Tekst van het originele topic:quote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
- iemand die (GOED) kan pendelen
- iemand die een vraag heeft![]()
- iemand die samen met mij wil pendelen.
Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed inNaja.. hij doet t niet zeg maar
Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:53 schreef displission het volgende:
In navolging van het topic pluk de kaarten 1 en 2 wil ik hier graag verder gaan. In de vorige twee topics hebben we vooral leggingen van tarot gedaan. Op het eind van het eerste topic was yourguardian bezig lezingen te geven. Hij gaat dan rustig aan een tafel zitten, maakt zijn gedachten leeg en praat met je gidsen, je hogere zelf..ik moet zeggen YG je hebt dit ook voor mij gedaan en ik ben erg impressed en ik denk wel velen hier.
In het tweede topic pluk te kaarten was het volgens mij Senesta die de dobbelsteen gooide en dat er uit rolde.
Mijn vraag is aan vele leggers etc...zouden jullie eventueel wat tijd kunnen opbrengen om hier een kleurrijk topic van te maken, waar verschillende leggingen en lezingen aan bod komen? Misschien dat je in het weekend een uurtje vrij hebt en het leuk vind om eens voor iemand te leggen of te dobbelen of wat je dan ook doet(misschien pendel je wel). Ikzelf vind het altijd erg leuk om voor iemand te leggen.
Voor mij ook dan maar.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef Susie het volgende:
tvp....anders zoek ik mij straks helemaal gek....![]()
Stuk ongeduldquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
TEEEVEEEPEEE!!11
Ik wacht geduldig op mijn beurt![]()
Een legging doen is nogal wat werk en ik ga er graag uitgebreid voor zitten. Ik gooi niet zomaar wat kaarten op tafelquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
TEEEVEEEPEEE!!11
Ik wacht geduldig op mijn beurt![]()
En ik nu helemaal even ingelogd om te lezen wat mij allemaal te wachten staat.... nu das dus niets! Ook mooi toch?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:53 schreef jogy het volgende:
Susie, ik ben het niet vergeten hoor maar ik zit op het moment zelf met iets in het hoofd dus ik vertrouw het niet helemaal. Morgen ga ik er nog eens voor zitten, komt goed.
Ik denk dat ik mijzelf als een monnik zie; ik ben inderdaad op zoek naar antwoorden en nieuwe gezichtspunten. En grappig dat hier het huwelijk weer genoemd wordt (ik ben namelijk in oktober naar een paranormaal beurs geweest en daar werd het ook genoemd, dat het belangrijk voor mij zou zijn, een paar weken later ben ik gevraagd door mijn vriend, maar nog steeds vind ik het niet belangrijk, we zijn ook nog niets aan het plannen, ik heb wel ja geantwoordquote:Het bewuste
De hogepriester
De hogepriester vertegenwoordigt de spirituele macht, hij is niet geweldadig van aard
Hij regeert niet door persoonlijke macht maar door de macht van het geloof wat hij vertegenwoordigt
Hji sluit de fase van sociale betrekkingen af
Na de moeder en de vader komt de priester die het begrip over goed en kwaad gestalte geeft, hij is een heilige maar alleen omdathij van andere zondaars maakt.
Met zijn uitgestrekte armen heeft de magier boven en beneden, hemel en aarde met elkaar verenigd. Het gebaar van de hogepriester haalt deze uit elkaar en onderscheidt ze
Op ander gebied is hij echter de meester die zoals zijn naam al zegt de geheimen kan verondigen. Hij is de brug, de uitnodiging in het onbekend, degene die op de waarheid wijst
In de dierenriem komt de hogepriester met de stier overeen
Korte duiding: wie ben jij bij deze kaart, als je jezelf als een van de monniken ziet dan verlang je naar de meester die meer kennis heeft dan jij. Je wilt antwoorden op je vragen hebben, je wilt dat er iemand bij je hoort, iemand die je leiding kan geven. Je bent bereid hulp te vragen. Je wilt nieuwe gezichtspunten, inzichten verwerven en andere dimensies leren kennen. Je verlangt naar het hogere, naar god, naar religie. Als je jezelf als priester ziet dan ben je in staat andere mensen op hun weg te begeleiden. B.v. als priester, onderwijzer of therapeut.
duiding
religie en religieuze ceremonies, b.v. het huwelijk
spirituele leider, inwijding
Hiërarchie
zoektocht naar de sleutel, naar de leer
moraal
Ik volg zeker altijd mijn intuitie. Ik moet inderdaad meer naar mijn innerlijke luisteren. Ik kan inderdaad kil (ik noem het eerder bot) overkomen.quote:Het gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
De hogepriesteres
Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.
duiding:
vrouweljke energie
helder en zuiver, oprecht
helende kracht, spiritualiteit
intuïtie, wijsheid
ascetisch, kuis leven
innerlijke zekerheid en rust
vrede
Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.quote:Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
Verleden
Schildknaap van kelken
Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.
Toekomst
7 van staven
Een man houdt vol angst een staf voor zijn borst gekruist. Hij staat met de benen stevig voor een afgrond. Op de voorgrond van de afbeelding rijzen zes staven naar hem op? Wordt hij dan werkelijk aangevallen? De zes staven kunnen hem niet bereiken - hij vecht tegen geesten. Hij is er zo aan gewend te vechten, zich te verdedigen, dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk in bevindt niet meer kan onderkennen. Hij protesteert niet, hij stelt zich niet nieuw op iedere situatie in, hij reageert machinaal. Wij drukken op deze bepaalde knop en elke keer komt dezelfde reactie! Zijn lichaam is door het vechten sterk geworden, zo voelt hij zich ook alleen in het gevecht sterk. Wat zou er met hem gebeuren als hij opgeeft? Hij gaat de weg van de krijger, hij is een samurai.
duiding
zelfverdediging, angst voor verwondingen
kracht die alleen gedurende de strijd wordt gevoeld
standvastigheid
de weg van de krijger, aikido
hmmmm....toch een zwangerschap?? Ik bedoel, daar reken ik niet op, ndusss....ik ben er namelijk niet uit of ik het uberhaupt wel zou willen. Door twee paragnosten is het mij al verteld, terwijl ik er niet op die manier mee bezig ben. Zo lees ik deze kaart. Ik weet niet of ik dat goed doe, maar zo voelt het.quote:Jij in betrekking tot jezelf
Aas van kelken
De aas van kelken staat voor het element water en voor overvloedige liefde. Er worden onverwachte betrekkingen aangeknoopt. Er duikt iemand op waar niet op gerekend is.
duiding
gevoel, ontvankelijkheid
vrouwelijkheid
liefde en vriendschap
een onverwacht geschenk
het spirituele in het materiële
de heilige graal
Ik vind dit geen leuke kaart, want het eerste waar ik aan dacht was mijn moeder. Zij is nu in een gevecht tegen kanker, alhoewel de berichten positief zijn, was dit wel de eerste gedachte. Daarnaast zou het wellicht te maken kunnen hebben met mijn werk. Ik ben (en daar komt ie dan) in strijd met mijzelf; wil ik wel promotie maken tot manager of niet. Neem ik de kans als die zich voordoet om te solliciteren naar die functie met de kans dat ik afgewezen wordt en ga ik dan als verliezer het podium af......wil ik dat wel?quote:Jij met betrekking tot andere en zij tot jou
5 van zwaarden
Een mysterieuze kaart! het toont de overwinnaar en de verliezers, die nederig, beschaamd en zwak het toneel verlaten. Het is het moment van de nederlaag en de opstandige wanhopige gevolens erna. Zelfs de lucht schijnt dit te weerspiegelen. Deze kaart straalt een sterk leedgevoel uit. Het staat ook voor de gevoelens die wij ervaren als we verlaten worden. Denk erover na waar je jezelf terugvind in deze kaart.
duiding
verlies, verlatenheid
schaamte, nederigheid
zowel het leed van de overwinning als vande nederlaag
Besluiteloos ja. Zoals ik het hierboven al heb beschreven.quote:Hoop/vrees
5 van staven
Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.
duiding:
vreugde over energie, overmoed
krachtmetingen, vergelijken met anderen
verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
de energie gaat geen bepaalde kant op
besluiteloosheid
Komt allemaal heel zwaar over, bezinnen op wat mijn problemen ook mogen zijn.....Zoals ik hiervoor al even kort zei; strijd is er wel; wat wil ik, wat kan ik en als ik het al kan, wil ik het dan wel??quote:Uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat
De ster
Zoals het water terugvloeit in de oceaan, zo voel je de wens je daarin te laten oplossen, in harmonie met je omgeving te zijn. je zit in de natuur onder de sterrenhemel en verliest je in de uitgetrektheid van het universum. Sta deze gevoelen in jezelf toe. je voelt je natuurlijkheid, zegt ja tegen je lichaam, je geest en ziel. Deze kaart herinnert je eraan hoe geweldig dit geschenk is, een mens durven te zijn.
Wat je problemen op dit moment ook moge zijn, bezin je daarop
duiding
verlangen naar de goddelijke oorsprong
grenzeloosheid, oneindigheid
mens en natuur in goddelijke harmonie
bewust zijn
vruchtbaarheid
Klaar.
Aardig wat kaarten met strijd erin moet ik zeggen. Ook eentje met een strijd die vermeden kan worden door niet in oude gedragspatronen te hervallen. Daarbij nog een paar kaarten over ontvankelijkheid en bezinning. Misschien dat daar een oplossing in verborgen zit wat betreft je toekomstkaart. Reageer op elke situatie met een open vizier en conflicten zouden vermeden kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de kaart die de betrekking van andere laat zien denk ik. De eindkaart laat dit ook nog een keer zien.
Laat me even weten of het ergens op slaat voor je.
Geen probleem hoorquote:
Hoe ik het persoonlijk zie, maar jij weet het beste op welk niveau dan ook natuurlijk, is dat je misschien heel veel met jezelf bezig bent ( geweest ) waardoor je de rest vergeet/op de achtergrond zet.quote:Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.
Even in de openingspost gezetquote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed inNaja.. hij doet t niet zeg maar
Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
![]()
Ik heb wel een pendel maar ik ben er ook niet echt goed inquote:Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:
![]()
Hij blijft stil hangenquote:Op maandag 22 januari 2007 13:00 schreef Geartsjuh het volgende:
En waarom 'werkt' jouw pendel niet?
Uhm, mja dat maakt het wel lastig natuurlijkquote:
Poeh zeg. Kaarten over de relatie dus. Ok, als alles goed gaat zal ik er vanavond aan beginnen.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:47 schreef realvision het volgende:
Dag Jogy! Top dat je een legging wilt doen. Ik sta zoals ik in mn eerste post vermelde voor een dilemma. Mijn vriendin zit geestelijk heel slecht in haar vel en dat heeft natuurlijk ook zijn uitwerking op onze relatie........ Afijn, je kunt hem waarschijnlijk al zelf aanvullen ......... Ik kijk uit naar je legging!
Whehehe, herkenbaar. Ik vind het altijd leuk om die te krijgenquote:Op maandag 22 januari 2007 16:46 schreef NeoTribalist het volgende:
De eerste kaart die ik ooit getrokken heb was the fool, dit vond ik wel grappig omdat deze zon beetje precies overeenkomt met mezelf![]()
Check, thanksquote:Op maandag 22 januari 2007 16:54 schreef realvision het volgende:
Jogy, je hebt een PM
Okquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:28 schreef realvision het volgende:
Zo, ik lees nu voor de derde dag jouw legging, Jogy! Ik moet zeggen, na alle gesprekken die ik heb gehad met vrienden en vriendinnen, moet ik zeggen, dat het allemaal wel klopt. Ik ga morgen even een uitgebreid verslag doen! Bedankt voor je legging!!!!
@ Darklight, ik wil wel een legging voor je doen komende dagenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:51 schreef Darklight het volgende:
Zou je voor mij ook een legging willen doen, zeg maar wat je nodig hebt, pm ik het wel
Heel erg bedankt voor je legging, zet me echt aan het denken, .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:22 schreef Normalneo het volgende:
Persoonskaart: aas van de staven
een hand die een staaf/stok vasthoudt..daaraan zitten verse twijgjes..de hand komt uit een wolk en is 1 van de vier geluksazen in de tarot. Krijg je hulp aangeboden op veel fronten dan zit je vaak goed dit jaar. In de vorm van nieuwe projecten of ideeen komt er een sterke aanwezigheid naar voren..het kan echter ook zijn dat het jouw hand is in dit verhaal wat het nieuwe vasthoudt en laat groeien.
Kan die sterke aanwezigheid ook een nieuw en belangrijk persoon in mijn leven zijn?
in de lente: staven 2, kwa ervaring in het leven zou je het liefst vertrekken, alleen je droomt er nog van..terwijl je de wereld in je hand houdt op deze kaart blijf je toch op een punt staan..twee staven naast je..eentje vast aan de muur een ander in je hand,,waarschijnlijk staat 1 bepaald ding al heel stevig in de schoenen bijv. kwa studie of project terwijl de ander nog onersteuning en een hand erbij nodig heeft. Deze voel ik heel goed ja, kijken wat de toekomst mij brengt.
in de zomer..de toren..ik vind dit altijd een erg donkere kaart..twee personen die van een toren vallen..de toren valt uit elkaar brokkelt af..een bliksem en een brand bovenin..dit is een moment waarop alles verloren lijkt te gaan..echter we zullen eens naar de herfst kijken hoe het verder gaat..Ik heb zo’n vermoeden wat dit in kan houden….Maar ik kan het aan.
de munten 6..hoe jij je typeerd op dat moment en met de kaart vertegenwoordigd is jouw ding..aan de ene kant kun je de bedelaar zijn en aan de andere kant degene die juist geeft..ze hebben elkaar constant nodig in het spel en de een kan niet zonder de ander..de gever weegt alles af, hij geeft niet zomaar..heel misschien krijg je met de bank te maken die je een krediet verschaft(dit is wat ik even bij de kaart meekreeg) Krediet heb ik niet echt nodig.
de winter..een belangrijke periode voor jou in 2007..het oordeel..het is echter nieuws wat graag ontvangen wordt..je moedigd het met beide handen aan! het is hulp uit de "lucht", waar het vandaan komt weet je niet..maar dit klinkt als muziek in de oren en heb je heel misschien nodig na dit jaar om er weer goed bovenop te krabbelen. Dit heeft ook veel met het idee te maken dat je "wakker" wordt geschud en misschien het een en ander beter begrijpt../einde van een film waarna je op een hoger niveau verdergaat. Klinkt fijn.
heel veel succes .. hoop dat je er wat aan hebt.
Nope, ik heb alleen neotribalist en mousy31 gedaan, Darklight zit bij geartsjuh in de planning en oranjekoek staat nog in de wachtrij op het momentquote:Op maandag 29 januari 2007 20:13 schreef Normalneo het volgende:
De mensen die nog in de rij staan en stonden zijn:
realvision
Sighthief
mousy31
neotribalist
Darklight
Oranjekoek
Of is D-L al gedaan door jou Jogy?
Anders doe jij huupia?:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:01 schreef jogy het volgende:
Woei, dan zijn we helemaal bij! Wat moet ik nou met mijn vrije tijd doen?.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 22:00 schreef huupia het volgende:
kan iemand een kaartje leggen voor huupia
thanx
Oeh, Ik heb iets met mensen over het hoofd zienquote:
Alleen of je een vraag hebt of niet eigenlijkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:30 schreef huupia het volgende:
heb je nog wat info nodig van me ?
Beste Oranjekoek..jij vroeg om een legging. Ik ga voor jou ook een seizoenslegging doen..Hiermee stop ik morgen/vandaag(want morgen doe ik geen legging) zoals ik al had aangegeven. Ik zou dit tot en met het einde van de maand volhouden daarna ga ik weer wat anders proberen en misschien wel ontwikkelen. De legging zelf vind ik heel erg geslaagd. Ik heb er denk ik toch voor wel wat mensen wat aardige dingen uit weten te halen. Het gaat bij deze legging om vier kaarten..straks komt eerst de lente, dan de zomer dan heb je nog de herfst en de winter. Boven al deze kaarten ligt je persoonskaart voor het jaar 2007, maar zeker vertelt hij ook wat over jou; hij legt alleen een accent op.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:35 schreef oranjekoek het volgende:
Super! Mijn geboorteplaats is Veenwouden op 8-8-1975, 31 jaar dus. Ik woon in Wijnjewoude Friesland!
Bedankt!
toppiequote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:04 schreef jogy het volgende:
[..]
Alleen of je een vraag hebt of niet eigenlijk. Dan doe ik van de week wel een legging.
Goh.. ik ben er helemaal van onder de indruk! Ik schrok van de toren trouwens...Bij de Lenormand kaarten duid een toren op een lang en overgelukkig leven, omringd door wolken voorspelt hij een plotselinge ziekte die zelfs de dood kan veroorzaken. (overgenomen uit het piepkleine boekje wat erbij zit)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:50 schreef Normalneo het volgende:
[..]
Beste Oranjekoek..jij vroeg om een legging. Ik ga voor jou ook een seizoenslegging doen..Hiermee stop ik morgen/vandaag(want morgen doe ik geen legging) zoals ik al had aangegeven. Ik zou dit tot en met het einde van de maand volhouden daarna ga ik weer wat anders proberen en misschien wel ontwikkelen. De legging zelf vind ik heel erg geslaagd. Ik heb er denk ik toch voor wel wat mensen wat aardige dingen uit weten te halen. Het gaat bij deze legging om vier kaarten..straks komt eerst de lente, dan de zomer dan heb je nog de herfst en de winter. Boven al deze kaarten ligt je persoonskaart voor het jaar 2007, maar zeker vertelt hij ook wat over jou; hij legt alleen een accent op.
Ik heb een wierrookje gebrand en twee kaarsen aangestoken..het is hier aangenaam vertoeven momenteel en ik ben erg benieuwd wat er zo voor jou uit-gaat-komen. Ik begin dus eerst met het schudden zoals gewoonlijk alvorens dat probeer ik een degelijke "connectie" zoals ik het noem te krijgen..Ik ken je verder niet..k laten we maar eens beginnen dan..
Zo ik heb de kaarten geschud..ten eerste je persoonskaart voor heel 2007: koningin van de zwaarden Alles/veel wat dit jaar op je af komt laat je rustig op je afkomen. Je hebt een soort kalmte over dit jaar en de lucht is ook heel helder voor je. Nu is het niet: jij laat zien, maar het is nu anderen laten zien en komen op je af. Ze weten immers bij wie ze moeten zijn.
In de lente: pentakels/munten 10Het marktplein..de ontmoeting, het praten, het flirten misschien wel..en de oude wijze man die toekijkt..misschien juist deze situatie naar voren speelt. De man is er eigenlijk niet..Het is meer een richting van het "lot" die aangewezen wordt. Een hele levendige kaart waar je vele kanten mee opkunt. Het heeft iets weg van een ontmoeting op een markt..maar dit kan natuurlijk overal zijn..het is een belangrijke ontmoeting..er wordt iets verteld..
We zijn van plan in het voorjaar op markten te gaan staan...
de zomerkaart: Terwijl je in de lente kennismaakt met iets..wil je in de zomer juist het tegenovergestelde doen. Je houdt je afzijdig en je probeert in "meditatie-stand" te ge-raken. De beker die je wordt aangeboden kelken 4 vermijdt je te zien en je wilt eigenlijk niet kijken wat de inhoud is..terwijl hij toch deel uitmaakt van jouw collectie..je hebt er al drie op de voorgrond staan..misschien is het een goede stap om de vierde aan-te-pakken en naast de drie te zetten zodat je verder kunt. De lucht is fel-blauw op deze kaart en kwa houding ben je misschien iet-wat koppig in deze periode..daar waar je normaal zou ontvangen..: nu juist even niet..
In de herfst is er gerechtigheid..dat is de kaart athans. Een rood gewaad heeft deze persoon aan op de kaart en deze houdt het zwaard omhoog..ook een weegschaal als balans..Deze kaart wil ook wel zeggen dat je in balans bent en dat het misschien deze periode wel eens goed zou kunnen zijn te kijken hoe het jaar er tot dusver voor je heeft uit-gezien..: was het nuttig en volgde je je hart?? ..wees eerlijk tegen jezelf..er staan geen symbolen op deze kaart wat ook erop kan duiden dat er helderheid heerst in deze periode..op-zich een hele goede tijd om in de herfst knopen door te hakken of het 1 en ander te veranderen.
Dan de winterkaart: De toren. Deze kaart is misschien wel een moeilijke kaart..omdat hij zowel heel groots uitgelegd kan worden als heel klein en wat minder zullen we maar even zeggen kwa impact groot..Echter..als er iets is in je leven waar je mee zat of waar je aan dacht en wat kwa realiteit heel erg naar boven kwam wordt er nu pas op de plaats gemaakt..je wordt niet teleurgesteld..je wordt enkel gewezen op wat je had en hoe het was. Het is eigenlijk een trap af naar beneden vallen om vervolgens op een ander niveau weer verder te gaan..de keiharde realiteit ook wel maakt plaats voor wat nieuws. het zijn ook donkere dagen: waarschijnlijk niet favoriet van jou..die dit gevoel kunnen veroorzaken..het is zowiezo meer een kaart van het innerlijk..eigenlijk zijn dat alle kaarten, alleen die van de zomer was bijv. weer wat meer naar buiten toe..(maar meningen kunnen verschillen) en zo ook de persoonskaart van dit jaar.
Naar buiten toe is het van laat maar komen..ik zie het wel verschijnen en ik treed het niet tegemoed maar zal het neutraal op-me-af laten komen..
terwijl er in de zomer wel iets neutraals wordt aangeboden ga je vanuit een wat meer ingetrokken houding niet langer op dit aanbod in..gerechtigheid is altijd een evaluatie van een situatie of een diep gevoel..jij spreekt voor jezelf en je balans hangt af van jouw capaciteiten en jouw relativerings/problemem oplossingsvermogen..de toren echter wil niet zeggen dat je hele leven instort wat wel zou kunnen(in het groot) maar simpelweg dat je een film afkijkt en dat je er genoeg van hebt..en ook niet dat het een "horror"/"enge film" is..maar je weet wat er komen gaat en heel misschien zelfs hoe het eindigd..je verlaat sneller het toneel dan dat je dacht en in het jaar wat daarop volgt ga je weer verder met allerlei zaken.
kwa persoonlijkheid over het algemeen lijk je me een heel open persoon met een goed hart..je zet je beste beentje voor en bent niet sagereinig..athans niet vaak..je staat open voor nieuwe dingen, maar ik denk ook dat je aanvoelt dat er "meer" is en dat jij daar wel-eens mee te maken zou kunnen krijgen..al is het niet dit jaar anders wel een andere keer..
dit was wat ik eruit op kon maken..
veel succes dit jaar
en hiermee sluit ik de seizoensleggingen af..voor 2007
denk dat het heel veel zegt over een zware depressie die nog maar net achter de rug is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:55 schreef jogy het volgende:
mousy31: een algemene legging om te kijken of je op de goede weg zit.
Veel droevige/waarschuwende kaarten moet ik zeggen maar op de cruciale punten zijn ze juist weer heerlijik positief.
Klikkerdeklikbaar voor een grote versie
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotmousy311small.jpg]afbeelding][/url]
Kaart voor het bewustzijn
3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.
duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur
gevoelens en tegenstrijdigheden erin
Ridder van staven
Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.
De dood
Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.
Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd
Onderbewuste
Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!
duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie
Verleden:
De maan
Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewustzijn omhoog komen en je verlangt naat God, naar het geheel - naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. je bevindt je ergens op de helft van de weg, je kunt niet meer terug maar je aarzelt echter verder te gaan. het visioen vertelt je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke intuïtie en geduld op weg te gaan. Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het probleem te kijken, je niet met oppervlakkigheid tevreden te stellen.
duiding:
ontvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuïtie, voorgevoelens, visioenen
toekomst
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
jij In verhouding tot jezelf
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.
duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'
Jij in verhouding tot andere en hun verhouding tot jou
4 van zwaarden
De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.
duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie
Hoop/vrees
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe
Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk
resultaat
4 van staven
Deze kaart is een uitnodiging om mee te feesten, te lachen en te dansen. Het leven is het pas waard om te leven als het tot een groot feest geworden is. De deur is open, wij zijn overal welkom. Het is een goed moment om ons bij verschillende groepen aan te sluiten, onze energie met andere te delen, andere toe te laten en de muren die we tegenover andere opgeworpen hebben af te breken
duiding:
feesten, optimisme, positiviteit
levensvreugde
het leven is een feest
je bent welkom
Zoals ik al zei, veel kaarten die te maken hebben met verdriet/waarschuwingen maar het lijkt mij erop dat je op een soort van kruispunt bent aanbelandt misschien en bij het herzien van een levensstijl hoort ook het punt van het veranderen ervan en de gevolgen die het met zich meebrengt. probeer je horizon open te houden en concentreer je niet te veel op één ding. Het resultaat is misschien de oplossing voor de andere kaarten. Maak er een feest van, je bent welkom.
Indrukwekkend! Ik ben er nog stil van eigenlijk haha.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:28 schreef Normalneo het volgende:
O_K ik heb geen geheimen op dit gebied..ik ben af-en-toe ook wel bang voor de dood of wat dan ook..zo heb ik zelf een operatie..uit weten te stellen omdat ik niet onder narcose wilde gaan..! Persoonlijk heeft mijn connectie..te maken met mijn fantasie en "stemmen" die ik "jou" noem! Bij jou kreeg ik door dat ik blind moest schudden en spreidden..ik kreeg ook een heel duidelijk ja ("ik ben er")en ik doe wat me "wordt opgedragen" is een groot woord..ik doe wat ik moet doen om voor jou een duidelijke legging te doen
Wat is het voor operatie dan? ben je er zo zeker van dat het mis zal gaan?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:53 schreef Normalneo het volgende:
nee de operatie ben ik tot nog-toe niet ondergaan en welke pijn er ook op me afkomt ik zal deze uit-stellen tot het opperst mogelijke
Dat kan ik me heel goed voorstellen. Alles komt op zijn tijd! Bij jou als je er klaar voor bent...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:04 schreef Normalneo het volgende:
dat is prive O_K..niks levensbedreigends maar wel pijnlijk van tijd tot tijd..ik ben persoonlijk bang om een stof ingespoten te krijgen(het bewustzijn te verliezen buiten mezelf om)..dus voor mij hoeft het niet zo nodig..
haha dat is goed.. ik heb wel een vriend en 2 kinderen is dat erg?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:51 schreef Normalneo het volgende:
ja en ik uit '78
dus scheelt niet echt heel erg veel..
ps. ik houd van appeltaart
Ok, een situatielegging dus. Komt goedquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
ik zit momenteel op een moeilijk punt in mijn leven, misschien geven de kaarten wat duidelijkheid.
Ah dat verklaard een hoop ja, dat schijnt een heel ander licht op de kaarten. Sterkte met het eruit klauteren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:37 schreef mousy31 het volgende:
[..]
denk dat het heel veel zegt over een zware depressie die nog maar net achter de rug is.
bedankt voor de legging ik laat het ff rustig op me inwerken.
Vandaag doe ik een legging voor jequote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
ik zit momenteel op een moeilijk punt in mijn leven, misschien geven de kaarten wat duidelijkheid.
Sorrie, gaat niet lukken, morgen dusquote:
Heb je toch een geboortedatum/plaats voor me trouwens, ik heb nou twee keer gelegd maar ik twijfel en wil het goed doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:49 schreef huupia het volgende:
[..]
toppie
Aliceyquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
Iemand die ik een dezer dagen nog kan verblijden met een legging? Iemand die mij nog kan verblijden met een legging?
18-06-1971amsterdamquote:Op donderdag 8 februari 2007 21:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Heb je toch een geboortedatum/plaats voor me trouwens, ik heb nou twee keer gelegd maar ik twijfel en wil het goed doen.
Is prima, wacht welquote:Op vrijdag 9 februari 2007 09:44 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Alicey
Ik heb waarschijnlijk deze week nog wel tijd om een legging voor je te doen. En anders volgende week. Een eventuele vraag, je volledige naam en adresgegevens (aantal gegevens die je wil vrijgeven mag je zelf bepalen) mag je aan me mailen of PM-en. Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde legmethode?
@ Darklight: Ik maak jouw legging vandaag af. Ik wou hem eigenlijk vorige week al doen maar het was er nog niet van gekomen.
Geartsjuh!quote:
Te gek!quote:Ik heb waarschijnlijk deze week nog wel tijd om een legging voor je te doen. En anders volgende week. Een eventuele vraag, je volledige naam en adresgegevens (aantal gegevens die je wil vrijgeven mag je zelf bepalen) mag je aan me mailen of PM-en. Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde legmethode?
Ik heb dit weekend denk ik wel tijd voor een legging, dus een dezer dagen doe ik een legging voor je.quote:Op donderdag 8 februari 2007 22:08 schreef LoveProfusion het volgende:
JA mij!!!!!
Een open legging. Moet je nog iets weten? 29 juli 1977quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend denk ik wel tijd voor een legging, dus een dezer dagen doe ik een legging voor je.
Specifiek onderwerp, of een open legging?
In principe hoef ik niets te weten. Ik maak geen gebruik van astrologie o.i.d.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:48 schreef LoveProfusion het volgende:
[..]
Een open legging. Moet je nog iets weten? 29 juli 1977
Als ik morgen geen kater heb dan leg ik hem voor je, anders maandag. Dat is een belofte en die breek ik nietquote:Op zaterdag 10 februari 2007 09:40 schreef huupia het volgende:
huupia still waiting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |