abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33562741
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:47 schreef Alicey het volgende:
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
Pluk de Kaart deel 4
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33562770
Laatste post uit het vorig deel:
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:52 schreef yvonne het volgende:
Ja, nu is het duidelijker, dank je, actiever worden!.
En graag gedaan.
And know what you want,
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:16:33 #3
42381 CvB
handles your hunger better
pi_33567383
-Delta-, nog bedankt voor je kaart! Hij geeft eigenlijk wel goed weer wat ik van plan ben allemaal te gaan doen de komende tijd.
Vind ik
pi_33570181
Ik zou 't wel op prijs stellen als iemand een kaartje voor me wil trekken!
ben benieuwd....
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:31:53 #5
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33572225
Als er hier meer mensen zijn die kaarten leggen, zou het dan niet leuk zijn wanneer er meerdere mensen kaarten leggen voor 1 persoon om te kijken of de kaarten bij ieder ongeveer het zelfde zeggen?
misschien met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
posten of zo ?
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33572387
Cool idee, soulsurviver. Ik hoop zelf ooknog steeds gauw een deck te vinden dat bij me past zodat ik ook kaarten kan leggen/trekken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33585265
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:42 schreef nokwanda het volgende:
Cool idee, soulsurviver. Ik hoop zelf ooknog steeds gauw een deck te vinden dat bij me past zodat ik ook kaarten kan leggen/trekken.
T'is sowieso al ontzettend leuk als er meerdere mensen kaartjes willen leggen hier...
And know what you want,
pi_33585351
(Off-topic) Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een irc-orakel-sessie.
pi_33585471
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 03:27 schreef holist het volgende:
Ik zou 't wel op prijs stellen als iemand een kaartje voor me wil trekken!
ben benieuwd....
Kaartje voor jou Holist:

Troeven XXI: Het universum:

De laatste kaart van de Grote Arcana toont het doel en vertelt ons dat we aangekomen zijn.
Op geestelijk niveau staan ze daarom voor een hoge graad van rijpheid; op andere terreinen geeft ze aan dat we de plaats gevonden hebben waar we horen, waar we thuis zijn. In alle gevallen betekent ze vreugde, geluk, tevredenheid en dankbaarheid voor het bereikte.
Het accent van verzoening wordt ook nog uitgedrukt.
And know what you want,
pi_33585500
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
(Off-topic) Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een irc-orakel-sessie.
Ja leuk
And know what you want,
pi_33585554
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:16 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja leuk
Nieuwe orakelsessie in #truth

Geschopt.
pi_33634259
Nog bedankt voor het kaartje Delta!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 2 januari 2006 @ 19:38:02 #13
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33634979
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:14 schreef vamperotica het volgende:
Nog bedankt voor het kaartje Delta!
Graag gedaan
And know what you want,
pi_33650864
zou iemand voor mij ook weer een keer een kaartje willen trekken?
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:16:54 #15
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33679285
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:56 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook weer een keer een kaartje willen trekken?
Kaartje voor jou cazizz:

Zwaarden 6: Wetenschap:

Het idee van 6 als het getal van de vereniging en hulp betekent bij de Zwaarden een vertrek naar nieuwe oevers.

De nadruk ligt op (wetenschappelijke) nieuwsgierigheid, die de onderzoekende geest tot nieuwe ondernemingen en het verkennen van onbekende gebieden aanspoort.
And know what you want,
pi_33685226
delta dankje

vind de kaart erg toepasselijk...aangezien ik op het moment erg afstand van een oude liefde aan het nemen ben en ik wel weer iemand anders op me pad ben tegen gekomen die best wel interessant is
pi_33941962
toevallig nog iemand intresse om voor mij een kaartje te trekken?
zo voor de komende week ofzo?
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:01:37 #18
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_33946624
Ooooh, jullie zijn hier verder gegaan.

Ik zat al in dat andere topic iedereen gek te maken.

Iemand zin en tijd om voor mij een kaartje (of meer mag ook) te leggen aangaande mijn persoon en de liefde?

Alvast bedankt.

woensdag 11 januari 2006 @ 19:56:37 #19
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33949127
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:35 schreef draculettetje het volgende:
toevallig nog iemand intresse om voor mij een kaartje te trekken?
zo voor de komende week ofzo?

Staven 8: Snelheid:

Het getal 8 staat voor verandering, transformatie en een nieuw begin. Bij de Staven betekent dat levendigheid en een vaak verrassende versnelling in de loop der gebeurtenissen.

Het accent ligt op de gedachteflits, op het gloedvolle, reddende of in ieder geval zeer behulpzame idee en op de geestelijke bewegelijkheid.

Weekkaart: Deze week kan een verrassende wending krijgen. Een onverwacht bericht zou u in beweging kunnen brengen.
And know what you want,
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:05:35 #20
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33949519
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:01 schreef Speedo666 het volgende:
Ooooh, jullie zijn hier verder gegaan.

Ik zat al in dat andere topic iedereen gek te maken.

Iemand zin en tijd om voor mij een kaartje (of meer mag ook) te leggen aangaande mijn persoon en de liefde?

Alvast bedankt.

Ja we zitten hier Je zat in het "pluk de kaartEN topic", dit is de enkelvoud-variant

Kaartje voor jou:

Troeven II: De Hogepriesteres:

De Hogepriesteres belichaamt de levenskunst van het "laten gebeuren kunnen".
Zij staat voor het passieve principe, de bereidheid om ons te laten leiden, het vermogen om geduldig te wachten totdat de stem binnenin ons ertoe aanspoort te reageren. Ze staat ook voor het oervrouwelijke denken, dat men instinctieve zekerheid juist van onjuist kan onderscheiden en alleen dat als waarheid erkent, wat innerlijk juist "aanvoelt".

Liefde:
Een gevoel van verbondenheid (ook bij een meningsverschil) - subtiliteit - je van afhankelijkheid en hartstocht bevrijden - op je innerlijke stem vertrouwen en je door niets laten dwingen.
And know what you want,
pi_33953995
delta dank je!

Mooie kaart voor de komende week,
staat inderdaad een hoop te gebeuren komende week wat voor een nieuw begin zou moeten staan (qua gezondheid)!
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:18:26 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33957951
kan iemand voor mij een kaartje trekken mbt me werk?
dank u
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:22:51 #23
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33958199
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dank u
nou vooruit
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:38:07 #24
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33959022
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dank u
Kaartje voor jou:

Troeven I: De Magiër:

De Magiër staat voor het mannelijke, actieve principe, voor de impulsen gevende kracht, voor initiatief en de scheppende geest. Hij symboliseert de solaire kracht, het onderzoekend en doorgrondend bewustzijn, dat in de werkelijkheid waarin we leven doordringt en haar verkent teineinde haar wetten te begrijpen.
Hij toont de "goochelaar" die enerzijds speels en geraffineerd zijn kennis hanteert en spelenderwijs zijn taken de baas wordt, maar die er daarnaast een heimelijk genoegen in kan scheppen om anderen te overbluffen of om de tuin te leiden.

Werk: Op een succesvolle manier taken en problemen oplossen - initiatieven nemen en het verloop van gebeurtenissen beïnvloeden, b.v. bij onderhandelingen, bij het beëindigen van een transactie, bij een promotie of bij ruzie met collega's - vreugde en een tevreden gevoel na een leven van hard werken.
And know what you want,
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:15:05 #25
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_33966686
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:05 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja we zitten hier Je zat in het "pluk de kaartEN topic", dit is de enkelvoud-variant

Kaartje voor jou:

[afbeelding]

Troeven II: De Hogepriesteres:

De Hogepriesteres belichaamt de levenskunst van het "laten gebeuren kunnen".
Zij staat voor het passieve principe, de bereidheid om ons te laten leiden, het vermogen om geduldig te wachten totdat de stem binnenin ons ertoe aanspoort te reageren. Ze staat ook voor het oervrouwelijke denken, dat men instinctieve zekerheid juist van onjuist kan onderscheiden en alleen dat als waarheid erkent, wat innerlijk juist "aanvoelt".

Liefde:
Een gevoel van verbondenheid (ook bij een meningsverschil) - subtiliteit - je van afhankelijkheid en hartstocht bevrijden - op je innerlijke stem vertrouwen en je door niets laten dwingen.
Dank

Enig idee wat het betekent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')