Van die foto´s? Je kunt de Matthaus Passion ook niet samenvatten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
Samenvatting?
Nee de brief van Oversight.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Van die foto´s? Je kunt de Matthaus Passion ook niet samenvatten.
Ik ben het niet eens met de wetgeving, ik zie een maas in die wetgeving, ik noem dit ´feit 42´ (quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
Samenvatting?
Dat moet een verwijzing zijn naar de zin van het leven, het heelal en de rest.quote:
O, dat vrijtempeliersgedoequote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat moet een verwijzing zijn naar de zin van het leven, het heelal en de rest.
quote:
Possibly maybe.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
Björk is tof.
Ken uw klassiekenquote:
Dat is een teken van stoerheid. Hoe lager het opleidingsniveau hoe hoger het kwat-gehalte.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:16 schreef Monidique het volgende:
Hallo. Ik heb een vraagje. Waarom schijnt het nodig te zijn als tiener continu te moeten spugen -ook wel: kwatten of fluimen-, bijvoorbeeld op het station?
Ik vroeg me af waar die tekst van Rock vandaan kwam ..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:21 schreef Monidique het volgende:
Pas op met het bier, EWK.
tabaksmaak uit de mond krijgen oid?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:16 schreef Monidique het volgende:
Hallo. Ik heb een vraagje. Waarom schijnt het nodig te zijn als tiener continu te moeten spugen -ook wel: kwatten of fluimen-, bijvoorbeeld op het station?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:23 schreef zakjapannertje het volgende:
vroeger deed hier de melkboer dat ook altijd in onze tuin als hij wat spullen aan ons kwam afleveren
Dat stond jarenlang in een fietstunnel op weg naar school. Fascinerende uitspraak, niet?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar die tekst van Rock vandaan kwam ..
in mijn stad waren het er 2, 1 met de auto de ander met een trekpaard, en de laatste heeft het ook het langst volgehouden tot 10 jaar geleden ongeveerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Gelukkig is de melkboer een (bijna) uitgestorven beroepsgroep. Ik begrijp nu waarom.
Brood bij de melkboer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kocht vroeger brood bij de melkboer. Niet vreemd, daar de melkboer onze buurman was.
En welke was de rochelende melkboer?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:29 schreef zakjapannertje het volgende:
in mijn stad waren het er 2, 1 met de auto de ander met een trekpaard, en de laatste heeft het ook het langst volgehouden tot 10 jaar geleden ongeveer
Het was De Melkboer, maar hij had een winkeltje en zo'n SRV-wagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Brood bij de melkboer.Melk bij de bakker?
Denk aan haar inkomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kut, moet ik weer helemaal opstaan, schoenen zoeken, naar de auto lopen, naar het station rijden (in de auto), wachten op vriendin en dan weer helemaal terug.
En ik heb net al 2 uur in de regen en wind getraind...
die met die auto (eig autobus) gelukkigquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En welke was de rochelende melkboer?![]()
Ja en het gezamenlijke huis...quote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja en het gezamenlijke huis...![]()
Ja spuug is dan misschien wat minder erg dan paarden uitwerpselenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:32 schreef zakjapannertje het volgende:
die met die auto (eig autobus) gelukkig, daarentegen die liet ook minder sporen achter op de weg
Momenteel nog nietquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Digitale aangifte belasting of om dingen met de ib-groep te regelen?
Dat is inderdaad waanzinnig blij, hoewel ik Senzus toch leuker vind in het blije genre.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:50 schreef problematiQue het volgende:
I'm From Barcelona, een 29-koppige (!) band uit Zweden die echt ontiegelijk (dat woord hoor je ook nooit meer) blije muziek maakt.
The Go! Team is ook hele leuke, blije muziek. Klik op het casettebandje, en bij de albums 'Thunder, Lighting, Strike' of 'Bottle Rocket' de roodgekleurde nummers aanklikken. Erg aanstekelijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waanzinnig blij, hoewel ik Senzus toch leuker vind in het blije genre.
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
The Go! Team is ook hele leuke, blije muziek. Klik op het casettebandje, en bij de albums 'Thunder, Lighting, Strike' of 'Bottle Rocket' de roodgekleurde nummers aanklikken. Erg aanstekelijk.
Door tijdsgebrek moet ik wel zeggen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.
Nog eentje! Division of Laura Lee, ook zweeds, een soort van vieze punkrock: Division of Laura Lee - Does Compute.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.
bronquote:Children will be taught race relations and multiculturalism with every subject they study -from Spanish to science - under controversial changes to the school curriculum announced by the Government.
In music and art, they could have to learn Indian and Chinese songs and instruments, and West African drumming • 'School drop-outs regret leaving'
Sign up for the latest news alerts
In maths and science, key Muslim contributions such algebra and the number zero will be emphasised to counter Islamophobia.
And in English, pupils will study literature on the experiences of migration - such as Zadie Smith's novel White Teeth, or Brick Lane, by Monica Ali.
One critic accused Education Secretary Alan Johnson of 'politicising' lessons with the new agenda. Tory MP Douglas Carswell, a member of the Commons education select committee, said schools will be vehicles for multicultural propaganda and classrooms turned into 'laboratories for politically-correct thought'.
Mr Johnson was also attacked over attempts to put Britishness on the curriculum as it emerged that suggested core values are so woolly they could apply to many countries.
With concerns that standards in the three Rs are unacceptable, ministers will also face accusations that they are diverting attention away from vital subjects.
Under the recommendations - put forward in a report by former headmaster Sir Keith Ajegbo -teachers will be expected to make 'explicit references to cultural diversity' in as many subjects as possible.
A new central theme covering 'identity and diversity' will be added to citizenship classes, which have been compulsory since 2002.
Pupils should be encouraged to discuss topics such as immigration, the legacy of the British Empire, the Commonwealth and the EU.
Teaching on immigration, including recent population movement from Eastern Europe, should touch on the benefits it brings to the economy and society, while also bringing 'political discontent and criticism'.
Pupils could even be tested on their attitudes to diversity in A-level and GCSEs, which will be redrafted to ensure they include 'issues related to diversity'.
But Professor Alan Smithers, of the University of Buckingham, asked: 'Do the Government have in mind a Britishness test for youngsters born in this country, as they do with people who arrive from other countries?'
Meanwhile, information technology lessons would involve joint Web projects or video-conferencing with youngsters around the world.
Sir Keith, whose report was commissioned following last July's suicide bomb attacks in London, warned that pupils could become 'disaffected' and 'alienated' if they felt unable to discuss cultural issues in subject areas.
'Education for diversity must be viewed as a whole-curriculum focus,' he said.
However, Mr Carswell said: 'This report is prescribing precisely the wrong medicine to heal the wounds of a society that multiculturalism has divided. This is a stark example of the politically- correct lobby hijacking the citizenship agenda.
'Recent arrivals to this country have all the more reason to be given a sense of what we are all about so they can become part of it and share it. But instead this will give the green light to every politically-correct Left-Wing educationist to further undermine our society.'
Teachers' unions warned that the curriculum is too crowded already to cope with extra demands.
John Dunford, general secretary of the headteachers' union ASCL, said: 'Once again, the burden is falling on schools to fix a problem which has its roots in the wider society.'
Met wat jij zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:24 schreef broer het volgende:
De Britse regering zoekt naar een manier om meer begrip tussen bevolkingsgroepen te creëren. Wat is daar precies mis mee?
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk echter niet dat het een goede zaak is dat het parlement inhoudelijk moet gaan over waar het onderwijs moet voldoen om politieke redenen.
Het kan in 1. Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.
Niet alleen zijn er gevaarlijke precedenten, mar het principe is fout. Het is de wereld op zijn kop. Ouders sturen hun kinderen naar school om wat te leren, niet om geindoctrineerd te worden met overheidspropaganda. Je kan niet mensen eerst belasten om vervolgens propaganda over hun kinderen uit te strooien .. vind ik. Vergeef me de simplistische uitleg, maar het is al laat.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:42 schreef broer het volgende:
[..]
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.
Aan de andere kant moet een overheid iets doen aan de problemen die hij ziet. En als dat probleem een gebrek aan begrip is, dan vind ik dat hij daar best een positieve stimulans aan mag geven door meer begrip te kweken. Daar wil ik dan wel een oogje voor toeknijpen.
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:55 schreef broer het volgende:
Misschien heb ik het artikel niet helemaal goed doorgelezen, maar vind je het propaganda? Er heeft iemand besloten dat er ook aandacht moet zijn voor de geschiedenis van een groot deel van de bevolking. Een geschiedenis die tot op heden nogal onderbelicht was. Het is toch niet meer dan normaal dat dat gebeurt?
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.
Natuurlijk is de geschiedenis van Swahililand opnemen onzin, net zoals dit. Je zou wat geschiedenis van de Antillen, de Molukken, Turkije en Marrokko en misschien nog een vijfde minderheid op kunnen nemen, maar dan wel in de geschiedenisles.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.
Ik heb bijzonder weinig geschiedenis van de autochtoon meegekregen in eigenlijk alle beta vakken. Sterker, er staat me alleen bij dat ik het kreeg bij geschiedenis en misschien maatschappijleer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
En dat het door het hele curriculum zit, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. De geschiedenis van de autochtone Nederlander zit toch ook door het hele curriculum? Waarom dan niet van de allochtone Nederlander?
Nee, het maakt het niet correct. Het maakt het politiek correct. Wat is er in vredesnaam correct aan om de geschiedenis van een volstrekt ander onbeduidend land bijna zo goed door te nemen als je eigen land?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Het maakt het overigens niet politiek, maar gewoon correct. Je vertelt namelijk het hele verhaal. Recht doen aan de geschiedenis, heet dat.
Trusten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:07 schreef broer het volgende:
Ondertussen ga ik slapen. Welterusten, ExtraWaskracht.
Geen I'm from Barcelona?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:14 schreef Monidique het volgende:
Zaterdagochtend vroeg opstaan en Slayer luisteren.
help, de geschiedenis globaliseert!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Goed nieuws van het anti-Politiek Correcte front.
New curriculum will 'make every lesson politically correct'
[..]
bron
Nu het commentaar op dit bizarre bericht:
Any chance of erasing Tony Blair from the curriculum?
-----
This is a bit rich coming from a government which has presided over the destruction of anything British.
-----
They will be very selective about which parts of history to teach and give it New Labour spin. Spin is the only thing this government excel at.
And surely our precious money could be spent on something better?
-----
This is political correctness gone mad!
-----
New Labour does not understand anything, they are spun by educated people with no understanding or experience of life.
We are British people with a thousand years of history and development, of course we have made mistakes, but we learn from them unlike this Government, who just make mistakes.
-----
As Mr Blairs power weakens, the marxism that has been New Labour is now showing its true head.
-----
How much longer must we suffer this catastrophic government? It is like some disaster movie with everything breaking apart. I am beginning to wonder if democracy can survive this inept and corrupt regime with its ability to alienate every single part of this nation.
Three terms of Labour facing no Opposition has brought the country to disintegration. It is like being occupied by aliens from another planet who pretend to be like us.
Tomorrow you’re all going to wake up in a brave new world. A world where the constitution gets trampled by an army of terrorist clones created in a stem-cell research lab run by homosexual doctors who sterilize their instruments over burning american flags! Where tax and spend democrats take all your hard earned money and use it to buy electric cars for National Public Radio and teach evolution to illegal immigrants! Oh! And everybody’s high! WOOOOOO!!!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Goed nieuws van het anti-Politiek Correcte front.
New curriculum will 'make every lesson politically correct'
[..]
bron
Ow, nou weet ik eindelijk waar je avatar vandaan komt....quote:
Die polls op de Elsevier-website zijn inderdaad van een dergelijke sneuheid.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:11 schreef Sidekick het volgende:
We doen even een poll:
Elsevier is een propagandablaadje voor rechts-conservatief Nederland.
a Het is goed dat er plaats is voor dergelijk geluid
b Schandalig, media horen objectief en onafhankelijk te zijn.
c Ik vind het niet erg, het leest lekker weg.
Dat is goed, denk ik.quote:Zending in distributieroute
De zending bevindt zich in het distributieproces van TNT Post: dit betreft één van de TNT Post distributielocaties. De meeste producten krijgen een tweede bestelpoging indien de eerste bestelpoging niet slaagt. Indien deze statusmelding tweemaal is weergegeven, is de eerste afleverpoging niet geslaagd en zal er een tweede afleverpoging plaatsvinden
er wonen ook meer 'Noren' in de VS dan in Noorwegen zelfquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/White_Americans.png
"The origins from which White American may come."
Amerikanen zijn dus gewoon een stel Ierse Moffen.
Stel je voor dat al die (joodse) Duitsers in Duitsland waren gebleven omdat Hitler was blijven schilderen. Europa had zo mooi kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:49 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/56/White_Americans.png
"The origins from which White American may come."
Amerikanen zijn dus gewoon een stel Ierse Moffen.
Waarom maakt die dat zelf niet?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:14 schreef Monidique het volgende:
Acer vraagt dan of ik een backup wil maken. Ach, waarom ook niet.
Omdat mijn nieuwe PC nog niet zo geavanceerd is dat-ie zelf de DVD kan pakken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom maakt die dat zelf niet?![]()
Moet die jongen van TNT de backup maken?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:21 schreef Monidique het volgende:
Ja, dat zei ik ook al tegen die jongen van TNT.
Sinds TNT pakketten bij de buren aflevert zonder kennisgeving in mijn bus ben ik minder over ze te spreken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ze hebben hem waarschijnlijk niet hoeven te assembleren en natuurlijk de snelheid van TNT.
Dat is vervelend en zeker niet de bedoeling. Luie pakketchauffeur.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sinds TNT pakketten bij de buren aflevert zonder kennisgeving in mijn bus ben ik minder over ze te spreken.
Ze rijden ook met eigen busjes rond, geen naam of iets dergelijks aan de zijkant. Vind dat maar erg vaag.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is vervelend en zeker niet de bedoeling. Luie pakketchauffeur.
Ja dat heb je tegenwoordig inderdaad. Ik zie ze ook weleens rijden. Meestal wel met een bordje achter het raam maar opvallend is anders.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ze rijden ook met eigen busjes rond, geen naam of iets dergelijks aan de zijkant. Vind dat maar erg vaag.
Nou vertel ze maar dat dat vanuit klantenperspectief erg dubieus overkomt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat heb je tegenwoordig inderdaad. Ik zie ze ook weleens rijden. Meestal wel met een bordje achter het raam maar opvallend is anders.
Het draait om kostenbesparing de kwaliteit is dan van ondergeschikt belang.
Ik ben maar een eenvoudige zaterdagbesteller. Niemand luistert naar onsquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou vertel ze maar dat dat vanuit klantenperspectief erg dubieus overkomt.![]()
Het is de houding van een monopolist. Niet lang meer overigens. Niet dat het dan zo opeens beter wordt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben maar een eenvoudige zaterdagbesteller. Niemand luistert naar ons.
Maar ik vind het ook maar vreemd. Kostenbesparing is te begrijpen maar de kwaliteit uit het oog verliezen kost uiteindelijk veel meer.
oja?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, nou weet ik eindelijk waar je avatar vandaan komt....![]()
Nouja, dat ik het dus niet verschrikkelijk vind klinken. En dat ze niet een 13-uit-een-dozijn-zangeres is.quote:Wat vind je er zo tof aan Björk? Ik vind het "aparte" aan haar wel erg mooi maar het klinkt verschrikkelijk ...![]()
Het hele interview met Bert Bakker is zeer de moeite waard.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:55 schreef Aoristus het volgende:
D66 had Brinkhorst makkelijk kunnen dumpen en ze hebben het niet gedaan![]()
----------------------------------------
De Volkskrant Nieuws
27 januari
----------------------------------------
*** D66 ging bijna vechtend ten onder ***
D66 stond vorig jaar op het punt van exploderen door verdeeldheid over de militaire missie naar Uruzgan. De D66-prominenten minister Brinkhorst en Eerste Kamer-fractievoorzitter Schuyer dreigden hun partijlidmaatschap op te zeggen als de fractie in de Tweede Kamer het doorgaan van de missie zou aangrijpen voor een kabinetscrisis....
http://www.volkskrant.nl/(...)a_vechtend_ten_onder
Ik stelde een vraag aan M., net zoals ik eerder M. sterkte wenste (met de bestelling in concreto).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:47 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo zeker van je zaak of tracht je lollig te zijn?
Wijsneus.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik stelde een vraag aan M., net zoals ik eerder M. sterkte wenste (met de bestelling in concreto).
Waar bemoei jij je toch mee als je geen M. bent en ik laat mijn lollige bui niet van jou afhangen.
Er is intern al veel veranderdquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het is de houding van een monopolist. Niet lang meer overigens. Niet dat het dan zo opeens beter wordt.
quote:
Bezorging valt of staat bij de ervaring van de klant en die is belabberd. Zonder kennisgeving dat je pakket ergens anders op je staat te wachten ben je overgeleverd aan de goedheid van iemand anders. Ben benieuwd hoeveel claims dit al gekost heeft.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is intern al veel veranderd
Een volledige liberalisering van de postmarkt is lastiger dan het lijkt. Het is niet echt een groeimarkt meer. Daarnaast doet de TNT het in het algemeen toch niet slecht in Nederland qua bezorging.
Augustus Caesar? Romeinen zijn tofquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07046/naamloos.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
of neem een save van een al gevorderde game, moet je zeker wel het verschil meteen merkenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:50 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07046/naamloos.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Geen kennisgeving achterlaten en wel een pakketje bij de buren achterlaten is inderdaad waardeloos ben ik volledig met je eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bezorging valt of staat bij de ervaring van de klant en die is belabberd. Zonder kennisgeving dat je pakket ergens anders op je staat te wachten ben je overgeleverd aan de goedheid van iemand anders. Ben benieuwd hoeveel claims dit al gekost heeft.![]()
Prima scherm he?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:57 schreef Monidique het volgende:
20", 1400x1050, AA op 4.
Zeker. Alleen, je moet je hoofd bewegen om alles te kunnen zien,quote:
Lijkt mij een goede beslissing, het proces lijkt daar nl. te stokken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geen kennisgeving achterlaten en wel een pakketje bij de buren achterlaten is inderdaad waardeloos ben ik volledig met je eens.
Ik vraag me af wat klantenservice doet met dit soort klachten. Hopelijk worden deze externe chauffeurs ontslagen bij chronische nalatigheid.
quote:BAGHDAD Contrary to U.S. military statements, four U.S. soldiers did not die repelling a sneak attack at the governor's office in the Shiite holy city of Karbala last week. New information obtained by The Associated Press shows they were abducted and found dead or dying as far as 25 miles away.
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1003538279
Ja, toch?!quote:
Is dat niet een beetje erg zacht uitgedrukt, om iemand TOF te vindenquote:Nouja, dat ik het dus niet verschrikkelijk vind klinken. En dat ze niet een 13-uit-een-dozijn-zangeres is.
Ik heb het al draaien op een Vmware sessie. Ik ben er nog niet kapot van. Ik wacht gewoon lekker totdat Microsoft het gebruik van Windows XP onmogelijk maakt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
Straks eens even Windows Vista installeren en kijken of het wat is.
Ik durf het niet aan....Kijk eerst maar de kat uit de boom....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik heb het al draaien op een Vmware sessie. Ik ben er nog niet kapot van. Ik wacht gewoon lekker totdat Microsoft het gebruik van Windows XP onmogelijk maakt.
Ik wilde hem installeren op een andere schijf uit mijn oude computer maar is een Vmware sessie makkelijker en kan ik dat gewoon op de harde schijf van mijn zetten waar ik XP op draai?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:36 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik heb het al draaien op een Vmware sessie. Ik ben er nog niet kapot van. Ik wacht gewoon lekker totdat Microsoft het gebruik van Windows XP onmogelijk maakt.
VMware is een virtuele computer waarin je als het ware als in een zandbak allerlei dingen kunt doen zonder iets kapot te maken op je windows installatie. zie www.vmware.comquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik wilde hem installeren op een andere schijf uit mijn oude computer maar is een Vmware sessie makkelijker en kan ik dat gewoon op de harde schijf van mijn zetten waar ik XP op draai?
Met dat programma voor uitgebreide skins kun je exact hetzelfde resultaat bereiken. Maar het ziet er wel goed uit inderdaad.quote:Grafisch ziet het er wel vet uit althans de plaatjes die ik ervan heb gezien.
Ik zal het straks eens proberen. Try before you buyquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
VMware is een virtuele computer waarin je als het ware als in een zandbak allerlei dingen kunt doen zonder iets kapot te maken op je windows installatie. zie www.vmware.com
Met dat programma voor uitgebreide skins kun je exact hetzelfde resultaat bereiken. Maar het ziet er wel goed uit inderdaad.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Dat is je ringtone.
Mijn plaatje heeft nul met Björk te maken.quote:
Ja, ik vind dat best bewonderenswaardig voor iemand in de muziekindustrie. En dat anders heeft niet alleen betrekking op haar, maar ook op de muziek die ze maakt.quote:[..]
Is dat niet een beetje erg zacht uitgedrukt, om iemand TOF te vindenOf vind je haar zo TOF, puur voornamelijk omdat ze zo anders is?
Sinds wanneer is het Horst-Wessel lied van de SS?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
Dat is je ringtone.
"progressieven" willen anderen opdringen dingen te doen die ze niet willen. Zij nemen de vrijheid dus om anderen in hun vrijheid te beperken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:18 schreef problematiQue het volgende:
Iedereen wil persoonlijke vrijheden, conservatieven zijn alleen zo bekrompen dat ze vergeten dat niet iedereen de dingen wil doen die zij goedkeuren, en zodoende zijn ze voor minder persoonlijke vrijheden, maar alleen waar hun dit uitkomt en niet hun eigen vrijheid indamt.
Hoogste tijd dus dat alle verlichte zielen zich verzamelen op een waddeneiland en zichzelf onafhankelijk verkondigenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:24 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat is heel fijn dat je dat vind, maar de toekomst is nu eenmaal conservatief. Het toekomstige politieke landschap zal bestaan uit linkse conservatieven, centrum-rechtse conservatieven en hard rechts. Politieke correctheid zal worden verpulverd.
Dat bedoel ik!quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
Een post in het lucht ledige vervang conservatief voor elke andere stroming en het klopt ook.
Nou, nee. Liberalisme vind ik niet dat je daar zou kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:26 schreef MrX1982 het volgende:
Een post in het lucht ledige vervang conservatief voor elke andere stroming en het klopt ook.
Volgens mij staat progressief in princiepe voor meer persoonlijke vrijheden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
"progressieven" willen anderen opdringen dingen te doen die ze niet willen. Zij nemen de vrijheid dus om anderen in hun vrijheid te beperken.![]()
Liberalisme is nog steeds de gemene deler in de Nederlandse politiek - alle partijen omarmen in zekere mate wel het liberalisme, op wellicht klein-Christelijk en de SP na. Dat het liberalisme de afgelopen jaren (mondiaal) wat is weggeebd, betekent nog niet dat het geen factor van betekenis meer is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:28 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou, nee. Liberalisme vind ik niet dat je daar zou kunnen plaatsen.
wat heeft dit hier mee te maken?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Liberalisme is nog steeds de gemene deler in de Nederlandse politiek - alle partijen omarmen in zekere mate wel het liberalisme, op wellicht klein-Christelijk en de SP na. Dat het liberalisme de afgelopen jaren (mondiaal) wat is weggeebd, betekent nog niet dat het geen factor van betekenis meer is.
Dat past anders wel degelijk. De vrijheden die liberalen nastreven hoeven niet de vrijheden te zijn van een ander.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:28 schreef problematiQue het volgende:
Nou, nee. Liberalisme vind ik niet dat je daar zou kunnen plaatsen.
Liberalisme wel inderdaad. Progressief betekent niet automatisch meer vrijheid, maar anders.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:30 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Volgens mij staat progressief in princiepe voor meer persoonlijke vrijheden.
In zekere zin zou je ook kunnen zeggen dat de Nederlandse politiek (blijvend) gedomineerd wordt door het liberalisme.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:32 schreef problematiQue het volgende:
[..]
wat heeft dit hier mee te maken?
Noem eens een typisch, persoonlijke vrijheidsbeperkend, progressief idee?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Liberalisme wel inderdaad. Progressief betekent niet automatisch meer vrijheid, maar anders.
Je hebt dit nu toch ingebracht maar meteen gebruik van makenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:32 schreef Reya het volgende:
Liberalisme is nog steeds de gemene deler in de Nederlandse politiek - alle partijen omarmen in zekere mate wel het liberalisme, op wellicht klein-Christelijk en de SP na. Dat het liberalisme de afgelopen jaren (mondiaal) wat is weggeebd, betekent nog niet dat het geen factor van betekenis meer is.
Nee, maar de vrijheden die een liberaal naastreeft gelden voor iedereen, en zitten een conservatief niet in de weg. Behalve dan dat ze liever niet zien dat twee mannen kunnen trouwen, maar dit soort dingen beperkt niemand z'n vrijheid.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat past anders wel degelijk. De vrijheden die liberalen nastreven hoeven niet de vrijheden te zijn van een ander.
Ieder collectief gefinancierd idee.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:37 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Noem eens een typisch, persoonlijke vrijheidsbeperkend, progressief idee?
dat is economische vrijheid, daar heb ik het niet over.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ieder collectief gefinancierd idee.![]()
Overigens misbruikt links het woord progressief. Progressief kan nl. ook rechts zijn, al staat links dan te springen.
Dat vind ik een vreemde aanname. Vrijheden zijn voor een deel persoonsgebonden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:39 schreef problematiQue het volgende:
Nee, maar de vrijheden die een liberaal naastreeft gelden voor iedereen, en zitten een conservatief niet in de weg. Behalve dan dat ze liever niet zien dat twee mannen kunnen trouwen, maar dit soort dingen beperkt niemand z'n vrijheid.
Het ligt eraan hoe je progressief definieert; persoonlijk zou ik progressief zien als een stroming die bij overheidsregulering meer de nadruk legt op economische aangelegenheden dan op immateriele aangelegenheden. Het zijn dan toch vooral de linkse partijen die hieronder vallen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ieder collectief gefinancierd idee.![]()
Overigens misbruikt links het woord progressief. Progressief kan nl. ook rechts zijn, al staat links dan te springen.
Maar ik wel. Het beperkt mijn uitgaven en daarmee mijn vrijheid.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:41 schreef problematiQue het volgende:
[..]
dat is economische vrijheid, daar heb ik het niet over.
Is het niet juist liberaal om in een dergelijk geval mensen zelf de keuze te laten maken, ondanks dat je het ermee oneens bent?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde aanname. Vrijheden zijn voor een deel persoonsgebonden.
Stel dat jij de legalisatie van heroïne nastreeft dan ben ik het echt niet eens met die vrijheid. Dus jouw vrijheidstreven is anders dan die van mij.
Eensch, maar dat vindt P. dus niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe je progressief definieert; persoonlijk zou ik progressief zien als een stroming die bij overheidsregulering meer de nadruk legt op economische aangelegenheden dan op immateriele aangelegenheden. Het zijn dan toch vooral de linkse partijen die hieronder vallen.
Ja, maar als iemand heroïne gebruikt heb jij daar dan last van? Natuurlijk zijn er junks die je fiets stelen, maar er zijn genoeg mensen die aan de heroïne zijn waarvan jij en anderen geen last van hebben. Jij wilt dus dat andere iets niet doen, terwijl als ze het wel zouden doen, ze je niet last zouden zijn. Aan de andere kant wil je wil doen wat jij graag wilt. Daaar doelde ik op. Conservatieven willen net zoals liberalen veel persoonlijke vrijheden, maar geven niet om de vrijheden van anderen, alleen om die hunzelf (even kort door de bocht).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat vind ik een vreemde aanname. Vrijheden zijn voor een deel persoonsgebonden.
Stel dat jij de legalisatie van heroïne nastreeft dan ben ik het echt niet eens met die vrijheid. Dus jouw vrijheidstreven is anders dan die van mij.
Dat vindt P. wel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Eensch, maar dat vindt P. dus niet.
Progressief zie ik taalkundig gezien als iets zeer positiefs, waarmee een hele maatschappij verder komt, al is dat niet het idee van linkse partijen. Die denken dat jatten van anderen progressief is.
Gedeeltelijk. Zolang ze mij niet lastig vallen mogen ze heroïne gebruiken maar voor legalisatie zou ik nooit zijn vanwege het vrijheidsbeperkende karakter wat ze anderen opleggen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:45 schreef Reya het volgende:
Is het niet juist liberaal om in een dergelijk geval mensen zelf de keuze te laten maken, ondanks dat je het ermee oneens bent?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:49 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat vindt P. wel.
Progressief is taalkundig niet hetzelfde als politiek.
Progressief in de politiek is een noemer voor een set van uitgangspunten die grotendeels lijnrecht staan tegenover die van de conservatieve stroming. Binnen deze set van uitgangspunten valt mijns inziens ook de uitbreiding van persoonlijke vrijheden.
Uiteindelijk heeft een ander wel last van een heroine-junk. Neem alleen al de stijgende ziektenkosten en algemene kosten omdat de junk niet meer in staat is voor eigen inkomen te zorgen.quote:Noem eens een vb. van persoonlijke vrijheidsbeperking door conservatief denken?
een heroïne gebruiker is niet hetzelfde als een heroïne verslaafde (junk).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[..]
Uiteindelijk heeft een ander wel last van een heroine-junk. Neem alleen al de stijgende ziektenkosten en algemene kosten omdat de junk niet meer in staat is voor eigen inkomen te zorgen.
Zolang heroïne gebruikers anderen niet lastig vallen in welk opzichte dan ook moeten ze het vooral doen. Ik denk alleen niet dat dit het geval is bij heroïnegebruik.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:47 schreef problematiQue het volgende:
Ja, maar als iemand heroïne gebruikt heb jij daar dan last van? Natuurlijk zijn er junks die je fiets stelen, maar er zijn genoeg mensen die aan de heroïne zijn waarvan jij en anderen geen last van hebben. Jij wilt dus dat andere iets niet doen, terwijl als ze het wel zouden doen, ze je niet last zouden zijn. Aan de andere kant wil je wil doen wat jij graag wilt. Daaar doelde ik op. Conservatieven willen net zoals liberalen veel persoonlijke vrijheden, maar geven niet om de vrijheden van anderen, alleen om die hunzelf (even kort door de bocht).
Hoe beperken zij de vrijheden van een ander dan?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Zolang ze mij niet lastig vallen mogen ze heroïne gebruiken maar voor legalisatie zou ik nooit zijn vanwege het vrijheidsbeperkende karakter wat ze anderen opleggen.
Ik denk dat je in de war met coke bent, maar dan nog.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
een heroïne gebruiker is niet hetzelfde als een heroïne verslaafde (junk).
sigme heeft ooit in de SC een staafdiagram gepost waarin de fysieke druk van verschillende drugs werd getoond. Tabak bleek veel schadelijker voor het lichaam dan heroïne.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[..]
Uiteindelijk heeft een ander wel last van een heroine-junk. Neem alleen al de stijgende ziektenkosten en algemene kosten omdat de junk niet meer in staat is voor eigen inkomen te zorgen.
Dat ben ik niet. Het is een fabeltje dat heroïne superverslavend zou zijn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war met coke bent, maar dan nog.
Dat is geen antwoord. De kosten stijgen dus nog steeds, ook al zal dat minder zijn dan bijv. heroine (if true).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
sigme heeft ooit in de SC een staafdiagram gepost waarin de fysieke druk van verschillende drugs werd getoond. Tabak bleek veel schadelijker voor het lichaam dan heroïne.
Op allerlei manieren. Een heroïnegebruiker is gewoon een heroïneverslaafde vanwege het karakter van heroïne.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:57 schreef problematiQue het volgende:
Hoe beperken zij de vrijheden van een ander dan?
waarom zou dit niet het geval zijn?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zolang heroïne gebruikers anderen niet lastig vallen in welk opzichte dan ook moeten ze het vooral doen. Ik denk alleen niet dat dit het geval is bij heroïnegebruik.
Maar dan toch sterk verslavend.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:00 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat ben ik niet. Het is een fabeltje dat heroïne superverslavend zou zijn.
Nicotine is, volgens een aantal verslavingsinstellingen de zwaarst verslavende stof. Heroïne volgt op een afstand.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
sigme heeft ooit in de SC een staafdiagram gepost waarin de fysieke druk van verschillende drugs werd getoond. Tabak bleek veel schadelijker voor het lichaam dan heroïne.
Omdat je als heroïnegebruiker vrij moeilijk normaal kunt functioneren. Het is niet voor niets dat heroïnegebruikers vaak aan de onderkant van de samenleving bungelen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:02 schreef problematiQue het volgende:
waarom zou dit niet het geval zijn?
Zoiets is ook voorbij gekomen in de discussie toendertijd waarbij ook die diagram werd gepost. Heroïne is veel minder verslavend dan algemeen wordt aangenomen (na een keer ben je verslaafd, het is schier onmogelijk om er vanaf te komen, etc.).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een heroïnegebruiker is gewoon een heroïneverslaafde vanwege het karakter van heroïne.
Alleen de verslaafde die het niet kan betalen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omdat je als heroïnegebruiker vrij moeilijk normaal kunt functioneren. Het is niet voor niets dat heroïnegebruikers vaak aan de onderkant van de samenleving bungelen.
Waarom kunnen ze het niet betalen omdat ze niet meer in staat zijn om normaal te functioneren en daardoor afglijden. Wat je dan krijgt is een vicieuze cirkel van ellende. Waarmee je ook anderen opzadelt met je ellende doordat mensen er last van hebben. Junkies op het station bijv of verloederde wijken met drugspanden etc etc.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:06 schreef problematiQue het volgende:
Alleen de verslaafde die het niet kan betalen.
Mjah, maar dat wordt ook deels veroorzaakt omdat iemand die aan heroine verslaafd is niet meer in staat is om nog werk erop na te houden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Alleen de verslaafde die het niet kan betalen.
Dan nog, illegalisering lost dit soort problemen kennelijk niet op. Waarom zou je gebruikers (die niemand kwaad doen) in de weg zitten omdat je er aan onderdoor kunt gaan? Dan kunnen we zoveel wel in de ban doen. Internet, vrouwen, bier, you-name-it.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom kunnen ze het niet betalen omdat ze niet meer in staat zijn om normaal te functioneren en daardoor afglijden. Wat je dan krijgt is een vicieuze cirkel van ellende. Waarmee je ook anderen opzadelt met je ellende doordat mensen er last van hebben. Junkies op het station bijv of verloederde wijken met drugspanden etc etc.
Wat mij zo irriteert is dat conservatieven ook persoonlijke vrijheden willen inperken die niemand kwaad doen, op welke manier ook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Bottom line: persoonlijke vrijheden uitbreiden is prima zolang je daarmee niet de persoonlijke vrijheid van een ander beperkt. En met vrijheid bedoel ik alles, economisch en sociaal.
Je zult altijd mensen hebben die tussen wal en schip belanden en problemen veroorzaken maar dat moet je wel zo beperkt mogelijk houden en het zeker niet legaliseren.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:15 schreef problematiQue het volgende:
Dan nog, illegalisering lost dit soort problemen kennelijk niet op. Waarom zou je gebruikers (die niemand kwaad doen) in de weg zitten omdat je er aan onderdoor kunt gaan? Dan kunnen we zoveel wel in de ban doen. Internet, vrouwen, bier, you-name-it.
vertel?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
P., hoe dan ook, maar je vertoont ook autistische trekjes.
Ja.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:19 schreef MrX1982 het volgende:
Maar je bent voor de legalisatie van heroïne?
Zoals? Ik heb je nog geen voorbeeld zien geven op heroine gebruik na.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:18 schreef problematiQue het volgende:
Wat mij zo irriteert is dat conservatieven ook persoonlijke vrijheden willen inperken die niemand kwaad doen, op welke manier ook.
Zie boven. Typisch trekje.quote:
Noem eens voordelen voor de maatschappij?quote:
Coffeeshops tonen aan dat legalisering het aantal mensen dat tussen wal en schip belandt kan verkleinen. Ik zeg niet dat de parallel tussen wiet en heroïne dus valt te trekken, maar het hoeft niet zo te zijn zoals op het eerste gezicht logisch lijkt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je zult altijd mensen hebben die tussen wal en schip belanden en problemen veroorzaken maar dat moet je wel zo beperkt mogelijk houden en het zeker niet legaliseren.
Nou, noem de cliché-trits maar op. Homohuwelijk, abortus, euthanasie, etc.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zoals? Ik heb je nog geen voorbeeld zien geven op heroine gebruik na.
De prijs van heroine komt lager te liggen, waardoor junks minder geld nodig hebben voor hun drugs, en dus wellicht minder geneigd zijn crimineel gedrag te vertonenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem eens voordelen voor de maatschappij?
Je kunt er belasting op heffen, je hoeft niet meer politiekracht in te zetten om het tegen te werken, je kunt het controleren via economische stromen. Bovendien hoeven de negatieve effecten helemaal niet te vergroten in kwantiteit of kwaliteit, zie coffeeshops.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem eens voordelen voor de maatschappij?
Hachelijke hypothese.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:22 schreef problematiQue het volgende:
Coffeeshops tonen aan dat legalisering het aantal mensen dat tussen wal en schip belandt kan verkleinen. Ik zeg niet dat de parallel tussen wiet en heroïne dus valt te trekken, maar het hoeft niet zo te zijn zoals op het eerste gezicht logisch lijkt.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
De prijs van heroine komt lager te liggen, waardoor junks minder geld nodig hebben voor hun drugs, en dus wellicht minder geneigd zijn crimineel gedrag te vertonen![]()
Ik weet niet hoe duur heroïne is en dat is ook niet zo heel belangrijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
De prijs van heroine komt lager te liggen, waardoor junks minder geld nodig hebben voor hun drugs, en dus wellicht minder geneigd zijn crimineel gedrag te vertonen![]()
Het sleutelwoord was 'wellicht'. Het lijkt mij in ieder geval ondenkbaar dat junks meer gaan stelen, omdat de prijs omlaag is gegaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als de prijs lager komt te liggen dan zal het gebruik vet toenemen.
Sorry P., volgende keer meer antwoorden, moet weg!![]()
![]()
Okay, nog eentje dan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:23 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nou, noem de cliché-trits maar op. Homohuwelijk, abortus, euthanasie, etc.
Je trekt een conclusie aan de hand van in dit geval wiet en oppert dat dit dan ook voor heroïne geldt of zou kunnen gelden. Dat is echt simplistisch.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:29 schreef problematiQue het volgende:
Hoezo?
Ja, neem er nog èèn.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Het heroïne mensenlevens kost vergeten we even voor het gemak. Anders klopt het roze plaatje niet meer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:33 schreef problematiQue het volgende:
Nog een voordeel, als heroïne legaal zou zijn, hoeft het niet meer uit de achtertuin van de Taliban te komen, maar zou het gewoon in het westland in de kassen kunnen staan. Dat scheelt én transportkosten, én je draait de geldkraan naar het islam-fundamentalisme een stukje dichter.
Als de prijs omlaag gaat, zijn er mijns inziens twee mogelijkheden. Óf ze gebruiken evenveel en hoeven dus minder te stelen, óf ze gebruiken meer, maar hebben door lagere kosten niet meer geld nodig. Beide gevallen zijn geen verslechtering van de situatie.quote:
Natural selection.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het heroïne mensenlevens kost vergeten we even voor het gemak. Anders klopt het roze plaatje niet meer.
Maar nog steeds een drug, en dus vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je trekt een conclusie aan de hand van in dit geval wiet en oppert dat dit dan ook voor heroïne geldt of zou kunnen gelden. Dat is echt simplistisch.
Wiet is volstrekt anders dan heroïne. Niet voor niets is de ene een softdrug en de ander een harddrug.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, nog eentje dan.
Je noemt daar zoiets als abortus en euthanasie. Je gaat me toch niet vertellen dat mensen dat te pas en te onpas zelf kunnen gaan toepassen? Heeft niet zoveel met conservatief denken te maken.
Redeneer je ook zo als de Taliban met kinderporno gaat beginnen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:33 schreef problematiQue het volgende:
Nog een voordeel, als heroïne legaal zou zijn, hoeft het niet meer uit de achtertuin van de Taliban te komen, maar zou het gewoon in het westland in de kassen kunnen staan. Dat scheelt én transportkosten, én je draait de geldkraan naar het islam-fundamentalisme een stukje dichter.
Daar zit zo veel suiker in dat zo'n datum er volgens mij alleen op staat zodat mensen meer cola kopen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:43 schreef Napalm het volgende:
Hoe lang kan je een fles limoade die over datum is nog drinken?
A) 0 maanden
B )0-2 maanden
C) 2-5 maanden
D) 5-12 maanden
E) 12+ maanden
Kwam zojuist nog een behoorlijk bejaarde fles coca cola light tegen.. Twijfel of ik deze gewoon opdrinken ga..
Nee, maar dat is dan ook amper vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Redeneer je ook zo als de Taliban met kinderporno gaat beginnen?
Doe m s open en schenk een glas in.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:43 schreef Napalm het volgende:
Hoe lang kan je een fles limoade die over datum is nog drinken?
A) 0 maanden
B )0-2 maanden
C) 2-5 maanden
D) 5-12 maanden
E) 12+ maanden
Kwam zojuist nog een behoorlijk bejaarde fles coca cola light tegen.. Twijfel of ik deze gewoon opdrinken ga..
Ah, we zijn pacifist geworden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:34 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het heroïne mensenlevens kost vergeten we even voor het gemak.
Suiker in Lightquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:45 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Daar zit zo veel suiker in dat zo'n datum er volgens mij alleen op staat zodat mensen meer cola kopen.
Niet in toepasbaarheid indien het wordt gelegaliseerd.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:36 schreef problematiQue het volgende:
Maar nog steeds een drug, en dus vergelijkbaar.
Ja foutje.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:48 schreef Napalm het volgende:
[..]
Suiker in Light
Bovendien het was toch zout dat voor houdbaarheid zorgde?
Heb ik al gedaan maar ik drink eigenlijk nootit coca cola light dus weeet net of de smaak nog is zoals die hoort te zijn.. (is trouwens een Six-pack met datum september 2006..)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Doe m s open en schenk een glas in.
Of het toepasbaar is of niet durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het zou zo kunnen zijn. Volgens mij zit een groot deel van de afkeur en angst van heroïne hem in de spookverhalen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niet in toepasbaarheid indien het wordt gelegaliseerd.
Een shotgun en een alarmpistool zijn beide wapens. Het effect van de een is toch echt anders dan van de ander.
Hoppmädchenquote:567 duitse synoniemen voor 'hoer'
http://www.nieuwnieuws.nl(...)niemen_voor_hoe.html
De Duitse taal kent maar liefst 567 synoniemen voor het woord Prostitutierte (prostituee). Dit blijkt uit taalkundig onderzoek, zo meldde het weekblad Der Spiegel zaterdag op zijn website. Naast het wijdverbreide Hure (hoer) zijn er minder vaak gebruikte vormen, zoals Mietsche, Humse, Asphaltantilope, Bordelline en Hoppmädchen. Bij sommige woorden is er sprake van woordspelingen, zoals Hitzableiter (hitteafleider), naar het voorbeeld van Blitzableiter (bliksemafleider).
Trotteuse verwijst naar de werkplek van menige prostituee, de stoep, die in ouderwets Duits wel eens wordt aangeduid als Trottoir. En sinds de legalisering van de prostitutie, waardoor prostituees ook in ambtelijke formulieren openlijk mogen uitkomen voor hun beroep, wordt er vaak Freizeitgestalterin (vrijetijdvormgeefster) ingevuld.
nalv http://www.nieuwnieuws.nl(...)nkabouters_krij.htmlquote:Daar komen de kabouters joechei joechei
Daar komen de kabouters wel honderd op een rij
Daar komen de kabouters, handjes op hun rug
Overladen met geschenken en zijn dus niet zo vlug
De kabouters zijn gekomen
De kabouters zijn gekomen om vrede te sluiten
Vrede met de grote mens
Zwaaiend met hun witte vlaggetjes maken zij een feestelijke indruk
Maar ik ben met het verkeerde been uit bed gestapt
Vette pech voor de kabouters
Ik begin als een wildeman om me heen te trappen
Als rijpe kersen spatten de tengere kabouterlijfjes onder mijn lederen zolen uiteen.
Een ⤓ nul voor de grote mens
Twee van hen dreigen de dans te ontspringen
Maar het dichtslaan van de zware eikenhouten deur maakt op de drempel een einde aan deze illusie
En de rust keert weder in mijn nederige houthakkersstulpje en ik stap terug in bed om een welverdiend uiltje te knappen
Moehahahah
Sep 2006 is nog prima drinkbaar.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:51 schreef Napalm het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan maar ik drink eigenlijk nootit coca cola light dus weeet net of de smaak nog is zoals die hoort te zijn.. (is trouwens een Six-pack met datum september 2006..)
Ik weet niet welke spookverhalen maar je kent veel mensen die heroïne gebruiken en normaal functioneren?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:52 schreef problematiQue het volgende:
Of het toepasbaar is of niet durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het zou zo kunnen zijn. Volgens mij zit een groot deel van de afkeur en angst van heroïne hem in de spookverhalen.
Wiet en heroïne voor genot enzo. Een alarmpistool en een shotgun voor een afschrikwekkende werking. Toch is het effect verschillend.quote:Die vergelijking met een shotgun en alarmpistool loopt mank, daar een shotgun en een alarmpistool voor totaal andere doeleinden bedoeld zijn. Heroïne en wiet niet.
Bron?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Sep 2006 is nog prima drinkbaar.
Over dat nieuwsbericht; mijn vader heeft eens een lezing bijgewoond van de directeur van een heel succesvol bejaardentehuis, die min of meer dit soort dingen met opzet deed of liet gebeuren zodat de bewoners dingen hadden om over te praten en om iets mee te doen zodat ze niet stilletjes en alleen wegkwijnen in hun stoel. Die directeur was een nogal flamboyante homo, die een er een marokkaanse loverboy op nahield die niet helemaal volgens de wet leefde, en die nog wel eens een bejaarde rolde in dat tehuis. Die directeur betaalde het gestolen geld gewoon terug, en de inwoners hadden weer voor een week iets om zich mee bezig te houden. Geniaal.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:02 schreef Napalm het volgende:
[..]
nalv http://www.nieuwnieuws.nl(...)nkabouters_krij.html
quote:Ook Verdonk (VVD) krijgt een veeg uit
de pan.Die is volgens hem te stom om
voor de duvel te dansen omdat ze het
racisme aanwakkert.En Balkenende leeft
nog in de jaren 50,vindt Bakker
Ik kreeg bij mijn inmiddels overleden oma altijd frisdrank die al over datum was. Ben er nooit ziek van geworden.quote:
Ik kende er wel een. Die gebruikte, denk ik, omdat hij nogal met zichzelf in de knoop lag. Hij functioneerde wel normaal, had een baan, een vriendin, een auto, een flat, etc. Hij heeft zelfmoord gepleegd een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke spookverhalen maar je kent veel mensen die heroïne gebruiken en normaal functioneren?
Toen mijn stiefopa en oma gingen verhuizen kwamen er ook allemaal spullen uit de bijkeuken tevoorschijn met een houdbaarhoudsdatum van jaren terugquote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik kreeg bij mijn inmiddels overleden oma altijd frisdrank die al over datum was. Ben er nooit ziek van geworden.
Toen ze overleed kwam er zelfs nog een pak lasagna deeg tevoorschijn met als uiterste houdbaarheidsdatum 12-86...
Het is jammer dat buiten dat interview om de nieuwsberichten zo veel focussen op deze uitspraken, terwijl hij veel, heel veel andere zinnige dingen zegt.quote:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)booby_traps_Haag.xmlquote:De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft in de Fluitenbergstraat in Den Haag een voordeur uit een woonhuis geblazen.
Explosieven
Gevreesd werd dat in het huis explosieven en wapens lagen. Maar dat bleek niet het geval. Ook bleek een lading elektronica die in het huis was gesignaleerd, niet met een booby trap te zijn verbonden, zoals de politie had aangenomen.
Bewoner zoek
Bewoners van negen omliggende woningen moesten hun huizen tijdelijk verlaten. De politie is nog op zoek naar de bewoner. Het zou gaan om een man met psychiatrische klachten.
Heb jij het gehele interview ergens?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:14 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Het is jammer dat buiten dat interview om de nieuwsberichten zo veel focussen op deze uitspraken, terwijl hij veel, heel veel andere zinnige dingen zegt.
Spookverhalen of niet. Ik ben blij dat het geen gelegaliseerde drug is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:12 schreef problematiQue het volgende:
Ik kende er wel een. Die gebruikte, denk ik, omdat hij nogal met zichzelf in de knoop lag. Hij functioneerde wel normaal, had een baan, een vriendin, een auto, een flat, etc. Hij heeft zelfmoord gepleegd een paar jaar geleden.
Qua spookverhalen doelde ik op de sterk overdreven verhalen over hoe verslavend heroïne is.
en daar kreeg je elke verjaardag van te eten/ drinken?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:13 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Toen mijn stiefopa en oma gingen verhuizen kwamen er ook allemaal spullen uit de bijkeuken tevoorschijn met een houdbaarhoudsdatum van jaren terug
Ja, neem er nog een.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Conservatisme is in de eerste plaats een raamwerk van moraliteit waaraan je allerdaagse dingen aan kunt toetsen. Dit remt natuurlijk ontwikkeling van met name de sociale aspecten van de maatschappij. Maar dat is goed, ontwikkelingen in een maatschappij horen juist langzaam te gaan om deze te behoeden voor misgrepen. Concreet betekend dit dat domme ideeën zoals tornen aan de traditie van het "gezin" nooit plaats zal vinden in een conservatieve maatschappij.
Net zoals de domme gedachte dat iets als seks kan plaatsvinden zonder dat er mogelijke verdere gevolgen zoals kinderen aan zitten. Dit vloekt zo hard met het verantwoordelijkheidsbesef dat de vernietiging van deze gedachte morgen nog van start kan gaan op de middelbare scholen.
Het progressieve idee en de progressieve beweging is als een geest die rondwaart. Allang dood, maar nog niet bewust hiervan.
En massaal elk gezin, elke burger aftappen, is dat progressief, conservatief of gewoon dom?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Conservatisme is in de eerste plaats een raamwerk van moraliteit waaraan je allerdaagse dingen aan kunt toetsen. Dit remt natuurlijk ontwikkeling van met name de sociale aspecten van de maatschappij. Maar dat is goed, ontwikkelingen in een maatschappij horen juist langzaam te gaan om deze te behoeden voor misgrepen. Concreet betekend dit dat domme ideeën zoals tornen aan de traditie van het "gezin" nooit plaats zal vinden in een conservatieve maatschappij.
Net zoals de domme gedachte dat iets als seks kan plaatsvinden zonder dat er mogelijke verdere gevolgen zoals kinderen aan zitten. Dit vloekt zo hard met het verantwoordelijkheidsbesef dat de vernietiging van deze gedachte morgen nog van start kan gaan op de middelbare scholen.
Het progressieve idee en de progressieve beweging is als een geest die rondwaart. Allang dood, maar nog niet bewust hiervan.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Oh, dat zal zonder meer; heroine is een drug die mijn inziens idealiter ook totaal niet gebruikt wordt. Voor verdoving is de mildere variant morfine toereikend, en voor de rest veroorzaakt het vooral ellende. Helaas is gebleken dat met conventionele repressieve maatregelen heroinegebruik niet volledig in te dammen is. De keuze voor legalisering is puur hypothetisch - en daarom is ook lastig te voorspellen wat de gevolgen ervan zullen zijn. Maar het is inmiddels wel duidelijk geworden dat de war on drugs maar weinig effect sorteert; a;hoewel er wel een verband schijnt te bestaan tussen de Amerikaanse inval in Afghanistan en de da;ling van de prijs van bruine heroinequote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe duur heroïne is en dat is ook niet zo heel belangrijk.
Maar als je niet meer in staat bent om normaal te functioneren, wat je ook beaamde, dan kan de prijs nog zo laag zijn als je geen geld hebt moet je toch andere bronnen aanboren. Waarschijnlijk criminaliteit.
Of een uitkering maar daarmee belast je anderen wel. Iemand moet immers je uitkering betalen.
Ik weet het niet; de afgelopen jaren is de heroineprijs ook gedaald, dus wellicht is het interessant om na te gaan of dat een stijging van het aantal gebruikers tot gevolg heeft gehad. Overigens opperde ik alleen een mogelijk scenario, het zou best kunnen dat de legalisering van harddrugs contraproductief werkt, wat dat betreft is een en ander sowieso nog onduidelijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Als de prijs lager komt te liggen dan zal het gebruik vet toenemen.
Sorry P., volgende keer meer antwoorden, moet weg!![]()
![]()
quote:Arbeidsmarkt bijna even krap als in 1970
Het tekort aan personeel is in Nederland sinds 1970 niet zo groot geweest. Omdat de economische opleving doorzet, zal het personeelstekort waarschijnlijk nog dit jaar het 37 jaar oude record evenaren.
De stijgende vraag naar personeel valt samen met een grote uitstroom van ouderen; in 2008 zal de grootste groep werknemers ooit met pensioen gaan.
Begin deze maand waren er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 219.000 vacatures. Bij 254.000, zoals voor dit jaar verwacht, zijn er net als in 1970 op elke duizend banen 29 vacatures.
Toch voorzien economen geen loonexplosie. Begin jaren zeventig stegen de lonen in de marktsector jaarlijks met ruim 4 procent. Dit jaar verwacht het Centraal Planbureau een gemiddelde stijging van een kleine 2 procent (beide gecorrigeerd voor inflatie).
„Het grote verschil is de toegenomen internationale concurrentie. Nederland prijst zich nu sneller uit te markt met hoge lonen. De vakbonden weten dat te hoge looneisen werkgelegenheid kosten”, zegt Frank Cörvers, arbeidsmarkteconoom aan de Universiteit van Maastricht. Daarnaast was de loonstijging volgens hem begin jaren zeventig extra hoog, omdat werknemers een inhaalslag maakten na de geleide loonpolitiek tijdens de wederopbouw na de Tweede Wereldoorlog.
Economen schetsen wel het gevaar dat productie door personeelsgebrek naar het buitenland gaat en de kwaliteit van publieke diensten (onderwijs, zorg) afneemt.
"elk gezin".quote:Op zaterdag 27 januari 2007 18:40 schreef Yildiz het volgende:
En massaal elk gezin, elke burger aftappen, is dat progressief, conservatief of gewoon dom?
Een christenlijk is dood.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef Napalm het volgende:
Christenlijk..
Edit:
hmmm, Christelijk zonder "n".. Vreemd
Hoi Sigmund.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
"elk gezin".
"Elk" klinkt als discriminatie-vrij en heel socialistisch/communistisch. Zal wel links zijn. De term "gezin" wekt dan weer de suggestie van Christenlijk..
Edit:
hmmm, Christelijk zonder "n".. Vreemd
Als ik mij begeef in de wereld, per auto, rij ik meestal langs een enorm bord in de weide, langs de snelweg, dat de verlichte boodschap brengt:quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Maar zijn ziel leeft voort.
Sowieso is het onderscheid tussen soft- en harddrugs wat misleidend; cocaine en XTC worden bijvoorbeeld als harddrugs bestempeld, terwijl ze allebei relatief ongevaarlijk zijn en gebruikers ervan vrijwel geen verdere gevolgen ervan hebben in hun verdere functioneren.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
Even over hard- en softdrugs: gemeten naar de hoeveelheid werkzame stof valt moderne nederwiet onder de harddrugs.
Voor het totaalplaatje.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:20 schreef sigme het volgende:
Het Vuugevoel. Wat doet dit gekeuvel over niets in het 8-uur journaal?
Klopt.. de tv is ook niet meer wat het geweest is. Ik kijk het NOS Journaal ook nog nauwelijksquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:20 schreef sigme het volgende:
Het Vuugevoel. Wat doet dit gekeuvel over niets in het 8-uur journaal?
Jezus wat valt dat toch iedere keer wéér teren als ik eens de tv aanhoor. Het is een schandaal.
Hoe beschimmeld kan je zijn?quote:bevestigde bestuurslid Gerrit van Leeuwen van de vakgroep paddestoelen
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:46 schreef problematiQue het volgende:
In het Volkskrant Magazine staat dat volgens de VN vleeseters de hoofdschuldige aan het broeikaseffect zijn. Iemand een idee hoe die vork in de steel zit, of zou kunnen zitten?
In het digitale Volkskrantarchief een betaalartikel, ik heb geen zin ervoor te dokken, misschien jij welquote:De vleesindustrie is de grootste boosdoener
Het Betoog - zaterdag 20 januari 2007 (Opinie, 1196 woorden, pagina B05)
Koeien dragen meer bij aan het broeikaseffect dan auto’s, volgens Jeremy Rifkin. Het is daarom hoog tijd om allemaal vegetariër te worden.
Het ligt hier nog ergens, dus evt. wil ik het morgen ook wel inscannenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
In het digitale Volkskrantarchief een betaalartikel, ik heb geen zin ervoor te dokken, misschien jij wel, dit is de link naar het artikel. Kost 1,15.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |