Niet binnen het gewone strafrecht, binnen het oorlogsrecht wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bent dus wel een voorstander van de doodstraf.
Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.
Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Echt waar? Wat gek, dat had ik nou niet verwacht van een megalomane dictator die uiteindelijk in Amerika z'n aartsvijand zag.
Dat is onzin, aangezien hij democratisch gekozen is, en de doden gewoon binnen oorlogen vallen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Bovendien is het een principe kwestie. En als we principieel zijn, dan moet Bush ook aan de strop, want hij heeft ondertussen veel meer doden op zijn geweten, dan Saddam 30+ jaar aan de macht, en op dezelfde manier zoals Saddam dat zou hebben. Beide hebben niemand persoonlijk vermoord, maar de doden zijn (indirect) veroorzaakt door hun beleid.
Je vind van jezelf dus dat je nadenkt en andere niet. Arrogantie zeg.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
En Castro's feestje zit er ook al aan te komen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:36 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, hij is dood, dat is waar, is dat ook weer voorbij. Pinochet dood, Milosevic dood, Hoessein dood. Gaat aardig met de voormalige dictators.
Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef klez het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar daarom hoeft het nog niet NIET WAAR te zijn, toch?![]()
Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:33 schreef klez het volgende:
[..]
Mensen die een andere mening hebben zijn dom. Waar kennen we dat van?
Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alleen is het vrij algemeen bekend dat de CIA hem gesteund heeft, niet alleen in zijn oorlog tegen Iran, maar ook af en toe in de jaren vijftig en zestig.
Zo werkt het altijd. Waarom de moeilijke cases pakken als de simpele cases toch al voldoende zijn om hem op te hangen? Zonde van de moeite om al die andere dingen er bij te slepen. De mensen weten toch wel dat ze gebeurd zijn en dat Saddam er achter zat. Saddam heeft 25 jaar de beest uit kunnen hangen. Al op de eerste dag dat hij president werd heeft hij mensen laten vermoorden (zowat het halve parlement). Dat is geen dag gestopt, ook niet op vrijdagen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hebben juist ook een tamelijk simpele case genomen waarin direct bewijs tegen hem was, het gifschandaal met de koerden had stukken lastiger geworden aangezien dat niet direct door hem uitgevoerd is.
Saddam was niet slecht. Dit wordt interessant...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
O, dat zal best.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
Niyazov hebben we net gehad.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:
[..]
En Castro's feestje zit er ook al aan te komen.
Mwoah zelf toch ook niet tamelijk schoon hoor:quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef klez het volgende:
[..]
Dat klopt, maar we waren het toch allang over eens dat er behalve de scandinavische landen misschien niet één westers land is wat schone handen heeft wat dit soort steun aan dubieuze figuren/regimes betreft?
Hmm, Castro vind ik wel sympathiekquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:37 schreef Kadoc het volgende:
[..]
En Castro's feestje zit er ook al aan te komen.
Nee joh, hij was een schatje?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:39 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen dom zijn, maar gehersenspoeld door bepaalde propaganda. Ze horen van iedereen dat Saddam slecht was, en als ze horen dat hij nu opgehangen is, dan denken ze dat het politiek correct is om ook mee te juichen om 'erbij' te horen. De eerste reacties in dit topic, maar ook de frontpage, laten dit gedrag zien.
Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.quote:
Nog maar niet te spreken over het aantal mensen met spataderen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm, Castro vind ik wel sympathiek. Maar hoeveel duizenden mensen die al de dood in heeft gejaagd met zijn ellenlange vervelende toespraken zullen we wel nooit meer te horen krijgen
.
Ik eigenlijk ook wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:41 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik wacht nog op het filmpje van de ophanging zelf.![]()
"Massavernietigingswapens m'n reet"quote:
Nou, voor zover ik weet was het de CIA die Saddam Hoessein en de Baath steunde in de jaren vijftig en zestig en niet de Franse geheime dienst of de Russische. Ook was het de CIA die Irak met inlichtingen hielp toen het Iran aanviel, geen Belgische of Zwitserse geheime dienst. Ja, vele landen hebben Saddam Hoessein geholpen, maar niet allemaal hebben ze zo'n directe en beslissende rol gehad in de opkomst van Hoessein.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:44 schreef klez het volgende:
[..]
Mooi. Dan komt het eenzijdig benadrukken van de Amerikaanse rol nogal krampachtig over.
Nee, die blinddoek was bedoeld om hem het zicht te ontnemen, maar hij wilde zijn moordenaars aankijken. Daarom hebben ze het maar om de nek gedaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Waarom kreeg hij eerst zo'n sjaaltje om zijn nek?
Omdat het anders pijn zou doen ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |