abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44856472
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je bent dus wel een voorstander van de doodstraf.
Niet binnen het gewone strafrecht, binnen het oorlogsrecht wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:36:16 #52
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44856473
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.
Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.
Drink ik.
pi_44856488
Nou ja, hij is dood, dat is waar, is dat ook weer voorbij. Pinochet dood, Milosevic dood, Hoessein dood. Gaat aardig met de voormalige dictators.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:37:37 #54
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44856509
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Echt waar? Wat gek, dat had ik nou niet verwacht van een megalomane dictator die uiteindelijk in Amerika z'n aartsvijand zag.
Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44856512
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.
Dat is onzin, aangezien hij democratisch gekozen is, en de doden gewoon binnen oorlogen vallen.
pi_44856513
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
Je vind van jezelf dus dat je nadenkt en andere niet. Arrogantie zeg.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_44856515
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, hij is dood, dat is waar, is dat ook weer voorbij. Pinochet dood, Milosevic dood, Hoessein dood. Gaat aardig met de voormalige dictators.
En Castro's feestje zit er ook al aan te komen.
pi_44856546
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef klez het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?
Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:39:42 #59
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_44856567
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef klez het volgende:

[..]

Mensen die een andere mening hebben zijn dom. Waar kennen we dat van?
Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
Drink ik.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:41:06 #60
70154 klez
pi_44856603
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.
Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
pi_44856616
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hebben juist ook een tamelijk simpele case genomen waarin direct bewijs tegen hem was, het gifschandaal met de koerden had stukken lastiger geworden aangezien dat niet direct door hem uitgevoerd is.
Zo werkt het altijd. Waarom de moeilijke cases pakken als de simpele cases toch al voldoende zijn om hem op te hangen? Zonde van de moeite om al die andere dingen er bij te slepen. De mensen weten toch wel dat ze gebeurd zijn en dat Saddam er achter zat. Saddam heeft 25 jaar de beest uit kunnen hangen. Al op de eerste dag dat hij president werd heeft hij mensen laten vermoorden (zowat het halve parlement). Dat is geen dag gestopt, ook niet op vrijdagen.

Laten we er eens van uit gaan dat hij elke dag maar één persoon heeft laten vermoorden, dan komen we al op 9125 mensen. Is 9125 doden niet al genoeg om de doodstraf te verdienen? We weten allemaal dat hij er nog VEEL meer op zijn geweten heeft. En persoonlijk vind ik 148 onschuldige doden al voldoende om iemand ter dood te veroordelen.

Het interesseert mij echt niks dat de rechtszaak niet helemaal volgens de procedures verlopen is. Het interesseert me niet eens hoeveel Saddam er precies heeft vermoord of laten vermoorden. Het zijn er veel te veel, en Saddam heeft de doodstraf dubbel en dwars verdiend.

Het rottige is dat er in die regio nog duizenden mensen zitten die de doodstraf ook dubbel en dwars verdiend hebben. Jammer dat die niet gepakt kunnen worden.
pi_44856617
Ik wacht nog op het filmpje van de ophanging zelf.
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:41:36 #63
70154 klez
pi_44856623
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
Saddam was niet slecht. Dit wordt interessant...
pi_44856624
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:

[..]

Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
O, dat zal best.
pi_44856626
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Niyazov hebben we net gehad.
pi_44856633
Moet ook steeds hieraan denken:

'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_44856671
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:

[..]

Mwoah zelf toch ook niet tamelijk schoon hoor:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=nAe&q=sweden+Eugenics+&btnG=Search
pi_44856673
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Hmm, Castro vind ik wel sympathiek . Maar hoeveel duizenden mensen die al de dood in heeft gejaagd met zijn ellenlange vervelende toespraken zullen we wel nooit meer te horen krijgen .
pi_44856678
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Nee joh, hij was een schatje?

Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:44:07 #70
70154 klez
pi_44856679
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, dat zal best.
Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.
pi_44856689
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, Castro vind ik wel sympathiek . Maar hoeveel duizenden mensen die al de dood in heeft gejaagd met zijn ellenlange vervelende toespraken zullen we wel nooit meer te horen krijgen .
Nog maar niet te spreken over het aantal mensen met spataderen.
pi_44856706
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik wacht nog op het filmpje van de ophanging zelf.
Ik eigenlijk ook wel.
Toch het werkelijke bewijs

Wel misselijk om te zien lijkt me.
Sowieso schrijf je zo.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2006 @ 14:45:21 #73
862 Arcee
Look closer
pi_44856709
quote:
"Massavernietigingswapens m'n reet"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44856748
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef klez het volgende:

[..]

Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.
Nou, voor zover ik weet was het de CIA die Saddam Hoessein en de Baath steunde in de jaren vijftig en zestig en niet de Franse geheime dienst of de Russische. Ook was het de CIA die Irak met inlichtingen hielp toen het Iran aanviel, geen Belgische of Zwitserse geheime dienst. Ja, vele landen hebben Saddam Hoessein geholpen, maar niet allemaal hebben ze zo'n directe en beslissende rol gehad in de opkomst van Hoessein.
pi_44856766
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Waarom kreeg hij eerst zo'n sjaaltje om zijn nek?
Omdat het anders pijn zou doen ofzo?
Nee, die blinddoek was bedoeld om hem het zicht te ontnemen, maar hij wilde zijn moordenaars aankijken. Daarom hebben ze het maar om de nek gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')