Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Wellicht dat oud-staatssecretarissen Margo Vliegenthart, Ella Kalsbeek of Geke Faber nog opties zijn.
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 06:04 schreef Ludger het volgende:
Tineke Huizinga op Vreemdelingenbeleid en integratie (als ze die ministerspost zo laten). Ze komt ook uit het vluchtelingenwerk.
Plassterk als minister zouquote:Op zondag 21 januari 2007 13:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.In Zeeland werd ze mogelijk ook genoemd als nieuwe CdK, wat Karla Peijs nu geworden is. Maar ja, ze -Kalsbeek- was pas verhuist.
Ik ben benieuwd of Bos het aan zou durven om opeens een paar jonge kandidaten naar voor te schuiven voor enkele staatssecretariaten (zoals de VVD heeft gedaan met Rutte en Schultz-Verhagen).
Zal er wellicht iemand in aanmerking komen van de verkiezingsprogramma commissie?
-Paul Depla, wethouder Nijmegen, voorzitter
-Hans Spekman, wethouder Utrecht, vice-voorzitter
-Ahmed Aboutaleb, wethouder Amsterdam
-Yvo Buruma, hoogleraar strafrecht KUN
-Wim Derksen, directeur Ruimtelijk Planbureau
-Monika Sie Dhian Ho, stafmedewerker Europa WRR en voorzitter Zuid-Noord Commissie PvdA
-Arnold Jonk, lid partijbestuur (portefeuille ideeënontwikkeling)
-Louise Gunning-Schepers, voorzitter Raad van Bestuur AMC/UVA
-Marleen Haage, beleidsmedewerker politie Utrecht
-Marjan Minnesma, directeur Dutch Research Institute for Transitions, EUR
-Trude Maas, lid Eerste Kamer en o.m. President Hay Vision Society
-May-May Meijer, universitair docent filantropie VU, lid Politiek Forum
-Michiel Mulder, vastgoedeconoom gemeente Zoetermeer, bestuurslid Alternatief voor Vakbond
-Ronald Plasterk, hoogleraar moleculaire biologie, columnist
-Hedwig Verhoeven, directeur Munttheater Weert
-Matthijs Visser, mededingingseconoom RBB Economics
-Steve Stevaert, gouverneur van Belgisch Limburg, oud-leider SPa
Ik heb even zitten zoeken hoor, maar misschien is Jet de Ranitz iets voor cultuur? Voormalig lid van het partijbestuur en de kandidaatstellingscommissie v/d Tweede Kamer.
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.
Laat hem maar in A'dam, ze kunnen toch ook wel om hem heen dacht ik zoquote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.
Vasthouden aan principes he.. op zich zullen ze zeker water bij de wijn moeten doen. Maar Bos weet ook dat hij de SP achter de hand heeft. En dan? Met GL? Die toch duidelijk zeiden NIET klaar te zijn voor een regering? Bos loopt al jaren tegen het kabinet te schoppen, laat hem nu maar wat meer water bij de wijn te doen en laten zien hoe het dan wel moet, mbv de CU. Ze moeten het samen doen... en aangezien wij d'r toch niet bij zijn blijft het gissen wie er meer water bij de wijn doet en wie minderquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:44 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA heeft na jaren oppositie onder Balkenende weer veel macht naar zich toegetrokken en zal weinig zin hebben in het sluiten van compromissen. Dat zal echter toch moeten als ze echt willen regeren.
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Verhagen is volgens de Volkskrant de meeste kansrijke kandidaat voor Buitenlandse Zaken. Laten we hopen van niet zeg...
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Ik ook, Verhagen zal hem wel het liefst wegkijkenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:25 schreef Toad het volgende:
Minister van Binnenlandse Zaken, Koninkrijksrelaties en Justitie
Piet Hein Donner (CDA)
Er is sowieso al een zeer essentieel verschil tussen Verdonk en Verhagen: Verdonk is een zeer starre politica die weinig geneigd is compromissen aan te gaan, terwijl Verhagen een vrij pragmatische politicus is die een goed zintuig heeft voor de politieke realiteit en daar ook naar handelt. Hij heeft inderdaad wel de neiging het spel wat hard te spelen, en dat kan soms tot conflicten leiden, maar dat is iets waarin hij als politicus allesbehalve uniek is, en de vergelijking tussen Verdonk en Verhagen lijkt me ook weinig steekhoudend. Verhagen mist inderdaad wel een beetje een internationale orientatie, en hij zou dan ook niet mijn eerste keuze zijn, maar hij lijkt me niet per definitie ongeschikt.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.
Het is ook zo'n conservatief iemand die liever de luiken dicht houdt. Nederland moet weer 'ns internationaal op de kaart staan en dat lukt denk ik niet met Maxime.
Het is ook niet mijn droomlijstje, die had er anders uitgezien (dan stond Donner er bijv. niet in). Maar er is volgens mij de afgelopen jaren wel gespeculeerd over een minister van veiligheid.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:14 schreef freako het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |