Die hebben ze al zat. Mohammed, die gast in zijn rolstoel etc. Saddam is levend veel gevaarlijker dan dood.quote:
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Tism het volgende:
Waarom is er eigenlijk voor een middeleeuwse manier van executie gekozen? Dood door ophanging!!
Beetje achterhaalt niet!?
Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveauquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
het werkt. waarom zouden ze moeilijker moeten doen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
Ik moest trouwens wel lachen toen ik die omgebouwde garage zag waarin ze hem opgehangen hebben, met die watervlekken en het afgeragde stucwerk. Dat was wel erg typerend voor de hele gang van zaken.
Deden ze dat? Lekker dan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het zag er idd lekker professioneel uit. En daarna ook nog dansen op zijn lijk. Goed niveau![]()
Kom zeg, ga eens wat van de wereld zien, je slaapkamer is niet overal de standaard.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
dude, echt wat?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:19 schreef klez het volgende:
Nou, een heleboel. De angst voor een eventuele terugkeer van Saddam was een serieus beletsel (een van de vele, dat wel) om echt schoon schip te maken en aan een nieuwe toekomst te gaan denken.
In Southpark ging hij alsnog voor straf naar de hemel, omdat Satan genoeg van hem hadquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef RetepV het volgende:
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.
Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran...Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden.
Dan ga ik alleen maar langere postings maken. Net zo lang totdat iedereen die ze niet meer kan begrijpen uit het topic verdwijnt. En dan blijven er alleen nog maar intelligente mensen over die met argumenten om weten te gaan. Evolutie op de korte termijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef klez het volgende:
Pas op! Als je met serieuze argumenten komt wordt je genegeerd of belachelijk gemaakt.
Ook dat staat omschreven in het bericht.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat betreft de militaire bijdrage aan de bezetting van ná de inval. Balkenende had het politiek gesteund, zoals je wel weet, en dat op basis van informatie. Daarover moet openheid komen.
Twee of drie zinnen is geen openheid van zaken. Er moet een onderzoek komen, geen communique van het kabinet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ook dat staat omschreven in het bericht.
[quote]
Nederland heeft alleen militair bijgedragen aan de missie Irak volgens de oproep van de VN middels resolutie 1483.
Dus het gaat dan alleen over de politieke steun die de Nederlandse overheid gegeven heeft om in eerste instantie via de VN het Iraakse regime onder druk te zetten tot uitvoering van de resolutie 1441 en in principe bereidwillendheid te tonen aan militaire planning voor nog verdere druk op Saddam Hussein.
De minister-president heet in 2003 het standpunt van het kabinet in de Tweede Kamer uiteen gezet, dat de impasse in de Veiligheidsraad geen reden zijn om Saddam andermaal de dans zou doen ontspringen.
Voor een militaire bijdrage ontbrak, volgens het kabinet, een breed draagvlak in het parlement en de samenleving.
Que? Een inval steunen is slechts niet-veroordelen?quote:Overigens heeft Nederland met het geven van haar politieke steun aan de inval aan Irak slechts de daden van de Amerikanen en Britten niet veroordeeld-waar andere landen dat wel deden.
En dat is in 2003 onderbouwd door de minister-president.
Typerende reactie dit.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
+3 Scherp.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer nou, dat ie daar niet voor veroordeeld is, alleen he?
Zou ik ook zeggen.quote:
Mwoa, in Nederland werd je midden op een plein opgehangen, zonder dak. Waarschijnlijk in de stromende regen en de striemende wind, want dat weer komt hier nou eenmaal het meeste voorquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:21 schreef Monidique het volgende:
Dat was tweehonderd jaar geleden. Of ook die NSB-ers?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mwoa, in Nederland werd je midden op een plein opgehangen, zonder dak. Waarschijnlijk in de stromende regen en de striemende wind, want dat weer komt hier nou eenmaal het meeste voor.
Och ja. Het kan erger. Ik vond het alleen wel typerend voor de hele afgelopen drie jaar.quote:Saddam heeft tenminste een comfortabele executieplaats gehad.
Nee hoor, het is gewoon smakeloos.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan beschamend? Plaatsvervangend schuldgevoel, dan?
Absoluut was zijn dood een goede zaak geweest als hij zou zijn vervolgd vooral zijn daden. Hij is vervolgd op basis van een fractie van zijn terreur op de bevolking. Hij moest hangen en hij moest zo snel mogelijk hangen. Ik sprak een Irakeze vriend die teleurgesteld is in het systeem omdat hij wilde dat Saddam elke naam van al zijn slachtoffers zou horen.quote:Saddam's dood is doodgewoon het gevolg van zijn daden. Saddam ophangen was de allerbeste oplossing.
Volgens klez had saddam maar 10% van de bevolking achter zich. Dus dat is te verwaarlozen.quote:Als ze hem levenslang vast hadden gezet hadden zijn volgelingen nog steeds een leider gehad. Wat denk je dat er DAN allemaal gebeuren zou? Denk je dat ze hem gevangen hadden kunnen houden met zoveel machtige volgelingen?
Dit gaat natuurlijk nergens over, Mandela met Saddam vergelijken is schandalig.quote:Kijk naar wat er met Nelson Mandela gebeurd is. Zijn volgelingen hebben het voor elkaar gekregen dat hij vrijgekomen is. Als de Zuid-Afrikaanse regering Mandela ter dood had gebracht, dan hadden ze nu waarschijnlijk nog apartheid gehad. Zeer foute beslissing voor die Zuid-Afrikaanse regering.
Hitler had heel duitsland in zijn greep en het nazisme was een "religie" waar enorm veel duitsers achter stonden in tegenstelling tot bij saddam waar en ik quote:quote:Ik neem Mandela maar eens een keer als voorbeeld in plaats van Hitler. Maar wat denk je dat er gebeurd was als Hitler nog had geleefd? Denk je niet dat het Nazisme nu dan veel groter was geweest?
quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:29 schreef klez het volgende:
[..]
Ja. Hooguit 10% van de bevolking en dat is aan de ruime kant. Geen enkele Sji'iet, geen enkele Koerd en slechts een minderheid van de Soennieten ziet/zag iets in deze idioot. Voornamelijk geinspireerd door angst.
Hitler is nooit een dictator in nederland geweest.quote:Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
Leer lezen. Dat bedoelt hij natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit gaat natuurlijk nergens over, Mandela met Saddam vergelijken is schandalig.
Het gaat erover wat er gebeurd zou zijn als.... Hij zegt niet dat Mandela en Sadam allebei schoften waren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waar zegt hij dat dan?quote:Hitler is nooit een dictator in nederland geweest.
Je bespaart me een hoop tikwerk...quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:32 schreef Godslasteraar het volgende:
toch maar niet, kulkrant,
Iddquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Leer lezen. Dat bedoelt hij natuurlijk niet.
Hij claimt dat de volgelingen tot hetzelfde in staat zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Leer lezen. Dat bedoelt hij natuurlijk niet.
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat erover wat er gebeurd zou zijn als.... Hij zegt niet dat Mandela en Sadam allebei schoften waren.
[..]
Waar zegt hij dat dan?
Ons, Europeanen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
Nou dan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Monidique het volgende:
De volgelingen van Mandela hebben hem helemaal niet vrijgekregen, de blanke apartheidsregering heeft Mandela bevrijd, onder druk van uiteraard ook de zwarte bevolking, maar ook en misschien met name het buitenland.
Dat het kon heeft Saddam allang bewezen. Met een minderheid en angst en terreur een land volledig verlammen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hij claimt dat de volgelingen tot hetzelfde in staat zijn.
Helemaal niet. De vrijlating van Mandela heeft geleid tot afschaffing van de apartheid. De vrijlating van Hussein zou waarschijnlijk geleid hebben tot verering en god weet wat voor schandelijke zaken nog meer.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En dat is "schandalig"?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Op wikipedia.nl wordt nog even doorgedroomd:quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Joh, iedere boerenlul kan die wiki pagina's editten.
Ja absoluut, de volgelingen van Saddam zijn toch wel van een heel andere klasse dan die van Mandela!quote:
Ah! Is dat ff mooi!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:22 schreef RetepV het volgende:
Moslims geloven dat de ziel van iemand die opgehangen is niet naar de hemel kan. Ze hebben het zekere voor het onzekere genomen. Saddam moet naar de hel en zijn volgelingen moeten weten dat hij met geen mogelijkheid in de hemel terecht gekomen kan zijn. Anders maken ze een martelaar van hem.
Op zich wel een handige ontsnappingsclausule in de Koran...Zo kun je er voor zorgen dat iemand technisch geen martelaar KAN worden. Volgens mij heeft het Christendom zoiets niet.
Nederland was in de 2de wereldoorlog toch echt onder Duits bestuur. Als Hitler gewonnen had, hadden we nu allemaal Deutch gesprochen. Zeker weten. Dus ja, ook Nederland zuchtte onder Hitlers' regime.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Voordat je over 'blabla Hitler' begint. Voor de Irakese bevolking was Saddam Hussein net zo erg als Adolf Hitler voor ons was. Ik vind het prima te vergelijken. Een bloedige dictator wordt niet minder erg naarmate hij verder weg van mijn huis leeft.
En de gequote persoon vergeleek de aanhangers van Saddam met die van Mandela?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja absoluut, de volgelingen van Saddam zijn toch wel van een heel andere klasse dan die van Mandela!
Waarbij ik dus aan wil geven dat dit in de Tweede Kamer besproken is, middels talloze Kamervragen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Twee of drie zinnen is geen openheid van zaken. Er moet een onderzoek komen, geen communique van het kabinet.
[..]
Que? Een inval steunen is slechts niet-veroordelen?
Het zijn drie zinnen, dat is geen onderzoek, dat nodig is.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarbij ik dus aan wil geven dat dit in de Tweede Kamer besproken is, middels talloze Kamervragen.
Het tweede gedeelte gaat over de scheidslijn die is aangebracht tussen de politieke en militaire steun aan de inval van de Britten en Amerikanen. Er was geen draagvlak in het parlement en de samenleving voor militaire steun daaraan, maar de volksvertegenwoordiging vond het wel zo, dat Saddam niet dmv zijn vertragingstactieken andermaal de dans zou ontspringen.
Dus in plaats van de geijkte veroordeling van het Nederlands parlement, immers de actie van de Amerikanen was unilateraal en tegen internationale rechtsregels in, kwam er geen veroordeling; juist steun vanwege bovenstaande reden (dat nog eens) besproken is middels Kamervragen.
Daarmee ben ik het oneens. (Dat het drie zinnen zijn en dat het nodig is).quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zijn drie zinnen, dat is geen onderzoek, dat nodig is.
Mwoa, of je hem nou om één daad ter dood veroordeeld of om AL zijn daden, je kan hem toch maar één keer ophangen. Dood is dood. Voor zijn slachtoffers maakt het toch niks uit. Meer dan de dood van hun kwaaddoener zit er gewoon niet in. Kwaad kan niet teruggedraaid worden en je leven van voordat het kwaad je geschiedt was ben je voor eeuwig kwijt. Dat is het rottige aan kwaad.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Absoluut was zijn dood een goede zaak geweest als hij zou zijn vervolgd vooral zijn daden. Hij is vervolgd op basis van een fractie van zijn terreur op de bevolking. Hij moest hangen en hij moest zo snel mogelijk hangen. Ik sprak een Irakeze vriend die teleurgesteld is in het systeem omdat hij wilde dat Saddam elke naam van al zijn slachtoffers zou horen.
Hoezo? Hij is door Irakezen opgehangen en door Irakezen berecht. Tuurlijk was het vanaf het begin geen eerlijk proces, maar ook zonder invloeden van buitenaf had Saddam de doodstraf gekregen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:49 schreef Monidique het volgende:
Dit is een beschamende dag voor het Westen, dat zich min heeft getoond vandaag.
Ik vergelijk die mensen toch ook niet, ik snap niet hoe je daar bij komt?quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dit is geen Iraaks tribunaal geweest. Hij werd vastgehouden door de Amerikanen, hij werd opgepakt door de Amerikanen en Amerikanen waren "adviseurs" van de aanklager en beslisten wie rechter was. De Irakezen mochten de restjes uit de pan schrapen en hem ophangen. Maar niet alleen dat, ook het genot waarmee voornamelijk Bush en Blair spreken over een overwinnaarstribunaal, een schijnproces, is niet iets waar het Westen voor zou moeten staan, dacht ik.quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoezo? Hij is door Irakezen opgehangen en door Irakezen berecht. Tuurlijk was het vanaf het begin geen eerlijk proces, maar ook zonder invloeden van buitenaf had Saddam de doodstraf gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |