gastgezin, meer), en daar stond onder andere in dat dat soort dingen niet mogen, omdat ze alleen licht huishoudelijk werk mogen doen. Reden was voornamelijk bescherming tegen uitbuiting. Niet zozeer fysiek (een mens kan best stofzuigen), maar meer omdat die meisjes met een heel ander idee naar Nederland komen dan als goedkope huissloof dienen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
Ah, oké, een kennis van me doet het zo (2 middagen per week hulp van een au pair) en voorzover ik van haar en het meisje had begrepen viel dat prima binnen de regels, maar als dat niet zo is moet je het niet doen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:18 schreef innovative het volgende:
[..]
Moet je wel mee oppassen, want volgens mij mogen au pairs wettelijk gezien niet werken buiten dat wat ze bij hun gastgezin doen. En zelfs daar mogen ze "maar" 30 uur per week worden ingezet voor kinderverzorging en licht huishoudelijke taken (dweilen en stofzuigen is bijv. al "zwaar" huishoudelijk werk).
lap jij je ramen elke week troel? nee toch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Valt stofzuigen serieus al onder zwaar huishoudelijk werk? Dus dat doet een kraamverzorgster ook niet? Of mogen die dat wel?
De taken van de kraamverzorgster
1. Ze helpt bij de bevalling, wanneer deze thuis plaatsvindt. Ze ondersteunt jou maar is er ook om de verloskundige te helpen.
2. Gedurende de kraamtijd kijkt ze hoe het met jou en je baby gaat. Ze geeft dit door aan de verantwoordelijke verloskundige.
3. Ze verzorgt jou en je baby. Ze controleert jullie temperatuur, bekijkt de ontwikkeling van je baby en controleert dagelijks de stand van de baarmoeder.
4. Ze geeft je informatie en weet vaak allerlei handige tips omdat ze al jaren moeders en baby's ziet.
5. Ze zorgt voor het bezoek, je partner en je andere kinderen.
6. Ze doet het huishouden.
Ik vind dit op Google, maar je hoort ook wel eens dat ze niet gaan ramen lappen enzo, wat ook wel bij het huishouden hoort vind ik.
Hmf. Eva wordt ook nog eens 18quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:08 schreef snoopy het volgende:
Voordat Thies 18 is ga je vast wel weer met een goed gevoel op pad![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |