abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:13:57 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_45828856
vervolg van Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deel 34

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic? (aldus lois)

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \\\"hoe gaat het met de moeders\\\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:11:08 #2
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45830447
Heb je als jonge moeder ook bepaalde rechten waar ze op het werk rekening mee moeten houden? Zoals bijv. de tijd die je wettelijk gezien moet krijgen om te kolven of voeden? Ik weet ook dat er zoiets is mbt nachtdiensten maar dat is juist wel leuk Ik vroeg me af of iemand weet waar ik me fatsoenlijk kan inlezen...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45832348
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:11 schreef Neuk het volgende:
Heb je als jonge moeder ook bepaalde rechten waar ze op het werk rekening mee moeten houden? Zoals bijv. de tijd die je wettelijk gezien moet krijgen om te kolven of voeden? Ik weet ook dat er zoiets is mbt nachtdiensten maar dat is juist wel leuk Ik vroeg me af of iemand weet waar ik me fatsoenlijk kan inlezen...
Jazeker, vooral wat kolven betreft! Op deze site staat meer info over je rechten mbt kolven: http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=229
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_45834329
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:11 schreef Neuk het volgende:
Je hebt voedingsrecht zelfs

http://www.borstvoeding.c(...)t_voedingsrecht.html

http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/dsp_rubriek.cfm?rubriek_id=2&subrubriek_id=210&link_id=2105#21600
Variety is the spice of life
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:09:50 #5
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45835045
Tnx Het gaat me meer om het volgende: binnenkort hebben ik een 6 weken durende intensieve cursus en ik denk dat ik de BV wel op mijn buik kan schrijven dan... Hopelijk is er ruimte en tijd om te kolven (anders moet het maar in de 1,5 u heen en terug in de trein) maar dat terzijde, hoe staat het met de uren? Ik ga heel veel meer uren maken... Vandaar mijn vraag.
Misschien toch een betere vraag voor het BV-topic...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45835414

Ik heb er geen verstand van Neuk.

Vandaag was Kim in knuffelmood. Erg leuk, want het komt niet vaak voor.
Ik voelde me (mede daardoor) vandaag goed.
pi_45835586
Heb daar even je vraag heen gekopieerd Neuk.

Fijn Ingrid, heerlijk hoor dat geknuffel, daar kan ik ook zo van genieten.
Variety is the spice of life
pi_45836725
Leuk Ingrid.!
Ik had vandaag mama-dag, was ook leuk en gezellig. Voor mama wel weer wennen dat Eva het weer anders doet dan anders, maar het gaat goed.

Wel een beetje zorgjes hier. A. heeft besloten om weer te gaan studeren, en hoewel ik hem daar echt in steun, vind ik het ook eng. Het is nu al best heftig om alles te combineren, en nog L&A tijd te vinden, en straks helemaal! Maar goed, Eva was een nog veel grotere verandering, denk ik, en dat hebben we ook gered. We moeten nu dus wel een dag extra oppas zien te regelen (we hopen dat de opa's en oma's elkaar af willen wisselen) en kijken hoe we het financieel doen, en en en....

[ Bericht 19% gewijzigd door linda856763 op 30-01-2007 20:57:25 ]
Eva
pi_45837560
Linda...diepe zucht en inderdaad bedenken dat jullie het tot nu toe ook gered hebben, dus het gaat vast goedkomen.

Ik heb vandaag een halve dag gewerkt en ben daarna thuis op de bank in slaap gevallen. Werd om half 3 door de oppas gebeld dat Maud inmiddels al d'r tweede fles leeg had. Oeps....maar goed. Ik had het blijkbaar nodig. Daarna even snel het huis helemaal klaar schoon gemaakt. Dus morgen eindelijk een dag dat ik echt tijd heb voor mijn meiden zonder dat ik nog even dit of even dat hoef te doen.
pi_45837610
O, wat een fijn vooruitzicht Chacama.! En dan nog lekker geslapen ook
Eva
pi_45839190
Sinds de bevalling, ruim een jaar geleden, heb ik een plek op de rug onder mijn schouder die van tijd tot tijd verdoofd aanvoelt. Het is een heel gek gevoel, net of het even slaapt. Ik vraag me al langer af of ik dat heb overgehouden an de ruggeprik tijdens de bevalling. Ik herinner me wel dat het echt na de bevalling is begonnen. Ik weet niet echt wat ik toen dacht ervan, misschien dat ruggeprik uit moest werken, het zit opzij van de plaats waar ik ben aangeprikt. Heeft iemand er ervaring mee met dergelijke klachten na de ruggeprik?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:34:17 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45840766
Ja, beide keren gehad. Niet naar, maar idd soms een "slaap" gevoel. Inmiddels is het over .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:30 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45841558
Ik herken het niet Randa.

Pfff, wij hebben onze vuurdoop gehad wat betreft eerste keer ziekzijn van je kindje.
Wat ontzettend zielig!!! Thies was zo verdrietig, had duidelijk zo veel pijn (buikkrampen, blafhoesten, keelpijn). Tranen met tuiten! Het greep me zo aan! Ik vond het echt vreselijk hem zo te zien...
Ik heb 2 avonden en nachten en gister ook nog een groot gedeelte van de dag met hem gewandeld, dan weer 10 minuutjes in bed tot de volgende krampaanval. Met alle liefde, en dat ik zelf compleet total loss was.... ach, dat waren peanuts. "Daar ben je moeder voor", zei mijn zus. En ja, zo voelt het. Ik was zo blij dat ik hem zo veel mogelijk de geborgenheid kon geven die hij nodig had. Maar wat een tranen heb ook ík geplengd.... mijn lieve kleine menneke zo ziekjes.
Gelukkig gaat het nu weer wat beter met hem en heb ik zelf een paar uurtjes bij kunnen slapen vandaag.
En toen hij vanavond al wat meer praatjes begon te krijgen moest ik wéér huilen, maar toen zo:
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:05:01 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45842107
PM-girl trouwens nog steeds niet gesignaleerd hier?
Zal eens mailen hoe het inmiddels met haar is.
pi_45843055
Ik kreeg gisteren nog meet-foto's van PM-girl! En een voor jou en je menneke, Moonah!

Eigenlijk gaat het nog niet zo goed met me, op sommige gebieden. Op bevallingsgebied eigenlijk.
Ik las zondag in het Z&G topic over de 'oerkreet' die de moeder van Vivi op de achtergrond hoorde, en ik werd alweer spaansbenauwd.
Gisteren was ik naar een grote bijeenkomst van mijn werk, zag allemaal collega's die ik al lang niet gezien had, en veel vroegen naar Eva, naar de bevalling, en of ik al aan een tweede dacht . Ik wíl er nog niet eens aan denken, maar zo word ik er toe gedwongen...
En vandaag kreeg ik dat Wij jonge ouders -blad, en ik kan er helemaal niet tegen, die verhalen over zwanger zijn. Ik werd al naar bij de advertenties over de 9 maanden beurs.

Ik ben nog steeds in shock over hoe een bevalling gaat en een zwangerschap, en het lijkt erger te worden, omdat ik het misschien wel WIL vasthouden, om te voorkomen dat ik er opnieuw 'in tuin'. De pijn weet ik al niet meer, maar hoe ik mij voelde, dat weet ik nog steeds heel goed. Ik droom er nog van. Maar ik wil het wél los kunnen laten, want een 2e kind is gewoon helemaal niet aan de orde, en ik wil niet dat dit in de weg staat in mijn relatie met Eva. Maar k weet niet hoe. Heb al een gesprek in het zkh gehad, die ik weinig kwalijk neem. Ik had een zwangerschap volgens het boekje, een bevalling volgens het boekje, tot de helft, en een keizersnee bijna, muv de te lage ruggeprik volgens het boekje.
Dus ik neem het mezelf nog kwalijk ook, dat ik loop te zeuren en te huilen over een bevalling die als 'normaal' beschouwd mag worden. Maar toch zit die bevalling me zó ontzettend dwars... En ik weet echt niet wat ik er aan moet doen, en hoe ik mezelf er overheen kan helpen.

sorry, volgens mij is dit bijna een copy/paste uit een eerder topic, maar het blijft maar naar boven komen...
Eva
pi_45847533
Arme Thies. En arme Moonah. Zo moeilijk om je kind zoveel pijn te zien hebben. Het is zo jammer dat je het dan niet over kunt nemen en zelf die pijn kunt hebben. Maar Thies heeft geluk dat zijn mama er dan wel is. Gelukkig maar dat het weer beter gaat.
Anna is nu twee keer een dag ziek geweest en koos het zo uit dat ik zelf was de hele dag, echt super.

Je zeurt niet Linda! Elke bevalling is heftig, of hij nu helemaal volgens het boekje gaat, half of helemaal niet. Misschien is het voor jou juist extra moeilijk omdat er makkelijker 'overheen gepraat' wordt omdat het niet erg dramatisch was. Wat ik bedoel: vorig jaar is een collega bevallen, totaal drama: 24 uur weeen, ziekenhuis, pomp/tang, keizersnede, alle problemen gehad. Ze heeft daar heel veel over kunnen praten, juist omdat het zo verschrikkelijk ging. Mijn bevalling ging veel makkelijker en als mensen dat horen, is het al niet boeiend meer en komt het al niet meer ter sprake, terwijl haar bevalling (anderhalf jaar geleden) nu eerder gesprekstof is. Waardoor het misschien wel makkelijker te verwerken is. Het is maar een theorie van mezelf, geen idee of het klopt zo.
Ik weet ook niet hoe je er overheen kunt komen. Kun je er in je omgeving over praten met iemand? Mij heeft het geholpen alles al in de kraamtijd in detail op te schrijven. Ik heb er ook een plakboek van met hoe alles gegaan is. Dat werkte wel. Ik hoop dat je snel iets vindt dat voor jou ook werkt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45848415
tnx Yppy. Met A. kan ik er wel goed over praten, voor zo ver hij kan 'invoelen' hoe ik me voelde. Mijn moeder bijvoorbeeld, ziet alleen maar roze wolken, Eva is alleen maar 'een schat' (wat ze ook is, maar er zijn ook andere kanten ). Een goede vriendin, die een rotbevalling met alles er op en eraan heeft gehad, die snapt het wel! Gelukkig. Andere vriendinnen wil ik niet te veel 'belasten'. Eén mag het binnenkort zelf gaan doen, en de anderen hebben nog plannen om een kindje te krijgen (als dat mag lukken). Gelukkig loop ik er niet dat en nacht mee rond, maar word ik er soms zo mee geconfronteerd, door mezelf of door mijn omgeving. Misschien moet ik er gewoon maar net zo lang om huilen tot het over gaat....
Vandaag gaat het beter
Eva
  † In Memoriam † woensdag 31 januari 2007 @ 09:49:05 #18
81992 Githa
pi_45848665
Linda, Ik denk zeker dat je het niet zomaar moet weg stoppen met de gedachten 'het is niet erg genoeg'.
Schijnbaar was het dat wel, want jij hebt er 'last' van!
Praat erover en uit hoe je je voelt, misschien met een professioneel iemand ?
Ik weet niet of je dit ook op de na controle bij de VK hebt aangegeven, maar het lijkt me dat zij je wel kan verwijzen naar iemand die je kan helpen wat rust te krijgen.

Ik vind het gewoon heel vervelend voor je dat je zulke gevoelens krijgt bij elke herinnering aan zwanger zijn/ bevallen
  woensdag 31 januari 2007 @ 09:55:52 #19
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45848799
Logisch hoor dat je het er nog moeilijk mee hebt hoor Linda. Een bevalling, hoe standaard ook, gaat je niet in de koude kleren zitten. Je krijgt lichamelijk en geestelijk toch een flinke oplawaai en dat, gecombineerd met alle veranderingen in je leven, heeft tijd nodig voor je het een plekje kan geven. Fijn dat je er met A. over kan praten. Mijn ervaring met oma's is dat die wat betreft hun kleinkinderen permanent op een roze wolk zitten.

Gisteren kreeg ik een telefoontje van een vriendin. Ze heeft een collega die een dochtertje van 2,5 heeft wat ook nog steeds niet loopt. Ik heb een tijdje met die collega aan de telefoon gezeten. Heel fijn om met iemand te praten die in hetzelfde schuitje zit. Wat wel minder was is dat dat meisje binnenkort een week het ziekenhuis moet om helemaal doorgelicht te worden. Gewoon om te kijken waarom ze nog niet loopt. Ook al denk ik dat het bij Kai inmiddels een psychisch iets is (faalangst gecombineerd met het feit dat het voor hem heel gewoon is om niet te lopen) wordt ik toch een beetje zenuwachtig voor het bezoek aan de orthopeed volgende week vrijdag.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45848972
A. suggereerde ook al dat ik misschien mijn oude 'therapeut' nog eens op moet zoeken, maar die is juist gericht op: 'gevoelens beleven' om ze te kunnen verwerken. Nou, dat doe ik al uit mezelf. Dus voorlopig denk ik dat ik gewoon moet accepteren dat ik die gevoelens heb, dat ik mezelf niet voor mijn kop hoef te slaan omdat ik niet 'stoer' genoeg ben om die bevalling ff heel gewoon te vinden, en af en toe even flink janken. Denk dat mijn idee over dat ik dit niet mag voelen, en dat ik me aanstel, me nog het meest in de weg zit.

M@x, dat is vervelend zeg.
Eva
pi_45849070
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:04 schreef linda856763 het volgende:
A. suggereerde ook al dat ik misschien mijn oude 'therapeut' nog eens op moet zoeken, maar die is juist gericht op: 'gevoelens beleven' om ze te kunnen verwerken. Nou, dat doe ik al uit mezelf. Dus voorlopig denk ik dat ik gewoon moet accepteren dat ik die gevoelens heb, dat ik mezelf niet voor mijn kop hoef te slaan omdat ik niet 'stoer' genoeg ben om die bevalling ff heel gewoon te vinden, en af en toe even flink janken. Denk dat mijn idee over dat ik dit niet mag voelen, en dat ik me aanstel, me nog het meest in de weg zit.
Nou Linda, ik vind het totaal geen gek idee van A. Want je zégt wel dat je je gevoelens beleeft, maar je hangt er ondertussen wél een waardeoordeel aan. Dat je je zou aanstellen. En kun je dan je gevoelens oprecht beleven en verwerken...? Nou...?
Het heeft míj iig erg veel geholpen om met mijn 'oude' therapeute mijn bevalling te verwerken hoor!

Goh M@x, dat wist ik niet van Kai. Wat spannend.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:17:02 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45849190
Wat Moonah zegt zat ik ook al te bedenken Linda, je bent er nu zelf wel mee bezig maar je komt er dus niet verder mee, mss dat herbeleven onder begeleiding van iemand die hier en daar eens een vraag stelt en je daarmee een beetje stuurt/begeleidt is wellicht helemaal geen gek idee.
pi_45849451
Ik háát herbeleven
Ik denk er nog even over na. Dat ik er na 3 maanden niets er mee doen, nu bewust mee bezig ben, is voor mij al wel een positieve stap, hoe confronterend ook.
Eva
pi_45850280
Linda Sterkte

Hier onlangs bloed wezen prikken, moet nog even een ogentest doen want ik zie minder goed. Lezen vooral.. Op het moment voel ik me zwaar moe en alles in mijn lichaam is moe. Ik voel ook dat mijn pms bijna voorbij is, als je begrijpt wat ik bedoel...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45850843
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:30 schreef linda856763 het volgende:
Ik háát herbeleven
Ik denk er nog even over na. Dat ik er na 3 maanden niets er mee doen, nu bewust mee bezig ben, is voor mij al wel een positieve stap, hoe confronterend ook.
Herbeleven is ook niet leuk, het is confronterend, en het bezord behoorlijk wat emoties

Maar toch praten erover met iemand lijkt me in jou situatie ook niet verkeerd

Hier is het overgens nog steeds als ik me rustig en kalm houd gaat het goed, ga ik teveel stressen dan word het gelijk minder
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:00:34 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45855130
Ben er weer! Had even wat tijd nodig om voor mezelf dingen op een rijtje te zetten. Nog niet helemaal gelukt, maar sommige knopen zijn doorgehakt inmiddels.

Chacama, al weer aan het werk! Volgens mij kun jij ook niet echt stilzitten of wel? Maar zolang je een goede balans weet te vinden tussen werken en genieten, is het toch mooi?

Moonah, weer een moeder-ervaring rijker! Mooi hoe je met weinig (er zijn en wandelen) toch zoveel kunt betekenen voor je kleine mannetje!

Linda, ik zou het wel overwegen, om met iemand dingen proberen te verwerken. Zo te lezen kun je daarom ook nu nog geen keus maken of nadenken over een eventuele tweede. En ook al komt die er niet, dingen een plekje geven is wel belangrijk denk ik! weet ik

M@x, fijn dat je een 'lotgenoot' hebt gevonden (klinkt zwaarder dan ik het wil uitdrukken, maar weet even geen beter woord)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_45861136
Hé, PM-girl, fijn je weer te zien! en bedankt voor de mooie meet-foto's

Ik heb besloten om het nog even bij mezelf, A. en een paar anderen te houden. Ik ben eigenlijk net pas begonnen met verwerken en doorleven en uiten, en ik vind dat ik dat best nog een kans kan geven. Een tweede is niet aan de orde, ook nog expliciet door A. gezegd, dus ik heb ook nog wel even....

Bar, niet stressen hoor
Eva
pi_45861627
Linda, wat rot voor je allemaal. Ik hoop echt dat je op wat voor manier dan ook dit nare gevoel kwijt kan raken.

M@x, lijkt me hartstikke spannend allemaal en al helemaal als je zo'n ziekenhuisverhaal hebt gehoord. Misschien is dat bij Kai helemaal niet nodig

PM-etje, ik miste je al. Hopelijk ben je al een end in de goede richting met knopen doorhakken en voel je je wat beter.

Moonah, kindjes zouden helemaal niet ziek mogen zijn Niks rotter dan dat.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:27:34 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_45861646
Linda, luister eens heel heel heel goed. (en ook alle andere moeders alhier )

JE STELT JE NIET AAN!
BEVALLEN IS ZO VERSCHRIKKELIJK HEFTIG EN ZWAAR EN EMOTIONEEL .!

Praat erover, schrijf het van je af, zorg dat je heel goed weet wanneer je wat deed en op welke momenten het je raakt.
Want ik denk toch dat je daarmee het een plek kunt geven.
Is het anders een idee om jezelf gewoon een periode te geven om 'het zelf te doen' en wanneer je merkt dat het dan nog niet iets beter gaat gewoon het samen met iemand anders te proberen?

En waarom zijn jullie al zo verschrikkelijk bezig met die tweede joh? Geniet nou maar lekker van dat kleine pakketje liefde, onrust en overgave. Mss komt het gevoel er wel over een tweede kindje en mss ook niet. Maar dat is toch nu al veel te snel om je druk over te maken. Geef het tijd. Geef jezelf tijd. Geef je lijf tijd. Je hebt meer dan 9 maanden de tijd nodig om te ontzwangeren. Gun jezelf ook tijd!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:30:00 #30
103793 kozakken
Living the life
pi_45861728
Fijn dat je iemand hebt gesproken die hetzelfde meemaakt of heeft meegemaakt met het zo laat lopen. Maar kan je zenuwen heel goed voorstellen M@x!

En PM. Fijn dat je aan het hakken bent geweest

Hoe gaat het nu met Thies en zijn mama?
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:37:39 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_45862006
linda, verdorie meid, het is ook niet niks hoor. ik ben ook best lang met de bevalling van Liam bezig geweest. dit keer heb ik er geen last van gelukkig. praten erover en de tijd, dat zijn de dingen die het een plek geven.

PM girl ik mail je ven binnenkort

m@x, das fijn even babbelen met iemand met hetzelfde verhaal een beetje. moeilijk dat het bij Kai psychisch lijkt te zijn evengoed, is er dan ook een plan hoe dat aan te pakken? voor je!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:40:30 #32
103793 kozakken
Living the life
pi_45862108
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:37 schreef Belana het volgende:
......ik ben ook best lang met de bevalling van Liam bezig geweest. dit keer heb ik er geen last van gelukkig. praten erover en de tijd, dat zijn de dingen die het een plek geven.
Dat herken ik heel sterk! Met m'n eerste heeft het me ook veel en veel langer gekost.
Of zou dat komen omdat het 'voor het eerst' was. Of omdat ik nu weet dat ik 'niet meer hoef/wil'?
-zelf weer even in nadenkmodus gaat-
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:41:22 #33
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45862142
Moonah, wat schrijf je toch lief over Thies.

Linda, kop op en inderdaad, gun jezelf dat gevoel wel echt, want jij bent de enige die kan aanvoelen wat het met je deed, zo'n bevalling. Niemand kan daar wat over denken, simpelweg omdat anderen niet beleefd hebben wat jij beleefde. Open deur, maar toch.

En PM, ik vind dat je wel erg weinig vertelt over jezelf. Allemaal lieve reacties op de anderen, maar hoe gaat het dan met je? Of was het geen bescheidenheid, maar meer "ik wil er even niet over uitweiden"? Dan moet je vooral mijn gevraag negeren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:42:36 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_45862189
kozakken, dat vroeg ik me ook al af over mezelf en ik moet er ook even over denken
stormy waters...
sailin'
pi_45862213
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:40 schreef kozakken het volgende:

[..]

Dat herken ik heel sterk! Met m'n eerste heeft het me ook veel en veel langer gekost.
Of zou dat komen omdat het 'voor het eerst' was. Of omdat ik nu weet dat ik 'niet meer hoef/wil'?
-zelf weer even in nadenkmodus gaat-
Misschien omdat je bij de eerste zo ontzettend overweldigd wordt door wat er gebeurt? dank je wel allemaal voor de lieve woorden. Ik neem je advies aan Kozakken. Ik zie het wat aan en bekijk later of ik nog professionele hulp nodig heb.
en sja, nadenken over een 2e... Weet niet. Komt ook door de beslissing welke anticonceptie te gebruiken, (hoe definitief, een spiraaltje, of een pil, of nog wat anders - en is dat dan afdoende, en word ik niet per ongeliuk toch zwanger) en ook omdat veel mensen met het vragen. . Serieus, snap ook niet waarom. Eva is verdorie net 4 maanden, ben nog net een maand weer aan het werk.
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:44:17 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45862243
Ik ben juist meer met deze bevalling bezig geweest. Of nou ja, misschien meer met hoe ik me vlak erna voelde. En het scheelt bij mij ook wel dat de eerste een ks werd en de tweede vaginaal lukte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_45862301
O, als ik nu zou weten dat ik bij een evt. 2e een geplande ks zou kunnen krijgen, zou er echt een pak van mijn hart vallen. Helaas heb ik niet zo'n makkelijk ziekenhuis daarin. Ben me bewust vvan de risico's, maar er is ook nog een psychisch aspect..
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:50:50 #38
103793 kozakken
Living the life
pi_45862485
Wat bijzonder het voor iedereen zo persoonlijk ligt hoe het verwerkingsproces van een bevalling werkt. En op welke manieren een bevalling je kan raken. (Hier altijd bijzonder mooshy als ik bv. de verloskundigenpraktijk kijk of verhalen lees. Fijn mooshy voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat je je er juist heel benauwd door kunt voelen)

(En Linda, als je in het bevallingstopic eens gelezen hebt. Moet je maar eens turfen hoe vaak daar aan het einde staat bij bv. een tweede/derde of weet ik veel: 'ik hoef niet meer ' Moet toch geen toeval zijn )
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:51:27 #39
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45862508
Ik sluit me bij Kozakken aan: bevallen is zwaar. Je moet het een plek geven. Het is niet niets om zo'n wondertje op de wereld te zetten.

PM, Maud is al 10 weken geweest. Dus ik heb al mijn zwangerschapsverlof opgemaakt....mag nog lekker een weekje eraan plakken.

Heb vandaag echt een super dag gehad. Eerst relaxt tv gekeken met Fleur en daarna genoten van Maud's eerste boxmoment. Een half uur onder de mobiel liggen lachen naar de voorbij komende diertjes. En daarna koekjes gebakken. Oh, en nog zoveel meer. Heerlijk was het. En Fleur heeft ook genoten. Ik was zo ontzettend blij dat ik deze dag zo vol met haar kon besteden. Gewoon heerlijk.

Max fijn dat je iemand hebt waarmee je kunt delen.

Bar dikke
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:55:39 #40
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45862651
Linda, bij mij zei de gynaecoloog heel eerlijk: "Het is jouw lijf, je mag in principe "kiezen" voor een ks. Maar daarvoor is geen medische reden, dus áls er iets gebeurt, zijn wij nogal makkelijk "fout" geweest als medisch personeel. Want waarom voerden we zomaar een ks uit?"
Er waren dus bezwaren, maar ik had wél echt het gevoel dat ik had mogen kiezen, feitelijk. Misschien valt dat dus toch mee, ook bij jou? Desnoods een ander ziekenhuis proberen tegen die tijd .
pi_45862892
Nou, mijn ziekenhuis was al heel stellig vóór een natuurlijke bevalling bij een stuit. En ze hebben al expliciet gezegd dat ik bij een volgende geen keuze heb als er geen medische indicatie voor een ks is. Heb dus al gezegd dat ik 'tegen die tijd sterk zou overwegen om een ander ziekenhuis te zoeken, die daar minder strikt in zijn...
Maar goed, toekomst is dat. Eerst maar eens deze bevalling een plekje geven, en van Eva genieten. Ze is zó ontzettend lief. Te lief soms!
Eva
  woensdag 31 januari 2007 @ 21:03:54 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45862956
Oh, maar mijn ziekenhuis adviseerde ook een stuitbevalling, hoor. Waar ik ook vol vertrouwen aan begon. Maar blijkbaar zijn ze in jouw ziekenhuis hierover al heel duidelijk geweest.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:09:34 #43
94046 PM-girl
pi_45865828
quote:
Hé, PM-girl, fijn je weer te zien! en bedankt voor de mooie meet-foto's

Ik heb besloten om het nog even bij mezelf, A. en een paar anderen te houden. Ik ben eigenlijk net pas begonnen met verwerken en doorleven en uiten, en ik vind dat ik dat best nog een kans kan geven. Een tweede is niet aan de orde, ook nog expliciet door A. gezegd, dus ik heb ook nog wel even....

Zo te lezen heb je veel steun aan je man, omdat hij zo'n duidelijkheid biedt. Fijn! En het is natuurlijk ook nog maar kort geleden, de bevalling.
Ik heb zelf geen last van de bevalling, vind het juist heerlijk om bevallingen op tv te zien, echt een gevoel van herkenning, ontroering en emotie.
Wel heb ik last van het idee dat ik het niet alleen heb kunnen doen, niet reëel - i know- maar mijn gevoel zegt wat anders.
quote:
PM-etje, ik miste je al. Hopelijk ben je al een end in de goede richting met knopen doorhakken en voel je je wat beter.
Dankjewel!
quote:
PM girl ik mail je ven binnenkort
Is goed
quote:
En PM, ik vind dat je wel erg weinig vertelt over jezelf. Allemaal lieve reacties op de anderen, maar hoe gaat het dan met je? Of was het geen bescheidenheid, maar meer "ik wil er even niet over uitweiden"? Dan moet je vooral mijn gevraag negeren.
Klopt Sugar, een beetje ook wel bewust. Wil niet teveel meer hier neerzetten, wordt me soms akelig (in de zin van dat ik er zelf last van heb) bewust van alle ogen die hier meelezen maar niet schrijven. Niet dat ik dat verkeerd vind, doe het zelf ook, maar sommige dingen deel ik liever niet met iedereen. Daarvoor gebruik ik dan PM of mail, of misschien wel (mini)meets!
*
pi_45866350
Gek hè, ik hoorde vantevoren best vaak dat veel vrouwen moeite hadden met het idee van een ks. omdat ze het dan niet helemaal zélf hebben gedaan, voor hun gevoel, maar dat heb ik helemaal niet. Ik heb tenslotte dat ook maar gedaan/ondergaan, ik vond het eigenlijk wel pijnlijk en zwaar zat!

PM-girl, je weet het, en ik zeg het toch nog eens: je hebt een enorme prestatie geleverd door je mooie mannetje te 'bakken' en te baren, geen mitsen en maren!
Eva
pi_45866429
Chacama, wat klinkt het gezellig over vandaag!
Heerlijk met je 2 meiden! Wat een rijkdom!
Meeeeen, wat een oubollige uitdrukking, maar dat schoot me écht te binnen!

Linda, je voornemen klinkt weloverwogen. Succes! En schrijf vooral ook hier, zal je heus ook opluchten.
Ik heb net ook de verloskundigenpraktijk gezien. Ik moest altijd al huilen als ik zoiets op TV zag, maar dit was de eerste keer na mijn eigen bevalling. Pfff! De sluizen stonden wagenwijd open! Ik denk toch ook niet dat ik dat nog eens zou willen... Terwijl als 'ze' me een KS zouden garanderen ik best nog een kindje zou willen op termijn.

PM, we hebben al gePM'd. Maar anders lijkt het zo alsof ik je negeer!
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:33:04 #46
94046 PM-girl
pi_45866776
Hihi Moonah, ik weet wel beter!
En zou het niet helpen, bevallingen kijken om zelf te verwerken? (ik weet het niet, misschien voor sommigen?)

Het enige wat ik gegarandeerd zou willen is een knip, gek he! Ik weet eigenlijk wel zeker dat er hier een tweede (en misschien wel meer ) komt, ik zie niet op tegen zwangerschap(skwalen), pijn van bevallen (behalve dus het laatste stukje daarom de knip)), maar wel tegen andere enge dingen als wat als we weer een hoog risico NP-meting krijgen?
En daarna, hoe gaat het met 2 kindjes, het beruchte "hoe kan ik ooit net zoveel van nummer 2 houden als van Simon?"

Linda, Ik weet het, maar voel het niet zo!
*
pi_45867048
PM, herkenbaar hoor dat bij een eventuele 2e....
Volgens mij gaat dat allemaal vanzelf..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45867187
Ik wil gewoon iedereen hier een dikke knuffel geven!
pi_45867774
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:43 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik wil gewoon iedereen hier een dikke knuffel geven!
Iedereen Ingrid?
Dan heb je het druk meid!
pi_45868047
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

Iedereen Ingrid?
Dan heb je het druk meid!
Ik heb de tijd! hihi.
moeten jullie zaterdag maar langskomen, krijgen jullie irl knuffels en arretjescake of boterkoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')