quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:07 schreef octopussy het volgende:
Nou ik heb vandaag ook weer wat van mijn telefoonangst overwonnen. Had gisteren (!) sollicitatie e-mails verstuurd en vandaag belde al iemand van 1 van die bedrijven. Hij wilde weten wat voor soort afstudeeropdracht ik zoek en nodigde me uit voor een gesprek maandag.
De drie afwijzingen die ik daarna kreeg van andere bedrijven konden me dus even niet deren![]()
Nu moet ik nog wel even gaan shoppen voor een beetje nette kleding want ik ben natuurlijk weer uit alles gegroeid.![]()
Morgen dus maar even naar de winkel voor een jasje ofzo.
Ennuh Troel Wat zie ik? Je bent meer dan 70 kg afgevallen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:08 schreef teigan het volgende:
spannend octopussy!!
en wanneer zou je daar dan beginnen, of weet je dat nog niet?
Ik vond het wel vrolijk staan, die **'tjes..quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:11 schreef Troel het volgende:
Hmm, weer ** in de titel![]()
Kip, je hoeft geen nieuw account aan te maken hoor!
ymme heeft dat in het vorige topic ingevoerdquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:12 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik vond het wel vrolijk staan, die **'tjes..
had je maar eerder moeten zijn met openen![]()
Ojaquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:17 schreef Troel het volgende:
Oew, ik heb zin in zondag, dan ga ik Rewimo weer zien
Iedereen is gekoppeld, heb je wel je plan ingevuld en ook een eerste gewicht ingevuld?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:15 schreef hierissiedan het volgende:
Ik sta nog steeds niet in het lijstje![]()
![]()
Ja ik trek me dat altijd heel persoonlijk aan. Ik denk dat die 'faalangst' ook wel een beetje de reden van mijn sollicitatie-uitstelgedrag is geweest. Moet namelijk 5 februari al stage gaan lopen, maar ik wilde wachten met solliciteren totdat ik een portfolio website had gemaakt. Dat is dus nog steeds niet gebeurdquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat altijd doodeng, solliciteren. Ik vind het verschrikkelijk om afgewezen te wordenHebben jullie dat ook? Ik kan er echt heel erg mee zitten als ik word afgewezen.
Ik vind het wel eng, want ik moet mezelf dan gaan verkopen en dat is gewoon eng. Afgewezen worden vind ik niet erg als ze er een goede motivatie bij hebben, of wanneer ik zelf al had bedacht dat ik niet bij het bedrijf pas. Dat laatste komt namelijk ook nog wel eens voor.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind dat altijd doodeng, solliciteren. Ik vind het verschrikkelijk om afgewezen te wordenHebben jullie dat ook? Ik kan er echt heel erg mee zitten als ik word afgewezen.
Hehe, een hele dikkequote:Op donderdag 4 januari 2007 18:22 schreef gothic-blackie het volgende:
wil even tussendoor een hele dikkeaan ikiskoel geven, want ik mag op gesprek bij het bedrijf zelf. dus afwachten maar
Bunnik? Dan moet ik toch over A12??quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:37 schreef Troel het volgende:
Liejannuh, ze zoeken in Bunnik bij ING ComFin nog mensenOok een soort van cijfertjes
ach je collega bracht het wel heel erg lief hoorquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:40 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Hehe, een hele dikketerug
Ik was vanochtend bij een klant, keek vanmiddag in de inbox en ik werd helemaal blij. En ik baalde toen mn collega zei dat hij je al had gebeld om het te vertellen! Dat had ik willen doen
![]()
De afgelopen 1,5 a 2 maand heb ik weer behoorlijk zitten vreten. Er zit 5 kg bij, grrrr!! Nu ben ik vanaf 2 januari weer begonnen met gezond eten, samen met mn. Geen sapjes, colatjes, snackjes, koekjes en dat soort troep meer in huis halen en gezond eten gedurende de dag.
Wel gek eigenlijk... begin vorig jaar begon ik ook hartstikke goed en rond de zomer was ik 17 kg afgevallen. En na de zomer verval ik weer in mn oude vreetpatroon. Zó irritant. Maar goed, ik las dat sommige van jullie er ook last van hebben, dus ik ben niet de enige (alsof dat een excuus is om weer te gaan vreten).
Hier precies het zelfde verhaal. En ook rondt de 5 kilo aangekomenquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:40 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
Ik was vanochtend bij een klant, keek vanmiddag in de inbox en ik werd helemaal blij. En ik baalde toen mn collega zei dat hij je al had gebeld om het te vertellen! Dat had ik willen doen
![]()
De afgelopen 1,5 a 2 maand heb ik weer behoorlijk zitten vreten. Er zit 5 kg bij, grrrr!! Nu ben ik vanaf 2 januari weer begonnen met gezond eten, samen met mn. Geen sapjes, colatjes, snackjes, koekjes en dat soort troep meer in huis halen en gezond eten gedurende de dag.
Wel gek eigenlijk... begin vorig jaar begon ik ook hartstikke goed en rond de zomer was ik 17 kg afgevallen. En na de zomer verval ik weer in mn oude vreetpatroon. Zó irritant. Maar goed, ik las dat sommige van jullie er ook last van hebben, dus ik ben niet de enige (alsof dat een excuus is om weer te gaan vreten).
Die file begint pas bij Bunnikquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:51 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Bunnik? Dan moet ik toch over A12??Dat is 1 grote file man!
Nee, dank je wel!
In de zomer vind ik het persoonlijk ook veel makkelijker. In de winter is het moeilijk. Daarom hoop ik ook maar dat de winter snel over zal gaan, heb nu al een winter dipquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:40 schreef Ikiskoel het volgende:
[..]
![]()
mijn winterdip begint wat over te gaan, het zal wel psychologisch zijn, maar het idee dat de dagen alleen maar langer worden tot juni doet mij best wel goed..quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:11 schreef Emu het volgende:
[..]
In de zomer vind ik het persoonlijk ook veel makkelijker. In de winter is het moeilijk. Daarom hoop ik ook maar dat de winter snel over zal gaan, heb nu al een winter dip![]()
't Is gewoon een irritant typetjequote:Op donderdag 4 januari 2007 21:39 schreef teigan het volgende:
hm, het is weer dikkemensen afzeiktijd in het wie is de mol topic....![]()
Haha, sorry heb de berichten weer eens veel te laat gelezen, heb alweer een nieuw account aangemaakt. Nu zorg ik ervoor dat ik niet weer m`n w8w en login vergeet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:11 schreef Troel het volgende:
Hmm, weer ** in de titel![]()
Kip, je hoeft geen nieuw account aan te maken hoor!
Owja, dat is natuurlijk zo!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:41 schreef Rewimo het volgende:
Die schijnen we hier ook te hebbenMaar het is een idee, ik ben er nog nooit geweest
Dat kan je gewoon wijzigenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik zie dat ik nu in het lijstje sta, maar ik ben zo dom geweest om als profielnaam Patrick op te geven i.p.v. kipzonderkop.
Dus kip_zonder-kop is Patrick, dat jullie het even weten.![]()
Ik vind solliciteren dood en dood eng. Maar ik heb een heel slecht zelfbeeld... ik geloof zélf al niet dat ik iets kan, laat staan dat ik daar een ander van kan overtuigen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Dit moet je echt 'uitzieken'.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:46 schreef omearos het volgende:
beterschap ymme
dat lijkt me echt een rotziekte. Krijg je nu medicatie of is het iets wat je moet "uitzieken"?
Pfeifferquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Dit moet je echt 'uitzieken'.![]()
Veel slapen heb ik geen problemen mee.
Maar 15 Januari begint mijn stage, dat zal dan nog wel ff zwaar worden.
Ymme, ik heb zelf ook pfeiffer gehad een paar jaar geleden en heb daar zeker een halfjaar geen studiewerk door kunnen doen. Ik kan me zo indenken dat je het misschien niet gaat redden om hele dagen op de stageplek te zijn. Voor mij was dat toen uitgesloten, na een paar uur iets doen moest ik echt slapen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:25 schreef ymme het volgende:
Mijn moeder was net hier, zij neemt het huishouden van ons op haar rekening, zodat ik gewoon stage kan gaan lopen. En dan bij thuiskomst lekker rustig op de bank gaan liggen, en rustig eten. Hoef ik me daar niet druk om te maken.
En mijn vriend zou ook wat meer moeten gaan doen in huis, zowieso al omdat ik begin met stage en dus ook niet meer zoveel thuis ben als anders, en vanwege de pfeiffer![]()
Maar goed, het woord samenwonen zegt genoeg. Nu zullen we het toch echt samen moeten gaan doen, en niet ik een beetje meer als hij omdat ik in schoolperiode veel meer vrije tijd had dan hem. Maar ik zal hem wel moeten sturen, want hij ziet dingen niet zosnel als ik![]()
Maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen. Stage is gewoon nummer 1 op dit moment, daar ga ik dan ook voor en de rest zie ik dan wel weer.
Bedankt voor de lieve reacties hier.![]()
Als ik m`n login naam verander en op opslaan druk, blijft er gewoon hardnekkig Patrick staan.quote:
Je hebt gelijk, maar dat zou moeten werken, ik heb het doorgegevenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:23 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Als ik m`n login naam verander en op opslaan druk, blijft er gewoon hardnekkig Patrick staan.Maar maakt ook niks uit eigenlijk, ik ben trots op mijn echte naam.
![]()
Ik ga straks weer naar de sportschool maar eerst ff het avondeten binnen stampen.![]()
Huh?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:23 schreef Troel het volgende:
Ja, en ik ben zondag vanaf 11 uur 's ochtends welkom
Neequote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:33 schreef Rewimo het volgende:
Tsss, heb je dat niet eens voor me over?![]()
Nu werkt 'ie in ieder geval.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dat zou moeten werken, ik heb het doorgegeven
Welke weegschaal ga je gebruiken? Dan ga je die vertrouwenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag eens een digitale weegschaal gekocht en dat heeft niet veel goeds opgeleverd. Bij mijn oude weegschaal weeg ik 94kg en de digitale weegschaal geeft gewoon doodleuk 98.1kg aan! Welke weegschaal moet ik nou vertrouwen?![]()
Het kan inderdaad een paar kg per weegschaal schelen. De enige echt "betrouwbare" weegschalen zijn de weegschalen die in ziekenhuizen enz gebruikt worden en regelmatig geeikt worden. Voor thuis is het gewoon een kwestie van een van de twee kiezen (ik zou voor de digitale gaan, al is die onvriendelijker) en gewoon kijken hoe je gewicht zich ontwikkelt op die weegschaal.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag eens een digitale weegschaal gekocht en dat heeft niet veel goeds opgeleverd. Bij mijn oude weegschaal weeg ik 94kg en de digitale weegschaal geeft gewoon doodleuk 98.1kg aan! Welke weegschaal moet ik nou vertrouwen?![]()
jaquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:05 schreef omearos het volgende:
[..]
Welke weegschaal ga je gebruiken? Dan ga je die vertrouwen
Jij wilt morgen geen chips, koekjes, chocola of toostjes zeker?quote:
ik ga nu waarschijnlijk een hele domme vraag stellen, maar watsda?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:02 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb deze van Frank gekregen voor mijn verjaardag!
[afbeelding]
maar hoe?quote:
zoiets had ik al in gedachten, maar het eten gaat in die glazen buis in het midden? maar dan kunnen de vogeltjes er toch niet meer bij??quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:48 schreef Rewimo het volgende:
Middenin kun je vogelzaad doen. En dan mogen de vogeltjes dat eruit eten
gelukkig, ik werd namelijk al bang...quote:Op zondag 7 januari 2007 00:05 schreef Rewimo het volgende:
Ja hoor, ze kunnen gewoon tussen die "tralies" door. Nou ja okee, duiven en meeuwen nietMaar meesjes en musjes en vinkjes en zo makkelijk hoor
Nee klopt, er zal genoeg voor ze uitrollenquote:Op zondag 7 januari 2007 00:40 schreef Pandorah het volgende:
Gaaf ding voor de vogeltjes! Maar eh.. die duiven (en ook kauwen, luie mussen, tortelduiven) wachten gewoon op de grond hoor... die mussen eten namelijk nooit zo netjes![]()
Mjaaa, als ik er in 2 maanden bijna 8 kilo aan kan eten (quote:Op zondag 7 januari 2007 15:26 schreef teigan het volgende:
Poeh, dat is nog best pittig stormqueen..
Ik denk dat ik maar weer eens ga voor aan het eind van de zomer onder de 80, op zich makkelijk haalbaar, maar ik ken mezelf, en wil mijn doelen niet te hoog zetten...
O ja, en wat ik me laatst nog afvroeg, weet iemand hoe het met Faat gaat? Ik heb haar hier al tijden niet meer gezien....
quote:Op zondag 7 januari 2007 17:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
[afbeelding]
3 maanden en 2 dagen post op en -22 kg
Wauw!!! Bubsel, wat een ontzettend verschil, niet alleen puur qua gewicht... maar zo ontzettend qua uitstraling! Meid, wat fijnquote:Op zondag 7 januari 2007 17:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
3 maanden en 2 dagen post op en -22 kg
he jakkes, je moet ervoor naar de kaakchirurg? Alvast sterkte, ik hoop voor je dat het meevalt...quote:Op maandag 8 januari 2007 09:46 schreef Troel het volgende:
Vanochtend naar de tandarts. Alles ok, maar die verstandskiezen moeten er dus echt uit (en ja, ik heb de foto's gezien). Verwijzingsbrief ligt in mijn agenda.
Net alsof de andere posters hier nooit jojo'en!quote:Op maandag 8 januari 2007 09:50 schreef teigan het volgende:
Iedereen krijgt trouwens de groetjes van Faat, het gaat goed met haar, alleen haar gewicht gaat het niet zo goed mee, en ze wil hier eigenlijk wel graag weer meeposten, maar durft niet, omdat ze zich er voor schaamt dat het niet zo goed gaat....
Ga haar eens gauw vertellen dat ze naar hier komt dan... Daar zijn we toch voor! Door dik en dun [excusez le mot]quote:Op maandag 8 januari 2007 09:50 schreef teigan het volgende:
[..]
he jakkes, je moet ervoor naar de kaakchirurg? Alvast sterkte, ik hoop voor je dat het meevalt...
Iedereen krijgt trouwens de groetjes van Faat, het gaat goed met haar, alleen haar gewicht gaat het niet zo goed mee, en ze wil hier eigenlijk wel graag weer meeposten, maar durft niet, omdat ze zich er voor schaamt dat het niet zo goed gaat....
Faat!quote:Op maandag 8 januari 2007 09:50 schreef teigan het volgende:
[..]
Ow, bij mij scheelde het anderhalve kilo na 2 dagen snacken. Ik maak me er maar niet druk om, ga wel weer gewoon netjes in het stramien en dan zijn die kilo's er zo weer af. En dat is bij jou ook zo Levitation!quote:Op maandag 8 januari 2007 10:03 schreef Levitation het volgende:
[..]
Faat!Gewoon posten, hoor! Bij veel van ons (zoals ik) is het ook een zooitje met het gewicht.
Gewoon gezellig mee blijven kletsen!
Doe ik ook.
![]()
Dacht eindelijk weer op de weg naar beneden te zitten, woog rond kerst 96.7, en vrijdag nog "maar" 94.8... Ga ik vanmorgen vol goeie moed weer op de weegschaal staan... weeg ik 96.0.Jemig de pemig, wat word ik daar knorrig van. Ik heb gisteren wel veel en lekker gegeten (en zaterdag juist vrij weinig), maar om dat gewoon maar in 2 dagen 1.2kg er bij te "krijgen".
Maar... vanavond weer buikdansen, deze week weer netjes eten, met een beetje geluk zit ik vrijdag weer onder de 95.
Ik wil zo graag onder de 90kg zakken, maar ik kom steeds weer aan als ik rond of onder de 94kg weeg. Lijkt wel of mijn lijf het gewoon niet wil.
![]()
Ik weeg sinds mijn 18de ofzo steeds rond de 94/95 kg... met soms een goeie periode dat ik 10kg lichter was en soms een beroerde periode dat ik 10kg meer woog. Maar om een of andere vage reden is die 94/95kg "mijn gewicht".quote:Op maandag 8 januari 2007 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Levi, kan het zijn dat je in het verleden heel lang 94 kilo hebt gewogen? Dan heeft je lichaam een soort "geheugen" voor dat gewicht en kan het inderdaad moeilijk zijn om er doorheen te komen. Maar met stug volhouden moet je dat echt een keer lukken hoor
wow, dat is snel zeg! Bij mij duurde het toen een paar maanden voordat ik terecht kon....quote:Op maandag 8 januari 2007 10:43 schreef Troel het volgende:
crisis, ik mag donderdag al laten trekken
Het is in IJsselstein zelf, ik kon kiezen tussen het ziekenhuis en de polikliniek in Ijsselstein, nouja, doe dan maar Ijsselstein, daar was de wachtlijst ook korter. Waarschijnlijk is er iemand uitgevallen dat ik nu zo snel kon.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:44 schreef teigan het volgende:
[..]
wow, dat is snel zeg! Bij mij duurde het toen een paar maanden voordat ik terecht kon....
Oh dat is echt snelquote:Op maandag 8 januari 2007 10:43 schreef Troel het volgende:
crisis, ik mag donderdag al laten trekken
Onee, niet alle vier tegelijk eruit nu hoor! Maar ze moeten er volgens de tandarts dus wel uit.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:59 schreef omearos het volgende:
4 tegelijk is best veel. Moet je nou eerst op gesprek om te bepalen wat er gaat gebeuren, of komt dat straks vlak voor de operatie?
Van dat doorgroeien ben ik het bewijs, bij mij moesten er 2 uit omdat ze vol zaten met gaatjes, en de andere 2 (waarvan er nog 1 in mijn kaak zit) groeiden vrolijk door. Niet dat ik daar last van heb als in pijnlijk, hooguit lastiger poetsen.
Hoe oud bén je eigenlijk?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:25 schreef Troel het volgende:
Ja, maar ik loop nu al 242 jaar zonder gaatjes en dergelijke, dus daar ben ik niet zo blij om.
uhm, ja, 24 dusquote:Op maandag 8 januari 2007 11:29 schreef freecell het volgende:
[..]
Hoe oud bén je eigenlijk?
Ik moet vanmiddag naar de tandarts, twee gaatjes en iets met sealen oid
Geen zin in eigenlijk... Ik haat tandartsen ....
Ja, dank je, nu weet ik dat al van tevorenquote:Op maandag 8 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hee freecell
Troel, bij mij hebben ze ze ook allevier weggehaald (wegens ruimtegebrek), overigens ook in twee keer. De tweede keer vond ik het vervelendst. Dan weet je wat je te wachten staatEn dan doel ik met name op de vieze smurrie die ze erin smeren en die je nog dagenlang proeft
Welke smurrie?quote:Op maandag 8 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hee freecell
Troel, bij mij hebben ze ze ook allevier weggehaald (wegens ruimtegebrek), overigens ook in twee keer. De tweede keer vond ik het vervelendst. Dan weet je wat je te wachten staatEn dan doel ik met name op de vieze smurrie die ze erin smeren en die je nog dagenlang proeft
hoiquote:Op maandag 8 januari 2007 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Hee freecell
quote:Op maandag 8 januari 2007 10:37 schreef teigan het volgende:
lijkt me lastig Levitation, misschien dan toch proberen er eerst eens een kilo of 5 onder te gaan zitten, en dat 10 jaar volhouden, en dan de volgende 5 kilo...
Troost, als je in het bejaardenhuis zit zal je dan wel ongeveer slank zijn...
Ja fijn hè? 't Is een of andere antibacteriële prut of zo. Bijzonder smerig.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:41 schreef Troel het volgende:
Ja, dank je, nu weet ik dat al van tevoren
Dank jequote:Op maandag 8 januari 2007 13:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja fijn hè? 't Is een of andere antibacteriële prut of zo. Bijzonder smerig.
Ik geloof dat ik mijn ervaringen met het trekken van verstandskiezen maar even voor me moet houden.quote:
Meer van deze verhalen svpquote:Op maandag 8 januari 2007 13:21 schreef Liejannuh het volgende:
Troost je Troel, soms valt het ook mee.![]()
Ik heb eigenlijk helemaal geen nare ervaringen met het trekken van verstandskiezen. Bij mijn zijn er 2 getrokken en die waren ook allebei nog eens ontstoken en ik heb er eigenlijk geen last van gehad. Ook geen vieze goedjes in mijn mond gekregen en ik kan me geen pijn meer herinneren.
Je plaatjequote:Op maandag 8 januari 2007 13:31 schreef Faat het volgende:
Ik zie mijn naam ineens een aantal keer dik gedrukt staan, is dat een hint ofzo?![]()
quote:
Die spuiten zie ik eigenlijk nog het meest tegenop. En dan ben ik echt niet heel erg kleinzerig (eigenlijk niet echt). Toen ik potlood in mijn wang had zitten wilde de huisarts verdoven omdat hij bang was mij pijn te doen, terwijl ik niets voelde. Die spuit die ik kreeg voelde ik wel degelijkquote:Op maandag 8 januari 2007 13:38 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug Faat.
Bij mij viel het mee Troel. Het trekken zelf dan. De verdovingsspuiten waren erg pijnlijk en ik heb twee keer een week thuisgezeten, maar dat kwam omdat ik niet goed tegen de pijnstillers kon (ik werd er helemaal duizelig van). Verder was het best te doen.
quote:
Jup, en het liefst wil ik het resultaat z.s.m. vergetenquote:Op maandag 8 januari 2007 13:46 schreef Faat het volgende:
Zijn jullie dit jaar al op de weegschaal geweest meiden?
Ik probeer al sinds 1 januari erop te gaan staan, maar het lijkt wel of ik het steeds "vergeet"![]()
je moetquote:Op maandag 8 januari 2007 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Potlood in je wang? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Wil ik dat wel weten eigenlijk?
Bij mij is die wond toen gehecht door de kraakchirurg... en met een of twee hechtingen aan mijn wang vastgezet. Voordeel: geen zooi in de wond. Nadeel: lachen was even minder prettig.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Hier nog iemand met zonder nare verstandskies-ervaringen.
Even verdovinkje zetten, kiesje trekken (kraakt een beetje) hoppa een uurtje of 2 met een tampon in je mond lopen en het leed was weer geleden
Enige nadeel was dat ik elke keer kruimels in mijn wond had![]()
Yeahquote:
Als het sleutelgat groot genoeg is, met gemakquote:Op maandag 8 januari 2007 13:52 schreef Faat het volgende:
Yeah
Hoe gaat het met jouw afvallen Rewimo, pas je al door een sleutelgat eigenlijk? [afbeelding]
same here, kwam er al snel achter dat er precies een pinda in het gat pastequote:Op maandag 8 januari 2007 13:45 schreef Stormqueen het volgende:
Hier nog iemand met zonder nare verstandskies-ervaringen.
Even verdovinkje zetten, kiesje trekken (kraakt een beetje) hoppa een uurtje of 2 met een tampon in je mond lopen en het leed was weer geleden
Enige nadeel was dat ik elke keer kruimels in mijn wond had![]()
troel ik was er ook doodsbang voor, maar echt niet nodig. je krijgt een verdoving (die kan een beetje pijnlijk zijn) en dan moet je even wachten en dan trekken ze het er zo uit (en dat terwijl hij bij mij al half door was en ze het een wonder vonden dat ik nog steeds geen ontstekingen eraan had gehad) en daarna hechtingkje erin en weer naar huis. gebruik de pijnstillers wel, en volg gewoon het boekje wat je waarschijnlijk krijgt, met wat je wel en niet mag.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Meer van deze verhalen svp
Ach, het moet maar gebeuren. Kijk, het zal best pijnlijk zijn, maar voor hetzelfde ligt straks mijn hele onderkaak aan gort en moeten alle tanden eruit voor een implantaat. Dat liever nu even pijnlijk
Dat mag, dat magquote:Op maandag 8 januari 2007 14:32 schreef Troel het volgende:
Ik had gehoopt op minimaal 2 weken appelmoes en huzarensalade
nog handiger, een zak doperwten. die zijn ook nog redelijk flexibel, vormen zich naar je gezicht en zo.quote:Op maandag 8 januari 2007 14:33 schreef Rewimo het volgende:
Wat erg prettig is, is van die ijsblokjeszakjes invriezen. Die doe je dan in hun geheel in een washandje en daarmee koel je je wang. Als ze ontdooid zijn, vries je ze gewoon opnieuw in.
ik hou ook niet van doperwten, daarom flikker je het weg zodra je het niet meer nodig hebtquote:Op maandag 8 januari 2007 15:21 schreef Rewimo het volgende:
Die ijsblokjeszakjes ook hoorEn ik hou niet van doperwten
![]()
Die erwten kun je niet opnieuw invriezen, de ijsblokjeszakjes wel
Vind ik toch best handig van je, om die dingen in de vriezer te leggen.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:48 schreef pluisje het volgende:
Je hebt ook van die cold-hot packs, die geldingen. Die liggen hier altijd in de vriezer (ik ben wat onhandig aangelegd).
Je moet het ook niet in je strot duwenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:06 schreef Troel het volgende:
Toen ik pas de hete olie van mijn rollade over me heenkreeg heb ik gewoon de wijnkoeler uit de vriezer gepaktMaarja, om zo'n ding in je strot te duwen, nee
Dat lijken me nu nèt de verhalen die Troel niet wil horen.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:45 schreef Sjeen het volgende:
Vriendlief zit nog steeds aan de Brufen (die pijnstiller), vorige week woensdag bij de kaakchirurg geweest om een overbodige kies uit zijn kaak (onder het standaardrijtje, zeg maar) te laten verwijderen. Maar eigenlijk heeft hij er nauwelijks last van, zegt hij...
Bij mij zijn een jaar of tien geleden in twee keer mijn verstandskiezen verwijderd. Ik was bont en blauw![]()
Ach... het kleurde wel leuk bij mijn ogenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat lijken me nu nèt de verhalen die Troel niet wil horen.![]()
ja ik was er toch maar vanaf gezien ik ben balans gaan doen punten tellenquote:Op maandag 8 januari 2007 19:22 schreef Faat het volgende:
Eej Riann, jij zou vorig jaar ofzo toch met één of andere pillenkuur beginnen? Ik weet niet meer
precies wat dat ook alweer was, maar hoe is dat afgelopen of ben je daar nu nog steeds mee bezig?
Mooi resultaat, 78,5 kg wat een droomgewicht
Kip, klote van je kat
*goed voornemen heeft: ik ga morgenochtend op de weegschaal![]()
Teigan, bedankt voor het mij weer terughalen hier, ik durf ineens weer te denken aan lijnen en wegen![]()
Het begin is er zullen we maar zeggen![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 22:01 schreef Liejannuh het volgende:
Waar zit je dan in Delft Octo? Bij de TU in de buurt ofzo?
Wel leuk hoor dat je een stage hebt!
Leuk! Ik probeer tegenwoordig 2 à 3 avonden per week in de TU bieb te studeren. Dat is om de hoek daar!quote:
Nee hoor, bij mij zijn mijn verstandkiezen ook nooit getrokken, laat staan dat ik ze hebquote:Op maandag 8 januari 2007 16:26 schreef octopussy het volgende:
Het lijkt wel alsof ik de enige ben die nog nooit een tand of kies heeft laten trekken![]()
Nouja ik kan me leukere dingen bedenken.
stap 1 is gezet, nu nog voorstellen, aanmelden en meekletsenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:00 schreef badgirl18 het volgende:
haa omearos
Als mijn weegschaal dat doet ga ik er altijd nog 3 keer op staanquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo ik schrok van de weegschaal netsinds vorige weegdag gewoon 4,8 kilo
![]()
Dat doe ik altijd en net weer even gestaan nog minderquote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als mijn weegschaal dat doet ga ik er altijd nog 3 keer op staan![]()
Elke dag is SAS-dag wat mij betreftquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Ha faat, leuk je weer te zien![]()
Ik had gister een feestje en zie mensen hun SAS-dag (schijt aan Sonja dag... komt dat ook uit het boek?) wel héél letterlijk nemen. Van die mensen die aanvallen op friet met de mededeling 'heb ik al zoooolang niet mogen eten'. Ik vraag me dan af hoe lang het nog duurt voordat het lijntje breekt... of is iedereen dan echt sterker dan ik![]()
Bij mij ook...quote:
quote:En dus iets meer eten voor mijn gevoel.
Ontbijt: glas fruitontbijt en 1 volkoren boterham met halvarine en vruchtenhagel
Tussendoor: sinaasappel
Lunch: Yoghurt met cruesli light en een banaan
Tussendoor: 1 sultana en een opkikker
Diner: 200 gr bloemkool, 75gr kipfilet, 125gr aardappels en 1 juslepel jus en een schaaltje komkommersalade.
Tussendoor: 1 glas optimeldrink of 250 gr. magere vruchtenkwark
Ik vind het bijna te veel.
Ik val vooral over de 200 gram bloemkool en de 125 gram aardappels. Het "enge" van de mensen in het Sonja Bakker topic vind ik altijd dat de meeste mensen het gewoon zullen afwegen en zich schuldig voelen als ze een appel te veel eten ofzo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bij mij ook...![]()
Ik vind toch wel verontrustend weinig hoeveel "Sonja" mensen laat eten. Reactie uit 't SB-topic over het nieuwe boek:
[..]
Als dit veel is, ben ik echt een veelvraat.
![]()
Voor een bank/bedhangdag vind ik het een best goed dieet, maar ik zou er niet op naar buiten durven, denk ik.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:44 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bij mij ook...![]()
Ik vind toch wel verontrustend weinig hoeveel "Sonja" mensen laat eten. Reactie uit 't SB-topic over het nieuwe boek:
[..]
Als dit veel is, ben ik echt een veelvraat.
![]()
WHJE??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:07 schreef badgirl18 het volgende:
hhaha oké Ik volg sinds dinsdag het WHJE dieet. Nog meerdere mensen die dit doen?
Ik eet 2 keer per jaar frituurquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:37 schreef Troel het volgende:
op de dieetpapieren van Lemmens stond dat we maximaal 1 keer per week frituur mochten hebben. Ik moet er niet aan denken dat elke week te eten, maar voor sommige mensen is het wellich tnodig om het zo op te schrijven.
Klopt, maar het zijn bij SB vooral de hoeveelheden die niet zo best zijn imho; dat ze het opschrijft heb ik niet zoveel problemen mee.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
Wij weten allemaal wel wat we nodig hebben doordat we zoveel met eten bezig zijn, maar er zijn zoveel mensen die geen flauw benul hebben.
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Behalve dan het afwegen van groenten en fruit. Ik denk dat het juist goed is om maat te houden. De enige reden dat mensen grote porties nemen is dat we dat onszelf hebben aangeleerd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Klopt, maar het zijn bij SB vooral de hoeveelheden die niet zo best zijn imho; dat ze het opschrijft heb ik niet zoveel problemen mee.
Ja, daarom maken we er 75 gram van.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Behalve dan het afwegen van groenten en fruit. Ik denk dat het juist goed is om maat te houden. De enige reden dat mensen grote porties nemen is dat we dat onszelf hebben aangeleerd.
100 gram vlees bijvoorbeeld is echt niet te weinig. Dat is zelfs aanbevolen.
Mijn vriend wil liefst iedere vrijdag frituur, hij eet dan steevast frietjes, 2 frikandellen en een loempia. Meestal probeer ik daar een draai aan te geven. Afgelopen vrijdag heb ik kipfilet, sla en frietjes gemaakt... da's al beter dan frikandellen enzo. Maar ik moet zeggen dat ik 't vaak wel makkelijk vind om 1 keer per week niets te hoeven verzinnen. Ik ben slap, ik weet het.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:37 schreef Troel het volgende:
op de dieetpapieren van Lemmens stond dat we maximaal 1 keer per week frituur mochten hebben. Ik moet er niet aan denken dat elke week te eten, maar voor sommige mensen is het wellich tnodig om het zo op te schrijven.
Die avondmaaltijd die hier beschreven staat vind ik niet eens zo verkeerd (al is het 75 gram en geen 100, 1/4 minder dan aanbevolen dus). maar als lunch yoghurt met cruesli light vind ik toch echt te weinig hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Behalve dan het afwegen van groenten en fruit. Ik denk dat het juist goed is om maat te houden. De enige reden dat mensen grote porties nemen is dat we dat onszelf hebben aangeleerd.
100 gram vlees bijvoorbeeld is echt niet te weinig. Dat is zelfs aanbevolen.
En hoe lang doe je dit al?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik werk fulltime en ik fiets 20 kilometer per dag. Toch kom ik niet echt wat tekort en heb ik geen onbedwingbare honger gehad. 350 gram voedsel is ruim voldoende om je maag te vullenVan Sonja mag je zelfs meer
Yoghurt met kellogs, is mijn standaard ontbijt, en als ik dat op heb zit ik echt volquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die avondmaaltijd die hier beschreven staat vind ik niet eens zo verkeerd (al is het 75 gram en geen 100, 1/4 minder dan aanbevolen dus). maar als lunch yoghurt met cruesli light vind ik toch echt te weinig hoor.
Ik heb een vergelijkbaar eetpatroon 8 maanden volgehouden en ik heb nog steeds al mijn tandenquote:
hetzelfde bij mij alleen eet ik 2 crackers en geen banaan tussen doorquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal eens opschrijven wat ik gisteren heb gegeten.
ontbijt: 1 bakje yoghurt met all-bran fibres
tussendoor: 1 peer
lunch: 3 crackers vezelrijk met slankie en een appel
tussendoor: 1 banaan
diner: wokschotel met gemiddeld 200 gram groente, 75 gram rijst en 75 gram kipfilet.
Ik werk fulltime en ik fiets 20 kilometer per dag. Toch kom ik niet echt wat tekort en heb ik geen onbedwingbare honger gehad. 350 gram voedsel is ruim voldoende om je maag te vullenVan Sonja mag je zelfs meer
En dat gewicht is er nog steeds af?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
In die tijd 23 kg afgevallen, wat neerkomt op 7 pond per week, dus een normaal tempo.
7 pond per week?? Dat is 3,5 kilo per week?? Dat is echt geen normaal tempo hoor :pquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb een vergelijkbaar eetpatroon 8 maanden volgehouden en ik heb nog steeds al mijn tandenIn die tijd 23 kg afgevallen, wat neerkomt op 7 pond per week, dus een normaal tempo. Ik mocht 1-2 keer per week losbandig doen van mezelf. Meestal kwam dit neer op bier op vrijdagavond en vette hap op zaterdag
Je valt continu af en als je op gewicht bent ga je weer wat normaler eten.
Nee, ik heb het er een jaar af kunnen houden. Toen gestopt met roken en door het onbedwingbaar snaaien weer 14 kilo aangekomen helaasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat gewicht is er nog steeds af?
Ok, ik had gisteren een erg slechte dag. Ik ga nu mijzelf kwellen door eerlijk op te schrijven wat ik op heb.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zal eens opschrijven wat ik gisteren heb gegeten.
ontbijt: 1 bakje yoghurt met all-bran fibres
tussendoor: 1 peer
lunch: 3 crackers vezelrijk met slankie en een appel
tussendoor: 1 banaan
diner: wokschotel met gemiddeld 200 gram groente, 75 gram rijst en 75 gram kipfilet.
sorry, 7 onsquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:54 schreef Troel het volgende:
[..]
7 pond per week?? Dat is 3,5 kilo per week?? Dat is echt geen normaal tempo hoor :p
Een crashdieet dus wat niet vol te houden is. (En nee, dat heeft echt niets met het roken te maken, sorry)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik heb het er een jaar af kunnen houden. Toen gestopt met roken en door het onbedwingbaar snaaien weer 14 kilo aangekomen helaas
Nou, ook daar ben ik het niet mee eens. Ik heb altijd normaal gegeten en 5 keer per dag. Veel groenten (normaal eet ik 500 gram per dag) en veel fruit, veel granen en vezels. Alleen vette toelie laten staan. Ik vind een dieet van 1200-1500 kcal per dag geen crashdieet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Een crashdieet dus wat niet vol te houden is. (En nee, dat heeft echt niets met het roken te maken, sorry)
ik heb precies hetzelfde! nooit echt geergerd aan me pens en nu ik flink ben afgevallen erger ik me er kapot aan.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:44 schreef Sjeen het volgende:
Spontaan flauw valt bij de gedachte te moeten leven op SB-hoeveelheden... Nu ben ik sowieso al niet iemand die zich laat voorschrijven hoeveel gram van iets mag. Ik probeer te luisteren naar mijn lichaam... Maar gisteren zei mijn lichaam dat de chocoladetruffels op moestenDus het is niet altijd de beste methode
![]()
Herkennen jullie het volgende gevoel eigenlijk? Ik ben zo'n 25 kilo afgevallen en als ik nu in de spiegel kijk, dan zie ik een uitpuilende maag en buik... dikke benen, een dikke kont en flinke heupen. Gelukkig ook een lekkere taille en een flinke voorgevelMaar dat eerste stoort me nu eigenlijk best wel, net zoals het kleine rolletje dat nu over mijn jeans heenpuilt. Heel raar, want ik heb me er jarenlang niet aan gestoord dat ik gewoon echt te zwaar was.
Sjeen's vreemde hersenkronkels in de bocht...![]()
Er zijn heel veel verschillende manieren waarop mensen het falen van een crashdieet goed proberen te praten idd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Een crashdieet dus wat niet vol te houden is. (En nee, dat heeft echt niets met het roken te maken, sorry)
Levi... dat zou voor mij een goede dag zijn...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ok, ik had gisteren een erg slechte dag. Ik ga nu mijzelf kwellen door eerlijk op te schrijven wat ik op heb.![]()
Ontbijt: 3 geroosterde boterhammen met vlokken Tussendoor: 2 mandarijnen en 5 lychees ![]()
Lunch: 2 boterhammen met kaas en 2 sneetjes roggebrood met kaas. Tussendoor: 2 mandarijnen, 3 lychees en een stuk appelkruimelvlaai (collega jarig)
Diner: Foo Yong Hai Levitation-style (Voor 2 personen: 4 eieren, 1 pakje Foo Yong Hai mix, 400 gram roerbakgroenten, 1 rode paprika en 350 gram kipfilet) en daarbij lekker cashew noten en kroepoek (die laatste 2 had vriend op tafel gezet en ik bleef er helaas niet vanaf) Tussendoor: 2 bokkenpootjes (koekies) en een lange vinger (ook koekie)
Niet echt een dag om trots op te zijn.Gelukkig heb ik vandaag al weer een keer "nee" kunnen oefenen tegen gebak, weer een jarige collega.
![]()
Ik ben dus niet de enige gelukkig... heeft iemand een oplossingquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:58 schreef lmnop het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde! nooit echt geergerd aan me pens en nu ik flink ben afgevallen erger ik me er kapot aan.![]()
Toch vind ik naast 7 boterhammen, een stuk vlaai én 's avonds nog cashewnoten, kroepoek en koekjes niet echt verantwoord.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Levi... dat zou voor mij een goede dag zijn...
Dat ligt eraan, als iemand zegt: ik heb teveel of te weinig gegeten is dat wat anders dan dat teveel of te weinig eten als 'goed' propageren. Als iemand zegt: een kilo vlees per dag is goed, dan zal daar echt wel discussie over ontstaan. Andersom dus ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:03 schreef pluisje het volgende:
Als iemand een beetje te veel eet is er niemand die met het vingertje staat te wijzen, maar als iemand aan de strenge kant zit wel.
Nee ok, ik zou 1 snee brood minder gegeten hebben en de appelkruimelvlaai hebben laten staan... heb een hekel aan appelkruimelvlaaiquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Toch vind ik naast 7 boterhammen, een stuk vlaai én 's avonds nog cashewnoten, kroepoek en koekjes niet echt verantwoord.![]()
Ik zal dan wel weer de uitzondering zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Laat ik het dan even nuanceren wat dat stoppen met roken betreft.
Ik ben aangekomen omdat ik mijn verlangen naar een sigaret wilde compenseren. En dus met gemak een pak koekjes, een familiezak M&M's en een pak chocomel wegwerkte 's avonds voor de tv. Overdag at ik zo 3 stokbroodjes franse kaas als lunch
Nee, het stoppen an sich kan je niet de schuld geven. Wel hoe ik daar geestelijk mee ben om gegaan. Het is dus geenszins een smoes. Wel een reden, een oorzaak. Ik rook nu heel soms nog wel eens als ik op stap ben en zodra ik een trek van de sigaret neem is mijn eetlust weg. Als ik weer zou gaan roken zou ik veel sneller afvallen. Zo is de realiteit gewoon.
Ik denk dat de meeste (ex)rokers dit verschijnsel wel herkennen
Precies.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als iemand zegt: ik heb teveel of te weinig gegeten is dat wat anders dan dat teveel of te weinig eten als 'goed' propageren. Als iemand zegt: een kilo vlees per dag is goed, dan zal daar echt wel discussie over ontstaan. Andersom dus ook.
Dan lees je niet goed of ik formuleer niet goed. Either way:quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zal dan wel weer de uitzondering zijn.
Je hebt een dieet met vrij weinig inhoud, je stopt met roken en je dieet en je komt weer aan omdat je de verleiding niet kan weerstaan van het snoepen. Me dunkt dat dat ook gebeurd zou zijn als je niet gestopt was met je dieet.
Kom op zeg, been there, done that, het weer aankomen na een dieet ligt nooit aan jezelf maar altijd aan wat anders. Ik ben heel blij dat ik dat punt inmiddels gepasseerd ben.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
En ja, ik reageer wellicht te defensief, ik voel me ook wel een beetje aangevallen, omdat ik behoorlijk verantwoord probeer af te vallen en geen rare dingen doe met mezelf en geen onrealistische verwachtingen stel. Unlike sommige anderen, niet in dit topic maar wel op andere plekken.
Waarvoor excuses.
Ik had 'm mee vanmorgenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:27 schreef freecell het volgende:
Ik ben vanmorgen gezandstraald door die wind
Ik had m dus vol in mijn smoelquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik had 'm mee vanmorgenmet weinig moeite 26km/u gereden. Maak me nu al zorgen om de terugweg.
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:44 schreef Rewimo het volgende:
Zelfs mijn auto waaide heen en weerToen ik vlaai ging halen
Nou ja, mijn collega en ik waren jarig en gingen trakteren
Lekker stukje vlaai gegeten dus
Hoge doorloopsnelheid trouwens, leve de suiker
Ik heb inderdaad aan je gedacht vanmorgen terwijl ik voort zoefde.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had m dus vol in mijn smoelHeb er gewoon drie kwartier over gedaan
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad aan je gedacht vanmorgen terwijl ik voort zoefde.![]()
idd, iedere keer als ik ook maar denk aan stoppen slaat mijn maag alarm en moet mijn vrouw de koelkast verdedigen. Een heel nobel streven dat stoppen met roken en afvallen, maar de een maakt het ander wel heel erg moeilijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:05 schreef Stormqueen het volgende:
Laat ik het dan even nuanceren wat dat stoppen met roken betreft.
Ik ben aangekomen omdat ik mijn verlangen naar een sigaret wilde compenseren. En dus met gemak een pak koekjes, een familiezak M&M's en een pak chocomel wegwerkte 's avonds voor de tv. Overdag at ik zo 3 stokbroodjes franse kaas als lunch
Nee, het stoppen an sich kan je niet de schuld geven. Wel hoe ik daar geestelijk mee ben om gegaan. Het is dus geenszins een smoes. Wel een reden, een oorzaak. Ik rook nu heel soms nog wel eens als ik op stap ben en zodra ik een trek van de sigaret neem is mijn eetlust weg. Als ik weer zou gaan roken zou ik veel sneller afvallen. Zo is de realiteit gewoon.
Ik denk dat de meeste (ex)rokers dit verschijnsel wel herkennen
en jij weet daar natuurlijk alles van!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verschillende manieren waarop mensen het falen van een crashdieet goed proberen te praten idd.
Achteraf lullen is natuurlijk wel heel erg makkelijk. Er zijn lichamen die er gewoon meer moeite mee hebben..quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zal dan wel weer de uitzondering zijn.
Je hebt een dieet met vrij weinig inhoud, je stopt met roken en je dieet en je komt weer aan omdat je de verleiding niet kan weerstaan van het snoepen. Me dunkt dat dat ook gebeurd zou zijn als je niet gestopt was met je dieet.
Kom op zeg, been there, done that, het weer aankomen na een dieet ligt nooit aan jezelf maar altijd aan wat anders. Ik ben heel blij dat ik dat punt inmiddels gepasseerd ben.
yeps ik herken dit ook.... ik ben ook ruim 25 kg lichter dan zo'n 1,5 jaar geleden, maar voel me nu veeeeeel dikker...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:44 schreef Sjeen het volgende:
Spontaan flauw valt bij de gedachte te moeten leven op SB-hoeveelheden... Nu ben ik sowieso al niet iemand die zich laat voorschrijven hoeveel gram van iets mag. Ik probeer te luisteren naar mijn lichaam... Maar gisteren zei mijn lichaam dat de chocoladetruffels op moestenDus het is niet altijd de beste methode
![]()
Herkennen jullie het volgende gevoel eigenlijk? Ik ben zo'n 25 kilo afgevallen en als ik nu in de spiegel kijk, dan zie ik een uitpuilende maag en buik... dikke benen, een dikke kont en flinke heupen. Gelukkig ook een lekkere taille en een flinke voorgevelMaar dat eerste stoort me nu eigenlijk best wel, net zoals het kleine rolletje dat nu over mijn jeans heenpuilt. Heel raar, want ik heb me er jarenlang niet aan gestoord dat ik gewoon echt te zwaar was.
Sjeen's vreemde hersenkronkels in de bocht...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |