abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 08:56:52 #1
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28821960
Aangezien ik als laatste antwoorde is het wel zo netjes een nieuwe topic te openen zodat het door kan lopen.

MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van 'pluk de dag'. .

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:13:38 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28822215
Kaartje geplukt tvp:

Beschrijving
Best wel eng toepasselijk
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_28824554
Enyalius...je antwoord in het vorige 'pluk de kaart' deel was duidelijk...bedankt

Ot: wie zou een stenenworp of kaarttrekking willen doen voor mij met betrekking tot gezondheid?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_28841242
Zou er heel alsjeblieft iemand een kaartje voor mij willen trekken?

Ik sta op het punt om op verschillende vlakken belangrijke beslissingen te maken...
En ik zit op het moment in een fase waarin ik veel over mezelf leer, zowel positieve als negatieve dingen...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 15 juli 2005 @ 20:41:52 #5
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28841304
ik zit helaas nog te wachten op mijn deck anders zou ik je graag een handje willen helpen
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_28841397
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 20:41 schreef Enyalius het volgende:
ik zit helaas nog te wachten op mijn deck anders zou ik je graag een handje willen helpen
Lief van je!!
Ik houd m graag tegoed!
pi_28841518
Ik heb even kopje koffie nodig, heb eerder vanavond ruim eenuur naast mijn zoontje o pzijn bed gelegen en ben weggedoezeld..
Ik zit hier nu al weer een poosje op mijn stoel, maar echt weer helemaal terug komen wil nog niet lukken.

even wakker worden en dan zal ik kijken wat ik voor jullie kan doen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 16 juli 2005 @ 01:24:05 #8
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28848976
Kroekiepoesje wil je nog wat kwijt over de legging die ik in het vorige deel voor je gedaan heb? Wil wel weten hoe je erover denkt vandaar
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_28849885
Zou ik van iemand een kaartje, of iets dergelijks, mogen?
The waves you made will always be
pi_28849933
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:24 schreef displission het volgende:
Kroekiepoesje wil je nog wat kwijt over de legging die ik in het vorige deel voor je gedaan heb? Wil wel weten hoe je erover denkt vandaar
Displission Sorry ben een paar dagen weggeweest......

Ik heb em 2 keer overgelezen..Ik ben er niet helemaal uit nog...het klopt wel en het klopt niet.... om maar even in het kort mn situatie proberend te leggen: Ik heb nu zo een 13 jaar last van een paniekstoornis...met tussenpozen gaat het goed maar weg is het nooit...op het moment heb ik een enorme terugslag waar ik me uit probeer te vechten...door die paniekstoornis kan ik niet werken, omdat het de laatste jaren "redelijk" ging had ik een baan voor 2 dagen in de week, dat werd er 1 door omstandigheden buiten mij om....op het moment kan ik die ene dag niet aan...ik kan amper de deur uit....

Ik ben dus al jaren "aan het werk" met mezelf kan nog steeds niet echt een resultaat zien dus dat kan ik wel uit die kaart (de uitleg van jou) halen ...

De rozenblaadjes die in deze zomer bloeien kan ik niet helemaal plaatsen, tenzij de periode die ik nu heb (de ergste in jaren) er is om me voor eens en altijd van mn angsten af te helpen..ik heb namelijk de beslissing genomen om in reïncarnatie-theraphie te gaan, iets wat ik nog niet eerder geprobeert heb, en ik heb , natuurlijk, de hoop dat ik daardoor dichterbij de "oplossing" ben.
Ik hoop dat de "dichtbij" die jij door kreeg daar dan ook op slaat...en dat die laatste roos dan ook gaat bloeien en ik die 7e pentakel dan ook eens af heb

Nogmaals sorry dat je zo lang op mijn reactie moest wachten, ik ben een paar dagen rust op gaan zoeken, en het is leuk dat jij dat ook had geschreven zonder dat ik het wist...

Heel erg bedankt displission!
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 02:42:23 #11
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28850279
Kroekiepoes heel veel succes in deze periode Ik denk wel dat je hier sterker uitkomt..
ken je niet, maar LOVE U!
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_28850306
Love makes the world go round! So love you too
en van ieder ander die dit leest
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_28912918
Ik heb gisteren online de Victoria Regina tarot gekocht. Wat een mooi ding zeg hoop dat ie in het echt ook zo mooi is! Je kunt 'm bewonderen op www.thefool.com Ik vind de thematiek erg mooi, de victoriaanse achtergrond. Bepaalde kaarten zijn echt zo prachtig zoals de maan uit de grote arcana. Ook de kleine arcana is in stijl. Dus geen staven, bekers, zwaarden en pentakels maar in plaats daarvan pennen, een soort weckpotten, pistolen en horloges. Misschien offtopic maar hoop dat een beetje gebabbel over tarotspellen ook kan hier.
pi_28913776
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:24 schreef Saleheim het volgende:
Ik heb gisteren online de Victoria Regina tarot gekocht. Wat een mooi ding zeg hoop dat ie in het echt ook zo mooi is! Je kunt 'm bewonderen op www.thefool.com Ik vind de thematiek erg mooi, de victoriaanse achtergrond. Bepaalde kaarten zijn echt zo prachtig zoals de maan uit de grote arcana. Ook de kleine arcana is in stijl. Dus geen staven, bekers, zwaarden en pentakels maar in plaats daarvan pennen, een soort weckpotten, pistolen en horloges. Misschien offtopic maar hoop dat een beetje gebabbel over tarotspellen ook kan hier.
Mooi zijn ze he?!

Keb ze ook...
pi_28913861
OEEEEEEEEE runen, wil iemand de runen voor mij "leggen"????
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 juli 2005 @ 16:53:29 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_28913883
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken? Ben wel geïnteresseerd of er op het relationele vlak nog iets gaat veranderen op korte termijn... Thanks!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_28916783
quote:
Op maandag 18 juli 2005 16:50 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Mooi zijn ze he?!

Keb ze ook...
Ze zijn echt prachtig, kan er niet op wachten.
pi_28935459
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:38 schreef Mirage het volgende:
I Tjing voor jou.

Bovenste trigram werd
Twei ; Twee Yanglijnen onder een Yinlijn- meer, vreugde, plezier en te toegeeflijk.

Onderste trigram
Kan; Een Yanglijn tussen twee Yinlijnen- water, donker, gevaarlijk diepgaand.

Samen maakt dat het hexagram K'un/Koen

Onderdrukking
Dit is een troosteloze en lege tijd. Van alle hexagrammen vertegenwoordigt dit de moeilijkste omstandigheden. Het trigram Twei, het lieflijk meer, bevindt zich boven terwijl daaronder Kan ligt, het gevaarlijke water. Dat wil zoveel zeggen dat het meer er verdroogd en leeg bij ligt. Aan de onderzijde, de bovenkant en in het midden van Koen bevinden zich zwakke lijnen die de sterke lijnen insluiten en controleren. Het zal duidelijk zijn dat de situatie waaron u bent beland, het punt heeft bereikt waarop geen terugkeer meer mogelijk is - van compleet verlies. Er komt niets meer terrecht van het najagen van die bepaalde droom. Dit is het moment van de ultieme confrontatie, waarin al uw doelstellingen en ambities tot niets zijn terug gebracht - alsof ze op drijfzand zijn gebouwd. Onder deze omstandigheden kunt u nog slechts uw ambities vergeten. Toch is er hoop in de diepte van de duisternis; het is door dit soort tegenslag dat u uzelf en uw waarden opnieuw tegen het licht zult moeten houden.

Sorry dat het zo lang heeft geduurd Viperdesign
Geeft niets. Nog bedankt voor de genomen moeite. Kon op die dag niet meer reageren dus bij deze. . Jammer dat het zo treffend is. .
pi_28973472
Mirage, vraagje aan jou: heo gaat dat met Itjing...zijn dat een soort stenen als bij runen of moet ik aan iets anders denken? Is verder het principe hetzelfde als bij andere orakelsessies? Zal zo ook eens kijken wat ik erover op internet kan vinden...

Mocht je ook een keer tijd hebben, zou je ze dan ook voor mij willen 'leggen' ? (het heeft absoluut geen haast ofzo hoor, maar het lijkt me wel erg interessant).
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_28978988
Ik zou best wel een kaartje voor iemand willen trekken maar ik ben niet zo goed in het duiden voor anderen. Voor mezelf is dat bijna geen probleem, voor anderen ben ik veel omzichtiger.

Vond trouwens een leuke site waar veel info over de betekenis van de individuele tarotkaarten in vermeld staat. http://www.biddytarot.com/cards.html

Net weer even de kaart gelegd m.b.t. werk of beter, het niet kunnen vinden van een passende baan. Opvallend toch hoe treffend de tarot werkt. In het heden de Magier omgekeerd, precies de verwoording van waar ik nu precies in zit en voor de toekomst de Staven X. Ook een treffende waarschuwing, uitkijken voor overbelasting. Precies waar het in het verleden met mij misging. Het zijn die 'aha' momenten die de tarot voor mij waardevol maakt.
pi_28979290
pi_28979301
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef Saleheim het volgende:
Ik zou best wel een kaartje voor iemand willen trekken maar ik ben niet zo goed in het duiden voor anderen. Voor mezelf is dat bijna geen probleem, voor anderen ben ik veel omzichtiger.

Vond trouwens een leuke site waar veel info over de betekenis van de individuele tarotkaarten in vermeld staat. http://www.biddytarot.com/cards.html

Net weer even de kaart gelegd m.b.t. werk of beter, het niet kunnen vinden van een passende baan. Opvallend toch hoe treffend de tarot werkt. In het heden de Magier omgekeerd, precies de verwoording van waar ik nu precies in zit en voor de toekomst de Staven X. Ook een treffende waarschuwing, uitkijken voor overbelasting. Precies waar het in het verleden met mij misging. Het zijn die 'aha' momenten die de tarot voor mij waardevol maakt.
je mag het van/voor mij best proberen als je wilt...
  woensdag 20 juli 2005 @ 18:37:16 #24
42381 CvB
handles your hunger better
pi_28983194
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken (of steenworp, enz. wat jullie het beste lijkt)? Op het moment heb ik vakantie en doelloosheid begint zich van mij meester te maken, kbegin veel te piekeren en zo. Wellicht dat de kaarten licht op de zaak werpen?
Vind ik
pi_28983543
Kan iemand trouwens iets voor mij trekken of doen met betrekking tot inzicht in de toekomst? Zou het erg op prijs stellen. (Ja, ik ben lastig.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')