abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30044180
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
pi_30044221
Laatste post uit vorige deel:
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je Alicey
Ik dacht al dat je daar met de film niet aan toe zou komen, maar dat geeft ook niet hoor!

Inderdaad dezelfde kaart, en dat zal zeker geen toeval zijn. Ik had alleen zo gehoopt op een beetje richting, maar ik word tot tweemaal toe teruggeworpen op mezelf en mijn intuitie. Dan zal ik het daar kennelijk ook wel mee moeten kunnen doen.
Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
pi_30044330
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:48 schreef Alicey het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]

Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_30044450
Voor wat de tweede vraag van vamperotica aan gaat:

Pentakels 5

Pentakels 5 staat voor een moeilijke periode. Je zult hard moeten knokken om jezelf niet te verliezen. Wanneer je reeds een liefde hebt, kan het zijn dat materiele problemen jullie uit elkaar zullen drijven. Iets anders wat kan gebeuren is dat je je op dit gebied heel erg vergist in iemand van wie je dacht te houden, en dat hij/zij je erg teleur stelt. Je zult alleen staan in deze fase, en op je eigen kracht moeten vertrouwen.
pi_30044471
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
Only one way to find out...
pi_30044496
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Only one way to find out...
Weet je hoe eng dat is?
pi_30044589
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je hoe eng dat is?
Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
pi_30044658
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
pi_30044694
Voor de derde vraag van vamperotica:

De Kluizenaar

De Kluizenaar is een kaart die op wijsheid en begrip duidt. Het voortdurend overdenken van alles, antwoorden in jezelf zoeken in plaats van in de wereld, persoonlijke doelen najagen, en afleiding proberen te vermijden. De kluizenaar loopt het risico dat hij zich volledig in zijn eigen wereld keert. De kluizenaar kan echter een verlichtend voorbeeld voor anderen zijn.
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:02:50 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30044717
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
Ik vervolg even in de LFC, omdat het niet echt meer kaart gerelateerd is wat ik verder ga zeggen.
pi_30045008
Is er ook nog iemand die iets met runestenen doet?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:14:09 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045057
Ik helaas niet nokwanda..
pi_30045316
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:28:22 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045448
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:23 schreef nokwanda het volgende:
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
pi_30045641
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

[afbeelding]

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:37:48 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045779
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
pi_30045903
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:42:54 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045982
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
pi_30046081
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:47:57 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046147
Slaap ze nok
pi_30046190
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:47 schreef Alicey het volgende:
Slaap ze nok
Jij ook, voor later Nok nokt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:51:11 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046248
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:49 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jij ook, voor later Nok nokt
Dank je.
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:51:57 #23
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_30047674
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_30050683
Dank je wel voor het openen van deel 4 Alicey

Het is leuk om te zien dat er steeds meer "kaartenleggers" bijkomen.

Ik heb alleen één verzoek....
zullen we van de pluk de kaart topics een echt kaartentopic proberen te houden en de slowchat beperken tot bijvoorbeeld ouwehoer ?
Geen commentaar verder, gewoon iets om in je achterhoofd te houden vorodat we (weer? ) theekransjes gaan houden.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:11:40 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051537
Ik zal proberen er aan te denken Mirage. Ik sla snel aan de slow chat inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')