abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24346059
Ik vind het een leuke variant van 'pluk de dag'. .

. De bedoeling .

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

. Waarom? .

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

. Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou? .

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

. Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. . Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen! .

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

. Wil je nog wat kwijt, MUUS? .

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

[ Bericht 4% gewijzigd door MUUS op 02-01-2005 00:18:31 ]
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24346089
Ik begin wel. .

Ik heb een kaart getrokken uit Het dieren orakel der Druïden van Philip en Stephanie Carr-Gomm

Doos:

De kaart die ik getrokken heb:

Het winterkoninkje.

Wat er in het boek staat:

Winterkoninkje (Drui-en)

nederigheid, slimheid, god

Drui-en staat ons toe in alles iets te zien van de schoonheid van god of de godin.
Het zegt ons dat 'klein fijn is' en dat zelfrealisatie niet schuilt in groots heid of zichtbare macht, maar in hederigheid, zachtheid en subtiliteit.
Slimheid is, mits verzacht door humor en goede bedoelingen, een manier om iets groots te volbrengen met een minimum aan inspanning en een rationeel en eerlijk gebruik van de prestaties van anderen.
Oi!
pi_24346097
Hihihi, heel mooi idee, ik zal eens wat opgraven.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:10:28 #4
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24346138
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24346196
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:10 schreef displission het volgende:
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
Sure, dieren orakel? Ik heb naast het dieren orakel, nog twee decks (elfen en fairy) en ik heb van die simpele angelcards met een spreuk voor de dag erop.

Welke wil je? Dieren orakel zeker? .
Oi!
pi_24346226
Ik heb (ergens onder het stof) Rider-Waite tarot en angelcards......
Mooie kaart trouwens Muus!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:17:11 #7
91333 displission
pi_24346259
Doe maar het dieren orakel als je wilt..

Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..

[ Bericht 32% gewijzigd door displission op 01-01-2005 23:18:31 (Vraagjes) ]
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_24346381
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24346589
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:17 schreef displission het volgende:
Doe maar het dieren orakel als je wilt..

Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen eigenlijk. Hele sterke concentratie, extra deurtje open doen.. zoiets. Ik vind het altijd erg moeilijk om zoiets uit te leggen.

Jouw kaart!

De Reebok

Uitleg in het boek:

De Reebok (Damh)

Trots, Onafhankelijkheid, Reiniging

Damh brengt ons de eigenschappen gratie , pracht en integriteit. Door je te concentreren op de reebok is het mogelijk een groter gevoel van waardigheid en evenwichtigheid te bereiken.
Zelf oog in oog met een situatie waarin je je kwetsbaar of bekeken voelt, zoals in een rechtzaal of bij een openbaar optreden, helpt het als je je richt op de reebok.
Als je vraagt om bescherming van zijn geest zul je je kalmer, sterker en waardiger voelen.
De reebok staat ook voor onafhankelijkheid, zoals spiritueel als lichamelijk.
Door deze kaart te trekken kun je de kracht vinden om je zelfstandigheid te winnen en te behouden.
In het Ogham-alfabet, de Druïdentaal van de heilige bomen, staat de reebok in de relatie met Beith, de berk en het getal een.
De berk heeft te maken met de zegening van elk begin.
Het is gunstig als je deze kaart trekt terwijl je bezig bent met nieuwe plannen.
De reebok is verbonden met vruchtbaarheid en seksualiteit, wat erop wijst dat je een weg kunt vinden die waardigheid , gratie kracht en integriteit brengt in je seksuele leven.

Alsjeblieft. .
Oi!
pi_24346793
Zo, angelcards gevonden
Is het geen voorspelling, dan is het iets waar je mee bezig bent.... In dit geval transformation.
Mooi wel......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:46:37 #11
91333 displission
pi_24346833
Thx..binnenkort ik voor jou MUUS,

Maar voor nu weltrusten

Ik vond het leuk om dit te lezen.
pi_24347020
Uit de crowley tarot trok ik de gehangene..

Deze kaart symboliseerd een drang naar opoffering en overgave, het aanvaarden van het lot en zoeken naar diepere betekenissen.
Het doel is verlossing, rijpheid, wijsheid vinden om een verlicht mens te worden.
De kaart kan staan voor een radicale ommekeer in het leven, op dit moment staan de ontwikkelingen stil en kunnen ze alleen de goede kant op gaan door een geheel andere kijk op het leven.

(my god hoe toepasselijk)
zie Wil ik god eigenlijk wel ontmoeten?

[ Bericht 9% gewijzigd door Elin op 02-01-2005 01:28:17 ]
pi_24347239
Oh ja, ik heb ook nog de Rider Waite tarotkaarten!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:23 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.
Bij jou komt mijn Faeries Oracle boven. .

The Faeries Oracle van Brian Froud.

Doos:

Kaart voor Oblivion:

The Faery who was kissed by the Pixies ( !! )

In het boek staat:

Starter Reading:

Oh, wow! What can I say here? Love, sweet love. Accept it, burnish it up, add to it, and pass it on. The presence of the Faery Who Was Kissed by the Pixies suggests giving and receiving love and intimacy in any of a wide variety of relationships. She gives notice that this is a time to open and heal our hearts. Different aspects of life may well be flowing happily together, healing separations and hurts from the past. Bonding may take place and deep feeling emerge. Changes for the better may occur in all aspects of life, but especially in relationships, which may be deepening and becoming richer. You may be experiencing love therapy for opening the heart as new relationships begin and old ones develop. Enjoy!

Alsjeblieft. .

[ Bericht 5% gewijzigd door MUUS op 02-01-2005 20:21:19 ]
Oi!
  zondag 2 januari 2005 @ 00:18:00 #14
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_24347407
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.

enne MUUS....."variatiant"?
pi_24347450
Dank je wel, MUUS!

Kissie, kissie...
pi_24347561
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:18 schreef bankrupcy het volgende:
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.

enne MUUS....."variatiant"?
Jajajajaja, ik maak wel eens tikfouten. .

Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner. . Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.

Ja, 'hij', want alleen een vent kan op dit soort momenten tegen gaan werken natuurlijk. .

Even geduld dus nog, uiterlijk morgen heb je je kaart! .
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:20 schreef Oblivion het volgende:
Dank je wel, MUUS!

Kissie, kissie...
Mooi he? . Ik ben helemaal verliefd op die kaart. .
Oi!
pi_24347628
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:25 schreef MUUS het volgende:

Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner. . Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.

Zal ik maar niet zeggen dat ik geen goed effect heb op elektrische apparaten?
quote:

Mooi he? . Ik ben helemaal verliefd op die kaart. .
Ik ben helemaal niet bekend met tarotkaarten, maar ben er wel heel nieuwsgierig naar.
Ben ook gelijk gaan googlen.
pi_24347780
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.

Wie trekt er een kaart voor mij?

Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
pi_24347859
voor bankrupcy uit de crowley tarot
the star

De ster is de kaart van de hoop, de onbewuste levenswil en het inzicht in hogere verbanden maar staat ook voor het onbewuste verlangen om je aan een stroom van gelukzaligheid en onbezorgde onverantwoordelijkheid over te geven.
Het is een creatieve hoop maar kan ook destructief zijn (verloochenen van de waarheid), een illusie.
pi_24347977
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:36 schreef vannelle het volgende:
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.

Wie trekt er een kaart voor mij?

Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
De uitkomst van een tarot legging kan overeen komen met de uitkomst van een horoscoop maar het is niet hetzelfde. Bij een horoscoop worden de sterren gelezen (de stand van de sterren hebben een betekenis) en die sterren bewegen zich volgens een vaststaand patroon. Tarot is een orakel, je moet zelf kaarten kiezen op je gevoel. Dat is dus echt willekeurig.

Ik ga een kaart voor je trekken, momentje
pi_24348041
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...
pi_24348184
voor vannelle
The devil

sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
pi_24348260
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...
hihi natuurlijk mag ik er meer trekken, ik maak mijn eigen regels
Ik zal er zo een voor je trekken (daarna ga ik slapen)
Wat ik wel even wil zeggen is dat het bij tarot niet gebruikelijk is om maar 1 kaart te trekken, daarom zijn ze ook behoorlijk ongenuanceerd af en toe. Meerdere kaarten bij elkaar vertellen vaak een veel completer verhaal.
pi_24348434
Voor oblivion, de toren

De wereld van zekerheden waarin je leeft raakt aan het wankelen. De toren symboliseert je oude achterhaalde normen en waarden en deze zal instorten. Het kan hierbij net zo goed om overtuigingen en principes gaan als om financieele zekerheden of gevoelens. Wat vroeger je wereld was is nu een struikelblok naar je nieuwe leven.
Het gaat dus om verandering die misschien in het eerste opzicht negatief lijkt te zijn. Ieder einde is een nieuw begin.
pi_24348472
quote:
Op zondag 2 januari 2005 00:55 schreef Elin het volgende:
voor vannelle
The devil

[afbeelding]

sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
Dank je wel voor de uitleg en de moeite die je genomen hebt.

Ik kan me alleen niet echt identificeren met de uitleg van de kaart die je voor mij getrokken hebt, het lijkt me echt dat het over een heel ander persoon gaat.
quote:

Dat is eigenlijk het enige waar ik IETS mee kan, dit soort dingen, hoewel ik er niks van weet, interesseert me wel.

Ow, en die strijd tegen het kwaad klopt eigenlijk ook wel, eerlijkheid troef!

Voor de rest lijkt het me niet te kloppen, je laat me haast denken dat ik een pokkejong ben.

Hoe betrouwbaar is zoiets nou volgens jou?
pi_24348486
Hmmm, interessant. En kan ook wel een beetje kloppen.
Bedankt, Elin! En slaap lekker!
pi_24348665
vannelle, ik denk niet dat het echt betrouwbaar is als je maar 1 kaart trekt. Ik vind dat wel leuk om even hier te doen maar dan krijg je ook echt een vertekend beeld. In die zin is het niet betrouwbaar.
In combinatie met meerdere andere kaarten ga je op een gegeven moment een patroon zien of een verhaallijn, net hoe je het noemen wilt. Dan kan je de overeenkomsten tussen de kaarten benadrukken, en krijg je een veel betrouwbaardere, genuanceerdere uitleg (als je erin gelooft that is )
pi_24348740
quote:
Op zondag 2 januari 2005 01:20 schreef Elin het volgende:
vannelle, ik denk niet dat het echt betrouwbaar is als je maar 1 kaart trekt. Ik vind dat wel leuk om even hier te doen maar dan krijg je ook echt een vertekend beeld. In die zin is het niet betrouwbaar.
In combinatie met meerdere andere kaarten ga je op een gegeven moment een patroon zien of een verhaallijn, net hoe je het noemen wilt. Dan kan je de overeenkomsten tussen de kaarten benadrukken, en krijg je een veel betrouwbaardere, genuanceerdere uitleg (als je erin geloofd that is )
Trek dan wat meer kaarten als je wilt, dan leer je me wat beter kennen, slechter dan dit kon ik het ook niet treffen volgens mij.

Maar zonder gekheid, ik waardeer het echt dat je je tijd en energie in dit topic steekt en ik denk zo maar dat ik me toch maar eens iets aktiever in dit soort dingen moet verdiepen.
Het paranormale heeft altijd al mijn aandacht gehad, maar ik heb er verder nooit iets mee gedaan. Ja, 1x........maar dat was niet grappig en is best wel off topic in dit topic....

Thanks anyway!
  zondag 2 januari 2005 @ 01:32:36 #29
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_24348856
Thx Elin. De uitleg laat ik maar niet aan mijn vriendin lezen want met name 'onbezorgde onverantwoordelijkheid' zal ze pas en te onpas naar mijn hoofd gaan slingeren.

@MUUS: Ik wacht geduldig af. (Ja, mannen kunnen dat ook! En ze kunnen ook recalcitrante scanners tot rust manen.) Ik zal je scanner telepathisch repareren. Overigens wil de microsoftmethode ook wel eens helpen.
pi_24348898
Graag gedaan, ik ga nu echt slapen maar ik wil wel een keer een legging voor je doen.
Daar gaat nu echt te veel tijd in zitten en is ook best wel offtopic hier. Stuur me maar een mailtje ofzo..
truste!
pi_24349670
Vanelle, op zich is het geen slecht vooruitzicht. Als je vastzit in een slecht patroon, is dit een kaart die je kan vrijmaken. De ontmoeting met je schaduwkant, kan je leren hoe je beter met jezelf kan omgaan.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 2 januari 2005 @ 02:48:59 #32
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_24349858
Leuk topic
Ik ga morgen of overmorgen ook eens mijn kaarten uit het stof halen.
Eens kijken wat er uit komt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_24350020
Maar ik zit niet vast in een slecht patroon, sterker nog, dingen gaan hier hardstikke goed en ik heb mooie vooruitzichten.
Tuurlijk zijn er wel dingen die beter kunnen, maar die heeft iedereen, ben ik van overtuigd. Ik heb van mezelf trouwens ook niet echt de indruk dat ik een schaduwkant heb, ik beschouw mezelf als eerlijk en recht door zee, zoals het hoort zeg maar.

Kijk, de reden dat ik om een kaart vroeg was nieuwsgierigheid, ik heb er zoals ik al eerder zei geen verstand van.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik het direkt met de uitkomst eens ben, ik heb er zwaar mijn twijfels over eerlijk gezegd.

Maar dat neemt niet weg dat ik er graag meer van wil weten, als eea positief was geweest had ik ook vragen gesteld denk ik, ik vraag me echt af hoe zoiets nou werkt en om die reden heb ik Elin ook een mailtje gestuurd nav zijn/haar aanbod om een kaartlegging te doen.

Door die nare ervaring waar ik het eerder over had heb ik me er een hele tijd buiten gehouden, maar de menselijke geest werkt gewoon door, ik wil nu echt graag uitleg over eea, dat was ook 1 van de redenen dat ik om een kaart vroeg.
Dat de uitkomst beroerd was en volgens mij niet klopt versterkt alleen maar mijn behoefte aan uitleg, en dan het liefst met concrete dingen.

Ik heb een "open mind" maar voor sommige dingen heb ik echt een uitleg nodig..........
pi_24350304
De schaduwkant betekent ook niet een slechte kant. Het betekent de zooi die je niet van jezelf kent. Het zou dus ook die dingen van jouw nare ervaring kunnen betekenen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 2 januari 2005 @ 08:35:49 #35
91333 displission
pi_24351137
Elin was de gehangene voor mij bedoeld of voor Oblivion. Was me niet helemaal duidelijk..
pi_24351297
Oe! Trek een kaart voor mij! Ik wil een kaart, Do-it!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24351312
Muus en Elin, willen jullie voor mij ook een kaart trekken? Ik heb gedaan wat je me per mail vroeg MUUS, en Elin, ik heb in jouw topic gereageerd Dus willen jullie dit vast wel voor me doen he?
pi_24352809
quote:
Op zondag 2 januari 2005 08:35 schreef displission het volgende:
Elin was de gehangene voor mij bedoeld of voor Oblivion. Was me niet helemaal duidelijk..
nee geen van 2, die was voor mezelf hahaha

Ik ga vanavond weer kaarten trekken, ik denk dat ik er na een uur of 9 weer ben. Nu heb ik een nieuwjaarsfamilieborrel.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elin op 02-01-2005 12:42:19 ]
  zondag 2 januari 2005 @ 15:14:01 #39
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24355078
wat een super koel idee zeg, al geeft 1 kaart trekken wel een vertekent beeld ja. Ga mijn kaarten ook maar uit de kast pakken, ik heb de tarot of the witches deck en het elfen orakel deck. Ik wil best voor iemand een kaart trekken. Ik zou zelf ook een kaart aan willen vragen bij MUUS uit haar elfen deck
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_24355680
Oooooh Muus, The Faeries Oracle..
Die heb ik ook, een waanzinnig mooie set. ( ik heb overigens ook het boek Good Faeries Bad Faeries )

ik kom zo terug met een eigen trekking

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_24356235

Starter Reading

What is needed here is not only an awareness of duty but a merry approach to it.
This job has to be done, so one might as well do it willingly.
Progress through this dance maze step by step - lithely and lightly.
Take joy and pride in achievement.
Approach the work with zeal, zest and zing - and perheps even a little zaniness as well. Otherwise, you might as well not bother - well almost. There is something abot this lighthearted approach to your duty that is important at this time in order to achieve the results you want.

Additionally, consider the words collective and cooperative as you make your plans. This situation make take more than one person, perhapsseveral working tohether to achieve the desired results. Joining forces with others is appropriate at this time. Seek the cooperation of friends, family, coworkers, and faeries, as appropriate.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 januari 2005 @ 16:39:52 #42
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_24356383
OW wat een zalig topic
MUUS, Mirage of Elin (of iemand anders met een deck kaarten) - als jullie wat tijd en inspiratie hebben zou ik zeer vereerd zijn moest iemand van jullie (alledrie is geen must) een kaartje voor me trekken.
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
pi_24356983
quote:
Op zondag 2 januari 2005 16:39 schreef Threep het volgende:
OW wat een zalig topic
MUUS, Mirage of Elin (of iemand anders met een deck kaarten) - als jullie wat tijd en inspiratie hebben zou ik zeer vereerd zijn moest iemand van jullie (alledrie is geen must) een kaartje voor me trekken.
De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.

Boven KAN (K'an):
--- ---
-------
--- ---

Een Yanglijn tussen twee Yinlijnen - water, donker, gevaarlijk, diepgaand.

Onder TSJEN (Chen) :
--- ---
--- ---
-------

Twee Yinlijnen boven een yanglijn- donder, schokkend, opwindend.

Samen maakt dat het hexagram "Tsjoen (Chun )":

MOEILIJK BEGIN:
Tsjoen is als de nieuwe grasspriet die wanhopig probeert door de aarde heen het daglicht probeert te bereiken. Dit is het moment om in tijden van chaos iets te creeren.
Bliksemschichten verlichten de hemel, de aarde is in beweging en de regen gutst neer, maar achter alles zit een bedoeling. Als bij een moeilijke bevalling is er pijn en ontbering, maar het resultaat is dat alles waard. Op het persoonlijk vlak staat u voor een nieuw begin, een nieuw avontuur in uw leven - maar zoals met elke nieuwe start, stapt u in het onbekende. U kunt zelf niet in de toekomst zien en de betekenis van alles begrijpen voordat u eraan begint. Wat u nodig hebt is blindelings vertrouwen. Dit hexagram betekent ook dat u in een persoonlijke en innerlijke crisis bent beland; uw psyche is in de war. Zoek in uw binnenste naar een deel van u dat rustig en vredig is en blijf daar totdat de storm is geluwd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirage op 02-01-2005 18:14:11 ]
Sir Winston Churchill
pi_24357185
Mooi topic!
Muus zou je ajb voor mij een kaartje willen trekken uit je dierenorakel, als je wilt natuurlijk, die is mooi zeg.

Ik heb zelf ook The Faeries Oracle (+ boek Good Faeries Bad Faeries), alleen heb ik hier geen scanner en weet ik niet meer zo goed hoe ik het nou deed .
  zondag 2 januari 2005 @ 18:36:09 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24357980
We hebben hier een erg mooi Tarot dek liggen ('Osho Zen Tarot'). Ik trok de volgende kaart.
conditioning

Overgetikte uitleg:
quote:
Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien. Velen van ons zijn als deze leeuw – het beeld dat we van onszelf hebben is niet ontleend aan onze eigen directe ervaring maar aan de mening van anderen. De individualiteit die van binnenuit had kunnen groeien is vervangen door een van buitenaf opgelegde ‘persoonlijkheid’. We worden zomaar een schaap in de kudde, niet in staat ons vrij te bewegen. en onbewust van onze eigen ware identiteit.
Het wordt tijd om je eigen spiegelbeeld in de vijver eens te bekijken en je te bevrijden uit het zelfbeeld dat door anderen is geconditioneerd. Ga dansen, rennen, joggen, wartaal praten – wat er maar nodig is om de slapende leeuw van binnen wakker te schudden.

Pas als je je persoonlijkheid laat varen ben je in staat je individualiteit te vinden. Je individualiteit krijg je van het bestaan; je persoonlijkheid is opgelegd door de maatschappij. De persoonlijkheid is een maatschappelijk nut.
De maatschappij kan geen individualiteit toestaan, want de individualiteit is niet zo volgzaam als schapen. De individualiteit heeft de eigenschappen van een leeuw; een leeuw gaat zijn weg alleen.
Schapen bevinden zich altijd in de massa, in de hoop dat de massa ze een knus gevoel geeft. In de massa voelt men zich beter beschermd, veiliger. Als er iemand aanvalt, bestaat er in de menigte altijd een goede kans om jezelf te redden. Maar alleen? – alleen leeuwen gaan hun weg alleen.
En ieder van jullie wordt als leeuw geboren, maar de maatschappij conditioneert iedereen, ze programmeert je denken als een schaap. ze geeft je een persoonlijkheid, een gezellige, aardige heel nuttige, heel gehoorzame persoonlijkheid.
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Ik moet nog over de uitleg nadenken want ik had in eerste instantie niet het idee dat die op mij sloeg.

btw: Mooi topic MUUS

[ Bericht 1% gewijzigd door livEliveD op 03-01-2005 02:33:05 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 2 januari 2005 @ 18:57:05 #46
53924 Threep
Thoughts & Experiences
pi_24358296
quote:
Op zondag 2 januari 2005 17:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.

Boven KAN (K'an):
--- ---
-------
--- ---

Een Yanglijn tussen twee Yinlijnen - water, donker, gevaarlijk, diepgaand.

Onder TSJEN (Chen) :
--- ---
--- ---
-------

Twee Yinlijnen boven een yanglijn- donder, schokkend, opwindend.

Samen maakt dat het hexagram "Tsjoen (Chun )":

MOEILIJK BEGIN:
Tsjoen is als de nieuwe grasspriet die wanhopig probeert door de aarde heen het daglicht probeert te bereiken. Dit is het moment om in tijden van chaos iets te creeren.
Bliksemschichten verlichten de hemel, de aarde is in beweging en de regen gutst neer, maar achter alles zit een bedoeling. Als bij een moeilijke bevalling is er pijn en ontbering, maar het resultaat is dat alles waard. Op het persoonlijk vlak staat u voor een nieuw begin, een nieuw avontuur in uw leven - maar zoals met elke nieuwe start, stapt u in het onbekende. U kunt zelf niet in de toekomst zien en de betekenis van alles begrijpen voordat u eraan begint. Wat u nodig hebt is blindelings vertrouwen. Dit hexagram betekent ook dat u in een persoonlijke en innerlijke crisis bent beland; uw psyche is in de war. Zoek in uw binnenste naar een deel van u dat rustig en vredig is en blijf daar totdat de storm is geluwd.

[afbeelding]
Recht in de roos. Heerlijk toch die I-Tsjing, die heeft het nooit fout. Diep bedankt voor de tijd&moeite die je erin hebt gestoken Mirage, ik sta er eentje bij je in het krijt
Du vin, du pain, et ... encore du vin !
pi_24361247
Voor iteejer,
de kluizenaar

de kluizenaar staat voor zelfbezinning, een emotioneel en soms zelfs lichamelijk terugtrekken met als doel ons te bezinnen. Waarop? op de waarheid, kennis, het vinden van jezelf.
De kluizenaar bereid op deze manier perioden van veranderen voor.
Het gevaar hiervan is wel dat je het leven te serieus gaat zien.
pi_24361722
Dit topic was bedoeld om gewoon 'luchtig' wat kaarten te laten zien en om een beetje de sfeer te proeven. Til dus niet te zwaar aan de kaarten die getrokken worden, want zoals gezegd: één kaart geeft geen goed beeld. Bovendien wordt er geen specifieke vraag gesteld bij het trekken van de kaart en ook dat maakt het allemaal wat meer algemeen.

Gewoon kaartjes kijken van een ander en zien wat voor een soort uitleg er in de boekjes wordt gegeven. . Een eerste kennismaking, that's it.

Nu ga ik de kaarten posten die ik voor iedereen getrokken heb, maar dat zal even duren. Er stonden behoorlijk wat verzoekjes voor me open en ik ben er behoorlijk lang mee bezig geweest. .

Ik ga er nu aan beginnen!
Oi!
  zondag 2 januari 2005 @ 23:08:55 #49
104428 Bacow
Leader Unit
pi_24361723
Oeh, trek ook een kaart voor mij .
Deck maakt niet uit, laat de kaarten maar kiezen .
Dank!
pi_24361864
Voor bankrupcy

Getrokken uit The Faeries Oracle

The Bright Mother

Uitleg:

Starter Reading:

When the Bright Mother is present in a reading, she speaks of a time of fertility, creativity, and nurturing, either of ourselves or of others. She might indicate marriage or the birth of a child or a deepening of any kind of a relationship. She also speaks of giving ones all to life, not holding back. She is like a cornucopia, pouring forth abundance. This may be a time to put the needs of others first, then take care of yourself later. Patience may be needed for the process being discussed. Consider what you have. Acknowledge the people and things in your life--good, bad, and indifferent. This consideration is not to judge, approve, or reject, but merely to recognize what is present in your life. These are your present fulfillments, what you have created for yourself, drawing upon the power of Unity and the Singers (or not, as the case may be). Once you have looked clearly at what is present in your life, you may want to ask yourself what you want to change.
Oi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')