Met wat jij zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:24 schreef broer het volgende:
De Britse regering zoekt naar een manier om meer begrip tussen bevolkingsgroepen te creëren. Wat is daar precies mis mee?
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk echter niet dat het een goede zaak is dat het parlement inhoudelijk moet gaan over waar het onderwijs moet voldoen om politieke redenen.
Het kan in 1. Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.
Niet alleen zijn er gevaarlijke precedenten, mar het principe is fout. Het is de wereld op zijn kop. Ouders sturen hun kinderen naar school om wat te leren, niet om geindoctrineerd te worden met overheidspropaganda. Je kan niet mensen eerst belasten om vervolgens propaganda over hun kinderen uit te strooien .. vind ik. Vergeef me de simplistische uitleg, maar het is al laat.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:42 schreef broer het volgende:
[..]
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.
Aan de andere kant moet een overheid iets doen aan de problemen die hij ziet. En als dat probleem een gebrek aan begrip is, dan vind ik dat hij daar best een positieve stimulans aan mag geven door meer begrip te kweken. Daar wil ik dan wel een oogje voor toeknijpen.
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:55 schreef broer het volgende:
Misschien heb ik het artikel niet helemaal goed doorgelezen, maar vind je het propaganda? Er heeft iemand besloten dat er ook aandacht moet zijn voor de geschiedenis van een groot deel van de bevolking. Een geschiedenis die tot op heden nogal onderbelicht was. Het is toch niet meer dan normaal dat dat gebeurt?
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.
Natuurlijk is de geschiedenis van Swahililand opnemen onzin, net zoals dit. Je zou wat geschiedenis van de Antillen, de Molukken, Turkije en Marrokko en misschien nog een vijfde minderheid op kunnen nemen, maar dan wel in de geschiedenisles.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.
Ik heb bijzonder weinig geschiedenis van de autochtoon meegekregen in eigenlijk alle beta vakken. Sterker, er staat me alleen bij dat ik het kreeg bij geschiedenis en misschien maatschappijleer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
En dat het door het hele curriculum zit, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. De geschiedenis van de autochtone Nederlander zit toch ook door het hele curriculum? Waarom dan niet van de allochtone Nederlander?
Nee, het maakt het niet correct. Het maakt het politiek correct. Wat is er in vredesnaam correct aan om de geschiedenis van een volstrekt ander onbeduidend land bijna zo goed door te nemen als je eigen land?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Het maakt het overigens niet politiek, maar gewoon correct. Je vertelt namelijk het hele verhaal. Recht doen aan de geschiedenis, heet dat.
Trusten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:07 schreef broer het volgende:
Ondertussen ga ik slapen. Welterusten, ExtraWaskracht.
Geen I'm from Barcelona?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:14 schreef Monidique het volgende:
Zaterdagochtend vroeg opstaan en Slayer luisteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |