quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:Ik heb vandaag eens een digitale weegschaal gekocht en dat heeft niet veel goeds opgeleverd. Bij mijn oude weegschaal weeg ik 94kg en de digitale weegschaal geeft gewoon doodleuk 98.1kg aan! Welke weegschaal moet ik nou vertrouwen?
Het kan inderdaad een paar kg per weegschaal schelen. De enige echt "betrouwbare" weegschalen zijn de weegschalen die in ziekenhuizen enz gebruikt worden en regelmatig geeikt worden. Voor thuis is het gewoon een kwestie van een van de twee kiezen (ik zou voor de digitale gaan, al is die onvriendelijker) en gewoon kijken hoe je gewicht zich ontwikkelt op die weegschaal.
Weegschalen zijn over het algemeen zo "onbetrouwbaar" dat ze ook een ander gewicht aangeven als de temperatuur in de ruimte sterk veranderd is of als je 'm op een andere ondergrond zet. Voor een goed beeld zou je dus op de zelfde weegschaal, op de zelfde plek, in een kamer waar de temperatuur redelijk constant is en eigenlijk ook op een vast tijdstip ('s morgens ben je meestal wat lichter dan 's avonds) moeten wegen.
![]()
Of je houdt er gewoon rekening mee dat het nog wel eens een pondje of een kilootje scheelt. Duidelijk, he?
Anyway, heel veel succes ermee!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***