abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:17:21 #1
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27726871
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van 'pluk de dag'. .

. De bedoeling .

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

. Waarom? .

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

. Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou? .

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

. Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. . Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen! .

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

. Wil je nog wat kwijt, MUUS? .

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Pluk de kaart!

deel 2 dus

[ Bericht 90% gewijzigd door qu63 op 07-06-2005 23:40:49 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:27:28 #2
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_27727157
een kaart voor mij iemand ?
ben benieuwd

p.s. misschien handig om even de op van het vorige topique hier te kopieeren
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:41:10 #4
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27727555
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:27 schreef BaggerUser het volgende:
een kaart voor mij iemand ?
ben benieuwd

p.s. misschien handig om even de op van het vorige topique hier te kopieeren
zoiets dus
It's Time To Shine
pi_27730250
Voor BaggerUser een kaart uit Het Dieren Orakel der Druïden.

Stier

Stier (Tarbh)

rijkdom, macht, weldadigheid

Tarbh geeft de invloed van Taranis door. Deze Jupiter-achtige god der druïden schenkt met zijn weldadigheid en uitgestrektheid de mogelijkheid voor een rijk en overvloedig leven. De stier is een symbool voor rijkdom en het is daarom gunstig als je deze kaart trekt terwijl je met financiele zaken bezig bent. Bedenk wel dat de ouden wijs genoeg waren om te begrijpen dat werkelijke rijkdom allereerst in het hart en ziel te vinden is, en pas dan in de materiële wereld. De stier staat voor vruchtbaarheid, macht, overvloed en voorspoed, maar het bereiken daarvan kost tijd. Als het nodig is om voortdurend en voor een langere tijd onder moeilijke omstandigheden te werken om je doelen te bereiken, kan de stier je helpen, zodat je niet uitgeput of terneergeslagen wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door MUUS op 08-06-2005 02:17:28 ]
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_27730275
Voor qu63 een kaart uit het Elfen Orakel

Whiffle

Intuïtie

Misschien ben je op zoek naar een antwoord, en kun je het niet vinden. Sluit dan nu je ogen en adem rustig door, tot je het gevoel hebt alsof je languit op het koele gras ligt, terwijl je je zintuigen vrij laat dwalen, zodat zij alles om je heen volledig in zich kunnen opnemen, Verstoor de indrukken die opdoen niet door te pogen die te beredeneren, maar laat ze door je heen gaan als een licht windje, dat nu tezamen met je adem in jou waait. Je wezen lijkt groter te worden in deze ervaring, en je hart vermengt zich met je gedachten. Nu zijn je hart en je verstand één met die licht bries, ver weg van de wolken die af en toe het licht van de zon afdekken. Zij volgen de roep van een wereld aan de andere zijde van de grove indrukken van de 'normale' zintuigen. De intuïtie is als een knippen met je vingers, dat de slaperigheid van de geest doorbreekt, als een bliksemschicht die plotseling en snel de wolken vaneen scheurt om een korte flits te laten oplichten. Het antwoord waarnaar je op zoek bent, ligt in de 'Wereld van het Licht'. Maar jij bent het, die met een open hart en geest, deze wereld tegemoet moet treden, om de fijnere zintuigen en hun krachten te ontwikkelen, om zo met de nodige eerlijkheid en bereidheid, open te staan voor herkenning. En als je verlangen brandend is en schoon als het vuur, zul je van de oneindige bron drinken, en de intuïtie kunnen ontvangen, het juiste mozaïeksteentje waarmee je de afbeelding die je aan het maken bent kunt afbouwen. Wees vol vertrouwen, want het weten dat je ontvangt, komt van de bron van liefde, waaruit jij ook bent ontstaan. Met kleine slokjes zal dit goddelijke water je dorst lessen, en dan zul je het antwoord weten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MUUS op 08-06-2005 02:16:46 ]
Oi!
pi_27730289
Voor Merisse een kaart uit Het Elfen Orakel

Gipfel

Zelfwaardering.

Het kan zijn dat je je verward voelt, omdat je je zo zeer met anderen vergelijkt, en misschien onbewust gelooft dat alles wat zijn doen beter is dan wat jij doet. Als dat zo is, doe dan eens een moment je ogen dicht, en wacht op het fluisteren van de wind. Herinner jezelf eraan dat je met een geschenk in je handen op aarde bent gekomen. Je hoeft dit alleen maar te erkennen, en in bescheidenheid en dankbaarheid aannemen. Want het is de uitdrukking van jouw unieke, onherhaalbare eigenheid, dankzij welke je recht overeind kunt lopen en kunt bijdragen Gods plan te manifesteren, en het maakt niets uit als je tot de ontdekking komt, dat je voor de ogen van de wereld verborgen bent. Voor de grote Vader zul jij het licht zijn, dat temidden van de anderen straalt, een kleur tussen de kleuren, een noot tussen de noten van zijn wondermooie, eeuwige symfonie.

[ Bericht 3% gewijzigd door MUUS op 08-06-2005 02:16:06 ]
Oi!
pi_27730326
Voor purplerose een kaart uit The Faeries Oracle

Himself

Natural law. Lifeforce. Magic. Shamanic power.

Starter Reading: When Himself appears in a card spread, he not only indicates that a great amount of energy is present in the reading, but he also strongly energizes the faery cards around him. Everything he touches becomes more of whatever it is--more alive, more vigorous, more powerful, more awesome, or more awful. This card in a reading can indicate great vitality, victory, or triumph, confidence, and power. There is leadership, an ability to command, steadfastness, and integrity--wild power held and channelled for the good of all by will.. Himself speaks of protection, either of the querent or of someone the querent owes protection to, like a child or an elder. Acceptance of paternal responsibility is important, as are deep and committed relationships. He is the preserver of the natural world and its balances. The shamanic power of the adept may be indicated here, as well as a potential for powerful spiritual healing. This card may also speak of erotic energy, passion, and potent creativity.

[ Bericht 3% gewijzigd door MUUS op 08-06-2005 02:18:07 ]
Oi!
pi_27730333
Hmmm... even kijken of ik die Elfjes kan fixen voordat ik verder ga. Helaas wil mijn scanner niet meewerken dus ik kan ze niet zelf inscannen.
Oi!
pi_27730363
Voor pepper_961 een kaart uit The Faeries Oracle

Iris of the Rainbows

Hope. Promise for the future.

Starter Reading: Iris tells us that light is breaking through our present darkness, and that hope is a powerful factor in speeding up this process. She does not promise us that the storm is over, nor does she say that it will never storm again, but she does say that there is brightness and beauty here. She also tells us that there is something to be gained by this passage through the storm. And the sooner we learn what it is, the sooner the storm will end. Always, a passage through the storm is a time of potential growth, a time to allow the deadwood of our past to be blown away to make room for the green shoots of new growth. At this point, it is useful to ask ourselves what we still need to release and to look after protecting and nurturing the seeds we have planted. Iris suggests that the cultivation of patience may also be helpful at this time. The storm is breaking up. Are we ready for the change? If we are presently frogs, the faeries say, the time of our transformation, foretold by the rainbow, may be at hand. Then we shall be kissed by the puissant light of the sun--and discover if we are still frogs or if we have become something much more.
Oi!
pi_27730369
Voor elfenvleugels een kaart uit The Faeries Oracle

Luathas the Wild

Hast. Impulsiveness. Fire. Spontaneity. Balance.

Starter Reading: This card says that wild creative energies being brought to whatever position it represents in the card layout. It often fires up the things (represented by other cards) that surround it, energizing them as well. It tells us that it is important to think and act creatively, and it says that the energy to do so is available. New approaches are called for here. Old ideas and old behaviors will not do it. Sometimes it may be useful to draw another card (or do an additional layout) to get some suggestions about what those new ideas might be. Alternatively, Luathas may be telling you to go for something--now! For example, Kathy, another of our Faery Oracle discussion group, was at a convention and a man was demonstrating electronic devices. She was not particularly interested in them, but they talked about the different meters and tools for a while. She started to walk away and then she thought, 'No, I've got to do this.' She went back and told him, 'I don't think I'll ever forgive myself if I don't tell you, I think I'm in love with you.' They've been happily married for many years now. Sometimes it is important to take the risk of making a fool of yourself to gain something amazing and wonderful and miraculous. Sometimes, when Luathas says, 'Go for it! Now!' it is important to do so. And sometimes it isn't. If the only reason for caution is that you're afraid of looking silly, it probably is time to go for it. Remember, then, that you need to keep an eye on Luathas--don't let him have control of your schedule or the accelerator in your car. He always thinks going faster and taking chances is better, and sometimes he is even right. Use sense and stay grounded, even while he takes you off on a flight of fancy.
Oi!
pi_27730378
Voor Ripley een kaart uit The Faeries Oracle

Lys of the Shadows

Healing the shadows. Addictions. Bondage. Self-esteem.

Starter Reading: Ultimately, Lys is trying to help people develop true self-respect and self-esteem, but she has to start much further down the scale of idealism than that. She tries to inspire practical help for those who need it most. She is the inspiration for the first wobbly steps taken toward healing by a damaged soul. Her presence in a reading indicates that something that had seemed lost and fixed in that loss is now open to healing. Someone is ready to begin, with help, the climb out of the inner mire. There is hope here, and a need for loving kindness tempered by practicality. If you call upon Lys for assistance in helping another, she will always give it, often by encouraging them to be receptive and others to also be helpful. She always has time to support those who have time for others.

Treffend.
Oi!
pi_27730405
En voor de geinteresseerden weer eens een keer de doosjes uit de kast trekken. .

Het Dieren Orakel der Druïden van Philip & Stephanie Carr-Gomm:

Het Elfen Orakel van Tiziana Mattera:

The Faeries Oracle van Brian Froud en Jessica MacBeth:

Zo, weten jullie iig waar jullie naar moeten zoeken in de winkel. .
Oi!
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:54:22 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27731943
Misschien dat ik ook eens een kaartje trek.
pi_27732901
cool... dank julie hier heb ik eigenlijk nog wat aan ook ...
What to think or what not to think... THAT's the question
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:57:37 #16
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27733353
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 08:54 schreef Alicey het volgende:
Misschien dat ik ook eens een kaartje trek.
Ik hou me aanbevolen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:42:45 #17
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27736219
ty MUUS
It's Time To Shine
pi_27742773
Hoe duur is zo'n orakel ongeveer eigenlijk?
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:21:17 #19
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_27743415
Hee wil je voor mij een kaart trekken uit het dierenorakel?

X Magics
....in de donkere nacht.
pi_27745842

Jah... weet niet zo goed wat het betekent
pi_27747469
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:28 schreef Mastertje het volgende:
[afbeelding]

Jah... weet niet zo goed wat het betekent
Lolbroek !
pi_27753714
Uit de online Sjamaans Spiegelkaarten....

Veren van de Vuurvogel - uit de schaduw van het verleden vliegt de adelaar

Kernwoorden: blokkades, seksualiteit, herinneringen en transformatie.

Beschrijving

Het vuur op deze kaart laait hoog op uit de chaos van blokkades en onprettige herinneringen. De hele afbeelding is in een opwaartse beweging gericht op bevrijding. Rechts staan drie donkere punten, symbolen van schorpioensteken, van oude pijn die verborgen lag, zoals een schorpioen die onder een steen weggekropen is en onverwachts kan toeslaan. Aan de onderkant zijn twee rechthoekige donkere blokken te zien, die staan voor blokkades. Ze worden gekruist door een rode staaf met een gouden punt, symbool voor het ondeugdelijk overschrijden van grenzen en de pijn die daar het gevolg van is. De gouden punt is de later bereikte transformatie en die brengt deze ervaring in het licht.

De psycholoog Jung zei altijd: 'de schaduw, dat zogenaamde onderdrukte en onbekende deel in de menselijke psyche, bestaat voor negentig procent uit goud'. Op het grote donkere blok zijn twee rood, geel en zwarte veren gebruikt, symbool voor de veren van de vuurvogel en daarmee symbool voor transformatie. Links zijn de donkere dijen van een vrouwenfiguur zichtbaar met een subtiel aangegeven vagina. Daaruit bevrijdt zich een witte vogel na een symbolische strijd. De witte vogel stijgt op en wordt een adelaar, vrij van pijn en zorgen. Deze adelaar vliegt in vrijheid rond de blauwe aarde. De vurige vlammen die uit de chaos ontstonden worden een bron van creativiteit en kracht. Ze gaan bovenaan over in een zachtere bloemknop van oranje met goud. De oude pijn is overstegen en met veel kracht is hier iets heel moois uit voortgekomen.

Boodschap

Dit is een kaart waarmee grote negatieve kracht omgezet kan worden in grote positieve kracht. Daarbij kan professionele hulp zeer bruikbaar zijn.

Herinneringen - Als je deze kaart getrokken hebt, dan kan het gebeuren dat de onderste steen boven komt. Onder die oude stenen zit symbolisch de kracht van de schorpioen verborgen. Met andere woorden, pijnlijke zaken uit het verleden kunnen niet langer verborgen blijven omdat ze toch energie blijven vragen. Ze kunnen je gedachten vergiftigen. Het is nu de tijd om geestelijke raad te zoeken. Een goede therapeut, een gesprek met een ervaren persoon of raadgever of een cursus kan je helpen om oud zeer te transformeren.

Seksualiteit en blokkades - Kan het zijn dat die oude pijn met seksualiteit of nare herinneringen te maken heeft? Neem je dan voor eens en altijd voor om dit geestelijk op te ruimen. Misschien ben je genegen anderen te helpen met hun problemen. Stop daarmee en zorg nu voor jezelf. Spendeer extra aandacht, geld en energie aan je eigen schoonmaakproces. Kijk bij de oefeningen hoe je daarmee kunt beginnen. Het zal je heel veel nieuwe energie geven wanneer je oude blokkades leert opruimen. Geef jezelf hier wel de tijd voor. Wees geduldig wanneer het niet direct lukt. Ernstige zaken hebben een serieuze en grondige aanpak nodig. Jouw seksualiteit kan een bron worden waaruit creativiteit, dans en de kracht om jezelf neer te zetten, kan gaan stromen.

Transformatie - Blijf je afleiding zoeken in hevige uitingen zoals bij wijze van spreken in seks, drugs en rock 'n roll of in een chaotische levensstijl, dan kan jouw vuurkracht te hard branden en je leven vernietigen. Zoek hulp en inzichten en weet dat dit er absoluut voor je is, als jij het wilt en jij je ervoor openstelt. Pak je dit grondig aan, dan zul je zeker beloond worden met bevrijding en nieuwe energie. Zelfs een uitzichtloze situatie of relatie kan hierdoor volledig veranderen. Als jij namelijk wezenlijk verandert, dan blijft je situatie nooit hetzelfde. Door een crisissituatie kan je ego getransformeerd worden en naar grotere vrijheid groeien. Je zult in jezelf nieuwe kracht vinden, waarvan je nu nog niet weet dat je het hebt. In het sprookje wist de vuurvogel ook niet wat hem gebeurde, toen hij uit de as van het vuur opnieuw geboren werd. Zijn eischaal brak enkel en alleen open door de kracht van het transformatieve vuur.

Ik snap alleen niet waarom de laatste tijd meer 'spirituele zaken' op seksualiteit wijst...maar ik heb nog steeds geen idee waarom...ik weet niet waar ik het in moet zoeken...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:51:21 #23
1087 Merisse
broddeltante
pi_27754388
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 02:07 schreef MUUS het volgende:
Voor Merisse een kaart uit Het Elfen Orakel

Gipfel

[afbeelding]

Zelfwaardering.

Het kan zijn dat je je verward voelt, omdat je je zo zeer met anderen vergelijkt, en misschien onbewust gelooft dat alles wat zijn doen beter is dan wat jij doet. Als dat zo is, doe dan eens een moment je ogen dicht, en wacht op het fluisteren van de wind. Herinner jezelf eraan dat je met een geschenk in je handen op aarde bent gekomen. Je hoeft dit alleen maar te erkennen, en in bescheidenheid en dankbaarheid aannemen. Want het is de uitdrukking van jouw unieke, onherhaalbare eigenheid, dankzij welke je recht overeind kunt lopen en kunt bijdragen Gods plan te manifesteren, en het maakt niets uit als je tot de ontdekking komt, dat je voor de ogen van de wereld verborgen bent. Voor de grote Vader zul jij het licht zijn, dat temidden van de anderen straalt, een kleur tussen de kleuren, een noot tussen de noten van zijn wondermooie, eeuwige symfonie.
Wauw MUUS ik zit hier een potje te grienen zo mooi vind ik de kaart . Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik niet erkend wordt en ik voel me snel aangevallen en schiet snel in de verdediging. Deze kaart is dus echt in de roos. Ik mag er zijn
Dank je
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  donderdag 9 juni 2005 @ 08:48:19 #24
122376 flowb
flow and observe
pi_27765142
Zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken? Maakt mij niet zoveel uit welk oracle.
Alvast bedankt.

flowb.
pi_27772757
Online Inzichtkaart:

Als je vrees afneemt, komt er plek voor liefde.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')