hoofdverantwoordelijke. Natuurlijk moeten we Rumpsfeld, Cheney, Wolvowitz, Perle, en de gang ook niet vergeten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:08 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
medeverantwoordelijke. Voor wat is nog een flinke discussie over te voeren.
Dus iemand vermoorden als straf omdat hij mensen heeft vermoord? Beetje krom niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef ioko het volgende:
Ik ben niet voor de doodstraf, in het algemeen, maar in dit geval heb ik er geen probleem mee.
Ik zie Bush nu nog niet zoals Saddam voor het gerecht gedaagd worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:07 schreef SpaRood het volgende:
In Amerika is de president de 'commander in chief'. Bush is verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurt. Bush kan nooit zijn verantwoodelijkheid afschuiven. Dat is Saddam ook niet gelukt, en hij is opgehangen.
Hoezo? Natuurlijk kan hij wel verantwoordelijkheden afschuiven, omdat hij niet de enige is die beslissingen neemt, beleid bepaalt enz enz. Als jij hem de verantwoordelijkheid van de daden van anderen wil opspelden ben je echt triest bezig. Er vloeit veel bloed en natuurlijk speelt Bush een rol en is hij niet onschuldig, maar als enige verantwoordelijke aanwijzen is net zo'n onzin als Verdonk als enige willen straffen vanwege een brand die een gedetineerde aansteekt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:07 schreef SpaRood het volgende:
[..]
In Amerika is de president de 'commander in chief'. Bush is verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurt. Bush kan nooit zijn verantwoodelijkheid afschuiven. Dat is Saddam ook niet gelukt, en hij is opgehangen.
Ik ook niet. Maar het is Amerikaanse TV zender, en die moeten hun 'verhaal' kwijt en het denken van de mensen beinvloeden. Oftwel, het is propaganda.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef NeoTribalist het volgende:
Waarom rept CNN toch telkens over "fear in his face". Ik zie het niet hoor
Kom op zegquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:13 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het is Amerikaanse TV zender, en die moeten hun 'verhaal' kwijt en het denken van de mensen beinvloeden. Oftwel, het is propaganda.
Je moet gewoon hopen dat over twintig jaar het huidige regime terecht zal staan voor z'n misdaden. Rumsfeld zal dan wel dood zijn, helaas, maar Bush en Cheney zou ik gerust in Den Haag willen zien. De tijd is er nog niet rijp voor, vrees ik, en waarschijnlijk over twintig jaar ook nog niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik zie Bush nu nog niet zoals Saddam voor het gerecht gedaagd worden.
Het is in ieder geval vrij sensatiezoekend om zijn gezichtsuitdrukking te gaan beschrijven, zeker als de rest van de wereld die 'angst' niet ziet. Maar dat is Amerika.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:13 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar het is Amerikaanse TV zender, en die moeten hun 'verhaal' kwijt en het denken van de mensen beinvloeden. Oftwel, het is propaganda.
Kijk naar Vietnam, over twintig jaar maakt niemand zich hier nog echt druk over hoor. Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je moet gewoon hopen dat over twintig jaar het huidige regime terecht zal staan voor z'n misdaden. Rumsfeld zal dan wel dood zijn, helaas, maar Bush en Cheney zou ik gerust in Den Haag willen zien. De tijd is er nog niet rijp voor, vrees ik, en waarschijnlijk over twintig jaar ook nog niet.
Welke wel? Selectieve verontwaardiging en hypocriet gezeur. Ga je druk maken over de VARA's propaganda voor PvdA ofzo...quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
oh Amerikaanse nieuwszenders zijn objectief?
Amerika is té machtig. Daar durft de wereld niets tegen te doen. Daarom durfden ze ook niets te ondernemen toen Bush zonder toestemming de oorlog begon en achteraf ook nog eens bleek dat het op leugens gebaseerd was. Amerika zou heel erg ver kunnen gaan voordat er echt iets zou worden ondernomen. Dat is juist zo gevaarlijk.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je moet gewoon hopen dat over twintig jaar het huidige regime terecht zal staan voor z'n misdaden. Rumsfeld zal dan wel dood zijn, helaas, maar Bush en Cheney zou ik gerust in Den Haag willen zien. De tijd is er nog niet rijp voor, vrees ik, en waarschijnlijk over twintig jaar ook nog niet.
Ik help het je hopen, dat er ooit een vijre democratie in Irak komt.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.
Hopelijk is die over 20 jaar inderdaad eindelijk gerealiseerd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kijk naar Vietnam, over twintig jaar maakt niemand zich hier nog echt druk over hoor. Hoogstens worden die mannen nog geeerd door mensen die in Irak hun jonge vrije democratie vieren.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Welke wel? Selectieve verontwaardiging en hypocriet gezeur. Ga je druk maken over de VARA's propaganda voor PvdA ofzo...
Garanties zijn er niet, maar even hypothetisch; Zullen mensen in dat geval nog moeilijk doen over WMD's, olie en het militie-geweld van nu?quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hopelijk is die over 20 jaar inderdaad eindelijk gerealiseerd.
Nou èn? Ik ben blij dat-ie hangt...ehhh...hing. Tuurlijk; de asbak had geloof ik ongeveer 180.000 doden op z'n geweten, daar hadden ze 'm ook voor kunnen ophangen. Maar als ál die "gevallen" apart behandeld hadden moeten worden, had dat zó allemachtig lang gaan duren dat-ie tegen die tijd óf al een natuurlijke dood gestorven was, óf die doorgedraaide mensenrechtenorganisaties hadden 'm vrij gekregen. Zat je dáár op te wachten dan?quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:12 schreef nonzz het volgende:
Het probleem is ook een beetje dat ze Saddam al bij de eerste veroordeling hebben opgehangen. Die kerel heeft nog veel meer dingen gedaan waar nu geen onderzoek naar is gedaan en waar hij ook niet voor is veroordeeld. Op die manier reken je natuurlijk nog niet af met het verleden. Ze hadden gewoon alles moeten onderzoeken, en hem dat allemaal ten lasten moeten leggen. Nu is hij veroordeeld voor één bloedbad.
Ja, of over Al Jazeera's veronderstelde banden met Al Qaeda; ook zo'n heet hangijzerquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Welke wel? Selectieve verontwaardiging en hypocriet gezeur. Ga je druk maken over de VARA's propaganda voor PvdA ofzo...
Nee, ik zit te wachten tot hij is veroordeeld voor alles wat hij heeft gedaan. Ze hoeven ook niet echt alle gevallen te behandelen, maar bijvoorbeeld wel de top 10 van grootste bloedbaden oid. Nu is hij veroordeeld voor relatief weinig en voor alle andere zaken zal hij nooit meer verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Niet echt rechtvaardig voor al die Irakezen lijkt mequote:Op zaterdag 30 december 2006 15:29 schreef progrock het volgende:
[..]
Nou èn? Ik ben blij dat-ie hangt...ehhh...hing. Tuurlijk; de asbak had geloof ik ongeveer 180.000 doden op z'n geweten, daar hadden ze 'm ook voor kunnen ophangen. Maar als ál die "gevallen" apart behandeld hadden moeten worden, had dat zó allemachtig lang gaan duren dat-ie tegen die tijd óf al een natuurlijke dood gestorven was, óf die doorgedraaide mensenrechtenorganisaties hadden 'm vrij gekregen. Zat je dáár op te wachten dan?
Kan nog wel even duren. Zolang de shi'ieten, de soennieten, de koerden enz. elkaar het licht in de ogen niet gunnen blíjt het gebakkelei doorgaan. En die woestijnmensjes hebben nogal korte lontjes en lange tenen, dus dan weet je 't wel.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, dat er ooit een vijre democratie in Irak komt.
Ja, inderdaad. Hij had inderdaad moeten hangen voor wat meer genocides, dan was de wraak, z'n executie dus, voor de Irakezen véél zoeter geweest. Da's waar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:33 schreef nonzz het volgende:
[..]
Nee, ik zit te wachten tot hij is veroordeeld voor alles wat hij heeft gedaan. Ze hoeven ook niet echt alle gevallen te behandelen, maar bijvoorbeeld wel de top 10 van grootste bloedbaden oid. Nu is hij veroordeeld voor relatief weinig en voor alle andere zaken zal hij nooit meer verantwoordelijk voor kunnen worden gehouden. Niet echt rechtvaardig voor al die Irakezen lijkt me
Ik zag een oude man die onder de kalmeringsmiddelen zat idd. Anders had hij nog wel iets geroepen als statement.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef NeoTribalist het volgende:
Toch prefereer ik de macht van Amerika boven die van China of die van de voormalige Sowjet Unie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Amerika is té machtig. Daar durft de wereld niets tegen te doen. Daarom durfden ze ook niets te ondernemen toen Bush zonder toestemming de oorlog begon en achteraf ook nog eens bleek dat het op leugens gebaseerd was. Amerika zou heel erg ver kunnen gaan voordat er echt iets zou worden ondernomen. Dat is juist zo gevaarlijk.
De nabestaanden waren niet voor niets behoorlijk overstuur toen Milosevic al dood was voordat ze hem konden berechten. Dit moet ook ongeveer zo voelen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:36 schreef progrock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hij had inderdaad moeten hangen voor wat meer genocides, dan was de wraak, z'n executie dus, voor de Irakezen véél zoeter geweest. Da's waar.
Ze hadden hem ook niet dood moeten maken. Veel te lichte straf. Hij is nu een martelaar. Ze hadden hem over 10 jaar nog eens een keer op tv moeten laten komen (als er een weer een nieuwe aanklacht tegen hem werd ingediend ofzo) en de de wereld moeten laten zien wat een verschrompeld, nietig ex-dictatortje het is geworden na 10 jaar in een iraakse cel. Dat is straf en vernedering. Dit niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:36 schreef progrock het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hij had inderdaad moeten hangen voor wat meer genocides, dan was de wraak, z'n executie dus, voor de Irakezen véél zoeter geweest. Da's waar.
Ik ook, maar met een president als Bush (zowel vader als zoon) kan het wel eens gigantisch uit de klauw lopen, wat dus ook is gebeurd. Nog even en er zit weer een democraat. Dan gaat het weer 8 jaar goed.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:38 schreef progrock het volgende:
[..]
Toch prefereer ik de macht van Amerika boven die van China of die van de voormalige Sowjet Unie.
Dat is begrijpelijk! daar zit ook zo'n schurk. Maar ik denk niet dat ze in andere landen zich uit moeten spreken voor dit gebeuren want dan breekt daar de hel echt los. Daarom houden de meeste (dictators) Arabische leiders zich ook stil.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef axis303 het volgende:
Libie heeft 3 dagen van rouw afgekondigd.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:43 schreef axis303 het volgende:
Libie heeft 3 dagen van rouw afgekondigd.
Angst kon ik dus ook niet echt bespeuren.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef NeoTribalist het volgende:
Totaal niet inderdaad. Hij is er koel genoeg voor om geen angst te tonen en dat van die kap is ook bewust zodat hij niet als angsthaas of lafaard wordt gezien door zijn achterban.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Angst kon ik dus ook niet echt bespeuren.![]()
Milosovic was op tijd dood om het tribunaal voor een totale afgang te behoeden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:42 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De nabestaanden waren niet voor niets behoorlijk overstuur toen Milosevic al dood was voordat ze hem konden berechten. Dit moet ook ongeveer zo voelen.
Ik denk dat Bush wel in zijn broek zou zeikenquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
Totaal niet inderdaad. Hij is er koel genoeg voor om geen angst te tonen en dat van die kap is ook bewust zodat hij niet als angsthaas of lafaard wordt gezien door zijn achterban.
Amerika is sterk aan het verzwakken. De totaal zinloze Irak-oorlog kost ontzettend veel militaire resources. Ze hebben een aardig begrotingstekort en een immens handelstekort. Vergeet niet de onderinvesteringen in infrastructuur en andere voorzieningen (zoals je in New Orleans zag). Voor energie zijn ze tamelijk afhankelijk van het buitenland. Amerika wordt steeds kleiner en kleiner op de wereldkaart.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:21 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Amerika is té machtig. Daar durft de wereld niets tegen te doen. Daarom durfden ze ook niets te ondernemen toen Bush zonder toestemming de oorlog begon en achteraf ook nog eens bleek dat het op leugens gebaseerd was. Amerika zou heel erg ver kunnen gaan voordat er echt iets zou worden ondernomen. Dat is juist zo gevaarlijk.
Was er ook niet maar ja als je niet angstig sterft is er ook geen roem te halen voor de uitvoerders van dit vonnisquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Angst kon ik dus ook niet echt bespeuren.![]()
Dit soort kreten kun je dus ongestraft slaken omdat het nooit tot een rechtzaak is gekomen. Dat is zo dramatisch aanh et hele verhaal. Voor bepaalde walgelijke daden kun je in de toekomst Hussein ook nooit als schuldige aanwijzen omdat hij er nooit voor is veroordeeld.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:52 schreef Boosoog het volgende:
[..]
Milosovic was op tijd dood om het tribunaal voor een totale afgang te behoeden.
Het hele proces was een farce en zijn schuld is in al die jaren niet aangetoond.
Ja dat is ook zoiets.. verrek laat hem leven en haal de onderste steen naar boven zoals het hoort.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dit soort kreten kun je dus ongestraft slaken omdat het nooit tot een rechtzaak is gekomen. Dat is zo dramatisch aanh et hele verhaal. Voor bepaalde walgelijke daden kun je in de toekomst Hussein ook nooit als schuldige aanwijzen omdat hij er nooit voor is veroordeeld.
Dat is de vraag helemaal niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:54 schreef SpaRood het volgende:
[..]
De vraag is of Bush zijn eerste termijn democratisch is gekozen, want hij begon die oorlog in zijn eerste termijn. En opdracht tot de moord op onschuldige burgers wordt door de Amerikanen 'collateral damage' genoemd.
Eh, hallo, die hele oorlog WAS er al. De Amerikanen zijn er simpelweg in gesprongen omdat ze het verkeerd zagen aflopen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Hij begon een verboden oorlog... een oorlog onder valse voorwendsels. Wat mij betreft is dan ieder zogenaamd 'slachtoffer' gewoon een regelrechte moord geweest. In oorlog is doden toegestaan, maar aangezien de oorlog niet was goedgekeurd, kun je dus niet spreken over oorlogsslachtoffers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |