Wat maakt dat nou weer uit? Dood is dood. Als ik een dierbare zou verliezen door een dictator wil ik hem gewoon dood, simpel zat. Maakt me niet uit waarom. Ohnee wacht, dan ben ik te druk bezig met het feit dat hij zijn gehele proces nog niet door heeft gelopen, dat is natuurlijk veel belangrijker allemaal. Jeesh..quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
Apartquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef raptorix het volgende:
Post hem nogmaals: http://timesofindia.india(...)ticleshow/993621.cms
Had ik niet echt verwacht.
Wat maakt het in Godsnaam uit?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef PLAE@ het volgende:
Amateurs zijn het daar in Irak
Een paar man in leren jasjes met bivakmutsjes die die man de strop om doen. Het lijkt nog slechter dan de gemiddelde executie van het verzet.
Ze hadden hem wat mij betreft helemaal niet moeten doden.quote:
Realiseer je dat als die mannen herkenbaar in uniform in beeld waren gebracht ze waarschijnlijk zelf ook gauw geëxecuteerd zouden worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ze hadden hem wat mij betreft helemaal niet moeten doden.
En als hij dan toch de doodstraf krijgt. Doe het dan met millitairen ipv mannen die uitgedost zijn als de gemiddelde opstandeling met bivakmutsje etc.
Dan hadden we het land net zo goed wel kunnen plat-nuken, als het toch niks uitmaakt.quote:
Anders wordt het touw vies..quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Waarom kreeg hij eerst zo'n sjaaltje om zijn nek?
Omdat het anders pijn zou doen ofzo?
Die mannen hoeven ook helemaal niet in beeld.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:10 schreef Disorder het volgende:
[..]
Realiseer je dat als die mannen herkenbaar in uniform in beeld waren gebracht ze waarschijnlijk zelf ook gauw geëxecuteerd zouden worden.
Volgens mij wordt dat gedaan omdat anders de strop lastig verwijderen is, bovendien nogmaals ten overvloede, je sterft dus door een gebroken nek als het goed is, en niet door verwurging.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef poldergeist het volgende:
Zoals een ridder die de draak doodsteekt die hij jarenlang gevoed heeft...
"This execution was brought to you by Versace.."quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Waar de fuck heb jij het ineens over? Ik vroeg me af waarom het hem uitmaakt dat het er zo amateuristisch uitzag en jij begint ineens over nukes??quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan hadden we het land net zo goed wel kunnen plat-nuken, als het toch niks uitmaakt.
Wie is er nou de achterlijke primitieve barbaar?
Dan zouden die mannen waarschijnlijk dezelfde dag nog ook geëxecuteerd worden!quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:09 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ze hadden hem wat mij betreft helemaal niet moeten doden.
En als hij dan toch de doodstraf krijgt. Doe het dan met millitairen ipv mannen die uitgedost zijn als de gemiddelde opstandeling met bivakmutsje etc.
quote:
Ik vraag het me serieus af hoor!quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
"This execution was brought to you by Versace.."
Saddam hangt zichzelf wel op.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Die mannen hoeven ook helemaal niet in beeld.
Krokodillentranen.quote:
Weet ik, maar ik maakte een grapjequote:Op zaterdag 30 december 2006 14:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag het me serieus af hoor!
Moet ik hier nou nog serieus op reageren?quote:
Ik denk om te voorkomen dat de strop in zijn hals zou snijden. Ziet er zo lelijk uit als je dood bent, zo'n blauwe kring op je keelquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar de ophangingen die ik heb gezien (Nazi's voornamelijk) werden altijd uitgevoerd met mensen erbij. Het is gewoon zo gegaan als het is gegaan. Misschien wilden ze laten zien dat het door Irakezen werd gedaan en niet door Amerikanen, om weer samenzweringstheorieën tegen te gaan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Moet ik hier nou nog serieus op reageren?
Bij de meeste ophangingen die ooit op beeld naar buiten zijn gebracht zie je die mensen alleen in een kamertje.
Kan jij zien of het Amerikanen zijn of niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar de ophangingen die ik heb gezien (Nazi's voornamelijk) werden altijd uitgevoerd met mensen erbij. Het is gewoon zo gegaan als het is gegaan. Misschien wilden ze laten zien dat het door Irakezen werd gedaan en niet door Amerikanen, om weer samenzweringstheorieën tegen te gaan.
Nood breekt wet. Een (potentieel) gevaar moet je zo snel mogelijk verwijderen, anders gebeuren er ongelukken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:01 schreef Monidique het volgende:
[...]
Maar niet alleen dat, ook het genot waarmee voornamelijk Bush en Blair spreken over een overwinnaarstribunaal, een schijnproces, is niet iets waar het Westen voor zou moeten staan, dacht ik.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:17 schreef Biancavia het volgende:
Dus het sjaaltje is om een mooie dooie van hem te maken.
bullshit natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:19 schreef RetepV het volgende:
Als hij een ECHT eerlijk proces had willen hebben, had hij zijn eigen mensen moeten leren hoe je een eerlijk proces houdt. Sinds 1968 is er niemand meer in Irak die weet hoe een eerlijk proces gehouden wordt, juist VANWEGE Saddam Hoessein.
Oh, de ironie. Wat zal Saddam zichzelf vervloekt hebben. Volledig ten onder gegaan aan zijn eigen beslissingen.
Het leken mij meer lui van veiligheidsdiensten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Kan jij zien of het Amerikanen zijn of niet?![]()
Je hebt ook Irakeese soldaten die het hadden kunnen doen in uniformen dan eventueel nog met bivak of niet in beeld ofzo ipv veredelde gangsters in leren jasjes.
Ik bedoelde die uitspraak figuurlijk, ik wilde niet ingaan op de manier zoals zijn doodstraf was uitgevoerd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat gedaan omdat anders de strop lastig verwijderen is, bovendien nogmaals ten overvloede, je sterft dus door een gebroken nek als het goed is, en niet door verwurging.
In die foto waar hij na zijn dood te zien is, ligt Saddam op zijn rug. Maar zijn hoofd is wel heel erg ver naar rechts gedraaid. Ik kan dat niet op zo'n manier, iig. Dus idd. is zijn nek gebroken.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:11 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij wordt dat gedaan omdat anders de strop lastig verwijderen is, bovendien nogmaals ten overvloede, je sterft dus door een gebroken nek als het goed is, en niet door verwurging.
Ja, door de maskers heen is te zien dat het om mensen met een Arabisch uiterlijk gaat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:18 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Kan jij zien of het Amerikanen zijn of niet?![]()
Nou, dit zijn alleen maar argumenten die VOOR mij spreken. Hoe denk je dat de rechtszaak was verlopen als die rechters helemaal niet opgeleid waren? Ik denk dat de rechtszaak een uurtje had gekost en dat ze hem dan gelijk doodgeschoten zouden hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
[...]
Deze rechters zijn zogenaamd opgeleid door de Amerikanen. Dus zou het proces zogenaamd eerlijk moeten verlopen. Dat het niet eerlijk verloopt kan je niet toeschrijven aan Saddam maar aan de Iraakse en Amerikaanse regering.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is allemaal NIET de schuld van Saddam wat er nu gebeurt...quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:20 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
bullshit natuurlijk.
Deze rechters zijn zogenaamd opgeleid door de Amerikanen. Dus zou het proces zogenaamd eerlijk moeten verlopen. Dat het niet eerlijk verloopt kan je niet toeschrijven aan Saddam maar aan de Iraakse en Amerikaanse regering.
Ze hebben juist ook een tamelijk simpele case genomen waarin direct bewijs tegen hem was, het gifschandaal met de koerden had stukken lastiger geworden aangezien dat niet direct door hem uitgevoerd is.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, dit zijn alleen maar argumenten die VOOR mij spreken. Hoe denk je dat de rechtszaak was verlopen als die rechters helemaal niet opgeleid waren? Ik denk dat de rechtszaak een uurtje had gekost en dat ze hem dan gelijk doodgeschoten zouden hebben.
Overigens vind ik dat Saddam Hoessein best voor het oorlogstribunaal in Den Haag had mogen komen te staan. Maar dan was Hoessein levenslang de gevangenis in gegaan en had het volk in Irak het gevoel gehad dat het hun uit handen genomen was. Dit was de beste oplossing.
Ik geloof dat die 2 beulen allebei vrijwilligers zijn waarvan naasten ooit door Saddam zijn geëxecuteerd, en ach..om nou voor meneer een "staats" ophanging te regelen. Hij is gewoon opgehangen zoals ieder andere 'nobody'.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef PLAE@ het volgende:
Een paar man in leren jasjes met bivakmutsjes die die man de strop om doen. Het lijkt nog slechter dan de gemiddelde executie van het verzet.
Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
Ook dat verhaal is nogal magertjes hoor. Saddam heeft zelf meerdere malen beschreven hoe hij het allemaal zonder hulp heeft gedaan. Of het nou de CIA of de KGB was, hij had het toch wel gered door zijn barbaarse optreden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:26 schreef RetepV het volgende:
Nog beter was natuurlijk geweest als de CIA ueberhaupt heel die Saddam Hoessein niet aan de macht had geholpen...
Mensen die een andere mening hebben zijn dom. Waar kennen we dat van?quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef SpaRood het volgende:
Ik ben hardstikke tegen de doodstraf van Saddam. Mensen die voor zijn, huilen met de wolven mee als makke schapen. Wees sceptisch en denk na!
Je bent dus wel een voorstander van de doodstraf.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook geen voorstander voor de Doodstraf, maar in uitzonderlijke gevallen zoals landverraad, en oorlogsmisdaden vind ik dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.
Echt waar? Wat gek, dat had ik nou niet verwacht van een megalomane dictator die uiteindelijk in Amerika z'n aartsvijand zag.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:32 schreef klez het volgende:
Saddam heeft zelf meerdere malen beschreven hoe hij het allemaal zonder hulp heeft gedaan.
Nou en. Dood is dood.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:06 schreef PLAE@ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |