Zou je voor mij een keer een lezing kunnen doen ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:01 schreef Zus_konijn het volgende:
Ik ben sinds kort bezig met karakter-handlezingen.
Het zou me leuk lijken zo af en toe een lezing te doen voor mensen hier.
Als je interesse hebt pm me even voor mijn email adres...( voor de foto's )
( het is geen lezing over je levenslijn, maar puur van je karakter...)![]()
Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom bellen jullie niet gewoon naar Veronica? Daar doen ze toch precies hetzelfde.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt in een topic, tief dan gewoon op ofzo.
Soms, heel soms, doet het me best goed om gewoon eens te zeggen waar het op staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
[..]! Je bent zeker wel blij met het niet meer hebben van een
voorbeeldfunctie
. ?
Oke, kom maar opquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:16 schreef MNR het volgende:
Wat weet jij toch weer een heerlijke positieve draai eraan te geven
Back OT: ik wil over 2 weken ook wel weer een legging voor iemand doen als dat nodig is. En Zus-Konijn, denk dat ik je ook een PM ga sturen, ben wel benieuwd
Je blijft in de konijnen dusquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:00 schreef Spellmeista het volgende:
vanavond ga ik een legging doen voor een ander konijn..(dus niet zus_konijn)
we zullen dat konijntje eens ff wasse, enne myxomatosekonijn maak je staart maar nat..straks komt de aap uit je vacht..eerst nog ff lekker haastig dit hele huis aan gort helpen..omdat een schoon huis heel erg knus is..
sorry jongens ik heb een beetje teveel van het zwarte spul op..wordt rechtgetrokken met geen wijn, maar wel iets italiaans..
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:05 schreef jogy het volgende:
[..]! Je bent zeker wel blij met het niet meer hebben van een
voorbeeldfunctie
. ?
Anyway, Ali, hier doen we het gratis, duurt meestal alleen maar iets langer voor een antwoord, dat wel. Nu weet ik wel dat jij het rotsvaste geloof hebt dat dit ook weer iets duivels is en dergelijke maar die discussie zou hier offtopic zijn. Al ben je meer dan welkom, mocht je die wens hebben, om er een topic over te maken en je daar uit te leven. Ik kan ook wel een paar kaarten voor jou leggen als je dat wilt
.
Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
Hey joog, kun je mij ook een keer een legging aandoen?
True, true and truequote:Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:
Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
Je bent zeer snel van begrip.
Al ben je misschien wel wat ongeduldig met langdradige types.
Kan ik me ook in vinden. Ik moest alleen even fronsen toen ik "je hecht.. wetten" en "je houdt.. driftig" zag staan. Ik vind mezelf helemaal niet iemand die veel waarde hecht aan tradities en wetten, maar even later vermoedde ik dat het te maken heeft met hechten aan "dingen die altijd zo geweest zijn".. want daar heb ik wel een handje vanquote:Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.
Je hecht veel waarde aan tradities en wetten.
Je houd niet van flauwekul en kunt soms erg driftig zijn
Zo waar! (al ben ik de afgelopen 4 jaar daar veel milder in geworden voor mezelf)quote:Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
Ben je dit niet zit je niet lekker in je vel.
Alles heeft bij jou zijn vaste plekje zodat je alles kunt terugvinden.
Ik voel me juist een huismus. Al heb ik van tijd tot tijd echt een sterke drang om een groot verlaten stuk zee, duinen of bos op te zoeken. En zo gek ben ik nu ook weer niet op dieren... Al heb ik wel een konijntje dat ik adoreerquote:Je houd erg van de buitenlucht al mag je wel meer dingen buiten ondernemen.
Ook ben je helemaal gek van dieren, en houd ervan om met ze bezig te zijn.
Let ook goed op je weerstand en hou die op peil.
Nou, ik had eerst een hekel aan tijd en energie verspilling, maar ik heb er een tijdje van geproefde en rust nu meer op mijn lauweren.quote:Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.
Jupsquote:Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.
Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzoquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:19 schreef television het volgende:
Hey joog, kun je mij ook een keer een legging aandoen?
Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het welquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:29 schreef television het volgende:
[..]
Niet dat ik het geloof, natuurlijk. Maar ik wil wel eens zien hoe de stof bolt, zeg maar.
Een tang op een varken ofzoquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:18 schreef Spellmeista het volgende:
kut op een baksteen..uhmm ja..wat was dat spreekwoord nu werkelijk?
Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehoudenquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben al gelukkig ( jeweets, zweefteef enzo) maar het lijkt me zeker wel leuk/interessant om te doen. Dus ok, tof
.
[..]
[..]
Uiteraard, gewoon voor de gein zullen we maar zeggen. Graag natuurlijk, lijkt me een leuk experiment om een keer voor een 'ongelovige' te leggen en te zien wat er uit komt. Met een beetje geluk verras ik jullie beide een beetje. Met een beetje pech slaan de komende leggingen natuurlijk als een kut op een baksteen maar we zien het wel.
Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke, maar je snapt dat als ik de kans krijg, ik je hele betoog afmaak. Dat had ik bij zus konijntje ook al kunnen doen, maar ik heb me ingehouden
Vind dit overigens wel dermate algemeen dat zat andere mensen zich ermee kunnen indentificeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:48 schreef Zus_konijn het volgende:
Je zei al dat je linkshandig bent, omdat je in een rechtshandige wereld leeft, is jouw waarnemingsvermogen en oplettendheid zeer goed ontwikkeld.
Je bent zeer snel van begrip.
Al ben je misschien wel wat ongeduldig met langdradige types.
Je hebt veel aandacht voor details, je staat met beide benen op de grond, je bent betrouwbaar.
Je bent op je best als je alles volgens de regels kunt doen, en de orde kunt handhaven.
Je hecht veel waarde aan tradities en wetten.
Je houd niet van flauwekul en kunt soms erg driftig zijn![]()
Je bent het liefst netjes en opgeruimd ( al moet je jezelf daar soms wel tot aanzetten )
Ben je dit niet zit je niet lekker in je vel.
Alles heeft bij jou zijn vaste plekje zodat je alles kunt terugvinden.
Je houd erg van de buitenlucht al mag je wel meer dingen buiten ondernemen.
Ook ben je helemaal gek van dieren, en houd ervan om met ze bezig te zijn.
Let ook goed op je weerstand en hou die op peil.
Je doet graag dingen samen maar daarnaast heb je ook veel ruimte voor jezelf nodig, je houd niet van tijd of energie verspilling.
Jou vingerafdruk wijst op: emotionele weerbaarheid, aanpassingsvermogen en goed kunnen samenwerken.
Hier laat ik het even bij, je kunt heel wat via foto's aflezen maar nog meer als je iemand voor je hebt.
Laat me maar weten of dit een beetje jou is
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Het zal misschien vreemd overkomen maar als de legging daadwerkelijk de plank misslaat wil ik het ook echt weten. Ik heb er totaal niets aan als iemand aardig tegen mij doet enkel en alleen omdat ie mij aardig vindt of het zielig vindt. Wees ten alle tijden eerlijk tegen mij en jezelf natuurlijk.
Maw. trap mijn legging helemaal de grond in als het niet klopt, geen enkel probleem.
Wil hier even kort op reageren: een tarotlegging van iemand die dat al geruime tijd doet, kun je eigenlijk niet vergelijken met iemand die zich net verdiept in handlezingen. Het ging er mij niet om dat er iets heel specifieks uit zou komen, ik was geintereseerd en ik vond het leuk. Ik vind het nog steeds leuk om te terug te lezen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijkquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nou ja, vooral als ie te algemeen is. Zo zag ik hierboven een handlezing waar ik me ook heel goed in kon vinden. Dat is ook niet gek als je zulke algemene dingen zegt als 'je houdt van mensen om je heen, maar trekt je ook weleens terug'. Dat is gewoon horoscoopachtige prietpraat die op iedereen van toepassing is.
Tuurlijk komt het algemeen over en kun je je hierin ook indentificeren, maar zo heb ik ook al andere handlezingen gedaan die weer totaal anders waren dan bij MNR, en daar zul jij ook dingen in vinden die jou aanspreken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Duidelijk, gelukkig is er in Tarot vaak wel een lijn te vinden in de kaarten, veel kaarten van hetzelfde soort met dezelfde strekking of aan beide kanten van dezelfde medaille, dat vind ik zelf dan wel redelijk specifiek. Je weet natuurlijk wel dat algemene dingen zoals kaarten leggen nooit met ene voorspelling kunnen komen als 'op 24 november 2007 kom je een blonde dame tegen waar je twee jaar later mee gaat trouwen, 3 kinderen mee krijgt waarvan twee jongetjes en een meisje. Ze halen goede cijfers op school tot het meisje in de puberteit terecht komt en helemaal losgaat aan de breezers en lesbiënne wordt terwijl de zonen het leger in gaan tijdens de derde wereldoorlog en heldhaftig sterven tijdens een aanval op Zuid China' Je kan er ook een vraag van maken, ik hoef die vraag niet te weten maar dan leg ik daar iets voor als je wilt. Lijkt mij ook wel interessant om te kijken of het dan nog on target is. Moet het wel een redelijk serieuze vraag zijn natuurlijk.
Fair enoughquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee daar begin ik niet aan. Je mag van mij wel kaartjes leggen maar ik ga er niet actief aan meedoen.
Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha nee niet eens iets duivels, maar gewoon net zoiets als horoscopen ofzo. Maar inderdaad mensen liepen te klagen dat het hier zolang duurde dus ik vroeg me af waarom ze niet gewoon naar veronica belden. En voor mij mag je wel wat kaarten leggen hoor, als je daar gelukkig van wordt.
Bedankt voor de legging. Mijn reactie erop...:quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:26 schreef Spellmeista het volgende:
Persoonlijke gegevens M_konijn laat ik buiten beschouwing.
Het spel met de vijf kaarten. Situatie/vraagstelling: solliciteren of aanblijven
Beste M,
ik ga voor jou een andere legging doen dan dat ik normaal doe. De legging heet: het spel met de vijf kaarten en is uitermate geschikt wanneer de legger een bepaalde situatie voorlegd. Ik leg de kaarten omste beurt uit en maak er ook een foto van. Die foto plaats ik onderaan. Ik wil eerst mijn hoofd leegmaken en dat doe ik door er even echt voor te gaan zitten en even niks te doen, gedachtes voorbij te laten komen.
Nou zo te merken is het behoorlijk leeg daarbinnen dus we kunnen beginnen met het eigenlijke werk.
Allereerst leg ik de situatie voor. Concentratie op jouw gegevens. Situatie: solliciteren of aanblijven/situatie werk.
Situatie is voorgelegd: connectie gemaakt. Kaart 1: voor de situatie("voordelen")
kaart 11: Gerechtigheid
De wereld is zoals hij is. Je krijgt hem zo ook te zien. De kaart gerechtigheid is een "simpele" kaart. Je hebt twee zuilen, daarin zit een persoon die jou kent zoals je bent. Als je oog in oog komt met de "persoon" is het afwegen en beslissen. De weegschaal die hij vasthoud geeft dat aan. Het zwaard is wel geheven, maar dit is echter uit voorzorg en wil niet zeggen dat het je gaat raken. Dit is echter wel het moment om vragen te stellen aan jezelf:wil je zo verder leven? wil je ergens iets veranderen? waar sta je?
Zie het als een momentopname in je leven waar je rechtstreeks tegenover jezelf staat. Leg jezelf eens op die weegschaal en weeg vanalles af!
Tegen: het oordeel kaart 20
Dat een nieuwe situatie aanbreekt door juist te solliciteren kan je beangstigen. Het zou jou persoonlijk eerder tegenspreken om nu ergens anders te beginnen. Persoonlijk weet ik hoe je je voelt omdat ik in een soortgelijke situatie verkeer(in ieder geval een klein beetje). Het is de vastigheid die je had en nu wordt je op een ander vlak gegooid door omstandigheden. Eentje waar jij misschien wel moet kiezen! Weet echter dat er veel banen beschikbaar zijn en jij ook het volste recht hebt om een andere te kiezen of deze baan moet je zeer bevallen.
Kaart 3: de rechter/keuze tussen de twee vorige
heremiet/kluizenaar
Dat ben jij! Ik weet dat je hier misschien niet veel mee opschiet, maar jij bent degene die tussen deze twee kaarten staat. Je hebt oa verschillende dingen die je kunt doen:je terugtrekken en goed over de situatie denken tijd voor jezelf nemen bijv. dmv vakantie
Ik denk dat hier ook een mooie kans voor je is weggelegd. Hoewel je het met alle keuzes moet doen die je in dit leven maakt, ongeacht de gevolgen is dit een belangrijke waar je bewust een keuze maakt. Een nieuwe keuze van je hart voor misschien toch wat anders?
Kaart 4: oplossing probleem/oplossing tarot
kelken 10
Verder kijken, naar de toekomst kijken. Alles is open en ook open bekijken. Denk dat de toekomst vol vreugde is of gaat worden. Met je gezinnetje, huisje, omgeving, wat die ook moge zijn.
Kaarten optellen en de aanwijzing neerleggen:
11+10+9+20= 50 / 5+ 0= hogepriester
Je zou jezelf eens moeten afvragen wie je bent. Dit is een tip die ik je al in het begin gaf, bij de vragen die je kunt stellen(het komt ongeveer op hetzelfde neer). Voor mijn gevoel ben jij de werker en zul je ook genoegen nemen met wat minder, waarbij je niet zo'n hoge eisen stelt. Zoals je aangaf in de PM zijn het vooral de verplichtingen die je zorgen baren. Ik heb maar 1 echt antwoord op jouw vraag: Houd je huidige baan en zoek er wat bij voor een dag. Banen liggen voor het oprapen en ga hier een goede middenweg in zoeken. In jouw situatie lijkt het me verstandig iets achter de hand te hebben en niet zozeer gebonden te zijn aan 1 vaste baan. Jij houdt zelf meerdere sleutels vast en een antwoord zou zijn dat je je op twee vlakken moet gaan begeven. Iets waarmee je nu ook al mee bezig was. Ga ook eens opzoek naar een andere werkgever. Probeer een soort switch te maken naar een enkele(andere) werkgever binnen korte tijd. Wat je iig niet moet doen is wat je nu hebt weggooien hoe moeilijk het ook mag worden. Ook ivm een mogelijke uitkering is het verstandig om zelf geen ontslag te nemen, maar hiervan was je waarschijnlijk al op de hoogte.
[afbeelding]
Ik hoop dat je hier echt wat aan hebt. Ik wens je heel veel succes!
Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:27 schreef Nairua het volgende:
Zou iemand voor mij een legging willen doen? Algemeen/Liefde/School. Pick one..
Je kan het proberen. Heb geduld je komt wel aan de beurtquote:Op donderdag 28 juni 2007 23:48 schreef Nairua het volgende:
[..]
Moet ik dit trouwens in de OP laten zetten oid?
Alleen met 'de psychotherapeut' kan ik iets, wegens mijn studie. De rest zegt me niets.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ali, je hebt mij een uitdaging gegeven, hier is het resultaat. Kill me if it doesn't fit.
Klikbaar
[[url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.dwarswaard/tarotalikannibalismall.jpg]afbeelding][/url]
1- Bewustzijn
Koning van kelken
De koning zit op een woelige zee, het kondigt avontuur aan Zijn gevoelens zijn zo sterk geworden dat hij ze moet onderdrukken Er ligt zoveel verantwoordelijkheid op zijn schouders en de onderdrukte gevoelens maken hem onzeker. Aan de ketting om zijn hals hangt een dode vis, terwijl de levende vissen om hem heen uit het water springen Het is niet makkelijk zijn stenen troon door het water te laten laveren, hij dreigt te zinken. Hij stelt de succesvolle kunstenaar voor, de psychotherapeut, de proffesisonele schrijver. In tegenstelling tot de koningin maakt hij van zijn macht een schouwspel.
2/3 gevoelens en eventuele tegenstrijdigheden daarin
Mwaahhhh, ik heb een turbulente relatie achter de rug. Maar ik heb kort geleden juist alle contact bewust verbroken, dus ik zie niet in wat dit met een man, vrouw en kind op een en dezelfde boot te maken heeft. Ik heb ook nog geen nieuwe meid ontmoet ofzo, dus nee.quote:2 - 6 van zwaarden
We zien een schipper, een vrouw en een kind in een boot. Zes zwaarden steken in de boot. de oever is op de achtergrond. De mensen, mogelijk een gezin, vare neen onbekende toekomst tegemoet. Het enige wat hen rest is zijn voorbije pijnlijke ervaringen, zorgen en hoop op een betere toekomst - gesymboliseerd door de zwaarden. De houding van de vrouw laat zien, dat zij in haar situatie, die zeer lang zorgwekkend is geweest berust heeft. zij schijnt zich in haar lot te schikken. Zij gaat door een moeilijke periode van haar leven
reis naar een onbekende toekomst
oude zorgen en angsten maar ook hoop
berusting in het lot.
Nee hier zie ik echt niets in. Ik zoek juist toenadering tot thuis, beroep, woning.quote:3 - De zegewagen
Een kracht zet je aan je thuis, je beroep, je woning te verlaten. Daarbij zit je vol energie en nieuwsgierigheid. Je wil de wereld daarbuiten onderzoeken en ontdekken. Je weet wat je wilt en je zet het om in daden. De strijd, het lang en breed overwegen is voorbij. niets houd je meer tegen, je bent zelfverzekerd en je wilt voorwaarts gaan. je snelheid is hoog en het is je taak de twee uitersten in jezelf in dezelfde richting te leiden. Als je een racewagen voor jezelf koopt moet je hem ook kunnen besturen. Je moet oppassen dat je wil je gevoel en je oernatuur niet vermorzelt
duiding:
een bepaalde richting
overwinning, helderheid
balans tussen uitersten
jeugdige overmoed
frisse, nieuwe kracht
Dit is ook compleet tegenstrijdig met hoe ik nu in het leven sta natuurlijk.quote:4 - onderbewustzijn
Aas van pentakels
De pentakel wijst naar boven en staat dus voor het goddelijke. De goddelijke energie, die het hele bestaan doortrilt, splitst zich in de vijf elementen. Het zijn verschillende soorten kracht in elk element En zo vinden wij ons geschenk in elke graspriet, in iedere boom en in onzelf het goddelijke. Wanneer we dat hebben ingezien, zijn we vanuit de tuin door de poort naar de vrijheid gegaan. De bergen schitterenop de achtergrond - hebben ingezien dat wij niets weten. Het is een wonderbaarlijke wereld, zij is een mysterie. Wij weten niet waarom en waar de gaven vandaan komen en wanneer ze weer teruggenomen worden. Neem ze aan, accepteer ze en leer om ze weer los te laten.
Duiding:
Het leven als een mysterie
de vijf elementen als manifestatie van de goddelijke energie
wij zelf en alles om ons heen is goddelijk
het aannemen en loslaten van geschenken
het 'ja'
Ik zie niet in wat ook dit nou specifiek op mij van toepassing zou moeten zijn. Ik kan zeggen dat ik een lieve moeder heb die lief is maar ook hard kan oordelen maarja, dat doet elke moeder toch? Daar ben je moeder voor.quote:5 - verleden
Koningin van zwaarden
De sterke moeder, de voorbeeldige opvoedster, de verbitterde weduwe, de vitterige echtgenote, de succesvolle zakenvrouw. Welke positie ze ook inneemt ze heeft het door strijd bereikt, door de overwinningen en nederlagen van de ridder. Zij heeft zowel belangstelling als een hard oordeel, zij is afwisselend zacht en streng. Zij heeft van het lijden moeten leren en dat is zij niet vergeten. En dat zal ze ook aan andere doorgeven.
Dit is volledig het tegenovergestelde van hoe het nu zit. Ik wil me juist weer meer richting de mensen begeven.quote:6 - Toekomst
De tijd is gekomen jezelf uit de wereld terug te trekken en alleen te zijn. Je wilt je innerlijke licht, je rijkdom in jezelf ontdekkenen je bent op dit moment niet in uiterlijkheden, rijkdom, voorspoed en een sociaal leven geïnteresseerd. Je gaat vastberaden je eigen weg, steeds weer naar binnen schijnend, met je eigen kleine licht dat slechts een paar passen vooruit schijnt. Je weet dat niemand je nu antwoorden kan geven, je zou willen dat de weg zich vanuit jezelf verder vormt. Je wilt niet meer voor jezelf voor het alleenzijn weglopen. Het maakt niet uit waar je naartoe gaat, naar het gedrang op de marktplaats of naar het Himalayagebergt, je draagt jezelf en je problemen steeds met je mee
Duiding
de weg naar het innerlijk
zoektocht naar het eigen licht
afkeer van uiterlijkheden
eenzaamheid
meditatie
spanning, intensief zoeken
'wie ben ik'
Nee ook niet. Ik voel me juist steeds volwassener worden.quote:7 - Jij in relatie tot jezelf
Schildknaap van zwaarden
Hij is de zorgeloze, de achterdochtige onvolwassen figuur, zijn voeten staan niet stevig op de grond. Hij begint de vele levensproblemen aan te voelen. Hij is de Hamlet, maar nooit helemaal zeker of hij die wel wil zijn. Hij kan niet kiezen tussen liefde en haat, ja en nee, actie en reactie, moed en angst. Hij is de leerling die met tegenzin leert. Het gevaar is dat hij geen keuze kan maken en klem komt te zitten, nooit volwassen wordt en altijd een lafaard zal blijven.
Dit vind ik wel een grappig kaartje, ik krijg een voorstelling van vrolijke dansende mensen gehuld in lange witte gewaden in een bos met de zonnestralen door de takken ervan, maar dus niet iets waar ik mijzelf in herken haha. Ik moet juist helemaal geen feest vieren, ik moet hard aan school gaan werken de komende maand.quote:8 - Jij in relatie tot andere en andersom
3 van kelken
Het is tijd om feest te vieren. De afbeelding drukt de liefde en vreugde uit die we met vele mensen delen. De vruchten die op de grond liggen tonen ons de volheid en de rijkdom die de natuur ons te bieden heeft. Een herinnering eraan dat zij vol van schoonheid en geschenken is.
duiding:
onbezorgdheid, gemakkelijkheid
leven, liefhebben, lachen
het delen van onze vreugde met anderen
de schoonheid en de geschenken van de natuur
De erotische minnaar en danser ben ik wel ja haha. Deze kaart vind ik nog het meest op mezelf van toepassing, al slaat ie meer op het verleden.quote:9 - Hoop/vrees
Schildknaap van staven
Hij is de reiziger door het leven, de jongeman die zijn energiëen heeft ontdekt, de erotische minnaar, de danser, de muzikant. Hij is rechtschapen, eenvoudig, een praktisch mens. Hij heeft het vertrouwen van de jeugd die klaar staat om op reis te gaan. Hij is de jonge sportman die zichzelf traint. Hij is Narcissus die zichzelf bewondert. Dat is ook het gevaar: zichzelf teveel bevestigd willen zien, narscisme. Hij zal zijn beperkingen moeten herzien en andere mensen moeten ontmoeten om zijn eigenlijke waarde te kunnen inzien.
Ik snap wel dat je dit aan die dingen koppelt ja. Nachtmerrie, verhaal van de zwaarden, wakker worden. Dat is nog wel treffend. Maar zorgen en angsten heb ik juist niet meer, dat is juist voorbij. De rest is daarom ook niet meer van toepassing.quote:10 - resultaat/synopsis/aanwijzing
9 van zwaarden
Haar leven is een nachtmerrie geworden. Het verhaal van de zwaarden nadert zijn hoogtepunt - het is tijd om wakker te worden! Haar zorgen en angsten zijn zo groot geworden, zij schijnt het leed van de hele wereld op zich te willen nemen. De zwaarden raken haar niet, haar lijden is immaterieel en komt uit haar fantasie voort. Voor haar is het de hoogste tijd om haar zorgen en gevoelens uit te drukken - elk zwaard apart te benoemen, bij de 'kleine' haarzelf betreffende problemen te blijven en zich niet met het abstracte, ver van haar bed 'leed van de wereld'bezig te houden. De mogelijkheden, de levendigheid en energie voor een nieuw begin zijn aanwezig - gesymboliseerd door de rozen vop haar sprei.
Duiding
nachtmerrie en vertwijfeling
kwellende gedachten en zorgen
tijd om wakker te worden
ontdek je mogelijkheden
Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten jaquote:Wat vind je ervan? Ik zie in ieder geval veel strijd in de kaarten en, sorrie, veel aanwijzingen in de kaarten dat het goddelijke in jezelf wat je dus afwijst wel aanwezig is. Ik hoop dat jij in relatie tot andere en andersom correct is want dat betekent dan dat je sociale leven wel snor zit of snor kan zitten als je het zou willen dus. De laatste kaart is er tenminste één die ik wel bij je herken wat betreft je postings op FOK! Dat zegt weinig want ik heb nog nooit een biertje met je gedronken dus hoe dat zit mag je zelf beslissen.
Shoot.
78 kaarten heb ik tot mijn beschikkingquote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hehe ik moet toegeven dat ik een beetje zenuwachtig werd, 'stel nou dat die gast dalijk heel mijn psyche en levensverhaal hier op tafel legt', maar gelukkig (voor mij) kan ik weer rustig ademhalen.
[..]
Ik zag ook veel tegenstrijdigheden en absolute raadsels in de kaarten jaAls je dit een a 2 jaar geleden zou hebben gedaan had ik gezegd dat het best wel klopte, dat viel me wel op, maar nu niet meer. Ik sta heel anders in het leven. Mijn sociale leven is gewoon oke.
Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik vond het wel grappig. Hoeveel van die kaarten gebruik je daar eigenlijk voor?
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komtquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En dobbelstenen, hoe zit dat dan? Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen.
Puik.quote:
Zou je voor mij een "open gooi" (als dat bestaatquote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komt![]()
Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.
Maar het blijkt voor mij best lastig om voor een ander te gooien![]()
De dobbelstenen:
[afbeelding]
Jij gelooft dus niet in zuiver toeval bij deze stenen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, ik vrees dat dat een beetje bij mij vandaan komt![]()
Ik heb astrologische dobbelstenen, daar was ik mee aan het rotzooien en heb eens geprobeerd vragen voor anderen te beantwoorden door middel van de dobbelstenen.
Maar het blijkt voor mij best lastig om voor een ander te gooien![]()
De dobbelstenen:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |