abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:22:25 #251
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44854270
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nu hebben ze een martelaar.
Die hebben ze al zat. Mohammed, die gast in zijn rolstoel etc. Saddam is levend veel gevaarlijker dan dood.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_44854273
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Tism het volgende:
Waarom is er eigenlijk voor een middeleeuwse manier van executie gekozen? Dood door ophanging!!
Beetje achterhaalt niet!?
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.

Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran... Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden. Volgens mij heeft het Christendom zoiets niet.
pi_44854275
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveau
  Donald Duck held zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:12 #254
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44854296
quote:
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
het werkt. waarom zouden ze moeilijker moeten doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:14 #255
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44854298
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveau
Deden ze dat? Lekker dan.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44854308
quote:
Kom zeg, ga eens wat van de wereld zien, je slaapkamer is niet overal de standaard.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 13:23:41 #257
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44854312
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef klez het volgende:
Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.
dude, echt wat?
Carpe Libertatem
  Donald Duck held zaterdag 30 december 2006 @ 13:24:08 #258
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44854331
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef RetepV het volgende:
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.

Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran... Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden.
In Southpark ging hij alsnog voor straf naar de hemel, omdat Satan genoeg van hem had
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44854333
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef klez het volgende:
Pas op! Als je met serieuze argumenten komt wordt je genegeerd of belachelijk gemaakt.
Dan ga ik alleen maar langere postings maken. Net zo lang totdat iedereen die ze niet meer kan begrijpen uit het topic verdwijnt. En dan blijven er alleen nog maar intelligente mensen over die met argumenten om weten te gaan. Evolutie op de korte termijn.
pi_44854334
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat betreft de militaire bijdrage aan de bezetting van ná de inval. Balkenende had het politiek gesteund, zoals je wel weet, en dat op basis van informatie. Daarover moet openheid komen.
Ook dat staat omschreven in het bericht.
Overigens heeft Nederland met het geven van haar politieke steun aan de inval aan Irak slechts de daden van de Amerikanen en Britten niet veroordeeld-waar andere landen dat wel deden.
En dat is in 2003 onderbouwd door de minister-president.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_44854374
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ook dat staat omschreven in het bericht.

[quote]
Nederland heeft alleen militair bijgedragen aan de missie Irak volgens de oproep van de VN middels resolutie 1483.
Dus het gaat dan alleen over de politieke steun die de Nederlandse overheid gegeven heeft om in eerste instantie via de VN het Iraakse regime onder druk te zetten tot uitvoering van de resolutie 1441 en in principe bereidwillendheid te tonen aan militaire planning voor nog verdere druk op Saddam Hussein.
De minister-president heet in 2003 het standpunt van het kabinet in de Tweede Kamer uiteen gezet, dat de impasse in de Veiligheidsraad geen reden zijn om Saddam andermaal de dans zou doen ontspringen.
Voor een militaire bijdrage ontbrak, volgens het kabinet, een breed draagvlak in het parlement en de samenleving.
Twee of drie zinnen is geen openheid van zaken. Er moet een onderzoek komen, geen communique van het kabinet.
quote:
Overigens heeft Nederland met het geven van haar politieke steun aan de inval aan Irak slechts de daden van de Amerikanen en Britten niet veroordeeld-waar andere landen dat wel deden.
En dat is in 2003 onderbouwd door de minister-president.
Que? Een inval steunen is slechts niet-veroordelen?
pi_44854383
quote:
Typerende reactie dit.
pi_44854385
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
+3 Scherp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44854401
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Ja.
Zou ik ook zeggen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_44854539
quote:
Mwoa, in Nederland werd je midden op een plein opgehangen, zonder dak. Waarschijnlijk in de stromende regen en de striemende wind, want dat weer komt hier nou eenmaal het meeste voor . Saddam heeft tenminste een comfortabele executieplaats gehad.
pi_44854591
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Mwoa, in Nederland werd je midden op een plein opgehangen, zonder dak. Waarschijnlijk in de stromende regen en de striemende wind, want dat weer komt hier nou eenmaal het meeste voor .
Dat was tweehonderd jaar geleden. Of ook die NSB-ers?
quote:
Saddam heeft tenminste een comfortabele executieplaats gehad.
Och ja. Het kan erger. Ik vond het alleen wel typerend voor de hele afgelopen drie jaar.
pi_44854596
toch maar niet, kulkrant,
pi_44854606
Tja.. Heb het net gezien op tv. Ik zag de beelden en mn maag draaide gewoon om. Hij zou moeten wegrotten in de gevangenis, maarja... Iedereen z'n mening he?
Noot noot.
pi_44854638
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Waarom vind je het dan beschamend? Plaatsvervangend schuldgevoel, dan?
Nee hoor, het is gewoon smakeloos.
quote:
Saddam's dood is doodgewoon het gevolg van zijn daden. Saddam ophangen was de allerbeste oplossing.
Absoluut was zijn dood een goede zaak geweest als hij zou zijn vervolgd vooral zijn daden. Hij is vervolgd op basis van een fractie van zijn terreur op de bevolking. Hij moest hangen en hij moest zo snel mogelijk hangen. Ik sprak een Irakeze vriend die teleurgesteld is in het systeem omdat hij wilde dat Saddam elke naam van al zijn slachtoffers zou horen.
quote:
Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad. Wat denk je dat er DAN allemaal gebeuren zou? Denk je dat ze hem gevangen hadden kunnen houden met zoveel machtige volgelingen?
Volgens klez had saddam maar 10% van de bevolking achter zich. Dus dat is te verwaarlozen.
quote:
Kijk naar wat er met Nelson Mandela gebeurd is. Zijn volgelingen hebben het voor elkaar gekregen dat hij vrijgekomen is. Als de Zuid-Afrikaanse regering Mandela ter dood had gebracht, dan hadden ze nu waarschijnlijk nog apartheid gehad. Zeer foute beslissing voor die Zuid-Afrikaanse regering.
Dit gaat natuurlijk nergens over, Mandela met Saddam vergelijken is schandalig.
quote:
Ik neem Mandela maar eens een keer als voorbeeld in plaats van Hitler. Maar wat denk je dat er gebeurd was als Hitler nog had geleefd? Denk je niet dat het Nazisme nu dan veel groter was geweest?
Hitler had heel duitsland in zijn greep en het nazisme was een "religie" waar enorm veel duitsers achter stonden in tegenstelling tot bij saddam waar en ik quote:
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:29 schreef klez het volgende:

[..]

Ja. Hooguit 10% van de bevolking en dat is aan de ruime kant. Geen enkele Sji'iet, geen enkele Koerd en slechts een minderheid van de Soennieten ziet/zag iets in deze idioot. Voornamelijk geinspireerd door angst.
quote:
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
Hitler is nooit een dictator in nederland geweest.
pi_44854726
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Leer lezen. Dat bedoelt hij natuurlijk niet.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:37:34 #271
3542 Gia
User under construction
pi_44854734
quote:

Het gaat erover wat er gebeurd zou zijn als.... Hij zegt niet dat Mandela en Sadam allebei schoften waren.
quote:
Waar zegt hij dat dan?
pi_44854738
quote:
Dus?
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:37:42 #273
70154 klez
pi_44854740
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:
toch maar niet, kulkrant,
Je bespaart me een hoop tikwerk...
pi_44854746
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Idd
pi_44854750
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Hij claimt dat de volgelingen tot hetzelfde in staat zijn.
pi_44854762
De volgelingen van Mandela hebben hem helemaal niet vrijgekregen, de blanke apartheidsregering heeft Mandela bevrijd, onder druk van uiteraard ook de zwarte bevolking, maar ook en misschien met name het buitenland.
pi_44854764
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat erover wat er gebeurd zou zijn als.... Hij zegt niet dat Mandela en Sadam allebei schoften waren.
[..]

Waar zegt hij dat dan?
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
pi_44854788
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ons, Europeanen.
pi_44854798
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Monidique het volgende:
De volgelingen van Mandela hebben hem helemaal niet vrijgekregen, de blanke apartheidsregering heeft Mandela bevrijd, onder druk van uiteraard ook de zwarte bevolking, maar ook en misschien met name het buitenland.
Nou dan.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:39:54 #280
70154 klez
pi_44854801
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat het kon heeft Saddam allang bewezen. Met een minderheid en angst en terreur een land volledig verlammen.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:40:11 #281
3542 Gia
User under construction
pi_44854811
quote:

[..]

Helemaal niet. De vrijlating van Mandela heeft geleid tot afschaffing van de apartheid. De vrijlating van Hussein zou waarschijnlijk geleid hebben tot verering en god weet wat voor schandelijke zaken nog meer.
Het gaat er alleen maar om dat sommige beslissingen grote gevolgen kunnen hebben en daarom haalt hij deze voorbeelden aan.
pi_44854819
quote:

[..]

En dat is "schandalig"?
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:41:02 #283
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_44854829
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Joh, iedere boerenlul kan die wiki pagina's editten.
Op wikipedia.nl wordt nog even doorgedroomd:

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiegie op 30-12-2006 13:52:22 ]
Dat verandert alles
pi_44854831
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:39 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Nou dan.
Nou, inderdaad!

Wat bedoel je?
pi_44854842
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:40 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

En dat is "schandalig"?
Ja absoluut, de volgelingen van Saddam zijn toch wel van een heel andere klasse dan die van Mandela!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:42:03 #286
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_44854866
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef RetepV het volgende:

Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran... Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden. Volgens mij heeft het Christendom zoiets niet.
Ah! Is dat ff mooi!
Wist ik niet!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:42:58 #287
3542 Gia
User under construction
pi_44854895
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nederland was in de 2de wereldoorlog toch echt onder Duits bestuur. Als Hitler gewonnen had, hadden we nu allemaal Deutch gesprochen. Zeker weten. Dus ja, ook Nederland zuchtte onder Hitlers' regime.
pi_44854897
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:41 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja absoluut, de volgelingen van Saddam zijn toch wel van een heel andere klasse dan die van Mandela!
En de gequote persoon vergeleek de aanhangers van Saddam met die van Mandela?

*zucht*
pi_44854929
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Twee of drie zinnen is geen openheid van zaken. Er moet een onderzoek komen, geen communique van het kabinet.
[..]

Que? Een inval steunen is slechts niet-veroordelen?
Waarbij ik dus aan wil geven dat dit in de Tweede Kamer besproken is, middels talloze Kamervragen.

Het tweede gedeelte gaat over de scheidslijn die is aangebracht tussen de politieke en militaire steun aan de inval van de Britten en Amerikanen. Er was geen draagvlak in het parlement en de samenleving voor militaire steun daaraan, maar de volksvertegenwoordiging vond het wel zo, dat Saddam niet dmv zijn vertragingstactieken andermaal de dans zou ontspringen.
Dus in plaats van de geijkte veroordeling van het Nederlands parlement, immers de actie van de Amerikanen was unilateraal en tegen internationale rechtsregels in, kwam er geen veroordeling; juist steun vanwege bovenstaande reden (dat nog eens) besproken is middels Kamervragen.
pi_44854960
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarbij ik dus aan wil geven dat dit in de Tweede Kamer besproken is, middels talloze Kamervragen.

Het tweede gedeelte gaat over de scheidslijn die is aangebracht tussen de politieke en militaire steun aan de inval van de Britten en Amerikanen. Er was geen draagvlak in het parlement en de samenleving voor militaire steun daaraan, maar de volksvertegenwoordiging vond het wel zo, dat Saddam niet dmv zijn vertragingstactieken andermaal de dans zou ontspringen.
Dus in plaats van de geijkte veroordeling van het Nederlands parlement, immers de actie van de Amerikanen was unilateraal en tegen internationale rechtsregels in, kwam er geen veroordeling; juist steun vanwege bovenstaande reden (dat nog eens) besproken is middels Kamervragen.
Het zijn drie zinnen, dat is geen onderzoek, dat nodig is.
pi_44855062
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zijn drie zinnen, dat is geen onderzoek, dat nodig is.
Daarmee ben ik het oneens. (Dat het drie zinnen zijn en dat het nodig is).
pi_44855091
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 11:58 schreef hyhyjbl het volgende:
[afbeelding]
Een kikker
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44855201
quote:
[..]

Absoluut was zijn dood een goede zaak geweest als hij zou zijn vervolgd vooral zijn daden. Hij is vervolgd op basis van een fractie van zijn terreur op de bevolking. Hij moest hangen en hij moest zo snel mogelijk hangen. Ik sprak een Irakeze vriend die teleurgesteld is in het systeem omdat hij wilde dat Saddam elke naam van al zijn slachtoffers zou horen.
Mwoa, of je hem nou om één daad ter dood veroordeeld of om AL zijn daden, je kan hem toch maar één keer ophangen. Dood is dood. Voor zijn slachtoffers maakt het toch niks uit. Meer dan de dood van hun kwaaddoener zit er gewoon niet in. Kwaad kan niet teruggedraaid worden en je leven van voordat het kwaad je geschiedt was ben je voor eeuwig kwijt. Dat is het rottige aan kwaad.

Ik weet uit eigen ervaring dat je NOOIT genoegdoening kunt krijgen als iemand uit je naaste omgeving vermoord is. Dat is onmogelijk. Zelfs ALS Saddam alle namen van alle slachtoffers gehoord had, dan was dat nog niet genoeg geweest. Het kwaad is nou eenmaal al geschiedt en valt niet meer terug te draaien.

Vertel die vriend maar dat hij beter blij kan zijn in plaats van teleurgesteld. Het meeste kwaad op deze wereld blijft onvergolden. Dit kwaad is tenminste nog enigszins vergolden, daar zou hij dankbaar voor moeten zijn.

Zonder dramatisch te willen worden moet ik je toch nog even toevoegen dat je nooit moet vergeten dat de wereld helemaal niet zo'n leuke plaats is. Je leven gaat altijd bergafwaarts. Aan het einde wacht iedereen de dood. Voor sommige mensen komt hij eerder, voor andere mensen later. Voor sommige mensen komt hij onverwacht, uit de hand van een medemens. En voor heel weinig mensen komt de dood verwacht uit de hand van een medemens, zoals in dit geval.
pi_44855224
Hoe dan ook, ik zal geen traan laten om deze brute dictator. Hij is verantwoordelijk voor honderdduizenden doden, mensenrechten bestonden niet voor hem en politieke terreur regeerde in Irak. Ik begrijp dat veel Irakezen, maar ook Iraniërs en Koeweiti's, behoorlijk verheugd zullen zijn op het moment.
pi_44855347
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:49 schreef Monidique het volgende:
Dit is een beschamende dag voor het Westen, dat zich min heeft getoond vandaag.
Hoezo? Hij is door Irakezen opgehangen en door Irakezen berecht. Tuurlijk was het vanaf het begin geen eerlijk proces, maar ook zonder invloeden van buitenaf had Saddam de doodstraf gekregen.
pi_44855372
quote:
[..]
Ik vergelijk die mensen toch ook niet, ik snap niet hoe je daar bij komt?

Ik geef alleen maar aan waar de volgelingen van een persoon met veel invloed toe in staat zijn. Namelijk tot het bevrijden van die persoon, of in ieder geval tot het op een voetstuk zetten van die persoon.

Wat ik zeg is dat Mandela misschien een martelaar was geweest als ze hem direkt ter dood hadden gebracht. Maar hij was een nog veel groter martelaar geweest als ze hem pas na 30 jaar gevangenisstraf ter dood hadden veroordeeld. Maar zelfs zonder de ter dood veroordeling was Mandela tijdens zijn gevangenisstraf een 'groot' martelaar.

Dezelfde dingen zouden exact hetzelfde gelden voor Saddam Hoessein. Martelaarschap heeft niets te maken met goed of kwaad, maar met het geloof dat volgelingen in de martelaar hebben.

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen? Overschat ik het niveau hier dan toch nog een beetje?
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:00:39 #297
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855398
Wat een stel barbaren daar. Niet eens in uniform of wat dan ook. Geen fatsoenlijk proces.

Had m toch lekker in een cel laten wegrotten ipv dit.
pi_44855429
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hoezo? Hij is door Irakezen opgehangen en door Irakezen berecht. Tuurlijk was het vanaf het begin geen eerlijk proces, maar ook zonder invloeden van buitenaf had Saddam de doodstraf gekregen.
Dit is geen Iraaks tribunaal geweest. Hij werd vastgehouden door de Amerikanen, hij werd opgepakt door de Amerikanen en Amerikanen waren "adviseurs" van de aanklager en beslisten wie rechter was. De Irakezen mochten de restjes uit de pan schrapen en hem ophangen. Maar niet alleen dat, ook het genot waarmee voornamelijk Bush en Blair spreken over een overwinnaarstribunaal, een schijnproces, is niet iets waar het Westen voor zou moeten staan, dacht ik.
pi_44855510
Vond dit nogal opvallend bericht:
http://timesofindia.india(...)ticleshow/993621.cms
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:04:56 #300
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44855516
En wat een vreselijke amateuristische vertoning. Voor zover je kan zien op het beeldmateriaal dat vrijgegeven is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')