abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30044180
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
pi_30044221
Laatste post uit vorige deel:
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je Alicey
Ik dacht al dat je daar met de film niet aan toe zou komen, maar dat geeft ook niet hoor!

Inderdaad dezelfde kaart, en dat zal zeker geen toeval zijn. Ik had alleen zo gehoopt op een beetje richting, maar ik word tot tweemaal toe teruggeworpen op mezelf en mijn intuitie. Dan zal ik het daar kennelijk ook wel mee moeten kunnen doen.
Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
pi_30044330
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:48 schreef Alicey het volgende:
Laatste post uit vorige deel:
[..]

Is je probleem misschien niet dat je erg praktisch bent ingesteld, en daardoor misschien juist je intuitie vaak negeert?
Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_30044450
Voor wat de tweede vraag van vamperotica aan gaat:

Pentakels 5

Pentakels 5 staat voor een moeilijke periode. Je zult hard moeten knokken om jezelf niet te verliezen. Wanneer je reeds een liefde hebt, kan het zijn dat materiele problemen jullie uit elkaar zullen drijven. Iets anders wat kan gebeuren is dat je je op dit gebied heel erg vergist in iemand van wie je dacht te houden, en dat hij/zij je erg teleur stelt. Je zult alleen staan in deze fase, en op je eigen kracht moeten vertrouwen.
pi_30044471
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel zo is, hoewel ik juist op relationeel gebied erg probeer niet te praktisch te zijn, maar mijn gevoel te volgen. Ik heb echter een paar jaar mijn gevoel wat ondergestopt, dus ik moet nu in een moeilijke tijd ineens terug naar mijn gevoel dat al een tijdje op hold stond. Ik weet nu niet helemaal zeker of mijn gevoel al wel weer/nog wel helemaal te vertrouwen is
Only one way to find out...
pi_30044496
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Only one way to find out...
Weet je hoe eng dat is?
pi_30044589
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je hoe eng dat is?
Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
pi_30044658
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, ik weet er alles van.. Soms is er echter geen doorslag te vinden met ratio.. Ik denk zelf ook dat ratio overrated is. Het maakt veel dingen ingewikkelder dan ze zijn..
Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
pi_30044694
Voor de derde vraag van vamperotica:

De Kluizenaar

De Kluizenaar is een kaart die op wijsheid en begrip duidt. Het voortdurend overdenken van alles, antwoorden in jezelf zoeken in plaats van in de wereld, persoonlijke doelen najagen, en afleiding proberen te vermijden. De kluizenaar loopt het risico dat hij zich volledig in zijn eigen wereld keert. De kluizenaar kan echter een verlichtend voorbeeld voor anderen zijn.
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:02:50 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30044717
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het erg lastig, dit keer lastiger dan ooit tevoren
Ik vervolg even in de LFC, omdat het niet echt meer kaart gerelateerd is wat ik verder ga zeggen.
pi_30045008
Is er ook nog iemand die iets met runestenen doet?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:14:09 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045057
Ik helaas niet nokwanda..
pi_30045316
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:28:22 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045448
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:23 schreef nokwanda het volgende:
Heb je nog puf om een kaart voor me te trekken?
Wil wel eens zien wat een kaart over de liefde zegt
Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
pi_30045641
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik helemaal geen puf meer. Ik ga denk ik ook zo naar bed.

De kaart die ik trok was:

[afbeelding]

Bekers 7

In de liefde is je valkuil dat je geneigd bent het contact met de realiteit te verliezen. Je fantasie gaat leven, waardoor je zelf te passief wordt. Aan de andere kant laat deze instelling je wel zien dat de mogelijkheden onbeperkt zijn, en dat de keuze bij jezelf ligt. Een gebrek aan actie ondernemen speelt je echter parten..
Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:37:48 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045779
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:34 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het zal wel komen omdat je slaperig bent
Ik zie helemaal niets in die kaart dat lijkt op mij.
Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
pi_30045903
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vond hem wel apart bij jou ja. Het kan ook aan mijn interpretatie liggen. Misschien is juist fantaseren en passiviteit niet het probleem, maar juist the way to go.. Misschien voor jezelf er over denken of dat een nieuw pad voor je zou zijn.
Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:42:54 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30045982
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik word er juist eerder van beschuldigd iets te voortvarend te zijn. Ik denk dat iets meer passiviteit wel op prijs gesteld zou worden ja
Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
pi_30046081
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn fout dus, dat de weg van fantaseren en passiviteit geen juiste kan zijn is dus een inschattingsfout.
Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:47:57 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046147
Slaap ze nok
pi_30046190
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:47 schreef Alicey het volgende:
Slaap ze nok
Jij ook, voor later Nok nokt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:51:11 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30046248
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:49 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Jij ook, voor later Nok nokt
Dank je.
  zondag 28 augustus 2005 @ 01:51:57 #23
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_30047674
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_30050683
Dank je wel voor het openen van deel 4 Alicey

Het is leuk om te zien dat er steeds meer "kaartenleggers" bijkomen.

Ik heb alleen één verzoek....
zullen we van de pluk de kaart topics een echt kaartentopic proberen te houden en de slowchat beperken tot bijvoorbeeld ouwehoer ?
Geen commentaar verder, gewoon iets om in je achterhoofd te houden vorodat we (weer? ) theekransjes gaan houden.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:11:40 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051537
Ik zal proberen er aan te denken Mirage. Ik sla snel aan de slow chat inderdaad.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:17:20 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051620
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 01:51 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft

Zwaarden 7

Zwaarden 7 staat voor individualiteit. In je eentje voel je je onafhankelijk. Je hebt ook een hekel aan verplichtingen, en probeert er dan ook vaak onderuit te komen. Het kan zijn dat je een dubbele agenda hebt die je verborgen houdt.
pi_30054773
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Bekers Zeven is de kaart van de misleiding en de illusie, de fata morgana, de schemering. Ze symboliseert dat we valse hoop en verwachtingen koesteren, dat we onszelf voor de gek houden en laten misleiden. Veelal is ze een voorbode van ontgoocheling en moet ze als een dringende waarschuwing tegen hersenschimmen opgevat worden. De kaart heeft nochtans ook een verheugend aspect: ze belooft onverwachte hulp, wanneer we bereid zijn ons niet langer door onze hoop en wensdromen te laten beheersen en ons op afzonderlijke realistische plannen te concentreren.

In verband met ons werk suggereert de kaart dat we luchtkastelen bouwen, voortdurend illusies koesteren en terechtkomen in een gevaarlijke fase, waarin we ons dweperig en onkritisch laten misleiden en verleiden, ingval we er geen begin mee maken de dingen te zien zoals ze zijn, onze verwachtingen terugschroeven en ons tot het haalbare beperken. Ze is een symbool van schijntransacties, bedrieglijke doeleinden en in veel gevallen een waarschuwing tegen onzuivere praktijken en bedenkelijk gedrag. daarnaast kan ze op dromerij en geknoei op het werk wijzen en dienovereenkomstig tot meer nuchterheid en systematiek aansporen.

In de sfeer van ons bewustzijn wijst de kaart op een periode waarin we dromerig zijn en een te optimistische kijk hebben. Ingeval we ons van de bedrieglijke schijn bewust zijn, is zo'n periode niet meer dan een soort roes, waaruit we weer zacht ontwaken. Laten we ons echter door de schijn het hoofd op hol brengen, zien we ze voor de werkelijkheid aan, dan blijft de harde ontnuchtering ons niet bespaard. In haar fataalste vorm duidt Bkers Zeven op escapisme, de labiele sprong in het irrationele, het uiteenvallen van vertrouwde structuren en de daaruit resulterende waandenkbeeldige herschepping van de werkelijkheid in voor ons aangename droombeelden, die later als zeepbellen uiteenspatten.

Met betrekking tot onze persoonlijke relaties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.

[ Bericht 37% gewijzigd door freija op 28-08-2005 14:42:12 (ter verduidelijking tekst toegevoegd) ]
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_30055067
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:25 schreef freija het volgende:

[..]

Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Met betrekking tot onze persoonlijke realties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.
Dank je wel Freija.
Alvast een klein blijk van sponatne hulp, zullen we maar zeggen.
Hier kan ik wel iets mee. Het is inderdaad een proces waar ik in zit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30060366
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels Schildknaap

Pentakes Schildknaap is een kaart die gaat over het waamaken van plannen en een praktische kijk. Gebruik je verstand, stop met dagdromen, en denk na over wat je precies wilt en hoe je dat kunt bereiken. Wat je zoekt is dichtbij, probeer daar op te vertrouwen. Toon jezelf betrouwbaar, en vind wat je zoekt.
Hoi Alicey, dank je wel voor de kaarttrekking! Dat waarmaken van plannen en het dagdromen klopt wel...in waarmaken (actie ondernemen) ben ik niet zo sterk als het om liefde gaat, maar ik weet vaak gewoon niet hoe ik het aan moet pakken als ik iemand leuk vind (bijv. neiging om dicht te slaan en teveel denken aan mogelijke -negatieve- gevolgen).... Het dagdromen doe ik erg graag en waarschijnlijk op liefdesgebied in te groot contrast met het actie ondernemen . Het klinkt altijd zo makkelijk (toon jezelf betrouwbaar en vind wat je zoekt), maar voor mij is het een erg moeilijke opdracht... ik ga eens kijken wat ik er mee kan doen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30068774
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
pi_30088775
@Alicey...
Bedankt voor de kaarten!
Ben een beetje druk op dit moment.. Had graag wat eerder willen reageren!

De kaart die je trok mbt vriendschap.....
Mmmm ... Ik ben nogal goed in het laten verwateren van vriendschappen... Iedereen kan altijd bij mij terecht, zomaar of juist als er iets aan de hand is... Ik hoef daar geen dagelijks/wekelijks contact voor te hebben.... Maar ik vergeet nogal eens dat mensen het toch wel fijn vinden om zo af en toe ( en dan bedoel ik niet eens per jaar ofzo... ) Iets van me te horen... Wat dat betreft ben ik idd niet echt betrouwbaar.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30088809
Die je trok mbt Liefde....

Daar laat ik me ff niet over uit!
pi_30088879
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
pi_30138459
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef vamperotica het volgende:
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
uhm tja uhm nou uhm een poging dan maar

ik denk dat je met alles wat er op dit moment gebeurd je alles wel moet overdenken (misschien wel iets te veel) om beslissingen te kunnen nemen. Qua eigen wereldje is dat ook het enige waar je op dit moment energie voor hebt om je hoofd boven water te kunnen houden, daarbij is dat je doel geworden en alle andere doelen zijn even aan de kant geschoven. Ondertussen ben je wel op zoek naar antwoorden voor jezelf, o.a natuurlijk met hulp van dit forum maar die blijven gericht op jou persoontje....
Doordat je (al zul je het zelf niet zo zien) een sterke vrouw bent, kan je heel goed een voorbeeld voor anderen zijn!

zoiets?
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:02 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30161197
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?
pi_30177424
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
pi_30177786
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
pi_30179931
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
Nope, we hebben het weer uitgesteld; hij zit middenin een verhuizing....
  donderdag 1 september 2005 @ 22:15:24 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30181775
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
Danke schün
pi_30185837
Hallo .

Wil er iemand een kaartje voor mij trekken? Gaat, zeg maar, een beetje om advies over mijn huidige emoties en de daar uit voortvloeiende invloed op anderen en mezelf .

Ik ben u alvast bijzonder erkentelijk .
pi_30194636
freija, voor jou trok ik twee kaarten. Niet zozeer met alleen de liefde in mijn hoofd, maar algemeen. Meestal richten de kaarten zich dan vanzelf op wat op dat moment voro jou van belang is, is mijn ervaring.

ik trok:

The Rarr
Wild energy. Pure potential.

starter reading
A Rarr in your cards encourages you to be especially attentive to what you are doing with your energy and intentions. Don't get carried away by the Rarr's bouncy enthousiasm, but do take advantage of the energy. You can accomplish a great deal with the energy being made available to you. This is a good time. Note that the Rarr' is not grounded-and is not meant to be-but humans need to keep their feet firmly on the earth. When yo encounter the Rarr, breathe slowly. Center. Earth yourself. Be clear about your objectives and then go for them.

ook trok ik

The Master maker

Skill, Craftsmanship. Magician. Moral strenght. Invention.

starter reading
Do whatever you do as well as you can. And then make it even better. The Master Maker reminds us that our very best work is always desirable, and in the present situation, it is necessary for succes. in fact, he asks that we surpass our previous best. Don't cut corners and don't take the easy way. Whether making a thing or fulfilling a concept, be sure the design is elegant, pure, and functional, and then follow it, attending to every detail in its turn. He says, "Design beyond your skill, and then raise the level of your skill to fulfill it." Give and accept only the best, and do it with love of your craft, whatever the craft may be.
This card speaks of long-lasting achievement, creative problem solving, and confident action. It may suggest cooperation with others, especially from a position of responsibility, or of teaching one's craft to others. Succes comes from practical application of traditional principles, in life and in work.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30194760
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
pi_30203782
Dankjewel voor je trekking Mirage.
Het is inderdaad een mooi deck waar je dit keer mee gewerkt hebt.
Ik heb de site even bekeken, die is ook al even mooi gemaakt!

De kaarten geven wel weer hoe ik me momenteel voel.
M.b.t mijn date: ik voel goede potentie, waardoor enthousiasme, maar ook het bewustzijn niet te hard van stapel te lopen en niet m'n ogen te sluiten voor toch wel enkele twijfels die er ook zijn.
M.b.t. de dienst die ik zo ga draaien: heb er weer zin in om m'n concentratie en energie te steken in het begeleiden van een mooie thuisbevalling! Is lang geleden, omdat ik al een tijd in het het ziekenhuis werk, ik val nu even in in de huispraktijk.
pi_30286022
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
pi_30294040
Mirage en/of Alicey (liefst beide ), willen jullie voor mij ook een kaart trekken? Ooit al eens eerder gedaan in het 1e topic en ben benieuwd wat er nu uitkomt.

btw, waar is muus gebleven ben hier al een tijd niet meer geweest
pi_30310964
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:15 schreef draculettetje het volgende:
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
Kelken Negen

Element: Water.
Astrologische associatie: Maan in Stier.

Kernwoorden: huiselijk geluk, genoegdoening, vrolijkheid, optimisme, gezondheid.

Kelken Negen staat voor een periode waarin we kunnen genieten. Een aangename, onbezorgde tijd. Gezelligheid, 'plezier om het plezier'.

Jeuj en de Jippie!!!
pi_30310976
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_30311001
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
K trok deze.....

Kelken Acht

Element: Water.
Astrologische associatie: Saturnus in verbinding met de Maan.

Kernwoorden: zwaarmoedigheid, afzien, verlies, teleurstelling, scheiding.

Kelken Acht is een van de drie 'vertrek-kaarten' van de tarot, en staat voor afscheid nemen met een bezwaard gevoel. We vertrekken uit een omgeving waarin we gewend waren en gaan weg van mensen en dingen die ons na aan het hart liggen.
pi_30311018
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
pi_30311763
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
Wil jij er ook een voor mij doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')