Tekst van het originele topic:quote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
- iemand die (GOED) kan pendelen
- iemand die een vraag heeft![]()
- iemand die samen met mij wil pendelen.
Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed inNaja.. hij doet t niet zeg maar
Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:53 schreef displission het volgende:
In navolging van het topic pluk de kaarten 1 en 2 wil ik hier graag verder gaan. In de vorige twee topics hebben we vooral leggingen van tarot gedaan. Op het eind van het eerste topic was yourguardian bezig lezingen te geven. Hij gaat dan rustig aan een tafel zitten, maakt zijn gedachten leeg en praat met je gidsen, je hogere zelf..ik moet zeggen YG je hebt dit ook voor mij gedaan en ik ben erg impressed en ik denk wel velen hier.
In het tweede topic pluk te kaarten was het volgens mij Senesta die de dobbelsteen gooide en dat er uit rolde.
Mijn vraag is aan vele leggers etc...zouden jullie eventueel wat tijd kunnen opbrengen om hier een kleurrijk topic van te maken, waar verschillende leggingen en lezingen aan bod komen? Misschien dat je in het weekend een uurtje vrij hebt en het leuk vind om eens voor iemand te leggen of te dobbelen of wat je dan ook doet(misschien pendel je wel). Ikzelf vind het altijd erg leuk om voor iemand te leggen.
Voor mij ook dan maar.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef Susie het volgende:
tvp....anders zoek ik mij straks helemaal gek....![]()
Stuk ongeduldquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
TEEEVEEEPEEE!!11
Ik wacht geduldig op mijn beurt![]()
Een legging doen is nogal wat werk en ik ga er graag uitgebreid voor zitten. Ik gooi niet zomaar wat kaarten op tafelquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
TEEEVEEEPEEE!!11
Ik wacht geduldig op mijn beurt![]()
En ik nu helemaal even ingelogd om te lezen wat mij allemaal te wachten staat.... nu das dus niets! Ook mooi toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:53 schreef jogy het volgende:
Susie, ik ben het niet vergeten hoor maar ik zit op het moment zelf met iets in het hoofd dus ik vertrouw het niet helemaal. Morgen ga ik er nog eens voor zitten, komt goed.
Ik denk dat ik mijzelf als een monnik zie; ik ben inderdaad op zoek naar antwoorden en nieuwe gezichtspunten. En grappig dat hier het huwelijk weer genoemd wordt (ik ben namelijk in oktober naar een paranormaal beurs geweest en daar werd het ook genoemd, dat het belangrijk voor mij zou zijn, een paar weken later ben ik gevraagd door mijn vriend, maar nog steeds vind ik het niet belangrijk, we zijn ook nog niets aan het plannen, ik heb wel ja geantwoordquote:Het bewuste
De hogepriester
De hogepriester vertegenwoordigt de spirituele macht, hij is niet geweldadig van aard
Hij regeert niet door persoonlijke macht maar door de macht van het geloof wat hij vertegenwoordigt
Hji sluit de fase van sociale betrekkingen af
Na de moeder en de vader komt de priester die het begrip over goed en kwaad gestalte geeft, hij is een heilige maar alleen omdathij van andere zondaars maakt.
Met zijn uitgestrekte armen heeft de magier boven en beneden, hemel en aarde met elkaar verenigd. Het gebaar van de hogepriester haalt deze uit elkaar en onderscheidt ze
Op ander gebied is hij echter de meester die zoals zijn naam al zegt de geheimen kan verondigen. Hij is de brug, de uitnodiging in het onbekend, degene die op de waarheid wijst
In de dierenriem komt de hogepriester met de stier overeen
Korte duiding: wie ben jij bij deze kaart, als je jezelf als een van de monniken ziet dan verlang je naar de meester die meer kennis heeft dan jij. Je wilt antwoorden op je vragen hebben, je wilt dat er iemand bij je hoort, iemand die je leiding kan geven. Je bent bereid hulp te vragen. Je wilt nieuwe gezichtspunten, inzichten verwerven en andere dimensies leren kennen. Je verlangt naar het hogere, naar god, naar religie. Als je jezelf als priester ziet dan ben je in staat andere mensen op hun weg te begeleiden. B.v. als priester, onderwijzer of therapeut.
duiding
religie en religieuze ceremonies, b.v. het huwelijk
spirituele leider, inwijding
Hiërarchie
zoektocht naar de sleutel, naar de leer
moraal
Ik volg zeker altijd mijn intuitie. Ik moet inderdaad meer naar mijn innerlijke luisteren. Ik kan inderdaad kil (ik noem het eerder bot) overkomen.quote:Het gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
De hogepriesteres
Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.
duiding:
vrouweljke energie
helder en zuiver, oprecht
helende kracht, spiritualiteit
intuïtie, wijsheid
ascetisch, kuis leven
innerlijke zekerheid en rust
vrede
Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.quote:Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
Verleden
Schildknaap van kelken
Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.
Toekomst
7 van staven
Een man houdt vol angst een staf voor zijn borst gekruist. Hij staat met de benen stevig voor een afgrond. Op de voorgrond van de afbeelding rijzen zes staven naar hem op? Wordt hij dan werkelijk aangevallen? De zes staven kunnen hem niet bereiken - hij vecht tegen geesten. Hij is er zo aan gewend te vechten, zich te verdedigen, dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk in bevindt niet meer kan onderkennen. Hij protesteert niet, hij stelt zich niet nieuw op iedere situatie in, hij reageert machinaal. Wij drukken op deze bepaalde knop en elke keer komt dezelfde reactie! Zijn lichaam is door het vechten sterk geworden, zo voelt hij zich ook alleen in het gevecht sterk. Wat zou er met hem gebeuren als hij opgeeft? Hij gaat de weg van de krijger, hij is een samurai.
duiding
zelfverdediging, angst voor verwondingen
kracht die alleen gedurende de strijd wordt gevoeld
standvastigheid
de weg van de krijger, aikido
hmmmm....toch een zwangerschap?? Ik bedoel, daar reken ik niet op, ndusss....ik ben er namelijk niet uit of ik het uberhaupt wel zou willen. Door twee paragnosten is het mij al verteld, terwijl ik er niet op die manier mee bezig ben. Zo lees ik deze kaart. Ik weet niet of ik dat goed doe, maar zo voelt het.quote:Jij in betrekking tot jezelf
Aas van kelken
De aas van kelken staat voor het element water en voor overvloedige liefde. Er worden onverwachte betrekkingen aangeknoopt. Er duikt iemand op waar niet op gerekend is.
duiding
gevoel, ontvankelijkheid
vrouwelijkheid
liefde en vriendschap
een onverwacht geschenk
het spirituele in het materiële
de heilige graal
Ik vind dit geen leuke kaart, want het eerste waar ik aan dacht was mijn moeder. Zij is nu in een gevecht tegen kanker, alhoewel de berichten positief zijn, was dit wel de eerste gedachte. Daarnaast zou het wellicht te maken kunnen hebben met mijn werk. Ik ben (en daar komt ie dan) in strijd met mijzelf; wil ik wel promotie maken tot manager of niet. Neem ik de kans als die zich voordoet om te solliciteren naar die functie met de kans dat ik afgewezen wordt en ga ik dan als verliezer het podium af......wil ik dat wel?quote:Jij met betrekking tot andere en zij tot jou
5 van zwaarden
Een mysterieuze kaart! het toont de overwinnaar en de verliezers, die nederig, beschaamd en zwak het toneel verlaten. Het is het moment van de nederlaag en de opstandige wanhopige gevolens erna. Zelfs de lucht schijnt dit te weerspiegelen. Deze kaart straalt een sterk leedgevoel uit. Het staat ook voor de gevoelens die wij ervaren als we verlaten worden. Denk erover na waar je jezelf terugvind in deze kaart.
duiding
verlies, verlatenheid
schaamte, nederigheid
zowel het leed van de overwinning als vande nederlaag
Besluiteloos ja. Zoals ik het hierboven al heb beschreven.quote:Hoop/vrees
5 van staven
Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.
duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid
Komt allemaal heel zwaar over, bezinnen op wat mijn problemen ook mogen zijn.....Zoals ik hiervoor al even kort zei; strijd is er wel; wat wil ik, wat kan ik en als ik het al kan, wil ik het dan wel??quote:Uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat
De ster
Zoals het water terugvloeit in de oceaan, zo voel je de wens je daarin te laten oplossen, in harmonie met je omgeving te zijn. je zit in de natuur onder de sterrenhemel en verliest je in de uitgetrektheid van het universum. Sta deze gevoelen in jezelf toe. je voelt je natuurlijkheid, zegt ja tegen je lichaam, je geest en ziel. Deze kaart herinnert je eraan hoe geweldig dit geschenk is, een mens durven te zijn.
Wat je problemen op dit moment ook moge zijn, bezin je daarop
duiding
verlangen naar de goddelijke oorsprong
grenzeloosheid, oneindigheid
mens en natuur in goddelijke harmonie
bewust zijn
vruchtbaarheid
Klaar.
Aardig wat kaarten met strijd erin moet ik zeggen. Ook eentje met een strijd die vermeden kan worden door niet in oude gedragspatronen te hervallen. Daarbij nog een paar kaarten over ontvankelijkheid en bezinning. Misschien dat daar een oplossing in verborgen zit wat betreft je toekomstkaart. Reageer op elke situatie met een open vizier en conflicten zouden vermeden kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de kaart die de betrekking van andere laat zien denk ik. De eindkaart laat dit ook nog een keer zien.
Laat me even weten of het ergens op slaat voor je.
Geen probleem hoorquote:
Hoe ik het persoonlijk zie, maar jij weet het beste op welk niveau dan ook natuurlijk, is dat je misschien heel veel met jezelf bezig bent ( geweest ) waardoor je de rest vergeet/op de achtergrond zet.quote:Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.
Even in de openingspost gezetquote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed inNaja.. hij doet t niet zeg maar
Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
![]()
Ik heb wel een pendel maar ik ben er ook niet echt goed inquote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
![]()
Hij blijft stil hangenquote:Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Geartsjuh het volgende:
En waarom 'werkt' jouw pendel niet?
Uhm, mja dat maakt het wel lastig natuurlijkquote:
Poeh zeg. Kaarten over de relatie dus. Ok, als alles goed gaat zal ik er vanavond aan beginnen.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:47 schreef realvision het volgende:
Dag Jogy! Top dat je een legging wilt doen. Ik sta zoals ik in mn eerste post vermelde voor een dilemma. Mijn vriendin zit geestelijk heel slecht in haar vel en dat heeft natuurlijk ook zijn uitwerking op onze relatie........ Afijn, je kunt hem waarschijnlijk al zelf aanvullen ......... Ik kijk uit naar je legging!
Whehehe, herkenbaar. Ik vind het altijd leuk om die te krijgenquote:Op maandag 22 januari 2007 16:46 schreef NeoTribalist het volgende:
De eerste kaart die ik ooit getrokken heb was the fool, dit vond ik wel grappig omdat deze zon beetje precies overeenkomt met mezelf![]()
Check, thanksquote:Op maandag 22 januari 2007 16:54 schreef realvision het volgende:
Jogy, je hebt een PM
Okquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:28 schreef realvision het volgende:
Zo, ik lees nu voor de derde dag jouw legging, Jogy! Ik moet zeggen, na alle gesprekken die ik heb gehad met vrienden en vriendinnen, moet ik zeggen, dat het allemaal wel klopt. Ik ga morgen even een uitgebreid verslag doen! Bedankt voor je legging!!!!
@ Darklight, ik wil wel een legging voor je doen komende dagenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:51 schreef Darklight het volgende:
Zou je voor mij ook een legging willen doen, zeg maar wat je nodig hebt, pm ik het wel
Heel erg bedankt voor je legging, zet me echt aan het denken, .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:22 schreef Normalneo het volgende:
Persoonskaart: aas van de staven
een hand die een staaf/stok vasthoudt..daaraan zitten verse twijgjes..de hand komt uit een wolk en is 1 van de vier geluksazen in de tarot. Krijg je hulp aangeboden op veel fronten dan zit je vaak goed dit jaar. In de vorm van nieuwe projecten of ideeen komt er een sterke aanwezigheid naar voren..het kan echter ook zijn dat het jouw hand is in dit verhaal wat het nieuwe vasthoudt en laat groeien.
Kan die sterke aanwezigheid ook een nieuw en belangrijk persoon in mijn leven zijn?
in de lente: staven 2, kwa ervaring in het leven zou je het liefst vertrekken, alleen je droomt er nog van..terwijl je de wereld in je hand houdt op deze kaart blijf je toch op een punt staan..twee staven naast je..eentje vast aan de muur een ander in je hand,,waarschijnlijk staat 1 bepaald ding al heel stevig in de schoenen bijv. kwa studie of project terwijl de ander nog onersteuning en een hand erbij nodig heeft. Deze voel ik heel goed ja, kijken wat de toekomst mij brengt.
in de zomer..de toren..ik vind dit altijd een erg donkere kaart..twee personen die van een toren vallen..de toren valt uit elkaar brokkelt af..een bliksem en een brand bovenin..dit is een moment waarop alles verloren lijkt te gaan..echter we zullen eens naar de herfst kijken hoe het verder gaat..Ik heb zo’n vermoeden wat dit in kan houden….Maar ik kan het aan.
de munten 6..hoe jij je typeerd op dat moment en met de kaart vertegenwoordigd is jouw ding..aan de ene kant kun je de bedelaar zijn en aan de andere kant degene die juist geeft..ze hebben elkaar constant nodig in het spel en de een kan niet zonder de ander..de gever weegt alles af, hij geeft niet zomaar..heel misschien krijg je met de bank te maken die je een krediet verschaft(dit is wat ik even bij de kaart meekreeg) Krediet heb ik niet echt nodig.
de winter..een belangrijke periode voor jou in 2007..het oordeel..het is echter nieuws wat graag ontvangen wordt..je moedigd het met beide handen aan! het is hulp uit de "lucht", waar het vandaan komt weet je niet..maar dit klinkt als muziek in de oren en heb je heel misschien nodig na dit jaar om er weer goed bovenop te krabbelen. Dit heeft ook veel met het idee te maken dat je "wakker" wordt geschud en misschien het een en ander beter begrijpt../einde van een film waarna je op een hoger niveau verdergaat. Klinkt fijn.
heel veel succes .. hoop dat je er wat aan hebt.
Nope, ik heb alleen neotribalist en mousy31 gedaan, Darklight zit bij geartsjuh in de planning en oranjekoek staat nog in de wachtrij op het momentquote:Op maandag 29 januari 2007 20:13 schreef Normalneo het volgende:
De mensen die nog in de rij staan en stonden zijn:
realvision
Sighthief
mousy31
neotribalist
Darklight
Oranjekoek
Of is D-L al gedaan door jou Jogy?
Anders doe jij huupia?:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:01 schreef jogy het volgende:
Woei, dan zijn we helemaal bij! Wat moet ik nou met mijn vrije tijd doen?.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:00 schreef huupia het volgende:
kan iemand een kaartje leggen voor huupia
thanx
Oeh, Ik heb iets met mensen over het hoofd zienquote:
Alleen of je een vraag hebt of niet eigenlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:30 schreef huupia het volgende:
heb je nog wat info nodig van me ?
Beste Oranjekoek..jij vroeg om een legging. Ik ga voor jou ook een seizoenslegging doen..Hiermee stop ik morgen/vandaag(want morgen doe ik geen legging) zoals ik al had aangegeven. Ik zou dit tot en met het einde van de maand volhouden daarna ga ik weer wat anders proberen en misschien wel ontwikkelen. De legging zelf vind ik heel erg geslaagd. Ik heb er denk ik toch voor wel wat mensen wat aardige dingen uit weten te halen. Het gaat bij deze legging om vier kaarten..straks komt eerst de lente, dan de zomer dan heb je nog de herfst en de winter. Boven al deze kaarten ligt je persoonskaart voor het jaar 2007, maar zeker vertelt hij ook wat over jou; hij legt alleen een accent op.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:35 schreef oranjekoek het volgende:
Super! Mijn geboorteplaats is Veenwouden op 8-8-1975, 31 jaar dus. Ik woon in Wijnjewoude Friesland!
Bedankt!
toppiequote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Alleen of je een vraag hebt of niet eigenlijk. Dan doe ik van de week wel een legging.
Goh.. ik ben er helemaal van onder de indruk! Ik schrok van de toren trouwens...Bij de Lenormand kaarten duid een toren op een lang en overgelukkig leven, omringd door wolken voorspelt hij een plotselinge ziekte die zelfs de dood kan veroorzaken. (overgenomen uit het piepkleine boekje wat erbij zit)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:50 schreef Normalneo het volgende:
[..]
Beste Oranjekoek..jij vroeg om een legging. Ik ga voor jou ook een seizoenslegging doen..Hiermee stop ik morgen/vandaag(want morgen doe ik geen legging) zoals ik al had aangegeven. Ik zou dit tot en met het einde van de maand volhouden daarna ga ik weer wat anders proberen en misschien wel ontwikkelen. De legging zelf vind ik heel erg geslaagd. Ik heb er denk ik toch voor wel wat mensen wat aardige dingen uit weten te halen. Het gaat bij deze legging om vier kaarten..straks komt eerst de lente, dan de zomer dan heb je nog de herfst en de winter. Boven al deze kaarten ligt je persoonskaart voor het jaar 2007, maar zeker vertelt hij ook wat over jou; hij legt alleen een accent op.
Ik heb een wierrookje gebrand en twee kaarsen aangestoken..het is hier aangenaam vertoeven momenteel en ik ben erg benieuwd wat er zo voor jou uit-gaat-komen. Ik begin dus eerst met het schudden zoals gewoonlijk alvorens dat probeer ik een degelijke "connectie" zoals ik het noem te krijgen..Ik ken je verder niet..k laten we maar eens beginnen dan..
Zo ik heb de kaarten geschud..ten eerste je persoonskaart voor heel 2007: koningin van de zwaarden Alles/veel wat dit jaar op je af komt laat je rustig op je afkomen. Je hebt een soort kalmte over dit jaar en de lucht is ook heel helder voor je. Nu is het niet: jij laat zien, maar het is nu anderen laten zien en komen op je af. Ze weten immers bij wie ze moeten zijn.
In de lente: pentakels/munten 10Het marktplein..de ontmoeting, het praten, het flirten misschien wel..en de oude wijze man die toekijkt..misschien juist deze situatie naar voren speelt. De man is er eigenlijk niet..Het is meer een richting van het "lot" die aangewezen wordt. Een hele levendige kaart waar je vele kanten mee opkunt. Het heeft iets weg van een ontmoeting op een markt..maar dit kan natuurlijk overal zijn..het is een belangrijke ontmoeting..er wordt iets verteld..
We zijn van plan in het voorjaar op markten te gaan staan...
de zomerkaart: Terwijl je in de lente kennismaakt met iets..wil je in de zomer juist het tegenovergestelde doen. Je houdt je afzijdig en je probeert in "meditatie-stand" te ge-raken. De beker die je wordt aangeboden kelken 4 vermijdt je te zien en je wilt eigenlijk niet kijken wat de inhoud is..terwijl hij toch deel uitmaakt van jouw collectie..je hebt er al drie op de voorgrond staan..misschien is het een goede stap om de vierde aan-te-pakken en naast de drie te zetten zodat je verder kunt. De lucht is fel-blauw op deze kaart en kwa houding ben je misschien iet-wat koppig in deze periode..daar waar je normaal zou ontvangen..: nu juist even niet..
In de herfst is er gerechtigheid..dat is de kaart athans. Een rood gewaad heeft deze persoon aan op de kaart en deze houdt het zwaard omhoog..ook een weegschaal als balans..Deze kaart wil ook wel zeggen dat je in balans bent en dat het misschien deze periode wel eens goed zou kunnen zijn te kijken hoe het jaar er tot dusver voor je heeft uit-gezien..: was het nuttig en volgde je je hart?? ..wees eerlijk tegen jezelf..er staan geen symbolen op deze kaart wat ook erop kan duiden dat er helderheid heerst in deze periode..op-zich een hele goede tijd om in de herfst knopen door te hakken of het 1 en ander te veranderen.
Dan de winterkaart: De toren. Deze kaart is misschien wel een moeilijke kaart..omdat hij zowel heel groots uitgelegd kan worden als heel klein en wat minder zullen we maar even zeggen kwa impact groot..Echter..als er iets is in je leven waar je mee zat of waar je aan dacht en wat kwa realiteit heel erg naar boven kwam wordt er nu pas op de plaats gemaakt..je wordt niet teleurgesteld..je wordt enkel gewezen op wat je had en hoe het was. Het is eigenlijk een trap af naar beneden vallen om vervolgens op een ander niveau weer verder te gaan..de keiharde realiteit ook wel maakt plaats voor wat nieuws. het zijn ook donkere dagen: waarschijnlijk niet favoriet van jou..die dit gevoel kunnen veroorzaken..het is zowiezo meer een kaart van het innerlijk..eigenlijk zijn dat alle kaarten, alleen die van de zomer was bijv. weer wat meer naar buiten toe..(maar meningen kunnen verschillen) en zo ook de persoonskaart van dit jaar.
Naar buiten toe is het van laat maar komen..ik zie het wel verschijnen en ik treed het niet tegemoed maar zal het neutraal op-me-af laten komen..
terwijl er in de zomer wel iets neutraals wordt aangeboden ga je vanuit een wat meer ingetrokken houding niet langer op dit aanbod in..gerechtigheid is altijd een evaluatie van een situatie of een diep gevoel..jij spreekt voor jezelf en je balans hangt af van jouw capaciteiten en jouw relativerings/problemem oplossingsvermogen..de toren echter wil niet zeggen dat je hele leven instort wat wel zou kunnen(in het groot) maar simpelweg dat je een film afkijkt en dat je er genoeg van hebt..en ook niet dat het een "horror"/"enge film" is..maar je weet wat er komen gaat en heel misschien zelfs hoe het eindigd..je verlaat sneller het toneel dan dat je dacht en in het jaar wat daarop volgt ga je weer verder met allerlei zaken.
kwa persoonlijkheid over het algemeen lijk je me een heel open persoon met een goed hart..je zet je beste beentje voor en bent niet sagereinig..athans niet vaak..je staat open voor nieuwe dingen, maar ik denk ook dat je aanvoelt dat er "meer" is en dat jij daar wel-eens mee te maken zou kunnen krijgen..al is het niet dit jaar anders wel een andere keer..
dit was wat ik eruit op kon maken..
veel succes dit jaar
en hiermee sluit ik de seizoensleggingen af..voor 2007
denk dat het heel veel zegt over een zware depressie die nog maar net achter de rug is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:55 schreef jogy het volgende:
mousy31: een algemene legging om te kijken of je op de goede weg zit.
Veel droevige/waarschuwende kaarten moet ik zeggen maar op de cruciale punten zijn ze juist weer heerlijik positief.
Klikkerdeklikbaar voor een grote versie
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotmousy311small.jpg]afbeelding][/url]
Kaart voor het bewustzijn
3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.
duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur
gevoelens en tegenstrijdigheden erin
Ridder van staven
Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.
De dood
Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.
Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd
Onderbewuste
Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!
duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie
Verleden:
De maan
Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewustzijn omhoog komen en je verlangt naat God, naar het geheel - naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. je bevindt je ergens op de helft van de weg, je kunt niet meer terug maar je aarzelt echter verder te gaan. het visioen vertelt je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke intuïtie en geduld op weg te gaan. Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het probleem te kijken, je niet met oppervlakkigheid tevreden te stellen.
duiding:
ontvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuïtie, voorgevoelens, visioenen
toekomst
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
jij In verhouding tot jezelf
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.
duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'
Jij in verhouding tot andere en hun verhouding tot jou
4 van zwaarden
De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.
duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie
Hoop/vrees
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe
Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk
resultaat
4 van staven
Deze kaart is een uitnodiging om mee te feesten, te lachen en te dansen. Het leven is het pas waard om te leven als het tot een groot feest geworden is. De deur is open, wij zijn overal welkom. Het is een goed moment om ons bij verschillende groepen aan te sluiten, onze energie met andere te delen, andere toe te laten en de muren die we tegenover andere opgeworpen hebben af te breken
duiding:
feesten, optimisme, positiviteit
levensvreugde
het leven is een feest
je bent welkom
Zoals ik al zei, veel kaarten die te maken hebben met verdriet/waarschuwingen maar het lijkt mij erop dat je op een soort van kruispunt bent aanbelandt misschien en bij het herzien van een levensstijl hoort ook het punt van het veranderen ervan en de gevolgen die het met zich meebrengt. probeer je horizon open te houden en concentreer je niet te veel op één ding. Het resultaat is misschien de oplossing voor de andere kaarten. Maak er een feest van, je bent welkom.
Indrukwekkend! Ik ben er nog stil van eigenlijk haha.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Normalneo het volgende:
O_K ik heb geen geheimen op dit gebied..ik ben af-en-toe ook wel bang voor de dood of wat dan ook..zo heb ik zelf een operatie..uit weten te stellen omdat ik niet onder narcose wilde gaan..! Persoonlijk heeft mijn connectie..te maken met mijn fantasie en "stemmen" die ik "jou" noem! Bij jou kreeg ik door dat ik blind moest schudden en spreidden..ik kreeg ook een heel duidelijk ja ("ik ben er")en ik doe wat me "wordt opgedragen" is een groot woord..ik doe wat ik moet doen om voor jou een duidelijke legging te doen
Wat is het voor operatie dan? ben je er zo zeker van dat het mis zal gaan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:53 schreef Normalneo het volgende:
nee de operatie ben ik tot nog-toe niet ondergaan en welke pijn er ook op me afkomt ik zal deze uit-stellen tot het opperst mogelijke
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Alles komt op zijn tijd! Bij jou als je er klaar voor bent...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Normalneo het volgende:
dat is prive O_K..niks levensbedreigends maar wel pijnlijk van tijd tot tijd..ik ben persoonlijk bang om een stof ingespoten te krijgen(het bewustzijn te verliezen buiten mezelf om)..dus voor mij hoeft het niet zo nodig..
haha dat is goed.. ik heb wel een vriend en 2 kinderen is dat erg?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef Normalneo het volgende:
ja en ik uit '78
dus scheelt niet echt heel erg veel..
ps. ik houd van appeltaart
Ok, een situatielegging dus. Komt goedquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
ik zit momenteel op een moeilijk punt in mijn leven, misschien geven de kaarten wat duidelijkheid.
Ah dat verklaard een hoop ja, dat schijnt een heel ander licht op de kaarten. Sterkte met het eruit klauteren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef mousy31 het volgende:
[..]
denk dat het heel veel zegt over een zware depressie die nog maar net achter de rug is.
bedankt voor de legging ik laat het ff rustig op me inwerken.
Vandaag doe ik een legging voor jequote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
ik zit momenteel op een moeilijk punt in mijn leven, misschien geven de kaarten wat duidelijkheid.
Sorrie, gaat niet lukken, morgen dusquote:
Heb je toch een geboortedatum/plaats voor me trouwens, ik heb nou twee keer gelegd maar ik twijfel en wil het goed doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
Aliceyquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
Iemand die ik een dezer dagen nog kan verblijden met een legging? Iemand die mij nog kan verblijden met een legging?
18-06-1971amsterdamquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je toch een geboortedatum/plaats voor me trouwens, ik heb nou twee keer gelegd maar ik twijfel en wil het goed doen.
Is prima, wacht welquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:44 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Alicey
Ik heb waarschijnlijk deze week nog wel tijd om een legging voor je te doen. En anders volgende week. Een eventuele vraag, je volledige naam en adresgegevens (aantal gegevens die je wil vrijgeven mag je zelf bepalen) mag je aan me mailen of PM-en. Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde legmethode?
@ Darklight: Ik maak jouw legging vandaag af. Ik wou hem eigenlijk vorige week al doen maar het was er nog niet van gekomen.
Geartsjuh!quote:
Te gek!quote:Ik heb waarschijnlijk deze week nog wel tijd om een legging voor je te doen. En anders volgende week. Een eventuele vraag, je volledige naam en adresgegevens (aantal gegevens die je wil vrijgeven mag je zelf bepalen) mag je aan me mailen of PM-en. Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde legmethode?
Ik heb dit weekend denk ik wel tijd voor een legging, dus een dezer dagen doe ik een legging voor je.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef LoveProfusion het volgende:
JA mij!!!!!
Een open legging. Moet je nog iets weten? 29 juli 1977quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend denk ik wel tijd voor een legging, dus een dezer dagen doe ik een legging voor je.
Specifiek onderwerp, of een open legging?
In principe hoef ik niets te weten. Ik maak geen gebruik van astrologie o.i.d.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:48 schreef LoveProfusion het volgende:
[..]
Een open legging. Moet je nog iets weten? 29 juli 1977
Als ik morgen geen kater heb dan leg ik hem voor je, anders maandag. Dat is een belofte en die breek ik nietquote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:40 schreef huupia het volgende:
huupia still waiting
Ik wil wel een keer voor Renu leggen, maar het kan wel even duren eer ik tijd heb voor een legging. Dat zal ben ik bang toch pas ergens in het volgende weekend of er na zijn. Wil ze specifiek een legging van mij of is het ook goed als iemand anders legt? In het laatste geval zouden we het dan zo kunnen doen dat als iemand anders eerder tijd heeft diegene een legging doet.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:51 schreef LoveProfusion het volgende:
Hoi Alicey,
Bedankt voor de legging. Ik zal vanavond uitgebreid reageren op de door jouw gedane legging.
Mjin collegaatje leest ook mee en zou het erg leuk vinden als je voor haar ook een legging zou kunnen doen.
Zou je dit eventueel kunnen doen?
Haar naam is Renu en zou graag wat meer willen weten over familieomstandigheden en dan voornamelijk op het gebied van gezondheid. (21-08-1963)
Ik denk dat het haar niet veel uitmaakt. Ze vond jouw legging in ieder geval erg treffend qua mij, maar kom ik vanavond op terug. Ze maakt zich ernstig zorgen om zieke familie-leden.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik wil wel een keer voor Renu leggen, maar het kan wel even duren eer ik tijd heb voor een legging. Dat zal ben ik bang toch pas ergens in het volgende weekend of er na zijn. Wil ze specifiek een legging van mij of is het ook goed als iemand anders legt? In het laatste geval zouden we het dan zo kunnen doen dat als iemand anders eerder tijd heeft diegene een legging doet.
Tenzij mijn internet raar doet. En dat deed het gisterenquote:Op zondag 11 februari 2007 02:11 schreef jogy het volgende:
Dat is een belofte en die breek ik niet.
Ah goed om te weten, ik had echter met vanalles en nog wat problemen. Niet alleen FOK! Vreemdquote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:37 schreef Normalneo het volgende:
ja jogy, same here..zowel de mailboxen als fok hadden wat problemen..
Hij is erg raak!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:44 schreef Normalneo het volgende:
Voor Erodome:
ik doe voor jou ook de "three-hit-points en central being legging". De raakvlakken van de pyramide geven bepaalde aspecten weer waar je eventueel wat mee kunt doen en/of die op jou van toepassing zullen zijn. De kaart in het midden: de central being is de persoonskaart..de centrale kaart..van jouw persoontje..
laten we maar beginnen met het schudden en gewoon eens even kijken of ik een goede connectie kan leggen. Daarna ga ik ze uitleggen en kiezen.
Zo Erodome, alles ligt nu voor me..
de 1e kaart: de persoonskaart: de gehangene je bekijkt graag dingen van de andere kant. Op de kaart hang je op de kop en dit is een bewuste instelling die je hebt gemaakt of waar je voor hebt gekozen. Het ziet er naar mijn mening niet uit dat dit zal veranderen. Het is een beetje een speelse manier hoe het er-uit ziet..er is eigenlijk helemaal niks vastgebonden aan de boom, kwa handen en voeten..(t-boom) waaraan je hangt..je bent heel erg vrij in allerlei opvattingen en heel geduldig. Je kunt alle kanten op..voor jou is het niet links of rechts..maar eerder door het midden!
Voor je gevoel (de bovenste kaart): kelken 4 onder de boom heb je voor je gevoel al heel wat verworven. Je houdt vaak vast om bepaalde zaken alleen te bereiken vooral als je ze bijna hebt afgerond. Persoonlijk vind ik hulp aan-pakken geen slecht plan voor jou of voor wie dan ook aangezien het vaak om een vriendelijk gebaar gaat. Het aanvaarden van hulp kan er wel eens voor zorgen dat je verder kan naar een volgens niveau kwa zaken e.d. Misschien kies je ervoor om dit toch alleen te doen..dan blijf je onder die boom zitten en wacht je tot de kelk die je wordt aangeboden, waarvan je eigenlijk niet weet wat er-in zit vervolgens misschien verdwijnt en dan probeer je deze zelf te "verkrijgen". Bedenk echter wel dat zo'n gebaar vaak niet zomaar op je pad komt, maar je bent nog ten aller tijde vrij om zelf die keuze te maken..ook al is die keuze natuurlijk niet zwart-wit.
De flanken..links: kelken twee iets of iemand wil je aanraken, een verbintenis met je aangaan. Je weet niet precies wat je hiermee moet..terwijl deze een stap naar voren gat zetten blijf jij neutraal staan..echter een actie van deze persoon zal ook leiden tot een actie bij jou..ik denk dat je deze persoon eerst diep in de ogen gaat kijken voordat je er-wat-mee-gaat doen. Dit zou eerder in een heldere tijd kunnen voortkomen dan in een grauwe periode. Bijv. de lente. En dit zou ook wel eens verliefdheid kunnen betekenen!
Dan aan de andere zijde..het reizen en de wereld verkennen. Iets willen zien en meemaken..staven 2 je houd een stok vast en in de andere hand een wereldbol. Je kijkt naar de verte..zal deze tijd voor jou komen? Ik denk wel dat dit een degelijk aspect van jou uitmaakt..dat dit misschien een ventilatieklep is om ook weer de wereld eens anders te zien zoals velen hem hetzelfde zouden kunnen zien in jouw omgeving.
Dit was het..en als je vragen hebt hoor ik het graag..leuke legging iig..goede basis..om mee verder te gaan..ik denk dat je in de bloei van je leven begint te komen! en dat er een hele interessante tijd voor je aan kan komen..als ik even naar alle kaarten bij elkaar kijk zie ik echt een persoon die een hele duidelijke keuze heeft gemaakt en klaar staat voor volgende stappen. Succes iig
[afbeelding]
Ik vind mezelf wel een sterke persoonlijkheid. Ik weet wat ik goed kan en waar ik nog veel van moet leren. ik heb naast mijn studies echter nog niet veel bereikt in mijn leven. Qua werk ben ik ook niet zo ambitieus omdat ik werk echt als bijzaak zie. Mijn persoonlijke leven en intereactie met geliefde/vrienden/familie is voor mij veel belangrijker en is dus ook prioriteit nummer 1 in mijn leven.quote:Uit de legging kom je naar voren als iemand met een zeer sterke persoonlijkheid. Dit uit zich doordat je veel bereikt hebt, van aanpakken houdt en in staat bent om in een veranderende situatie ook je weg te vinden.
Ik denk inderdaad vrij positief over mezelf. Ik denk dat ik een goede vriend ben en dat mensen altijd wel vrolijk van me worden, maar "reeds mijn sporen verdiend"vind ik qua werk wat ver gaan..qua vrienden wel. Ik sta bekend als een goede vriend die je altijd kunt wakker maken. Ik drijf graag mijn zin door in dingen doen die ik leuk vind maar vind het ook niet erg om een ander de zin te laten krijgen...vaak vind ik dit nog leuker, maar vind ik wel dat een dank je wel op zijn plaats is. Het moet wel gewaardeerd worden.quote:In het verleden heb je reeds je sporen verdiend. Je hebt bewezen dat je wilt vechten voor je zaak en daar ruimschoots resultaat mee behaalt. Zelfs degenen die het minder met jou op hebben erkennen je resultaten. Dit heeft je altijd een goed gevoel over jezelf gegeven, allicht zelfs te goed. Momenteel ben je bezig je horizon te verbreden en richt je je meer op jezelf. Op dit moment is wie je bent belangrijker dan wat je kunt. Het zelfvertrouwen dat er is maakt dat je weet dat je zult slagen wanneer je je inzet. Elke munt heeft echter 2 kanten. De zijde van de munt die boven ligt wordt niet slechts bepaald door je eigen inzet en vertrouwen. Je trekt de kar nu, waarbij je anderen vooruit trekt met jouw daden en inzichten, maar ook de andere kant zul je ervaren; de zijde van de munt waar je afhankelijk bent van je omgeving, op inzichten van anderen zult moeten vertrouwen of slechts zult kunnen volgen zal jou ook ten deel vallen.
Ik zal vanavond even uitgebreid voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 15:17 schreef roooosje het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb sinds 2 jaar een fobie die mijn leven ontzetend beperkt. Ik heb allerlei dingen geprobeerd, qua therapie. Zou iemand een legging willen doen voor mij, zodat ik te weten kom hoe ik verder moet gaan op het gebied van mijn fobie?
Mijn geboortedatum: 8 januari 1985
Bedankt!!quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik zal vanavond even uitgebreid voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Over een half uurtje komt mijn man thuis dan draag ik de jongste over en de andere twee kinderen werk ik dan lekker naar bed.
Als de hondjes uit zijn geweest en het huis in rust is ga ik aan de slag
Oeh, een beetje een dood moment zie ikquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:52 schreef Ilske het volgende:
Ik hoop dat er ook iemand is die in de komende tijd een legging voor mij zou kunnen doen, ik zit momenteel erg met het hoe en wat voor de komende tijd wat betreft afstuderen, werken, reizen, relaties, ik merk dat de onzekerheid erg sterk is en ik niet meer echt voel welke kant ik op moet.
Geboortedatum: 31 juli 1982, dus 24 jaar
En natuurlijk alvast een big very much thank you voor degene die het zou willen doen!![]()
quote:yvonne in een PM:Helleuh beeb.
Ik was er pas maandag weer en het was een grote verrassing m'n legging in mn boxje te vinden.
De kaarten zijn bijna eng te noemen zo kloppen ze.
Rode draad is toch altijd wel eens aan mezelf te denken.
Wmb mag ie in het topic hoor!
Dank je voor de tijd en moeite!
quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:12 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
De legging komt eraan. Echt waar.
Jammer dat het niet is doorgegaan en dat je ook niet hebt gereageerd op mijn vraag.quote:Op woensdag 28 februari 2007 18:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik zal vanavond even uitgebreid voor je kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Over een half uurtje komt mijn man thuis dan draag ik de jongste over en de andere twee kinderen werk ik dan lekker naar bed.
Als de hondjes uit zijn geweest en het huis in rust is ga ik aan de slag
Das aardigquote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:02 schreef Normalneo het volgende:
ik ben sweet voor sweetgirlyalleen heb ik dan wat gegevens nodig:
woonplaats, leeftijd en geb-datum
*liefste gezicht van de wereld opzetquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:51 schreef Normalneo het volgende:
misschien jogy? moet je hem even lief aankijken![]()
ps bijna iedereen komt hier aan zijn beurt al duurt het af en toe wat langer en af en toe vergeten we wel eens iemand, maar das absoluut niet express ofzow..
PM m anders ffquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:56 schreef Ilske het volgende:
[..]
*liefste gezicht van de wereld opzet*
En btw: ik snap volkomen dat het niet expres is hoor! Goede oefening om weer een beetje de aandacht op mezelf te vestigen![]()
Dat is inderdaad even lastig. Maar het geeft wel aan dat er wegen voor je open liggen. Alleen welke je wil is aan jou natuurlijk. Lastig, maar daar kom je vast wel uitquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:17 schreef Alicey het volgende:
Om wat uitgebreider op de legging in te gaan..
Huidige kaart : Kernwoorden: zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, winst, volmaaktheid, harmonie.
Niet helemaal precies, maar het is wel zo dat ik al enige tijd geniet van rustig vaarwater. Op het gebied van gezondheid is een belangrijk vervelend hoofdstuk afgesloten en op financieel gebied beginnen wat puinhopen te klaren. Hierdoor ligt inderdaad min of meer de wereld voor me open.. Een probleem is echter dat daarbij ook heel veel keuzes komen..
Wel mooi dat het nu zo goed gaat met je gezondheid. Toch vind ik het dan opvallend dat drie kaarten heel duidelijk kunnen duiden op iets lichamelijks en verband houden met rust nemen en niet te veel hooi op je vork nemen. Misschien is het juist een stimulans om qua gezondheid op dezelfde weg door te gaan? Zo te zien aan de legging is het iig heel goed dat je zo goed naar je lichaam luistertquote:Directe invloeden : Dit kan zich uiten in ziekte. Misschien ervaar je je lichamelijke toestand op dit moment als een belemmering om te bereiken wat je wil?
Eigenlijk niet, ik ben juist uitermate fit.Nouja, op dit moment niet helemaal omdat ik me zondag iets te sportief heb gedragen. Maar aan het eind van de week loop ik vast niet meer mank.
Deze kaart kan ik niet helemaal plaatsen..
...
Zou kunnen. Ik ben een hoop van plan en weet nog niet waar te beginnen. Het lijkt me een waarschuwing om niet alles tegelijk te doen en ook niet uit ogen te verliezen dat stil staan en genieten ook ok is.
....
Kaart 7 : Dit kan voor frustratie en een gevoel van afhankelijkheid zorgen. Zie het niet als een belemmering! Hou rekening met je lichaam maar probeer wel je dromen te verwezenlijken.
Hmm.. Kan ik op een aantal verschillende manieren opvatten. Ik heb hier toch weer wat twijfels bij. Ik ben gezond en houd meestal goed rekening met mijn rust..
Resultaat na inspanning, iddquote:Het klinkt in ieder geval erg goed. Dat wat ik ook ga doen het waard is ofzo.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:56 schreef Ilske het volgende:
[..]
*liefste gezicht van de wereld opzet*
En btw: ik snap volkomen dat het niet expres is hoor! Goede oefening om weer een beetje de aandacht op mezelf te vestigen![]()
No apologies, hoop vooral dat je een fijne vakantie hebt gehad! (je komt in ieder geval terug in mooi weer).quote:Op maandag 26 maart 2007 10:53 schreef jogy het volgende:
[..]. Ik ben net terug van vakantie dus mijn excuses
.
Hehe ok, stuur mij maar een PM met geboortedatum en plaats en dan ga ik deze week aan de slag, nog bepaalde wensen?quote:Op maandag 26 maart 2007 12:21 schreef Ilske het volgende:
[..]
No apologies, hoop vooral dat je een fijne vakantie hebt gehad! (je komt in ieder geval terug in mooi weer).
Heb ook geen PM gestuurd omdat ik niemand op zijn of haar nek wil zitten (in general), ik wacht rustig af wie er eventueel tijd heeft en wanneer, ik zie het wel! Het mag ook iemand anders zijn hoor, heb de indruk dat jullie allemaal goed weten waar je het over hebt...
Hou het lieve gezichtje nog wel even vast![]()
PM sentquote:Op maandag 26 maart 2007 12:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Hehe ok, stuur mij maar een PM met geboortedatum en plaats en dan ga ik deze week aan de slag, nog bepaalde wensen?
Ja, je hebt zeker gelijk. Ik heb me er ook al een beetje in verdiept en ingelezen, maar ik voel me nog iets te slecht om echt een legging voor iemand te doen. Maar dat is zeker iets wat ik in de toekomst wil proberen te doen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:16 schreef Normalneo het volgende:
ohw k ik dacht dat jij er 1 zou doen..hihi waarom begin je er zelf niet aan..??
vraagje van mij. Het is uitermate handig en leuk om voor jezelf te leggen en al helemaal niet moeilijk. Je moet het gewoon een beetje in de vingers krijgenJong geleerd is oud gedaan
Dit is niet een vraag voor jou alleen maar ook voor de anderen die hier om leggingen vragen. Niet dat ik te beroerd ben om dit te doen ofzow, maar een leuk en mooi deck is zo gekocht en hoeft helemaal niet zo erg duur te zijn.
Ik kan de legging nu een poosje later veel beter plaatsen en het klopt presies. Ik heb idd een ommekeer moeten makenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:55 schreef jogy het volgende:
mousy31: een algemene legging om te kijken of je op de goede weg zit.
Veel droevige/waarschuwende kaarten moet ik zeggen maar op de cruciale punten zijn ze juist weer heerlijik positief.
Klikkerdeklikbaar voor een grote versie
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotmousy311small.jpg]afbeelding][/url]
Kaart voor het bewustzijn
3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.
duiding:
gevoelens en tegenstrijdigheden erin
Ridder van staven
Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.
De dood
Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.
Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd
Onderbewuste
Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!
duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie
Verleden:
De maan
Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewustzijn omhoog komen en je verlangt naat God, naar het geheel - naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. je bevindt je ergens op de helft van de weg, je kunt niet meer terug maar je aarzelt echter verder te gaan. het visioen vertelt je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke intuïtie en geduld op weg te gaan. Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het probleem te kijken, je niet met oppervlakkigheid tevreden te stellen.
duiding:
ontvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuïtie, voorgevoelens, visioenen
toekomst
Schildknaap van staven
jij In verhouding tot jezelf
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.
duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'
Jij in verhouding tot andere en hun verhouding tot jou
4 van zwaarden
De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.
duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie
Hoop/vrees
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe
Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk
resultaat
4 van staven
Deze kaart is een uitnodiging om mee te feesten, te lachen en te dansen. Het leven is het pas waard om te leven als het tot een groot feest geworden is. De deur is open, wij zijn overal welkom. Het is een goed moment om ons bij verschillende groepen aan te sluiten, onze energie met andere te delen, andere toe te laten en de muren die we tegenover andere opgeworpen hebben af te breken
duiding:
feesten, optimisme, positiviteit
levensvreugde
het leven is een feest
je bent welkom
Zoals ik al zei, veel kaarten die te maken hebben met verdriet/waarschuwingen maar het lijkt mij erop dat je op een soort van kruispunt bent aanbelandt misschien en bij het herzien van een levensstijl hoort ook het punt van het veranderen ervan en de gevolgen die het met zich meebrengt. probeer je horizon open te houden en concentreer je niet te veel op één ding. Het resultaat is misschien de oplossing voor de andere kaarten. Maak er een feest van, je bent welkom.
Tof, leuk om te lezenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 06:23 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ik kan de legging nu een poosje later veel beter plaatsen en het klopt presies. Ik heb idd een ommekeer moeten maken
ik heb voor mezelf gekozen en probeer het oude achter te laten En ik heb laatst letterlijk en figuurlijk gefeest
Wat betreft tarot enzo, is het wel zo dat juist een legging voor een ander betere resultaten met zich meebrengt dan lezingen voor jezelf. Omdat je zelf te emotioneel betrokken zou kunnen zijn wat betreft de uitslag.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, je hebt zeker gelijk. Ik heb me er ook al een beetje in verdiept en ingelezen, maar ik voel me nog iets te slecht om echt een legging voor iemand te doen. Maar dat is zeker iets wat ik in de toekomst wil proberen te doen.
Daar kan ik me iets bij voorstellen inderdaadquote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat betreft tarot enzo, is het wel zo dat juist een legging voor een ander betere resultaten met zich meebrengt dan lezingen voor jezelf. Omdat je zelf te emotioneel betrokken zou kunnen zijn wat betreft de uitslag..
Leuk! Ik kan je helaas niet helpen maar als je ermee aan de slag mocht gaan met fotoreaden dan lees ik dat graag!quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:36 schreef Elvi het volgende:
Even iets 'bijzonders' meedelen hoor...
Op een andere site kunnen mensen fotoreadings aanvragen en anderen kunnen die dan ehm... ja... readenDus ik wilde dat ook wel es proberen.
Een vrouw vroeg of ze wel zwanger zou kunnen worden want ze zat in de medische molen enzo... En ik had het idee dat ze idd wel zwanger zou worden, dit jaar nog en waarschijnlijk in het voorjaar.
Dinsdag vertelde ze dat ze idd zwanger is![]()
Op zich zou ik hier ook wel fotoreadings willen doen... maar wel met nog iemand die het vaker doet. Het is voor mij meer een soort uitproberen en testen maar omdat je met emoties van de ander te maken hebt wil ik er wel iemand met ervaring bijhebben zeg maarWie biedt?
![]()
Het liefst gebruik ik wel een foto wanneer ik een channeling schrijf voor iemand...dat focust wat gemakkelijker, dan wanneer je alleen maar een naam hebt oid.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:55 schreef Elvi het volgende:
YG, deed jij nou ook aan fotoreadings trouwens?
Ten tijde van de legging was er inderdaad iemand die voor mij op de voogrond stond, waarvan ik overtuigd was dat het wat zou worden...heb alleen vanavond ontdekt dat het voor haar toch anders is...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
k CvB dit is heel leuk en precies waarop je misschien zat te wachten ik heb twee "naasten"van de kelken getrokken, namelijk de koning en de koningin. Ik ga niet teveel in op enkele details van het verhaal van de PM maar je vroeg oa waar jouw liefde blijft. Momenteel staat zij op de voorgrond voor je(ook omdat ik haar als 1e openleg). Je overheerst teveel. Je zult jezelf meer naar een achtergrond moeten profileren om niet te overheersen over de koningin. Jullie zitten beide op een troon en houden beide een kelk vast. Zij kijkt erna en jij beweegt je voort op de zee(jij bent in actie)..zij heeft houvast aan de grond terwijl jezelf van een afstand kunt zien "drijven". Je maakt er bijna een schouwspel van voor jezelf. Anderen denken misschien dat je troon het niet houdt op het woelige water, maar jij weet wel beter, jij weet dat dit gaat werken.
Hier heb je een groot punt...ik denk idd dat ik veel te bieden heb en daarvoor heb ik ook hard aan mezelf gewerkt. Alleen lijk ik geen genoegen te kunnen nemen met waar ik ben en kan ik dus dus niet ontspannen. Terwijl dat misschien juist nodig is om verder te komen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
Primaire impuls van de maan op het thema. Zwaarden negen. Wakker worden in je bed bij wijze van spreken op een late avond en kunnen huilen van verdriet. Het is de ontwaking na een nachtmerrie. Zoals het is..wakker worden uit een slechte droom. Je bed is hard en je deken kleurrijk. Terwijl je zoveel te bieden hebt ben je aan de andere kant misschien wel zo hard als steen omdat je te geforceerd(het harde bed) omgaat met je eigen gevoelens. Kun je je ontspannen is de vraag die ik je stel?
(mbt dit gebied)
Ik kan dit op verschillende manieren interpreteren. aan de ene kant de zwervers die niet aankloppen...zo ben ik ook, wil altijd mezelf redden en niet afhankelijk zijn van anderen. En hoewel ik erg behulpzaam kan zijn en ook veel voor mensen over kan hebben, verwacht ik soms misschien teveel van anderen dat zij zich ook helemaal zelf proberen te redden. Dus misschien dat een ander perspectief, of opstelling tegenover anderen weleens goed kan zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
Toenemende kracht van de maan kelken vijf. Twee bedelaars lopen op straat. Allebij arm en 1 op krukken. Ze zoeken onderdak, lopen langs een kleurrjik raam, maar zullen beiden er niet over denken om even aan te kloppen en om onderdak te vragen tegen de kou en de sneeuw. De kaart is opzich geen onheil. Ik denk persoonlijk en wat ik voel nu is dat je meer met vragen zou moeten doen. Stel de juiste vragen om binnen te komen tot het hart van het gekleurde raam. Of verander je perspectief! Zie dat raam..doe anders en gebruik bijv. die kruk om het raam open te slaan(even heel ver gezocht) ipv aan te kloppen.
Ik heb de laatste tijd idd het idee gehad om te gaan reizen, weg uit Nederland. En he tklopt ja...ergens wil ik dat nog steeds, maar ergens anders maak ik alweer andere plannen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
Afnemende kracht van de maan. Staven twee. Een man met een kleine wereldbol in zijn hand kijkt voor zich uit. Was je van plan om te reizen, dat gevoel neemt juist af. Veel draag je al bij je en dat blijkt uit gevoelens die opgeslagen liggen in de bol die je in je hand houd. Met een andere hand houdt je houvast aan je droom, daarchter je staat nog een staaf. Iets achtergelaten kwa reizen denk ik. Of een reis achter de rug, met mooie indrukwekkende beelden.
Dat ik tveel verwacht van m'n medemens...dat grijpt dan waarschijnlijk weer terug op die bedelaars. En van een relatie heb ik idd hoge verwachtingen en ja...ooit wil ik wel trouwen! Zie dat alleen nog niet gebeurenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
Dan wat er in het duister ligt en waar misschien al gevreesd voor werd als ik hem nu omdraai: De hogepriester. Hij heft zijn handen en mensen moeten voor hem klaarstaan. Dat is misschien geen slechte eigenschap want immers staan er veel voor elkaar klaar en zijn we min of meer van elkaar afhankelijk, maar teveel is ook niet goed. Ik heb hierbij het gevoel dat het teveel is. Dat je wel eens teveel zou kunnen vragen van je medemens, bijv je ouders. Misschien zou je om je doel te bereiken eens kunnen kijken hoe je dit anders aan kan pakken. Je idealen zijn op het gebied van relaties erg hoog en dat mag ook wel natuurlijk, maar pas op voor teveel. De intentie is er voor een langdurige verbinding. Bijv . trouwen.
Ja ik zal proberen er wat meer ontspannen in t staan...er valt niets te forceren in eht leven en al helemaal niet p het gebied van relaties, van gevoelens, dus heeft het ook eigenlijk geen zin om erover in te zitten. Maarja...kben nu eenmaal een piekeraar en een realistisch denker en dan kom je door m'n toch wel negatieve ervaringen al snel tot negatieve conclusies. Ik zal echt proberen me hierin wat losse rop te stellen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
Dan waar je mee door moet gaan. Kelken 7. Op het gebied van relaties zijn je verwachtingen te hoog waardoor je wel eens ontnuchterend wakker zal worden. Echter is is geen enkele manier naar mijn mening waarom dat niet zou moeten of kunnen werken. Jij verwacht heel veel van je partner en dat is ook heel logisch. Je wilt je laten zien wat je voor haar over zou hebben. Dingen/relaties werken niet altijd bij te hoge inspanningen en vaak averrechts, maar dat wil niet zeggen dat het een verkeerde manier is, maar probeer zoals ik al eerder aangaf je ook eens op de wat losserre manier op te stellen of een andere manier..juist wat ontspanning op te zoeken..ga desnoods met jezelf aan de slag als het allemaal wat langer duurt!
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:
De weg gaat naar het oordeel. Een blije en goede boodschap. Het klinkt als muziek in de oren het wordt ook ontvangen als een geschenk uit de hemel. Het gaat vaak om een innerlijke transformatie waardoor we het 1 en ander gaan begrijpen. Zo zien we vervolgens waarom en hoe we verschillende relaties hebben afgesneden.
reactie op 2e alinea:quote:Op zondag 1 april 2007 01:54 schreef CvB het volgende:
Normalneo, heel erg bedankt voor je legging en je mooie uitleg. Ik zal bij elke kaart mijn visie erop geven.
[..]
Ten tijde van de legging was er inderdaad iemand die voor mij op de voogrond stond, waarvan ik overtuigd was dat het wat zou worden...heb alleen vanavond ontdekt dat het voor haar toch anders is...
[..]
Hier heb je een groot punt...ik denk idd dat ik veel te bieden heb en daarvoor heb ik ook hard aan mezelf gewerkt. Alleen lijk ik geen genoegen te kunnen nemen met waar ik ben en kan ik dus dus niet ontspannen. Terwijl dat misschien juist nodig is om verder te komen.
[..]
Ik kan dit op verschillende manieren interpreteren. aan de ene kant de zwervers die niet aankloppen...zo ben ik ook, wil altijd mezelf redden en niet afhankelijk zijn van anderen. En hoewel ik erg behulpzaam kan zijn en ook veel voor mensen over kan hebben, verwacht ik soms misschien teveel van anderen dat zij zich ook helemaal zelf proberen te redden. Dus misschien dat een ander perspectief, of opstelling tegenover anderen weleens goed kan zijn.
[..]
Ik heb de laatste tijd idd het idee gehad om te gaan reizen, weg uit Nederland. En he tklopt ja...ergens wil ik dat nog steeds, maar ergens anders maak ik alweer andere plannen.
[..]
Dat ik tveel verwacht van m'n medemens...dat grijpt dan waarschijnlijk weer terug op die bedelaars. En van een relatie heb ik idd hoge verwachtingen en ja...ooit wil ik wel trouwen! Zie dat alleen nog niet gebeuren
[..]
Ja ik zal proberen er wat meer ontspannen in t staan...er valt niets te forceren in eht leven en al helemaal niet p het gebied van relaties, van gevoelens, dus heeft het ook eigenlijk geen zin om erover in te zitten. Maarja...kben nu eenmaal een piekeraar en een realistisch denker en dan kom je door m'n toch wel negatieve ervaringen al snel tot negatieve conclusies. Ik zal echt proberen me hierin wat losse rop te stellen.
[..]
Ik ben benieuwd!
Nogmaals heel erg bedankt. Ik vond het erg interessant om te lezen en te overdenken. Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn interpretaties...al zijn ze misschien wat negatief gezien het verloop van mijn avond.
Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ilske, sorrie voor het lange wachten, er kwamen dingen tussendoor en ik het was een zodanige warboel in mijn hoofd (wel een goede hoor) dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar alles is weer opgeklaard en leuk enzo dus hier is ie dan
.
*knip*
Graag gedaan Ilskequote:Op donderdag 5 april 2007 23:45 schreef Ilske het volgende:
[..]
Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.
Maar in ieder geval: bedankt!![]()
We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21. 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..
[...]
Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen. Dit moet wel een heftig jaartje worden..
.
Ok danquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:48 schreef jogy het volgende:
[..]
We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target..
No problem, heeft ook geen haast ofzo. Twee maanden zijn best langquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:20 schreef Spellmeista het volgende:
ik ben kapot..ik las weer een pauze in..
sorry jogy
Ik ga die van jou binnenkort doenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:05 schreef So_Addictive het volgende:
Hallo iedereen,
ik lurk stiekem al een tijdje mee.
Een paar maanden geleden heeft iemand tarotkaarten voor mij neergelegd. Ik had het nog nooit meegemaakt en ik vind het reuzeinteressant. Ondanks dat de kaarten niet allemaal positief waren vond ik het een fijne ervaring.
Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik zit op dit moment in een situatie waarbij mijn verstand mijn hart tegenspreekt (en andersom).
Mijn naam, geboortedatum, woon/geboorteplaats staan in mijn profiel. Als je nog iets meer wilt weten dan zeg het maar. mijn PM-scherm geeft steeds een foutmelding in IE
Het is eigenlijk grotendeels voor jezelf om vertrouwen te krijgen dat je een legging kan doen. Vermoedelijk kan het even goed zonder maar ik vind het wel lekker om te kunnen concentreren op een tijd en plaats. Een fotoboek is ook handig vind ik dan. Grotendeels een goed werkend placebo dus.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:19 schreef MNR het volgende:
(een inhoudelijke vraag: ik zie bij sommige posts dat er gevraagd wordt naar de geboortedatum en geboorteplaats of iets in die trant. Waar heb je die voor nodig?)
Ik vind het zelf altijd wel handig om te weten op wie ik me moet focussen, anders heb ik het idee dat ik in de wilde weg zit te leggen. Een nickname vind ik in dat opzicht niet handig omdat hij niks zegt over de persoon zelf. Een foto werkt dan vaak wel weer erg goed. Ik werk zelf het liefst met de volledige naam van de persoon waar ik een legging voor doe. Een naam is heel persoonlijk en staat echt voor wie jij bent.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:19 schreef MNR het volgende:
(een inhoudelijke vraag: ik zie bij sommige posts dat er gevraagd wordt naar de geboortedatum en geboorteplaats of iets in die trant. Waar heb je die voor nodig?)
Klikbaar voor grotere versiequote:
Dat hoor ik wel vakerquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:20 schreef jogy het volgende:
Zoals belooft. Nooit geweten dat je een vrouw was trouwens, maakt niet uit verder maar was wel verrast.
Deze kaart heb ik nog even nagezocht, die kon ik eerste instantie niet goed plaatsen.quote:
Ik ben nog nét niet op het punt waar ik zeg, ' Nu is het genoeg' . IK weet 100% zeker dat dat punt eraan zit te komen.quote:2/3 - Gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
2 - 7 van staven
Normaal gesproken ben ik heel erg direct, open en tja ooit wel eens botquote:3 - Ridder van zwaarden
Assertief, rationeel. Ik heb mezelf op dit moment los gekoppeld van mijn gevoel, en laat me niet door gevoelens lijden.quote:4 - Onderbewustzijn
Koning van zwaarden
Ik ben de laatste tijd heel erg bewust geworden van mezelf.quote:5 - Verleden
De hogepriesteres
Dit ziet er hoopvol uit. Leuke kaart.quote:6 - Toekomst
6 van staven
Nu moet ik voor mezelf uitmaken wat ik ga doen. Wat goed voor mij is. Het is mijn keuze.quote:7 - Jij in verhouding tot jezelf
Gerechtigheid
Ik probeer op dit moment vooral rustig aan te doen, niks overhaast.quote:b]Jij in verhouding tot andere en andersom[/b]
Matigheid
Ik ben vastberaden, ik ben op zoek naar de waarheid.quote:Hoop/Vrees
Aas van zwaarden
Ik ben bang voor verandering, aan de andere kant smacht ik er naar.quote:Aanwijzing/synthese/resultaat
8 van zwaarden
Hij was echt duidelijk.quote:Ik heb niet vaak zo'n duidelijke legging gehad, het overheerst je gevoelsleven echt op het moment. Luister vooral naar de kaarten 'gerechtigheid', Aas van zwaarden en de 8 van zwaarden. De toekomstkaart is er tenminste wel eentje die hoopvol doet stemmen. Denk vooral aan jezelf want daar gaat het uiteindelijk om, als je je niet lekker voelt in een bepaalde situatie moet er verandering in komen anders blijft het zeuren in je achterhoofd en daar word jij niet vrolijk van en je omgeving ook niet.
Ik kan voorlopig even geen leggingen doen. Ik heb het wat te druk en ga binnenkort ook al vrij snel op vakantie. Als ik terug ben ga ik waarschijnlijk wel weer leggenquote:Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef jogy het volgende:
Lijstje met mensen die een legging willen krijgen
Senesta
electro-Worm
Elvi
Zus-konijn
Ik doe die van elvi dan wel.
quote:Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef jogy het volgende:
Lijstje met mensen die een legging willen krijgen
Senesta
electro-Worm
Elvi
Zus-konijn
Ik doe die van elvi dan wel.
Jij hebt nu ook een PMquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:13 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb zus_konijn een PM gestuurd..momenteel doe ik eerst mensen die nog helemaal niet zijn geweest in de loop van de tijd. Dus zus_konijn doe ff terug PM-en
Topquote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:21 schreef Elvi het volgende:
Jogy heb je mijn geboortedatum en plaats nog nodig?
06-09-1983 te Gouda![]()
Hey E-W, ik wil wel een legging voor je doen. Ik heb nog nooit een legging voor iemand gedaan die niet lijfelijk aanwezig was. Heb wel ruim 4 jaar ervaring in het leggen van tarot. Dus als je het wilt proberen met me, mag je me een PM sturen. Dus: wat zeg je ervan?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:26 schreef Electro-Worm het volgende:
Kan iemand een legging voor me doen
Niemand die hier een reading doet helaas. Dan maar een legging![]()
|Iemand?
Super, dank je wel.quote:Op donderdag 14 juni 2007 18:47 schreef Spellmeista het volgende:
Ik ben even voor je opzoek gegaan: http://www.lenormandkaarten.nl/forum/index.php (forum waar je al je vragen kan stellen) mbt die kaarten..succes ! Deze vraag is te specifiek voor dit topic denk ik..
Verder leuk dat je je er in gaat verdiepen!![]()
R. Jouw leggingquote:
Mwoah, het lijkt er meer op dat het misschien jouw beleving ervan is maar als je er als nieuw in staat komt het misschien wel goed of is het in den beginne al niet foutquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:51 schreef Ripley het volgende:
Dank je, J. Niet al te hoopvol deze legging. Hopelijk valt het mee
Dat is ook wel waar denk ik. Ik heb er moeite mee om echt open te staan voor dingen, met name op emotioneel gebied, door resultaten uit het verleden. In dit geval is dat misschien niet zo handigquote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, het lijkt er meer op dat het misschien jouw beleving ervan is maar als je er als nieuw in staat komt het misschien wel goed of is het in den beginne al niet fout. Maak je niet te druk dus. Tenminste dat zie ik erin.
Van het resultaat
"hij is er zich helemaal niet van bewust dat hij zijn eigen wereld schept en daarmee iedere situatie waarin hij terecht komt."
Antwoord
"Wanneer wij het kind dat in ons allemaal verborgen zit toestaan om naar buiten te treden zijn wij de wereld weer als nieuw"
Die dus. De andere kaarten zijn enkel jouw beleving van die momenten. Resultaat en antwoord kunnen duidelijkheid geven in een eventuele oplossing.
Het is nooit 'handig' maarja, vertel dat jezelf maar eens.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat is ook wel waar denk ik. Ik heb er moeite mee om echt open te staan voor dingen, met name op emotioneel gebied, door resultaten uit het verleden. In dit geval is dat misschien niet zo handig
Is er helemaal bij ingeschoten maar staat in de planning voor vanavondquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:39 schreef Spellmeista het volgende:
jogy heb jij inmiddels senesta gedaan? Omdat ik heel misschien van plan ben om er vanavond iemand uit te pikken..
laat even weten aub.
*geantwoord via PM*quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:15 schreef Spellmeista het volgende:
myxomatosekonijn PM send
Hiermee ben ik al wat langer aan de gang ben nog wel beginner, maar vind het wel leuk om zo af en toe eens te doen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:39 schreef Spellmeista het volgende:
jogy heb jij inmiddels senesta gedaan? Omdat ik heel misschien van plan ben om er vanavond iemand uit te pikken..
laat even weten aub.
Zus_konijn..dus je bent hiermee aan de slag gegaan..?? Dat lijkt me heel interessant allemaal dat handleggen enzo..wil dat nu een beetje lukken? Het schijnt toch dat je uit zo'n foto van je hand ontzettend veel info kan halen?
Zou je voor mij een keer een lezing kunnen doen ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik ben sinds kort bezig met karakter-handlezingen.
Het zou me leuk lijken zo af en toe een lezing te doen voor mensen hier.
Als je interesse hebt pm me even voor mijn email adres...( voor de foto's )
( het is geen lezing over je levenslijn, maar puur van je karakter...)![]()
Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom bellen jullie niet gewoon naar Veronica? Daar doen ze toch precies hetzelfde.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.
Soms, heel soms, doet het me best goed om gewoon eens te zeggen waar het op staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
[..]! Je bent zeker wel blij met het niet meer hebben van een
voorbeeldfunctie
. ?
Oke, kom maar opquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:16 schreef MNR het volgende:
Wat weet jij toch weer een heerlijke positieve draai eraan te geven
Back OT: ik wil over 2 weken ook wel weer een legging voor iemand doen als dat nodig is. En Zus-Konijn, denk dat ik je ook een PM ga sturen, ben wel benieuwd
Je blijft in de konijnen dusquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:00 schreef Spellmeista het volgende:
vanavond ga ik een legging doen voor een ander konijn..(dus niet zus_konijn)
we zullen dat konijntje eens ff wasse, enne myxomatosekonijn maak je staart maar nat..straks komt de aap uit je vacht..eerst nog ff lekker haastig dit hele huis aan gort helpen..omdat een schoon huis heel erg knus is..
sorry jongens ik heb een beetje teveel van het zwarte spul op..wordt rechtgetrokken met geen wijn, maar wel iets italiaans..
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
[..]! Je bent zeker wel blij met het niet meer hebben van een
voorbeeldfunctie
. ?
Anyway, Ali, hier doen we het gratis, duurt meestal alleen maar iets langer voor een antwoord, dat wel. Nu weet ik wel dat jij het rotsvaste geloof hebt dat dit ook weer iets duivels is en dergelijke maar die discussie zou hier offtopic zijn. Al ben je meer dan welkom, mocht je die wens hebben, om er een topic over te maken en je daar uit te leven. Ik kan ook wel een paar kaarten voor jou leggen als je dat wilt
.
Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
Hey joog, kun je mij ook een keer een legging aandoen?
True, true and truequote:Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:
Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
Je bent zeer snel van begrip.
Al ben je misschien wel wat ongeduldig met langdradige types.
Kan ik me ook in vinden. Ik moest alleen even fronsen toen ik "je hecht.. wetten" en "je houdt.. driftig" zag staan. Ik vind mezelf helemaal niet iemand die veel waarde hecht aan tradities en wetten, maar even later vermoedde ik dat het te maken heeft met hechten aan "dingen die altijd zo geweest zijn".. want daar heb ik wel een handje vanquote:Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.
Je hecht veel waarde aan tradities en wetten.
Je houd niet van flauwekul en kunt soms erg driftig zijn
Zo waar! (al ben ik de afgelopen 4 jaar daar veel milder in geworden voor mezelf)quote:Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
Ben je dit niet zit je niet lekker in je vel.
Alles heeft bij jou zijn vaste plekje zodat je alles kunt terugvinden.
Ik voel me juist een huismus. Al heb ik van tijd tot tijd echt een sterke drang om een groot verlaten stuk zee, duinen of bos op te zoeken. En zo gek ben ik nu ook weer niet op dieren... Al heb ik wel een konijntje dat ik adoreerquote:Je houd erg van de buitenlucht al mag je wel meer dingen buiten ondernemen.
Ook ben je helemaal gek van dieren, en houd ervan om met ze bezig te zijn.
Let ook goed op je weerstand en hou die op peil.
Nou, ik had eerst een hekel aan tijd en energie verspilling, maar ik heb er een tijdje van geproefde en rust nu meer op mijn lauweren.quote:Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.
Jupsquote:Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.
Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzoquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
Hey joog, kun je mij ook een keer een legging aandoen?
Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het welquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:29 schreef television het volgende:
[..]
Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.
Een tang op een varken ofzoquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:18 schreef Spellmeista het volgende:
kut op een baksteen..uhmm ja..wat was dat spreekwoord nu werkelijk?
Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehoudenquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzo) maar het lijkt me zeker wel leuk/interessant om te doen. Dus ok, tof
.
[..]
[..]
Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het wel.
Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehouden
Vind dit overigens wel dermate algemeen dat zat andere mensen zich ermee kunnen indentificeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:
Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
Je bent zeer snel van begrip.
Al ben je misschien wel wat ongeduldig met langdradige types.
Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.
Je hecht veel waarde aan tradities en wetten.
Je houd niet van flauwekul en kunt soms erg driftig zijn![]()
Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
Ben je dit niet zit je niet lekker in je vel.
Alles heeft bij jou zijn vaste plekje zodat je alles kunt terugvinden.
Je houd erg van de buitenlucht al mag je wel meer dingen buiten ondernemen.
Ook ben je helemaal gek van dieren, en houd ervan om met ze bezig te zijn.
Let ook goed op je weerstand en hou die op peil.
Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.
Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.
Hier laat ik het even bij, je kunt heel wat via foto's aflezen maar nog meer als je iemand voor je hebt.
Laat me maar weten of dit een beetje jou is
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijk.
Maw. trap mijn legging helemaal de grond in als het niet klopt, geen enkel probleem.
Wil hier even kort op reageren: een tarotlegging van iemand die dat al geruime tijd doet, kun je eigenlijk niet vergelijken met iemand die zich net verdiept in handlezingen. Het ging er mij niet om dat er iets heel specifieks uit zou komen, ik was geintereseerd en ik vond het leuk. Ik vind het nog steeds leuk om te terug te lezen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
Tuurlijk komt het algemeen over en kun je je hierin ook indentificeren, maar zo heb ik ook al andere handlezingen gedaan die weer totaal anders waren dan bij MNR, en daar zul jij ook dingen in vinden die jou aanspreken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijk.
Fair enoughquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.
Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
Bedankt voor de legging. Mijn reactie erop...:quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:26 schreef Spellmeista het volgende:
Persoonlijke gegevens M_konijn laat ik buiten beschouwing.
Het spel met de vijf kaarten. Situatie/vraagstelling: solliciteren of aanblijven
Beste M,
ik ga voor jou een andere legging doen dan dat ik normaal doe. De legging heet: het spel met de vijf kaarten en is uitermate geschikt wanneer de legger een bepaalde situatie voorlegd. Ik leg de kaarten omste beurt uit en maak er ook een foto van. Die foto plaats ik onderaan. Ik wil eerst mijn hoofd leegmaken en dat doe ik door er even echt voor te gaan zitten en even niks te doen, gedachtes voorbij te laten komen.
Nou zo te merken is het behoorlijk leeg daarbinnen dus we kunnen beginnen met het eigenlijke werk.
Allereerst leg ik de situatie voor. Concentratie op jouw gegevens. Situatie: solliciteren of aanblijven/situatie werk.
Situatie is voorgelegd: connectie gemaakt. Kaart 1: voor de situatie("voordelen")
kaart 11: Gerechtigheid
De wereld is zoals hij is. Je krijgt hem zo ook te zien. De kaart gerechtigheid is een "simpele" kaart. Je hebt twee zuilen, daarin zit een persoon die jou kent zoals je bent. Als je oog in oog komt met de "persoon" is het afwegen en beslissen. De weegschaal die hij vasthoud geeft dat aan. Het zwaard is wel geheven, maar dit is echter uit voorzorg en wil niet zeggen dat het je gaat raken. Dit is echter wel het moment om vragen te stellen aan jezelf:wil je zo verder leven? wil je ergens iets veranderen? waar sta je?
Zie het als een momentopname in je leven waar je rechtstreeks tegenover jezelf staat. Leg jezelf eens op die weegschaal en weeg vanalles af!
Tegen: het oordeel kaart 20
Dat een nieuwe situatie aanbreekt door juist te solliciteren kan je beangstigen. Het zou jou persoonlijk eerder tegenspreken om nu ergens anders te beginnen. Persoonlijk weet ik hoe je je voelt omdat ik in een soortgelijke situatie verkeer(in ieder geval een klein beetje). Het is de vastigheid die je had en nu wordt je op een ander vlak gegooid door omstandigheden. Eentje waar jij misschien wel moet kiezen! Weet echter dat er veel banen beschikbaar zijn en jij ook het volste recht hebt om een andere te kiezen of deze baan moet je zeer bevallen.
Kaart 3: de rechter/keuze tussen de twee vorige
heremiet/kluizenaar
Dat ben jij! Ik weet dat je hier misschien niet veel mee opschiet, maar jij bent degene die tussen deze twee kaarten staat. Je hebt oa verschillende dingen die je kunt doen:je terugtrekken en goed over de situatie denken tijd voor jezelf nemen bijv. dmv vakantie
Ik denk dat hier ook een mooie kans voor je is weggelegd. Hoewel je het met alle keuzes moet doen die je in dit leven maakt, ongeacht de gevolgen is dit een belangrijke waar je bewust een keuze maakt. Een nieuwe keuze van je hart voor misschien toch wat anders?
Kaart 4: oplossing probleem/oplossing tarot
kelken 10
Verder kijken, naar de toekomst kijken. Alles is open en ook open bekijken. Denk dat de toekomst vol vreugde is of gaat worden. Met je gezinnetje, huisje, omgeving, wat die ook moge zijn.
Kaarten optellen en de aanwijzing neerleggen:
11+10+9+20= 50 / 5+ 0= hogepriester
Je zou jezelf eens moeten afvragen wie je bent. Dit is een tip die ik je al in het begin gaf, bij de vragen die je kunt stellen(het komt ongeveer op hetzelfde neer). Voor mijn gevoel ben jij de werker en zul je ook genoegen nemen met wat minder, waarbij je niet zo'n hoge eisen stelt. Zoals je aangaf in de PM zijn het vooral de verplichtingen die je zorgen baren. Ik heb maar 1 echt antwoord op jouw vraag: Houd je huidige baan en zoek er wat bij voor een dag. Banen liggen voor het oprapen en ga hier een goede middenweg in zoeken. In jouw situatie lijkt het me verstandig iets achter de hand te hebben en niet zozeer gebonden te zijn aan 1 vaste baan. Jij houdt zelf meerdere sleutels vast en een antwoord zou zijn dat je je op twee vlakken moet gaan begeven. Iets waarmee je nu ook al mee bezig was. Ga ook eens opzoek naar een andere werkgever. Probeer een soort switch te maken naar een enkele(andere) werkgever binnen korte tijd. Wat je iig niet moet doen is wat je nu hebt weggooien hoe moeilijk het ook mag worden. Ook ivm een mogelijke uitkering is het verstandig om zelf geen ontslag te nemen, maar hiervan was je waarschijnlijk al op de hoogte.
[afbeelding]
Ik hoop dat je hier echt wat aan hebt. Ik wens je heel veel succes!
Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:27 schreef Nairua het volgende:
Zou iemand voor mij een legging willen doen? Algemeen/Liefde/School. Pick one..
Je kan het proberen. Heb geduld je komt wel aan de beurtquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:48 schreef Nairua het volgende:
[..]
Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?
Alleen met 'de psychotherapeut' kan ik iets, wegens mijn studie. De rest zegt me niets.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.
Klikbaar
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotalikannibalismall.jpg]afbeelding][/url]
1- Bewustzijn
Koning van kelken
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
2/3 gevoelens en eventuele tegenstrijdigheden daarin
Mwaahhhh, ik heb een turbulente relatie achter de rug. Maar ik heb kort geleden juist alle contact bewust verbroken, dus ik zie niet in wat dit met een man, vrouw en kind op een en dezelfde boot te maken heeft. Ik heb ook nog geen nieuwe meid ontmoet ofzo, dus nee.quote:2 - 6 van zwaarden
We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven
reis naar een onbekende toekomst
oude zorgen en angsten maar ook hoop
berusting in het lot.
Nee hier zie ik echt niets in. Ik zoek juist toenadering tot thuis, beroep, woning.quote:3 - De zegewagen
Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt
duiding:
een bepaalde richting
overwinning, helderheid
balans tussen uitersten
jeugdige overmoed
frisse, nieuwe kracht
Dit is ook compleet tegenstrijdig met hoe ik nu in het leven sta natuurlijk.quote:4 - onderbewustzijn
Aas van pentakels
De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke. De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.
Duiding:
Het leven als een mysterie
de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
het aannemen en loslaten van geschenken
het 'ja'
Ik zie niet in wat ook dit nou specifiek op mij van toepassing zou moeten zijn. Ik kan zeggen dat ik een lieve moeder heb die lief is maar ook hard kan oordelen maarja, dat doet elke moeder toch? Daar ben je moeder voor.quote:5 - verleden
Koningin van zwaarden
De sterke moeder, de voorbeeldige opvoedster, de verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw. Welke positie ze ook inneemt ze heeft het door strijd bereikt, door de overwinningen en nederlagen van de ridder. Zij heeft zowel belangstelling als een hard oordeel, zij is afwisselend zacht en streng. Zij heeft van het lijden moeten leren en dat is zij niet vergeten. En dat zal ze ook aan andere doorgeven.
Dit is volledig het tegenovergestelde van hoe het nu zit. Ik wil me juist weer meer richting de mensen begeven.quote:6 - Toekomst
De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. Je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekkenen je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend, met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. Je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg zich vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf voor het alleenzijn weglopen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het Himalayagebergt, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee
Duiding
de weg naar het innerlijk
zoektocht naar het eigen licht
afkeer van uiterlijkheden
eenzaamheid
meditatie
spanning, intensief zoeken
'wie ben ik'
Nee ook niet. Ik voel me juist steeds volwassener worden.quote:7 - Jij in relatie tot jezelf
Schildknaap van zwaarden
Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.
Dit vind ik wel een grappig kaartje, ik krijg een voorstelling van vrolijke dansende mensen gehuld in lange witte gewaden in een bos met de zonnestralen door de takken ervan, maar dus niet iets waar ik mijzelf in herken haha. Ik moet juist helemaal geen feest vieren, ik moet hard aan school gaan werken de komende maand.quote:8 - Jij in relatie tot andere en andersom
3 van kelken
duiding:
De erotische minnaar en danser ben ik wel ja haha. Deze kaart vind ik nog het meest op mezelf van toepassing, al slaat ie meer op het verleden.quote:9 - Hoop/vrees
Schildknaap van staven
Ik snap wel dat je dit aan die dingen koppelt ja. Nachtmerrie, verhaal van de zwaarden, wakker worden. Dat is nog wel treffend. Maar zorgen en angsten heb ik juist niet meer, dat is juist voorbij. De rest is daarom ook niet meer van toepassing.quote:10 - resultaat/synopsis/aanwijzing
9 van zwaarden
Haar leven is een nachtmerrie geworden. Het verhaal van de zwaarden nadert zijn hoogtepunt - het is tijd om wakker te worden! Haar zorgen en angsten zijn zo groot geworden, zij schijnt het leed van de hele wereld op zich te willen nemen. De zwaarden raken haar niet, haar lijden is immaterieel en komt uit haar fantasie voort. Voor haar is het de hoogste tijd om haar zorgen en gevoelens uit te drukken - elk zwaard apart te benoemen, bij de 'kleine' haarzelf betreffende problemen te blijven en zich niet met het abstracte, ver van haar bed 'leed van de wereld'bezig te houden. De mogelijkheden, de levendigheid en energie voor een nieuw begin zijn aanwezig - gesymboliseerd door de rozen vop haar sprei.
Duiding
nachtmerrie en vertwijfeling
kwellende gedachten en zorgen
tijd om wakker te worden
ontdek je mogelijkheden
Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten jaquote:Wat vind je ervan? Ik zie in ieder geval veel strijd in de kaarten en, sorrie, veel aanwijzingen in de kaarten dat het goddelijke in jezelf wat je dus afwijst wel aanwezig is. Ik hoop dat jij in relatie tot andere en andersom correct is want dat betekent dan dat je sociale leven wel snor zit of snor kan zitten als je het zou willen dus. De laatste kaart is er tenminste één die ik wel bij je herken wat betreft je postings op FOK! Dat zegt weinig want ik heb nog nooit een biertje met je gedronken dus hoe dat zit mag je zelf beslissen.
Shoot.
78 kaarten heb ik tot mijn beschikkingquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hehe ik moet toegeven dat ik een beetje zenuwachtig werd, 'stel nou dat die gast dalijk heel mijn psyche en levensverhaal hier op tafel legt', maar gelukkig (voor mij) kan ik weer rustig ademhalen.
[..]
Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten jaAls je dit een a 2 jaar geleden zou hebben gedaan had ik gezegd dat het best wel klopte, dat viel me wel op, maar nu niet meer. Ik sta heel anders in het leven. Mijn sociale leven is gewoon oke.
Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik vond het wel grappig. Hoeveel van die kaarten gebruik je daar eigenlijk voor?
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komtquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En dobbelstenen, hoe zit dat dan? Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Puik.quote:
Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaatquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komt![]()
Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.
Maar het blijkt voor mij best lastig om voor een ander te gooien![]()
De dobbelstenen:
[afbeelding]
Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komt![]()
Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.
Maar het blijkt voor mij best lastig om voor een ander te gooien![]()
De dobbelstenen:
[afbeelding]
Qua gooien bedoel je?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 22:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |