Ik werd geïnteresseerd in Tarot en orakels toen ik vroeger als klein kind een keer bij een alternatief genezer ben geweest. Toen gingen we ook kaartjes leggen en dat vond ik erg leuk en fascinerendquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:03 schreef plasticvlinder het volgende:
hoe zijn jullie begonnen met tarot, op welke manier leer je het snelste en het leukst?
trek je nog regelmatig kaarten, of is na een tijdje de grap er wel van af? of ligt het aan de situatie waar je op dat moment zit?
welke (naslag)boeken zijn goed en handig? welk tarot deck gebruik je het liefst? enz.enz.
Ik heb er nog geen. Maar heb vorige week eindelijk eens rond gekeken. Daughters of the moon vind ik echt een van de mooiste.quote:Op zondag 11 september 2005 12:07 schreef Sandraugiga het volgende:
IOpp mijn 16e vond ik mijzelf oud genoeg voor eeen tarotdeck en ben toen naar de lokale new-age winkel gegaan om er daar eentje uit te kiezen. Het werd "Tarot of the old path"
Daarna heb ik nog een "Medicine woman Tarot" deck gekocht, maar dat beviel mij toch niet echt. Die ligt bij mij in de kast stof te vergaren nu...
Er zijn nog een paar probeersels tussendoor gekomen kwa decks, maar ik gebruik toch het liefst het "Daughters of the moon" deck. Het is rondhet is feministisch
(Misschien zelfs wel een beetje TE feministisch, want ze hebben alle mannen er uit gehaald) en ik kan het het beste lezen, zonder meteen het boek te voorschijn te halen...
![]()
Ik vind het deck het beste voor mij werken in het keltische kruis.
Als ik een kaartje voor een bepaald probleem wil hebben gebruik ik het "Goddess oracle" deck.
Wil je een echt Tarot-deck ontwerpen, of gaat het je om een kaartspel wat niet noodzakelijk aan Tarot verbonden is?quote:Op zondag 11 september 2005 20:31 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk zou ik graag zelf een deck ontwerpen. Samen met iemand die de tekst erbij kan schrijven en me daarmee inspiratie geeft voor iedere kaart. Lijkt me wel een mooi project om met iemand aan te werken. Ik als tekenaar/schilder en de ander als iemand die al meer met tarot gewerkt heeft en creatief met tekst is.
Nee, echt een tarot spel. Daarom wil ik ook samenwerken met iemand die er echt verstand van heeft. Ik heb verstand van tekenen. Ook terwijl de ander zit te praten. Ik heb het gevoel dat daar iets heel moois uit kan komen.quote:Op zondag 11 september 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wil je een echt Tarot-deck ontwerpen, of gaat het je om een kaartspel wat niet noodzakelijk aan Tarot verbonden is?
Hmmm.quote:Op zondag 11 september 2005 20:38 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee, echt een tarot spel. Daarom wil ik ook samenwerken met iemand die er echt verstand van heeft. Ik heb verstand van tekenen. Ook terwijl de ander zit te praten. Ik heb het gevoel dat daar iets heel moois uit kan komen.
Speak your mindquote:
Ik vind het als een interessant project klinken in ieder geval. Ik zou je er ook wel mee willen helpen, ik weet alleen niet of dat handig is.quote:
Ik kan hem niet op een nederlandse site vinden, waarschijnlijk kan je hem wel bestellen bij een winkel.quote:Op zondag 11 september 2005 20:29 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen. Maar heb vorige week eindelijk eens rond gekeken. Daughters of the moon vind ik echt een van de mooiste.
Ik zag op een website een Paul Gaugin tarot. Ben zelf lyrisch van zijn tahitiaanse werk dus zou dat deck het liefst willen hebben. Maar ik heb het alleen op een Noorse site gezien.
Ik hoop dat iemand me wil tippen als het in Nederland te vinden is.
Maar My God(dess) wat zijn die decks duur!!
![]()
Niet handig? Hoezo?quote:Op zondag 11 september 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind het als een interessant project klinken in ieder geval. Ik zou je er ook wel mee willen helpen, ik weet alleen niet of dat handig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |