abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24346059
Ik vind het een leuke variant van 'pluk de dag'. .

. De bedoeling .

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

. Waarom? .

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

. Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou? .

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

. Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. . Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen! .

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

. Wil je nog wat kwijt, MUUS? .

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

[ Bericht 4% gewijzigd door MUUS op 02-01-2005 00:18:31 ]
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24346089
Ik begin wel. .

Ik heb een kaart getrokken uit Het dieren orakel der Druïden van Philip en Stephanie Carr-Gomm

Doos:

De kaart die ik getrokken heb:

Het winterkoninkje.

Wat er in het boek staat:

Winterkoninkje (Drui-en)

nederigheid, slimheid, god

Drui-en staat ons toe in alles iets te zien van de schoonheid van god of de godin.
Het zegt ons dat 'klein fijn is' en dat zelfrealisatie niet schuilt in groots heid of zichtbare macht, maar in hederigheid, zachtheid en subtiliteit.
Slimheid is, mits verzacht door humor en goede bedoelingen, een manier om iets groots te volbrengen met een minimum aan inspanning en een rationeel en eerlijk gebruik van de prestaties van anderen.
Oi!
pi_24346097
Hihihi, heel mooi idee, ik zal eens wat opgraven.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:10:28 #4
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24346138
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24346196
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:10 schreef displission het volgende:
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
Sure, dieren orakel? Ik heb naast het dieren orakel, nog twee decks (elfen en fairy) en ik heb van die simpele angelcards met een spreuk voor de dag erop.

Welke wil je? Dieren orakel zeker? .
Oi!
pi_24346226
Ik heb (ergens onder het stof) Rider-Waite tarot en angelcards......
Mooie kaart trouwens Muus!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:17:11 #7
91333 displission
pi_24346259
Doe maar het dieren orakel als je wilt..

Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..

[ Bericht 32% gewijzigd door displission op 01-01-2005 23:18:31 (Vraagjes) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24346381
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24346589
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:17 schreef displission het volgende:
Doe maar het dieren orakel als je wilt..

Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen eigenlijk. Hele sterke concentratie, extra deurtje open doen.. zoiets. Ik vind het altijd erg moeilijk om zoiets uit te leggen.

Jouw kaart!

De Reebok

Uitleg in het boek:

De Reebok (Damh)

Trots, Onafhankelijkheid, Reiniging

Damh brengt ons de eigenschappen gratie , pracht en integriteit. Door je te concentreren op de reebok is het mogelijk een groter gevoel van waardigheid en evenwichtigheid te bereiken.
Zelf oog in oog met een situatie waarin je je kwetsbaar of bekeken voelt, zoals in een rechtzaal of bij een openbaar optreden, helpt het als je je richt op de reebok.
Als je vraagt om bescherming van zijn geest zul je je kalmer, sterker en waardiger voelen.
De reebok staat ook voor onafhankelijkheid, zoals spiritueel als lichamelijk.
Door deze kaart te trekken kun je de kracht vinden om je zelfstandigheid te winnen en te behouden.
In het Ogham-alfabet, de Druïdentaal van de heilige bomen, staat de reebok in de relatie met Beith, de berk en het getal een.
De berk heeft te maken met de zegening van elk begin.
Het is gunstig als je deze kaart trekt terwijl je bezig bent met nieuwe plannen.
De reebok is verbonden met vruchtbaarheid en seksualiteit, wat erop wijst dat je een weg kunt vinden die waardigheid , gratie kracht en integriteit brengt in je seksuele leven.

Alsjeblieft. .
Oi!
pi_24346793
Zo, angelcards gevonden
Is het geen voorspelling, dan is het iets waar je mee bezig bent.... In dit geval transformation.
Mooi wel......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:46:37 #11
91333 displission
pi_24346833
Thx..binnenkort ik voor jou MUUS,

Maar voor nu weltrusten

Ik vond het leuk om dit te lezen.
pi_24347020
Uit de crowley tarot trok ik de gehangene..

Deze kaart symboliseerd een drang naar opoffering en overgave, het aanvaarden van het lot en zoeken naar diepere betekenissen.
Het doel is verlossing, rijpheid, wijsheid vinden om een verlicht mens te worden.
De kaart kan staan voor een radicale ommekeer in het leven, op dit moment staan de ontwikkelingen stil en kunnen ze alleen de goede kant op gaan door een geheel andere kijk op het leven.

(my god hoe toepasselijk)
zie Wil ik god eigenlijk wel ontmoeten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Elin op 02-01-2005 01:28:17 ]
pi_24347239
Oh ja, ik heb ook nog de Rider Waite tarotkaarten!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:23 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.
Bij jou komt mijn Faeries Oracle boven. .

The Faeries Oracle van Brian Froud.

Doos:

Kaart voor Oblivion:

The Faery who was kissed by the Pixies ( !! )

In het boek staat:

Starter Reading:

Oh, wow! What can I say here? Love, sweet love. Accept it, burnish it up, add to it, and pass it on. The presence of the Faery Who Was Kissed by the Pixies suggests giving and receiving love and intimacy in any of a wide variety of relationships. She gives notice that this is a time to open and heal our hearts. Different aspects of life may well be flowing happily together, healing separations and hurts from the past. Bonding may take place and deep feeling emerge. Changes for the better may occur in all aspects of life, but especially in relationships, which may be deepening and becoming richer. You may be experiencing love therapy for opening the heart as new relationships begin and old ones develop. Enjoy!

Alsjeblieft. .

[ Bericht 5% gewijzigd door MUUS op 02-01-2005 20:21:19 ]
Oi!
  zondag 2 januari 2005 @ 00:18:00 #14
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_24347407
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.

enne MUUS....."variatiant"?
pi_24347450
Dank je wel, MUUS!

Kissie, kissie...
pi_24347561
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:18 schreef bankrupcy het volgende:
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.

enne MUUS....."variatiant"?
Jajajajaja, ik maak wel eens tikfouten. .

Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner. . Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.

Ja, 'hij', want alleen een vent kan op dit soort momenten tegen gaan werken natuurlijk. .

Even geduld dus nog, uiterlijk morgen heb je je kaart! .
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:20 schreef Oblivion het volgende:
Dank je wel, MUUS!

Kissie, kissie...
Mooi he? . Ik ben helemaal verliefd op die kaart. .
Oi!
pi_24347628
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:25 schreef MUUS het volgende:

Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner. . Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.

Zal ik maar niet zeggen dat ik geen goed effect heb op elektrische apparaten?
quote:

Mooi he? . Ik ben helemaal verliefd op die kaart. .
Ik ben helemaal niet bekend met tarotkaarten, maar ben er wel heel nieuwsgierig naar.
Ben ook gelijk gaan googlen.
pi_24347780
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.

Wie trekt er een kaart voor mij?

Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
pi_24347859
voor bankrupcy uit de crowley tarot
the star

De ster is de kaart van de hoop, de onbewuste levenswil en het inzicht in hogere verbanden maar staat ook voor het onbewuste verlangen om je aan een stroom van gelukzaligheid en onbezorgde onverantwoordelijkheid over te geven.
Het is een creatieve hoop maar kan ook destructief zijn (verloochenen van de waarheid), een illusie.
pi_24347977
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:36 schreef vannelle het volgende:
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.

Wie trekt er een kaart voor mij?

Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
De uitkomst van een tarot legging kan overeen komen met de uitkomst van een horoscoop maar het is niet hetzelfde. Bij een horoscoop worden de sterren gelezen (de stand van de sterren hebben een betekenis) en die sterren bewegen zich volgens een vaststaand patroon. Tarot is een orakel, je moet zelf kaarten kiezen op je gevoel. Dat is dus echt willekeurig.

Ik ga een kaart voor je trekken, momentje
pi_24348041
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...
pi_24348184
voor vannelle
The devil

sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
pi_24348260
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...
hihi natuurlijk mag ik er meer trekken, ik maak mijn eigen regels
Ik zal er zo een voor je trekken (daarna ga ik slapen)
Wat ik wel even wil zeggen is dat het bij tarot niet gebruikelijk is om maar 1 kaart te trekken, daarom zijn ze ook behoorlijk ongenuanceerd af en toe. Meerdere kaarten bij elkaar vertellen vaak een veel completer verhaal.
pi_24348434
Voor oblivion, de toren

De wereld van zekerheden waarin je leeft raakt aan het wankelen. De toren symboliseert je oude achterhaalde normen en waarden en deze zal instorten. Het kan hierbij net zo goed om overtuigingen en principes gaan als om financieele zekerheden of gevoelens. Wat vroeger je wereld was is nu een struikelblok naar je nieuwe leven.
Het gaat dus om verandering die misschien in het eerste opzicht negatief lijkt te zijn. Ieder einde is een nieuw begin.
pi_24348472
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:55 schreef Elin het volgende:
voor vannelle
The devil

[afbeelding]

sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
Dank je wel voor de uitleg en de moeite die je genomen hebt.

Ik kan me alleen niet echt identificeren met de uitleg van de kaart die je voor mij getrokken hebt, het lijkt me echt dat het over een heel ander persoon gaat.
quote:

Dat is eigenlijk het enige waar ik IETS mee kan, dit soort dingen, hoewel ik er niks van weet, interesseert me wel.

Ow, en die strijd tegen het kwaad klopt eigenlijk ook wel, eerlijkheid troef!

Voor de rest lijkt het me niet te kloppen, je laat me haast denken dat ik een pokkejong ben.

Hoe betrouwbaar is zoiets nou volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')