abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:40:25 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45510954
Vorige topic: Leggingen, lezingen en dobbelstenen ect. voor iemand anders

De bedoeling is dus dat men hier een legging/lezing/dobbelstenen/iets anders aan kan vragen en dat andere deze dan uitvoeren voor ze.

De mensen die nog in de rij staan zijn:
realvision
Sitethief
mousy31
neotribalist
Darklight

Als er nog mensen zijn die tarotkaarten kunnen leggen en bereid zijn om dit te doen, graag! Wat ook leuk is is natuurlijk andere manieren van 'lezen'. Die zijn op het moment heel erg in short supply. Anyway, game on .

Een verzoekje in dit topic:
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:52 schreef Elvi het volgende:
Gezocht:

- iemand die (GOED) kan pendelen
- iemand die een vraag heeft
- iemand die samen met mij wil pendelen.

Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed in Naja.. hij doet t niet zeg maar Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
Tekst van het originele topic:
quote:
Op maandag 20 februari 2006 16:53 schreef displission het volgende:
In navolging van het topic pluk de kaarten 1 en 2 wil ik hier graag verder gaan. In de vorige twee topics hebben we vooral leggingen van tarot gedaan. Op het eind van het eerste topic was yourguardian bezig lezingen te geven. Hij gaat dan rustig aan een tafel zitten, maakt zijn gedachten leeg en praat met je gidsen, je hogere zelf..ik moet zeggen YG je hebt dit ook voor mij gedaan en ik ben erg impressed en ik denk wel velen hier.

In het tweede topic pluk te kaarten was het volgens mij Senesta die de dobbelsteen gooide en dat er uit rolde.

Mijn vraag is aan vele leggers etc...zouden jullie eventueel wat tijd kunnen opbrengen om hier een kleurrijk topic van te maken, waar verschillende leggingen en lezingen aan bod komen? Misschien dat je in het weekend een uurtje vrij hebt en het leuk vind om eens voor iemand te leggen of te dobbelen of wat je dan ook doet(misschien pendel je wel). Ikzelf vind het altijd erg leuk om voor iemand te leggen.

[ Bericht 33% gewijzigd door jogy op 22-01-2007 12:54:14 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:56:34 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_45511422
tvp....anders zoek ik mij straks helemaal gek....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:25:04 #3
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_45512172
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef Susie het volgende:
tvp....anders zoek ik mij straks helemaal gek....
Voor mij ook dan maar.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:35:46 #4
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45512443
TEEEVEEEPEEE!!11

Ik wacht geduldig op mijn beurt
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:38:08 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45512500
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
TEEEVEEEPEEE!!11

Stuk ongeduld .
Vrijheid
pi_45513068
Voor de mensen die de leggingen doen: top!!!!!
pi_45513311
Zijn er nog mensen die iets anders doen dan tarot?

Zijn er mensen die inderdaad dobbelen bijvoorbeeld? Of pendelen?
pi_45519402
Ik heb een algemene legging gedaan voor cheqy, met de nadruk op het gebied van werk. Ik heb bewust niet uitgebreid je posts uit het vorige topic gelezen omdat daar erg veel informatie in staat en dat mijn interpretatie van de legging kan beïnvloeden.

Ik heb de legging gedaan volgens de methode van het Keltisch Kruis. Voor als je hier niet zo bekend mee bent, de positie van de kaarten hebben bij mij de volgende betekenis:

• De eerste kaart staat voor de huidige situatie of vraag.
  • De tweede kaart ligt dwars over de eerste en staat voor de directe invloeden die op de vraag of situatie van toepassing zijn. Bv. toekomstige krachten of mensen die de vragensteller tegenwerken of steunen.
  • De derde kaart staat voor recente omstandigheden die van invloed zijn op de vraag.
  • De vierde kaart staat voor gebeurtenissen uit het recente verleden of invloeden die net voorbij zijn.
  • De vijfde kaart staat voor het mogelijke doel van de vraag of situatie.
  • De zesde kaart staat voor toekomstige invloeden.
  • De zevende kaart staat voor negatieve emoties.
  • De achtste kaart staat voor de houding van familie en vrienden.
  • De negende kaart staat voor de hoop en idealen die jij hebt bij de vraag of situatie.
  • De tiende kaart staat voor de uitkomst, het resultaat.

Hier zijn de kaarten die ik voor je heb gelegd :

1. Huidige positie:
    Acht van de Kelken

Kernwoorden: zwaarmoedigheid, afzien, verlies, teleurstelling, scheiding, reizen, weggaan, afscheid nemen

Kelken Acht is een van de drie 'vertrek-kaarten' van de tarot, en staat voor afscheid nemen met een bezwaard gevoel. We vertrekken uit een omgeving waarin we gewend waren en gaan weg van mensen en dingen die ons na aan het hart liggen. Hij geeft ook aan dat we zoeken naar zingeving. Vindt je wat je nu doet nutteloos? Hoop je ergens anders vervulling te vinden?

2. Directe invloeden:
    De Wereld

Kernwoorden: greep krijgen op zaken, je leven zelf inrichten, zelfverwerkelijking, mogelijkheden, winst, volmaaktheid, harmonie

Deze kaart vertegenwoordigt voldoening, het eindpunt van de reis, de voltooiing van een cyclus. We zijn gearriveerd en hebben ons doel bereikt. Een hervonden eenheid en de ervaring van harmonie en een blijde afloop. Op het niveau van innerlijke ervaring is dit een kaart van zelfkennis, van vreugdevolle wijsheid en het geeft aan dat we een beslissende stap hebben gezet op weg naar authenciteit en volledigheid. Op het terrein van gebeurtenissen staat De Wereld voor gelukkige tijden, waarin we van ons bestaan kunnen genieten. Deze kaart kan ook betekenen dat we internationaal contact hebben of (gaan) reizen.

3. Recente invloeden:
    De Hogepriester (ook wel bekend als de Hierofant)

Kernwoorden: barmhartigheid, goedheid, adviezen, opvoeding, moraal

Deze kaart, die ook wel Hogepriester wordt genoemd, staat voor een diep gevoel van geloof en vertrouwen en vertegenwoordigt samen met De Hogepriesteres en De Ster een van de drie beschermende kaarten van de Tarot die het verloop van een gebeurtenis gunstige vooruitzichten geeft. Op het vlak van arbeid laat deze kaart ons zien dat we ons met fundamentele zaken bezighouden. De Hiërofant staat voor het zoeken naar diepere inhouden en een waarachtige roeping.

In mijn boek staat hier ook bij: Wanneer men zijn verwaarloosde talenten onderkent, is het nooit te laat deze voor andermans plezier te ontwikkelen.

4. Voorbije invloeden:
    Vier van de Pentakels

Kernwoorden: afgesloten zijn, op je geld zitten, vasthouden aan wat je hebt, hebzucht, opgejaagdheid, tegenstand, vertraging, vastklampen

Pentakels Vier toont een overdreven drang naar zekerheid. De door de kaart gekenmerkte levenshouding heeft iets vijandigs tegenover het leven, omdat we ons tegen de levenstroom willen verzetten en angstvallig vasthouden aan wat we hebben. Op deze positie geeft hij aan dat je je in het verleden hebt vastgehouden aan wat je toen had en bang was voor verandering.

5. Het mogelijke doel:
    Vijf van de Staven

Kernwoorden: gezamenlijk aan iets werken, iets opbouwen, iets is onder constructie. Ook: schijngevecht, strubbelingen, wedstrijd, krachtmeting, geharrewar

Staven Vijf is de kaart van de uitdaging, de krachtmeting of de sportieve wedstrijd. Het is geen destructieve kaart, ze doet een beroep op al ons kunnen. Meestal zit er wel een speels kantje aan, soms is er met deze kaart een beetje geharrewar, een beetje gedoe.

Deze kaart op het positie van het hoger doel doet mij vermoeden dat het hier gaat om een uitdaging en jezelf bewijzen op een bepaald vlak. Deze kaart deed mij gelijk denken aan het opbouwen van iets en het juist gezamenlijk aan iets werken i.p.v. strubbelingen. Ik interpreteer hem gevoelsmatig iig niet negatief.

6. Toekomstige ontwikkeling:
    Koningin van de Kelken

Kernwoorden: vreugde, wijsheid, minnares, liefdevol, succes, geluk, voorgevoelens, spiritualiteit, contact met andere niveaus

Kelken Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke kant van het element water en staat voor fijngevoeligheid, inlevingsvermogen, mediamieke gaven en offervaardigheid. Zij is het symbool van helpende en genezende krachten. Zij geeft aan dat je in de toekomst meer in contact komt met je gevoel en meer op je gevoel durft te varen. Je toont je inschikkelijk naar je lot.

7. Negatieve emoties:
    Acht van de Zwaarden

Kernwoorden: het gevoel vast te zitten, je gebonden voelen, het gevoel hebben geen kant op te kunnen, krachteloosheid, stilstand, onzekerheid, machteloosheid, isolement.

Zwaarden Acht geeft aan dat we een belangrijk deel in onszelf niet tot leven laten komen, en symboliseert remmingen of blokkades. Ze kenmerkt een beetje de 'Ja maar...' houding. Bij alles is het enige wat tussen ons en de dingen die we willen doen, worden of hebben in staat, ons eigen 'maar'.

8. Familie en vrienden:
    Acht van de Staven

Kernwoorden: slagvaardigheid, snelheid, daadkracht, spoedige gebeurtenis, bewogen tijden, twijfel, onzekerheid.

Staven Acht is de enige van de 78 tarotkaarten die een duidelijke aanwijzing geeft dat er een gebeurtenis voor de deur staat. Ze wijst erop dat er iets aan de gang is, dat er iets in de lucht hangt, en dat het sneller dan misschien verwacht wordt al gaat gebeuren. Meestal brengt deze kaart blijde gebeurtenissen.

Op deze positie geeft deze kaart aan dat je omgeving je stimuleert slagvaardig op te treden en snelheid achter de zaak te zetten. Hij kan ook duiden op ontmoetingen met nieuwe mensen, gesprekken en het zoeken van contact.

9. Hoop en idealen:
    Koning van de Kelken

Kernwoorden: goede raad, grootmoedig, minnaar, invloed, helper, rijp, rots in de branding, verantwoordelijkheid, gezinshoofd.

Kelken Koning spiegelt de mannelijke kant van het element water, ons zoeken naar transcendente ervaringen en mystieke eenwording, of hoe je het onnoembare ook maar zou kunnen omschrijven. Je hoopt dat je plannen slagen en dat je je innerlijke drijfveren aan de buitenwereld kan tonen.

10. De uitkomst:
    De Keizer

Kernwoorden: Heerser, vorst, meester, macht, verantwoordelijkheid, vader

Deze kaart staat voor ons realisme en ons verlangen naar stabiliteit en zekerheid. Deze kaart toont onze zin voor orde en nuchterheid, voor discipline en verantwoordelijkheid, en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in ons leven. Op het vlak van werk staat De Keizer voor heldere concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Het is hard werken waarbij het welslagen van onze plannen helemaal van onze eigen discipline afhangt. De dingen zullen ons niet komen aanwaaien. In het kort komt het erop neer dat je uiteindelijk wel structuur en zekerheid kan vinden, mits je genoeg standvastigheid en discipline kan opbrengen.

Samenvatting:
    De kaarten geven duidelijk aan dat je zoekt naar iets op werkgebied waar je jezelf in kan uiten en waar je je lekker in voelt (de eerste kaart, de derde en de negende). Wat ook heel duidelijk naar voren komt is je lot in eigen handen nemen (de tweede kaart). In de legging komt naar voren dat je vasthoudt aan wat je nu hebt (kaart vier) en dat je bang bent om bepaalde stappen te nemen of juist het gevoel hebt dat niet te kunnen (kaart zeven). Je omgeving stimuleert echter je daadkracht (kaart acht) en het resultaat van je situatie is dan ook afhankelijk van de mate waarin jij uiteindelijk de discpline kan opbrengen om dat te doen wat je moet doen (kaart tien). In de legging komt niets naar voren wat je tegenhoudt in deze situatie, behalve jijzelf en je angst om stappen te zetten. Zodra je dat overwint ben je ‘de Keizer’ en zit je op je plek .

[ Bericht 0% gewijzigd door Geartsjuh op 20-01-2007 00:12:04 ]
  • pi_45519600
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 18:35 schreef NeoTribalist het volgende:
    TEEEVEEEPEEE!!11

Een legging doen is nogal wat werk en ik ga er graag uitgebreid voor zitten. Ik gooi niet zomaar wat kaarten op tafel . Dus het vraagt altijd een hoop tijd en dat moet je ook maar net hebben. Vandaar dat het soms wat lang kan duren voordat je aan de beurt bent . Maar je geduld wordt vast beloond .
      vrijdag 19 januari 2007 @ 22:39:29 #10
    96407 cheqy
    Niet om te roken nee.
    pi_45520227
    Geartsjuh bedankt voor de legging.
    Ik heb het net even door gelezen maar ik ben te moe om nu alles goed op te kunnen nemen. Mijn ogen vallen bijna dicht.
    Ik ga morgen er eens even goed voor zitten.
    Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 22:53:35 #11
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45520659
    Susie, ik ben het niet vergeten hoor maar ik zit op het moment zelf met iets in het hoofd dus ik vertrouw het niet helemaal. Morgen ga ik er nog eens voor zitten, komt goed .
    Vrijheid
      vrijdag 19 januari 2007 @ 23:06:01 #12
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_45521055
    Ik plaats even een tvp, ik zie mijn legging wel komen, .
    Patience is a virtue.
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
      zaterdag 20 januari 2007 @ 19:57:39 #13
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45541493
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 22:53 schreef jogy het volgende:
    Susie, ik ben het niet vergeten hoor maar ik zit op het moment zelf met iets in het hoofd dus ik vertrouw het niet helemaal. Morgen ga ik er nog eens voor zitten, komt goed .
    En ik nu helemaal even ingelogd om te lezen wat mij allemaal te wachten staat.... nu das dus niets! Ook mooi toch?
    Grapje hoor, ik wacht geduldig af!!
      zaterdag 20 januari 2007 @ 20:37:27 #14
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45543013
    ik zal morgen..mijn "rustdag" iemand voor mijn rekening nemen..deze persoon wordt niet gekozen op basis van volgorde, maar "gewoon" via russisch roulette nee ik pik er gewoon eentje uit..het maakt me niet zoveel uit wel ik kijk wel..dus je bent gewaarschuwd
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zaterdag 20 januari 2007 @ 20:47:06 #15
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45543297
    De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zondag 21 januari 2007 @ 00:39:04 #16
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45549465
    Zo, alles uit de weg wat uit de weg moest zijn voor mij dus ik ben weer helder. De legging komt nu ook een stuk beter over dan gisteren.

Sorrie, geen seizoenskaarten, daar ben ik niet echt in thuis maar gewoon een legging voor je met een toekomstkaart en een vooruitzicht .

Het bewuste
    De hogepriester

De hogepriester vertegenwoordigt de spirituele macht, hij is niet geweldadig van aard
    Hij regeert niet door persoonlijke macht maar door de macht van het geloof wat hij vertegenwoordigt
    Hji sluit de fase van sociale betrekkingen af
    Na de moeder en de vader komt de priester die het begrip over goed en kwaad gestalte geeft, hij is een heilige maar alleen omdathij van andere zondaars maakt.
    Met zijn uitgestrekte armen heeft de magier boven en beneden, hemel en aarde met elkaar verenigd. Het gebaar van de hogepriester haalt deze uit elkaar en onderscheidt ze
    Op ander gebied is hij echter de meester die zoals zijn naam al zegt de geheimen kan verondigen. Hij is de brug, de uitnodiging in het onbekend, degene die op de waarheid wijst
    In de dierenriem komt de hogepriester met de stier overeen

Korte duiding: wie ben jij bij deze kaart, als je jezelf als een van de monniken ziet dan verlang je naar de meester die meer kennis heeft dan jij. Je wilt antwoorden op je vragen hebben, je wilt dat er iemand bij je hoort, iemand die je leiding kan geven. Je bent bereid hulp te vragen. Je wilt nieuwe gezichtspunten, inzichten verwerven en andere dimensies leren kennen. Je verlangt naar het hogere, naar god, naar religie. Als je jezelf als priester ziet dan ben je in staat andere mensen op hun weg te begeleiden. B.v. als priester, onderwijzer of therapeut.

duiding
    religie en religieuze ceremonies, b.v. het huwelijk
    spirituele leider, inwijding
    Hiërarchie
    zoektocht naar de sleutel, naar de leer
    moraal

Het gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
    De hogepriesteres

Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.

duiding:
    vrouweljke energie
    helder en zuiver, oprecht
    helende kracht, spiritualiteit
    intuïtie, wijsheid
    ascetisch, kuis leven
    innerlijke zekerheid en rust
    vrede

Schildknaap van staven

Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

Verleden
    Schildknaap van kelken
    Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.

Toekomst
    7 van staven
    Een man houdt vol angst een staf voor zijn borst gekruist. Hij staat met de benen stevig voor een afgrond. Op de voorgrond van de afbeelding rijzen zes staven naar hem op? Wordt hij dan werkelijk aangevallen? De zes staven kunnen hem niet bereiken - hij vecht tegen geesten. Hij is er zo aan gewend te vechten, zich te verdedigen, dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk in bevindt niet meer kan onderkennen. Hij protesteert niet, hij stelt zich niet nieuw op iedere situatie in, hij reageert machinaal. Wij drukken op deze bepaalde knop en elke keer komt dezelfde reactie! Zijn lichaam is door het vechten sterk geworden, zo voelt hij zich ook alleen in het gevecht sterk. Wat zou er met hem gebeuren als hij opgeeft? Hij gaat de weg van de krijger, hij is een samurai.

duiding
    zelfverdediging, angst voor verwondingen
    kracht die alleen gedurende de strijd wordt gevoeld
    standvastigheid
    de weg van de krijger, aikido

Jij in betrekking tot jezelf
    Aas van kelken

De aas van kelken staat voor het element water en voor overvloedige liefde. Er worden onverwachte betrekkingen aangeknoopt. Er duikt iemand op waar niet op gerekend is.

duiding
    gevoel, ontvankelijkheid
    vrouwelijkheid
    liefde en vriendschap
    een onverwacht geschenk
    het spirituele in het materiële
    de heilige graal

Jij met betrekking tot andere en zij tot jou
    5 van zwaarden
    Een mysterieuze kaart! het toont de overwinnaar en de verliezers, die nederig, beschaamd en zwak het toneel verlaten. Het is het moment van de nederlaag en de opstandige wanhopige gevolens erna. Zelfs de lucht schijnt dit te weerspiegelen. Deze kaart straalt een sterk leedgevoel uit. Het staat ook voor de gevoelens die wij ervaren als we verlaten worden. Denk erover na waar je jezelf terugvind in deze kaart.

duiding
    verlies, verlatenheid
    schaamte, nederigheid
    zowel het leed van de overwinning als vande nederlaag

Hoop/vrees
    5 van staven

Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.

duiding:
    vreugde over energie, overmoed
    krachtmetingen, vergelijken met anderen
    verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
    de energie gaat geen bepaalde kant op
    besluiteloosheid

Uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat
    De ster

Zoals het water terugvloeit in de oceaan, zo voel je de wens je daarin te laten oplossen, in harmonie met je omgeving te zijn. je zit in de natuur onder de sterrenhemel en verliest je in de uitgetrektheid van het universum. Sta deze gevoelen in jezelf toe. je voelt je natuurlijkheid, zegt ja tegen je lichaam, je geest en ziel. Deze kaart herinnert je eraan hoe geweldig dit geschenk is, een mens durven te zijn.

Wat je problemen op dit moment ook moge zijn, bezin je daarop

duiding
    verlangen naar de goddelijke oorsprong
    grenzeloosheid, oneindigheid
    mens en natuur in goddelijke harmonie
    bewust zijn
    vruchtbaarheid

Klaar.

Aardig wat kaarten met strijd erin moet ik zeggen. Ook eentje met een strijd die vermeden kan worden door niet in oude gedragspatronen te hervallen. Daarbij nog een paar kaarten over ontvankelijkheid en bezinning. Misschien dat daar een oplossing in verborgen zit wat betreft je toekomstkaart. Reageer op elke situatie met een open vizier en conflicten zouden vermeden kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de kaart die de betrekking van andere laat zien denk ik. De eindkaart laat dit ook nog een keer zien.

Laat me even weten of het ergens op slaat voor je .
    Vrijheid
      zondag 21 januari 2007 @ 13:08:23 #17
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45556321
    Dit ga ik even op mij in laten werken.....ik kom later terug met een antwoord. Een eerste reactie is, ja strijd is er zeker op diverse fronten.
      zondag 21 januari 2007 @ 15:00:03 #18
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45560046
    quote:
    Het bewuste
    De hogepriester

De hogepriester vertegenwoordigt de spirituele macht, hij is niet geweldadig van aard
    Hij regeert niet door persoonlijke macht maar door de macht van het geloof wat hij vertegenwoordigt
    Hji sluit de fase van sociale betrekkingen af
    Na de moeder en de vader komt de priester die het begrip over goed en kwaad gestalte geeft, hij is een heilige maar alleen omdathij van andere zondaars maakt.
    Met zijn uitgestrekte armen heeft de magier boven en beneden, hemel en aarde met elkaar verenigd. Het gebaar van de hogepriester haalt deze uit elkaar en onderscheidt ze
    Op ander gebied is hij echter de meester die zoals zijn naam al zegt de geheimen kan verondigen. Hij is de brug, de uitnodiging in het onbekend, degene die op de waarheid wijst
    In de dierenriem komt de hogepriester met de stier overeen

Korte duiding: wie ben jij bij deze kaart, als je jezelf als een van de monniken ziet dan verlang je naar de meester die meer kennis heeft dan jij. Je wilt antwoorden op je vragen hebben, je wilt dat er iemand bij je hoort, iemand die je leiding kan geven. Je bent bereid hulp te vragen. Je wilt nieuwe gezichtspunten, inzichten verwerven en andere dimensies leren kennen. Je verlangt naar het hogere, naar god, naar religie. Als je jezelf als priester ziet dan ben je in staat andere mensen op hun weg te begeleiden. B.v. als priester, onderwijzer of therapeut.

duiding
    religie en religieuze ceremonies, b.v. het huwelijk
    spirituele leider, inwijding
    Hiërarchie
    zoektocht naar de sleutel, naar de leer
    moraal
    Ik denk dat ik mijzelf als een monnik zie; ik ben inderdaad op zoek naar antwoorden en nieuwe gezichtspunten. En grappig dat hier het huwelijk weer genoemd wordt (ik ben namelijk in oktober naar een paranormaal beurs geweest en daar werd het ook genoemd, dat het belangrijk voor mij zou zijn, een paar weken later ben ik gevraagd door mijn vriend, maar nog steeds vind ik het niet belangrijk, we zijn ook nog niets aan het plannen, ik heb wel ja geantwoord ).
    quote:
    Het gevoel en eventuele tegenstrijdigheden daarin
    De hogepriesteres

Je hebt geen reden en geen verklaring nodig voor de beslissingen die je neemt want je volgt je innerlijke stem, je intuitie. Je hebt de helende krachten in je, die je als geschenk ontvangen hebt. onttrek je zoveel mogelijk aan de dagelijkse beslommeringen en mediteer, neem de tijd om naar je innerlijke te luisteren. Wees ontvankelijk, open en duidelijk. Denk erom dat je jezelf niet op een voetstuk plaatsten de terughoudendheid en helderheid van je gevoelens tegenover andere niet met kilheid verwisselt.

duiding:
    vrouweljke energie
    helder en zuiver, oprecht
    helende kracht, spiritualiteit
    intuïtie, wijsheid
    ascetisch, kuis leven
    innerlijke zekerheid en rust
    vrede
    Ik volg zeker altijd mijn intuitie. Ik moet inderdaad meer naar mijn innerlijke luisteren. Ik kan inderdaad kil (ik noem het eerder bot) overkomen.
    quote:
    Schildknaap van staven

Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

Verleden
    Schildknaap van kelken
    Hij is de acteur, zowel in het theater als in het leven. Hij staat altijd op het toneel. Hij is de poëet, de platonische minnaar, de troubadour, die van zijn liefde een geschenk maakt . Hij is de chameante schavuit, vol fantasie, vindinrijk en nieuwsgierig. Maar het risico is dan oppervlakkigheid, aanstellerig sociaal gedrag. Hij moet eerst de smaak van bitterheid proeven voor hij zijn spel kan opgeven en werkelijk de volheid van het leven leert kennen.

Toekomst
    7 van staven
    Een man houdt vol angst een staf voor zijn borst gekruist. Hij staat met de benen stevig voor een afgrond. Op de voorgrond van de afbeelding rijzen zes staven naar hem op? Wordt hij dan werkelijk aangevallen? De zes staven kunnen hem niet bereiken - hij vecht tegen geesten. Hij is er zo aan gewend te vechten, zich te verdedigen, dat hij de situatie waarin hij zich werkelijk in bevindt niet meer kan onderkennen. Hij protesteert niet, hij stelt zich niet nieuw op iedere situatie in, hij reageert machinaal. Wij drukken op deze bepaalde knop en elke keer komt dezelfde reactie! Zijn lichaam is door het vechten sterk geworden, zo voelt hij zich ook alleen in het gevecht sterk. Wat zou er met hem gebeuren als hij opgeeft? Hij gaat de weg van de krijger, hij is een samurai.

duiding
    zelfverdediging, angst voor verwondingen
    kracht die alleen gedurende de strijd wordt gevoeld
    standvastigheid
    de weg van de krijger, aikido
    Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.
    quote:
    Jij in betrekking tot jezelf
    Aas van kelken

De aas van kelken staat voor het element water en voor overvloedige liefde. Er worden onverwachte betrekkingen aangeknoopt. Er duikt iemand op waar niet op gerekend is.

duiding
    gevoel, ontvankelijkheid
    vrouwelijkheid
    liefde en vriendschap
    een onverwacht geschenk
    het spirituele in het materiële
    de heilige graal
    hmmmm....toch een zwangerschap?? Ik bedoel, daar reken ik niet op, ndusss....ik ben er namelijk niet uit of ik het uberhaupt wel zou willen. Door twee paragnosten is het mij al verteld, terwijl ik er niet op die manier mee bezig ben. Zo lees ik deze kaart. Ik weet niet of ik dat goed doe, maar zo voelt het.
    quote:
    Jij met betrekking tot andere en zij tot jou
    5 van zwaarden
    Een mysterieuze kaart! het toont de overwinnaar en de verliezers, die nederig, beschaamd en zwak het toneel verlaten. Het is het moment van de nederlaag en de opstandige wanhopige gevolens erna. Zelfs de lucht schijnt dit te weerspiegelen. Deze kaart straalt een sterk leedgevoel uit. Het staat ook voor de gevoelens die wij ervaren als we verlaten worden. Denk erover na waar je jezelf terugvind in deze kaart.

duiding
    verlies, verlatenheid
    schaamte, nederigheid
    zowel het leed van de overwinning als vande nederlaag
    Ik vind dit geen leuke kaart, want het eerste waar ik aan dacht was mijn moeder. Zij is nu in een gevecht tegen kanker, alhoewel de berichten positief zijn, was dit wel de eerste gedachte. Daarnaast zou het wellicht te maken kunnen hebben met mijn werk. Ik ben (en daar komt ie dan) in strijd met mijzelf; wil ik wel promotie maken tot manager of niet. Neem ik de kans als die zich voordoet om te solliciteren naar die functie met de kans dat ik afgewezen wordt en ga ik dan als verliezer het podium af......wil ik dat wel?
    quote:
    Hoop/vrees
    5 van staven

Het gevecht wordt licht opgevat, als een schijngevecht, een vorafgesproken treffen. bij deze kaart zien we dat het element vuur niet stil kan staan, zijn energie is de beweging, de dynamiek. de jongeren vechten net als kinderen uit overmoed, pure vreugde om de bruisende energie die zij voelen. het is plezier in het duel, de krachtmeting met andere - zij zijn alleen maar in het spel geïnteresseerd, niet in de overwinning of om andere te verwonden. Vaak kunnen we in hen ook de verschillende 'ikken' herkennen, die zo vaak in onszelf met elkaar in strijd zijn. ieder zegt iets anders, iedereen heeft een ander, beter idee. we hebben geen doel, wij kunnen niet verder gaan, wij zijn onduidelijk en besluiteloos.

duiding:
    vreugde over energie, overmoed
    krachtmetingen, vergelijken met anderen
    verschillende 'ikken', ideëen zijn in strijd met elkaar.
    de energie gaat geen bepaalde kant op
    besluiteloosheid
    Besluiteloos ja. Zoals ik het hierboven al heb beschreven.
    quote:
    Uitzicht, aanwijzing, synthese, resultaat
    De ster

Zoals het water terugvloeit in de oceaan, zo voel je de wens je daarin te laten oplossen, in harmonie met je omgeving te zijn. je zit in de natuur onder de sterrenhemel en verliest je in de uitgetrektheid van het universum. Sta deze gevoelen in jezelf toe. je voelt je natuurlijkheid, zegt ja tegen je lichaam, je geest en ziel. Deze kaart herinnert je eraan hoe geweldig dit geschenk is, een mens durven te zijn.

Wat je problemen op dit moment ook moge zijn, bezin je daarop

duiding
    verlangen naar de goddelijke oorsprong
    grenzeloosheid, oneindigheid
    mens en natuur in goddelijke harmonie
    bewust zijn
    vruchtbaarheid

Klaar.

Aardig wat kaarten met strijd erin moet ik zeggen. Ook eentje met een strijd die vermeden kan worden door niet in oude gedragspatronen te hervallen. Daarbij nog een paar kaarten over ontvankelijkheid en bezinning. Misschien dat daar een oplossing in verborgen zit wat betreft je toekomstkaart. Reageer op elke situatie met een open vizier en conflicten zouden vermeden kunnen worden. Hetzelfde geldt voor de kaart die de betrekking van andere laat zien denk ik. De eindkaart laat dit ook nog een keer zien.

Laat me even weten of het ergens op slaat voor je .
    Komt allemaal heel zwaar over, bezinnen op wat mijn problemen ook mogen zijn.....Zoals ik hiervoor al even kort zei; strijd is er wel; wat wil ik, wat kan ik en als ik het al kan, wil ik het dan wel?? Om soms gek van te worden. Helemaal als je jezelf een doel hebt gesteld en die door een ander even de grond in wordt geboord (de operationeel manager die duidelijk zegt dat hij mij geen manager ziet worden....en bedankt!) Dus vandaar mijn vraag, zou ik het wel willen. Strijd.....

[ Bericht 3% gewijzigd door Susie op 21-01-2007 15:08:39 ]
      zondag 21 januari 2007 @ 15:09:48 #19
    36072 Susie
    Hatsjikiedeeeeeeee!
    pi_45560384
    Bedankt Jogy!
      zondag 21 januari 2007 @ 18:23:39 #20
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45566430
    wegens sagereinigheid beter vanavond nog geen legging te doen..besloten..toennet..dus verschuiving vind plaats.
    pi_45571380
    ik wacht ook geduldig af
      maandag 22 januari 2007 @ 10:49:38 #22
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45572703
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 15:09 schreef Susie het volgende:
    Bedankt Jogy!
    Geen probleem hoor . En ik zou niet weten of het zwangerschap betekent, het kan ook betekenen dat je gewoon de rust in jezelf moet zoeken om alle strijd op te lossen. Het hoeft geen zwangerschap te betekenen, aangezien je daar zelf ook bij bent . Succes met je moeder trouwens, ik heb iets soortgelijks.
    quote:
    Dit bedoel je zeker met het niet in oude gedragspartronen vervallen. Ik weet niet zo goed hoe ik het bovenstaande moet zien en interpreteren.
    Hoe ik het persoonlijk zie, maar jij weet het beste op welk niveau dan ook natuurlijk, is dat je misschien heel veel met jezelf bezig bent ( geweest ) waardoor je de rest vergeet/op de achtergrond zet.

En het is trouwens altijd een goed idee om elke situatie als nieuw te beschouwen en niet terug te grijpen op oude oplossingen. Elke situatie heeft weer zijn eigen nuance nodig. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening hierover .
    Vrijheid
      maandag 22 januari 2007 @ 11:02:32 #23
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45572987
    realvision neem ik wel voor mijn rekening, misschien vanavond en anders morgen. Nog speciale wensen?
    Vrijheid
      maandag 22 januari 2007 @ 12:04:34 #24
    25889 Sitethief
    Fulltime Flapdrol
    pi_45574573
    Even herpost van de legging die ik aanvroeg, scheelt zoeken:

Michel Everts
    geboren te Eindhoven op 8 april 1986
    Ik heb op dit moment onduidelijkheid over mijn toekomst qua studie.
    En ik heb een nieuwe, wederzijdse liefde.
    Zou graag een beetje zicht op de toekomst krijgen, .
    Als dat kan, .
    Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
    Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
    pi_45576106
    Gezocht:

- iemand die (GOED) kan pendelen
    - iemand die een vraag heeft
    - iemand die samen met mij wil pendelen.

Ik heb wel een pendel maar ik ben er niet echt goed in Naja.. hij doet t niet zeg maar Dus ik wil met iemand pendelen om te zien of we dezelfde uitkomst krijgen. Net als NormalNeo en ik deden met de tarotkaarten
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')