abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47664782
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:17 schreef Alicey het volgende:
Om wat uitgebreider op de legging in te gaan..

Huidige kaart : Kernwoorden: zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, winst, volmaaktheid, harmonie.

Niet helemaal precies, maar het is wel zo dat ik al enige tijd geniet van rustig vaarwater. Op het gebied van gezondheid is een belangrijk vervelend hoofdstuk afgesloten en op financieel gebied beginnen wat puinhopen te klaren. Hierdoor ligt inderdaad min of meer de wereld voor me open.. Een probleem is echter dat daarbij ook heel veel keuzes komen..
Dat is inderdaad even lastig. Maar het geeft wel aan dat er wegen voor je open liggen. Alleen welke je wil is aan jou natuurlijk. Lastig, maar daar kom je vast wel uit .

De wereld is hiervoor een prachtige symbolische kaart. Hij geeft aan dat je kan meegaan op de stroom of juist iets heel anders kan kiezen. Hij geeft ruimte en tegelijk geeft ie ook aan dat dingen in het leven in golfbewegingen gaan: dan goed, dan weer even wat minder, etc.
quote:
Directe invloeden : Dit kan zich uiten in ziekte. Misschien ervaar je je lichamelijke toestand op dit moment als een belemmering om te bereiken wat je wil?

Eigenlijk niet, ik ben juist uitermate fit. Nouja, op dit moment niet helemaal omdat ik me zondag iets te sportief heb gedragen. Maar aan het eind van de week loop ik vast niet meer mank. Deze kaart kan ik niet helemaal plaatsen..

...

Zou kunnen. Ik ben een hoop van plan en weet nog niet waar te beginnen. Het lijkt me een waarschuwing om niet alles tegelijk te doen en ook niet uit ogen te verliezen dat stil staan en genieten ook ok is.

....

Kaart 7 : Dit kan voor frustratie en een gevoel van afhankelijkheid zorgen. Zie het niet als een belemmering! Hou rekening met je lichaam maar probeer wel je dromen te verwezenlijken.

Hmm.. Kan ik op een aantal verschillende manieren opvatten. Ik heb hier toch weer wat twijfels bij. Ik ben gezond en houd meestal goed rekening met mijn rust..
Wel mooi dat het nu zo goed gaat met je gezondheid. Toch vind ik het dan opvallend dat drie kaarten heel duidelijk kunnen duiden op iets lichamelijks en verband houden met rust nemen en niet te veel hooi op je vork nemen. Misschien is het juist een stimulans om qua gezondheid op dezelfde weg door te gaan? Zo te zien aan de legging is het iig heel goed dat je zo goed naar je lichaam luistert . Vooral mee doorgaan zou ik dan zeggen.
quote:
Het klinkt in ieder geval erg goed. Dat wat ik ook ga doen het waard is ofzo.
Resultaat na inspanning, idd . Wat je ook kiest, je kan tot een overwinning komen. Dat lijkt me een mooie uitgangspositie.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:53:58 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47665032
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:56 schreef Ilske het volgende:

[..]

*liefste gezicht van de wereld opzet *

En btw: ik snap volkomen dat het niet expres is hoor! Goede oefening om weer een beetje de aandacht op mezelf te vestigen
. Ik ben net terug van vakantie dus mijn excuses .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_47667829
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:53 schreef jogy het volgende:

[..]

. Ik ben net terug van vakantie dus mijn excuses .
No apologies, hoop vooral dat je een fijne vakantie hebt gehad! (je komt in ieder geval terug in mooi weer).
Heb ook geen PM gestuurd omdat ik niemand op zijn of haar nek wil zitten (in general), ik wacht rustig af wie er eventueel tijd heeft en wanneer, ik zie het wel! Het mag ook iemand anders zijn hoor, heb de indruk dat jullie allemaal goed weten waar je het over hebt...
Hou het lieve gezichtje nog wel even vast
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  maandag 26 maart 2007 @ 12:22:51 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47667881
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:21 schreef Ilske het volgende:

[..]

No apologies, hoop vooral dat je een fijne vakantie hebt gehad! (je komt in ieder geval terug in mooi weer).
Heb ook geen PM gestuurd omdat ik niemand op zijn of haar nek wil zitten (in general), ik wacht rustig af wie er eventueel tijd heeft en wanneer, ik zie het wel! Het mag ook iemand anders zijn hoor, heb de indruk dat jullie allemaal goed weten waar je het over hebt...
Hou het lieve gezichtje nog wel even vast
Hehe ok, stuur mij maar een PM met geboortedatum en plaats en dan ga ik deze week aan de slag, nog bepaalde wensen?
Vrijheid
pi_47668073
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Hehe ok, stuur mij maar een PM met geboortedatum en plaats en dan ga ik deze week aan de slag, nog bepaalde wensen?
PM sent
  maandag 26 maart 2007 @ 12:31:36 #156
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47668206
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:28 schreef Ilske het volgende:

[..]

PM sent
Helemaal in orde .
Vrijheid
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:30:21 #157
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47742467
Hoi, wil iemand weer even een legging voor mij doen. Ik heb een vraag in mijn hoofd en ben benieuwd wat de kaarten erover zullen zeggen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:16:40 #158
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47756109
ohw k ik dacht dat jij er 1 zou doen.. hihi waarom begin je er zelf niet aan..??

vraagje van mij. Het is uitermate handig en leuk om voor jezelf te leggen en al helemaal niet moeilijk. Je moet het gewoon een beetje in de vingers krijgen Jong geleerd is oud gedaan Dit is niet een vraag voor jou alleen maar ook voor de anderen die hier om leggingen vragen. Niet dat ik te beroerd ben om dit te doen ofzow, maar een leuk en mooi deck is zo gekocht en hoeft helemaal niet zo erg duur te zijn.
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:24:10 #159
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47756357
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:16 schreef Normalneo het volgende:
ohw k ik dacht dat jij er 1 zou doen.. hihi waarom begin je er zelf niet aan..??

vraagje van mij. Het is uitermate handig en leuk om voor jezelf te leggen en al helemaal niet moeilijk. Je moet het gewoon een beetje in de vingers krijgen Jong geleerd is oud gedaan Dit is niet een vraag voor jou alleen maar ook voor de anderen die hier om leggingen vragen. Niet dat ik te beroerd ben om dit te doen ofzow, maar een leuk en mooi deck is zo gekocht en hoeft helemaal niet zo erg duur te zijn.
Ja, je hebt zeker gelijk. Ik heb me er ook al een beetje in verdiept en ingelezen, maar ik voel me nog iets te slecht om echt een legging voor iemand te doen. Maar dat is zeker iets wat ik in de toekomst wil proberen te doen.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:53:57 #160
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47757416
K dat klinkt zeker niet verkeerd. Goed bezig. Je zou ook eens kunnen beginnen om voor jezelf te leggen. Je deck wat je koopt serieus nemen is heel erg belangrijk en het wat mystieker maken dan het normaal is wil ook wel helpen. Zelf interpretatie is een hele goede manier om iets over bepaalde kaarten te zeggen. Ik zou je graag willen doen alleen heb ik nog iemand in de wacht die vanavond aan de beurt is Misschien iemand anders?
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:36:03 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_47810355
Even iets 'bijzonders' meedelen hoor...
Op een andere site kunnen mensen fotoreadings aanvragen en anderen kunnen die dan ehm... ja... readen Dus ik wilde dat ook wel es proberen.

Een vrouw vroeg of ze wel zwanger zou kunnen worden want ze zat in de medische molen enzo... En ik had het idee dat ze idd wel zwanger zou worden, dit jaar nog en waarschijnlijk in het voorjaar.

Dinsdag vertelde ze dat ze idd zwanger is

Op zich zou ik hier ook wel fotoreadings willen doen... maar wel met nog iemand die het vaker doet. Het is voor mij meer een soort uitproberen en testen maar omdat je met emoties van de ander te maken hebt wil ik er wel iemand met ervaring bijhebben zeg maar Wie biedt?
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:45:07 #162
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47813022
leuk dat je dit probeert te doen elvi succes en ik hoop dat je er iemand bij vindt..houd ons iig op de hoogte
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:17:08 #163
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47816801
Beste CvB. Ik ga vanavond de legging voor je doen die ik had beloofd. Teneerste wil ik zeggen dat het een best uitgebreide legging is dus neem aub even je tijd ervoor. De legging heet het geheim van de hogepriesteres en er worden daarbij negen kaarten gelegd. De eerste twee kaarten liggen op elkaar en stellen het thema voor, ze kunnen elkaar hinderen dawel versterken, maar dat blijkt snel genoeg. Daarna leg ik daarboven ook op de kop 3 maanfases. De primaire impuls, de aan ivloed winnende en de afnemende impuls van de maan. Naast het thema liggen dan wat er in het duister ligt, waarvoor gevreesd werd en misschien al werd waargenomen(op wat meer onbewuster niveau vaak) en aan de rechter zijde dat wat er in het licht ligt, waar je mee door zou moeten gaan. Ik probeer me bij jouw legging ook een beetje op liefde te concentreren..kijken wat er gebeurt. Dan daaronder , helemaal onderaan waar de weg heengaat en daarboven een mogelijk geheim wat ik pas uitleg als het een kaart van de grote arcana is.

Laten we maar beginnen. Ik heb je gegevens uitgeprint en ga er direct mee aan de slag. Eerst schud ik de kaarten concentreer ik me op alle gegevens en leg ik een connectie. Vervolgens leg ik alles in 1 keer neer met de beeldzijde naar beneden.

k CvB dit is heel leuk en precies waarop je misschien zat te wachten ik heb twee "naasten"van de kelken getrokken, namelijk de koning en de koningin. Ik ga niet teveel in op enkele details van het verhaal van de PM maar je vroeg oa waar jouw liefde blijft. Momenteel staat zij op de voorgrond voor je(ook omdat ik haar als 1e openleg). Je overheerst teveel. Je zult jezelf meer naar een achtergrond moeten profileren om niet te overheersen over de koningin. Jullie zitten beide op een troon en houden beide een kelk vast. Zij kijkt erna en jij beweegt je voort op de zee(jij bent in actie)..zij heeft houvast aan de grond terwijl jezelf van een afstand kunt zien "drijven". Je maakt er bijna een schouwspel van voor jezelf. Anderen denken misschien dat je troon het niet houdt op het woelige water, maar jij weet wel beter, jij weet dat dit gaat werken.

Primaire impuls van de maan op het thema. Zwaarden negen. Wakker worden in je bed bij wijze van spreken op een late avond en kunnen huilen van verdriet. Het is de ontwaking na een nachtmerrie. Zoals het is..wakker worden uit een slechte droom. Je bed is hard en je deken kleurrijk. Terwijl je zoveel te bieden hebt ben je aan de andere kant misschien wel zo hard als steen omdat je te geforceerd(het harde bed) omgaat met je eigen gevoelens. Kun je je ontspannen is de vraag die ik je stel?
(mbt dit gebied)

Toenemende kracht van de maan kelken vijf. Twee bedelaars lopen op straat. Allebij arm en 1 op krukken. Ze zoeken onderdak, lopen langs een kleurrjik raam, maar zullen beiden er niet over denken om even aan te kloppen en om onderdak te vragen tegen de kou en de sneeuw. De kaart is opzich geen onheil. Ik denk persoonlijk en wat ik voel nu is dat je meer met vragen zou moeten doen. Stel de juiste vragen om binnen te komen tot het hart van het gekleurde raam. Of verander je perspectief! Zie dat raam..doe anders en gebruik bijv. die kruk om het raam open te slaan(even heel ver gezocht) ipv aan te kloppen.

Afnemende kracht van de maan. Staven twee. Een man met een kleine wereldbol in zijn hand kijkt voor zich uit. Was je van plan om te reizen, dat gevoel neemt juist af. Veel draag je al bij je en dat blijkt uit gevoelens die opgeslagen liggen in de bol die je in je hand houd. Met een andere hand houdt je houvast aan je droom, daarchter je staat nog een staaf. Iets achtergelaten kwa reizen denk ik. Of een reis achter de rug, met mooie indrukwekkende beelden.

Dan wat er in het duister ligt en waar misschien al gevreesd voor werd als ik hem nu omdraai: De hogepriester. Hij heft zijn handen en mensen moeten voor hem klaarstaan. Dat is misschien geen slechte eigenschap want immers staan er veel voor elkaar klaar en zijn we min of meer van elkaar afhankelijk, maar teveel is ook niet goed. Ik heb hierbij het gevoel dat het teveel is. Dat je wel eens teveel zou kunnen vragen van je medemens, bijv je ouders. Misschien zou je om je doel te bereiken eens kunnen kijken hoe je dit anders aan kan pakken. Je idealen zijn op het gebied van relaties erg hoog en dat mag ook wel natuurlijk, maar pas op voor teveel. De intentie is er voor een langdurige verbinding. Bijv . trouwen.

Dan waar je mee door moet gaan. Kelken 7. Op het gebied van relaties zijn je verwachtingen te hoog waardoor je wel eens ontnuchterend wakker zal worden. Echter is is geen enkele manier naar mijn mening waarom dat niet zou moeten of kunnen werken. Jij verwacht heel veel van je partner en dat is ook heel logisch. Je wilt je laten zien wat je voor haar over zou hebben. Dingen/relaties werken niet altijd bij te hoge inspanningen en vaak averrechts, maar dat wil niet zeggen dat het een verkeerde manier is, maar probeer zoals ik al eerder aangaf je ook eens op de wat losserre manier op te stellen of een andere manier..juist wat ontspanning op te zoeken..ga desnoods met jezelf aan de slag als het allemaal wat langer duurt!

De weg gaat naar het oordeel. Een blije en goede boodschap. Het klinkt als muziek in de oren het wordt ook ontvangen als een geschenk uit de hemel. Het gaat vaak om een innerlijke transformatie waardoor we het 1 en ander gaan begrijpen. Zo zien we vervolgens waarom en hoe we verschillende relaties hebben afgesneden.

Dan het geheim van de hogepriesteres. Dat wordt ook dit keer niet prijsgegeven want het is een kaart van de kleine arcana.

Al met al een waardevolle legging denk ik Laat maar even horen wat je ervan vond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Normalneo op 30-03-2007 05:56:53 ]
pi_47818732
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:55 schreef jogy het volgende:
mousy31: een algemene legging om te kijken of je op de goede weg zit.
Veel droevige/waarschuwende kaarten moet ik zeggen maar op de cruciale punten zijn ze juist weer heerlijik positief.

Klikkerdeklikbaar voor een grote versie
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotmousy311small.jpg]afbeelding][/url]

Kaart voor het bewustzijn
3 van kelken

Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur

gevoelens en tegenstrijdigheden erin
Ridder van staven

Hij is tot actie bereid. De schildknaap is zich het bestaan van anderen bewust geworden, hij is genegen met het de concurrentiestrijd aan te gaan. Zijn doel is zichzelf te bewijzen en niet om andere pijn te doen. Hij is de cowboy, de sportieve tegenstander, de agressievejonge zakenman, de goede rebel, een robin hood. In zijn wijdopengesperde ogen zien we behoedzaamheid. Zijn paard staat op het punt los te breken, het moet in took gehouden worden.

De dood

Het is voorbij. Het oude sterft en iets nieuws kan in je groeien. Altijd wanneer er iets sterft ontstaat er iets nieuws, zoals het zaad dat openspringt en tot bloem wordt, of de rups die haar cocon spint en tot vlinder getransformeerd wordt. In het sterven ervaren wij het deel in onszelf wat nooit dood gaat, dat altijd fris en nieuw is en steeds verandert. Kijk wat het thema dood voor je betekent, welke angsten daarmee verbonden zijn.

Duiding
overgaan in een nieuwe dimensie
loslaten van de binding met de materiele wereld
verlossing, verandering
je sterft ieder moment
verlies
orgasme
verleden tijd

Onderbewuste

Geloof je nog altijd in de duivel? De duivel zit op zijn voetstuk en doet niks. Je hoeft alleen maar de ketens over je hoofd te halen en je bent vrij. Op het moment zit je in je gevoelens, je illusies, je duistere emoties verstrikt. je ziet geen licht meer, je bent onwetend geworden. Je denkt dat de duivel achter je aan zit, dat hij over je wilt beschikken, dat hij je wilt bezitten. Je blijft jaloers, egoïstisch, de horizon heeft zich verkleind. Je bent afhankelijk van sex, van het goede leven, van televisie kijken. Van wat dan ook. Open je ogen en zie in dat je de ketens zelf geslagen hebt. Je hebt de keuze, want je bent vrij!

duiding:
verzoeking
egoïsme
afhankelijkheid op allerlei manieren
zwarte magie

Verleden:
De maan

Je voelt en ziet de beelden, visioenen, gedachten uit het onderbewustzijn omhoog komen en je verlangt naat God, naar het geheel - naar de eenheid van de zon en de maan, het mannelijke en het vrouwelijke. je bevindt je ergens op de helft van de weg, je kunt niet meer terug maar je aarzelt echter verder te gaan. het visioen vertelt je met gesloten ogen in jezelf te kijken, met al je vrouwelijke intuïtie en geduld op weg te gaan. Het is tijd om al je gevoelens en gedachten onder ogen te zien, om jezelf helemaal te leren kennen. met betrekking tot problemen roept deze kaart op in het diepe te springen en naar de oorsprong van het probleem te kijken, je niet met oppervlakkigheid tevreden te stellen.

duiding:
ontvankelijkheid, vrouwelijkheid
het onbewuste
de kinderjaren
intuïtie, voorgevoelens, visioenen

toekomst
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

jij In verhouding tot jezelf
4 van kelken
Hij speelt het beledigde kind dat getroost wilt worden. er wordt hem een geschenk aangeboden dat hij waarschijnlijk niet eens opmerkt. Zijn leven verveelt hem. hij bekijkt de drie kelken voor hem maar niets kan hem nog interesseren. zijn vraag is 'waarom iets doen?'. Het is de poging verveling tot een meditatie te maken. maar bij de kelken bestaat het gevaar apathisch te worden, passiviteit en de heldere opnamebereidheid met ongeïnteresseerdheid te verwisselen. Het is geen werkelijk in zichzelf treden maar een koppig zich terugtrekken.

duiding
het leven zit vol geschenken, mogelijkheden en gelegenheden
verveelde trieste mediteerder
koppig en interesseloos
'het gras groeit vanzelf'

Jij in verhouding tot andere en hun verhouding tot jou
4 van zwaarden

De man heeft het opgegeven, hij heeft zijn gevoelens definitief begraven en onderdrukt. hij trekt zich volkomen van andere mensen terug - hij voelt echter geen werkelijke rust in zichzelf, hij zit vol ronddwarrelende gedachten. Het denken laat hem niet met rust. Vaak hebben we het nodig om ons een tijdje rust te geven, om wonden te laten helen. Op deze manier staat deze kaart ook voor eentijd van innerlijk zelfonderzoek. het enige kleurrijke aspect in deze kaart is het kerkraam dat ons positief stemt en een helend aspect laat zien. een vrouw schijnt een kind te zegenen.

duiding:
terugtrekken, afzonderen
tijd van innerlijk zelfonderzoek , genezing
gedragen rust, meditatie

Hoop/vrees
5 van kelken
Een man in het zwart gehuld bekijkt drie omgevallen kelken. Achter hem staan nog twee andere/ Op de achtergrond zien we een burcht met een brug over de rivier maar die ziet hij pas als hij zich omdraait, als hij met het verlies van het verleden heeft afgerekend. Dan pas kan hij verder gaan over de brug nmaar een nieuwe toekomst. Zolang hij verdrietig is over voorgaande gebeurtenissen is hij blind voor het nieuwe

Duiding:
verdriet, scheiding en verlies.
Afrekenen met het verleden.
Een ommekeer van 180 graden is noodzakelijk

resultaat
4 van staven
Deze kaart is een uitnodiging om mee te feesten, te lachen en te dansen. Het leven is het pas waard om te leven als het tot een groot feest geworden is. De deur is open, wij zijn overal welkom. Het is een goed moment om ons bij verschillende groepen aan te sluiten, onze energie met andere te delen, andere toe te laten en de muren die we tegenover andere opgeworpen hebben af te breken

duiding:
feesten, optimisme, positiviteit
levensvreugde
het leven is een feest
je bent welkom

Zoals ik al zei, veel kaarten die te maken hebben met verdriet/waarschuwingen maar het lijkt mij erop dat je op een soort van kruispunt bent aanbelandt misschien en bij het herzien van een levensstijl hoort ook het punt van het veranderen ervan en de gevolgen die het met zich meebrengt. probeer je horizon open te houden en concentreer je niet te veel op één ding. Het resultaat is misschien de oplossing voor de andere kaarten. Maak er een feest van, je bent welkom .
Ik kan de legging nu een poosje later veel beter plaatsen en het klopt presies. Ik heb idd een ommekeer moeten maken
ik heb voor mezelf gekozen en probeer het oude achter te laten En ik heb laatst letterlijk en figuurlijk gefeest
  vrijdag 30 maart 2007 @ 10:16:30 #165
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47821680
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 06:23 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Ik kan de legging nu een poosje later veel beter plaatsen en het klopt presies. Ik heb idd een ommekeer moeten maken
ik heb voor mezelf gekozen en probeer het oude achter te laten En ik heb laatst letterlijk en figuurlijk gefeest
Tof, leuk om te lezen . Succes voor de rest .
Vrijheid
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:52:55 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47824813
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:28 schreef Ilske het volgende:

[..]

PM sent
Dit weekend trouwens .
Vrijheid
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:54:42 #167
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_47824866
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 17:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja, je hebt zeker gelijk. Ik heb me er ook al een beetje in verdiept en ingelezen, maar ik voel me nog iets te slecht om echt een legging voor iemand te doen. Maar dat is zeker iets wat ik in de toekomst wil proberen te doen.
Wat betreft tarot enzo, is het wel zo dat juist een legging voor een ander betere resultaten met zich meebrengt dan lezingen voor jezelf. Omdat je zelf te emotioneel betrokken zou kunnen zijn wat betreft de uitslag. .
Vrijheid
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:56:01 #168
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47824913
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Wat betreft tarot enzo, is het wel zo dat juist een legging voor een ander betere resultaten met zich meebrengt dan lezingen voor jezelf. Omdat je zelf te emotioneel betrokken zou kunnen zijn wat betreft de uitslag. .
Daar kan ik me iets bij voorstellen inderdaad Maar goed, ik zou het ook wel leuk vinden om het voor anderen te doen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:55:29 #169
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47837761
Cvb 20-3-2007 01:17
pi_47847564
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:36 schreef Elvi het volgende:
Even iets 'bijzonders' meedelen hoor...
Op een andere site kunnen mensen fotoreadings aanvragen en anderen kunnen die dan ehm... ja... readen Dus ik wilde dat ook wel es proberen.

Een vrouw vroeg of ze wel zwanger zou kunnen worden want ze zat in de medische molen enzo... En ik had het idee dat ze idd wel zwanger zou worden, dit jaar nog en waarschijnlijk in het voorjaar.

Dinsdag vertelde ze dat ze idd zwanger is

Op zich zou ik hier ook wel fotoreadings willen doen... maar wel met nog iemand die het vaker doet. Het is voor mij meer een soort uitproberen en testen maar omdat je met emoties van de ander te maken hebt wil ik er wel iemand met ervaring bijhebben zeg maar Wie biedt?
Leuk! Ik kan je helaas niet helpen maar als je ermee aan de slag mocht gaan met fotoreaden dan lees ik dat graag!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_47857108
911 in relatie brengend met dollarbiljetten en tarotkaarten, is misschien voor tarotliefhebbers hier een interessante theorie.

Ik heb de filmpjes bekeken en idd, het past ook op deze manier wel erg mooi in elkaar allemaal.
see for yourself... http://myspace.com/charlesstansfeldjones
  zaterdag 31 maart 2007 @ 13:55:05 #172
47102 Elvi
miemkwien
pi_47859260
YG, deed jij nou ook aan fotoreadings trouwens?
pi_47860258
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:55 schreef Elvi het volgende:
YG, deed jij nou ook aan fotoreadings trouwens?
Het liefst gebruik ik wel een foto wanneer ik een channeling schrijf voor iemand...dat focust wat gemakkelijker, dan wanneer je alleen maar een naam hebt oid.
  zondag 1 april 2007 @ 01:54:26 #174
42381 CvB
handles your hunger better
pi_47881405
Normalneo, heel erg bedankt voor je legging en je mooie uitleg. Ik zal bij elke kaart mijn visie erop geven.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:17 schreef Normalneo het volgende:

k CvB dit is heel leuk en precies waarop je misschien zat te wachten ik heb twee "naasten"van de kelken getrokken, namelijk de koning en de koningin. Ik ga niet teveel in op enkele details van het verhaal van de PM maar je vroeg oa waar jouw liefde blijft. Momenteel staat zij op de voorgrond voor je(ook omdat ik haar als 1e openleg). Je overheerst teveel. Je zult jezelf meer naar een achtergrond moeten profileren om niet te overheersen over de koningin. Jullie zitten beide op een troon en houden beide een kelk vast. Zij kijkt erna en jij beweegt je voort op de zee(jij bent in actie)..zij heeft houvast aan de grond terwijl jezelf van een afstand kunt zien "drijven". Je maakt er bijna een schouwspel van voor jezelf. Anderen denken misschien dat je troon het niet houdt op het woelige water, maar jij weet wel beter, jij weet dat dit gaat werken.
Ten tijde van de legging was er inderdaad iemand die voor mij op de voogrond stond, waarvan ik overtuigd was dat het wat zou worden...heb alleen vanavond ontdekt dat het voor haar toch anders is...
quote:
Primaire impuls van de maan op het thema. Zwaarden negen. Wakker worden in je bed bij wijze van spreken op een late avond en kunnen huilen van verdriet. Het is de ontwaking na een nachtmerrie. Zoals het is..wakker worden uit een slechte droom. Je bed is hard en je deken kleurrijk. Terwijl je zoveel te bieden hebt ben je aan de andere kant misschien wel zo hard als steen omdat je te geforceerd(het harde bed) omgaat met je eigen gevoelens. Kun je je ontspannen is de vraag die ik je stel?
(mbt dit gebied)
Hier heb je een groot punt...ik denk idd dat ik veel te bieden heb en daarvoor heb ik ook hard aan mezelf gewerkt. Alleen lijk ik geen genoegen te kunnen nemen met waar ik ben en kan ik dus dus niet ontspannen. Terwijl dat misschien juist nodig is om verder te komen.
quote:
Toenemende kracht van de maan kelken vijf. Twee bedelaars lopen op straat. Allebij arm en 1 op krukken. Ze zoeken onderdak, lopen langs een kleurrjik raam, maar zullen beiden er niet over denken om even aan te kloppen en om onderdak te vragen tegen de kou en de sneeuw. De kaart is opzich geen onheil. Ik denk persoonlijk en wat ik voel nu is dat je meer met vragen zou moeten doen. Stel de juiste vragen om binnen te komen tot het hart van het gekleurde raam. Of verander je perspectief! Zie dat raam..doe anders en gebruik bijv. die kruk om het raam open te slaan(even heel ver gezocht) ipv aan te kloppen.
Ik kan dit op verschillende manieren interpreteren. aan de ene kant de zwervers die niet aankloppen...zo ben ik ook, wil altijd mezelf redden en niet afhankelijk zijn van anderen. En hoewel ik erg behulpzaam kan zijn en ook veel voor mensen over kan hebben, verwacht ik soms misschien teveel van anderen dat zij zich ook helemaal zelf proberen te redden. Dus misschien dat een ander perspectief, of opstelling tegenover anderen weleens goed kan zijn.
quote:
Afnemende kracht van de maan. Staven twee. Een man met een kleine wereldbol in zijn hand kijkt voor zich uit. Was je van plan om te reizen, dat gevoel neemt juist af. Veel draag je al bij je en dat blijkt uit gevoelens die opgeslagen liggen in de bol die je in je hand houd. Met een andere hand houdt je houvast aan je droom, daarchter je staat nog een staaf. Iets achtergelaten kwa reizen denk ik. Of een reis achter de rug, met mooie indrukwekkende beelden.
Ik heb de laatste tijd idd het idee gehad om te gaan reizen, weg uit Nederland. En he tklopt ja...ergens wil ik dat nog steeds, maar ergens anders maak ik alweer andere plannen.
quote:
Dan wat er in het duister ligt en waar misschien al gevreesd voor werd als ik hem nu omdraai: De hogepriester. Hij heft zijn handen en mensen moeten voor hem klaarstaan. Dat is misschien geen slechte eigenschap want immers staan er veel voor elkaar klaar en zijn we min of meer van elkaar afhankelijk, maar teveel is ook niet goed. Ik heb hierbij het gevoel dat het teveel is. Dat je wel eens teveel zou kunnen vragen van je medemens, bijv je ouders. Misschien zou je om je doel te bereiken eens kunnen kijken hoe je dit anders aan kan pakken. Je idealen zijn op het gebied van relaties erg hoog en dat mag ook wel natuurlijk, maar pas op voor teveel. De intentie is er voor een langdurige verbinding. Bijv . trouwen.
Dat ik tveel verwacht van m'n medemens...dat grijpt dan waarschijnlijk weer terug op die bedelaars. En van een relatie heb ik idd hoge verwachtingen en ja...ooit wil ik wel trouwen! Zie dat alleen nog niet gebeuren
quote:
Dan waar je mee door moet gaan. Kelken 7. Op het gebied van relaties zijn je verwachtingen te hoog waardoor je wel eens ontnuchterend wakker zal worden. Echter is is geen enkele manier naar mijn mening waarom dat niet zou moeten of kunnen werken. Jij verwacht heel veel van je partner en dat is ook heel logisch. Je wilt je laten zien wat je voor haar over zou hebben. Dingen/relaties werken niet altijd bij te hoge inspanningen en vaak averrechts, maar dat wil niet zeggen dat het een verkeerde manier is, maar probeer zoals ik al eerder aangaf je ook eens op de wat losserre manier op te stellen of een andere manier..juist wat ontspanning op te zoeken..ga desnoods met jezelf aan de slag als het allemaal wat langer duurt!
Ja ik zal proberen er wat meer ontspannen in t staan...er valt niets te forceren in eht leven en al helemaal niet p het gebied van relaties, van gevoelens, dus heeft het ook eigenlijk geen zin om erover in te zitten. Maarja...kben nu eenmaal een piekeraar en een realistisch denker en dan kom je door m'n toch wel negatieve ervaringen al snel tot negatieve conclusies. Ik zal echt proberen me hierin wat losse rop te stellen.
quote:
De weg gaat naar het oordeel. Een blije en goede boodschap. Het klinkt als muziek in de oren het wordt ook ontvangen als een geschenk uit de hemel. Het gaat vaak om een innerlijke transformatie waardoor we het 1 en ander gaan begrijpen. Zo zien we vervolgens waarom en hoe we verschillende relaties hebben afgesneden.
Ik ben benieuwd!

Nogmaals heel erg bedankt. Ik vond het erg interessant om te lezen en te overdenken. Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn interpretaties...al zijn ze misschien wat negatief gezien het verloop van mijn avond.
Vind ik
  maandag 2 april 2007 @ 00:08:16 #175
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_47911843
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:54 schreef CvB het volgende:
Normalneo, heel erg bedankt voor je legging en je mooie uitleg. Ik zal bij elke kaart mijn visie erop geven.
[..]

Ten tijde van de legging was er inderdaad iemand die voor mij op de voogrond stond, waarvan ik overtuigd was dat het wat zou worden...heb alleen vanavond ontdekt dat het voor haar toch anders is...
[..]

Hier heb je een groot punt...ik denk idd dat ik veel te bieden heb en daarvoor heb ik ook hard aan mezelf gewerkt. Alleen lijk ik geen genoegen te kunnen nemen met waar ik ben en kan ik dus dus niet ontspannen. Terwijl dat misschien juist nodig is om verder te komen.
[..]

Ik kan dit op verschillende manieren interpreteren. aan de ene kant de zwervers die niet aankloppen...zo ben ik ook, wil altijd mezelf redden en niet afhankelijk zijn van anderen. En hoewel ik erg behulpzaam kan zijn en ook veel voor mensen over kan hebben, verwacht ik soms misschien teveel van anderen dat zij zich ook helemaal zelf proberen te redden. Dus misschien dat een ander perspectief, of opstelling tegenover anderen weleens goed kan zijn.
[..]

Ik heb de laatste tijd idd het idee gehad om te gaan reizen, weg uit Nederland. En he tklopt ja...ergens wil ik dat nog steeds, maar ergens anders maak ik alweer andere plannen.
[..]

Dat ik tveel verwacht van m'n medemens...dat grijpt dan waarschijnlijk weer terug op die bedelaars. En van een relatie heb ik idd hoge verwachtingen en ja...ooit wil ik wel trouwen! Zie dat alleen nog niet gebeuren
[..]

Ja ik zal proberen er wat meer ontspannen in t staan...er valt niets te forceren in eht leven en al helemaal niet p het gebied van relaties, van gevoelens, dus heeft het ook eigenlijk geen zin om erover in te zitten. Maarja...kben nu eenmaal een piekeraar en een realistisch denker en dan kom je door m'n toch wel negatieve ervaringen al snel tot negatieve conclusies. Ik zal echt proberen me hierin wat losse rop te stellen.
[..]

Ik ben benieuwd!

Nogmaals heel erg bedankt. Ik vond het erg interessant om te lezen en te overdenken. Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn interpretaties...al zijn ze misschien wat negatief gezien het verloop van mijn avond.
reactie op 2e alinea:
Je zegt dat je geen genoegen lijkt te nemen met je huidige situatie..waar je je verkeerd. Ik ken je verder niet, maar het is kiezen of delen in dit geval. Verder kan ik niet veel meer zeggen dat als je blijft zitten waar je zit eerder aan acceptatie kunt gaan werken..zoniet dan ga je die stap maken om te verkassen. Besef wel dat er mensen zijn op de wereld..die het vele malen slechter hebben en dat je al blij mag zijn met een dak boven je hoofd. Het is vaak niet zo slecht als dat je denkt. Het is een knop die je om kunt zetten..acceptatie is het toverwoord.

3e alinea:
het is een tip die ik je gaf, geen bevel probeer er eens wat mee te spelen

7e alinea:
je weet het al

je intrepertaties zitten er niet naast en sluiten naadloos aan op mijn legging
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:35 #176
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48020531
Ilske, sorrie voor het lange wachten, er kwamen dingen tussendoor en ik het was een zodanige warboel in mijn hoofd (wel een goede hoor ) dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar alles is weer opgeklaard en leuk enzo dus hier is ie dan .

Veel vreugdekaarten maar ook een paar mindere, de goede zijn wel in de meerderheid en op de belangrijke punten zover ik het kan zien

Bewustzijn
10 van pentakels

Welkom thuis! Wij zijn eindelijk aangekomen. Het is het hoogste dat wij aan innerlijke rijkdom van de ziel en uiterlijke, veilige veilige, welgestelde en vredige positie kunnen bereiken. De oude man, de archetypische 'oude wijze'heeft alle kaarten van de kleine arcana doorleefd. Hij heeft alles gezien en meegemaakt wat in een menselijk leven kan gebeuren. Hij heeft elke situatie aangegrepen om te leren. Hij zit buiten de tuin en bekijkt het gebeuren. Het jonge echtpaar ziet hem niet. Zij zijn met hun eigen situatie bezig. De oude man kan zien dat dit leven, ofschoon wij het als veilig en vast beschouwen, slechts een spel is. En daarin zijn wij alleen maar de toneelspelers. Het leven op de aarde is er voor om ons met situaties te confronteren, waaruit wij kunnen leren en uiteindelijk inzien dat wij niets hoeven te bereiken: dat wij al thuis gekomen zijn en dat wij al goddelijk zijn. Wij zijn het alleen maar vergeten. Maar zolang wij niet tot helder bewustzijn gekomen zijn, houden onze gedachten niet op een onechte wereld om ons heen te scheppen. Ieder van ons schept zijn eigen magische wereld, zijn eigen situaties en problemen en dan denken wij dat wij daarin gewvangen zitten. Wij scheppen onze hemel en onze hel zelf - totdat wij een derde mogelijkheid ontdekken. De schepper van de hemel en hel - het denken - kan in ruststand gezet worden en deze toestand is meditatie. pas dan zijn wij klaar voor het onbekende, het mysterie, voor de echte realiteit

duiding:
wij zijn thuis gekomen
rijkdom van de ziel en uiterlijke veilige positie
de 'oude wijze'
het leven als spel

Gevoelens en eventuele tegenstellingen daarin
3 van zwaarden

Als we deze kaart beoordelen voelen we meteen het verdriet, het gebroken hart. Het lijkt alsof we eerst deze pijn in ons hart moesten voelen om het te ontdekken, om weer tot leven gewekt te worden. Er druppelt geen bloed uit de wonden, het is oud zeer, niet nieuw. Dat kan echter ook een aanwijzing zijn om de wonden volledig te aanvaarden en aldus de pijn te transcenderen. Trek drie kaarten om te zien wat de drie zwaarden voor jou betekenen.

duiding:
- pijn, het gebroken hart
- oude wonden
- tranen, loutering.
- liefdesverdriet

Schildknaap van kelken

Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.

Verleden
7 van kelken

Een zwarte gestalte, die met de rug naar ons toestaat kijkt naar zeven kelken die in een grijze wolk zweven. In iedere kelk ontwaren wij een symbool.
1 wat is werkelijkheid, wat is een illusie? 2 Wie ben ik?
Wij zijn ons bewust dat de dingen die er echt uitzien het niet zijn en dat verschijnselen waarvan we iedere realiteit betwisten over het algemeen 'echt' zijn. Wat verbergt zich achter de gestalte die zich aan het zicht onttrekt? De kelken symboliseren onze wensen: rijkdom, bezit, succes, verlichting evenals de angstendie daarmee verbonden zijn: armoede, mislukking, het collectieve onderbewustzijn en sex.
Wanneer we diep in de aard van de wensendringen beseffen wij dat we ze nooit kunnen vervullen. Zij betreffen alleen maar uiterlijkheden: een huis, juwelen, een mooie vrouw, succes.. en de ware vervulling beleven we slechts als we de reis naar het innerlijke aanvangen, wanneer we thuis gekomen zijn

duiding

dromen en illusies
wensen en hun frustraties
'wie ben iik?
zoek de vervulling in jezelf

toekomst
Aas van staven

De kilte va nde zwaarden is door iets levends vervangen. De staf is een frisse twijg, waaraan groene blaadjes groeien. Hij is de staf van de magiër
In tegenstelling tot het 'ik wil' van de zwaarden, dat uit het denken voortkomt, roept het levendig en vol energie 'ik kan. Het is de magische wil. Je grijpt de gelegenheid aan, je neemt je leven met volle verantwoording in beide handen. De aas straalt warmte en kracht uit.

Duiding
Nieuwe levenskracht, groei, ontwikkeling, levendigheid
de fallus, de mannelijke energie
zelfverantwoording en beslissing
voorjaar.

Jij in verhouding tot jezelf
De zegewagen

Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt

duiding:
een bepaalde richting
overwinning, helderheid
balans tussen uitersten
jeugdige overmoed
frisse, nieuwe kracht

Jij in verhouding tot andere en andersom
Koningin van pentakels

De inspanningen van de ridder worden door de oogst beloond, de kunstenaar heeft zijn werk verkocht, de mediterende heeft zijn bewustzijn verrijkt. De koningin is de 'first lady', zij geeft blijk van innerlijke en uiterlijke rijkdom. zij is tevreden, gelukkig en vredelievend. Haar lichaam is het begin van nieuw leven, zoals het konijntje aan haar zijde duidelijk maakt, maar haar ziel is die van een maagd. Zij is de vrouwdes huizes, kunstverzamelaarster, tuinierster, beroemde schilderes of muzikante, spirituele lerares. Zij is de maagd Maria, de heilige Theresia, de mystica, die de hemel - hier en nu - op deze mooie aarde heeft gevonden

Hoop vrees
10 van kelken

De afbeelding laat ons een gelukkig gezinsleven zien. Het staat symbolisch voor iedere gemeenschap waarin we voelen dat we thuis zijn. De twee volwassenen bekijken de regenboog en zien daarin de gaven die het leven ons brengt: liefde, geluk, vervulling. Zij zijn er dankbaar voor want zij kennen ook de andere kant. zij hebben reeds de situatie van zwaarden doorstaan. zij kennen het leed terwijl de kinderengeluk en vreugde van het leven verwachten. zij kijken elkaar in de ogen en niet naar de regenboog. De kaart staat voor liefde en geluk als geschenk. Wij kunnen deze liefde niet 'verdienen' of 'verwerven'

duiding
liefde en geluk als geschenk
vervulling door de liefde, vervulling in de gemeenschap
dankbaarheid en erkenning
tevredenheid

Resultaat/synthese/aanwijzing
2 van kelken

twee geliefden staan tegenover elkaar, ieder houdt een kelk in de hand. Boven hen verhelft zich een gevleugelde leeuwenkop, eronder zien wij twee slangen die om een staf heen kronkelen. De beide mensen lopen behoedzaam naar elkaar toe, het is het begin van een liefde en vriendschap. Wanneer twee energieën samengaan, twee wezen die van elkaar houde néén worden ontstaat er een derde, die door de leeuw gesymboliseerd wordt dit nieuwe is groter, sterker en wijzer dan ieder van hen apart.

Duiding: liefde en vriendschap
het behoedzaam naar elkaar toe gaan
het begin van een liefde
samensmelting.

Eerlijk is eerlijk, afgezien van de 3 van zwaarden ziet het er gewoon goed uit. Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Vrijheid
pi_48022672
Ik zou ook wel graag een legging willen. Ben benieuwd wat mij de toekomst nog zal brengen
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
pi_48063632
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ilske, sorrie voor het lange wachten, er kwamen dingen tussendoor en ik het was een zodanige warboel in mijn hoofd (wel een goede hoor ) dat ik het niet voor elkaar kreeg, maar alles is weer opgeklaard en leuk enzo dus hier is ie dan .

*knip*
Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.
Maar in ieder geval: bedankt!
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:56:45 #179
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_48107148
wat heeft een legging nu met dobbelstenen te maken?
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:59:05 #180
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_48107202
Leggingen, lezingen en dobbelstenen etc. voor iemand anders alsjeblief daarin wordt het in de OP uitgelegd
pi_48143220
Hoi Normalneo,

Ik heb even een vraagje, zou jij (weer) al dan niet een korte legging voor mij willen doen.
Voor het moment, wat ik moet doen.

Voor vragen of als ik duidelijker moet zijn daarvoor, hoor ik het wel op pm.
Anders merk ik het wel.

Zou ik blij mee zijn.

Alvast bedankt!
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:20:44 #182
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_48164154
Sweetgirly zie PM

[ Bericht 38% gewijzigd door Normalneo op 11-04-2007 05:32:29 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:47:01 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48165390
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:45 schreef Ilske het volgende:

[..]

Jogy, alvast enorm bedankt dat je voor een legging hebt willen doen, ik heb hem vluchtig even door kunnen lezen en ik vrees daaruit al te kunnen concluderen dat het erg 'raak' is. Ik heb dus echt even tijd nodig om het rustig op me in te laten werken en te kijken wat ik ermee kan/moet.
Maar in ieder geval: bedankt!
Graag gedaan Ilske , Alleen voor zover ik kon zien zonder iets van je te weten natuurlijk waren de kaarten redelijk goed over het algemeen. Mocht je het willen dan zou ik graag een beetje achtergrond krijgen hierover, over de PM als je het wilt natuurlijk . Wat ik zie zijn kaarten over liefde en eventueel een gezinnetje, echter zal er in een bepaald aspect van je leven een boeg omgegooid moeten worden en dat je bepaalde oude gevoelens het beste kan laten gaan. Hoe dan ook, gelukkig dat je er wat aan hebt.
Vrijheid
  zondag 22 april 2007 @ 11:43:09 #184
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48592556
legging voor Yvonne, mocht ik toevoegen van haar in het topic dus bij deze:

Beste Yvonne,
Sorry voor dit uitstel. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan gisterenavond maar ik was echt oververmoeid. Ik was zelfs in zo'n stadium beland dat ik bijna achter het bureau in slaap ben gevallen. Op een gegeven moment had ik de legging gedaan, de kaarten genoteerd maar dat was helaas verdwenen. Kon ik vanmiddag weer van voren af aan beginnen. Ik had heel weinig puf gisterenavond en ik denk dat ik gewoon oververmoeid was, maar vandaag weer nieuwe energie om het wel in 1 keer goed te doen. Dat even terzijde. Ik heb dus echt mijn best gedaan, maar het was er helemaal niet van gekomen. De dagen ervoor had ik computerproblemen..maar genoeg van dit. Hier komt ie dan:

Ik ga voor jou een algemene legging doen. De legging heet het Geheim van de Hogepriesteres en er worden daarbij 9 kaarten uit een deck getrokken met de beeldzijde naar beneden. De eerste twee zijn het thema van dit moment en deze liggen op elkaar. Ze versterken danwel hinderen elkaar. Daarboven liggen de 3 invloeden van de maan(toenemend, primair en afnemend). Naast het thema liggen je bewuste of onbewuste angsten en zaken waarvoor je bang bent. Aan de rechter zijde ligt waar je mee door moet gaan. Helemaal onderaan het pad wat je hoogstwaarschijnlijk gaat bewandelen en daar weer boven het geheim van de hogepriesteres en deze wordt alleen omgedraaid als het een kaart van de grote arcana is. Ik zal zowiezo een foto maken en deze erbij sturen.

Ik heb het hier even een beetje donker gemaakt omdat het natuurlijk midden in de middag is. 6 waxinelichtjes aangestoken en ik ga zo schudden. Ik brand ook wat wierrook. Zo Yvonne de kaarten zijn geschud. Ik ga nu beginnen met het omdraaien van het thema en daar wat over vertellen. Het is een thema wat op dit moment speelt.

De schildknaap van de staven en de duivel. Dez versterken danwel hinderen elkaar. Als schildknaap kijk je vol vertrouwen naar de stok die je vasthoudt. Je kijkt naar het nieuwe begin van de twijgjes die eraan komen. Je observeerd de situatie zoals deze is. Alles wordt echter erg "sober" door de duivel op deze kaart. Het gevoel dat iemand anders je leven soms regelt. Dat je vastzit, maar ook weer niet. Jij hebt immers toch je eigen leven in de hand? Op de kaart de twee zijdes van jou als persoon "los" vastgeketend. Ik denk zowiezo dat bij jou meer de vrijheid overweegt en dat je vooral in een goede stemming bent met dit lenteweer. Je ziet resultaat van je werk en je kan dit nauwkeurig observeren. Dat even over het thema.

Hierboven liggen drie maanimpulsen. De middelste is de primaire kracht van de maan namelijk de geliefden. Ook het geluk in de liefde maakt je uitermate vrij op dit moment. Ik weet dat je een partner hebt, maar ik denk dat deze zeer zeker bijdraagt aan jouw geluk. Je voelt echter daar mbt het thema wel een soort gebondenheid door.

De toenemende impuls op het thema: Nog meer wat je gaat krijgen.de ridder van de kelken. Er wordt je nog meer aangeboden op zeer korte termijn. Je kunt echter nog niet zien wat er in de kelk zit die je wordt aangeboden, maar het is met een zekere trots dat hij wordt gegeven en op zich al een heel gebaar.

De afnemende kracht: Kelken vijf. Een zwarte gedaante met drie omvergegooide kelken voor zich. Je rouwde een periode voor het verlies wat je had geleden,echter er stonden nog twee kelken achter je die je echt over het hoofd had gezien/was vergeten. Deze droegen vervolgens bij aan een nieuw geheel en het was een sobere periode waar je er voornamelijk alleen voor stond.

Dan wat er in het duister ligt. Waarvoor misschien gevreesd werd, maar wat je misschien in zekere zin onbewust al wist. Dat je een stap moest zetten naar een nieuwe weg, waarvan je eigenlijk niet wist waar deze heen leidde. Het is de aas van de pentakels/munten. Er werd je iets aangeboden kwa die vrijheid en het vergte een zekere moedige stap voorwaards door de tunnel heen. Het enige wat je zag was het topje van de ijsberg, maar de gehele ijsberg kon je niet zien. Die komt waarschijnlijk deze dagen geheel in zicht nu je die stap hebt gezet.

Je moet vooral doorgaan met: aas van de kelken. Je liefde en alles laten stromen. Je energie. Liefde voor de natuur?(water) en leuke momenten..eigenlijk alle positieve aspecten die je hebt waardoor jij opfleurd en als een soort roos gaat bloeien en ook blijft bloeien totdat deze roder is dan rood! Ik kan niet heel specifiek zijn, maar als het om kelken gaat kan ik dit zeggen: Ga door met het tegmoed treden van mensen. Jij bent de enige die weet wat er in jouw kelken zit(jouw persoonlijkheid is veel waard). Houdt de controle hierover.

Het pad gaat waarschijnlijk naar: staven zes, een tocht waarbij omstanders staan te kijken en jij rijkelijk triomfeerd. Met een krans op je staf maak je een leuk rondje op je paard. Je succes en inspanningen zullen op mooie wijze, voor jou belangrijke wijze bekroond worden door omstanders! Jij staat in de spotlight op jouw apparte manier J van dingen gedaan hebben.

Het geheim/de diepere betekenis van jou wordt niet omgedraaid is omdat het een kaart is van de kleine arcana.

Dit viel me veel op:

Gigantisch veel kelken: veel persoonlijkheid komt naar boven
Staven: aan het bouwen aan nieuwe zaken, niet stil blijven zitten. Zaadjes zaaien en die over een tijd oogsten. Misschien ook aan het verbouwen van zaken in huis?
Vrijheid overheersd en je geniet van overwinningen die je geheel aan jezelf te danken hebt

Dit was het Yvonne; leuk om te doen iig.

Laat me aub even weten wat je ervan vond.

Ik heb de foto toegevoegd.

Groetjes,

Spellmeista
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:58:03 #185
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48795637
Helemaal niet erg hoor dat uitstel, energie bijtanken is enorm belangrijk en en blij dat je dat gedaan hebt.

Wat een fijne positieve legging en zo waar, ik ben eindelijk op pad gegaan.
Deze legging stimuleert me zeker om door te gaan!

Wat een fijne legging Spellmeista, wat mij betreft mag je hem in het topic erbij zetten hoor

Fijn dat je hebt willen leggen voor me!

Liefs,
Yvonne
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:48:47 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49636658
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21 . 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..

[...]

Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen . Dit moet wel een heftig jaartje worden.. .
We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target. .
Vrijheid
pi_49637431
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:48 schreef jogy het volgende:

[..]

We zitten nu bijna op de helft en vooralsnog klopt het erg goed, de leuke en minder leuke kaarten, ook de richting waar ze naar sturen zijn on target. .
Ok dan . Leuk om te horen dat het zo goed klopt. Het was ook wel een positieve legging geloof ik dus dit lijkt me niet vervelend voor je .
  zondag 27 mei 2007 @ 12:42:03 #188
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49815151
ff een knal naar boven
  zondag 27 mei 2007 @ 12:46:04 #189
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49815240
ik bied me weer aan voor wat leggingen..

QB had het via de PM gevraagd en daarvoor was nog iemand..maar die kon ik ff niet meer terugvinden. Dus voel je niet verlegen om het eens te roepen..hopelijk kunnen we dit dezer dagen, met de volle maan opkomst weer een beetje op gaan pakken..
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:34:50 #190
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49900155
Voor Queen_Bee

Datum jarig: laat ik buiten beschouwing
Legging:
Beste Queen_Bee. Ik ben weer in een opperste stemming en ik heb ook zin om dit nu te doen. Je vertelde via een PM dat je niet echt heel veel van de tarot weet. Dat probeer ik ook gelijk een heel klein beetje uit te leggen. Ik ga sommeteen een verbinding leggen, dat zowiezo..ik noem dit een rechtstreekse connectie naar jouw plaats, met jou. Een tarot deck bestaat uit 78 kaarten. Op de kaarten staan verschillende afbeeldingen waarvan de basis steeds hetzelfde is. Ze hebben betrekking op het leven en kunnen je verschillende tips geven en een bepaalde "weg" laten zien. Er zijn 22 grote arcana kaarten met de 0 inbegrepen. Verder heb je verschillende kleine arcana kaarten.

Laten we maar snel beginnen, vragen mag je me altijd stellen.
Ik ga met jou het spel van de 10 kaarten doen. Het is een spel voor de totale situatie van de vraagsteller(een overzicht dus+wat toekomst en resultaat). Ik trek zo tien kaarten en zal er ook een foto van maken..die post ik er zo bij.

1. kaart voor het verstand, het bewuste
Zwaarden 9: op deze kaart lijkt het er net op of je 's nachts ineens wakker wordt uit een nachtmerrie. Je bent op jezelf aangewezen op dat moment en het voelt mij aan alsof je je ergens zorgen over maakt. Dit komt mij overeen als een gevecht wat je met jezelf bent aangegaan.

2/3. Kaarten voor het hart, gevoelens, tegenstrijdigheid, verschillende aspecten op het gebied van gevoelens.
De gehangene(2) zaken komen voor je gevoel anders voor dan dat ze lijken. Je bekijkt de dingen ook anders en hangt er vredig bij zo op je kop. De gevoelenskaarten zijn van de grote arcana. Het zijn toch kaarten die wat dieper doordringen naar buiten. Daarintegen bekijk je: De maan(3) zaken van verschillende kanten. Ik denk/voel dat je veel experimenteerd en een pad volgt wat verder weg de bergen ingaat. Daarbij houdt je zicht op het meest fundamentele: de maan. Je beschermd jezelf via de flanken en kruipt door het midden. Dit is echt een weg die je bent gegaan, maar ik denk dat je nog niet zo lang op pad bent. Het is pas het begin van een reis.

4. Het onbewuste/kaart van de buik/wortel
Koningin v. zwaarden: Je bent "streng" en ontvangt graag zaken in je leven. Dit trek je ook aan omdat dit jouw "natuur" is.

5. Koningin v.d. Kelken..het verleden
Uit wat je onbewust ontvangt weet je kracht te putten. Je bent een vrouw die 1 is met haar troon en omgeving. Je hebt misschien een liefde van je leven voorbij zien komen en daar wacht je op. In de tussentijd vermaak je je wel.

6. Toekomst: Aas v.d. kelken
Een gelukskaart. Ik zie eerder geluk in overvloed. Ook omdat je veel geeft. Ook een balans in dat geheel.

7. Jij in verhouding tot jezelf. Staven 8
Staven in de lucht. Ik denk dat je een gat voor jezelf maakt en dat voor jezelf wil opvullen.

8. Jij in verhouding tot anderen en hun betrekkingen op jou. Koningin v. d. Pentakels/Munten
Een hele relaxte mystieke, kleurrijke sfeer. Je koestert wat je hebt aan vrienden, houdt er zicht op en laat het niet vallen. Jij en anderen horen bij elkaar. Je beschermd ze ook.

9. Hoop en Vrees. De heremiet/kluizenaar
Bang v.h. donker zonder licht/angsten ervoor. Het alleen zijn en er alleen voor staan.

10. Uitzicht, resultaat, synthese:
De wereld. Waar ik in het begin al over vertelde..de 0 kaart, dit is kaart 21. Het volledige aspect omdat een vrouw een blije dans doet in de 0 van de Dwaas. Ze sluiten elkaar naadloos aan en dit is toch wel een eind-stadium. Ze doet een blije dans en manifisteerd zich als gehele film in het geheel. Ze heeft een gewaad aan wat haar lijf nauwelijks bedekt en toont ervarenheid in allerlei wetten en regels. De kaart staat ook wel voor: universeel en eenheid.

Een hele leuke legging. Ik denk wel een duidelijk totaalplaatje. Het vrouwelijk aspect komt in vele vormen naar boven in alle koninginnen die er liggen. Zeg maar eens wat je ervan vond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 29-05-2007 19:47:46 ]
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:39:41 #191
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49963169
Kan ik een legging krijgen voor de komende twee maanden, ben wel benieuwd eigenlijk. Geen vraag gewoon een algemene legging als het kan. .
Vrijheid
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:20:01 #192
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49964454
ik ben kapot..ik las weer een pauze in..

sorry jogy
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:40:53 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_49965164
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:20 schreef Spellmeista het volgende:
ik ben kapot..ik las weer een pauze in..

sorry jogy
No problem, heeft ook geen haast ofzo. Twee maanden zijn best lang .
Vrijheid
pi_50108174
Hallo iedereen,

ik lurk stiekem al een tijdje mee.
Een paar maanden geleden heeft iemand tarotkaarten voor mij neergelegd. Ik had het nog nooit meegemaakt en ik vind het reuzeinteressant. Ondanks dat de kaarten niet allemaal positief waren vond ik het een fijne ervaring.

Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik zit op dit moment in een situatie waarbij mijn verstand mijn hart tegenspreekt (en andersom).

Mijn naam, geboortedatum, woon/geboorteplaats staan in mijn profiel. Als je nog iets meer wilt weten dan zeg het maar. mijn PM-scherm geeft steeds een foutmelding in IE

[ Bericht 11% gewijzigd door So_Addictive op 04-06-2007 22:20:32 ]
pi_50110237
tvp

Leuk topic! Leg zelf pas 4 jaar tarot (soms voor vriendinnen), wil even meekijken om zo meer ervaring op te doen.
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:38:45 #196
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50137540
jogy je hebt "geluk" ik ga zo voor je leggen..als je mij ff je geb. datum geeft en je plaats..dan weet ik zat en kan ik straks aan de slag..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 23:55:23 #197
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50148430
Legging voor Jogy op 5-6-2007

Jogy jij vroeg een algemene legging. Ik ga deze doen uiteraard..heb hem al gedaan trouwens, ik type hem nu even uit. Ik hoef jou weinig te vertellen over tarot, dat scheelt, behalve dat ik vanavond zelf een legging heb bedacht die niet uit het boekje komt. Ik maak er nog een foto van dus dan kun je hem goed bekijken.

Kaart 1: de essentie
kaart 2/3: onbewuste gevoelens/buikkaarten
kaart 4/5: hartkaarten/van binnenuit
kaart 6/7: bewuste gevoelens/het denken..kaarten die over de houding vertellen naar buiten toe
kaart 8: toekomst met dit geheel

(kaarten zijn een momentopname..wel over een groter geheel meegenomen/gemiddelde)

Kaart 1: grote arcanakaart, in dit geval de essentie..het gaat om jou..vandaar ook de Keizer. Stugheid op je troon, een onwankelbare positie. Een man oud en wijs. De hele kaart staat zowiezo voor het denken en het intellect. De macht van de keizer is de kracht van de gedachte. De keizerin is echter de moeder die hem al is voorgegaan. Dat wil niet zeggen dat hij minder is. Overeenkomstigheid met het sterrenbeeld ram en de wil om zichzelf te manifesteren.

Kaart 2/3: De Magier en de Keizerin. Twee aspecten die je misschien al wist, maar die toch duidelijk aanwezig zijn om zich te manifesteren in het geheel. De magier en de keizerin. Ik vraag me af of jij een relatie hebt. De kaart de magier verteld ons eigenlijk dat je heel erg op eigen benen wilt en kunt staan..echter de Keizerin daarintegen laat me denken dat je ook wel met het vrouwelijke bezig bent diep van binnen. De magier volgt het pad van de Dwaas op en je neemt een eerste stap tot zelfverwezelijking en eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat mbt de Keizerin een hele hoop diepe aspecten spelen, misschien ook wel het willen hebben van kinderen.

Kaart 4/5 Hart gevoelens: Kelken 6 en munten 6. In deze twee opzichten ben jij denk ik degene die steeds geeft en je hart zegt je ook dat dit het juiste is. Het zijn goede gebaren en mensen ontvangen het ook met plezier..In zekere zin houd het ook jou in stand..

Bewuste gevoelens/het denken, kaart 6 en 7(munten 10 en kelken 8), scenes en vertrekken. Je sluit vaak zaken af door dingen goed voor elkaar te spelen. Je hebt ook het gevoel dat je niks achterlaat als je vertrekt..je hebt bepaalde dingen op dat moment dan afgesloten. Een "macht" die meekijkt bij wat je doet, toeval bestaat niet en zodoende voor momenten/ontmoetingen/alles zorgt. Je geeft je over met de gedachte dat jij de hoofdrolspeler bent.

Toekomst geheel: kaart 8, de Zon. Vreugdevolle kaart. Een blij kind op zijn paard. De zon straalt en het kind straalt ten volste. Ik denk dat je een tijd tegemoet gaat met veel plezier en eigen keuzes. Je bent een speelse jongen die aan de andere kant ook zeker weet waar zijn kracht in te vinden. Daardoor voel je je weer net als vroeger..

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 06-06-2007 00:03:10 ]
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:10:22 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50148971
Verdorie Spellmeista, jij hebt echt een lijntje met de energiëen, zonder al te veel in detail te treden wil ik zeggen dat ik nét een deel van mijn leven heb afgesloten die een tijd heeft bezig gehouden en het had te maken met een dame, dat van het geven is zeker een aspect van mijn persoonlijkheid. ik mis alleen kaart 6 en 7 . Ik ben ze even aan het naleggen met mijn deck . Maar erg bedankt, het wordt gewaardeerd.

[edit: laat maar, helemaal tof! ]
Vrijheid
  woensdag 6 juni 2007 @ 00:33:26 #199
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50149644
Graag gedaan jogy. Als je vragen hebt wil ik die morgenavond beantwoorden. Ik vond het iig leuk om te doen en schrik er soms van hoe bepaalde emoties ook bij mij opduiken tijdens het leggen(dus zaken die ik op mezelf zou kunnen betrekken). trusten
  woensdag 6 juni 2007 @ 07:58:30 #200
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_50152198
Ik wl graag nog een reading krijgen van iemand. Yourguardian is ineens weg . Iemand? ( tevens tvp )
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:13:48 #201
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50252676
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:05 schreef So_Addictive het volgende:
Hallo iedereen,

ik lurk stiekem al een tijdje mee.
Een paar maanden geleden heeft iemand tarotkaarten voor mij neergelegd. Ik had het nog nooit meegemaakt en ik vind het reuzeinteressant. Ondanks dat de kaarten niet allemaal positief waren vond ik het een fijne ervaring.

Zou iemand een legging voor mij willen doen?
Ik zit op dit moment in een situatie waarbij mijn verstand mijn hart tegenspreekt (en andersom).

Mijn naam, geboortedatum, woon/geboorteplaats staan in mijn profiel. Als je nog iets meer wilt weten dan zeg het maar. mijn PM-scherm geeft steeds een foutmelding in IE
Ik ga die van jou binnenkort doen .
Vrijheid
  Moderator vrijdag 8 juni 2007 @ 22:56:24 #202
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50255743
Als iemand tijd en zin heeft zou die voor mij ook een legging willen doen?
Ik heb geen vraag dus graag een algemene legging.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50258569
(een inhoudelijke vraag: ik zie bij sommige posts dat er gevraagd wordt naar de geboortedatum en geboorteplaats of iets in die trant. Waar heb je die voor nodig?)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:30:47 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50258835
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:19 schreef MNR het volgende:
(een inhoudelijke vraag: ik zie bij sommige posts dat er gevraagd wordt naar de geboortedatum en geboorteplaats of iets in die trant. Waar heb je die voor nodig?)
Het is eigenlijk grotendeels voor jezelf om vertrouwen te krijgen dat je een legging kan doen. Vermoedelijk kan het even goed zonder maar ik vind het wel lekker om te kunnen concentreren op een tijd en plaats. Een fotoboek is ook handig vind ik dan. Grotendeels een goed werkend placebo dus.
Vrijheid
pi_50262180
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:19 schreef MNR het volgende:
Ik vind het zelf altijd wel handig om te weten op wie ik me moet focussen, anders heb ik het idee dat ik in de wilde weg zit te leggen. Een nickname vind ik in dat opzicht niet handig omdat hij niks zegt over de persoon zelf. Een foto werkt dan vaak wel weer erg goed. Ik werk zelf het liefst met de volledige naam van de persoon waar ik een legging voor doe. Een naam is heel persoonlijk en staat echt voor wie jij bent.

Misschien is het idd wel een placebo effect, maar ik heb dan wel het idee dat ik de legging persoonlijker maak en misschien daardoor ook treffender .
pi_50262228
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ga die van jou binnenkort doen .
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:20:32 #207
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50280940
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 09:13 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Klikbaar voor grotere versie

Zoals belooft. Nooit geweten dat je een vrouw was trouwens, maakt niet uit verder maar was wel verrast .

Aan je kaarten te zien zit je inderdaad in een strijd, veel zwaarden in de legging. Nou, hier gaan we.

1 - Bewustzijn
Schildknaap van kelken
Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.

2/3 - Gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
2 - 7 van staven
Een man houdt vol angst een staf voor zijn borst gekruist. Hij staat met de benen stevig voor een afgrond. Op de voorgrond van de afbeelding rijzen zes staven naar hem op? Wordt hij dan werkelijk aangevallen? De zes staven kunnen hem niet bereiken - hij vecht tegen geesten. Hij is er zo aan gewend te vechten, zich te verdedigen, dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk in bevindt niet meer kan onderkennen. Hij protesteert niet, hij stelt zich niet nieuw op iedere situatie in, hij reageert machinaal. Wij drukken op deze bepaalde knop en elke keer komt dezelfde reactie! Zijn lichaam is door het vechten sterk geworden, zo voelt hij zich ook alleen in het gevecht sterk. Wat zou er met hem gebeuren als hij opgeeft? Hij gaat de weg van de krijger, hij is een samurai.

duiding
zelfverdediging, angst voor verwondingen
kracht die alleen gedurende de strijd wordt gevoeld
standvastigheid
de weg van de krijger, aikido

3 - Ridder van zwaarden
Hij is de vechter, de krijger, de kruisvaarder, de nee zegger. De schildknaap heeft eindelijk een besluit genomen: Hij wil strijden, hij wil alle onzekerheden achter zich laten. Hij is agressie, aanval, wil, vastberadenheid, totale ontkenning. Hij is bereidt om te doden of gedood te worden. Maar hij vergt te veel van zichelf...

4 - Onderbewustzijn
Koning van zwaarden
Met hem heeft autoriteit door middel van geweld vaste voet aan de grond gekregen en het leed van de koningin is vergeten. Zijn zwaard is gereed voor de strijd. Hij draagt het niet zoals de koningin als een symbool van macht maar hij gebruikt deze met veel energie als duidelijke en zichtbare bedreiging. Zijn ergernis laat hij zien door zijn samengeknepen mond en zijn matte ogen. Hij vertegenwoordigt de autoritaire vader - de vaderfiguur par excellence -, de politieman, de rechter en professor. Hij is verantwoordelijke figuur voor al die gebieden, waar zich institutioneel geweld voordoet. Als we de ridder als kruisvaarder zien, als imperialist, dan is de koning de missionaris, die met de bijbel in de hand volgt. Hij is op het hoogtepunt van de weg der zwaarden aangekomen

5 - Verleden
De hogepriesteres
Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.

duiding:
vrouweljke energie
helder en zuiver, oprecht
helende kracht, spiritualiteit
intuïtie, wijsheid
ascetisch, kuis leven
innerlijke zekerheid en rust
vrede

6 - Toekomst
6 van staven
wij zien een zegetocht. De overwinnaar rijdt met een trotse houding op een mooi paard. Op zijn hoofd draagt hij een lauwerkrans, een ander siert zijn staf, die hij in zijn rechterhand houdt. Naast hem zien wij mensen die ook een staf dragen en hem begeleiden. De overwinnaar straalt succes en optimisme uit. Hij weet, dat hij 'goed' is - hij straalt de kracht en het vertrouwen van ee nleider uit. Zijn positiviteit trekt succes en geluk aan. Hij schijnt goed nieuws te brengen. Onder de mensen om hem heen heerst geestdrift en vreugde.

Duiding:
overwinning, leiderschap
optimisme, positiviteit
zelfverzekerdheid, vertrouwen
waardering in de wereld.

7 - Jij in verhouding tot jezelf
Gerechtigheid
Trek je terug en neem de tijd je leven als een film voorbij te laten gaan. Beoordeel alle herinneringen en wees eerlijk ten opzichte van jezelf. Leg jezelf op een weegschaal en bekijk wat goed en slecht voor je was. Wil je zo verder leven? Wil je ergens iets veranderen? Waar sta je? Ben je tevreden over het resultaat of niet? Als je deze kaart hebt getrokken is het belangrijk voor je deze vragen te stellen. Het is belangrijk om met je hart en ziel je leven te zien zoals het er werkelijk uitziet, zonder te veroordelen, zonder schuldgevoel over het verleden. Wees rechtvaardig tegen jezelf
Je bent in balans, je ziet de waarheid en je bent helder. Je ziet de dingen onder ogen. Maak onvoltooide zaken af.

Duiding:
Heldere geest
Gelijkheid
Neutraal juist oordeel
afwegen en beslissen

Jij in verhouding tot andere en andersom
Matigheid
Mediteer op je hartchakra, merk hoe al je energie die je met open hart kunt opnemen, getransformeerd wordt. Als je uitademt, straal dan zegen en liefde uit. je kunt bewust met je leven omgaan, verlies je niet weer in de materiële wereld, noch in diepe emoties en andere bewustzijnstoestanden. In je leven is een rustpunt gekomen, geniet van alle harmonie en geef andere dat wat in je zit.

het leven als een voortstromende rivier
balans
wortels en vleugels, hemel en aarde.
Harmonie
spel met energie

Hoop/Vrees
Aas van zwaarden
Aas van zwaarden staat voor het element lucht, voor het denken en onderscheiden. het staat voor het verstand dat zegt: 'ik denk, dus ik ben', en 'ik wil!' Het zwaard vernietigt onze illusie en helpt ons op emotionele en verwarrende momenten de feiten te zien en de mist op te laten trekken. Het staat voor scheiding - het is het zwaard dat de navelstreng doorsnijdt en aldus de baby van de moeder scheidt.

duiding:
wilskracht, denken
leed
nee in tegenstelling tot ja
kracht door tegenstand
onderscheiden en beslissen
duidelijkheid

Aanwijzing/synthese/resultaat
8 van zwaarden
Een vrouw staat geblinddoekt in een halve cirkel van 8 zwaarden. Op de achtergrond is een burcht te zien. Haar voeten staan in een plas water.

Zij heeft haar geboorteland, het kasteel verlaten. Maar nu weet ziju niet wat ze met haar nieuw verworven vrijheidmoet doen. Zij heeft nog steeds het gevoel gevangen te zitten. Zij gelooft in haar eigen hulpeloosheid. In feite kan zij op ieder momentde touwen afwerpen, zij zijn slechts los om het lichaam gewikkeld, zij kan de blinddoek van haar ogen afhalen en de situatie aanschouwen zoals deze is. De zwaarden staan weliswaar om haar heenin de aarde maar de weg voorruit is helemaal vrij. Zij zou de verantwoording voor haar volgende stappen zelf kunnen overnemen

duiding:
geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
de illusie gevangen te zijn
niet in staat zelf de verantwoording voor het eigen leven te nemen
crisis

Klaar.

Ik heb niet vaak zo'n duidelijke legging gehad, het overheerst je gevoelsleven echt op het moment. Luister vooral naar de kaarten 'gerechtigheid', Aas van zwaarden en de 8 van zwaarden. De toekomstkaart is er tenminste wel eentje die hoopvol doet stemmen. Denk vooral aan jezelf want daar gaat het uiteindelijk om, als je je niet lekker voelt in een bepaalde situatie moet er verandering in komen anders blijft het zeuren in je achterhoofd en daar word jij niet vrolijk van en je omgeving ook niet.
Vrijheid
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:26:51 #208
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_50281128
Kan iemand een legging voor me doen
Niemand die hier een reading doet helaas. Dan maar een legging
|Iemand ?
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_50295494
Jogy, hartstikke bedankt voor de legging.
Ik heb het geconcentreerd zitten lezen, graag wil ik het even laten bezinken voordat ik er toelichting op kan geven.
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:20 schreef jogy het volgende:

Zoals belooft. Nooit geweten dat je een vrouw was trouwens, maakt niet uit verder maar was wel verrast .
Dat hoor ik wel vaker

[ Bericht 1% gewijzigd door So_Addictive op 10-06-2007 13:43:38 ]
  zondag 10 juni 2007 @ 13:30:04 #210
47102 Elvi
miemkwien
pi_50295591
Jogy wil je voor mij ook zo'n legging doen?
pi_50300950
Ik ben sinds kort ook bezig met tarot kaarten maar nog heel simpel allemaal.
Ben de kaarten aan het leren kennen en de eigen aan het maken.

Zou er iemand voor mij ook een legging willen doen want ben wel heel nieuwschierig wat er uit zou komen.
Ik heb wel een gerichte vraag...
Pm maar als jullie tijd hebben.
  zondag 10 juni 2007 @ 22:50:32 #212
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50314473
Lijstje met mensen die een legging willen krijgen

Senesta
electro-Worm
Elvi
Zus-konijn
Ik doe die van elvi dan wel .
Vrijheid
pi_50321194
Jogy, jouw legging legt de vinger op de zere plek. (niet op de vervelende manier)
Erg in de goede richting van waar ik al een klein tijdje mee rond loop.
Ik zal het proberen om het per kaart toe te lichten.
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:20 schreef jogy het volgende:

[..]

1 - Bewustzijn
Schildknaap van kelken
Deze kaart heb ik nog even nagezocht, die kon ik eerste instantie niet goed plaatsen.
Veel eigenschappen kan ik me op dit moment wel erg in terug vinden.
Op dit moment vind ik vriendschappen erg belangrijk. Ook merk ik aan mezelf dat ik stort in allerlei 'sociale' activiteiten.
Als ik maar de hort op kan, dan vind ik het goed. Misschien om te vluchten van mijn innerlijke strijd?
quote:
2/3 - Gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
2 - 7 van staven
Ik ben nog nét niet op het punt waar ik zeg, ' Nu is het genoeg' . IK weet 100% zeker dat dat punt eraan zit te komen.
Ik wil het goede moment afwachten, en alles rationeel overzien voordat ik daadwerkelijk tot actie over ga.
Ik moet eerst zeker van mijn zaak zijn.
quote:
3 - Ridder van zwaarden
Normaal gesproken ben ik heel erg direct, open en tja ooit wel eens bot
Nu prop ik mijn gevoelens op en dat doe ik nóóit. Het voelt ook heel vreemd en ik heb het idee dat ik ploffen sta.
Maar voor mijn situatie is dat beter om het even voor mijzelf te houden.
quote:
4 - Onderbewustzijn
Koning van zwaarden
Assertief, rationeel. Ik heb mezelf op dit moment los gekoppeld van mijn gevoel, en laat me niet door gevoelens lijden.
Zie ook 7 van staven.
quote:
5 - Verleden
De hogepriesteres
Ik ben de laatste tijd heel erg bewust geworden van mezelf.
Ik merk ook dat ik kalmer en geduldiger ben geworden.
Ik kan ook veel meer van kleinere dingen genieten.
quote:
6 - Toekomst
6 van staven
Dit ziet er hoopvol uit. Leuke kaart.
Ik ben erg bang om de juiste keuze te maken.
Twijfels, twijfels...
Deze kaart is geruststellend.
quote:
7 - Jij in verhouding tot jezelf
Gerechtigheid
Nu moet ik voor mezelf uitmaken wat ik ga doen. Wat goed voor mij is. Het is mijn keuze.
Dus de gevolgen van mijn keuze moet ik ook ondervinden.
quote:
b]Jij in verhouding tot andere en andersom[/b]
Matigheid
Ik probeer op dit moment vooral rustig aan te doen, niks overhaast.
Gek, normaal ben ik niet zo zelfbeheerst
quote:
Hoop/Vrees
Aas van zwaarden
Ik ben vastberaden, ik ben op zoek naar de waarheid.
Ik wil het verhaal van beide kanten horen.
Dan pas kan ik verder.
quote:
Aanwijzing/synthese/resultaat
8 van zwaarden
Ik ben bang voor verandering, aan de andere kant smacht ik er naar.
Ik merk dat afstand aan het maken ben. Puur omdat ik niet nog meer gekwetst wil worden.
quote:
Ik heb niet vaak zo'n duidelijke legging gehad, het overheerst je gevoelsleven echt op het moment. Luister vooral naar de kaarten 'gerechtigheid', Aas van zwaarden en de 8 van zwaarden. De toekomstkaart is er tenminste wel eentje die hoopvol doet stemmen. Denk vooral aan jezelf want daar gaat het uiteindelijk om, als je je niet lekker voelt in een bepaalde situatie moet er verandering in komen anders blijft het zeuren in je achterhoofd en daar word jij niet vrolijk van en je omgeving ook niet.
Hij was echt duidelijk.
Misschien is het door mijn toelichting, nu ook duidelijk waar mijn 'strijd' over gaat

Dank je wel.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:23:18 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50321371
Bedankt voor je uitleg addictive en ik kan wel iets bedenken inderdaad. Succes/sterkte ermee. .
Vrijheid
pi_50321621
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef jogy het volgende:

Senesta
electro-Worm
Elvi
Zus-konijn
Ik kan voorlopig even geen leggingen doen. Ik heb het wat te druk en ga binnenkort ook al vrij snel op vakantie. Als ik terug ben ga ik waarschijnlijk wel weer leggen .
  maandag 11 juni 2007 @ 14:58:06 #216
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50332595
k bedankt voor de mededeling..ik zal kijken voor wie ik wat kan betekenen binnekort
pi_50363720
@jogy en Geartsjuh: bedankt voor jullie uitleg. Ik vat m
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:41:12 #218
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50364665
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:50 schreef jogy het volgende:

Senesta
electro-Worm
Elvi
Zus-konijn
ik kan er ook wel eentje gebruiken
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:13:43 #219
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50382104
Ik heb zus_konijn een PM gestuurd..momenteel doe ik eerst mensen die nog helemaal niet zijn geweest in de loop van de tijd. Dus zus_konijn doe ff terug PM-en
pi_50388988
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:13 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb zus_konijn een PM gestuurd..momenteel doe ik eerst mensen die nog helemaal niet zijn geweest in de loop van de tijd. Dus zus_konijn doe ff terug PM-en
Jij hebt nu ook een PM

[ Bericht 2% gewijzigd door Zus_konijn op 13-06-2007 09:20:38 ]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:21:48 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_50389945
Jogy heb je mijn geboortedatum en plaats nog nodig?

06-09-1983 te Gouda
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:25:52 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50390147
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:21 schreef Elvi het volgende:
Jogy heb je mijn geboortedatum en plaats nog nodig?

06-09-1983 te Gouda
Top . misschien vanavond en anders donderdag .
Vrijheid
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:01:55 #223
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50425435
Ik heb de legging voor Zus_Konijn gedaan. Alle persoonlijke gegevens laat ik uiteraard buiten beschouwing. Haar vraag luidde: hoe komt ze verder in het paranormale--hoe kan ze zich manifisteren in het paranormale.

3 kaarten:
hoofd(gedachte)
hart(gevoel)
buik(waar ligt het diepere verscholen)

Teneerste leuke vraag die je stelde Zus_konijn! Ik heb gekozen voor een legging met drie kaarten die hierboven kort uitgelegd worden.

De gedachte kaart: de Heremiet
Wanneer je met het paranormale wilt beginnen zul je je moeten afsluiten. M.a.w.: ramen dicht, niet gestoord willen worden(telefoon uit/geen storende factoren/en msn uit..computer uit). De heremiet is een kaart die zegt dat je dit dus alleen moet doen, bij voorkeur in het donker met enkele kaarsen en met volledige rust en opperste concentratie. Ga er ook even goed voor zitten als je met iets begint. Deze zaken zouden jou verder kunnen laten groeien.

Hart(gevoelens): Aas van de Zwaarden
De hartkaart laat ons zien dat je voor je gevoel wilskracht zal moeten tonen. Het is het denken van: "Ik wil", maar het is niet zo simpel als dat..het besef ervan is ook heel belangrijk. Je zult ook duidelijkheid moeten scheppen in wat je precies wilt. Er zijn verschillende manieren om met het paranormale in aanraking te komen. De simpelste is het gewoon doen van, echter je kunt tarot leggen, pendelen, i-tjing etc. Ben ook niet te makkelijk met het kiezen ervan. Onderscheid eerst je kracht door bijv. erover te lezen alvorens te beslissen. Vragen kun je ons ook stellen eventueel..mits ze niet geheel offtopic gaan en anders open je er een appart topic over hier.

De buikgevoelens mb.t. dit onderwerp(de wat diepere gevoelens) Kelken 5.
Misschien dat je in zekere zin eerst af dient te rekenen met het verleden. Zolang je over in het verleden gebeurde zaken verdrietig bent, ben je blind voor het nieuwe. Het besef en een 180 graden draai zijn noodzakelijk om tot volle potentie te komen in dit gebeid. Op de kaart zien we een gestalte die drie omgevallen kelken achter zich heeft. Deze zijn gevallen en hij zou dus het liefst vooruit kijken. Het is vaak handig om een bepaald deel van je leven af te sluiten alvorens verder te gaan met zoiets als het paranormale voordat er een bepaald besef optreed, maar misschien is dit al gebeurt en ben je nu juist klaar voor de volgende stap.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spellmeista op 13-06-2007 21:08:49 ]
pi_50426863
De gedachte kaart: de Heremiet
Wanneer je met het paranormale wilt beginnen zul je je moeten afsluiten. M.a.w.: ramen dicht, niet gestoord willen worden(telefoon uit/geen storende factoren/en msn uit..computer uit). De heremiet is een kaart die zegt dat je dit dus alleen moet doen, bij voorkeur in het donker met enkele kaarsen en met volledige rust en opperste concentratie. Ga er ook even goed voor zitten als je met iets begint. Deze zaken zouden jou verder kunnen laten groeien.

Ik wist op een of andere manier dat een kaart met deze betekenis naar boven zou komen.
Ik kan op het moment namelijk moeilijk mijn rust vinden en moet ontdekken wat voor mij het beste werkt.
Dus in het donker met kaarsen zou een goede mogelijkheid zijn voor mij omdat dan weinig mij kan afleiden.

Hart(gevoelens): Aas van de Zwaarden
De hartkaart laat ons zien dat je voor je gevoel wilskracht zal moeten tonen. Het is het denken van: "Ik wil", maar het is niet zo simpel als dat..het besef ervan is ook heel belangrijk. Je zult ook duidelijkheid moeten scheppen in wat je precies wilt. Er zijn verschillende manieren om met het paranormale in aanraking te komen. De simpelste is het gewoon doen van, echter je kunt tarot leggen, pendelen, i-tjing etc. Ben ook niet te makkelijk met het kiezen ervan. Onderscheid eerst je kracht door bijv. erover te lezen alvorens te beslissen. Vragen kun je ons ook stellen eventueel..mits ze niet geheel offtopic gaan en anders open je er een appart topic over hier.

Ik ben op het moment erg nieuwschierig in veel dingen, en weet nog niet op welk gebied mijn echte gevoel ligt.
[i]Dus moet me denk ik in meerdere dingen verdiepen en kijken wat ik daarbij voel.
[/i]

De buikgevoelens mb.t. dit onderwerp(de wat diepere gevoelens) Kelken 5.
Misschien dat je in zekere zin eerst af dient te rekenen met het verleden. Zolang je over in het verleden gebeurde zaken verdrietig bent, ben je blind voor het nieuwe. Het besef en een 180 graden draai zijn noodzakelijk om tot volle potentie te komen in dit gebeid. Op de kaart zien we een gestalte die drie omgevallen kelken achter zich heeft. Deze zijn gevallen en hij zou dus het liefst vooruit kijken. Het is vaak handig om een bepaald deel van je leven af te sluiten alvorens verder te gaan met zoiets als het paranormale voordat er een bepaald besef optreed, maar misschien is dit al gebeurt en ben je nu juist klaar voor de volgende stap.

Het is moeilijk om bepaalde dingen zomaar af te sluiten, dat vind ik teminste.
Hier ben ik op het moment ook mee bezig, vandaar dat ik misschien weer moeilijk mijn rust kan vinden op dit moment.
----------

Ik wil je bedanken voor je tijd en energie, en ik vind het een mooie legging dat echt betrekking heeft op mij op dit moment.
Ik wil graag met het paranormale doorgaan, ik heb het gevoel dat dat voor mij ook erg ontspannend gaat werken als ik eenmaal mijn ding gevonden heb hiermee.

pi_50427394
Zou iemand een legging voor mij kunnen doen? Ik sta op het moment voor een tweeprong, en ik ben zeer benieuwd wat voor inzicht de kaarten zouden kunnen bieden. Mocht er verdere info nodig zijn, dan kan er natuurlijk altijd ge PM't worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')