abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50897610
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik ben sinds kort bezig met karakter-handlezingen.
Het zou me leuk lijken zo af en toe een lezing te doen voor mensen hier.

Als je interesse hebt pm me even voor mijn email adres...( voor de foto's )

( het is geen lezing over je levenslijn, maar puur van je karakter...)
Zou je voor mij een keer een lezing kunnen doen ?
Ik heb je een PM gestuurd.
pi_50898118
pm terug QuasaR78
pi_50900271
Waarom bellen jullie niet gewoon naar Veronica? Daar doen ze toch precies hetzelfde.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:07:17 #254
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50900330
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom bellen jullie niet gewoon naar Veronica? Daar doen ze toch precies hetzelfde.
Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:05:20 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50902534
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.
! Je bent zeker wel blij met het niet meer hebben van een voorbeeldfunctie . ?

Anyway, Ali, hier doen we het gratis, duurt meestal alleen maar iets langer voor een antwoord, dat wel . Nu weet ik wel dat jij het rotsvaste geloof hebt dat dit ook weer iets duivels is en dergelijke maar die discussie zou hier offtopic zijn. Al ben je meer dan welkom, mocht je die wens hebben, om er een topic over te maken en je daar uit te leven. Ik kan ook wel een paar kaarten voor jou leggen als je dat wilt .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_50902937
Wat weet jij toch weer een heerlijke positieve draai eraan te geven

Back OT: ik wil over 2 weken ook wel weer een legging voor iemand doen als dat nodig is. En Zus-Konijn, denk dat ik je ook een PM ga sturen, ben wel benieuwd
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:55:03 #257
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50904322
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Soms, heel soms, doet het me best goed om gewoon eens te zeggen waar het op staat.

Hoewel de kans er best is dat ik het in het blauw ook zo gezegd zou hebben.
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:08:09 #258
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50904812
besides..ik vind onszelf vele malen beter dan die veronica garbage !

ja, helaas uw minuut is om..
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 17:16:38 #259
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50905104
Jogy bedankt!

Ik herken een hoop thema's uit de legging, vooral het loslaten van het verleden en het zoeken van een eigen weg is erg actueel op het moment.
Ik heb ook inderdaad wel het gevoel dat het de goede weg is, maar ja het is soms lastig om niet de veiligheid van het bekende te hebben.
Ik ga hem nog even helemaal terug lezen

[ Bericht 90% gewijzigd door senesta op 27-06-2007 19:41:16 (Quote van legging maar even weg gehaald.) ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50907212
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:16 schreef MNR het volgende:
Wat weet jij toch weer een heerlijke positieve draai eraan te geven

Back OT: ik wil over 2 weken ook wel weer een legging voor iemand doen als dat nodig is. En Zus-Konijn, denk dat ik je ook een PM ga sturen, ben wel benieuwd
Oke, kom maar op
pi_50907331
Hahaha! Nou, komt ie dan
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:00:11 #262
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50908614
vanavond ga ik een legging doen voor een ander konijn..(dus niet zus_konijn)

we zullen dat konijntje eens ff wasse, enne myxomatosekonijn maak je staart maar nat..straks komt de aap uit je vacht..eerst nog ff lekker haastig dit hele huis aan gort helpen..omdat een schoon huis heel erg knus is..

sorry jongens ik heb een beetje teveel van het zwarte spul op..wordt rechtgetrokken met geen wijn, maar wel iets italiaans..
pi_50910002
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:00 schreef Spellmeista het volgende:
vanavond ga ik een legging doen voor een ander konijn..(dus niet zus_konijn)

we zullen dat konijntje eens ff wasse, enne myxomatosekonijn maak je staart maar nat..straks komt de aap uit je vacht..eerst nog ff lekker haastig dit hele huis aan gort helpen..omdat een schoon huis heel erg knus is..

sorry jongens ik heb een beetje teveel van het zwarte spul op..wordt rechtgetrokken met geen wijn, maar wel iets italiaans..
Je blijft in de konijnen dus
pi_50914708
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:

[..]

Anyway, Ali, hier doen we het gratis, duurt meestal alleen maar iets langer voor een antwoord, dat wel . Nu weet ik wel dat jij het rotsvaste geloof hebt dat dit ook weer iets duivels is en dergelijke maar die discussie zou hier offtopic zijn. Al ben je meer dan welkom, mocht je die wens hebben, om er een topic over te maken en je daar uit te leven. Ik kan ook wel een paar kaarten voor jou leggen als je dat wilt .
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:19:51 #265
182345 television
schering & inslag
pi_50914776
Hey joog, kun je mij ook een keer een legging aandoen?
Op vrijdag 6 juli 2007 22:29 schreef yvonne het volgende:
Ze weten niet waar ze het over hebben, jouw genialiteit kan alleen maar een bron van inspiratie zijn voor de JAMen van deze wereld.
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:27:24 #266
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50915099
Zou iemand voor mij een legging willen doen? Algemeen/Liefde/School. Pick one. .
  woensdag 27 juni 2007 @ 21:29:36 #267
182345 television
schering & inslag
pi_50915220
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.
Ze weten niet waar ze het over hebben, jouw genialiteit kan alleen maar een bron van inspiratie zijn voor de JAMen van deze wereld.
pi_50916069

( even de foto wat kleiner gemaakt )

Handreading MNR:

Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
Je bent zeer snel van begrip.
Al ben je misschien wel wat ongeduldig met langdradige types.

Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.
Je hecht veel waarde aan tradities en wetten.
Je houd niet van flauwekul en kunt soms erg driftig zijn

Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
Ben je dit niet zit je niet lekker in je vel.
Alles heeft bij jou zijn vaste plekje zodat je alles kunt terugvinden.

Je houd erg van de buitenlucht al mag je wel meer dingen buiten ondernemen.
Ook ben je helemaal gek van dieren, en houd ervan om met ze bezig te zijn.
Let ook goed op je weerstand en hou die op peil.

Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.

Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.

Hier laat ik het even bij, je kunt heel wat via foto's aflezen maar nog meer als je iemand voor je hebt.
Laat me maar weten of dit een beetje jou is

Groetjes,
Zus_konijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Zus_konijn op 27-06-2007 22:17:39 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:26:08 #269
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_50917852
Persoonlijke gegevens M_konijn laat ik buiten beschouwing.

Het spel met de vijf kaarten. Situatie/vraagstelling: solliciteren of aanblijven

Beste M,
ik ga voor jou een andere legging doen dan dat ik normaal doe. De legging heet: het spel met de vijf kaarten en is uitermate geschikt wanneer de legger een bepaalde situatie voorlegd. Ik leg de kaarten omste beurt uit en maak er ook een foto van. Die foto plaats ik onderaan. Ik wil eerst mijn hoofd leegmaken en dat doe ik door er even echt voor te gaan zitten en even niks te doen, gedachtes voorbij te laten komen.

Nou zo te merken is het behoorlijk leeg daarbinnen dus we kunnen beginnen met het eigenlijke werk.

Allereerst leg ik de situatie voor. Concentratie op jouw gegevens. Situatie: solliciteren of aanblijven/situatie werk.

Situatie is voorgelegd: connectie gemaakt. Kaart 1: voor de situatie("voordelen")
kaart 11: Gerechtigheid
De wereld is zoals hij is. Je krijgt hem zo ook te zien. De kaart gerechtigheid is een "simpele" kaart. Je hebt twee zuilen, daarin zit een persoon die jou kent zoals je bent. Als je oog in oog komt met de "persoon" is het afwegen en beslissen. De weegschaal die hij vasthoud geeft dat aan. Het zwaard is wel geheven, maar dit is echter uit voorzorg en wil niet zeggen dat het je gaat raken. Dit is echter wel het moment om vragen te stellen aan jezelf:
  • wil je zo verder leven?
  • wil je ergens iets veranderen?
  • waar sta je?

Zie het als een momentopname in je leven waar je rechtstreeks tegenover jezelf staat. Leg jezelf eens op die weegschaal en weeg vanalles af!

Tegen: het oordeel kaart 20
    Dat een nieuwe situatie aanbreekt door juist te solliciteren kan je beangstigen. Het zou jou persoonlijk eerder tegenspreken om nu ergens anders te beginnen. Persoonlijk weet ik hoe je je voelt omdat ik in een soortgelijke situatie verkeer(in ieder geval een klein beetje). Het is de vastigheid die je had en nu wordt je op een ander vlak gegooid door omstandigheden. Eentje waar jij misschien wel moet kiezen! Weet echter dat er veel banen beschikbaar zijn en jij ook het volste recht hebt om een andere te kiezen of deze baan moet je zeer bevallen.

Kaart 3: de rechter/keuze tussen de twee vorige
    heremiet/kluizenaar
    Dat ben jij! Ik weet dat je hier misschien niet veel mee opschiet, maar jij bent degene die tussen deze twee kaarten staat. Je hebt oa verschillende dingen die je kunt doen:
  • je terugtrekken en goed over de situatie denken
  • tijd voor jezelf nemen bijv. dmv vakantie

Ik denk dat hier ook een mooie kans voor je is weggelegd. Hoewel je het met alle keuzes moet doen die je in dit leven maakt, ongeacht de gevolgen is dit een belangrijke waar je bewust een keuze maakt. Een nieuwe keuze van je hart voor misschien toch wat anders?

Kaart 4: oplossing probleem/oplossing tarot
    kelken 10
    Verder kijken, naar de toekomst kijken. Alles is open en ook open bekijken. Denk dat de toekomst vol vreugde is of gaat worden. Met je gezinnetje, huisje, omgeving, wat die ook moge zijn.

Kaarten optellen en de aanwijzing neerleggen:
    11+10+9+20= 50 / 5+ 0= hogepriester
    Je zou jezelf eens moeten afvragen wie je bent. Dit is een tip die ik je al in het begin gaf, bij de vragen die je kunt stellen(het komt ongeveer op hetzelfde neer). Voor mijn gevoel ben jij de werker en zul je ook genoegen nemen met wat minder, waarbij je niet zo'n hoge eisen stelt. Zoals je aangaf in de PM zijn het vooral de verplichtingen die je zorgen baren. Ik heb maar 1 echt antwoord op jouw vraag: Houd je huidige baan en zoek er wat bij voor een dag. Banen liggen voor het oprapen en ga hier een goede middenweg in zoeken. In jouw situatie lijkt het me verstandig iets achter de hand te hebben en niet zozeer gebonden te zijn aan 1 vaste baan. Jij houdt zelf meerdere sleutels vast en een antwoord zou zijn dat je je op twee vlakken moet gaan begeven. Iets waarmee je nu ook al mee bezig was. Ga ook eens opzoek naar een andere werkgever. Probeer een soort switch te maken naar een enkele(andere) werkgever binnen korte tijd. Wat je iig niet moet doen is wat je nu hebt weggooien hoe moeilijk het ook mag worden. Ook ivm een mogelijke uitkering is het verstandig om zelf geen ontslag te nemen, maar hiervan was je waarschijnlijk al op de hoogte.

Ik hoop dat je hier echt wat aan hebt. Ik wens je heel veel succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spellmeista op 27-06-2007 22:37:19 ]
  • pi_50918223
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:
    Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
    True, true and true
    Vooral dat met die langdradige types, haha. Ik ben idd iemand graag op zoek gaat naar de kern van een gesprek of iets dat speelt. En een langdradig type... daar raak ik gerust mijn concentratie zo nu en dan kwijt.
    quote:
    Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
    Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.

Kan ik me ook in vinden. Ik moest alleen even fronsen toen ik "je hecht.. wetten" en "je houdt.. driftig" zag staan. Ik vind mezelf helemaal niet iemand die veel waarde hecht aan tradities en wetten, maar even later vermoedde ik dat het te maken heeft met hechten aan "dingen die altijd zo geweest zijn".. want daar heb ik wel een handje van
    En flauwekul... ow, ik heb echt een allergie voor mensen die onzin (lees: onwaarheden) verkondigen, die pak ik ook altijd mondig aan. En driftig?? Ik dacht echt van "huh?", maar mezelf iets beter onder de loep nemend kan ik echt wel van fel leer trekken ja, en niet te zuinig

En wat ook heel waar is: als alles op orde is en de richtlijnen zijn mij bekend, presteer ik echt optimaal. Dan is mijn concentratievermogen op haar best.
    quote:
    Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
    Zo waar! (al ben ik de afgelopen 4 jaar daar veel milder in geworden voor mezelf)
    Geloof je me als ik zeg dat ik als ik niet lekker in mijn vel zit ik 's ochtends eigenlijk altijd mijn sleutels kwijt ben
    quote:
    Ik voel me juist een huismus. Al heb ik van tijd tot tijd echt een sterke drang om een groot verlaten stuk zee, duinen of bos op te zoeken. En zo gek ben ik nu ook weer niet op dieren... Al heb ik wel een konijntje dat ik adoreer
    En dat van die weerstand: spijker op z'n kop!
    quote:
    Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.
    Nou, ik had eerst een hekel aan tijd en energie verspilling, maar ik heb er een tijdje van geproefde en rust nu meer op mijn lauweren.
    quote:
    Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.
    Jups

Algemene indruk:
    Leuk Zus_konijn! Ik herken mezelf erin. Het grappige is als ik dan kijk hoe ik van nature ben, dan klopt de beschrijving voor een heel groot deel. Maar om de wereld wat leefbaarder te maken en genuanceerder heb ik mezelf op een aantal punten bijgeschaafd.
    pi_50918997
    Wat leuk om te horen MNR dat het toch wel jou is.
    Wat je zelf al zegt, je moet echt kijken hoe ben JIJ echt en niet hoe ben ik in de samenleving.
      woensdag 27 juni 2007 @ 23:29:54 #272
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50921037
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
    Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzo ) maar het lijkt me zeker wel leuk/interessant om te doen. Dus ok, tof .
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:29 schreef television het volgende:

[..]

Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.
    Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het wel .
    Vrijheid
      donderdag 28 juni 2007 @ 00:18:30 #273
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_50922994
    kut op een baksteen..uhmm ja..wat was dat spreekwoord nu werkelijk?
      donderdag 28 juni 2007 @ 00:20:01 #274
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50923036
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 00:18 schreef Spellmeista het volgende:
    kut op een baksteen..uhmm ja..wat was dat spreekwoord nu werkelijk?
    Een tang op een varken ofzo .
    Vrijheid
    pi_50923356
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 23:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzo ) maar het lijkt me zeker wel leuk/interessant om te doen. Dus ok, tof .
    [..]

[..]

Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het wel .
    Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehouden
      donderdag 28 juni 2007 @ 00:32:05 #276
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50923435
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehouden
    Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijk .

Maw. trap mijn legging helemaal de grond in als het niet klopt, geen enkel probleem.
    Vrijheid
      donderdag 28 juni 2007 @ 00:41:29 #277
    183699 Nairua
    Professioneel autist
    pi_50923685
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:

Hier laat ik het even bij, je kunt heel wat via foto's aflezen maar nog meer als je iemand voor je hebt.
    Laat me maar weten of dit een beetje jou is
    Vind dit overigens wel dermate algemeen dat zat andere mensen zich ermee kunnen indentificeren.
      donderdag 28 juni 2007 @ 06:03:15 #278
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_50926715
    daarover hebben we al eens eerder een discussie gehad..

ik vind trouwens niet dat iedereen of iemand die hier net mee begint zichzelf/haarzelf hoeft te verdedigen. Als je wilt weten wat onze reactie is, omdat hetzelfde gezegd werd toendertijd over tarot ga je ff teruglezen in de topics die hier werden op de eerste pagina's zijn getoond. Ik ga dit nu ook niet helemaal uitleggen omdat ik daar de tijd niet voor heb, echter je legt of leest whatever voor een bepaalde persoon. Mooi als jij je daarin kan terugvinden by the way, maar:

1. de lezing is niet voor jou bestemd, maar voor een bepaalde persoon(dus andere gedachtes/raakvlakken)
    2. algemene termen zullen idd terugkomen(ook in mijn leggingen bijv.) dit heeft te maken dat wij nog net geen fortuneteller zijn uit de Matrix.

De rest moet je zelf maar teruglezen in dit topic:
    Leggingen, lezingen en dobbelstenen ect. voor iemand anders (overzicht) staat ergens hiertussen..een discussie met Mike_Another

moet nu weg..

[ Bericht 34% gewijzigd door Spellmeista op 28-06-2007 06:15:12 ]
    pi_50928444
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 00:32 schreef jogy het volgende:

[..]

Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijk .

Maw. trap mijn legging helemaal de grond in als het niet klopt, geen enkel probleem.
    Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
    pi_50929080
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
    Wil hier even kort op reageren: een tarotlegging van iemand die dat al geruime tijd doet, kun je eigenlijk niet vergelijken met iemand die zich net verdiept in handlezingen. Het ging er mij niet om dat er iets heel specifieks uit zou komen, ik was geintereseerd en ik vond het leuk. Ik vind het nog steeds leuk om te terug te lezen.

Ook met handlezingen kun je dieper gaan, maar als je kijkt naar de grote algemene dingen: de vorm van de hand, de vingerafdrukken, de lengte van de vingers, de dikte van de vingers, de vorm van de nagel, de huidskleur, zijn daar slechts een paar categorieen in en die zijn idd algemeen beschreven (ik heb hier wat over gelezen, vandaar dat ik dat weet).

Ik snap je mening, but try to cut her some slack, will ya . Ze is er net mee begonnen.
    En als je jezelf heel goed hierin kunt vinden, heb je wellicht net van die mooie handen als ik

Btw: Spellmeista was er ook vroeg bij vanmorgen!
      donderdag 28 juni 2007 @ 10:44:34 #281
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50930114
    quote:

[..]

Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijk .
    Vrijheid
    pi_50931228
    quote:

[..]

Tuurlijk komt het algemeen over en kun je je hierin ook indentificeren, maar zo heb ik ook al andere handlezingen gedaan die weer totaal anders waren dan bij MNR, en daar zul jij ook dingen in vinden die jou aanspreken.
    Dat blijft toch wel.

En zoals ik al zei, op een foto kun je veel zien maar in het echt nog veel meer.
    Een foto is beperkt omdat je geen bewegingen kunt zien of bepaalde lijnen e.d.
    pi_50931736
    En dobbelstenen, hoe zit dat dan? Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
    pi_50931785
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 10:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijk .
    Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:21:19 #285
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50933401
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.
    Fair enough .
    Vrijheid
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:38:16 #286
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50933903
    Doet er trouwens iemand hier nog lezingen op basis van iets anders dan Tarot? Ik zou daar dan zeer nieuwsgierig naar zijn, dus als iemand het doet en wat tijd kan vrijmaken, zou ik dat grandioos vinden.
      donderdag 28 juni 2007 @ 14:45:12 #287
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_50938655
    dat vind ikzelf ook het voornaamste wat hier wordt gezegd. We vinden het leuk om te doen en hebben geen verplichtingen verder of iets dergelijks. Dat is lekker makkelijk en je krijgt er toch nog een hele mooie legging voor terug.

@alicey..YourGuardian deed echt supergoede readings.., maar die heeft aangekondigd een tijd te stoppen hiermee..een paar blz terug.

@MNR: ja, ik werk de hele dag en moet vaak om 5 uur opstaan..dan wil ik toch ff kijken in verschillende topics hoe de gang van zaken is
      donderdag 28 juni 2007 @ 23:08:00 #288
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50954999
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.
    Klikbaar

1- Bewustzijn
    Koning van kelken
    De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.

2/3 gevoelens en eventuele tegenstrijdigheden daarin

2 - 6 van zwaarden
    We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven

reis naar een onbekende toekomst
    oude zorgen en angsten maar ook hoop
    berusting in het lot.

3 - De zegewagen
    Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt

duiding:
    een bepaalde richting
    overwinning, helderheid
    balans tussen uitersten
    jeugdige overmoed
    frisse, nieuwe kracht

4 - onderbewustzijn
    Aas van pentakels
    De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke. De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.

Duiding:
    Het leven als een mysterie
    de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
    wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
    het aannemen en loslaten van geschenken
    het 'ja'

5 - verleden
    Koningin van zwaarden
    De sterke moeder, de voorbeeldige opvoedster, de verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw. Welke positie ze ook inneemt ze heeft het door strijd bereikt, door de overwinningen en nederlagen van de ridder. Zij heeft zowel belangstelling als een hard oordeel, zij is afwisselend zacht en streng. Zij heeft van het lijden moeten leren en dat is zij niet vergeten. En dat zal ze ook aan andere doorgeven.

6 - Toekomst
    De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. Je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekkenen je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend, met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. Je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg zich vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf voor het alleenzijn weglopen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het Himalayagebergt, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee

Duiding
    de weg naar het innerlijk
    zoektocht naar het eigen licht
    afkeer van uiterlijkheden
    eenzaamheid
    meditatie
    spanning, intensief zoeken
    'wie ben ik'

7 - Jij in relatie tot jezelf
    Schildknaap van zwaarden
    Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.

8 - Jij in relatie tot andere en andersom
    3 van kelken
    Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
    onbezorgdheid, gemakkelijkheid
    leven, liefhebben, lachen
    het delen van onze vreugde met anderen
    de schoonheid en de geschenken van de natuur

9 - Hoop/vrees
    Schildknaap van staven
    Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.

10 - resultaat/synopsis/aanwijzing
    9 van zwaarden
    Haar leven is een nachtmerrie geworden. Het verhaal van de zwaarden nadert zijn hoogtepunt - het is tijd om wakker te worden! Haar zorgen en angsten zijn zo groot geworden, zij schijnt het leed van de hele wereld op zich te willen nemen. De zwaarden raken haar niet, haar lijden is immaterieel en komt uit haar fantasie voort. Voor haar is het de hoogste tijd om haar zorgen en gevoelens uit te drukken - elk zwaard apart te benoemen, bij de 'kleine' haarzelf betreffende problemen te blijven en zich niet met het abstracte, ver van haar bed 'leed van de wereld'bezig te houden. De mogelijkheden, de levendigheid en energie voor een nieuw begin zijn aanwezig - gesymboliseerd door de rozen vop haar sprei.

Duiding
    nachtmerrie en vertwijfeling
    kwellende gedachten en zorgen
    tijd om wakker te worden
    ontdek je mogelijkheden

Wat vind je ervan? Ik zie in ieder geval veel strijd in de kaarten en, sorrie , veel aanwijzingen in de kaarten dat het goddelijke in jezelf wat je dus afwijst wel aanwezig is. Ik hoop dat jij in relatie tot andere en andersom correct is want dat betekent dan dat je sociale leven wel snor zit of snor kan zitten als je het zou willen dus. De laatste kaart is er tenminste één die ik wel bij je herken wat betreft je postings op FOK! Dat zegt weinig want ik heb nog nooit een biertje met je gedronken dus hoe dat zit mag je zelf beslissen.

Shoot .
    Vrijheid
    pi_50955356
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 22:26 schreef Spellmeista het volgende:
    Persoonlijke gegevens M_konijn laat ik buiten beschouwing.

Het spel met de vijf kaarten. Situatie/vraagstelling: solliciteren of aanblijven

Beste M,
    ik ga voor jou een andere legging doen dan dat ik normaal doe. De legging heet: het spel met de vijf kaarten en is uitermate geschikt wanneer de legger een bepaalde situatie voorlegd. Ik leg de kaarten omste beurt uit en maak er ook een foto van. Die foto plaats ik onderaan. Ik wil eerst mijn hoofd leegmaken en dat doe ik door er even echt voor te gaan zitten en even niks te doen, gedachtes voorbij te laten komen.

Nou zo te merken is het behoorlijk leeg daarbinnen dus we kunnen beginnen met het eigenlijke werk.

Allereerst leg ik de situatie voor. Concentratie op jouw gegevens. Situatie: solliciteren of aanblijven/situatie werk.

Situatie is voorgelegd: connectie gemaakt. Kaart 1: voor de situatie("voordelen")
    kaart 11: Gerechtigheid
    De wereld is zoals hij is. Je krijgt hem zo ook te zien. De kaart gerechtigheid is een "simpele" kaart. Je hebt twee zuilen, daarin zit een persoon die jou kent zoals je bent. Als je oog in oog komt met de "persoon" is het afwegen en beslissen. De weegschaal die hij vasthoud geeft dat aan. Het zwaard is wel geheven, maar dit is echter uit voorzorg en wil niet zeggen dat het je gaat raken. Dit is echter wel het moment om vragen te stellen aan jezelf:
  • wil je zo verder leven?
  • wil je ergens iets veranderen?
  • waar sta je?

Zie het als een momentopname in je leven waar je rechtstreeks tegenover jezelf staat. Leg jezelf eens op die weegschaal en weeg vanalles af!

Tegen: het oordeel kaart 20
    Dat een nieuwe situatie aanbreekt door juist te solliciteren kan je beangstigen. Het zou jou persoonlijk eerder tegenspreken om nu ergens anders te beginnen. Persoonlijk weet ik hoe je je voelt omdat ik in een soortgelijke situatie verkeer(in ieder geval een klein beetje). Het is de vastigheid die je had en nu wordt je op een ander vlak gegooid door omstandigheden. Eentje waar jij misschien wel moet kiezen! Weet echter dat er veel banen beschikbaar zijn en jij ook het volste recht hebt om een andere te kiezen of deze baan moet je zeer bevallen.

Kaart 3: de rechter/keuze tussen de twee vorige
    heremiet/kluizenaar
    Dat ben jij! Ik weet dat je hier misschien niet veel mee opschiet, maar jij bent degene die tussen deze twee kaarten staat. Je hebt oa verschillende dingen die je kunt doen:
  • je terugtrekken en goed over de situatie denken
  • tijd voor jezelf nemen bijv. dmv vakantie

Ik denk dat hier ook een mooie kans voor je is weggelegd. Hoewel je het met alle keuzes moet doen die je in dit leven maakt, ongeacht de gevolgen is dit een belangrijke waar je bewust een keuze maakt. Een nieuwe keuze van je hart voor misschien toch wat anders?

Kaart 4: oplossing probleem/oplossing tarot
    kelken 10
    Verder kijken, naar de toekomst kijken. Alles is open en ook open bekijken. Denk dat de toekomst vol vreugde is of gaat worden. Met je gezinnetje, huisje, omgeving, wat die ook moge zijn.

Kaarten optellen en de aanwijzing neerleggen:
    11+10+9+20= 50 / 5+ 0= hogepriester
    Je zou jezelf eens moeten afvragen wie je bent. Dit is een tip die ik je al in het begin gaf, bij de vragen die je kunt stellen(het komt ongeveer op hetzelfde neer). Voor mijn gevoel ben jij de werker en zul je ook genoegen nemen met wat minder, waarbij je niet zo'n hoge eisen stelt. Zoals je aangaf in de PM zijn het vooral de verplichtingen die je zorgen baren. Ik heb maar 1 echt antwoord op jouw vraag: Houd je huidige baan en zoek er wat bij voor een dag. Banen liggen voor het oprapen en ga hier een goede middenweg in zoeken. In jouw situatie lijkt het me verstandig iets achter de hand te hebben en niet zozeer gebonden te zijn aan 1 vaste baan. Jij houdt zelf meerdere sleutels vast en een antwoord zou zijn dat je je op twee vlakken moet gaan begeven. Iets waarmee je nu ook al mee bezig was. Ga ook eens opzoek naar een andere werkgever. Probeer een soort switch te maken naar een enkele(andere) werkgever binnen korte tijd. Wat je iig niet moet doen is wat je nu hebt weggooien hoe moeilijk het ook mag worden. Ook ivm een mogelijke uitkering is het verstandig om zelf geen ontslag te nemen, maar hiervan was je waarschijnlijk al op de hoogte.

[afbeelding]

Ik hoop dat je hier echt wat aan hebt. Ik wens je heel veel succes!
  • Bedankt voor de legging. Mijn reactie erop...:

Mijn gevoel bij de kaarten en je uitleg zorgt niet echt voor rust helaas . Gevoelsmatig wil ik al een tijdje bij de baan weg (waar ik eerst ook weg moest maar nu dus weer 2 dagen kan blijven) omdat ik me er inhoudelijk niet helemaal op mijn plek voel. Dat terwijl ik het er ook wel gewoon naar mijn zin heb. Het klopt echter niet helemaal waardoor ik ergens 'blij' was dat ik weg moest maar wat nu dus weer niet hoeft...dubbel dubbel! Dat zegt waarschijnlijk ook al wel iets over kaart 1...ik weet echter niet precies wat ik dan wel wil. Bij mijn andere werk (de vaste baan) heb ik het onwijs naar mijn zin en daar wil ik dus ook zeker blijven maar helaas kan ik daar niet bijv. 1 dag uitbreiden. Eigenlijk zou ik op andere vlakken wel iets willen maar ik heb geen idee wat precies...

Het 'grappige' bij kaart 2 is dat het me helemaal niet beangstigd om te solliciteren. In principe wil ik (in ieder geval mijn gevoel) wel weg. Het probleem is dus dat ik niet weet wat ik dan wel wil... Het enige wat mij tegenhoudt om verder te kijken is dat dat de 3e parttime baan is waar ik na een jaar weg moet of wil...ik word ergens moe van mezelf ergens weer in storten. Ik vind het niet eng maar ik vind het vermoeiend om telkens weer opnieuw te beginnen met nieuwe collega's; nieuwe kinderen; nieuwe regels en manieren; etc.
    Veel banen zijn beschikbaar maar ik ben ook wel steeds kieskeuriger aan het worden...solliciteer alleen als ik de advertentie echt leuk vind (of denk dat de baan leuk zal zijn) maar krijg ook regelmatig afwijzingen vanwege te weinig ervaring e.d. Dan denk ik maar dat dat een baan is die ik uiteindelijk toch niet leuk had gevonden of te heftig was geweest maar ja...dat is misschien ook wel makkelijk gedacht...

Kaart 3: ik wil dus idd wel wat anders erbij...maar wat... ik kom er na een paar jaar nog steeds niet achter wat dat dan is terwijl ook nog maar net op de arbeidsmarkt kom kijken (en dus het gevoel heb dat ik me maar eerst moet bewijzen in mijn huidige werkzaamheden). De situatie overdenken...tja...ik doe niet veel anders (naast verhuizen dan) maar met denken kom ik ook niet echt verder...en over 3 weken is het vakantie dus dan kan ik ook weer wat rustiger nadenken...Hoop ergens dat er spontaan wat op mijn pad komt rollen ofzo maar de volgende vraag die ik mezelf dan stel is of ik die kans dan wel herken... :s

Kaart 4: An sich ben ik nu al blij (en eigenlijk mag ik mijn hele leven al niet klagen) terwijl ik niet eens een gezinnetje heb (al mag er trouwens wel weer wat liefde in mijn leven komen maar dat is een ander verhaal). Heb net een nieuw huis waar ik nog veel wil doen en waar ik me vast op vakantie ga wanen in het begin De toekomst is open maar wil ook niet te ver kijken aangezien je toch niet kan voorspellen wat er allemaal gaat komen. Ik kijk er in ieder geval wel positief naar..

Hogepriester: Veel zorgen over verplichtingen heb ik niet...Ik weet zeker dat het altijd wel weer goed komt en dat er altijd wel een baan zal zijn...en als ie niet leuk is is het gewoon voor tijdelijk. Wil alleen straks niet 5 van de 7 dagen thuis zitten en dat zal ook wel niet zo zijn. Maar...Ik heb op dit moment dus al 2 banen maar dat zullen -als ik toch blijf- 3 werkgevers worden aangezien ik er een dag op achteruit ga (en dus voor 1 dag nog een extra baan wil zoeken). En 3 werkgevers vind ik wel heel erg veel...

Tot zover mijn opmerkingen...heb je daar misschien nog weer wat op te antwoorden met de gelegde kaarten? Met name op welk (ander) werkvlak ik het bijvoorbeeld ook zou kunnen zoeken of hoe ik daar achter zou kunnen komen? (of zeggen de kaarten daar niks over )
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
      donderdag 28 juni 2007 @ 23:48:14 #290
    183699 Nairua
    Professioneel autist
    pi_50956415
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 21:27 schreef Nairua het volgende:
    Zou iemand voor mij een legging willen doen? Algemeen/Liefde/School. Pick one. .
    Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?
      vrijdag 29 juni 2007 @ 00:01:37 #291
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50956795
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:48 schreef Nairua het volgende:

[..]

Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?
    Je kan het proberen. Heb geduld je komt wel aan de beurt .

[edit: waarschijnlijk verkeerd gelezen, excuus . Hoeft dus niet hoor, ik maak even een lijstje]
    Vrijheid
      vrijdag 29 juni 2007 @ 00:06:33 #292
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50956913
    To do:
    missbehave
    television ( doe ik wel )
    Nairua

Iets anders dan tarot: alicey.
    Vrijheid
    pi_50957137
    Hehe ik moet toegeven dat ik een beetje zenuwachtig werd, 'stel nou dat die gast dalijk heel mijn psyche en levensverhaal hier op tafel legt', maar gelukkig (voor mij) kan ik weer rustig ademhalen.
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 23:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.
    Klikbaar
    [[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotalikannibalismall.jpg]afbeelding][/url]

1- Bewustzijn
    Koning van kelken
    De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.

2/3 gevoelens en eventuele tegenstrijdigheden daarin
    Alleen met 'de psychotherapeut' kan ik iets, wegens mijn studie. De rest zegt me niets.
    quote:
    2 - 6 van zwaarden
    We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven

reis naar een onbekende toekomst
    oude zorgen en angsten maar ook hoop
    berusting in het lot.
    Mwaahhhh, ik heb een turbulente relatie achter de rug. Maar ik heb kort geleden juist alle contact bewust verbroken, dus ik zie niet in wat dit met een man, vrouw en kind op een en dezelfde boot te maken heeft. Ik heb ook nog geen nieuwe meid ontmoet ofzo, dus nee.
    quote:
    3 - De zegewagen
    Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt

duiding:
    een bepaalde richting
    overwinning, helderheid
    balans tussen uitersten
    jeugdige overmoed
    frisse, nieuwe kracht
    Nee hier zie ik echt niets in. Ik zoek juist toenadering tot thuis, beroep, woning.
    quote:
    4 - onderbewustzijn
    Aas van pentakels
    De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke. De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.

Duiding:
    Het leven als een mysterie
    de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
    wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
    het aannemen en loslaten van geschenken
    het 'ja'
    Dit is ook compleet tegenstrijdig met hoe ik nu in het leven sta natuurlijk.
    quote:
    5 - verleden
    Koningin van zwaarden
    De sterke moeder, de voorbeeldige opvoedster, de verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw. Welke positie ze ook inneemt ze heeft het door strijd bereikt, door de overwinningen en nederlagen van de ridder. Zij heeft zowel belangstelling als een hard oordeel, zij is afwisselend zacht en streng. Zij heeft van het lijden moeten leren en dat is zij niet vergeten. En dat zal ze ook aan andere doorgeven.
    Ik zie niet in wat ook dit nou specifiek op mij van toepassing zou moeten zijn. Ik kan zeggen dat ik een lieve moeder heb die lief is maar ook hard kan oordelen maarja, dat doet elke moeder toch? Daar ben je moeder voor.
    quote:
    6 - Toekomst
    De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. Je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekkenen je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend, met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. Je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg zich vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf voor het alleenzijn weglopen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het Himalayagebergt, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee

Duiding
    de weg naar het innerlijk
    zoektocht naar het eigen licht
    afkeer van uiterlijkheden
    eenzaamheid
    meditatie
    spanning, intensief zoeken
    'wie ben ik'
    Dit is volledig het tegenovergestelde van hoe het nu zit. Ik wil me juist weer meer richting de mensen begeven.
    quote:
    7 - Jij in relatie tot jezelf
    Schildknaap van zwaarden
    Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.
    Nee ook niet. Ik voel me juist steeds volwassener worden.
    quote:
    8 - Jij in relatie tot andere en andersom
    3 van kelken
    Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.

duiding:
    onbezorgdheid, gemakkelijkheid
    leven, liefhebben, lachen
    het delen van onze vreugde met anderen
    de schoonheid en de geschenken van de natuur
    Dit vind ik wel een grappig kaartje, ik krijg een voorstelling van vrolijke dansende mensen gehuld in lange witte gewaden in een bos met de zonnestralen door de takken ervan, maar dus niet iets waar ik mijzelf in herken haha. Ik moet juist helemaal geen feest vieren, ik moet hard aan school gaan werken de komende maand.
    quote:
    9 - Hoop/vrees
    Schildknaap van staven
    Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
    De erotische minnaar en danser ben ik wel ja haha. Deze kaart vind ik nog het meest op mezelf van toepassing, al slaat ie meer op het verleden.
    quote:
    10 - resultaat/synopsis/aanwijzing
    9 van zwaarden
    Haar leven is een nachtmerrie geworden. Het verhaal van de zwaarden nadert zijn hoogtepunt - het is tijd om wakker te worden! Haar zorgen en angsten zijn zo groot geworden, zij schijnt het leed van de hele wereld op zich te willen nemen. De zwaarden raken haar niet, haar lijden is immaterieel en komt uit haar fantasie voort. Voor haar is het de hoogste tijd om haar zorgen en gevoelens uit te drukken - elk zwaard apart te benoemen, bij de 'kleine' haarzelf betreffende problemen te blijven en zich niet met het abstracte, ver van haar bed 'leed van de wereld'bezig te houden. De mogelijkheden, de levendigheid en energie voor een nieuw begin zijn aanwezig - gesymboliseerd door de rozen vop haar sprei.

Duiding
    nachtmerrie en vertwijfeling
    kwellende gedachten en zorgen
    tijd om wakker te worden
    ontdek je mogelijkheden
    Ik snap wel dat je dit aan die dingen koppelt ja. Nachtmerrie, verhaal van de zwaarden, wakker worden. Dat is nog wel treffend. Maar zorgen en angsten heb ik juist niet meer, dat is juist voorbij. De rest is daarom ook niet meer van toepassing.
    quote:
    Wat vind je ervan? Ik zie in ieder geval veel strijd in de kaarten en, sorrie , veel aanwijzingen in de kaarten dat het goddelijke in jezelf wat je dus afwijst wel aanwezig is. Ik hoop dat jij in relatie tot andere en andersom correct is want dat betekent dan dat je sociale leven wel snor zit of snor kan zitten als je het zou willen dus. De laatste kaart is er tenminste één die ik wel bij je herken wat betreft je postings op FOK! Dat zegt weinig want ik heb nog nooit een biertje met je gedronken dus hoe dat zit mag je zelf beslissen.

Shoot .
    Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten ja Als je dit een a 2 jaar geleden zou hebben gedaan had ik gezegd dat het best wel klopte, dat viel me wel op, maar nu niet meer. Ik sta heel anders in het leven. Mijn sociale leven is gewoon oke.

Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik vond het wel grappig. Hoeveel van die kaarten gebruik je daar eigenlijk voor?
      vrijdag 29 juni 2007 @ 00:33:14 #294
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_50957468
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    Hehe ik moet toegeven dat ik een beetje zenuwachtig werd, 'stel nou dat die gast dalijk heel mijn psyche en levensverhaal hier op tafel legt', maar gelukkig (voor mij) kan ik weer rustig ademhalen.
    [..]

Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten ja Als je dit een a 2 jaar geleden zou hebben gedaan had ik gezegd dat het best wel klopte, dat viel me wel op, maar nu niet meer. Ik sta heel anders in het leven. Mijn sociale leven is gewoon oke.

Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik vond het wel grappig. Hoeveel van die kaarten gebruik je daar eigenlijk voor?
    78 kaarten heb ik tot mijn beschikking . Ik ben wel opgelucht dat het (volgens jou ) grotendeels niet klopt eerlijk gezegd want het waren nou niet echt kaarten waar ik vrolijk van werd. de kaart van het verleden sloeg trouwens niet op je moeder maar op jou hè, veel beeldspraak enzo . Zolang je toekomstbeeld van de wereld maar niet je dagelijkse wereld gaat overheersen en het een 'hobby' blijft is het ok want ik weet op zich wel hoe het is om bang te zijn voor de duistere toekomst die volgens jezelf aan de deur staat maar niemand wilt het zien. Dat je sociale leven ok is kan ik natuurlijk alleen maar blij om zijn. En die 6 van zwaarden kan je ook zien alszijnde een afsluiting van een tijdperk en daarom ga je een onzekere toekomst tegemoet, je hebt die vastigheid niet meer maar hebt dus een bewuste keuze gemaakt om een andere weg in te slaan. Ik heb deze kaart vaker getrokken aan een eind van een relatie trouwens. Dat die laatste kaart niet (meer) klopt is goed om te horen, kan niets anders zeggen . Bedankt voor het antwoord.
    Vrijheid
      vrijdag 29 juni 2007 @ 12:19:04 #295
    176875 Spellmeista
    ||planetary Spells||
    pi_50966006
    ik heb het gevoel dat ik bij myxomatosekonijn mijn mojo helemaal kwijt was..

ik kom hier nog op terug myxomatosekonijn

het blijkt dat ik dus geen ene mallemoer van je verhaal snapte..(via PM) (intrepretatie is daarom anders)

3 banen? OMG
      Moderator vrijdag 29 juni 2007 @ 12:31:21 #296
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_50966464
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
    En dobbelstenen, hoe zit dat dan? Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
    Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komt
    Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.
    Maar het blijkt voor mij best lastig om voor een ander te gooien

De dobbelstenen:
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      vrijdag 29 juni 2007 @ 17:04:13 #297
    182345 television
    schering & inslag
    pi_50975718
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 00:06 schreef jogy het volgende:
    To do:
    television ( doe ik wel )
    Puik. . Niet dat ik het geloof ofzo, hè.
    pi_50984878

Handreading myxomatosekonijn:

Je hebt een vierkante hand, met mooi gevormde vingers.
    Je bent een wat behoudend persoon, een kat uit de boom kijkend persoon.
    Jij zal je niet snel bij vreemde laten gaan.
    Je houd niet van veranderingen mochten die er zijn wil je een tijd van te voren hier op de hoogte van zijn, mochten die er wel zijn dan wil je dat ruim van te voren weten.

Jij bent iemand die het geheel in 1 keer overziet, maar je daarmee kun je wel kleine details missen.
    Bij jou is het alles of niets.
    Je hebt een erg gevoelig karakter, misschien ben je te emotioneel meer dan goed voor je is.
    Je kunt erg wisselen met je gevoel en emotie.
    Voor sommige mensen ben je hierom moeilijker te begrijpen, ( soms zelfs als onbetrouwbaar gezien ) maar als je deze eigenschap kent van jezelf is het misschien iets om aan te werken en rekening mee te houden.

In een relatie kun jij je soms in een droomwereld begeven, dat je eigenlijk meer verliefd bent op de liefde zelf, dan op de persoon.

Je hebt een lichte opening tussen je ringvinger en pink, dat betekend dat je niet van tijd en energie verspilling houd.

Je moet wel op je gezondheid letten, Je hebt misschien een drukte periode achter de rug en de stress van toen uit zich nu op verschillende manieren.

Je duim verteld dat je een moeilijk persoon bent om te doorgronden, en je hebt veel zelfbeheersing.

Dit was je reading, zou je me willen laten weten of je jezelf herkend hierin?

Groetjes,

Zus_konijn
      vrijdag 29 juni 2007 @ 22:10:56 #299
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_50985210
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.

De dobbelstenen:
    [afbeelding]
    Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaat ) willen gooien? Ik ben wel benieuwd naar hoe dat in zijn werk gaat.
    pi_50986166
    quote:
    Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:

[..]

De dobbelstenen:
    [afbeelding]
    Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')