abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29901690
Heb vorige week het boek tarot voor dummies + rider waite tarot deck gekocht.
Vond het altijd wel interessant, maar heb me er nooit heel erg in verdiept..

Ik heb een paar simpele leggingen gedaan voor me zelf, 1 en 3 kaarten (verleden, heden en toekomst)
voor de interpretatie pak ik het boek erbij, zoek ik eens wat op internet... je leest dat je eigenlijk zelf aan de hand van het plaatje (zonder uitleg) je eigen interpretatie kunt bepalen..

hoe zijn jullie begonnen met tarot, op welke manier leer je het snelste en het leukst?
trek je nog regelmatig kaarten, of is na een tijdje de grap er wel van af? of ligt het aan de situatie waar je op dat moment zit?

welke (naslag)boeken zijn goed en handig? welk tarot deck gebruik je het liefst? enz.enz.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 01:02:32 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_29908371
Iemand deed ooit een legging voor me. Was wel bijzonder. Zelf heb ik Osho Zen tarot. van Osho. Soms doe ik er maanden niks mee en in sommige periodes juist iets meer. Voor mij zet het me aan tot nadenken en dat is goed. Ik trek geen kaartjes voor me plezier Andere Tarot sets ken ik amper. Meestal zijn de plaatjes wel minder mooi
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_29911551
bij deze ben je uitgenodigd in dit Pluk de kaart: Deel 3 topic, én 2 september op irc #truth. (tarotleggingen via irc, misschien interessant om een kijkje te nemen ? Voor vragen hoe je daar komt kan je mij mailen )

Ikzelf heb de Faeries Oracle, in het begin heb ik voornamelijk de plaatjes bekeken. Ik vond (en vind) ze schitterend. Daarnaast heb ik het bijbehorende boekje gelezen en ben ik gaan spelen.
Mijn advies, ga gewoon bezig en doe waar je zin in hebt.
Heb je behoefte om er een memorie spel van te maken, dóe dat dan.
Het gaat er in het begin voornamelijk om de kaarten te leren kennen en te wéten wat er eigenlijk allemaal in je deck zit.

Mijn kaarten vervelen mij nooit echt, maar ik heb ook andere oracels dus misschien dat de afwisseling of de mogelijkheid tot keuze ook positief werkt.
Wel heb ik perioden dat ik er weinig mee doe omdat ik het gewoon druk heb of niet goed in min vel zit, moe ben, ziek ben.... springende kinderen om mij heen.. noem maar op.

Ik wens je veel plezier met je deck !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 24 augustus 2005 @ 09:22:24 #4
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_29911771
topicje van kaarttrekken lezen en kijkje nemen in irc op 2september is geen slecht idee

zelf heb ik Cosmic Tarot en ga een Angel Healing en Goddess Oracle set halen binnen kort als alles goed gaat. heb me tarot deck gewoon op me altaar liggen met 1 dag kaart voor mezelf er boven op. 1x in de week ofzo als ik zin heb trek ik weer een nieuwe kaart voor mezelf. van tijd tot tijd een legging voor anderen als er om gevraagd word. dus ja de ene keer ligt het deck er stof te vangen en een andere keer ben je er druk mee bezig.

in het begin is het wel zo dat je gewoon veel met het deck moet "spelen". dus alle kaarten bekijken en zien wat ze voor je betekenen en het gevoel dat je erbij krijgt. in het begin zijn het gewoon kaarten meer niet, maar na een tijdje gaat je energie in de kaarten zitten en kun je er daadwerkelijk nauwkeuriger mee gaan werken.

een boek met uitleg is ook handig. gewoon een boek met betrekking tot het deck dat je hebt is goed. anders ga je denken dat Dood daadwerkelijk dood is terwijl dat niet zo is. meestal staan in die boeken ookvormen van leggingen om mee te kunnen beginnen. als je beter bekend bent met je deck kun je zelf een legging verzinnen waar jij goed bij voelt om alle info uit te krijgen die je wilt.

hoe ik ben begonnen met devinaties...tja het is niet echt mijn ding. ik bedoel dat gaat gewoon tegen me natuur in. mijn pendel is meer een hebbeding geworden zonder dat ik het echt gebruik. maar ja...ik deed eens een Angel Healing legging voor mezelf, met iemand anders deck, en dat had nogal een krachtige uitwerking. dus was onder de indruk. op zoek gegaan naar een tarot deck (is anders maar toch). het is belangrijk een deck te hebben waar je zelf gewoon goed bij en over voelt. het kostte dus een lange tijd tot ik een vond. Mirage stelde Cosmic Tribe voor maar dat was niet echt mijn stijl qua plaatjes. toen bleek Cosmic Tarot een oudere variant te zijn met plaatjes en dergelijke die wel goed aanvoelde. nu speel ik er af en toe mee

[ Bericht 11% gewijzigd door Enyalius op 24-08-2005 09:29:05 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_29913019
Ik heb zelf vooral geleerd door leggingen te doen voor anderen, en te evalueren in hoe die leggingen ervaren worden.

Vrijdag de 2e is er weer een Orakel-avond op IRC, je kunt hier ook komen en leggingen doen.
pi_29916389
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:03 schreef plasticvlinder het volgende:
hoe zijn jullie begonnen met tarot, op welke manier leer je het snelste en het leukst?
trek je nog regelmatig kaarten, of is na een tijdje de grap er wel van af? of ligt het aan de situatie waar je op dat moment zit?

welke (naslag)boeken zijn goed en handig? welk tarot deck gebruik je het liefst? enz.enz.
Ik werd geïnteresseerd in Tarot en orakels toen ik vroeger als klein kind een keer bij een alternatief genezer ben geweest. Toen gingen we ook kaartjes leggen en dat vond ik erg leuk en fascinerend . Eén van de eerste orakels waarmee ik toen in aanraking kwam waren de Inner Child Cards. Ik was gelijk verliefd . Later had een vriendin van me dat orakel en toen vond ik het nog steeds heel leuk en interessant. En de plaatjes waren zo mooi! Nu heb ik hem zelf. Ik vind hem vooral leuk omdat het een versie van de Tarot is die alle orginele tarotfiguren heeft vervangen door sprookjesfiguren.

Ik doe ook wel eens een tarotlegging. Mijn vriend heeft een heel mooi deck (Tarot voor beginners van Kathleen McCormack) dat alles heel simpel en niet zweverig benaderd. Ik doe dan soms een legging van drie (verleden, heden, toekomst) maar soms ook wel eens een uitgebreid Keltisch Kruis. Een mooi en overzichtelijk boekje is dan wel een must.

Ik trek wel regelmatig kaarten, maar vooral als ik meer helderheid wil over een bepaalde situatie. Dan geven de kaarten altijd veel inzicht en soms advies. Soms blijven ze wat langer op de kast liggen dan anders omdat je het dan druk hebt met andere dingen. Maar over het algemeen ben ik vrij trouw met kaarten leggen. Ik trek er ook wel eens eentje via internet omdat je dan meer keuze hebt in kaartendecks. Ze geven me altijd veel inzicht en helpen dingen aan het licht brengen die je zelf soms niet ziet of niet wilt zien.

Hier staat mijn deck bij: http://lightworker.com/inspire/
En hier zijn nog wat andere decks, mocht je geinteresseerd zijn : http://www.eostresworld.be/divinatie.htm
pi_29918844
Ik ben zo'n tien jaar geleden begonnen met tarot en had het Rider-Waite deck. Meestal is dit toch het deck waar ik steeds op terug val.

Wat ik persoonlijk een erg goed boek vind is 'De 78 Graden der Wijsheid' van Rachel Pollack. Deze behandelt ook de Rider-Waite tarot kaart voor kaart.

Verder zou ik vooral veel naar de kaarten kijken, verplaats je in de persoon of personen op de kaart en kijk wat voor gevoel je daarbij krijgt en neem de tijd daarvoor. Een boek is inderdaad handig zodat je niet schrikt van negatieve kaarten. Negatieve kaarten hebben namelijk ook een positieve andere kant en het is belangrijk dat je die ook weet als je gaat leggen. Maar neem vooral de tijd om vertrouwd te raken met je deck en wat ik zelf een erg prettige site vind is http://www.tarotforum.net/ waar je echt van alles over tarot kunt vinden.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:41:26 #8
56260 jeremiah
Cameron Diazzzz
pi_29926691
Een half jaar geleden heb ik voor mezelf ook de Osho Zen Tarot aangeschaft. De kaarten spreken mij aan. Om de kaarten beter te leren kennenheb ik tot nu toe, elke dag een kaart van de dag getrokken. De ene keer met een bepaalde vraag, de andere keer zonder bepaalde reden. Maar hierdoor kom ik wel vaker dezelfde kaart tegen, ik bevind mij in een bepaalde fase van mijn levensloop.

Ondertussen heb ik al veel geleerd van de gedachte achter de Osho Zen Tarot. Het heeft mij geholpen om meer te genieten van het "nu". En bij dat laatste twijfel ik of andere tarot-decks dezelfde inzichten geven.

Tevens heb ik nog een vraag: Wat is het verschil tussen de grote en kleine arcana? En op welke manier moet je met dat verschil rekening houden als je kaarten gaat leggen?

[ Bericht 4% gewijzigd door jeremiah op 24-08-2005 17:52:10 ]
pi_29930540
leuke reacties
handige site ook, dat tarotforum, als iemand nog meer handige sites weet?
ik zal wel een keer langswippen op irc ook
pi_30471592
waarom zijn de meeste decks zo lelijk?
ik heb nu rider waite.. maar die spreekt me niet zo aan...
dus ben allerlei sites aan t checken voor een ander deck.. maar kan nog niet echt wat vinden..

osho zen springt er op dit moment wel uit.. door het kleur gebruik, mooie tekeningen, komt helder over.. net als gilded tarot
maar het is me nog net iets te "fantasy" ik hou daar niet zoveel van..
een thema deck vind ik ook wel leuk.. maar heb nog geen leuk t hema gevonden..
zo leken het gummiberen of hellokitty deck me wel leuk.. maar dat was een flinke tegenvaller bij beiden..

aangezien ik nog een beginner ben is het ook wel handig als de afbeeldingen redelijk overeenkomen met universele decks..

heeft iemand een tip voor me?

[ Bericht 1% gewijzigd door plasticvlinder op 11-09-2005 00:16:50 ]
  zondag 11 september 2005 @ 00:36:45 #11
14301 Psyche
Daar istie weer!
pi_30472393
Weinig tips te geven helaas.... Ik gebruik zelf de "Arcus Arcanum" tarot, maar het deck moet je echt aanspreken.... Ga anders eens kijken bij de Himalaya winkels in Rotterdam en/of Amsterdam, die hebben een aardige selectie decks
Heaven doesn't want me and hell is afraid I take over...
  zondag 11 september 2005 @ 00:39:13 #12
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_30472477
Kheb pas in New Orleans (in Marie Laveau's voodoo shop ) het Winged SPirit Deck gekocht.

Ben nou eenmaal gek op engelen (vandaar de nickname)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 11 september 2005 @ 00:52:10 #13
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_30472902
Ik gebruik ook de rider tarot(nou ja gebruiken!!!) maar heb ook een eens een helderziende gezien die de sprookjestarot gebruikte, die vond ik onschuldig leuk zelfs de duivel van dat deck zag er lieflijk uit. Ik heb zelf wel; een cursus gehad maar de lol is er idd een beetje af:)
Liefde, leven , geven!!!!
pi_30479370
IOpp mijn 16e vond ik mijzelf oud genoeg voor eeen tarotdeck en ben toen naar de lokale new-age winkel gegaan om er daar eentje uit te kiezen. Het werd "Tarot of the old path"
Daarna heb ik nog een "Medicine woman Tarot" deck gekocht, maar dat beviel mij toch niet echt. Die ligt bij mij in de kast stof te vergaren nu...

Er zijn nog een paar probeersels tussendoor gekomen kwa decks, maar ik gebruik toch het liefst het "Daughters of the moon" deck. Het is rond het is feministisch (Misschien zelfs wel een beetje TE feministisch, want ze hebben alle mannen er uit gehaald) en ik kan het het beste lezen, zonder meteen het boek te voorschijn te halen...
Ik vind het deck het beste voor mij werken in het keltische kruis.

Als ik een kaartje voor een bepaald probleem wil hebben gebruik ik het "Goddess oracle" deck.
  zondag 11 september 2005 @ 20:18:01 #15
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30494118
Heb vandaag een set Psychologische inzichts kaarten gekocht en Healing With the angels Oracle deck

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/healing-with-angels-oracle/

Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_30494481
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:07 schreef Sandraugiga het volgende:
IOpp mijn 16e vond ik mijzelf oud genoeg voor eeen tarotdeck en ben toen naar de lokale new-age winkel gegaan om er daar eentje uit te kiezen. Het werd "Tarot of the old path"
Daarna heb ik nog een "Medicine woman Tarot" deck gekocht, maar dat beviel mij toch niet echt. Die ligt bij mij in de kast stof te vergaren nu...

Er zijn nog een paar probeersels tussendoor gekomen kwa decks, maar ik gebruik toch het liefst het "Daughters of the moon" deck. Het is rond het is feministisch (Misschien zelfs wel een beetje TE feministisch, want ze hebben alle mannen er uit gehaald) en ik kan het het beste lezen, zonder meteen het boek te voorschijn te halen...
Ik vind het deck het beste voor mij werken in het keltische kruis.

Als ik een kaartje voor een bepaald probleem wil hebben gebruik ik het "Goddess oracle" deck.
Ik heb er nog geen. Maar heb vorige week eindelijk eens rond gekeken. Daughters of the moon vind ik echt een van de mooiste.

Ik zag op een website een Paul Gaugin tarot. Ben zelf lyrisch van zijn tahitiaanse werk dus zou dat deck het liefst willen hebben. Maar ik heb het alleen op een Noorse site gezien.
Ik hoop dat iemand me wil tippen als het in Nederland te vinden is.

Maar My God(dess ) wat zijn die decks duur!!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30494568
Eigenlijk zou ik graag zelf een deck ontwerpen. Samen met iemand die de tekst erbij kan schrijven en me daarmee inspiratie geeft voor iedere kaart. Lijkt me wel een mooi project om met iemand aan te werken. Ik als tekenaar/schilder en de ander als iemand die al meer met tarot gewerkt heeft en creatief met tekst is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30494732
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:31 schreef nokwanda het volgende:
Eigenlijk zou ik graag zelf een deck ontwerpen. Samen met iemand die de tekst erbij kan schrijven en me daarmee inspiratie geeft voor iedere kaart. Lijkt me wel een mooi project om met iemand aan te werken. Ik als tekenaar/schilder en de ander als iemand die al meer met tarot gewerkt heeft en creatief met tekst is.
Wil je een echt Tarot-deck ontwerpen, of gaat het je om een kaartspel wat niet noodzakelijk aan Tarot verbonden is?
pi_30494803
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wil je een echt Tarot-deck ontwerpen, of gaat het je om een kaartspel wat niet noodzakelijk aan Tarot verbonden is?
Nee, echt een tarot spel. Daarom wil ik ook samenwerken met iemand die er echt verstand van heeft. Ik heb verstand van tekenen. Ook terwijl de ander zit te praten. Ik heb het gevoel dat daar iets heel moois uit kan komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30495860
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:38 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Nee, echt een tarot spel. Daarom wil ik ook samenwerken met iemand die er echt verstand van heeft. Ik heb verstand van tekenen. Ook terwijl de ander zit te praten. Ik heb het gevoel dat daar iets heel moois uit kan komen.
Hmmm.
pi_30496979
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmmm.
Speak your mind
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30497166
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:40 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Speak your mind
Ik vind het als een interessant project klinken in ieder geval. Ik zou je er ook wel mee willen helpen, ik weet alleen niet of dat handig is.
pi_30497580
quote:
Op zondag 11 september 2005 20:29 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen. Maar heb vorige week eindelijk eens rond gekeken. Daughters of the moon vind ik echt een van de mooiste.

Ik zag op een website een Paul Gaugin tarot. Ben zelf lyrisch van zijn tahitiaanse werk dus zou dat deck het liefst willen hebben. Maar ik heb het alleen op een Noorse site gezien.
Ik hoop dat iemand me wil tippen als het in Nederland te vinden is.

Maar My God(dess ) wat zijn die decks duur!!
Ik kan hem niet op een nederlandse site vinden, waarschijnlijk kan je hem wel bestellen bij een winkel.
De prijs is omgerekend volgens mij 21 euro.

Verzendkosten weet ik niet.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 11 september 2005 @ 21:58:26 #24
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30497655
het eerste Afrika Deck?

vraag me af welke energie je van plan bent er in te gaan stoppen dan. in de zin van...welk godenrijk moet mee gewerkt gaan worden als je die kaarten gaat gebruiken? - ik ben niet bekend met afrikaanse religies/sjamanisme e.d. Elke kaart bezit veel symboliek dus wellicht kun je dan totem dieren of iets dergelijks er in gaan verwerken?

het tekenen en maken van de kaarten op zich is niet moeilijk. kijk naar een ander tarot deck om te zien welke arcana's er in verwerkt zitten en maak je eigen variant er van. de berichten die je aan elke kaart toekent kun je zelf opschrijven of via je gidsen channelen.

de link maken met het godenrijk die je wilt aanroepen/gebruiken met het deck is het lastigste lijkt mij. op zich wel een leuk project. zal je een tijdje mee zoet zijn

Wat betreft dat tarot deck wat je zoekt...ik zal es aan mylene vragen of ze het via 1 van haar importeurs kan regelen.
pi_30499473
quote:
Op zondag 11 september 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vind het als een interessant project klinken in ieder geval. Ik zou je er ook wel mee willen helpen, ik weet alleen niet of dat handig is.
Niet handig? Hoezo?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')