Van die foto´s? Je kunt de Matthaus Passion ook niet samenvatten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
Samenvatting?
Nee de brief van Oversight.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Van die foto´s? Je kunt de Matthaus Passion ook niet samenvatten.
Ik ben het niet eens met de wetgeving, ik zie een maas in die wetgeving, ik noem dit ´feit 42´ (quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
Samenvatting?
Dat moet een verwijzing zijn naar de zin van het leven, het heelal en de rest.quote:
O, dat vrijtempeliersgedoequote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat moet een verwijzing zijn naar de zin van het leven, het heelal en de rest.
quote:
Possibly maybe.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:49 schreef problematiQue het volgende:
Björk is tof.
Ken uw klassiekenquote:
Dat is een teken van stoerheid. Hoe lager het opleidingsniveau hoe hoger het kwat-gehalte.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:16 schreef Monidique het volgende:
Hallo. Ik heb een vraagje. Waarom schijnt het nodig te zijn als tiener continu te moeten spugen -ook wel: kwatten of fluimen-, bijvoorbeeld op het station?
Ik vroeg me af waar die tekst van Rock vandaan kwam ..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:21 schreef Monidique het volgende:
Pas op met het bier, EWK.
tabaksmaak uit de mond krijgen oid?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:16 schreef Monidique het volgende:
Hallo. Ik heb een vraagje. Waarom schijnt het nodig te zijn als tiener continu te moeten spugen -ook wel: kwatten of fluimen-, bijvoorbeeld op het station?
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:23 schreef zakjapannertje het volgende:
vroeger deed hier de melkboer dat ook altijd in onze tuin als hij wat spullen aan ons kwam afleveren
Dat stond jarenlang in een fietstunnel op weg naar school. Fascinerende uitspraak, niet?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar die tekst van Rock vandaan kwam ..
in mijn stad waren het er 2, 1 met de auto de ander met een trekpaard, en de laatste heeft het ook het langst volgehouden tot 10 jaar geleden ongeveerquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
.
Gelukkig is de melkboer een (bijna) uitgestorven beroepsgroep. Ik begrijp nu waarom.
Brood bij de melkboer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:25 schreef Monidique het volgende:
Ik kocht vroeger brood bij de melkboer. Niet vreemd, daar de melkboer onze buurman was.
En welke was de rochelende melkboer?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:29 schreef zakjapannertje het volgende:
in mijn stad waren het er 2, 1 met de auto de ander met een trekpaard, en de laatste heeft het ook het langst volgehouden tot 10 jaar geleden ongeveer
Het was De Melkboer, maar hij had een winkeltje en zo'n SRV-wagen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Brood bij de melkboer.Melk bij de bakker?
Denk aan haar inkomen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kut, moet ik weer helemaal opstaan, schoenen zoeken, naar de auto lopen, naar het station rijden (in de auto), wachten op vriendin en dan weer helemaal terug.
En ik heb net al 2 uur in de regen en wind getraind...
die met die auto (eig autobus) gelukkigquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
En welke was de rochelende melkboer?![]()
Ja en het gezamenlijke huis...quote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ja en het gezamenlijke huis...![]()
Ja spuug is dan misschien wat minder erg dan paarden uitwerpselenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:32 schreef zakjapannertje het volgende:
die met die auto (eig autobus) gelukkig, daarentegen die liet ook minder sporen achter op de weg
Momenteel nog nietquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Digitale aangifte belasting of om dingen met de ib-groep te regelen?
Dat is inderdaad waanzinnig blij, hoewel ik Senzus toch leuker vind in het blije genre.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:50 schreef problematiQue het volgende:
I'm From Barcelona, een 29-koppige (!) band uit Zweden die echt ontiegelijk (dat woord hoor je ook nooit meer) blije muziek maakt.
The Go! Team is ook hele leuke, blije muziek. Klik op het casettebandje, en bij de albums 'Thunder, Lighting, Strike' of 'Bottle Rocket' de roodgekleurde nummers aanklikken. Erg aanstekelijk.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waanzinnig blij, hoewel ik Senzus toch leuker vind in het blije genre.
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
The Go! Team is ook hele leuke, blije muziek. Klik op het casettebandje, en bij de albums 'Thunder, Lighting, Strike' of 'Bottle Rocket' de roodgekleurde nummers aanklikken. Erg aanstekelijk.
Door tijdsgebrek moet ik wel zeggen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.
Nog eentje! Division of Laura Lee, ook zweeds, een soort van vieze punkrock: Division of Laura Lee - Does Compute.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Je kent aardig wat vage bandjes. Ik ben daar niet meer zo mee bezig, helaas.
bronquote:Children will be taught race relations and multiculturalism with every subject they study -from Spanish to science - under controversial changes to the school curriculum announced by the Government.
In music and art, they could have to learn Indian and Chinese songs and instruments, and West African drumming • 'School drop-outs regret leaving'
Sign up for the latest news alerts
In maths and science, key Muslim contributions such algebra and the number zero will be emphasised to counter Islamophobia.
And in English, pupils will study literature on the experiences of migration - such as Zadie Smith's novel White Teeth, or Brick Lane, by Monica Ali.
One critic accused Education Secretary Alan Johnson of 'politicising' lessons with the new agenda. Tory MP Douglas Carswell, a member of the Commons education select committee, said schools will be vehicles for multicultural propaganda and classrooms turned into 'laboratories for politically-correct thought'.
Mr Johnson was also attacked over attempts to put Britishness on the curriculum as it emerged that suggested core values are so woolly they could apply to many countries.
With concerns that standards in the three Rs are unacceptable, ministers will also face accusations that they are diverting attention away from vital subjects.
Under the recommendations - put forward in a report by former headmaster Sir Keith Ajegbo -teachers will be expected to make 'explicit references to cultural diversity' in as many subjects as possible.
A new central theme covering 'identity and diversity' will be added to citizenship classes, which have been compulsory since 2002.
Pupils should be encouraged to discuss topics such as immigration, the legacy of the British Empire, the Commonwealth and the EU.
Teaching on immigration, including recent population movement from Eastern Europe, should touch on the benefits it brings to the economy and society, while also bringing 'political discontent and criticism'.
Pupils could even be tested on their attitudes to diversity in A-level and GCSEs, which will be redrafted to ensure they include 'issues related to diversity'.
But Professor Alan Smithers, of the University of Buckingham, asked: 'Do the Government have in mind a Britishness test for youngsters born in this country, as they do with people who arrive from other countries?'
Meanwhile, information technology lessons would involve joint Web projects or video-conferencing with youngsters around the world.
Sir Keith, whose report was commissioned following last July's suicide bomb attacks in London, warned that pupils could become 'disaffected' and 'alienated' if they felt unable to discuss cultural issues in subject areas.
'Education for diversity must be viewed as a whole-curriculum focus,' he said.
However, Mr Carswell said: 'This report is prescribing precisely the wrong medicine to heal the wounds of a society that multiculturalism has divided. This is a stark example of the politically- correct lobby hijacking the citizenship agenda.
'Recent arrivals to this country have all the more reason to be given a sense of what we are all about so they can become part of it and share it. But instead this will give the green light to every politically-correct Left-Wing educationist to further undermine our society.'
Teachers' unions warned that the curriculum is too crowded already to cope with extra demands.
John Dunford, general secretary of the headteachers' union ASCL, said: 'Once again, the burden is falling on schools to fix a problem which has its roots in the wider society.'
Met wat jij zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:24 schreef broer het volgende:
De Britse regering zoekt naar een manier om meer begrip tussen bevolkingsgroepen te creëren. Wat is daar precies mis mee?
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk echter niet dat het een goede zaak is dat het parlement inhoudelijk moet gaan over waar het onderwijs moet voldoen om politieke redenen.
Het kan in 1. Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:33 schreef broer het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Deel de zin eens op in twee aparte zinnen, of zo. Anders kan ik je niet fatsoenlijk te woord staan.
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik denk niet dat het parlement om strikt politieke redenen het curriculum moet aanpassen.
Niet alleen zijn er gevaarlijke precedenten, mar het principe is fout. Het is de wereld op zijn kop. Ouders sturen hun kinderen naar school om wat te leren, niet om geindoctrineerd te worden met overheidspropaganda. Je kan niet mensen eerst belasten om vervolgens propaganda over hun kinderen uit te strooien .. vind ik. Vergeef me de simplistische uitleg, maar het is al laat.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:42 schreef broer het volgende:
[..]
Daar schuilt een gevaar in, dat ben ik wel met je eens. De eerste gek die daar misbruik van maakt, is een tijd geleden al opgestaan.
Aan de andere kant moet een overheid iets doen aan de problemen die hij ziet. En als dat probleem een gebrek aan begrip is, dan vind ik dat hij daar best een positieve stimulans aan mag geven door meer begrip te kweken. Daar wil ik dan wel een oogje voor toeknijpen.
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:55 schreef broer het volgende:
Misschien heb ik het artikel niet helemaal goed doorgelezen, maar vind je het propaganda? Er heeft iemand besloten dat er ook aandacht moet zijn voor de geschiedenis van een groot deel van de bevolking. Een geschiedenis die tot op heden nogal onderbelicht was. Het is toch niet meer dan normaal dat dat gebeurt?
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach, je kan ook de geschiedenis van Swahililand doornemen. Echt verheffend lijkt het me niet. Daar komt bij dat het door het hele curriculum gaat zitten. Dat maakt het niet academisch, maar politiek.
Natuurlijk is de geschiedenis van Swahililand opnemen onzin, net zoals dit. Je zou wat geschiedenis van de Antillen, de Molukken, Turkije en Marrokko en misschien nog een vijfde minderheid op kunnen nemen, maar dan wel in de geschiedenisles.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Swahililand is onzin en dat weet je. We hebben het hier over mensen die een groot deel uitmaken van de Nederlandse bevolking. Niet over toevallige voorbijgangers.
Ik heb bijzonder weinig geschiedenis van de autochtoon meegekregen in eigenlijk alle beta vakken. Sterker, er staat me alleen bij dat ik het kreeg bij geschiedenis en misschien maatschappijleer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
En dat het door het hele curriculum zit, lijkt me dan ook niet meer dan logisch. De geschiedenis van de autochtone Nederlander zit toch ook door het hele curriculum? Waarom dan niet van de allochtone Nederlander?
Nee, het maakt het niet correct. Het maakt het politiek correct. Wat is er in vredesnaam correct aan om de geschiedenis van een volstrekt ander onbeduidend land bijna zo goed door te nemen als je eigen land?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:06 schreef broer het volgende:
Het maakt het overigens niet politiek, maar gewoon correct. Je vertelt namelijk het hele verhaal. Recht doen aan de geschiedenis, heet dat.
Trusten.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 04:07 schreef broer het volgende:
Ondertussen ga ik slapen. Welterusten, ExtraWaskracht.
Geen I'm from Barcelona?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:14 schreef Monidique het volgende:
Zaterdagochtend vroeg opstaan en Slayer luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |