abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:17:20 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30051620
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 01:51 schreef Lord_of_the_String het volgende:
Alicey, heb je nog zin een kaart voor mij te trekken? ben altijd nieuwsgierig naar wat die kant van de spirituele wereld over mij te zeggen heeft

Zwaarden 7

Zwaarden 7 staat voor individualiteit. In je eentje voel je je onafhankelijk. Je hebt ook een hekel aan verplichtingen, en probeert er dan ook vaak onderuit te komen. Het kan zijn dat je een dubbele agenda hebt die je verborgen houdt.
pi_30054773
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 00:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Moest er wel heel erg om lachen
Maar ik zal het hier es navragen voor de zekerheid

Ik ga voor ik een nog grotere overdosis aan smileys ga posten
Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Bekers Zeven is de kaart van de misleiding en de illusie, de fata morgana, de schemering. Ze symboliseert dat we valse hoop en verwachtingen koesteren, dat we onszelf voor de gek houden en laten misleiden. Veelal is ze een voorbode van ontgoocheling en moet ze als een dringende waarschuwing tegen hersenschimmen opgevat worden. De kaart heeft nochtans ook een verheugend aspect: ze belooft onverwachte hulp, wanneer we bereid zijn ons niet langer door onze hoop en wensdromen te laten beheersen en ons op afzonderlijke realistische plannen te concentreren.

In verband met ons werk suggereert de kaart dat we luchtkastelen bouwen, voortdurend illusies koesteren en terechtkomen in een gevaarlijke fase, waarin we ons dweperig en onkritisch laten misleiden en verleiden, ingval we er geen begin mee maken de dingen te zien zoals ze zijn, onze verwachtingen terugschroeven en ons tot het haalbare beperken. Ze is een symbool van schijntransacties, bedrieglijke doeleinden en in veel gevallen een waarschuwing tegen onzuivere praktijken en bedenkelijk gedrag. daarnaast kan ze op dromerij en geknoei op het werk wijzen en dienovereenkomstig tot meer nuchterheid en systematiek aansporen.

In de sfeer van ons bewustzijn wijst de kaart op een periode waarin we dromerig zijn en een te optimistische kijk hebben. Ingeval we ons van de bedrieglijke schijn bewust zijn, is zo'n periode niet meer dan een soort roes, waaruit we weer zacht ontwaken. Laten we ons echter door de schijn het hoofd op hol brengen, zien we ze voor de werkelijkheid aan, dan blijft de harde ontnuchtering ons niet bespaard. In haar fataalste vorm duidt Bkers Zeven op escapisme, de labiele sprong in het irrationele, het uiteenvallen van vertrouwde structuren en de daaruit resulterende waandenkbeeldige herschepping van de werkelijkheid in voor ons aangename droombeelden, die later als zeepbellen uiteenspatten.

Met betrekking tot onze persoonlijke relaties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.

[ Bericht 37% gewijzigd door freija op 28-08-2005 14:42:12 (ter verduidelijking tekst toegevoegd) ]
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_30055067
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:25 schreef freija het volgende:

[..]

Dit is wat Hajo Banzhaf schrijft over Bekers 7:

Met betrekking tot onze persoonlijke realties kan Bekers 7 op de roes van het verliefd zijn duiden, al waarschuwt ze tegelijk voor het harde, ontnuchterende ontwaken. Ze stelt niet dat de door haar beschreven relatie op los zand is gebouwd, echter wel dat we veel te hoge verwachtingen koesteren, waarin we in deze vorm heel beslist teleurgesteld zullen worden. ze spoort ons aan onze waakzaamheid niet te laten verslappen en de relatie met gezonde scepsis te bezien.

Durf er een extravagante visie op na te houden. Laat u door de beelden van uw fantasie en uw dromen inspireren, zonder dat u het slachtoffer van uw eigen toverkunsten wordt. Kies voor een van deze beelden en probeer met veel volharding het werkelijkheid te laten worden. U mag daarbij op de spontane hulp van anderen rekenen.
Dank je wel Freija.
Alvast een klein blijk van sponatne hulp, zullen we maar zeggen.
Hier kan ik wel iets mee. Het is inderdaad een proces waar ik in zit.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30060366
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels Schildknaap

Pentakes Schildknaap is een kaart die gaat over het waamaken van plannen en een praktische kijk. Gebruik je verstand, stop met dagdromen, en denk na over wat je precies wilt en hoe je dat kunt bereiken. Wat je zoekt is dichtbij, probeer daar op te vertrouwen. Toon jezelf betrouwbaar, en vind wat je zoekt.
Hoi Alicey, dank je wel voor de kaarttrekking! Dat waarmaken van plannen en het dagdromen klopt wel...in waarmaken (actie ondernemen) ben ik niet zo sterk als het om liefde gaat, maar ik weet vaak gewoon niet hoe ik het aan moet pakken als ik iemand leuk vind (bijv. neiging om dicht te slaan en teveel denken aan mogelijke -negatieve- gevolgen).... Het dagdromen doe ik erg graag en waarschijnlijk op liefdesgebied in te groot contrast met het actie ondernemen . Het klinkt altijd zo makkelijk (toon jezelf betrouwbaar en vind wat je zoekt), maar voor mij is het een erg moeilijke opdracht... ik ga eens kijken wat ik er mee kan doen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_30068774
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
pi_30088775
@Alicey...
Bedankt voor de kaarten!
Ben een beetje druk op dit moment.. Had graag wat eerder willen reageren!

De kaart die je trok mbt vriendschap.....
Mmmm ... Ik ben nogal goed in het laten verwateren van vriendschappen... Iedereen kan altijd bij mij terecht, zomaar of juist als er iets aan de hand is... Ik hoef daar geen dagelijks/wekelijks contact voor te hebben.... Maar ik vergeet nogal eens dat mensen het toch wel fijn vinden om zo af en toe ( en dan bedoel ik niet eens per jaar ofzo... ) Iets van me te horen... Wat dat betreft ben ik idd niet echt betrouwbaar.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_30088809
Die je trok mbt Liefde....

Daar laat ik me ff niet over uit!
pi_30088879
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
pi_30138459
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef vamperotica het volgende:
En de laatste....
Tja.... hij voelt erg passend, al weet ik nu ff niet welke kant ik er mee op moet!
Zoessie idee misschien?
uhm tja uhm nou uhm een poging dan maar

ik denk dat je met alles wat er op dit moment gebeurd je alles wel moet overdenken (misschien wel iets te veel) om beslissingen te kunnen nemen. Qua eigen wereldje is dat ook het enige waar je op dit moment energie voor hebt om je hoofd boven water te kunnen houden, daarbij is dat je doel geworden en alle andere doelen zijn even aan de kant geschoven. Ondertussen ben je wel op zoek naar antwoorden voor jezelf, o.a natuurlijk met hulp van dit forum maar die blijven gericht op jou persoontje....
Doordat je (al zul je het zelf niet zo zien) een sterke vrouw bent, kan je heel goed een voorbeeld voor anderen zijn!

zoiets?
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:02 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30161197
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?
pi_30177424
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 11:00 schreef freija het volgende:
Hallo Alicey,
zou je voor mij een kaart willen trekken met betrekking tot de date die van vorige week uitgesteld is naar deze week woensdag? In de tussentijd hebben we elkaar nog wel gesproken en aan de hand daarvoor krijg ik toch steeds meer zoiets van 'nee..... dit is niet voor mij...', hoewel vorige week voor mij nog 2 superpositieve kaarten zijn getrokken en ikzelf ook de kaart 'de Geliefden' trok....
Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
pi_30177786
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Erasmo het volgende:
Iemand die nog goesting heeft om een kaartje te trekken?

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
pi_30179931
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Sorry, ik heb deze week niet echt tijd gehad om te leggen. Het is nu natuurlijk al lang achter de rug.. Alles al wat duidelijker?
Nope, we hebben het weer uitgesteld; hij zit middenin een verhuizing....
  donderdag 1 september 2005 @ 22:15:24 #39
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_30181775
quote:
Op donderdag 1 september 2005 20:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

[afbeelding]

Pentakels 8

Je weg is er een van noeste arbeid. Door je volledig te storten op wat je te doen staat kun je leren hoe het in elkaar zit. Probeer vooral logisch en systematisch te werk te gaan. Wees voorzichtig dat je niets te snel doet.
Danke schün
pi_30185837
Hallo .

Wil er iemand een kaartje voor mij trekken? Gaat, zeg maar, een beetje om advies over mijn huidige emoties en de daar uit voortvloeiende invloed op anderen en mezelf .

Ik ben u alvast bijzonder erkentelijk .
pi_30194636
freija, voor jou trok ik twee kaarten. Niet zozeer met alleen de liefde in mijn hoofd, maar algemeen. Meestal richten de kaarten zich dan vanzelf op wat op dat moment voro jou van belang is, is mijn ervaring.

ik trok:

The Rarr
Wild energy. Pure potential.

starter reading
A Rarr in your cards encourages you to be especially attentive to what you are doing with your energy and intentions. Don't get carried away by the Rarr's bouncy enthousiasm, but do take advantage of the energy. You can accomplish a great deal with the energy being made available to you. This is a good time. Note that the Rarr' is not grounded-and is not meant to be-but humans need to keep their feet firmly on the earth. When yo encounter the Rarr, breathe slowly. Center. Earth yourself. Be clear about your objectives and then go for them.

ook trok ik

The Master maker

Skill, Craftsmanship. Magician. Moral strenght. Invention.

starter reading
Do whatever you do as well as you can. And then make it even better. The Master Maker reminds us that our very best work is always desirable, and in the present situation, it is necessary for succes. in fact, he asks that we surpass our previous best. Don't cut corners and don't take the easy way. Whether making a thing or fulfilling a concept, be sure the design is elegant, pure, and functional, and then follow it, attending to every detail in its turn. He says, "Design beyond your skill, and then raise the level of your skill to fulfill it." Give and accept only the best, and do it with love of your craft, whatever the craft may be.
This card speaks of long-lasting achievement, creative problem solving, and confident action. It may suggest cooperation with others, especially from a position of responsibility, or of teaching one's craft to others. Succes comes from practical application of traditional principles, in life and in work.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30194760
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
pi_30203782
Dankjewel voor je trekking Mirage.
Het is inderdaad een mooi deck waar je dit keer mee gewerkt hebt.
Ik heb de site even bekeken, die is ook al even mooi gemaakt!

De kaarten geven wel weer hoe ik me momenteel voel.
M.b.t mijn date: ik voel goede potentie, waardoor enthousiasme, maar ook het bewustzijn niet te hard van stapel te lopen en niet m'n ogen te sluiten voor toch wel enkele twijfels die er ook zijn.
M.b.t. de dienst die ik zo ga draaien: heb er weer zin in om m'n concentratie en energie te steken in het begeleiden van een mooie thuisbevalling! Is lang geleden, omdat ik al een tijd in het het ziekenhuis werk, ik val nu even in in de huispraktijk.
pi_30286022
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
pi_30294040
Mirage en/of Alicey (liefst beide ), willen jullie voor mij ook een kaart trekken? Ooit al eens eerder gedaan in het 1e topic en ben benieuwd wat er nu uitkomt.

btw, waar is muus gebleven ben hier al een tijd niet meer geweest
pi_30310964
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:15 schreef draculettetje het volgende:
iemand nog tijd en zin om voor mij een kaartje te trekken?
zou ik fijn vinden in ieder geval!
Kelken Negen

Element: Water.
Astrologische associatie: Maan in Stier.

Kernwoorden: huiselijk geluk, genoegdoening, vrolijkheid, optimisme, gezondheid.

Kelken Negen staat voor een periode waarin we kunnen genieten. Een aangename, onbezorgde tijd. Gezelligheid, 'plezier om het plezier'.

Jeuj en de Jippie!!!
pi_30310976
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
Mooi deck Mirage. Zou je uit dat deck misschien, als je tijd hebt, een kaartje voor mij kunnen trekken? Het houdt verband met de vraag hoe ik me moet opstellen, en waar mijn prioriteiten liggen.
Mmmmmm waar mn prioriteiten liggen.... Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_30311001
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:31 schreef Alicey het volgende:
K trok deze.....

Kelken Acht

Element: Water.
Astrologische associatie: Saturnus in verbinding met de Maan.

Kernwoorden: zwaarmoedigheid, afzien, verlies, teleurstelling, scheiding.

Kelken Acht is een van de drie 'vertrek-kaarten' van de tarot, en staat voor afscheid nemen met een bezwaard gevoel. We vertrekken uit een omgeving waarin we gewend waren en gaan weg van mensen en dingen die ons na aan het hart liggen.
pi_30311018
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
pi_30311763
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef vamperotica het volgende:
K vind t nog steeds erg moeilijk om aan een getrokken kaart een persoonlijke uitleg te geven, vandaar nog steeds de uitleg uit de boekjes.....
Wil jij er ook een voor mij doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')