Sure, dieren orakel? Ik heb naast het dieren orakel, nog twee decks (elfen en fairy) en ik heb van die simpele angelcards met een spreuk voor de dag erop.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:10 schreef displission het volgende:
Muus, zou jij een kaart voor mij willen trekken?
Geen idee hoe ik dat moet uitleggen eigenlijk. Hele sterke concentratie, extra deurtje open doen.. zoiets. Ik vind het altijd erg moeilijk om zoiets uit te leggen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:17 schreef displission het volgende:
Doe maar het dieren orakel als je wilt..
Hoe leg je trouwens connectie met mij? Ik vraag me dus af hoe jij de kaart voor mij trekt..
Bij jou komt mijn Faeries Oracle boven.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:23 schreef Oblivion het volgende:
Mag ik ook een kaart?
Jij mag bepalen welk deck.![]()
Jajajajaja, ik maak wel eens tikfouten.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:18 schreef bankrupcy het volgende:
Elin en MUUS, kunnen jullie beiden een kaart voor mij trekken. Een soort vergelijkend warenonderzoek. Ik wil weten in hoeverre de 'crowley tarot'-kant dezelfde karaktereigenschappen laat zien als de 'The Faeries Oracle' van Brian Froud.
enne MUUS....."variatiant"?
Mooi he?quote:
quote:Op zondag 2 januari 2005 00:25 schreef MUUS het volgende:
Maar ik heb een beetje ruzie met mijn scanner.. Hij deed net al obstinaat toen ik de kaart voor Oblivion wilde scannen, maar inmiddels steekt hij nu echt zijn middelvinger naar me op.
Ik ben helemaal niet bekend met tarotkaarten, maar ben er wel heel nieuwsgierig naar.quote:
Mooi he?. Ik ben helemaal verliefd op die kaart.
.
De uitkomst van een tarot legging kan overeen komen met de uitkomst van een horoscoop maar het is niet hetzelfde. Bij een horoscoop worden de sterren gelezen (de stand van de sterren hebben een betekenis) en die sterren bewegen zich volgens een vaststaand patroon. Tarot is een orakel, je moet zelf kaarten kiezen op je gevoel. Dat is dus echt willekeurig.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:36 schreef vannelle het volgende:
Nou ben ik eigenlijk heel benieuwd wat er over mij gezegd zal worden.
Uit welke serie de kaart komt maakt mij niet uit, ik heb er eerlijk gezegd totaal geen verstand van.
Wie trekt er een kaart voor mij?
Ow, en ws. een domme vraag, is dit te vergelijken met een horoscoop?
hihi natuurlijk mag ik er meer trekken, ik maak mijn eigen regelsquote:Op zondag 2 januari 2005 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Mag jij nu nog een kaart voor mij trekken, Elin?
Of mag je maar 1 kaart per dag?
* Leek is...![]()
Dank je wel voor de uitleg en de moeite die je genomen hebt.quote:Op zondag 2 januari 2005 00:55 schreef Elin het volgende:
voor vannelle
The devil
[afbeelding]
sja, deze trok ik voor je, kan er ook niks aan doen.
Even uit het boek overgetypt:
drang: sterke instinctieve en suggestieve kracht, machtswellust, maar ook strijd tegen het kwaad.
Doel: zwarte magie, ego-transformatie door groepsrituelen of juist omgekeerd de inquisitie die heksen verbrand.
Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Positief: Besef van het ware totale zelf.
Negatief:noodlottige verstrikking, (zelf)destructieve instincten.
Kwaliteit: de kracht die steeds het kwade wil maar het goede doet.
quote:Motief: de ontmoeting met de schaduwkant, ongeleefde mogelijkheden.
Trek dan wat meer kaarten als je wilt, dan leer je me wat beter kennen, slechter dan dit kon ik het ook niet treffen volgens mij.quote:Op zondag 2 januari 2005 01:20 schreef Elin het volgende:
vannelle, ik denk niet dat het echt betrouwbaar is als je maar 1 kaart trekt. Ik vind dat wel leuk om even hier te doen maar dan krijg je ook echt een vertekend beeld. In die zin is het niet betrouwbaar.
In combinatie met meerdere andere kaarten ga je op een gegeven moment een patroon zien of een verhaallijn, net hoe je het noemen wilt. Dan kan je de overeenkomsten tussen de kaarten benadrukken, en krijg je een veel betrouwbaardere, genuanceerdere uitleg (als je erin geloofd that is)
nee geen van 2, die was voor mezelf hahahaquote:Op zondag 2 januari 2005 08:35 schreef displission het volgende:
Elin was de gehangene voor mij bedoeld of voor Oblivion. Was me niet helemaal duidelijk..
De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.quote:Op zondag 2 januari 2005 16:39 schreef Threep het volgende:
OW wat een zalig topic
MUUS, Mirage of Elin (of iemand anders met een deck kaarten) - als jullie wat tijd en inspiratie hebben zou ik zeer vereerd zijn moest iemand van jullie (alledrie is geen must) een kaartje voor me trekken.
Ik moet nog over de uitleg nadenken want ik had in eerste instantie niet het idee dat die op mij sloeg.quote:Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien. Velen van ons zijn als deze leeuw – het beeld dat we van onszelf hebben is niet ontleend aan onze eigen directe ervaring maar aan de mening van anderen. De individualiteit die van binnenuit had kunnen groeien is vervangen door een van buitenaf opgelegde ‘persoonlijkheid’. We worden zomaar een schaap in de kudde, niet in staat ons vrij te bewegen. en onbewust van onze eigen ware identiteit.
Het wordt tijd om je eigen spiegelbeeld in de vijver eens te bekijken en je te bevrijden uit het zelfbeeld dat door anderen is geconditioneerd. Ga dansen, rennen, joggen, wartaal praten – wat er maar nodig is om de slapende leeuw van binnen wakker te schudden.
Pas als je je persoonlijkheid laat varen ben je in staat je individualiteit te vinden. Je individualiteit krijg je van het bestaan; je persoonlijkheid is opgelegd door de maatschappij. De persoonlijkheid is een maatschappelijk nut.
De maatschappij kan geen individualiteit toestaan, want de individualiteit is niet zo volgzaam als schapen. De individualiteit heeft de eigenschappen van een leeuw; een leeuw gaat zijn weg alleen.
Schapen bevinden zich altijd in de massa, in de hoop dat de massa ze een knus gevoel geeft. In de massa voelt men zich beter beschermd, veiliger. Als er iemand aanvalt, bestaat er in de menigte altijd een goede kans om jezelf te redden. Maar alleen? – alleen leeuwen gaan hun weg alleen.
En ieder van jullie wordt als leeuw geboren, maar de maatschappij conditioneert iedereen, ze programmeert je denken als een schaap. ze geeft je een persoonlijkheid, een gezellige, aardige heel nuttige, heel gehoorzame persoonlijkheid.
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.
Recht in de roos. Heerlijk toch die I-Tsjing, die heeft het nooit fout. Diep bedankt voor de tijd&moeite die je erin hebt gestoken Mirage, ik sta er eentje bij je in het krijtquote:Op zondag 2 januari 2005 17:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
De twee volgende trigrammen kreeg ik voor jou.
Boven KAN (K'an):
--- ---
-------
--- ---
Een Yanglijn tussen twee Yinlijnen - water, donker, gevaarlijk, diepgaand.
Onder TSJEN (Chen) :
--- ---
--- ---
-------
Twee Yinlijnen boven een yanglijn- donder, schokkend, opwindend.
Samen maakt dat het hexagram "Tsjoen (Chun )":
MOEILIJK BEGIN:
Tsjoen is als de nieuwe grasspriet die wanhopig probeert door de aarde heen het daglicht probeert te bereiken. Dit is het moment om in tijden van chaos iets te creeren.
Bliksemschichten verlichten de hemel, de aarde is in beweging en de regen gutst neer, maar achter alles zit een bedoeling. Als bij een moeilijke bevalling is er pijn en ontbering, maar het resultaat is dat alles waard. Op het persoonlijk vlak staat u voor een nieuw begin, een nieuw avontuur in uw leven - maar zoals met elke nieuwe start, stapt u in het onbekende. U kunt zelf niet in de toekomst zien en de betekenis van alles begrijpen voordat u eraan begint. Wat u nodig hebt is blindelings vertrouwen. Dit hexagram betekent ook dat u in een persoonlijke en innerlijke crisis bent beland; uw psyche is in de war. Zoek in uw binnenste naar een deel van u dat rustig en vredig is en blijf daar totdat de storm is geluwd.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |