Aboutaleb op vreemdelingen zaken?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:21 schreef SCH het volgende:
PvdA zal in ieder geval Aboutaleb in het kabinet willen.
Donner komt terug - De Geus zal vertrekken?
Namens welke partij dan?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:23 schreef Napalm het volgende:
Misschien dat we Steven van Eijck nog terug zien. Hij ligt goed in Den Haag.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
Bos blijft fractievz, Cohen vice premier, Rouvoet vice premier? (Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
Waarom niet? Pechtold was net een blauwe maandag burgemeester, dat heeft hem er ook niet van weerhouden. Bovendien zit Aboutaleb "al" 3 jaar als wethouder.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aboutaleb op vreemdelingen zaken?.
Maar die gozer is net wethouder, dat kan dus niet.
Of op Onderwijs, en wellicht op Sociale Zaken. Op beide vlakken heeft hij zich in Amsterdam behoorlijk geprofileerd.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aboutaleb op vreemdelingen zaken?.
Maar die gozer is net wethouder, dat kan dus niet.
Het is gebruikelijk dat elke coalitiepartij die niet de premier levert een vicepremier levert. Brinkhorst was ook vicepremier.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:28 schreef Molluck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Bos is zo ambitieus dat ik niet geloof dat als de PvdA de vice-premier mag afvaardigen, hij daar iemand anders voor naar voren schuift en gezien de verkiezingsuitslag lijkt het me logischer dat de PvdA de vp krijgt dan de CU.
Als Kamerlid? Of wordt ie weer minister van justitie?quote:Ik denk dat Donner gewoon blijft trouwens.
Doeklequote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb op onderwijs
Cohen komt niet, dat lijkt me stug.
Terpstra zou een mooie zijn, als ie van zijn gezin mag.
Donner blijft, Wijn blijft.
Guusje ter Horst is in de running.
Bij de CU Rouvoet zelf, Roel Kuiper of Eimert van Middelkoop, zullen toch 2 ministersposten willen.
Bos gaat het kabinet niet in.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:38 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Doekle![]()
Wie gaat Financiën doen denk je? Bos?
Hij blijft natuurlijk een draaikont.quote:
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Tja, dan is Ferd Crone de grootste kanshebber voor Financien.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.
Arie Slobquote:Op donderdag 21 december 2006 10:43 schreef Genverbrander het volgende:
Wie bij de CU zou de Minister voor Milieu & Energie kunnen worden? Ik heb niet zo'n verstand van CU'ers.![]()
De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ben benieuwd wie de eerste Minister voor Milieu mag leveren. Het lijkt me mooi als de PvdA daar Diederik Samsom (voormalig Greenpeace) neerzet.
Ik had begrepen dat er nu een aparte ministerpost (zonder portefeuille) voor komt.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:46 schreef freako het volgende:
[..]
De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.
Van Middelkoop lijkt me wel een goede. De tweede CU-minister zal dan wel een vml. RPF'er worden.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef SCH het volgende:
Bij de CU Rouvoet zelf, Roel Kuiper of Eimert van Middelkoop, zullen toch 2 ministersposten willen.
Denk dat he verstandiger is een CU'er op VROM te zetten. helaas zijn PvdA'ers als het op milieu en volkshuisvesting aankomt vaak wat vastgeroestquote:Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ben benieuwd wie de eerste Minister voor Milieu mag leveren. Het lijkt me mooi als de PvdA daar Diederik Samsom (voormalig Greenpeace) neerzet.
CU'ers zijn generalisten hè, met die kleine fractie die ze hebben/hadden. Ik zie Schutte nogwel teruggeroepen worden. Mannenbroeder met enig gezag in staatsrechtskundige zaken.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:43 schreef Genverbrander het volgende:
Wie bij de CU zou de Minister voor Milieu & Energie kunnen worden? Ik heb niet zo'n verstand van CU'ers.![]()
Hmm, dan liever een staatssecretaris voor volkshuisvesting.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat er nu een aparte ministerpost (zonder portefeuille) voor komt.
Die doet het niet, heeft ie al aangegeven.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
CU'ers zijn generalisten hè, met die kleine fractie die ze hebben/hadden. Ik zie Schutte nogwel teruggeroepen worden. Mannenbroeder met enig gezag in staatsrechtskundige zaken.
quote:Op donderdag 21 december 2006 10:52 schreef du_ke het volgende:
Dat integratiegehuil kan wel weer zoals het hoort een staatssecretariaat worden.
Ach.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Die doet het niet, heeft ie al aangegeven.
Lijkt me ook beter. Milieu is erg internationaal en het is raar dat NL naar al dat soort bijeenkomsten maar een staatssecretaris afvaardigt.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:51 schreef freako het volgende:
[..]
Hmm, dan liever een staatssecretaris voor volkshuisvesting.
Denk niet dat de PvdA dat wil, Bos heeft integratie nog steeds hoog op de agenda staan.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:52 schreef du_ke het volgende:
Dat integratiegehuil kan wel weer zoals het hoort een staatssecretariaat worden.
Schutte zou ik ook toejuichen als minister. Nadeel: hij is 67.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:51 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie Schutte nogwel teruggeroepen worden. Mannenbroeder met enig gezag in staatsrechtskundige zaken.
Vandaar misschien dat-ie niet wil? Als ik op m'n 67ste zou worden opgeroepen om POL-mod te worden dan bedank ik ook vriendelijk.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:54 schreef freako het volgende:
[..]
Schutte zou ik ook toejuichen als minister. Nadeel: hij is 67.
Ja, en Aboutaleb als vice premier.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:52 schreef du_ke het volgende:
Ter Horst heeft al aangegeven graag Verkeer en Waterstaat te willen doenquote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb op onderwijs
Cohen komt niet, dat lijkt me stug.
Terpstra zou een mooie zijn, als ie van zijn gezin mag.
Donner blijft, Wijn blijft.
Guusje ter Horst is in de running.
Daar moet een keer een echte vent opquote:Op donderdag 21 december 2006 11:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ter Horst heeft al aangegeven graag Verkeer en Waterstaat te willen doen
Van de huidige ministers zonder portefeuille zal er in ieder geval één naar alle waarschijnlijkheid verdwijnen: Bestuurlijke Vernieuwing, gezien dat alle drie de partijen hier niet echt warm voor draaien. Ontwikkelingssamenwerking en Vreemdelingenzaken/Integratie zie ik, al dan niet wat bijgeschaafd, wel weer terugkeren in een volgend kabinet.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:58 schreef freako het volgende:
Ministers zonder portefeuille zijn wisselgeld als het gaat om de getalsverhoudingen in het kabinet.
Ik ook. Eventueel een derde erbij. En dat zou dan Milieu kunnen zijn, maar een geniale oplossing vind ik dat zeker niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:04 schreef Reya het volgende:
Ontwikkelingssamenwerking en Vreemdelingenzaken/Integratie zie ik, al dan niet wat bijgeschaafd, wel weer terugkeren in een volgend kabinet.
Dan komt Ter Horst nog in de buurt ook nogquote:Op donderdag 21 december 2006 11:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar moet een keer een echte vent op.
Ken d'r niet echt maar Jorritsma en Smit-Kroes waren ook manwijven. Past dus welquote:Op donderdag 21 december 2006 11:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Dan komt Ter Horst nog in de buurt ook nog
Dat maakt toch niet uit. In het verleden zijn er toch zat ministers geweest die de week van te voren nog even lid werden van de partij..quote:Op donderdag 21 december 2006 10:24 schreef SCH het volgende:
Namens welke partij dan?
quote:Op donderdag 21 december 2006 10:43 schreef Genverbrander het volgende:
bronquote:WIE-O-WIE? Kandidaat-ministers van de ChristenUnie
Hoe ziet de bewindsliedenploeg van de ChristenUnie er straks uit? Als de gesprekken met CDA en PvdA de goeie kant opgaan, zal André Rouvoet in ieder geval een minister van Jeugd en Gezin eisen. Daar zal het niet bij blijven. Reken erop dat de ChristenUnie met zes zetels in de kamer net als D66 in Balkenende-2 twee ministersposten en één staatssecretaris krijgt. Maar wie?
Talent genoeg in de partij om die posten te bezetten. Om te beginnen is daar natuurlijk de in 1939 geboren Gert Schutte, als fractievoorzitter van het Gereformeerd Politiek Verbond (een voorloper van de ChristenUnie) beter bekend als 'het staatsrechtelijk geweten' van de tweede kamer. Hij is lid van de Kiesraad en deed in opdracht van het kabinet in 2002 onderzoek naar de hbo-fraude. Zijn laatste wapenfeit: hij leidde het onderzoek naar de ingestorte trap aan de Oudegracht in Utrecht. De kruidenierszoon is breed inzetbaar, van onderwijs tot binnenlandse zaken en justitie.
Nog een GPV'er met goede papieren: eerste-kamerlid Eimert van Middelkoop. Hij loopt al sinds 1973 mee aan het Binnenhof, eerst als fractiemedewerker en van 1989 tot 2002 als kamerlid. Van Middelkoop is net als Schutte breed inzetbaar. Hij bemoeide zich - onvermijdelijk als lid van een splinterpartij - met buitenlandse zaken, gezondheidszorg, milieu én economische zaken. Hij staat te boek als een ruimdenkend man en kon het bijvoorbeeld goed vinden met sommige leden van de D66-fractie. Hij werd in 2002 niet herkozen omdat de ChristenUnie-achterban de voorkeur gaf aan een vrouw, Tineke Huizinge-Heringa.
Dan is er oud-senator en oud-lijsttrekker Kars Veling, net als Schutte afkomstig uit het GPV, die het bij de verkiezingen in 2002 niet zo goed deed, maar maatschappelijk revanche nam als directeur van een zwarte scholengemeenschap in Den Haag, het Johan de Witt College. Ander pluspunt van Veling in eigen kring is zijn nauwe betrokkenheid bij de Vereniging ter bescherming van het ongeboren kind. Grote vraag is of hij de druk wel aan kan. In 2002 raakte hij oververmoeid. Sterke punten: onderwijs, sociale zaken en cultuur.
Dit waren allemaal mannen uit het GPV, maar de ChristenUnie is voortgekomen uit twee partijen. De voormalige aanhang van de RPF eist in geval van regeringdeelname ook een deel van de buit op. Wie zeker naast de telefoon zit in de hoop op gerinkel is Leen van Dijke, ex-fractievoorzitter. De Zeeuw begon zijn carrière als timmerman en zat van 1994 tot 2003 in de kamer. Aan Van Dijke zit een luchtje omdat hij zich in 1996 in Nieuwe Revu afvroeg: "Waarom zou een homoseksueel beter zijn dan een dief?" De affaire sleepte drie jaar, voordat Van Dijke door het gerechtshof werd vrijgesproken van het doen van discriminerende uitspraken. De rechtbank in Den Haag had hem eerder tot een boete van 300 oude Hollandsche gulden veroordeeld.
Maar de grote troef van de RPF-aanhang is natuurlijk André Rouvoet zelve. De jurist en ex-docent journalistiek aan de evangelische school in voor de journalistiek in Amersfoort was lid van de commissie-Van Traa, die de opsporingsmethoden van justitie tegen het licht hield en zit sinds 1994 in de kamer. De fractievoorzitter van de ChristenUnie geeft de achterban met vijf kinderen het goede voorbeeld en lijkt als onderhandelaar aan tafel bij informateur Hoekstra de gedoodverfde vice-premier van de ChristenUnie in een kabinet met CDA en PvdA.
Zoals Steven van Eijck?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit. In het verleden zijn er toch zat ministers geweest die de week van te voren nog even lid werden van de partij..
Waarom zou het niet lang kunnen zitten? Als CDA en PvdA er samen uitkomen heb je een stabiele meerderheid volgens mij omdat de ChristenUnie zich loyaal op zal stellen. CU is minder de vreemde eend in de bijt dan D66 was in Balkenende-II.quote:Ik verwacht sowieso weinig toppers omdat de algehele verwachting is dat het komende kabinet toch niet lang zal blijven zitten.
Was er bij Paars niet ook zo een? Wijers misschien?quote:
Veling en Van Dijke lijken me niet zo sterk als andere kandidaten. Veling vond ik niet zo daverend als politicus, en van Van Dijke krijg ik vlekken in m'n nek. Wat een gladjakker. Brrr.quote:
De Boer toch? Die hield er een lidmaatschap van een andere partij op na.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Was er bij Paars niet ook zo een? Wijers misschien?
En de LPF'ers, waren daar niet nog wat VVD-leden bij?
Sorgdrager en Wijers waren zeker geen bijzonder actieve D66-leden.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef sigme het volgende:
[..]
In ieder geval Roelf de Boer, die was VVD-lid. Waren er wel LPF-bewindslieden lid van de partij voordat ze het kabinet in gingen? Ik kan me er geen herinneren. Hoogstens Eduard Bomhof.quote:En de LPF'ers, waren daar niet nog wat VVD-leden bij?
Roelf de boer bv.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:22 schreef sigme het volgende:
[..]
En de LPF'ers, waren daar niet nog wat VVD-leden bij?
Van Dijke was timmerman hè, net als je weet wel wie.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:23 schreef freako het volgende:
[..]
Veling en Van Dijke lijken me niet zo sterk als andere kandidaten. Veling vond ik niet zo daverend als politicus, en van Van Dijke krijg ik vlekken in m'n nek. Wat een gladjakker. Brrr..
Eens.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:23 schreef freako het volgende:
[..]
Veling en Van Dijke lijken me niet zo sterk als andere kandidaten.
Ik kén mensen die Van Dijke als een held beschouwen, vanwege een of andere gevaarlijke missie in Afghanistan of zoquote:Veling vond ik niet zo daverend als politicus, en van Van Dijke krijg ik vlekken in m'n nek. Wat een gladjakker. Brrr..
Moet de PvdA wel BuZa krijgen. Ben Bot wou toch nog wel een keertje minister worden?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:29 schreef Autodidact het volgende:
Koenders op BuZa lijkt me vrij evident...
BuZa zal wel bij CDA blijven, vind Koenders ook een typische staatssecretaris, net als Aleid Wolfsen trouwens.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:29 schreef Autodidact het volgende:
Koenders op BuZa lijkt me vrij evident...
Dit kabinet zit de rit wel uit, vrees ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:14 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit. In het verleden zijn er toch zat ministers geweest die de week van te voren nog even lid werden van de partij..
Ik verwacht sowieso weinig toppers omdat de algehele verwachting is dat het komende kabinet toch niet lang zal blijven zitten.
inderdaad, Bot wil graag blijven en ik dnek dat Bot wel past in een kabinet met een wat linksere koers.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef freako het volgende:
[..]
Moet de PvdA wel BuZa krijgen. Ben Bot wou toch nog wel een keertje minister worden?
Aboutaleb, Ter Horst, Depla.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:34 schreef Ryan3 het volgende:
Wie is überhaupt ministersmateriaal bij PvdA? Eerste wat mij te binnen schiet is Cohen en Bos. Wie nog meer?
Klopt. Defensie kan ook nog...quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef freako het volgende:
[..]
Moet de PvdA wel BuZa krijgen. Ben Bot wou toch nog wel een keertje minister worden?
Mm.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Aboutaleb, Ter Horst, Depla.
Wat dóet die Van Dijke eigenlijk voor de kost ? Ik kan op parlement.com alleen een lijstje met wat lidmaatschappen van comités van aanbeveling e.d. vinden. Maar dat kan je niet echt een dagtaak noemen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:32 schreef sigme het volgende:
Ik kén mensen die Van Dijke als een held beschouwen, vanwege een of andere gevaarlijke missie in Afghanistan of zo.
En Voedselkwaliteit?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:38 schreef du_ke het volgende:
Economische zaken en landbouw kunnen prima samen inderdaad. Natuurbeheer dan evt naar VROM ofzo.
mwah, Verdonk is ook geen ministermateriaal en die zit er ook al jarenquote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm.
Maar dan kom je nog wat kandidaten te kort hè. PvdA heeft wrs meer staatssecretarismateriaal in huis dan ministersmateriaal.
er komt vrijwel zeker een minister voor jeugd en gezin beleid! Daar zijn alle 3 de partijen voor! En Rouvoet zou dat graag doen!quote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
MP - Balkenende (CDA)
BiZa - Schutte (CU)
BuZa - Verhagen (CDA)
Financiën - Bos (PvdA)
Justititie - Jurgens (PvdA)
EcoZa + Landbouw (wordt 1) - Wijn (CDA)
Onderwijs & Integratie - Aboutaleb (Pvda)
SoZa - Paas (CDA)
Volksgezondheid - ?? (PvdA/CDA)
Milieu - Van Geel (CDA)
VROM - S. Depla (PvdA)
Verkeer en Waterstaat - Crone (PvdA)
Defensie - Van der Knaap (CDA)
Ontwikkelingsamenwerking - Huizinga - Heringa (CU)
Fractievoorzitters:
CDA - Van der Hoeven
PvdA - Albayrak
CU - Rouvoet
Er staan (vrijwel) geen vrouwen tussen, dat is de invloed van de SGP zullen we maar zeggen.
Albayrak fractievoorzitter?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Heerlijkheid het volgende:
Fractievoorzitters:
CDA - Van der Hoeven
PvdA - Albayrak
CU - Rouvoet
Crone, Wolfsen, Noten.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Aboutaleb, Ter Horst, Depla.
Van wikipedia:quote:Op donderdag 21 december 2006 11:39 schreef freako het volgende:
[..]
Wat dóet die Van Dijke eigenlijk voor de kost ? Ik kan op parlement.com alleen een lijstje met wat lidmaatschappen van comités van aanbeveling e.d. vinden. Maar dat kan je niet echt een dagtaak noemen.
Wie dan? Zij is lekker soft, zodat je er weinig van hoeft te verwachten en zij wil het vast en zeker doen.quote:
Bomhoff was PvdA.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:26 schreef freako het volgende:
[..]
Sorgdrager en Wijers waren zeker geen bijzonder actieve D66-leden.
[..]
In ieder geval Roelf de Boer, die was VVD-lid. Waren er wel LPF-bewindslieden lid van de partij voordat ze het kabinet in gingen? Ik kan me er geen herinneren. Hoogstens Eduard Bomhof.
Albayrak zie ik wel een staatssecretariaat in de wacht slepen hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Wie dan? Zij is lekker soft, zodat je er weinig van hoeft te verwachten en zij wil het vast en zeker doen.
Tja dat is een beetje een vage maar die kan bij volksgezondheid of of bij een andere inspectie gepropt worden.quote:
Pim vroeger ook, Zalm ookquote:
Wat zei die Leen ook weer over homoseksuelen en dieven?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Van wikipedia:
Sinds zijn vertrek uit de Tweede Kamer is Van Dijke als stafmedewerker verbonden aan VolkerWessels (een bouwconcern; 17.000 medewerkers) en verantwoordelijk voor de Public Affairs en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
quote:Op donderdag 21 december 2006 11:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb trouwens de minister van Gezinszaken vergeten die er zeker weten gaat komen. Dat wordt Van Gennip, die de helft van de tijd met zwangerschapsverlof is.![]()
Inderdaad die is beschadigd en komt niet in het kabinet.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat zei die Leen ook weer over homoseksuelen en dieven?.
Volgens parlement.com blijkt ie tot eind mei PvdA-lid en vanaf dat moment LPF-lid. Minister werd ie pas 2 maanden later. Het hangt er om dus. Bijlhout was waarschijnlijk wel LPF-lid toen ze staatssecretaris werd (en ook toen ze aftrad later die dag.quote:
Ik zie het niet gebeuren. LNV blijft gewoon bestaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat is een beetje een vage maar die kan bij volksgezondheid of of bij een andere inspectie gepropt worden.
Zolang het CDA aan de macht is wel waarschijnlijkquote:Op donderdag 21 december 2006 11:55 schreef freako het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren. LNV blijft gewoon bestaan.
Nou niet-Westerse allochtonen houden doorgaans vol dat homoseksualiteit bij hen niet bestaan en Leen zei dat het net dieven zijn, over dat interpretatieverschil kunnen gristelijke mannenbroeders hele bomen opzetten hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:53 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van Dijke kan wel integratie doen, zijn standpunten komen wel overeen met veel van die van de niet-westerse allochtonen.
Waarom? Hirsch Ballin trad ook af na de IRT affaire en is nu ook weer minister. Hij nam toen zijn politieke verantwoordelijheid , evenals Donner dit jaat na die schipholbrand.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:26 schreef rubbereend het volgende:
Donner kan het eigenlijk niet weer minister worden; hij is net afgetreden. Dat zou dan een beetje een wassen neus zijn.
ja Ballin kwam niet na 2 maanden weer terug.........quote:Op donderdag 21 december 2006 13:37 schreef Klummie het volgende:
[..]
Waarom? Hirsch Ballin trad ook af na de IRT affaire en is nu ook weer minister. Hij nam toen zijn politieke verantwoordelijheid , evenals Donner dit jaat na die schipholbrand.
Ow dus over 10 jaar mag Donner pas weer minister worden? Ik zie niet in waarom een langere termijn verschil zou moeten maken voor wat betreft kwaliteit, kunde en geloofwaardigheid. Ze treden af omdat ze politiek eindverantwoordlijk zijn, pure symboliek dus.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja Ballin kwam niet na 2 maanden weer terug.........
als je meteen weer minister wordt had je niet hoeven aftreden!quote:Op donderdag 21 december 2006 13:45 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ow dus over 10 jaar mag Donner pas weer minister worden? Ik zie niet in waarom een langere termijn verschil zou moeten maken voor wat betreft kwaliteit, kunde en geloofwaardigheid. Ze treden af omdat ze politiek eindverantwoordlijk zijn, pure symboliek dus.
dat zou prima kunnen maar dan had hij beter niet kunnen aftreden! Overigens had hij toen hij minister was die dingen al aan kunnen pakken. Daarom moest hij ook aftreden.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:51 schreef sigme het volgende:
Je zou zelfs kunnen vinden dat Donner de aangewezen persoon is de problemen die hem tot aftreden dwongen aan te pakken.
De PvdA tovert sowieso nog wat vrouwen uit de hoge hoed, en het CDA vast ook nog wel. Misschien dat de CU een vrouwelijke staatssecretaris gaat leveren... Ga er maar van uit dat straks een minister of 5 vrouw is.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als ik alle namen zo zie wordt het echt een mannenkabinet.
Eh..nee. Hij is de aangewezen persoon omdat hij de sanctie kent. En heeft getoond die verantwoordelijkheid niet te ontlopen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zou prima kunnen maar dan had hij beter niet kunnen aftreden! Overigens had hij toen hij minister was die dingen al aan kunnen pakken. Daarom moest hij ook aftreden.
Ik verwacht overigens dat Donner geen minister wordt. Zoals in een ander topic al werd gemeld door iemand, wordt het blijkbaar verwacht in Den Haag dat Herman Tjeenk Willink volgend jaar terugtreedt als vicevoorzitter van de Raad van State. Oud-staatsraad Donner is dan de aangewezen persoon om hem op te volgen.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh..nee. Hij is de aangewezen persoon omdat hij de sanctie kent. En heeft getoond die verantwoordelijkheid niet te ontlopen.
Een vrouw op landbouw, gewaagdquote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Minister-President: Jan Peter Balkenende (CDA)
Financiën (en vice-premier): Wouter Bos (PvdA)
Onderwijs (en vice-premier): Kars Veling (CU)
Binnenlandse Zaken: Guusje Ter Horst (PvdA)
Buitenlandse Zaken: Ben Bot (CDA)
Jeugd- en Gezinsbeleid: André Rouvoet (CU)
Defensie: Bert Koenders (PvdA)
Landbouw: Annie Schrijer-Pierik (CDA)
Volksgezondheid: Jet Bussemaker (PvdA)
Sociale Zaken: Doekle Terpstra (CDA)
Vreemdelingen/Integratie: Achmed Aboutaleb (PvdA)
Economische Zaken: Hans de Boer (CDA)
Ontwikkelingssamenwerking: Frans Timmermans(PvdA)
Justitie: Piet Hein Donner (CDA)
Verkeer: Karien van Gennip (CDA)
Fractievoorzitters:
CDA: Joop Wijn
PvdA: Aleid Wolfsen
CU: Tineke Huizinga
![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
VROM: Pieter van Geel (CDA)
Fractievoorzitters:
![]()
Ga jij dit (eventuele) kabinet supporten, Genverbrander?quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed lijstje Jurgen! Tamelijk links.
![]()
Besef je al dat we de komende 4 jaar als bondgenoten moeten posten op POL?![]()
Ontwikkelingssamenwerking: Agnes van Ardenne (CDA)quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Fractievoorzitters:
![]()
Laat Schreijer maar mooi Kamerlid blijven, daar kan ze niet zoveel schade aanrichten. Een miinsterschap is echt te hoog gegrepen voor haar. Een Kamerlidmaatschap overigens ook, maar daar valt niet zoveel meer aan te doen.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Waar is Verhagen gebleven?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Fractievoorzitters:
![]()
Ik wacht even het regeerakkoord af, maar gezien het feit dat SP en GL hebben geweigerd om inhoudelijk te onderhandelen lijkt me dit ook de beste keuze. Ik heb een haatliefdeverhouding met de CU. Ik walg van sommige ideeën en heb een hekel aan conservatisme, maar aan de andere kant heb ik bewondering voor de politieke stijl en voor enkele politici in de partij. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom.quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ga jij dit (eventuele) kabinet supporten, Genverbrander?
Voor mij is dit toch ook wel het meest aanlokkelijke kabinet, op basis van de verkiezingsuitslag. Maar goed, buiten de verkiezingen om houd ik me heel rustig in POL, dus van mij zal je uberhaupt geen last hebben.
Jeltje is daar te ziek voor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb vannacht de nachtmerrie gehad dat Jeltje van Nieuwenhoven minister wordt...
Als de PvdA maar niet meeleest op dit forum....
Gezellig, hé?!quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed lijstje Jurgen! Tamelijk links.
![]()
Besef je al dat we de komende 4 jaar als bondgenoten moeten posten op POL?![]()
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:25 schreef Jurgen21 het volgende:
Bij defensie pruimen ze een PvdA'er namelijk niet als hoogste baas.
Die is niet voor niets naar de Drentse Goelags verbannen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?
De Defensieminister zal het sowieso erg moeilijk krijgen als opvolger van de ongekend populaire Kamp. En dan krijgen we waarschijnlijk op aandringen van de pvda ook nog een onderzoek naar deelname aan de oorlog in Irak, dat betekent ook weer een extra klap voor Defensie. Ik zie daar het nieuwe kabinet nog wel over vallen trouwens, maargoed da's nog even verre toekomst.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:25 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezellig, hé?!![]()
Ik heb met opzet een lijstje gemaakt met 'rechtse' PvdA'ers en 'linkse' CDA'ers. Anders gaat de samenwerking in het kabinet wel erg stroef verlopen. Overigens heb ik nog een foutje gemaakt: Maxime Verhagen gaat naar defensie. Bij defensie pruimen ze een PvdA'er namelijk niet als hoogste baas.
Misschien binnen landbouw wel, echter binnen natuurbeheer heeft ze totaal geen draagvlak. Ik vraag me daarnaast af of ze capabel genoeg is.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
En wat betreft die vrouw op landbouw. Annie Schrijer-Pierik is al jaren voorzitter van de de vaste kamercommissie landbouw, heeft thuis zelf een landbouwbedrijf en is zeer populair binnen de agrarische CDA-achterban. Ze wordt daar op handen gedragen.
Ja!quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?
vice-premier.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
(Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
lijkt mij een goed excuus voor Bos om daar toch echt op aan te dringen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja!![]()
En het CDA zal nooit toestaan dat Waalkens op Landbouw komt. Dan wordt de partij gelyncht door de achterban.
Een dergelijk onderzoek komt er niet. CDA en CU zijn tegen en het lijkt me niet een kwestie waar de PvdA een breekpunt van zal maken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:11 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
De Defensieminister zal het sowieso erg moeilijk krijgen als opvolger van de ongekend populaire Kamp. En dan krijgen we waarschijnlijk op aandringen van de pvda ook nog een onderzoek naar deelname aan de oorlog in Irak, dat betekent ook weer een extra klap voor Defensie. Ik zie daar het nieuwe kabinet nog wel over vallen trouwens, maargoed da's nog even verre toekomst.
Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar wel een breekpunt van maken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een dergelijk onderzoek komt er niet. CDA en CU zijn tegen en het lijkt me niet een kwestie waar de PvdA een breekpunt van zal maken.
Dat moet de PvdA dan vooral gaan doen. Met het oog op de peilingen is de enige redding voor de PvdA met betrekking tot de PS-verkiezingen een deelname aan een daadkrachtig kabinet. Breken ze, dan worden het dramatische verkiezingen voor de sociaal-democraten. Ze zijn derhlave overgeleverd aan Balkenende's CDA. De jongste Politieke Barometer geeft aan dat het CDA z'n sterke electorale positie vast houdt. De partij heeft de touwtjes voorlopig dan ook stevig in handen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:27 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar wel een breekpunt van maken.![]()
oh hemeltjequote:Vreemdelingen/Integratie: Achmed Aboutaleb (PvdA)
inderdaadquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
cultuurswitcharme ambtenaren
![]()
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.quote:
quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.
Wolf in schaapskleding.quote:
Het gaat je zeker niet hard genoeg?quote:
Nee man, ik wil op iedere hoek een moskeequote:Op vrijdag 22 december 2006 23:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat je zeker niet hard genoeg?
Joh, dat maakt hem niet uit. Hij kon het gewoon niet laten even te kattenquote:Op donderdag 21 december 2006 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
En wat betreft die vrouw op landbouw. Annie Schrijer-Pierik is al jaren voorzitter van de de vaste kamercommissie landbouw, heeft thuis zelf een landbouwbedrijf en is zeer populair binnen de agrarische CDA-achterban. Ze wordt daar op handen gedragen.
Eduard Bomhof was voormalig PvdA'er.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:26 schreef freako het volgende:
[..]
Sorgdrager en Wijers waren zeker geen bijzonder actieve D66-leden.
[..]
In ieder geval Roelf de Boer, die was VVD-lid. Waren er wel LPF-bewindslieden lid van de partij voordat ze het kabinet in gingen? Ik kan me er geen herinneren. Hoogstens Eduard Bomhof.
Van der Hoeven heeft het vrij matig gedaan, ik denk dat ze haar wel willen lozen. Misschien zij als fractievoorzitter.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:46 schreef Ludger het volgende:
Kars Veling lijkt mij niet voor de hand (m'n broertje zit trouwens op z'n vorige school).
Dat Tineke de 3e vrouwelijke fractieleider zou worden in de Tweede kamer, mwah.. vooruitstrevend..
Maria van der Hoeven niet in het kabinet lijkt me stug.
Aboutaleb moet in A'dam blijven.
En Maxime Verhagen zal ook wel een post willen bekleden, of Wijn fractievoorzitter wordt betwijfel ik ook..
Wat zeurt progressief Nederland dan als Wijn en Verburg in het kabinet komenquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Van der Hoeven heeft het vrij matig gedaan, ik denk dat ze haar wel willen lozen. Misschien zij als fractievoorzitter.
Gerda Verburg als minister of staatssecretaris sluit ik ook niet uit trouwens.
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:27 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wat zeurt progressief Nederland dan als Wijn en Verburg in het kabinet komen, een flikker en een pot als minister (niet denigrerend bedoeld
)Nederlandser kan het niet.
Wel, er is in ieder geval geen discriminatie bij het Cdaquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.
Er normaal mee omgaan echter (helaas) wel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:39 schreef SCH het volgende:
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.
precies.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:21 schreef knnth het volgende:
[..]
Er normaal mee omgaan echter (helaas) wel.
Dat lijkt me sterk, aangezien hij al bewindvoerder bij de Wereldbank is.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Al nieuwe inzichten iemand? Zou Wijffels heel misschien zelf een stabiele factor willen gaan vormen bijvoorbeeld?
Lijkt mij ook maar het is wel jammer. Hij mag van mij wel de CDA premier wordenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien hij al bewindvoerder bij de Wereldbank is.
Zouden de secondanten een ministerspost ambiëren?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Al nieuwe inzichten iemand? Zou Wijffels heel misschien zelf een stabiele factor willen gaan vormen bijvoorbeeld?
Alleen als hij premier wordt.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:04 schreef Toad het volgende:
Voor de PvdA verwacht ik in ieder geval dat Aboutaleb, Albayrak en Maas minister zullen worden.
Kan je wel gelijk in hebben. Alhoewel je haar niet moet onderschatten hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Alleen als hij premier wordt.
[..]
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.
Nee volgens mij was dat alleen de wens van Wouter voor in de toekomst. Hij wil toch nog meer veranderingen doorvoeren op gebied van bestuurlijke verniewing. En daar was dit onderdeel van. (weet het niet 100% zeker hoor)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Was het niet zo dat je als PvdA'er óf moest kiezen voor een plek in de kamer, óf voor een plek in een potentiële regering?
ik denk dat Albayrak de fractie mag gaan leiden. Want ik ga er van uit dat Balkenende zal eisen dat Rouvoet en Bos in het kabinet komen. Dit voor de stabiliteit en om commitment te tonen!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Alleen als hij premier wordt.
[..]
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Was het niet zo dat je als PvdA'er óf moest kiezen voor een plek in de kamer, óf voor een plek in een potentiële regering?
Jawel, maar dat betekent natuurlijk niet per se dat dat ook zo uitpakt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Ik vraag me af of Dick Benschop een kandidaat is. Die is na de verkiezingen van 2002 min of meer door een zijdeur afgevoerd nadat hij als campagneleider had gefunctioneerd tijdens de verkiezingen van dat jaar. Hij was destijds ook de beoogd opvolger van Melkert als fractievoorzitter (indien deze laatste premier zou worden).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:10 schreef Toad het volgende:
Zalm noemde vanavond bij P&W:
http://www.parlement.com/9291000/biof/02903
http://www.cpb.nl/nl/org/homepages/cnt/
Beide 'kandidaten' voor de PvdA.
Volgens mij circuleert er al een paar jaar een lijstje van mogelijke kandidaten en zullen er ongetwijfeld al wel gesprekken zijn geweest. Maar meer op informeel niveau. Uitgaande van 5 of 6 ministers voor de PvdA zullen er waarschijnlijk 2 of 3 vrouwelijke ministers komen. Guusje ter Horst en Eerste-Kamerlid Trude Maas worden volgens mij het meest genoemd. Opmerkelijk daarbij is dat Ter Horst inmiddels haar burgemeesterschap heeft neergelegd en Maas niet meer beschikbaar is voor een nieuwe termijn als senator (ze staat niet op de kandidatenlijst).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Toad het volgende:
Schopje. Brabants Dagblad meldde gisteren dat Bos al soort van sollicitatiegesprekken heeft gehad. Ik ben toch benieuwd wie er voor de PvdA nog meer kans maken. Tot nu toe heb ik nog maar weinig vrouwen gehoord.
Nee. Het was zo dat PvdA'ers die op de kandidatenlijst wilden komen dat niet moesten doen met enkel het doel om minister of staatssecretaris te worden. En dus indien ze dat niet zouden worden binnen een paar maanden zouden verdwijnen uit Den Haag om ergens burgemeester o.i.d. te worden. De kandidaten zouden ten volle voor het Kamerlidmaatschap moeten gaan, maar de optie dat ze eventueel naar een kabinetspositie konden doorschuiven is volgens mij nooit uitgesloten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Wellicht dat oud-staatssecretarissen Margo Vliegenthart, Ella Kalsbeek of Geke Faber nog opties zijn.
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 06:04 schreef Ludger het volgende:
Tineke Huizinga op Vreemdelingenbeleid en integratie (als ze die ministerspost zo laten). Ze komt ook uit het vluchtelingenwerk.
Plassterk als minister zouquote:Op zondag 21 januari 2007 13:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.In Zeeland werd ze mogelijk ook genoemd als nieuwe CdK, wat Karla Peijs nu geworden is. Maar ja, ze -Kalsbeek- was pas verhuist.
Ik ben benieuwd of Bos het aan zou durven om opeens een paar jonge kandidaten naar voor te schuiven voor enkele staatssecretariaten (zoals de VVD heeft gedaan met Rutte en Schultz-Verhagen).
Zal er wellicht iemand in aanmerking komen van de verkiezingsprogramma commissie?
-Paul Depla, wethouder Nijmegen, voorzitter
-Hans Spekman, wethouder Utrecht, vice-voorzitter
-Ahmed Aboutaleb, wethouder Amsterdam
-Yvo Buruma, hoogleraar strafrecht KUN
-Wim Derksen, directeur Ruimtelijk Planbureau
-Monika Sie Dhian Ho, stafmedewerker Europa WRR en voorzitter Zuid-Noord Commissie PvdA
-Arnold Jonk, lid partijbestuur (portefeuille ideeënontwikkeling)
-Louise Gunning-Schepers, voorzitter Raad van Bestuur AMC/UVA
-Marleen Haage, beleidsmedewerker politie Utrecht
-Marjan Minnesma, directeur Dutch Research Institute for Transitions, EUR
-Trude Maas, lid Eerste Kamer en o.m. President Hay Vision Society
-May-May Meijer, universitair docent filantropie VU, lid Politiek Forum
-Michiel Mulder, vastgoedeconoom gemeente Zoetermeer, bestuurslid Alternatief voor Vakbond
-Ronald Plasterk, hoogleraar moleculaire biologie, columnist
-Hedwig Verhoeven, directeur Munttheater Weert
-Matthijs Visser, mededingingseconoom RBB Economics
-Steve Stevaert, gouverneur van Belgisch Limburg, oud-leider SPa
Ik heb even zitten zoeken hoor, maar misschien is Jet de Ranitz iets voor cultuur? Voormalig lid van het partijbestuur en de kandidaatstellingscommissie v/d Tweede Kamer.
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.
Laat hem maar in A'dam, ze kunnen toch ook wel om hem heen dacht ik zoquote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.
Vasthouden aan principes he.. op zich zullen ze zeker water bij de wijn moeten doen. Maar Bos weet ook dat hij de SP achter de hand heeft. En dan? Met GL? Die toch duidelijk zeiden NIET klaar te zijn voor een regering? Bos loopt al jaren tegen het kabinet te schoppen, laat hem nu maar wat meer water bij de wijn te doen en laten zien hoe het dan wel moet, mbv de CU. Ze moeten het samen doen... en aangezien wij d'r toch niet bij zijn blijft het gissen wie er meer water bij de wijn doet en wie minderquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:44 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA heeft na jaren oppositie onder Balkenende weer veel macht naar zich toegetrokken en zal weinig zin hebben in het sluiten van compromissen. Dat zal echter toch moeten als ze echt willen regeren.
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Verhagen is volgens de Volkskrant de meeste kansrijke kandidaat voor Buitenlandse Zaken. Laten we hopen van niet zeg...
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Ik ook, Verhagen zal hem wel het liefst wegkijkenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:25 schreef Toad het volgende:
Minister van Binnenlandse Zaken, Koninkrijksrelaties en Justitie
Piet Hein Donner (CDA)
Er is sowieso al een zeer essentieel verschil tussen Verdonk en Verhagen: Verdonk is een zeer starre politica die weinig geneigd is compromissen aan te gaan, terwijl Verhagen een vrij pragmatische politicus is die een goed zintuig heeft voor de politieke realiteit en daar ook naar handelt. Hij heeft inderdaad wel de neiging het spel wat hard te spelen, en dat kan soms tot conflicten leiden, maar dat is iets waarin hij als politicus allesbehalve uniek is, en de vergelijking tussen Verdonk en Verhagen lijkt me ook weinig steekhoudend. Verhagen mist inderdaad wel een beetje een internationale orientatie, en hij zou dan ook niet mijn eerste keuze zijn, maar hij lijkt me niet per definitie ongeschikt.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.
Het is ook zo'n conservatief iemand die liever de luiken dicht houdt. Nederland moet weer 'ns internationaal op de kaart staan en dat lukt denk ik niet met Maxime.
Het is ook niet mijn droomlijstje, die had er anders uitgezien (dan stond Donner er bijv. niet in). Maar er is volgens mij de afgelopen jaren wel gespeculeerd over een minister van veiligheid.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:14 schreef freako het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.
VN redeneert dat Van der Hoeven acceptabel is voor alle partijen omdat ze in tegenstelling tot haar voorgangers níét het hele onderwijs overhoop heeft gehaald. Maar ik denk ook niet dat ze terugkomt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:46 schreef rubbereend het volgende:
Dijksma in het kabinetmoet er niet aan denken. Denk daar Ter Horst op Verkeer. En ik denk niet dat ven der Hoeven terug komt.
Gewoon niet, ze is niet te snugger en er moet eindelijk weer een keer een man op dat ministerie om eindelijk weer eens echt beslissingen te nemen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Dijksma zou best een goede zijn voor V en W - waarom niet?
Zag het in de volkskrant. Ach leuk experiment een vrouw op Landbouwquote:Gerda Verburg wordt trouwens steeds vaker serieus genoemd voor Landbouw.
wat heeft Dijksma nou gepresteerd? Bovendien is ze verschrikkelijk irritant. En heb nog nooit in haar ministerkwaliteiten gezien.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Dijksma zou best een goede zijn voor V en W - waarom niet?
Gerda Verburg wordt trouwens steeds vaker serieus genoemd voor Landbouw.
En van Ardenne op Defensiequote:Op woensdag 31 januari 2007 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gewoon niet, ze is niet te snugger en er moet eindelijk weer een keer een man op dat ministerie om eindelijk weer eens echt beslissingen te nemen.
[..]
Zag het in de volkskrant. Ach leuk experiment een vrouw op Landbouw.
Iriitant zijn lijkt me een aanbeveling voor een minister, maar ze zit wel erg goed in dit dossier en ik vind die beeldvorming rond vooral vrouwen nogal kinderachtig - m,aar Dijksma zou niet mijn voorkeur hebben hoor.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat heeft Dijksma nou gepresteerd? Bovendien is ze verschrikkelijk irritant. En heb nog nooit in haar ministerkwaliteiten gezien.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:53 schreef SCH het volgende:
Je klinkt een beetje sexistisch stoute du_ke![]()
capaquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]. Moet kunnen op z'n tijd. Maar ik heb op V&W nog geen vrouw gezien die er echt de cappaciteiten voor had. Ze zijn daar stuk voor stuk als excuustruus neergegooid.
Ik ken heel die vent niet, maar lijkt me prima idee. Lijkt me niet gemakkelijk om zo'n ROC in de randstad te besturen. Dus heeft vast de capaciteiten (en een goede visie).quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:57 schreef SCH het volgende:
Rottenberg had gisteren een mooi voorstel voor een CDA-onderwijsminister: Piet Boekhoudt van het Albedacollege (ROC) in Rotterdam die daar geweldige dingen schijnt te doen.
Na dat hele gedoe rondom de Otapan kan van Geel toch echt niet meer op milieuquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:59 schreef rubbereend het volgende:
wel grappig als van Geel op milieu komt..... de afgelopen jaren zijn er zoveel regelingen afgebroken en die mag hij nu weer gaan opbouwen
is die verhoging van 30 procent van het ministersalaris niet voldoende om hem over de streep te halen en er voor te zorgen dat hij niet terugkeert naar Wachington ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:36 schreef du_ke het volgende:
Wijffels als premier, ik ben voor!
Maar helaas zal er wel niet inzitten.
hij heeft ook totaal geen ruimte gehad in dit regeerakkoord. Hij had dit nooit moeten doen. Viel niks te winnen voor hem.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Na dat hele gedoe rondom de Otapan kan van Geel toch echt niet meer op milieu
4 jaar terug vertrok hij met bravoure naar Den Haag vanuit de provincie Brabant als veel belovend talent
Maar daar is in Den Haag helaas weinig van over gebleven
als hij al terug komt had hij niet hoeven aftreden wat mij betreft.quote:En is Donner toch ook niet te veel beschadigd om terug te keren als minister?
gaarnequote:Kan er echt niet iemand een klemmend beroep op Herman Wijffels doen om Premier te worden
Blijkbaar moet dat alijd een vrouwentaak zijnquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dijksma als minister. Wie verzint dat? Dat is werkelijk pervers.
Ja, maar om dan gelijk aan de start al fatalistisch tekeer te gaan? Die koe kan niks, alleen maar naief blaten. Boeoeoeoeoe.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:40 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Blijkbaar moet dat alijd een vrouwentaak zijn
Neelie Smit Kroes
Hanja Maij Weggen
Tineke Netelenbos
Annemarie Jorritsma
Karla Peijs
en om nu te zeggen dat hier daadkrachtige types tussen zaten![]()
Het gaat hem vast niet om het geld.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Stroekie het volgende:
[..]
is die verhoging van 30 procent van het ministersalaris niet voldoende om hem over de streep te halen en er voor te zorgen dat hij niet terugkeert naar Wachington ?
Verdonk mocht ookquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kijk we kunnen het wel eens zijn.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat is een sigaar en beugel waard!quote:
Daar hou jij toch wel van?! Kom, geef toe, zonder Verdonk had jij geen podium gehad.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar wil Balkie altijd 1 kinky missertje
Sharon wordt jouw speeltjequote:Op woensdag 31 januari 2007 23:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar hou jij toch wel van?! Kom, geef toe, zonder Verdonk had jij geen podium gehad.![]()
![]()
quote:
En wordt Dijksma dan ook eerst met Bisonkit ingesmeerd voordat ze beedigd wordt zodat ze daarna aan het pluche blijft plakken ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar wil Balkie altijd 1 kinky missertje
Hopelijk wel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:34 schreef Stroekie het volgende:
En is Donner toch ook niet te veel beschadigd om terug te keren als minister?
In haar zie ik wel een lijn van Verdonk. Pittige tante.quote:Op donderdag 1 februari 2007 07:47 schreef Ludger het volgende:
Verhoeven doorschuiven naar Vreemdelingenbeleid en integratie![]()
Dat stemt idd hoopvol...quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
In haar zie ik wel een lijn van Verdonk. Pittige tante.![]()
Voor Limbo begrippen misschien, de rest van Nederland lacht haar uit met d'r malle accentjequote:Op donderdag 1 februari 2007 08:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In haar zie ik wel een lijn van Verdonk. Pittige tante.![]()
Ik denk dat die minister wordt opgeheven.quote:Op donderdag 1 februari 2007 07:47 schreef Ludger het volgende:
Verhoeven doorschuiven naar Vreemdelingenbeleid en integratie![]()
Lijkt me ook dat at weer bij een staatssecretariaat aangeplakt wordt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat die minister wordt opgeheven.
Wat zal ze stralen op die stoel als Verdonk in de kamer zitquote:Op donderdag 1 februari 2007 17:53 schreef DW777 het volgende:
Gelukkig dat Verdonk nu weg is.... die plaats mag Huizinga(CU) innemen!
16quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:14 schreef Dr.Aart het volgende:
verdeling zou zijn (CDA-PvdA-CU) 8-6-2
Dat is evenveel als in Balkenende-II, en er zullen dus derhalve wederom drie ministers zonder portefeuille in het kabinet aantreden; althans, als deze geruchten waarheid zullen blijkenquote:
Doe r dan nog maar een bij, ministerie voor veiligheid...quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is evenveel als in Balkenende-II, en er zullen dus derhalve wederom drie ministers zonder portefeuille in het kabinet aantreden; althans, als deze geruchten waarheid zullen blijken![]()
Ik betwijfel of een dergelijke post er gaat komen; naast de vraag of het uberhaupt wel wenselijk is dat er zoveel macht in handen van één minister komt, vraag ik me ook af of de verschillende coalitiepartners wel accepteren dat één partij een dergelijk gewichtige post toebedeeld krijgt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:12 schreef Ludger het volgende:
[..]
Doe r dan nog maar een bij, ministerie voor veiligheid...
* Toad hoopt op PvdA-er Ranitzquote:Op donderdag 1 februari 2007 10:27 schreef SCH het volgende:
Persoonlijk vind ik het erg interessant wie er staatssecretaris voor cultuur en mediazaken wordt - dit kabinet lijkt erg gunstig voor de publieke omroepen maar het hangt ook altijd nog van het poppetje af.
Heb nog niet echt serieuze kandidaten gehoord.
Wat een extreem coole verdeling.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:14 schreef Dr.Aart het volgende:
verdeling zou zijn (CDA-PvdA-CU) 8-6-2
De beste bewoording van de hele draadquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat blijft er dan over van Binnenlandse Zaken en van Justitie? Niet veel, dus dat hoeven dan geen ministeries te zijn. Kom je netto op een minister minder, niet meer.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:12 schreef Ludger het volgende:
[..]
Doe r dan nog maar een bij, ministerie voor veiligheid...
Ruziequote:Op maandag 5 februari 2007 22:08 schreef Stroekie het volgende:
Werd hier eerder Joop Wijn nog als de nieuwe franctie leider van het CDA getipt
Nu gaat hij dus de politiek uit
daar moet toch meer achter zitten?
Nee. Joop Wijn is namelijk één van de architecten van het huidige regeerakkoord. Hij moest echter fractievoorzitter worden om Balkenende op den duur te kunnen opvolgen. Nu wordt Camiel Eurlings waarschijnlijk uit Brussel teruggeroepen.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:08 schreef Stroekie het volgende:
Werd hier eerder Joop Wijn nog als de nieuwe franctie leider van het CDA getipt
Nu gaat hij dus de politiek uit
daar moet toch meer achter zitten?
Ik ken katholieken die Camiel graag als opvolger van JP zienquote:Op maandag 5 februari 2007 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee. Joop Wijn is namelijk één van de architecten van het huidige regeerakkoord. Hij moest echter fractievoorzitter worden om Balkenende op den duur te kunnen opvolgen. Nu wordt Camiel Eurlings waarschijnlijk uit Brussel teruggeroepen.
We ruilen de ene limbuger in voor de andere?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee. Joop Wijn is namelijk één van de architecten van het huidige regeerakkoord. Hij moest echter fractievoorzitter worden om Balkenende op den duur te kunnen opvolgen. Nu wordt Camiel Eurlings waarschijnlijk uit Brussel teruggeroepen.
Nou die hadden volgens mij ruim 5 jaar geleden Pieter van Geel op de plek van Balkenende gehad willen hebbenquote:Op maandag 5 februari 2007 23:03 schreef Ludger het volgende:
[..]
Ik ken katholieken die Camiel graag als opvolger van JP zien![]()
Kan me geen katholiek herinneren na Lubbers, Marnix van RIj?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:12 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Nou die hadden volgens mij ruim 5 jaar geleden Pieter van Geel op de plek van Balkenende gehad willen hebben
maar ja het moet altjd om en om, daar voor wat betreft de kerksignatuur
Jaap de Hoop Scheffer is een paap.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:17 schreef Ludger het volgende:
[..]
Kan me geen katholiek herinneren na Lubbers, Marnix van RIj?
Opzich wel een logische combinatie. Ben benieuwd wie ze daarvoor weten te strikken.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:06 schreef rubbereend het volgende:
intergratie en stedelijke vernieuwing wordt iig één ministerie!
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:06 schreef rubbereend het volgende:
Wijkverbetering gaat het ws. heten! Is al een topic over aap.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 00:06 schreef rubbereend het volgende:
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat ze Ben Bot willen vervangen voor die kneus van een Maxime zeg
de volgende keer moet ik eerst bijlezen en dan pas postenquote:Op maandag 5 februari 2007 23:17 schreef Ludger het volgende:
[..]
Kan me geen katholiek herinneren na Lubbers, Marnix van RIj?
Apart hoe vaak Van der Hoeven Verhoeven genoemd wordt.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:11 schreef Ludger het volgende:
[..]
Idd, Verhoeven er uit, ok.. Bot, nee
Haar limburgs dialect met een zachte Veeequote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:56 schreef freako het volgende:
[..]
Apart hoe vaak Van der Hoeven Verhoeven genoemd wordt.. Is dat een gevolg van haar Limburgse accent?
De Geus had ook al aangekondigd niet in een nieuw kabinet te willen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:21 schreef Majar het volgende:
De Geus kan ook van het lijstje worden geschrapt, die wordt plaatsvervangend secretaris-generaal van de OESO.
Maar na de demonstratie van oktober 2003 op het museumplein was De Geus zijn geloofwaardigheid ook niet meer echt aanezig. En zeker niet nu in een coalitie met o.a. PvdAquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De Geus had ook al aangekondigd niet in een nieuw kabinet te willen.
Idd, Bot is naar mijn idee veel kosmopolitischer en bovendien diplomatieker ingesteld. Bovendien kan hij met name door het laatste veel beter de Nederlandse belangen verdedigen in het buitenland. Hij draait natuurlijk al heel wat jaren mee in het diplomatieke circuit.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:52 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat ze Ben Bot willen vervangen voor die kneus van een Maxime zeg
De verdeling is nog niet helemaal zeker, want volgens sommige media zou de PvdA ook graag Milieu en/of Sociale Zaken willen hebben. In plaats van Milieu zou VWS dan naar het CDA kunnen en Sociale Zaken kan gewisseld worden met Economische Zaken.quote:CDA:
Premier: Balkenende
Buitenlandse Zaken: Verhagen
Sociale Zaken: Donner
Justitie: Hirsch Ballin
Onderwijs: Van der Hoeven
Milieu: Van Geel/Spies
Verkeer & Waterstaat: Eurlings
Landbouw: Verburg
PVDA:
Financiën: Bos
Binnenlandse Zaken: Ter Horst
Integratie & Volkshuisvesting: Aboutaleb
Economische Zaken: Maas-de Brouwer
Ontwikkelingssamenwerking: Koenders
Volksgezondheid, Welzijn & Sport: Vogelaar/Vliegenthart/Gunning
CU:
Jeugd en Gezin: Rouvoet
Defensie: Van Middelkoop
Op Ontwikkelingssamenwerking kan ie weinig kwaad.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:54 schreef Heerlijkheid het volgende:
Koenders als minister... AHHHHHH
Ik kan me ook voorstellen dat de PvdA liever SZW dan EZ heeft. Donner op SZW is wel een goede keuze denk ik. Complexe wetgeving, veel debatten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:52 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is het lijstje dat gisteren in de media rondging...
[..]
De verdeling is nog niet helemaal zeker, want volgens sommige media zou de PvdA ook graag Milieu en/of Sociale Zaken willen hebben. In plaats van Milieu zou VWS dan naar het CDA kunnen en Sociale Zaken kan gewisseld worden met Economische Zaken.
Zou het ego van Rottenberg het aankunnen om slechts een staatssecretaris te zijn?quote:In De Wereld Draait Door werd Felix Rottenberg genoemd als minister van Cultuur. Cultuur valt echter onder VWS, dus dat zal dan eerder een staatsecretariaat zijn (Media en Cultuur).
quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:06 schreef freako het volgende:
Wie zijn overigens Gunning en Maas-de Brouwer.
Bedankt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]Trude Maas-de Brouwer: senator, commissaris bij onder meer Schiphol en Philips. Louise Gunning: voorzitter Raad van Bestuur Academisch Medisch Centrum Amsterdam.
Bij het CDA mis ik eigenlijk een echt nieuwe naam. Dit is allemaal nogal Haagse incrowd. Onderwijs zou daar wellicht een goede post voor zijn. Felix Rottenberg noemde vrijdag in NOVA de naam van een schooldirecteur uit Rotterdam die daar veel bereikt had en van CDA-huize was, maar de naam is me helaas weer ontschoten.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:06 schreef Ericr het volgende:
Maria 'Intelligent Design' van der Hoeven terug![]()
Zeker dat tweede lijkt me geen onaannemelijk scenario; anders zou de PvdA zowel Financiën als Economische Zaken in handen krijgen. Bovendien is Sociale Zaken een post waarop de PvdA zich kan profileren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:52 schreef Kozzmic het volgende:
De verdeling is nog niet helemaal zeker, want volgens sommige media zou de PvdA ook graag Milieu en/of Sociale Zaken willen hebben. In plaats van Milieu zou VWS dan naar het CDA kunnen en Sociale Zaken kan gewisseld worden met Economische Zaken.
Ja, een auto-immunziekte die bij tijd en wijlen sterk komt opzetten; ik denk dan ook dat hij om die reden niet in het kabinet zal aantreden: als staatssecretaris kun je niet zomaar even een paar weken amper je werkzaamheden kunnen uitvoeren.quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Rottenberg heeft toch een bepaalde ziekte?
Rottenberg heeft (of had) de auto-immuunziekte sarcoïdose. Dit speelde met name in 1997 en 2003, maar kennelijk is hij daar weer min of meer van hersteld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Felix_Rottenbergquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Rottenberg heeft toch een bepaalde ziekte?
Ja die zijn inderdaad erg jammerquote:Op woensdag 7 februari 2007 10:29 schreef Sidekick het volgende:
Het CDA weet wel goed de rilfactor te bepalen, met Verburg, Eurlings en Verhagen.
quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Bij het CDA mis ik eigenlijk een echt nieuwe naam. Dit is allemaal nogal Haagse incrowd. Onderwijs zou daar wellicht een goede post voor zijn. Felix Rottenberg noemde vrijdag in NOVA de naam van een schooldirecteur uit Rotterdam die daar veel bereikt had en van CDA-huize was, maar de naam is me helaas weer ontschoten.
Op Van der Hoeven zit ik eigenlijk niet echt te wachten.
Bovendien hebben we de staatssecretariaten nog.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:57 schreef SCH het volgende:
Rottenberg had gisteren een mooi voorstel voor een CDA-onderwijsminister: Piet Boekhoudt van het Albedacollege (ROC) in Rotterdam die daar geweldige dingen schijnt te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |