abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44855563
Post hem nogmaals: http://timesofindia.india(...)ticleshow/993621.cms

Had ik niet echt verwacht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_44855571
Bye bye, zwaai zwaai
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:06:36 #4
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855579
Amateurs zijn het daar in Irak

Een paar man in leren jasjes met bivakmutsjes die die man de strop om doen. Het lijkt nog slechter dan de gemiddelde executie van het verzet.
pi_44855584
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
Wat maakt dat nou weer uit? Dood is dood. Als ik een dierbare zou verliezen door een dictator wil ik hem gewoon dood, simpel zat. Maakt me niet uit waarom. Ohnee wacht, dan ben ik te druk bezig met het feit dat hij zijn gehele proces nog niet door heeft gelopen, dat is natuurlijk veel belangrijker allemaal. Jeesh..
pi_44855585
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef raptorix het volgende:
Post hem nogmaals: http://timesofindia.india(...)ticleshow/993621.cms

Had ik niet echt verwacht.
Apart
Noot noot.
pi_44855630
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef PLAE@ het volgende:

Een paar man in leren jasjes met bivakmutsjes die die man de strop om doen. Het lijkt nog slechter dan de gemiddelde executie van het verzet.
Wat maakt het in Godsnaam uit?
pi_44855637
Zoals een ridder die de draak doodsteekt die hij jarenlang gevoed heeft...
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_44855643
Waarom kreeg hij eerst zo'n sjaaltje om zijn nek?
Omdat het anders pijn zou doen ofzo?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:09:25 #11
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_44855672
quote:

dam dat was een lange nacht

[ Bericht 5% gewijzigd door dvdfreak op 30-12-2006 14:54:41 ]
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:09:40 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855681
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze hadden hem wat mij betreft helemaal niet moeten doden.
En als hij dan toch de doodstraf krijgt. Doe het dan met millitairen ipv mannen die uitgedost zijn als de gemiddelde opstandeling met bivakmutsje etc.
pi_44855731
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

En als hij dan toch de doodstraf krijgt. Doe het dan met millitairen ipv mannen die uitgedost zijn als de gemiddelde opstandeling met bivakmutsje etc.
Realiseer je dat als die mannen herkenbaar in uniform in beeld waren gebracht ze waarschijnlijk zelf ook gauw geëxecuteerd zouden worden.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:11:00 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44855737
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dan hadden we het land net zo goed wel kunnen plat-nuken, als het toch niks uitmaakt.

Wie is er nou de achterlijke primitieve barbaar?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44855748
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Anders wordt het touw vies..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:11:29 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855749
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:10 schreef Disorder het volgende:

[..]

Realiseer je dat als die mannen herkenbaar in uniform in beeld waren gebracht ze waarschijnlijk zelf ook gauw geëxecuteerd zouden worden.
Die mannen hoeven ook helemaal niet in beeld.
pi_44855753
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef poldergeist het volgende:
Zoals een ridder die de draak doodsteekt die hij jarenlang gevoed heeft...
Volgens mij wordt dat gedaan omdat anders de strop lastig verwijderen is, bovendien nogmaals ten overvloede, je sterft dus door een gebroken nek als het goed is, en niet door verwurging.
pi_44855774
quote:
"This execution was brought to you by Versace.."
pi_44855797
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan hadden we het land net zo goed wel kunnen plat-nuken, als het toch niks uitmaakt.

Wie is er nou de achterlijke primitieve barbaar?
Waar de fuck heb jij het ineens over? Ik vroeg me af waarom het hem uitmaakt dat het er zo amateuristisch uitzag en jij begint ineens over nukes??
pi_44855835
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dan zouden die mannen waarschijnlijk dezelfde dag nog ook geëxecuteerd worden!
Noot noot.
pi_44855836
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Anders wordt het touw vies..
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:12 schreef Disorder het volgende:

[..]

"This execution was brought to you by Versace.."
Ik vraag het me serieus af hoor!
pi_44855848
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Die mannen hoeven ook helemaal niet in beeld.
Saddam hangt zichzelf wel op.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:15:17 #25
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44855883
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Apart
Krokodillentranen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44855890
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:14 schreef Biancavia het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag het me serieus af hoor!
Weet ik, maar ik maakte een grapje Ik weet het eigenlijk ook niet. Misschien om het toch zo 'humaan' mogelijk te maken. Zodat je, als ze het touw aantrekken, geen striemen krijgt. Niet dat het veel uitmaakt als je daarna naar beneden valt, maar goed.. Slechts een theorie.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:16:08 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855908
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Saddam hangt zichzelf wel op.
Moet ik hier nou nog serieus op reageren?

Bij de meeste ophangingen die ooit op beeld naar buiten zijn gebracht zie je die mensen alleen in een kamertje .
pi_44855924
quote:
Ik denk om te voorkomen dat de strop in zijn hals zou snijden. Ziet er zo lelijk uit als je dood bent, zo'n blauwe kring op je keel .

Overigens ben ik tegen de doodstraf. Ook Saddam had niet dood gemoeten. Iedere dode is er één teveel. Hij had levenslang op water en brood moeten zitten. Nu gedragen zijn berechters zich net zo slecht als hij. Niks praat moord goed.
pi_44855957
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:16 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Moet ik hier nou nog serieus op reageren?

Bij de meeste ophangingen die ooit op beeld naar buiten zijn gebracht zie je die mensen alleen in een kamertje .
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar de ophangingen die ik heb gezien (Nazi's voornamelijk) werden altijd uitgevoerd met mensen erbij. Het is gewoon zo gegaan als het is gegaan. Misschien wilden ze laten zien dat het door Irakezen werd gedaan en niet door Amerikanen, om weer samenzweringstheorieën tegen te gaan.
pi_44855973
Dus het sjaaltje is om een mooie dooie van hem te maken.
pi_44855992
quote:
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:18:39 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855995
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar de ophangingen die ik heb gezien (Nazi's voornamelijk) werden altijd uitgevoerd met mensen erbij. Het is gewoon zo gegaan als het is gegaan. Misschien wilden ze laten zien dat het door Irakezen werd gedaan en niet door Amerikanen, om weer samenzweringstheorieën tegen te gaan.
Kan jij zien of het Amerikanen zijn of niet?

Je hebt ook Irakeese soldaten die het hadden kunnen doen in uniform en dan eventueel nog met bivak of niet in beeld ofzo ipv veredelde gangsters in leren jasjes.
pi_44856012
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:01 schreef Monidique het volgende:
[...]
Maar niet alleen dat, ook het genot waarmee voornamelijk Bush en Blair spreken over een overwinnaarstribunaal, een schijnproces, is niet iets waar het Westen voor zou moeten staan, dacht ik.
Nood breekt wet. Een (potentieel) gevaar moet je zo snel mogelijk verwijderen, anders gebeuren er ongelukken.

Een kind vind het ook niet leuk om in de box gezet te worden, maar het is voor zijn eigen bestwil. Jij vind het niet leuk dat het 'westen' zijn idealen heeft moeten opschorten, maar het is voor je eigen bestwil.

De dood van Saddam Hoessein is natuurlijk maar een druppel in de overvolle emmer van het menselijk leed op deze wereld. Maar je moet toch ERGENS beginnen met opruimen?

Het menselijk leed is te vergelijken met een hele grote kluwen wol die in de knoop zit. Je kan de kluwen ontwarren door te gaan zoeken naar een uiteinde en dan één voor één alle knopen eruit te halen. Maar in het stuk dat je ontward hebt krijg je altijd wel weer nieuwe knopen (vaak genoeg meegemaakt). Daarbij kun je uren zoeken naar een uiteinde. Een snellere methode is gewoon een lus te pakken en die door te knippen. Voila, nu heb je gelijk al twee uiteinden te pakken. De streng wol is dan wel in twee geknipt, maar beide strengen zijn korter en gaan minder snel in weer in de war. Maar als de lengte van de streng wol niets uitmaakt, waarom dan niet gewoon alle lussen doorknippen en op die manier de kluwen ontwarren? Alle strengen die overblijven zijn korter en raken dus veel minder makkelijk weer in de knoop.

Als je problemen wil oplossen moet je niet gaan zitten kijken en wachten tot het 'juiste moment'. In de tussentijd zitten de 'anderen' namelijk ook niet stil. Je krijgt steeds meer problemen, des te langer je wacht.

De Amerikanen zijn gewoon de mensen geweest die de Irakezen achter hun vodden aan hebben gezeten zodat ze niet te lang zouden wachten. Zonder dit 'schijnproces' was er de eerstkomende 10 jaar niets gebeurd.

Overigens was het geen schijnproces, Saddam mocht zichzelf verdedigen en hij had advocaten in dienst. Sja, daar zijn er nogal wat van vermoord (waarom is er trouwens niemand die zich DAAR druk over maakt?). En Saddam was zelf een Irakees die bekend was met de manier waarop Irakezen recht spreken.

Als hij een ECHT eerlijk proces had willen hebben, had hij zijn eigen mensen moeten leren hoe je een eerlijk proces houdt. Sinds 1968 is er niemand meer in Irak die weet hoe een eerlijk proces gehouden wordt, juist VANWEGE Saddam Hoessein.

Oh, de ironie. Wat zal Saddam zichzelf vervloekt hebben. Volledig ten onder gegaan aan zijn eigen beslissingen.
pi_44856046
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:17 schreef Biancavia het volgende:
Dus het sjaaltje is om een mooie dooie van hem te maken.

En misschien ook wel, wat eerder genoemd werd, om het verwijderen van het touw makkelijker te maken. Om het voor de beul niet smeriger te maken dan het toch al is. Stel je voor dat dat touw vrij diep in zijn hals zou gaan, en je moet dat lospeuteren .
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:20:59 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44856075
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:19 schreef RetepV het volgende:
Als hij een ECHT eerlijk proces had willen hebben, had hij zijn eigen mensen moeten leren hoe je een eerlijk proces houdt. Sinds 1968 is er niemand meer in Irak die weet hoe een eerlijk proces gehouden wordt, juist VANWEGE Saddam Hoessein.

Oh, de ironie. Wat zal Saddam zichzelf vervloekt hebben. Volledig ten onder gegaan aan zijn eigen beslissingen.
bullshit natuurlijk.

Deze rechters zijn zogenaamd opgeleid door de Amerikanen. Dus zou het proces zogenaamd eerlijk moeten verlopen. Dat het niet eerlijk verloopt kan je niet toeschrijven aan Saddam maar aan de Iraakse en Amerikaanse regering.
pi_44856079
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Je hebt ook Irakeese soldaten die het hadden kunnen doen in uniform en dan eventueel nog met bivak of niet in beeld ofzo ipv veredelde gangsters in leren jasjes.
Het leken mij meer lui van veiligheidsdiensten.
pi_44856106
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat gedaan omdat anders de strop lastig verwijderen is, bovendien nogmaals ten overvloede, je sterft dus door een gebroken nek als het goed is, en niet door verwurging.
Ik bedoelde die uitspraak figuurlijk, ik wilde niet ingaan op de manier zoals zijn doodstraf was uitgevoerd.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_44856140
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef raptorix het volgende:
In die foto waar hij na zijn dood te zien is, ligt Saddam op zijn rug. Maar zijn hoofd is wel heel erg ver naar rechts gedraaid. Ik kan dat niet op zo'n manier, iig. Dus idd. is zijn nek gebroken.

Niet dat ik het niet wist ofzo, maar om even een hint van een bewijs te geven.
pi_44856158
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ja, door de maskers heen is te zien dat het om mensen met een Arabisch uiterlijk gaat.
pi_44856244
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
[...]
Deze rechters zijn zogenaamd opgeleid door de Amerikanen. Dus zou het proces zogenaamd eerlijk moeten verlopen. Dat het niet eerlijk verloopt kan je niet toeschrijven aan Saddam maar aan de Iraakse en Amerikaanse regering.
Nou, dit zijn alleen maar argumenten die VOOR mij spreken. Hoe denk je dat de rechtszaak was verlopen als die rechters helemaal niet opgeleid waren? Ik denk dat de rechtszaak een uurtje had gekost en dat ze hem dan gelijk doodgeschoten zouden hebben.

Overigens vind ik dat Saddam Hoessein best voor het oorlogstribunaal in Den Haag had mogen komen te staan. Maar dan was Hoessein levenslang de gevangenis in gegaan en had het volk in Irak het gevoel gehad dat het hun uit handen genomen was. Dit was de beste oplossing.

Edit:

Nog beter was natuurlijk geweest als de CIA ueberhaupt heel die Saddam Hoessein niet aan de macht had geholpen...
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:27:30 #41
70154 klez
pi_44856260
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

bullshit natuurlijk.

Ik denk dat je gelijk hebt. Het is allemaal NIET de schuld van Saddam wat er nu gebeurt...
pi_44856294
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:26 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou, dit zijn alleen maar argumenten die VOOR mij spreken. Hoe denk je dat de rechtszaak was verlopen als die rechters helemaal niet opgeleid waren? Ik denk dat de rechtszaak een uurtje had gekost en dat ze hem dan gelijk doodgeschoten zouden hebben.

Overigens vind ik dat Saddam Hoessein best voor het oorlogstribunaal in Den Haag had mogen komen te staan. Maar dan was Hoessein levenslang de gevangenis in gegaan en had het volk in Irak het gevoel gehad dat het hun uit handen genomen was. Dit was de beste oplossing.
Ze hebben juist ook een tamelijk simpele case genomen waarin direct bewijs tegen hem was, het gifschandaal met de koerden had stukken lastiger geworden aangezien dat niet direct door hem uitgevoerd is.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:30:11 #43
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_44856319
quote:

Ik geloof dat die 2 beulen allebei vrijwilligers zijn waarvan naasten ooit door Saddam zijn geëxecuteerd, en ach..om nou voor meneer een "staats" ophanging te regelen. Hij is gewoon opgehangen zoals ieder andere 'nobody'.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:30:25 #44
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44856326
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
Drink ik.
pi_44856367
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:32:35 #46
70154 klez
pi_44856379
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:26 schreef RetepV het volgende:
Nog beter was natuurlijk geweest als de CIA ueberhaupt heel die Saddam Hoessein niet aan de macht had geholpen...
Ook dat verhaal is nogal magertjes hoor. Saddam heeft zelf meerdere malen beschreven hoe hij het allemaal zonder hulp heeft gedaan. Of het nou de CIA of de KGB was, hij had het toch wel gered door zijn barbaarse optreden.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:33:15 #47
70154 klez
pi_44856398
quote:
Mensen die een andere mening hebben zijn dom. Waar kennen we dat van?
pi_44856453
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.
Je bent dus wel een voorstander van de doodstraf.
pi_44856458
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:32 schreef klez het volgende:
Saddam heeft zelf meerdere malen beschreven hoe hij het allemaal zonder hulp heeft gedaan.
Echt waar? Wat gek, dat had ik nou niet verwacht van een megalomane dictator die uiteindelijk in Amerika z'n aartsvijand zag.
pi_44856464
quote:

Nou en. Dood is dood.
pi_44856472
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je bent dus wel een voorstander van de doodstraf.
Niet binnen het gewone strafrecht, binnen het oorlogsrecht wel.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:36:16 #52
135333 SpaRood
pi_44856473
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.
Drink ik.
pi_44856488
Nou ja, hij is dood, dat is waar, is dat ook weer voorbij. Pinochet dood, Milosevic dood, Hoessein dood. Gaat aardig met de voormalige dictators.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:37:37 #54
70154 klez
pi_44856509
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Echt waar? Wat gek, dat had ik nou niet verwacht van een megalomane dictator die uiteindelijk in Amerika z'n aartsvijand zag.
Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?
pi_44856512
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.
Dat is onzin, aangezien hij democratisch gekozen is, en de doden gewoon binnen oorlogen vallen.
pi_44856513
quote:
Je vind van jezelf dus dat je nadenkt en andere niet. Arrogantie zeg.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_44856515
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, hij is dood, dat is waar, is dat ook weer voorbij. Pinochet dood, Milosevic dood, Hoessein dood. Gaat aardig met de voormalige dictators.
En Castro's feestje zit er ook al aan te komen.
pi_44856546
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef klez het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?
Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:39:42 #59
135333 SpaRood
pi_44856567
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef klez het volgende:

[..]

Mensen die een andere mening hebben zijn dom. Waar kennen we dat van?
Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:41:06 #60
70154 klez
pi_44856603
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.
Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
pi_44856616
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hebben juist ook een tamelijk simpele case genomen waarin direct bewijs tegen hem was, het gifschandaal met de koerden had stukken lastiger geworden aangezien dat niet direct door hem uitgevoerd is.
Zo werkt het altijd. Waarom de moeilijke cases pakken als de simpele cases toch al voldoende zijn om hem op te hangen? Zonde van de moeite om al die andere dingen er bij te slepen. De mensen weten toch wel dat ze gebeurd zijn en dat Saddam er achter zat. Saddam heeft 25 jaar de beest uit kunnen hangen. Al op de eerste dag dat hij president werd heeft hij mensen laten vermoorden (zowat het halve parlement). Dat is geen dag gestopt, ook niet op vrijdagen.

Laten we er eens van uit gaan dat hij elke dag maar één persoon heeft laten vermoorden, dan komen we al op 9125 mensen. Is 9125 doden niet al genoeg om de doodstraf te verdienen? We weten allemaal dat hij er nog VEEL meer op zijn geweten heeft. En persoonlijk vind ik 148 onschuldige doden al voldoende om iemand ter dood te veroordelen.

Het interesseert mij echt niks dat de rechtszaak niet helemaal volgens de procedures verlopen is. Het interesseert me niet eens hoeveel Saddam er precies heeft vermoord of laten vermoorden. Het zijn er veel te veel, en Saddam heeft de doodstraf dubbel en dwars verdiend.

Het rottige is dat er in die regio nog duizenden mensen zitten die de doodstraf ook dubbel en dwars verdiend hebben. Jammer dat die niet gepakt kunnen worden.
pi_44856617
Ik wacht nog op het filmpje van de ophanging zelf.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:41:36 #63
70154 klez
pi_44856623
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
Saddam was niet slecht. Dit wordt interessant...
pi_44856624
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:

[..]

Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
O, dat zal best.
pi_44856626
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Niyazov hebben we net gehad.
pi_44856633
Moet ook steeds hieraan denken:

pi_44856671
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:

[..]

Mwoah zelf toch ook niet tamelijk schoon hoor:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=nAe&q=sweden+Eugenics+&btnG=Search
pi_44856673
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Hmm, Castro vind ik wel sympathiek . Maar hoeveel duizenden mensen die al de dood in heeft gejaagd met zijn ellenlange vervelende toespraken zullen we wel nooit meer te horen krijgen .
pi_44856678
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Nee joh, hij was een schatje?

Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:44:07 #70
70154 klez
pi_44856679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, dat zal best.
Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.
pi_44856689
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, Castro vind ik wel sympathiek . Maar hoeveel duizenden mensen die al de dood in heeft gejaagd met zijn ellenlange vervelende toespraken zullen we wel nooit meer te horen krijgen .
Nog maar niet te spreken over het aantal mensen met spataderen.
pi_44856706
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik wacht nog op het filmpje van de ophanging zelf.
Ik eigenlijk ook wel.
Toch het werkelijke bewijs

Wel misselijk om te zien lijkt me.
Sowieso schrijf je zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 14:45:21 #73
862 Arcee
Look closer
pi_44856709
quote:
"Massavernietigingswapens m'n reet"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44856748
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef klez het volgende:

[..]

Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.
Nou, voor zover ik weet was het de CIA die Saddam Hoessein en de Baath steunde in de jaren vijftig en zestig en niet de Franse geheime dienst of de Russische. Ook was het de CIA die Irak met inlichtingen hielp toen het Iran aanviel, geen Belgische of Zwitserse geheime dienst. Ja, vele landen hebben Saddam Hoessein geholpen, maar niet allemaal hebben ze zo'n directe en beslissende rol gehad in de opkomst van Hoessein.
pi_44856766
quote:
Nee, die blinddoek was bedoeld om hem het zicht te ontnemen, maar hij wilde zijn moordenaars aankijken. Daarom hebben ze het maar om de nek gedaan.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:49:09 #76
70154 klez
pi_44856803
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, voor zover ik weet was het de CIA die Saddam Hoessein en de Baath steunde in de jaren vijftig en zestig en niet de Franse geheime dienst of de Russische. Ook was het de CIA die Irak met inlichtingen hielp toen het Iran aanviel, geen Belgische of Zwitserse geheime dienst. Ja, vele landen hebben Saddam Hoessein geholpen, maar niet allemaal hebben ze zo'n directe en beslissende rol gehad in de opkomst van Hoessein.
Koffiedik kijken. Waarschijnlijk heeft hij het vooral aan zichzelf te danken.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:49:28 #77
135333 SpaRood
pi_44856811
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Nee joh, hij was een schatje?

Hij was geen schatje, maar paste goed bij de cultuur en bevolking daar, want denk je dat die mensen daar 'schatjes' zijn?
Drink ik.
pi_44856818
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:45 schreef -XX- het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook wel.
Toch het werkelijke bewijs

Wel misselijk om te zien lijkt me.
Valt mee hoor, op youtube kan je redelijk wat filmpjes vinden van ophangingen van oorlogsmisdadigers.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:50:39 #79
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44856834
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:49 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Hij was geen schatje, maar paste goed bij de cultuur en bevolking daar, want denk je dat die mensen daar 'schatjes' zijn?
Je begon leuk met je 'tegen de doodstraf' bericht, maar nu vlieg je volledig uit de bocht.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_44856839
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:49 schreef klez het volgende:

[..]

Koffiedik kijken.
Koffiedik kijken?
pi_44856848
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Bullshit, Bush is geen dictator, maar een democratisch gekozen leider die zijn beslissingen niet alleen neemt. Daarnaast heeft Saddam hier en in andere gevallen direct opdracht gegeven tot de moord van onschuldige burgers, dat kun je Bush echt niet in de schoenen schuiven. Een kinderachtige en onwetende vergelijking.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:52:07 #82
135333 SpaRood
pi_44856876
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je begon leuk met je 'tegen de doodstraf' bericht, maar nu vlieg je volledig uit de bocht.
Leg uit?
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:54:05 #84
135333 SpaRood
pi_44856929
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Bullshit, Bush is geen dictator, maar een democratisch gekozen leider die zijn beslissingen niet alleen neemt. Daarnaast heeft Saddam hier en in andere gevallen direct opdracht gegeven tot de moord van onschuldige burgers, dat kun je Bush echt niet in de schoenen schuiven. Een kinderachtige en onwetende vergelijking.
De vraag is of Bush zijn eerste termijn democratisch is gekozen, want hij begon die oorlog in zijn eerste termijn. En opdracht tot de moord op onschuldige burgers wordt door de Amerikanen 'collateral damage' genoemd.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:54:10 #85
70154 klez
pi_44856933
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het zijn het soort vergelijkingen die logisch zijn als je geen verschil ziet tussen fascistoide dictaturen en westerse democratieen. Of als je het prima vind dat democratie hier wordt afgeschaft, denk ik.
pi_44856967
Was Hoessein maar democratisch gekozen, dan kon hij opdracht geven tot welke moord ook...
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:57:52 #87
70154 klez
pi_44857016
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:55 schreef Monidique het volgende:
Was Hoessein maar democratisch gekozen, dan kon hij opdracht geven tot welke moord ook...
In een echte democratie zou Hoessein nooit gekozen worden mag je hopen.
pi_44857075
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef SpaRood het volgende:

[..]

De vraag is of Bush zijn eerste termijn democratisch is gekozen, want hij begon die oorlog in zijn eerste termijn. En opdracht tot de moord op onschuldige burgers wordt door de Amerikanen 'collateral damage' genoemd.
En hij is herkozen...

De Amerikanen kunnen ook a la Saddam het hele land vergassen om zo hun vijanden te verslaan, maar ze proberen in ieder geval het aantal burgerslachtoffers te beperken. Het is oorlog, daarvan zijn ook burgers het slachtoffer, de vraag is of je dat probeert te voorkomen of het dat het juist je intentie is. Als jij daar het verschil tussen niet kan begrijpen is de echte wereld duidelijk wat te complex voor je.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:00:17 #89
135333 SpaRood
pi_44857090
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef klez het volgende:

[..]

Het zijn het soort vergelijkingen die logisch zijn als je geen verschil ziet tussen fascistoide dictaturen en westerse democratieen. Of als je het prima vind dat democratie hier wordt afgeschaft, denk ik.
Ik zie dat er verschillen zijn in culturen en mensen. Daarbij werkt een bepaalde politiek stelsel beter bij bepaalde culturen. Ik ben een realist, en geen moralist of idealist. De wereld zou beter af zijn met meer realisten, dan 'naieve wereldverbeteraars' die niet in zien dat ze meer kwaad dan goed doen.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:01:07 #90
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857107
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En hij is herkozen...

De Amerikanen kunnen ook a la Saddam het hele land vergassen om zo hun vijanden te verslaan, maar ze proberen in ieder geval het aantal burgerslachtoffers te beperken. Het is oorlog, daarvan zijn ook burgers het slachtoffer, de vraag is of je dat probeert te voorkomen of het dat het juist je intentie is. Als jij daar het verschil tussen niet kan begrijpen is de echte wereld duidelijk wat te complex voor je.
Hij begon een verboden oorlog... een oorlog onder valse voorwendsels. Wat mij betreft is dan ieder zogenaamd 'slachtoffer' gewoon een regelrechte moord geweest. In oorlog is doden toegestaan, maar aangezien de oorlog niet was goedgekeurd, kun je dus niet spreken over oorlogsslachtoffers.
pi_44857198
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hij begon een verboden oorlog... een oorlog onder valse voorwendsels. Wat mij betreft is dan ieder zogenaamd 'slachtoffer' gewoon een regelrechte moord geweest. In oorlog is doden toegestaan, maar aangezien de oorlog niet was goedgekeurd, kun je dus niet spreken over oorlogsslachtoffers.
Wat nou 'hij'? 'Hij' is niet oppermachtig, 'hij' neemt niet alle beslissingen, 'hij' verzamelt de informatie niet, 'hij' is niet alleen verantwoordelijk voor de uitvoering van beleid. En wie heeft die oorlog dan niet goedgekeurd? Ik namelijk wel... Verboden oorlog is een zwakke term die niet hard te maken is.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:05:12 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857220
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat nou 'hij'? 'Hij' is niet oppermachtig, 'hij' neemt niet alle beslissingen, 'hij' verzamelt de informatie niet, 'hij' is niet alleen verantwoordelijk voor de uitvoering van beleid. En wie heeft die oorlog dan niet goedgekeurd? Ik namelijk wel... Verboden oorlog is een zwakke term die niet hard te maken is.
Hij is wel de verantwoordelijke.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:05:20 #94
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44857223
Hoessein is destijds nog gekozen met 99% van de stemmen ruim
Zonder tegenkandidaten dat wel
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:05:32 #95
135333 SpaRood
pi_44857225
quote:

[..]

Bovendien is de 'oorlog' inmiddels al een paar jaar voorbij. De Amerikanen proberen de verantwoordelijkheid op hun marionettenregime af te schuiven, maar zij hebben de touwtjes in handen, en dienen ervoor te zorgen dat Irak de voor-'oorlogse' stabiliteit weer kent.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:07:26 #96
135333 SpaRood
pi_44857272
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In Amerika is de president de 'commander in chief'. Bush is verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurt. Bush kan nooit zijn verantwoodelijkheid afschuiven. Dat is Saddam ook niet gelukt, en hij is opgehangen.
Drink ik.
pi_44857277
quote:
As a noose was tightened around Hussein's neck, one of the executioners yelled "long live Muqtada al-Sadr," Haddad said, referring to the powerful anti-American Shiite religious leader.
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/12/30/hussein/index.html

Dit doet me allemaal denken aan Ceaucescu...
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:07:47 #98
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_44857289
ik geloof er niks van, hij lijkt niet eens op Saddam
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
pi_44857312
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:05 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hij is wel de verantwoordelijke.
medeverantwoordelijke. Voor wat is nog een flinke discussie over te voeren.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:10:02 #100
85962 ioko
I Appear Missing
pi_44857356
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:00 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik zie dat er verschillen zijn in culturen en mensen. Daarbij werkt een bepaalde politiek stelsel beter bij bepaalde culturen.
Jezus zeg, dus de mensen daar moeten zich er maar bij neerleggen dat ze een totalitair regime hebben, omdat dat beter bij ze past? Ik ben blij dat de mensen in veel andere landen er vroeger niet ook zo over dachten, de situatie was in deze regio van de wereld vroeger niet veel anders. Nu heeft bij ons de bevolking iets te zeggen. Je redenatie is behoorlijk krom. Sadam was gewoon een dictator die zijn macht verkeerd gebruikte (met hem zijn er nog veel meer in de wereld, dat klopt) en hij heeft vele 100.000 mensen de dood in gejaagd met zijn beslissingen. Ik ben niet voor de doodstraf, in het algemeen, maar in dit geval heb ik er geen probleem mee.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:10:55 #101
135333 SpaRood
pi_44857376
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

medeverantwoordelijke. Voor wat is nog een flinke discussie over te voeren.
hoofdverantwoordelijke. Natuurlijk moeten we Rumpsfeld, Cheney, Wolvowitz, Perle, en de gang ook niet vergeten.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:11:25 #102
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_44857384
Waarom rept CNN toch telkens over "fear in his face". Ik zie het niet hoor
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:12:04 #103
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857403
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef ioko het volgende:
Ik ben niet voor de doodstraf, in het algemeen, maar in dit geval heb ik er geen probleem mee.
Dus iemand vermoorden als straf omdat hij mensen heeft vermoord? Beetje krom niet?
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:12:29 #104
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44857416
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:07 schreef SpaRood het volgende:
In Amerika is de president de 'commander in chief'. Bush is verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurt. Bush kan nooit zijn verantwoodelijkheid afschuiven. Dat is Saddam ook niet gelukt, en hij is opgehangen.
Ik zie Bush nu nog niet zoals Saddam voor het gerecht gedaagd worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:12:33 #105
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44857418
Het probleem is ook een beetje dat ze Saddam al bij de eerste veroordeling hebben opgehangen. Die kerel heeft nog veel meer dingen gedaan waar nu geen onderzoek naar is gedaan en waar hij ook niet voor is veroordeeld. Op die manier reken je natuurlijk nog niet af met het verleden. Ze hadden gewoon alles moeten onderzoeken, en hem dat allemaal ten lasten moeten leggen. Nu is hij veroordeeld voor één bloedbad.
lege ton
pi_44857423
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:07 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Hoezo? Natuurlijk kan hij wel verantwoordelijkheden afschuiven, omdat hij niet de enige is die beslissingen neemt, beleid bepaalt enz enz. Als jij hem de verantwoordelijkheid van de daden van anderen wil opspelden ben je echt triest bezig. Er vloeit veel bloed en natuurlijk speelt Bush een rol en is hij niet onschuldig, maar als enige verantwoordelijke aanwijzen is net zo'n onzin als Verdonk als enige willen straffen vanwege een brand die een gedetineerde aansteekt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:13:48 #107
135333 SpaRood
pi_44857455
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef NeoTribalist het volgende:
Ik ook niet. Maar het is Amerikaanse TV zender, en die moeten hun 'verhaal' kwijt en het denken van de mensen beinvloeden. Oftwel, het is propaganda.
Drink ik.
pi_44857543
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:13 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar het is Amerikaanse TV zender, en die moeten hun 'verhaal' kwijt en het denken van de mensen beinvloeden. Oftwel, het is propaganda.
Kom op zeg
pi_44857575
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik zie Bush nu nog niet zoals Saddam voor het gerecht gedaagd worden.
Je moet gewoon hopen dat over twintig jaar het huidige regime terecht zal staan voor z'n misdaden. Rumsfeld zal dan wel dood zijn, helaas, maar Bush en Cheney zou ik gerust in Den Haag willen zien. De tijd is er nog niet rijp voor, vrees ik, en waarschijnlijk over twintig jaar ook nog niet.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:17:56 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44857587
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:16 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom op zeg
oh Amerikaanse nieuwszenders zijn objectief?
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:19:10 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857628
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:13 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Het is in ieder geval vrij sensatiezoekend om zijn gezichtsuitdrukking te gaan beschrijven, zeker als de rest van de wereld die 'angst' niet ziet. Maar dat is Amerika.
pi_44857630
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je moet gewoon hopen dat over twintig jaar het huidige regime terecht zal staan voor z'n misdaden. Rumsfeld zal dan wel dood zijn, helaas, maar Bush en Cheney zou ik gerust in Den Haag willen zien. De tijd is er nog niet rijp voor, vrees ik, en waarschijnlijk over twintig jaar ook nog niet.
Kijk naar Vietnam, over twintig jaar maakt niemand zich hier nog echt druk over hoor. Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.
pi_44857679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

oh Amerikaanse nieuwszenders zijn objectief?
Welke wel? Selectieve verontwaardiging en hypocriet gezeur. Ga je druk maken over de VARA's propaganda voor PvdA ofzo...
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:21:21 #114
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857698
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Amerika is té machtig. Daar durft de wereld niets tegen te doen. Daarom durfden ze ook niets te ondernemen toen Bush zonder toestemming de oorlog begon en achteraf ook nog eens bleek dat het op leugens gebaseerd was. Amerika zou heel erg ver kunnen gaan voordat er echt iets zou worden ondernomen. Dat is juist zo gevaarlijk.
pi_44857706
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.
Ik help het je hopen, dat er ooit een vijre democratie in Irak komt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:22:11 #116
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44857714
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kijk naar Vietnam, over twintig jaar maakt niemand zich hier nog echt druk over hoor. Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.
Hopelijk is die over 20 jaar inderdaad eindelijk gerealiseerd.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:26:35 #117
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44857834
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Welke wel? Selectieve verontwaardiging en hypocriet gezeur. Ga je druk maken over de VARA's propaganda voor PvdA ofzo...
pi_44857869
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hopelijk is die over 20 jaar inderdaad eindelijk gerealiseerd.
Garanties zijn er niet, maar even hypothetisch; Zullen mensen in dat geval nog moeilijk doen over WMD's, olie en het militie-geweld van nu?
pi_44857942
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:12 schreef nonzz het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat ze Saddam al bij de eerste veroordeling hebben opgehangen. Die kerel heeft nog veel meer dingen gedaan waar nu geen onderzoek naar is gedaan en waar hij ook niet voor is veroordeeld. Op die manier reken je natuurlijk nog niet af met het verleden. Ze hadden gewoon alles moeten onderzoeken, en hem dat allemaal ten lasten moeten leggen. Nu is hij veroordeeld voor één bloedbad.
Nou èn? Ik ben blij dat-ie hangt...ehhh...hing. Tuurlijk; de asbak had geloof ik ongeveer 180.000 doden op z'n geweten, daar hadden ze 'm ook voor kunnen ophangen. Maar als ál die "gevallen" apart behandeld hadden moeten worden, had dat zó allemachtig lang gaan duren dat-ie tegen die tijd óf al een natuurlijke dood gestorven was, óf die doorgedraaide mensenrechtenorganisaties hadden 'm vrij gekregen. Zat je dáár op te wachten dan?
pi_44857978
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, of over Al Jazeera's veronderstelde banden met Al Qaeda; ook zo'n heet hangijzer
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:33:28 #121
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44858037
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:29 schreef progrock het volgende:

[..]

Nou èn? Ik ben blij dat-ie hangt...ehhh...hing. Tuurlijk; de asbak had geloof ik ongeveer 180.000 doden op z'n geweten, daar hadden ze 'm ook voor kunnen ophangen. Maar als ál die "gevallen" apart behandeld hadden moeten worden, had dat zó allemachtig lang gaan duren dat-ie tegen die tijd óf al een natuurlijke dood gestorven was, óf die doorgedraaide mensenrechtenorganisaties hadden 'm vrij gekregen. Zat je dáár op te wachten dan?
Nee, ik zit te wachten tot hij is veroordeeld voor alles wat hij heeft gedaan. Ze hoeven ook niet echt alle gevallen te behandelen, maar bijvoorbeeld wel de top 10 van grootste bloedbaden oid. Nu is hij veroordeeld voor relatief weinig en voor alle andere zaken zal hij nooit meer verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Niet echt rechtvaardig voor al die Irakezen lijkt me
lege ton
pi_44858039
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, dat er ooit een vijre democratie in Irak komt.
Kan nog wel even duren. Zolang de shi'ieten, de soennieten, de koerden enz. elkaar het licht in de ogen niet gunnen blíjt het gebakkelei doorgaan. En die woestijnmensjes hebben nogal korte lontjes en lange tenen, dus dan weet je 't wel.
pi_44858115
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:33 schreef nonzz het volgende:

[..]

Nee, ik zit te wachten tot hij is veroordeeld voor alles wat hij heeft gedaan. Ze hoeven ook niet echt alle gevallen te behandelen, maar bijvoorbeeld wel de top 10 van grootste bloedbaden oid. Nu is hij veroordeeld voor relatief weinig en voor alle andere zaken zal hij nooit meer verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Niet echt rechtvaardig voor al die Irakezen lijkt me
Ja, inderdaad. Hij had inderdaad moeten hangen voor wat meer genocides, dan was de wraak, z'n executie dus, voor de Irakezen véél zoeter geweest. Da's waar.
pi_44858133
quote:
Ik zag een oude man die onder de kalmeringsmiddelen zat idd. Anders had hij nog wel iets geroepen als statement.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44858165
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Amerika is té machtig. Daar durft de wereld niets tegen te doen. Daarom durfden ze ook niets te ondernemen toen Bush zonder toestemming de oorlog begon en achteraf ook nog eens bleek dat het op leugens gebaseerd was. Amerika zou heel erg ver kunnen gaan voordat er echt iets zou worden ondernomen. Dat is juist zo gevaarlijk.
Toch prefereer ik de macht van Amerika boven die van China of die van de voormalige Sowjet Unie.
pi_44858186
Over het zogenaamd Iraakse van dit schijnproces: "the American military was already making plans to dispose of his personal effects", "American legal advisers working on the case", "Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki was still conferring with American officials late Friday night trying to work out the timing, and trying to resolve key details such as what to do with his body, a Western official said", "Iraqi and American officials kept outsiders, including his legal team, from contacting him all day, according to Najib al-Nauimi, one of Mr. Hussein’s lawyers, who was in Qatar".
pi_44858240
En dat op deze dag .. wat een slechte timing zeg. Had het dan 3 weken later gedaan. Dit zet alleen kwaad bloed zelfs bij de tegenstanders van Sadam.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:42:17 #128
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44858266
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:36 schreef progrock het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Hij had inderdaad moeten hangen voor wat meer genocides, dan was de wraak, z'n executie dus, voor de Irakezen véél zoeter geweest. Da's waar.
De nabestaanden waren niet voor niets behoorlijk overstuur toen Milosevic al dood was voordat ze hem konden berechten. Dit moet ook ongeveer zo voelen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:43:01 #129
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44858291
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:36 schreef progrock het volgende:

[..]

Ze hadden hem ook niet dood moeten maken. Veel te lichte straf. Hij is nu een martelaar. Ze hadden hem over 10 jaar nog eens een keer op tv moeten laten komen (als er een weer een nieuwe aanklacht tegen hem werd ingediend ofzo) en de de wereld moeten laten zien wat een verschrompeld, nietig ex-dictatortje het is geworden na 10 jaar in een iraakse cel. Dat is straf en vernedering. Dit niet.
lege ton
pi_44858295
Libie heeft 3 dagen van rouw afgekondigd.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:43:59 #131
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44858308
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:38 schreef progrock het volgende:

[..]

Toch prefereer ik de macht van Amerika boven die van China of die van de voormalige Sowjet Unie.
Ik ook, maar met een president als Bush (zowel vader als zoon) kan het wel eens gigantisch uit de klauw lopen, wat dus ook is gebeurd. Nog even en er zit weer een democraat. Dan gaat het weer 8 jaar goed.
pi_44858381
Als je de schuld van de mannetjes Saddam en Bush gaat vergelijken, zou de laatste minstens 10x moeten hangen.

Ik ben niet tegen de doodstraf an sich, maar zolang die selectief wordt toegepast , hoeft het voor mij niet.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:47:11 #133
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_44858385
Ik ben geen fan van de Koerden, De Iraakse sjieten of de Iraniërs, maar feit is wel dat door toedoen van wijlen Saddam veel slachtoffers zijn gevallen onder deze groepen, al dan niet in samenwerking met de VS. Deze dag is geen overwinning voor de VS of het Iraakse tribunaal. Nee, deze dag is een overwinning van de Islam!

'Indien iemand een andere mens doodt, tenzij het een moordenaar of een oorlogsstoker was, dan zou dit zoals een moord op de hele mensheid zijn.' (Koran 5:32)

Saddam was zowel een moordenaar als een oorlogsstoker (terrorist)! De Islam heeft dus gezegevierd!
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_44858388
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef axis303 het volgende:
Dat is begrijpelijk! daar zit ook zo'n schurk. Maar ik denk niet dat ze in andere landen zich uit moeten spreken voor dit gebeuren want dan breekt daar de hel echt los. Daarom houden de meeste (dictators) Arabische leiders zich ook stil.

Trouwens ook een goed voorbeeld aan je achterban over hoe democratie in elkaar zit. Je begint met een moord live op TV op een van de heiligste dagen voor moslims .. achterlijken ook Sadam gaat nu zeker als martelaar bestempeld worden. Dat is 100% gegarandeerd door deze domme zet van die puppet regering in Bagdad. Het is een enorme belediging gewoon om hem op deze dag af te maken.
pi_44858394
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef axis303 het volgende:

http://www.liveleak.com/view?i=b3a00b5684
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:50:08 #136
126836 Super7fighter
pi_44858507
quote:
Angst kon ik dus ook niet echt bespeuren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_44858547
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Totaal niet inderdaad. Hij is er koel genoeg voor om geen angst te tonen en dat van die kap is ook bewust zodat hij niet als angsthaas of lafaard wordt gezien door zijn achterban.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44858586
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:42 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De nabestaanden waren niet voor niets behoorlijk overstuur toen Milosevic al dood was voordat ze hem konden berechten. Dit moet ook ongeveer zo voelen.
Milosovic was op tijd dood om het tribunaal voor een totale afgang te behoeden.
Het hele proces was een farce en zijn schuld is in al die jaren niet aangetoond.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:52:04 #139
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44858587
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Totaal niet inderdaad. Hij is er koel genoeg voor om geen angst te tonen en dat van die kap is ook bewust zodat hij niet als angsthaas of lafaard wordt gezien door zijn achterban.
Ik denk dat Bush wel in zijn broek zou zeiken
pi_44858597
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Amerika is sterk aan het verzwakken. De totaal zinloze Irak-oorlog kost ontzettend veel militaire resources. Ze hebben een aardig begrotingstekort en een immens handelstekort. Vergeet niet de onderinvesteringen in infrastructuur en andere voorzieningen (zoals je in New Orleans zag). Voor energie zijn ze tamelijk afhankelijk van het buitenland. Amerika wordt steeds kleiner en kleiner op de wereldkaart.
pi_44858623
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Was er ook niet maar ja als je niet angstig sterft is er ook geen roem te halen voor de uitvoerders van dit vonnis
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:53:32 #142
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44858635
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:52 schreef Boosoog het volgende:

[..]

Milosovic was op tijd dood om het tribunaal voor een totale afgang te behoeden.
Het hele proces was een farce en zijn schuld is in al die jaren niet aangetoond.
Dit soort kreten kun je dus ongestraft slaken omdat het nooit tot een rechtzaak is gekomen. Dat is zo dramatisch aanh et hele verhaal. Voor bepaalde walgelijke daden kun je in de toekomst Hussein ook nooit als schuldige aanwijzen omdat hij er nooit voor is veroordeeld.
pi_44858682
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dit soort kreten kun je dus ongestraft slaken omdat het nooit tot een rechtzaak is gekomen. Dat is zo dramatisch aanh et hele verhaal. Voor bepaalde walgelijke daden kun je in de toekomst Hussein ook nooit als schuldige aanwijzen omdat hij er nooit voor is veroordeeld.
Ja dat is ook zoiets.. verrek laat hem leven en haal de onderste steen naar boven zoals het hoort.
pi_44858705
Toch wel een einde van een tijdperk.

Eerste beeld van na zijn dood:

"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_44858707
Niet Saddam maar Iran vergaste Koerden

http://whistleass.typepad(...)cia_report_from.html

http://www.whatreallyhappened.com/helms.html

http://www.the7thfire.com(...)tory/GaseousLies.htm

http://www.informationclearinghouse.info/article5257.htm

US Army War College (USAWC) undertook a study of the use of chemical weapons by Iran and Iraq in order to better understand battlefield chemical warfare. They concluded that it was Iran and not Iraq that killed the Kurds.
by Raju Thomas
Times of India, 16 September 2002.

--------------------------------------------------------------------------------

The repeated American propaganda weapon to rationalise the deaths of more than one million innocent Iraqis since 1991 through economic sanctions is that Saddam Hussein used poison gas against Iranians during the Iran-Iraq war and against Iraq’s own Kurdish citizens. The accusation is now being invoked to launch a full-scale American assault on Iraq. This claim of Iraq gassing its own citizens at Halabjah is suspect. First, both Iran and Iraq used chemical weapons against each other during their war. Second, at the termination of the Iran-Iraq war, professors Stephen Pelletiere and Leif Rosenberger, and Lt Colonel Douglas Johnson of the US Army War College (USAWC) undertook a study of the use of chemical weapons by Iran and Iraq in order to better understand battlefield chemical warfare. They concluded that it was Iran and not Iraq that killed the Kurds.
In the first report they wrote: “In September 1988 — a month after the war had ended...the state department abruptly, and in what many viewed as sensational manner, condemned Iraq for allegedly using chemical weapons against its Kurdish population...with the result that numerous Kurdish civilians were killed. The Iraqi government denied that any such gassing had occurred...Having looked at all the evidence that was available to us, we find it impossible to confirm the state department’s claim that gas was used in this instance. To begin with there were never any victims produced. International relief organisations who examined the Kurds — in Turkey where they had gone for asylum — failed to discover any. Nor were there any found inside Iraq. The claim rests solely on testimony of the Kurds who had crossed the border into Turkey, where they were interviewed by staffers of the Senate Foreign Relations Committee.”
pi_44858733
Maar anyway.. 1 badguy minder maar wel dom dom dom om het op deze dag te doen.... gigantische blunder van jewelste. En ook dom hoe ze een schijnproces hebben gevoerd.
pi_44858981
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Dat is de vraag helemaal niet.

De vraag is of het Amerikaanse parlement (de VOLKSvertegenwoordiging) het eens was met de acties van de president. En of dat Amerikaanse parlement onafhankelijk is gekozen door het volk. Op beide vragen is 'ja' te antwoorden. En dus is Bush geen dictator en draagt het gehele Amerikaanse volk gezamelijk de 'schuld'.

Maar praten over 'schuld' is ook al bullshit. Want het parlement is de uitvoerder van wat het volk vindt dat goed is. Zelfs als er geen eenheid in het land is, moet er nog steeds een meerderheid zijn. En die is er altijd geweest. En dus heeft het volk geen 'schuld', maar deed het simpelweg wat het dacht dat goed was.

Niemand heeft de wijsheid in pacht, een mens kan alleen maar doen wat hij denkt dat goed is. En is er een 'schuld' als de meerderheid van een volk (meer dan 150 miljoen mensen) allemaal denkt dat wat ze doen goed is? Nee, dan is er concensus.

Het enige dat je de Amerikanen kan verwijten is dat ze te stom zijn om zich in te kunnen leven in de manier waarop die Arabieren leven (of ueberhaupt de manier waarop andere mensen dan Amerikanen leven), waardoor ze het allemaal totaal verkeerd aangepakt hebben.
pi_44859128
quote:

[..]

Eh, hallo, die hele oorlog WAS er al. De Amerikanen zijn er simpelweg in gesprongen omdat ze het verkeerd zagen aflopen.

Er was daar in die regio al oorlog lang voordat Saddam Hoessein geboren was.

Edit:

Saddam Hoessein heeft wel een soort van stabiliteit in die regio gebracht, dat valt niet te ontkennen. Maar ja, de prijs was wel TE hoog. En daar heeft 'ie nu voor moeten boeten.
pi_44859284
O ja, de oorlog was er al.
pi_44859322
Hebben ze niet de verkeerde opgehangen ? het had toch BUSH met zijn vriendjes moeten zijn ! zij vestoren de vrede in de werld.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:11:11 #151
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44859345
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:09 schreef Monidique het volgende:
pi_44859669
quote:
Eind 17e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen) waren de Turken, Koerden, Sjiieten en Soennieten elkaar daar al aan het uitmoorden. In de regio barst het van de verschillende geloven en men moordt elkaar daar al honderden jaren om uit.

Eerlijk gezegd denk ik dat een oplossing van de problemen in die regio nog nooit zo dichtbij is geweest als nu. Je kan het ook als een (door hemzelf natuurlijk ongewenste) verdienste van Saddam zien dat nu de halve wereld bij de zaak betrokken is en de oplossing nog nooit zo dichtbij is geweest.

De stabiliteit en democratie in Europa is er ook niet gekomen zonder de nodige doden, hoor. Onze oorlogen van de afgelopen honderden jaren hebben nog wel even heel wat meer doden gekost. En wij hebben nog wel heel wat meer doden door gifgas op ons geweten.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:20:19 #153
70154 klez
pi_44859679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja dat is ook zoiets.. verrek laat hem leven en haal de onderste steen naar boven zoals het hoort.
Saddam vertelt de waarheid wel...Daar hebben we hem voor nodig.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:24:03 #154
70154 klez
pi_44859836
quote:
Voortdurend en altijd. Zeker in het Midden-Oosten.
pi_44859867
Wat ik schreef is geen vergoelijking, maar je moet niet de verhoudingen uit het oog verliezen. Natuurlijk zou het vreselijk mooi zijn als ze in die regio hun problemen op een betere manier op zouden lossen dan wij onze problemen hier hebben opgelost.

Maar vreedzame oplossingen vinden is nou eenmaal niet de normale gang van zaken in de wereld. Als je niks doet, dan krijg je de maximale schade. Als je iets doet, kun je misschien de schade beperken. Als je iets doet en het lukt niet kun je in ieder geval nog zeggen dat je het hebt geprobeerd.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:27:43 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44859965
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eind 17e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen)
De 17e eeuw liep van 1601 tot 1700....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:30:07 #157
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44860041
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

.... Touchdown
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:30:13 #158
160569 -lucas-
verzamelt geluiden
pi_44860043
quote:

[..]

overnieuw. uitprinten. nachecken.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:30:47 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860065
quote:
Omdat CNN een Amerikaanse propagandazender is. Daarom.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:32:14 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44860115
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef klez het volgende:

[..]

Zonder verdachte geen proces. Daar hadden we hem voor nodig.

Nu is De Slager van Bagdad verantwoordelijk voor slechts 200 doden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:33:03 #161
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44860154
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef klez het volgende:

[..]

Helaas wel om hem officieel te kunnen veroordelen/schuldig verklaren
pi_44860191
rofl
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:34:53 #163
70154 klez
pi_44860226
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:30 schreef scanman01 het volgende:

[..]

.... Touchdown
Kleuterklas.
pi_44860249
quote:

[..]

Typefoutje waarschijnlijk. Het is niet zo belangrijk. Belangrijker is echter de tamelijk absurde bewering dat er al oorlog was, alsof Amerika niet de chaos en ellende daar gebracht heeft. Alsof Amerika daar juist kwam om te helpen. Met dezelfde redenering was al oorlog in Nederland in 1939.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:36:12 #165
70154 klez
pi_44860288
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Helaas wel om hem officieel te kunnen veroordelen/schuldig verklaren
Nee hoor. Hij is al veroordeeld voor moord.
pi_44860302
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:10 schreef martil het volgende:
Hebben ze niet de verkeerde opgehangen ? het had toch BUSH met zijn vriendjes moeten zijn ! zij vestoren de vrede in de werld.
Nou, met dit soort uitspraken verstoor jij net zo goed de vrede in de wereld.

Het punt is dat er alleen maar vrede kan zijn als iedereen het met elkaar eens is. Maar dan moet er eerst iets gebeuren met de mensen die het NIET met elkaar eens zijn. Dat kan dus op verschillende manieren.

Persoonlijk vind ik propaganda en de geschiedenis op een bepaalde manier uitleggen heel wat betere manieren dan de herrieschoppers uitroeien. Propaganda en geschiedenisboeken herschrijven kost wel tijd en geld.

Saddam gebruikte het geld voornamelijk ter meerdere glorie van zichzelf en roeide de herrieschoppers uit omdat dat het snelst en goedkoopst was. Tja. Daar verdien je dus imo de doodstraf voor, zeker als je het op de schaal doet waarop Saddam het deed.

Je moet een mens wel altijd de kans geven om tot inkeer te komen, tenzij zijn handelingen de spuigaten uitlopen.
pi_44860314
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zonder verdachte geen proces. Daar hadden we hem voor nodig.

Nu is De Slager van Bagdad verantwoordelijk voor slechts 200 doden.
Timothy McVeigh was duidelijk moorddadiger dan Saddam Hoessein.

-edit-

O, niet dus. Hij heeft er 32 minder omgebracht.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:37:11 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44860326
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:34 schreef klez het volgende:

[..]

Kleuterklas.
Het is een reactie die je kunt verwachten als je er toch enigszins misplaatst arrogant bij schrijft "18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen".
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:38:20 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_44860360
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:36 schreef klez het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij is al veroordeeld voor moord.
Weet je wat: laat maar zitten. Je wilt het geloof ik niet snappen ofzo.
pi_44860395
quote:

[..]

LOL, shit . 19e eeuw bedoelde ik dus.

Maar goed, als je over zoiets onbenulligs valt laat je je wel heel makkelijk afleiden van de hoofdzaak. Wat ik schreef is makkelijk uit te vinden. Pak maar een encyclopedie. Of als je denkt dat Internet betrouwbaarder is, pak dan Google.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:41:10 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_44860462
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eind 17e 19e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen) waren de Turken, Koerden, Sjiieten en Soennieten elkaar daar al aan het uitmoorden. In de regio barst het van de verschillende geloven en men moordt elkaar daar al honderden jaren om uit.
Hetzelfde kunnen we roepen voor Europa...

Waar blijft de invasie van de VS ?
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:42:52 #172
70154 klez
pi_44860519
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Helaas hebben we de Amerikanen inderdaad nog steeds nodig blijkbaar, zelfs op ons eigen grondgebied. Waar Amerika door de Europeanen gesmeekt werd zich te bemoeien met het voormalig Joegoslavie.
pi_44860539
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:37 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het is een reactie die je kunt verwachten als je er toch enigszins misplaatst arrogant bij schrijft "18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen".
Het was niet misplaatst arrogant. Heb je het niveau van de paar reacties er voor dan niet gelezen? het was arrogant, maar zeker niet misplaatst . Maar zoals ik al zei: als je je al zo simpel laat afleiden van de hoofdzaak...
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:44:03 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860559
quote:

[..]

Ik zou zeggen: de VS hebben het (goddelijke) recht om ieder gebied waar óóit oorlog geweest is binnen te vallen en daar naar eigen goeddunken de vrede te brengen. Dán pas is er een werkelijke kans op wereldvrede.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:44:36 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860576
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het was niet misplaatst arrogant. Heb je het niveau van de paar reacties er voor dan niet gelezen? het was arrogant, maar zeker niet misplaatst . Maar zoals ik al zei: als je je al zo simpel laat afleiden van de hoofdzaak...
Het was misplaatst omdat het naast arrogant ook nog eens helemaal fout was.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:45:58 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_44860611
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: de VS hebben het (goddelijke) recht om ieder gebied waar óóit oorlog geweest is binnen te vallen en daar naar eigen goeddunken de vrede te brengen. Dán pas is er een werkelijke kans op wereldvrede.
Ik mag hopen dat je sarcastisch bent?
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:47:32 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860658
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je sarcastisch bent?
Als reactie op jouw post, en gezien de toonzetting, mag dat toch duidelijk zijn?

Alhoewel, je leest hier wel eens postjes die in ieder enigzins erudiet gezelschap alleen maar als sarcastisch bedoeld zouden kunnen zijn. Die dan toch gemeend waren.
The End Times are wild
pi_44860677
quote:
[..]
Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak. Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
pi_44860685
Manifest Destiny op een mondiale schaal.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:48:43 #180
126836 Super7fighter
pi_44860696
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:56 schreef Chadi het volgende:
Maar anyway.. 1 badguy minder maar wel dom dom dom om het op deze dag te doen.... gigantische blunder van jewelste.
Saddam is vergelijkbaar met de Farao uit de Koran en geschiedenis.
De profeet Mozes (vrede zij met hem) kwam om de gelijkaardige tirannie en onderdrukking door Farao van die tijd tegen te gaan. Het is op de dag van Ashoerah dat Allah de overwinning gaf aan Mozes.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:48:59 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_44860703
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef RetepV het volgende:

[..]

Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak. Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
Klein verschil: Voor het ingrijpen in Joegoslavië was toestemming van de VN. Voor invallen in Irak niet.
pi_44860735
quote:

[..]

Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak.
Alleen was er in 2002 geen shit uitgebroken in Irak. Die bloedrode shit brak pas uit na maart 2003. Zal wel toeval zijn.
quote:
Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
Nee, die hebben daar niet om gevraagd.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 16:50:18 #183
25682 2cv
Niet subtiel
pi_44860752
Ik heb een filmpje gezien dat stopt vlak voor dat saddam feitelijk hangt en een filmpje waarin hij dood in 1 of ander kamertje ligt, maar is er ook een filmpje waarbij je echt kan zien dat hij hangt ?

En voor iedereen die zeurt dat het een schijnproces was: die vent heeft genoeg op z'n geweten voor de doodstraf. Het maakt in mijn ogen dan niet meer uit of het proces eerlijk was of niet, hij heeft het gewoon verdiend.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_44860760
quote:
[..]
Het was misplaatst omdat het naast arrogant ook nog eens helemaal fout was.
Die ene zin was ongeveer 5% van het hele verhaal. Mijn hele verhaal is dus fout omdat ik één fout maak in één arrogante uitspraak...? Tolerance, my friend.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:51:01 #185
66444 Lord_Vetinari
pi_44860779
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Saddam is vergelijkbaar met de Farao uit de Koran en geschiedenis.
De profeet Mozes (vrede zij met hem) kwam om de gelijkaardige tirannie en onderdrukking door Farao van die tijd tegen te gaan. Het is op de dag van Ashoerah dat Allah de overwinning gaf aan Mozes.
WFL is ---- die kant ----> op. Maroc.nl is 200 m verderop.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:51:08 #186
70154 klez
pi_44860782
quote:

[..]

Dat denk ik niet. Dan zouden ze wel net zoals Europa of Rusland voor hen gebruik maken van hun almacht om de halve wereld te proberen te veroveren. Voor de enig overgebleven supermacht stellen ze zich wel uitzonderlijk bescheiden op vergeleken met het voorbeeld dat wij hen gegeven hebben.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:51:12 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860786
quote:

[..]

Hahaha, en dat maakt het dan rechtsgeldig!

Wanneer wij de VS uitnodigen om België van de kaart te vegen is dat zeker ook legitiem?

En wát voor een landen je dan noemt, Saoudie-Arabië en Koeweit vooral! Die lichtbakens der democratie en gelijke rechten in het Midden-Oosten !

En vergeet vooral Israël niet. Of stond dat land als volstrekt objectieve buitenstaander, die sowieso geen kans heeft om de geringste invloed uit te oefenen op het buitenlandbeleid van de VS, weer eens buitenspel?
The End Times are wild
pi_44860823
Worms en Saddam's plaatjes
http://www.theregister.co.uk/2005/02/03/saddam_worm/

Voor de mensen die het nog niet wisten

[ Bericht 3% gewijzigd door poldergeist op 30-12-2006 17:07:00 ]
pi_44860868
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar niet om gevraagd.
Ligt er aan wat je het begin van die oorlog noemt. Voor mij is de 1e en 2e golfoorlog nog steeds dezelfde oorlog. Waarom het de 2e keer als aparte oorlog genoemd wordt is mij een raadsel. Er was helemaal geen vrede getekend na de 1e. Amerika heeft toen in feite Irak al bezet door die no-fly zones in te stellen. Dat was gewoon een permanente bezetting van een deel van Irak. Wat mij betreft is de 2e golfoorlog niets anders dan het opnieuw opvlammen van de vijandigheden nadat die in de 1e golfoorlog enigszins was geblust.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:54:13 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44860879
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:51 schreef klez het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Dan zouden ze wel net zoals Europa of Rusland voor hen gebruik maken van hun almacht om de halve wereld te proberen te veroveren. Voor de enig overgebleven supermacht stellen ze zich wel uitzonderlijk bescheiden op vergeleken met het voorbeeld dat wij hen gegeven hebben.
Daar moet ik je gelijk in geven. Relatief en historisch gezien gedragen de VS zich als enig overgebleven supermacht bescheiden.
The End Times are wild
pi_44860940
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je het begin van die oorlog noemt. Voor mij is de 1e en 2e golfoorlog nog steeds dezelfde oorlog. Waarom het de 2e keer als aparte oorlog genoemd wordt is mij een raadsel. Er was helemaal geen vrede getekend na de 1e.
Er was alleen geen oorlogssituatie. Af en toe een bom op een radar. Sja. Er was geen oorlog, er waren geen gevechtssituaties en toen kwam Bush en die besloot Irak binnen te vallen. Toen begon de oorlog. Dat is de praktijk en juridisch zou het anders kunnen zijn, maar dat is meer iets voor schriftgeleerden.

De Verenigde Naties, waarvan Amerika ook deel uitmaakt, hebben een wapenstilstand gesloten met Irak in '91. (En Amerika ging door met illegale bombardementen). Irak noch de Verenigde Naties hebben gezegd de wapenstilstand op te willen heffen. Te verwerpen. Of wat je er ook mee doet.
pi_44861005
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hahaha, en dat maakt het dan rechtsgeldig!
Wanneer wij de VS uitnodigen om België van de kaart te vegen is dat zeker ook legitiem?
Legitiem en rechtsgeldig zijn niet hetzelfde. Daarbij zijn ze cultuur-bepaald en bestaat er niet één definitie voor beide woorden. De definitie van 'legitiem' wordt bepaald door je cultuur, de definitie van 'rechtsgeldig' wordt bepaald door de wet (die normaliter ook door je cultuur bepaald is).
quote:
En wát voor een landen je dan noemt, Saoudie-Arabië en Koeweit vooral! Die lichtbakens der democratie en gelijke rechten in het Midden-Oosten !

En vergeet vooral Israël niet. Of stond dat land als volstrekt objectieve buitenstaander, die sowieso geen kans heeft om de geringste invloed uit te oefenen op het buitenlandbeleid van de VS, weer eens buitenspel?
Goed, en dus stellen we vast dat iederéén wel ergens fout is. Dan hebben we dat gehad en kunnen we misschien weer verder? (iets wat in onze cultuur zit, maar juist niet in die van een arabier)

Overigens vraag ik me af waarom jij zo bang bent voor de VS.
  zaterdag 30 december 2006 @ 16:59:14 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861029
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Er was alleen geen oorlogssituatie. Af en toe een bom op een radar. Sja. Er was geen oorlog, er waren geen gevechtssituaties en toen kwam Bush en die besloot Irak binnen te vallen. Toen begon de oorlog. Dat is de praktijk en juridisch zou het anders kunnen zijn, maar dat is meer iets voor schriftgeleerden.
Een oorlog die wél nog altijd onverminderd doorgaat.
Vandaag toch weer minstens 2 G.I.'s gesneuveld, wat het totaal deze maand op 109 brengt. Een recordmaand voor de afgelopen twee jaar.

Het totale aantal doden staat nu officieel op 2998. Dus nog 2 erbij, en de mijlpaal van 3.000 gesneuvelde Amerikaanse militairen is bereikt. Dat zal nog wel voor het einde van dit jaar het geval zijn. En we zijn nog lang niet klaar daar, we zijn nog lang niet weg. The price to pay.
The End Times are wild
pi_44861140
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vandaag toch weer minstens 2 G.I.'s gesneuveld, wat het totaal deze maand op 109 brengt. Een recordmaand voor de afgelopen twee jaar.

Het totale aantal doden staat nu officieel op 2998. Dus nog 2 erbij, en de mijlpaal van 3.000 gesneuvelde Amerikaanse militairen is bereikt. Dat zal nog wel voor het einde van dit jaar het geval zijn. En we zijn nog lang niet klaar daar, we zijn nog lang niet weg. The price to pay.
Bush' nalatenschap.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:02:38 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861145
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef RetepV het volgende:

[..]

Legitiem en rechtsgeldig zijn niet hetzelfde. Daarbij zijn ze cultuur-bepaald en bestaat er niet één definitie voor beide woorden. De definitie van 'legitiem' wordt bepaald door je cultuur, de definitie van 'rechtsgeldig' wordt bepaald door de wet (die normaliter ook door je cultuur bepaald is).
Uit de Van Dale dan:
quote:
rechtsgeldig rechts·gel·dig
bijv. naamw.
1·geldig in rechte, van kracht
synoniem: wettig, legitiem

antoniem: rechtsongeldig
quote:
Goed, en dus stellen we vast dat iederéén wel ergens fout is. Dan hebben we dat gehad en kunnen we misschien weer verder? (iets wat in onze cultuur zit, maar juist niet in die van een arabier)

Overigens vraag ik me af waarom jij zo bang bent voor de VS.
Ik ben helemaal niet bang voor de VS, heb ook absoluut geen sympathie voor Saddam, ik plaats enkel wat kanttekeningen bij de gang van zaken in dit Prozess, de morele legitimiteit waarmee de VS denkt te kunnen handelen en de Irak-oorlog in het algemeen.
The End Times are wild
pi_44861213
heeft er iemand een filmpje ik kan niks vinden:S
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:05:31 #197
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_44861227
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Scrymm het volgende:
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_44861230
quote:

[..]

En dan stel ik maar weer eens de vraag: Hoeveel bloed, doden, onderdrukking en ellende heeft het gekost voor wij een redelijke mate van vrijheid en democratie hadden? Was het die prijs niet waard dan?
pi_44861265
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Scrymm het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=38e1076b19&p=1
This media item has been removed.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:06:59 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861274
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En dan stel ik maar weer eens de vraag: Hoeveel bloed, doden, onderdrukking en ellende heeft het gekost voor wij een redelijke mate van vrijheid en democratie hadden? Was het die prijs niet waard dan?
Beslist. Maar sinds wanneer waren "een redelijke mate van vrijheid en democratie" de rationale voor de Irak-oorlog? Ik dacht dat die om heel andere redenen begonnen was.

En waarom dan niet Koeweit of S.A. aangevallen? De mate van democratie en vrijheid in die landen is immers veel kleiner dan die in Irak onder Saddam was.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:08:38 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861325
Overigens is het ook een misvatting dat democratie en vrijheid enkel te bedingen zijn met veel bloed, doden, onderdrukking en ellende.
Een mooi adagio voor diegenen die graag van bovengenoemde middelen gebruik maken.
"Maar ik doe het al in naam van 'een redelijke mate van vrijheid en democratie'!"
The End Times are wild
pi_44861338
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beslist. Maar sinds wanneer waren "een redelijke mate van vrijheid en democratie" de rationale voor de Irak-oorlog? Ik dacht dat die om heel andere redenen begonnen was.

En waarom dan niet Koeweit of S.A. aangevallen? De mate van democratie en vrijheid in die landen is immers veel kleiner dan die in Irak onder Saddam was.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. En zoals ik ook al eerder gezegd heb moet er wel sprake zijn van een redelijke mate van eigen belang voor een land om zich wat dan ook te doen.
pi_44861375
Foto's / video ergens?

Ben de hele dag weg geweest, CNN zat me vanochtend om 5 uur steeds maar beelden te beloven, maar er kwam maar niks.
pi_44861381
Het is dan ook goed dat we in 1982 het Warschaupact hebben aangevallen. Tien jaar later, in 1992, zijn er weliswaar vier miljoen Polen gestorven door de oorlog, maar ze leven tenminste wel in een vrije democratie. Hoeveel levens was die bevrijdingsoorlog waard?

[ Bericht 5% gewijzigd door Monidique op 30-12-2006 17:13:06 (ja, hij is veranderd) ]
pi_44861402
quote:
De prijs voor de VS zou waarschijnlijk een stuk lager zijn als ze er meer soldaten naartoe zouden sturen.

Zo zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo'n gek voorstel was om er meer soldaten naartoe te sturen. Helaas zou de VS daarmee zo'n beetje de rol van Saddam Hoessein overerven, en dat is natuurlijk het laatste dat ze willen. Ik geloof nooit dat de Irakezen in staat zijn om hun problemen zelf op te lossen, daar zijn ze er al te lang voor mee bezig. Het land zal keihard vervallen tot een burgeroorlog als de VS zich terug zou trekken. En dan gaan er nog VEEL meer doden vallen. Alleen geen Amerikaanse meer.

Moeilijk dilemma hoor. Als je je terugtrekt stort je het land in een ongeluk dat ze zelf zullen veroorzaken. Als je je juist versterkt verlies je je geloofwaardigheid in de wereld en als supermacht kun je dat niet hebben (de wereldeconomie zou op zijn grondvesten schudden, zeg maar dag met je handje naar de waarde van je aandelen en je spaargeld). En als je niets doet, dan kun je een nauwkeurige teller bijhouden van hoeveel moeders je zal moeten vertellen dat hun zoon of dochter niet meer leeft. Wespennest.

De VS en Irak zouden beide geholpen zijn als de rest van de westerse wereld wat meer mee zou werken. Maar die denkt vooral aan zichzelf en hun pietluttigheden. Ook heeft het niet echt geholpen dat Bush de rest van de wereld nogal arrogant heeft behandeld. En dan natuurlijk Rumsfeld, die ook nog wat persoonlijke belangen had lopen.
pi_44861451
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:08 schreef LXIV het volgende:
Overigens is het ook een misvatting dat democratie en vrijheid enkel te bedingen zijn met veel bloed, doden, onderdrukking en ellende.
Dat schreef ik ook impliciet. Maar het is wel de snelste manier, en doorgaans de goedkoopste (in geld gerekend, niet in levens).
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:12:28 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861455
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:10 schreef Monidique het volgende:
We hadden in 1982 dan ook het Warschaupact moeten aanvallen. Tien jaar laten, in 1982, zouden er dan weliswaar vier miljoen Polen zijn gestorven door de oorlog, maar ze zouden tenminste wel leven in een vrije democratie. Hoeveel levens was die bevrijdingsoorlog waard?
En behalve die vier miljoen Polen...

De simpele waarheid is gewoon dat een externe macht een ander land niet simpelweg tot democratie kan "bombarderen". Dat moet via geleidelijke processen die uit het land zélf vandaan komen gebeuren. Anders is de kans op falen zowat 100%.

Noem één land zonder democratische traditie waar dit gelukt is.

(M.u.v. Japan dan)
The End Times are wild
pi_44861492
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:08 schreef LXIV het volgende:
Een mooi adagio voor diegenen die graag van bovengenoemde middelen gebruik maken.
"Maar ik doe het al in naam van 'een redelijke mate van vrijheid en democratie'!"
Tot nu toe is er bij de tot standkoming daarvan vrijwel overal en altijd geweld betrokken geweest, en niet zo'n beetje ook. Ik kan me ook niet voorstellen hoe het zonder zou kunnen maar ik ben dan ook vrij cynisch. Zaken als ongelijkheid en onderdrukking bestrijdt je niet door een bloemetje te sturen. Dat kost jaren, zo niet decennia, zo niet eeuwen, strijd en moeite.

Waarom? Omdat degene met de meeste macht dat niet zomaar zullen afstaan.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:14:36 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861526
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

De prijs voor de VS zou waarschijnlijk een stuk lager zijn als ze er meer soldaten naartoe zouden sturen.

Zo zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo'n gek voorstel was om er meer soldaten naartoe te sturen. Helaas zou de VS daarmee zo'n beetje de rol van Saddam Hoessein overerven, en dat is natuurlijk het laatste dat ze willen. Ik geloof nooit dat de Irakezen in staat zijn om hun problemen zelf op te lossen, daar zijn ze er al te lang voor mee bezig. Het land zal keihard vervallen tot een burgeroorlog als de VS zich terug zou trekken. En dan gaan er nog VEEL meer doden vallen. Alleen geen Amerikaanse meer.

Moeilijk dilemma hoor. Als je je terugtrekt stort je het land in een ongeluk dat ze zelf zullen veroorzaken. Als je je juist versterkt verlies je je geloofwaardigheid in de wereld en als supermacht kun je dat niet hebben (de wereldeconomie zou op zijn grondvesten schudden, zeg maar dag met je handje naar de waarde van je aandelen en je spaargeld). En als je niets doet, dan kun je een nauwkeurige teller bijhouden van hoeveel moeders je zal moeten vertellen dat hun zoon of dochter niet meer leeft. Wespennest.

De VS en Irak zouden beide geholpen zijn als de rest van de westerse wereld wat meer mee zou werken. Maar die denkt vooral aan zichzelf en hun pietluttigheden. Ook heeft het niet echt geholpen dat Bush de rest van de wereld nogal arrogant heeft behandeld. En dan natuurlijk Rumsfeld, die ook nog wat persoonlijke belangen had lopen.
Dat ben ik met je eens. In één keer voldoende soldaten zou uiteindelijk minder doden en meer kans op succes met zich mee brengen dan heel erg lang veel te weinig.

En hulp van de rest van de Westerse wereld is hierin ook absoluut noodzakelijk, want het Amerikaanse leger is overstretched, aan het eind van zijn Latijn. Helaas heeft de huidige VS-regering belangrijke landen als Frankrijk en Duitsland dérmate geschoffeerd aan het begin van de Irak-oorlog, dat deze niet zo snel hiervoor te porren zijn.
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:15:20 #210
70154 klez
pi_44861547
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bush' nalatenschap.
Je gaat als supermacht toch niet moeilijk doen over 3000 soldaten ten gevolge van strategische beslissingen? Vietnam alleen kostte al 80.000 Amerikaanse militairen het leven.
pi_44861553
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:10 schreef Monidique het volgende:
Het is dan ook goed dat we in 1982 het Warschaupact hebben aangevallen. Tien jaar later, in 1992, zijn er weliswaar vier miljoen Polen gestorven door de oorlog, maar ze leven tenminste wel in een vrije democratie. Hoeveel levens was die bevrijdingsoorlog waard?
Achteraf praten is makkelijk. Afwachten kan altijd, maar ik neem het risico niet.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:16:53 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44861611
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:15 schreef klez het volgende:

[..]

Je gaat als supermacht toch niet moeilijk doen over 3000 soldaten ten gevolge van strategische beslissingen? Vietnam alleen kostte al 80.000 Amerikaanse militairen het leven.
56.000

Maar waarom dan wel zo moeilijk gedaan over die 2800 slachtoffers van 9-11? Op de hele bevolking van de VS...
The End Times are wild
pi_44861626
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

En behalve die vier miljoen Polen...

De simpele waarheid is gewoon dat een externe macht een ander land niet simpelweg tot democratie kan "bombarderen". Dat moet via geleidelijke processen die uit het land zélf vandaan komen gebeuren. Anders is de kans op falen zowat 100%.

Noem één land zonder democratische traditie waar dit gelukt is.

(M.u.v. Japan dan)
Het gebeurt nooit helemaal vanuit het land zelf, hulp van buitenaf is altijd welkom en vaak ook nodig. Al is het alleen al inspiratie.
pi_44861636
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:15 schreef klez het volgende:

[..]

Vijftigduizend en in Irak blijven ze nog sterven (en zijn er relatief meer gewonden). Bush als The Decider zal er vast niet moeilijk over doen, maar voor de familieleden is het misschien wat minder leuk. Die mensen die nu sterven, sterven ook niet voor een strategische beslissing, ze sterven omdat Bush te laf is zich terug te trekken.
pi_44861662
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

56.000

Maar waarom dan wel zo moeilijk gedaan over die 2800 slachtoffers van 9-11? Op de hele bevolking van de VS...
Burgers, eigen terrein, laffe daad enzo.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:19:56 #216
70154 klez
pi_44861709
quote:

[..]

56.000

Omdat een beetje supermacht zich niet op deze wijze laat provoceren.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:20:45 #217
70154 klez
pi_44861737
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

, sterven ook niet voor een strategische beslissing, ze sterven omdat Bush te laf is zich terug te trekken.
Dat denk ik niet. Nu terugtrekken zou pas laf zijn.
pi_44861779
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vijftigduizend en in Irak blijven ze nog sterven (en zijn er relatief meer gewonden). Bush als The Decider zal er vast niet moeilijk over doen, maar voor de familieleden is het misschien wat minder leuk. Die mensen die nu sterven, sterven ook niet voor een strategische beslissing, ze sterven omdat Bush te laf is zich terug te trekken.
Verdiep je anders nog eens in de Amerikaanse democratie, je lijkt nogal overtuigd dat Bush een soort God is.
pi_44861784
Terugtrekken is geen optie. Dan is het land direct terug in de Middeleeuwen! Het gevolg. 10 x zoveel doden als nu.
pi_44861819
Het is nu moelijk in te schatten wat beter is, maarja.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:23:19 #221
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44861834
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:19 schreef klez het volgende:

[..]

En Irak dient maar te buigen als er laser-geleidde bommen van kilometers hoog op een ziekenhuis ploffen.
*woeps* kaartfout!

Laffe daad, burgers, eigen terrein enzo.
pi_44861835
Kijk, het is heel simpel: Bush zal deze oorlog niet verliezen. Dat mag een andere president doen, het liefst een Democratische. Hij zegt niet voor niets dat de vraag wanneer de troepen terug te trekken er een is voor zijn opvolger, want daarmee maakt hij duidelijk dat het allemaal om het ego van Bush gaat en niet om bereikte doelen in Irak. Na Bush en na de nodige terugtrekking zal dan ook uit het Republikeinse en pro-oorlogse kamp klinken: Had nou maar gewoon doorgezet! De Vietnamfantasie van de éénentwintigste eeuw.

En dat noem ik lafheid.
pi_44861873
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En Irak dient maar te buigen als er laser-geleidde bommen van kilometers hoog op een ziekenhuis ploffen.
*woeps* kaartfout!

Ongelukje!
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:28:18 #224
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_44862008
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:19 schreef klez het volgende:

[..]

Ze hebben zich wel laten provoceren. Ze hebben zich flink uit de tent laten lokken.
lege ton
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:39:08 #225
3542 Gia
User under construction
pi_44862393
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

*woeps* kaartfout!

Ach, hoe laf is het om een wapenopslag e.d. te bouwen bij een kindercreche?

Gewoon militaire doelen afschermen met kleine kindertjes en als die militaire doelen dan geraakt worden gaan janken dat er opzettelijk kindertjes zijn gedood. Hé wiens schuld is dat?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:41:01 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44862456
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Gewoon militaire doelen afschermen met kleine kindertjes en als die militaire doelen dan geraakt worden gaan janken dat er opzettelijk kindertjes zijn gedood. Hé wiens schuld is dat?
Ik had het over een ziekenhuis. Niet over een wapenfabriek vermomd als ziekenhuis ofzo.
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:24 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ongelukje!
Dat hoop ik dan maar ja. Al vind ik het idioot dat je een kaart van 10 jaar oud gebruikt als je een bom gaat gooien van enkele tonnen aan dollars.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:41:14 #227
3542 Gia
User under construction
pi_44862467
quote:

[..]

56.000

Dat zijn nu niet bepaald oorlogsslachtoffers!
pi_44862473
quote:

[..]

Het land dat met leugens illegaal een land binnenviel en begon met bombarderen? Nee. Nee, dat lijkt mij sterk.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:11 #229
66444 Lord_Vetinari
pi_44862490
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Al die dode Irakezen wilden wel een oorlog, dus die tellen niet?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:26 #230
3542 Gia
User under construction
pi_44862500
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik had het over een ziekenhuis. Niet over een wapenfabriek vermomd als ziekenhuis ofzo.
Tja, waarschijnlijk is het een beetje lastig om burgerdoelen van militaire doelen te onderscheiden als men burgers als schild gebruikt. Je weet het dan niet meer,hè?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:42:28 #231
126836 Super7fighter
pi_44862501
quote:

[..]

Heb jij betrouwbare bronnen en bewijzen voor deze zware beschuldigingen?
pi_44862523
En ik altijd maar denken dat de terroristen de oorlog verklaard hadden aan Amerika. Foutje van mij dus.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:45:00 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44862604
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 16:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Timothy McVeigh was duidelijk moorddadiger dan Saddam Hoessein.

-edit-

O, niet dus. Hij heeft er 32 minder omgebracht.
Via google zie ik 143 door Hoessein, 168 door McVeigh. Over symbolische gerechtigheid gesproken.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:45:29 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44862622
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, waarschijnlijk is het een beetje lastig om burgerdoelen van militaire doelen te onderscheiden als men burgers als schild gebruikt. Je weet het dan niet meer,hè?
Nee, dan weet je het als piloot niet meer, met je miljard-dollar vliegtuig onder je reet, met je tientallen mensen als staf achter je, met complete afdelingen voor allerlei dingen die voorkomen, met je bom die exact het doel zal raken wat in de GPS ingesteld staat, dan weet je het niet meer nee.

Boehoe,.. we weten het niet meer, bombs away!

Dahaag, zo gaat dat niet
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:47:16 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44862676
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is artikel 5 dan in werking gesteld? Ik kan me nog herinneren dat er geroepen werd dat we nu in oorlog waren!

Maar idd, geen oorlogsslachtoffers pur sang. Alhoewel ik denk dat het voor hen zelf maar weinig uitmaakt onder welke categorie ze geschaard worden.
The End Times are wild
pi_44862785
McVeigh gaan vergelijken met Saddam Hussein.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:51:26 #237
66444 Lord_Vetinari
pi_44862815
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:50 schreef HenkieVdV het volgende:
McVeigh gaan vergelijken met Saddam Hussein.
Rare vergelijking inderdaad. Tenslotte heeft McVeigh WEL Amerika aangevallen en Saddam niet. Dus wat doet Amerika in Irak?
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:53:44 #238
70154 klez
pi_44862894
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Via google zie ik 143 door Hoessein, 168 door McVeigh. Over symbolische gerechtigheid gesproken.
Ze verdienen allebei de doodstraf. Of levenslang (als je tegen de doodstraf bent). Verder kan je idiote vergelijkingen trekken tot je een ons weegt natuurlijk.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:54:48 #239
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_44862927
Op http://www.liveleak.com/ staat al het een en ander maar helaas nog geen volledige ophanging
pi_44862933
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Rare vergelijking inderdaad. Tenslotte heeft McVeigh WEL Amerika aangevallen en Saddam niet. Dus wat doet Amerika in Irak?
Nee sorry ik doelde op wat Sidekick net zei over aantal slachtoffers e.d
Dat S.H zogenaamd minder doden op zijn naam heeft staan..
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:56:40 #241
66444 Lord_Vetinari
pi_44862981
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:55 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

SH is ter dood veroordeeld voor het ombrengen van minder mensen dan McVeigh, dat klopt perfect, hoor.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:59:06 #242
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44863064
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:53 schreef klez het volgende:

[..]

Ze verdienen allebei de doodstraf. Of levenslang (als je tegen de doodstraf bent). Verder kan je idiote vergelijkingen trekken tot je een ons weegt natuurlijk.
Oh, klopt natuurlijk, maar het ging me erom dat Hoessein niet veroordeeld is voor zijn grootste misdaden. Dat noem ik een gemiste kans om daadwerkelijk gerechtigheid te halen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:00:24 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44863102
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oh, klopt natuurlijk, maar het ging me erom dat Hoessein niet veroordeeld is voor zijn grootste misdaden. Dat noem ik een gemiste kans om daadwerkelijk gerechtigheid te halen.
Was daadwerkelijke gerechtigheid dan ooit het doel?
The End Times are wild
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:00:52 #244
126836 Super7fighter
pi_44863120
Ik ben ook niet zo'n fan van Washington, maar die vergelijking met Timothy Mcveigh slaat kant noch wal. Mcveigh was een homegrown terrorist, zoals je die veel in de VS hebt, die een federaal gebouw opblies. Saddam is een buitenlandse dictator die misdaden tegen de mensheid beging. De enige vergelijking die klopt is dat beide dood moesten worden gemaakt vanwege hun zondes en wandaden.
pi_44863169
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Dat hoop ik dan maar ja. Al vind ik het idioot dat je een kaart van 10 jaar oud gebruikt als je een bom gaat gooien van enkele tonnen aan dollars.
Maar voor een land dat zo in de middeleeuwen leeft is het wel vrij recent, tien jaar maar!
pi_44863185
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

SH is ter dood veroordeeld voor het ombrengen van minder mensen dan McVeigh, dat klopt perfect, hoor.
Gast heb je het wel gevolgd ofzo?

Dit was de makkelijkste rechtzaak om te doen. En daar staat inderdaad de doodstraf op.
Op de misdaad die McVeigh heeft gepleegt staat hetzelfde. Hoezo zou je deze misdaden gaan vergelijken?
Plus nog eens het feit dat ze beide in een ander land berecht zijn.
pi_44863218
quote:

[..]

Ik las de naam van een Fok!ker...
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:04:48 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44863241
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:04 schreef Djep het volgende:

[..]

Ik las de naam van een Fok!ker...
Ik ook. En drie keer raden welke!
The End Times are wild
pi_44863283
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ook. En drie keer raden welke!
oh gelukkig, ben ik niet de enige...
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:05:52 #250
70154 klez
pi_44863289
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:55 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nee joh, dat is echt zo. Dat is inmiddels wel overtuigend bewezen door LV en Sidekick enzo. Saddam Hoessein minder doden dan McVeigh.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:07:00 #251
70154 klez
pi_44863330
quote:

[..]

Ja, ik vind 100 doden wel zat voor een ter dood veroordeling.
pi_44863352
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:02 schreef HenkieVdV het volgende:
Dit was de makkelijkste rechtzaak om te doen.
Saddam Hoessein is veroordeeld voor de moord op 148 personen. Meer staat er niet op zijn virtueel strafblad.
pi_44863376
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:05 schreef klez het volgende:

[..]

Nee joh, dat is echt zo. Dat is inmiddels wel overtuigend bewezen door LV en Sidekick enzo. Saddam Hoessein minder doden dan McVeigh.
Ja gast, nog één keer.
Ze hadden Saddam Houssein ook voor vele duizenden andere doden kunnen berechten. Half Koerdistan heeft hij uitgemoord. Dus waarom vergelijkt men dit. Hij is ook berecht in Irak, en niet in Amerika. Hij is ook niet berecht omdat hij zogenaamd Amerika heeft aangevallen of wat dan ook. Hij is berecht om de misdaden die hij in eigen regio heeft gedaan.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:08:27 #254
70154 klez
pi_44863384
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar die gemiste kans moet wel afgewogen worden tegen de risicos en gevolgen van een levende Saddam. En die waren denk ik toch groter dan wij ons hier voor kunnen stellen.
pi_44863415
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:08 schreef klez het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar die gemiste kans moet wel afgewogen worden tegen de risicos en gevolgen van een levende Saddam. En die waren denk ik toch groter dan wij ons hier voor kunnen stellen.
Rumsfeld dacht waarschijnlijk hetzelfde.
  Donald Duck held zaterdag 30 december 2006 @ 18:09:17 #256
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44863420
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Saddam Hoessein is veroordeeld voor de moord op 148 personen. Meer staat er niet op zijn virtueel strafblad.
Dus? Zelfs dat relatief kleine vergrijp is al genoeg om te hangen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44863422
quote:

[..]

Je weet donders goed dat SH veel meer op z'n geweten heeft dan waar hij nu voor veroordeeld is.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:09:21 #258
70154 klez
pi_44863426
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:08 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja gast, nog één keer.
Ze hadden Saddam Houssein ook voor vele duizenden andere doden kunnen berechten. Half Koerdistan heeft hij uitgemoord. Dus waarom vergelijkt men dit. Hij is ook berecht in Irak, en niet in Amerika. Hij is ook niet berecht omdat hij zogenaamd Amerika heeft aangevallen of wat dan ook. Hij is berecht om de misdaden die hij in eigen regio heeft gedaan.
Je springt op de verkeerde. Ik probeerde slechts sarcastisch te zijn...
pi_44863438
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:09 schreef klez het volgende:

[..]

Je springt op de verkeerde. Ik probeerde slechts sarcastisch te zijn...
Sorry.
pi_44863451
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dus? Zelfs dat relatief kleine vergrijp is al genoeg om te hangen.
Kennelijk. Ik kan het alleen niet stroken met al dat gedoe over gerechtigheid voor het Iraakse volk en dat soort dingen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:10:11 #261
70154 klez
pi_44863455
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. En ik ook nog steeds. Dat dacht ik in 2002, 2003 en nu.
pi_44863524
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik kan het alleen niet stroken met al dat gedoe over gerechtigheid voor het Iraakse volk en dat soort dingen.
Moet je even opzoeken hoe klein het deel was van de bevolking dat achter zijn daden stond.
pi_44863541
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:11 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Moet je even opzoeken hoe klein het deel was van de bevolking dat achter zijn daden stond.
Guiness Book of Records?
pi_44863572
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

In het licht van de rechtsgang rondom Milosovic vind ik dit wel de minst gekke van al zijn gedachtes.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44863643
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Guiness Book of Records?
Moeilijk hè, feiten.
quote:

• The "Anfal" campaign in the late 1980's against the Iraqi Kurds, including the use of poison gas on cities. In one of the worst single mass killings in recent history, Iraq dropped chemical weapons on Halabja in 1988, in which as many as 5,000 people -- mostly civilians -- were killed.

• Crimes against humanity and war crimes arising out of Iraq's 1990-91 invasion and occupation of Kuwait.

• Crimes against humanity and possibly genocide against Iraqi Kurds in northern Iraq. This includes the destruction of over 3,000 villages. The Iraqi government's campaign of forced deportations of Kurdish and Turkomen families to southern Iraq has created approximately 900,000 internally displaced citizens throughout the country.

• Crimes against humanity and possibly genocide against Marsh Arabs and Shi'a Arabs in southern Iraq. Entire populations of villages have been forcibly expelled. Government forces have burned their houses and fields, demolished houses with bulldozers, and undertaken a deliberate campaign to drain and poison the marshes. Thousands of civilians have been summarily executed.
bron
pi_44863668
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:13 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In het licht van de rechtsgang rondom Milosovic vind ik dit wel de minst gekke van al zijn gedachtes.
Och, ik kan het voor deze ene keer wel eens zijn met de Iraniërs: jammer dat ze hem niet hebben berecht voor de misdaden waarbij Amerika medeplichtig was of andere appeasement.
pi_44863687
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:15 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Moeilijk hè, feiten.
[..]

bron
Ja, heel lastig. Waar staat hoe populair hij was?
pi_44863805
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Och, ik kan het voor deze ene keer wel eens zijn met de Iraniërs: jammer dat ze hem niet hebben berecht voor de misdaden waarbij Amerika medeplichtig was of andere appeasement.
Hij kon hoe dan ook de verantwoordelijkheid voor zijn daden niet blijven ontlopen. En wat de Iraniërs betreft blijft het bij hen vast niet enkel bij een veroordeling van Rumsfeld cs, want die willen 'de grote satan' het liefst zo snel mogelijk naar de hel brengen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:31:49 #269
126836 Super7fighter
pi_44864210
Wel jammer dat met de dood van Saddam Hoessein, ook het aanstekelijke liedje (het begon geloof ik zo: Saddam, Saddam we offeren ons bloed voor Saddam etc) en de (enigszins) grappige dans die daarmee gepaard ging, ook verdwenen zal zijn.
Toch een stukje (cultureel) erfgoed dat verloren gaat.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:34:54 #270
70154 klez
pi_44864309
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als we Amerika maar kunnen pakken, niet waar?
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:35:38 #271
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44864340
Het is maar een heel klein feitje want hij deed er toch niet meer toe.
Ik denk dat Irak er niet aantoonbaar van op zal knappen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_44864368
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:34 schreef klez het volgende:

[..]

Als we Amerika maar kunnen pakken, niet waar?
Ja. Allemaal linkse, Europese, Osamaknuffelende frustraties hier. Met een Frans sausje! Zou je nou eens een keertje willen proberen niet ad hominem te reageren?
pi_44864444
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Allemaal linkse, Europese, Osamaknuffelende gevoelens hier. Met een Frans sausje! Zou je nou eens een keertje willen proberen niet ad hominem te reageren?
Als jij eens niet met je achterlijke ongeinformeerde anti-Amerika onzin reageert.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:39:23 #274
70154 klez
pi_44864465
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Allemaal linkse, Europese, Osamaknuffelende frustraties hier. Met een Frans sausje! Zou je nou eens een keertje willen proberen niet ad hominem te reageren?
Ik zal het niet meer doen. Dat je het eindelijk toegeeft is voor mij wel voldoende.
pi_44864472
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als jij eens met je achterlijke ongeinformeerde anti-Amerika onzin reageert.
En voor jou moet het toch ook niet al te moeilijk zijn af te zien van persoonlijke aanvallen?
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:40:34 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44864507
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:31 schreef Super7fighter het volgende:
Wel jammer dat met de dood van Saddam Hoessein, ook het aanstekelijke liedje (het begon geloof ik zo: Saddam, Saddam we offeren ons bloed voor Saddam etc) en de (enigszins) grappige dans die daarmee gepaard ging, ook verdwenen zal zijn.
Toch een stukje (cultureel) erfgoed dat verloren gaat.
Hulde!

Jij kunt verder schouwen dan de waan van alledag!
The End Times are wild
pi_44864518
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

En voor jou moet het toch ook niet al te moeilijk zijn af te zien van persoonlijke aanvallen?
Dat ligt er maar aan hoe jij je gedraagt
pi_44864540
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan hoe jij je gedraagt
Nou ja, kennelijk niet dus. Erg jammer.
pi_44864641
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, kennelijk niet dus. Erg jammer.
Kom zeg, ik heb van KKK leden gehoord die minder generaliserend en bevooroordeeld zijn dan jij, dat verdient af een toe een vriendelijke correctie.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:45:51 #280
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44864663
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hulde!

Jij kunt verder schouwen dan de waan van alledag!
Laten we met z'n allen verder schouwen.
Zyggie.
pi_44864759
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:45 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Laten we met z'n allen verder schouwen.
Inderdaad: over 20 jaar een vrij democratisch Irak met een groot vrijheidsbeeld van held Bush in Baghdad.
pi_44864791
Het zou nutteloos zijn om om voorbeelden te vragen, want die komen als gebruikelijk niet. Het is nutteloos om te vragen over welke KKK-leden je het hebt, want dat krijg ik toch niet te horen. Misschien is het wel nuttig om duidelijk te maken dat een dergelijke paternalistische houding, die uit je laatste bijzin blijkt, geen voeding is voor een normale discussie en slechts bedoelt lijkt ter provocatie (flame dus). Het blijft nutteloos om te zeggen dat dit allemaal persoonlijke aanvallen zijn, want kennelijk maakt dat je niets uit. Maar zeker is het dat dit het laatste is wat ik hier zeg over de persoonlijke aanvallen, vanwege een blijkbaar gebrek aan redelijke argumenten, die op mij gericht zijn, want ik denk niet dat het erg begrepen wordt. Als er over mijn persoonlijk geklaagd moet worden, dan is er nog de PM-functie.
pi_44864823
dan gaan wij dat beeld daar eigenhandig slopen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:52:06 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44864855
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:50 schreef Djep het volgende:
dan gaan wij dat beeld daar eigenhandig slopen.
Dan stuur ik mijn tanks daarheen om het omver te trekken.
The End Times are wild
pi_44864913
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:49 schreef Monidique het volgende:
Het zou nutteloos zijn om om voorbeelden te vragen, want die komen als gebruikelijk niet. Het is nutteloos om te vragen over welke KKK-leden je het hebt, want dat krijg ik toch niet te horen. Misschien is het wel nuttig om duidelijk te maken dat een dergelijke paternalistische houding, die uit je laatste bijzin blijkt, geen voeding is voor een normale discussie en slechts bedoelt lijkt ter provocatie (flame dus). Het blijft nutteloos om te zeggen dat dit allemaal persoonlijke aanvallen zijn, want kennelijk maakt dat je niets uit. Maar zeker is het dat dit het laatste is wat ik hier zeg over de persoonlijke aanvallen, vanwege een blijkbaar gebrek aan redelijke argumenten, die op mij gericht zijn, want ik denk niet dat het erg begrepen wordt. Als er over mijn persoonlijk geklaagd moet worden, dan is er nog de PM-functie.
Ben jij autist?
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:32 #286
126836 Super7fighter
pi_44865085
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ben jij autist?
Trollen en flamen is niet gewenst, aldus het moderatiebeleid. Er worden notes gemaakt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:01:24 #287
70154 klez
pi_44865152
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ben jij autist?
Nee. Een onbegrepen genie...
pi_44865159
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:59 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Trollen en flamen is niet gewenst, aldus het moderatiebeleid. Er worden notes gemaakt.
Het was een oprechte vraag hoor!
pi_44865196
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan stuur ik mijn tanks daarheen om het omver te trekken.
Kom op, zonnekoning: we gaan op pad!
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:02:40 #290
70154 klez
pi_44865199
quote:
Misschien is het wel nuttig om duidelijk te maken dat een dergelijke paternalistische houding
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:05:06 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44865269
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:02 schreef Djep het volgende:

[..]

Kom op, zonnekoning: we gaan op pad!
Over 20 jaar dan hè? Ik zal de jongens zeggen de brandstoftanks alvast vol te gooien.
The End Times are wild
pi_44865327
quote:
[...]
Misschien is het wel nuttig om duidelijk te maken dat een dergelijke paternalistische houding, die uit je laatste bijzin blijkt, geen voeding is voor een normale discussie en slechts bedoelt lijkt ter provocatie (flame dus).
[...]
Ja, natuurlijk, die uitdrukking gebruiken ze in de psychiatrie ook
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:06:59 #293
70154 klez
pi_44865339
Maar goed. Een aantal Fokkers meld zich aan als vrijwilliger om het beeld van Bush in Baghdad omver te gaan trekken. Nogal gemakkelijk, ik heb nl. zo'n vermoeden dat dat beeld er niet gaat komen.
Hoewel, als het geweld beteugeld wordt kan de perceptie snel omslaan. Het is pas drie jaar geleden dat ik een Iraakse vluchteling sprak die Bush bijna net zo heilig vond als Mohammed.
pi_44865357
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over 20 jaar dan hè? Ik zal de jongens zeggen de brandstoftanks alvast vol te gooien.
Zeker, ik zet het in de agenda, zodat ik alvast oppas kan regelen!
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:08:28 #295
126836 Super7fighter
pi_44865380
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het was een oprechte vraag hoor!
Daarvoor bestaat PM, MSN of email. Nee, het is overduidelijk dat M. jou argumentatief overklast. (niet dat ik altijd zijn mening deel). Het feit dat jij niet met een zinnig weerwoord komt, maar slechts op de persoonlijke toer fiets, is al een sterke indicatie dat bij jou door een gebrek aan geldige argumentatie, een beginnende troller of flamer ontpopt.
  zaterdag 30 december 2006 @ 19:10:44 #296
70154 klez
pi_44865467
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Nee, het is overduidelijk dat M. jou argumentatief overklast.
Nou...dat is ook een kwestie van perceptie. Inhoudsloze discussietruukjes bespeur ik ook nogal eens (zoals met dat gewauwel over McVeigh). Maar daar maken we ons allemaal wel eens schuldig aan.
pi_44866124
Heeft iemand een filmpje van zijn ophanging?? Die kut site nu.nl werkt voor geen meter..

Tq
jammer
pi_44866168
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:08 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Daarvoor bestaat PM, MSN of email. Nee, het is overduidelijk dat M. jou argumentatief overklast. (niet dat ik altijd zijn mening deel). Het feit dat jij niet met een zinnig weerwoord komt, maar slechts op de persoonlijke toer fiets, is al een sterke indicatie dat bij jou door een gebrek aan geldige argumentatie, een beginnende troller of flamer ontpopt.
Dit vind ik nogal ad hominem van je

Waar heb jij dan trouwens argumenten van hem gevonden in dit topic?

[ Bericht 5% gewijzigd door Evil_Jur op 30-12-2006 19:37:02 ]
pi_44866476
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:28 schreef Otto215 het volgende:
Heeft iemand een filmpje van zijn ophanging?? Die kut site nu.nl werkt voor geen meter..

Tq
deze?
pi_44866713
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:38 schreef Djep het volgende:

[..]

deze?
Dank u.
jammer
pi_44868580
Het filmpje dat gaat hangen (dus niet dat van ervoor wat je overal vindt) is nog niet vrijgegeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')