quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:09 schreef Monidique het volgende:
O ja, de oorlog was er al.
Eind 17e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen) waren de Turken, Koerden, Sjiieten en Soennieten elkaar daar al aan het uitmoorden. In de regio barst het van de verschillende geloven en men moordt elkaar daar al honderden jaren om uit.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:09 schreef Monidique het volgende:
Saddam vertelt de waarheid wel...Daar hebben we hem voor nodig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:55 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja dat is ook zoiets.. verrek laat hem leven en haal de onderste steen naar boven zoals het hoort.
Voortdurend en altijd. Zeker in het Midden-Oosten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:09 schreef Monidique het volgende:
De 17e eeuw liep van 1601 tot 1700....quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eind 17e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen)
quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De 17e eeuw liep van 1601 tot 1700....
quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat CNN een Amerikaanse propagandazender is. Daarom.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef NeoTribalist het volgende:
Waarom rept CNN toch telkens over "fear in his face". Ik zie het niet hoor
Zonder verdachte geen proces. Daar hadden we hem voor nodig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef klez het volgende:
[..]
Saddam vertelt de waarheid wel...Daar hebben we hem voor nodig.![]()
Helaas wel om hem officieel te kunnen veroordelen/schuldig verklarenquote:Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef klez het volgende:
[..]
Saddam vertelt de waarheid wel...Daar hebben we hem voor nodig.![]()
Kleuterklas.quote:
Typefoutje waarschijnlijk. Het is niet zo belangrijk. Belangrijker is echter de tamelijk absurde bewering dat er al oorlog was, alsof Amerika niet de chaos en ellende daar gebracht heeft. Alsof Amerika daar juist kwam om te helpen. Met dezelfde redenering was al oorlog in Nederland in 1939.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij is al veroordeeld voor moord.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Helaas wel om hem officieel te kunnen veroordelen/schuldig verklaren![]()
Nou, met dit soort uitspraken verstoor jij net zo goed de vrede in de wereld.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:10 schreef martil het volgende:
Hebben ze niet de verkeerde opgehangen ? het had toch BUSH met zijn vriendjes moeten zijn ! zij vestoren de vrede in de werld.
Timothy McVeigh was duidelijk moorddadiger dan Saddam Hoessein.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zonder verdachte geen proces. Daar hadden we hem voor nodig.
Nu is De Slager van Bagdad verantwoordelijk voor slechts 200 doden.
Het is een reactie die je kunt verwachten als je er toch enigszins misplaatst arrogant bij schrijft "18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen".quote:
Weet je wat: laat maar zitten. Je wilt het geloof ik niet snappen ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:36 schreef klez het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij is al veroordeeld voor moord.
LOL, shitquote:Op zaterdag 30 december 2006 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hetzelfde kunnen we roepen voor Europa...quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Eind 17e 19e eeuw (18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen) waren de Turken, Koerden, Sjiieten en Soennieten elkaar daar al aan het uitmoorden. In de regio barst het van de verschillende geloven en men moordt elkaar daar al honderden jaren om uit.
Helaas hebben we de Amerikanen inderdaad nog steeds nodig blijkbaar, zelfs op ons eigen grondgebied. Waar Amerika door de Europeanen gesmeekt werd zich te bemoeien met het voormalig Joegoslavie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hetzelfde kunnen we roepen voor Europa...
Waar blijft de invasie van de VS ?
Het was niet misplaatst arrogant. Heb je het niveau van de paar reacties er voor dan niet gelezen? het was arrogant, maar zeker niet misplaatstquote:Op zaterdag 30 december 2006 16:37 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Het is een reactie die je kunt verwachten als je er toch enigszins misplaatst arrogant bij schrijft "18xx voor de mensen die dat nog niet helemaal snappen".
Ik zou zeggen: de VS hebben het (goddelijke) recht om ieder gebied waar óóit oorlog geweest is binnen te vallen en daar naar eigen goeddunken de vrede te brengen. Dán pas is er een werkelijke kans op wereldvrede.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het was misplaatst omdat het naast arrogant ook nog eens helemaal fout was.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het was niet misplaatst arrogant. Heb je het niveau van de paar reacties er voor dan niet gelezen? het was arrogant, maar zeker niet misplaatst. Maar zoals ik al zei: als je je al zo simpel laat afleiden van de hoofdzaak...
Ik mag hopen dat je sarcastisch bent?quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: de VS hebben het (goddelijke) recht om ieder gebied waar óóit oorlog geweest is binnen te vallen en daar naar eigen goeddunken de vrede te brengen. Dán pas is er een werkelijke kans op wereldvrede.
Als reactie op jouw post, en gezien de toonzetting, mag dat toch duidelijk zijn?quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je sarcastisch bent?
Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak. Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Saddam is vergelijkbaar met de Farao uit de Koran en geschiedenis.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:56 schreef Chadi het volgende:
Maar anyway.. 1 badguyminder maar wel dom dom dom om het op deze dag te doen.... gigantische blunder van jewelste.
![]()
![]()
![]()
Klein verschil: Voor het ingrijpen in Joegoslavië was toestemming van de VN. Voor invallen in Irak niet.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak. Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
Alleen was er in 2002 geen shit uitgebroken in Irak. Die bloedrode shit brak pas uit na maart 2003. Zal wel toeval zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak.
Nee, die hebben daar niet om gevraagd.quote:Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
Die ene zin was ongeveer 5% van het hele verhaal. Mijn hele verhaal is dus fout omdat ik één fout maak in één arrogante uitspraak...? Tolerance, my friend.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het was misplaatst omdat het naast arrogant ook nog eens helemaal fout was.
WFL is ---- die kant ----> op. Maroc.nl is 200 m verderop.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Saddam is vergelijkbaar met de Farao uit de Koran en geschiedenis.
De profeet Mozes (vrede zij met hem) kwam om de gelijkaardige tirannie en onderdrukking door Farao van die tijd tegen te gaan. Het is op de dag van Ashoerah dat Allah de overwinning gaf aan Mozes.
Dat denk ik niet. Dan zouden ze wel net zoals Europa of Rusland voor hen gebruik maken van hun almacht om de halve wereld te proberen te veroveren. Voor de enig overgebleven supermacht stellen ze zich wel uitzonderlijk bescheiden op vergeleken met het voorbeeld dat wij hen gegeven hebben.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: de VS hebben het (goddelijke) recht om ieder gebied waar óóit oorlog geweest is binnen te vallen en daar naar eigen goeddunken de vrede te brengen. Dán pas is er een werkelijke kans op wereldvrede.
Hahaha, en dat maakt het dan rechtsgeldig!quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens mij kwamen de Amerikanen Europa ook helpen toen in Joegoslavie de shit uitbrak. Daar hadden die Joegoslaven ook niet om gevraagd hoor. De rest van Europa natuurlijk wel. En laat de Amerikanen nou in Irak ingegrepen hebben omdat onder andere Saoedi Arabie, Jordanie en Koeweit daar om vroegen.
Ligt er aan wat je het begin van die oorlog noemt. Voor mij is de 1e en 2e golfoorlog nog steeds dezelfde oorlog. Waarom het de 2e keer als aparte oorlog genoemd wordt is mij een raadsel. Er was helemaal geen vrede getekend na de 1e. Amerika heeft toen in feite Irak al bezet door die no-fly zones in te stellen. Dat was gewoon een permanente bezetting van een deel van Irak. Wat mij betreft is de 2e golfoorlog niets anders dan het opnieuw opvlammen van de vijandigheden nadat die in de 1e golfoorlog enigszins was geblust.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, die hebben daar niet om gevraagd.
Daar moet ik je gelijk in geven. Relatief en historisch gezien gedragen de VS zich als enig overgebleven supermacht bescheiden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:51 schreef klez het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Dan zouden ze wel net zoals Europa of Rusland voor hen gebruik maken van hun almacht om de halve wereld te proberen te veroveren. Voor de enig overgebleven supermacht stellen ze zich wel uitzonderlijk bescheiden op vergeleken met het voorbeeld dat wij hen gegeven hebben.
Er was alleen geen oorlogssituatie. Af en toe een bom op een radar. Sja. Er was geen oorlog, er waren geen gevechtssituaties en toen kwam Bush en die besloot Irak binnen te vallen. Toen begon de oorlog. Dat is de praktijk en juridisch zou het anders kunnen zijn, maar dat is meer iets voor schriftgeleerden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je het begin van die oorlog noemt. Voor mij is de 1e en 2e golfoorlog nog steeds dezelfde oorlog. Waarom het de 2e keer als aparte oorlog genoemd wordt is mij een raadsel. Er was helemaal geen vrede getekend na de 1e.
Legitiem en rechtsgeldig zijn niet hetzelfde. Daarbij zijn ze cultuur-bepaald en bestaat er niet één definitie voor beide woorden. De definitie van 'legitiem' wordt bepaald door je cultuur, de definitie van 'rechtsgeldig' wordt bepaald door de wet (die normaliter ook door je cultuur bepaald is).quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hahaha, en dat maakt het dan rechtsgeldig!
Wanneer wij de VS uitnodigen om België van de kaart te vegen is dat zeker ook legitiem?
Goed, en dus stellen we vast dat iederéén wel ergens fout is. Dan hebben we dat gehad en kunnen we misschien weer verder? (iets wat in onze cultuur zit, maar juist niet in die van een arabier)quote:En wát voor een landen je dan noemt, Saoudie-Arabië en Koeweit vooral! Die lichtbakens der democratie en gelijke rechten in het Midden-Oosten!
En vergeet vooral Israël niet. Of stond dat land als volstrekt objectieve buitenstaander, die sowieso geen kans heeft om de geringste invloed uit te oefenen op het buitenlandbeleid van de VS, weer eens buitenspel?![]()
Een oorlog die wél nog altijd onverminderd doorgaat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er was alleen geen oorlogssituatie. Af en toe een bom op een radar. Sja. Er was geen oorlog, er waren geen gevechtssituaties en toen kwam Bush en die besloot Irak binnen te vallen. Toen begon de oorlog. Dat is de praktijk en juridisch zou het anders kunnen zijn, maar dat is meer iets voor schriftgeleerden.
Bush' nalatenschap.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een oorlog die wél nog altijd onverminderd doorgaat.
Vandaag toch weer minstens 2 G.I.'s gesneuveld, wat het totaal deze maand op 109 brengt. Een recordmaand voor de afgelopen twee jaar.
Het totale aantal doden staat nu officieel op 2998. Dus nog 2 erbij, en de mijlpaal van 3.000 gesneuvelde Amerikaanse militairen is bereikt. Dat zal nog wel voor het einde van dit jaar het geval zijn. En we zijn nog lang niet klaar daar, we zijn nog lang niet weg. The price to pay.
Uit de Van Dale dan:quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Legitiem en rechtsgeldig zijn niet hetzelfde. Daarbij zijn ze cultuur-bepaald en bestaat er niet één definitie voor beide woorden. De definitie van 'legitiem' wordt bepaald door je cultuur, de definitie van 'rechtsgeldig' wordt bepaald door de wet (die normaliter ook door je cultuur bepaald is).
quote:rechtsgeldig rechts·gel·dig
bijv. naamw.
1·geldig in rechte, van kracht
synoniem: wettig, legitiem
antoniem: rechtsongeldig
Ik ben helemaal niet bang voor de VS, heb ook absoluut geen sympathie voor Saddam, ik plaats enkel wat kanttekeningen bij de gang van zaken in dit Prozess, de morele legitimiteit waarmee de VS denkt te kunnen handelen en de Irak-oorlog in het algemeen.quote:Goed, en dus stellen we vast dat iederéén wel ergens fout is. Dan hebben we dat gehad en kunnen we misschien weer verder? (iets wat in onze cultuur zit, maar juist niet in die van een arabier)
Overigens vraag ik me af waarom jij zo bang bent voor de VS.
quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Scrymm het volgende:
heeft er iemand een filmpje ik kan niks vinden:S
En dan stel ik maar weer eens de vraag: Hoeveel bloed, doden, onderdrukking en ellende heeft het gekost voor wij een redelijke mate van vrijheid en democratie hadden? Was het die prijs niet waard dan?quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een oorlog die wél nog altijd onverminderd doorgaat.
Vandaag toch weer minstens 2 G.I.'s gesneuveld, wat het totaal deze maand op 109 brengt. Een recordmaand voor de afgelopen twee jaar.
Het totale aantal doden staat nu officieel op 2998. Dus nog 2 erbij, en de mijlpaal van 3.000 gesneuvelde Amerikaanse militairen is bereikt. Dat zal nog wel voor het einde van dit jaar het geval zijn. En we zijn nog lang niet klaar daar, we zijn nog lang niet weg. The price to pay.
http://www.liveleak.com/view?i=38e1076b19&p=1quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Scrymm het volgende:
heeft er iemand een filmpje ik kan niks vinden:S
Beslist. Maar sinds wanneer waren "een redelijke mate van vrijheid en democratie" de rationale voor de Irak-oorlog? Ik dacht dat die om heel andere redenen begonnen was.quote:Op zaterdag 30 december 2006 17:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dan stel ik maar weer eens de vraag: Hoeveel bloed, doden, onderdrukking en ellende heeft het gekost voor wij een redelijke mate van vrijheid en democratie hadden? Was het die prijs niet waard dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |