abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45557748
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Wellicht dat oud-staatssecretarissen Margo Vliegenthart, Ella Kalsbeek of Geke Faber nog opties zijn.
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan. In Zeeland werd ze mogelijk ook genoemd als nieuwe CdK, wat Karla Peijs nu geworden is. Maar ja, ze -Kalsbeek- was pas verhuist.

Ik ben benieuwd of Bos het aan zou durven om opeens een paar jonge kandidaten naar voor te schuiven voor enkele staatssecretariaten (zoals de VVD heeft gedaan met Rutte en Schultz-Verhagen).

Zal er wellicht iemand in aanmerking komen van de verkiezingsprogramma commissie?

-Paul Depla, wethouder Nijmegen, voorzitter
-Hans Spekman, wethouder Utrecht, vice-voorzitter
-Ahmed Aboutaleb, wethouder Amsterdam
-Yvo Buruma, hoogleraar strafrecht KUN
-Wim Derksen, directeur Ruimtelijk Planbureau
-Monika Sie Dhian Ho, stafmedewerker Europa WRR en voorzitter Zuid-Noord Commissie PvdA
-Arnold Jonk, lid partijbestuur (portefeuille ideeënontwikkeling)
-Louise Gunning-Schepers, voorzitter Raad van Bestuur AMC/UVA
-Marleen Haage, beleidsmedewerker politie Utrecht
-Marjan Minnesma, directeur Dutch Research Institute for Transitions, EUR
-Trude Maas, lid Eerste Kamer en o.m. President Hay Vision Society
-May-May Meijer, universitair docent filantropie VU, lid Politiek Forum
-Michiel Mulder, vastgoedeconoom gemeente Zoetermeer, bestuurslid Alternatief voor Vakbond
-Ronald Plasterk, hoogleraar moleculaire biologie, columnist
-Hedwig Verhoeven, directeur Munttheater Weert
-Matthijs Visser, mededingingseconoom RBB Economics
-Steve Stevaert, gouverneur van Belgisch Limburg, oud-leider SPa

Ik heb even zitten zoeken hoor, maar misschien is Jet de Ranitz iets voor cultuur? Voormalig lid van het partijbestuur en de kandidaatstellingscommissie v/d Tweede Kamer.

[ Bericht 21% gewijzigd door Toad op 21-01-2007 14:34:32 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 21 januari 2007 @ 15:00:04 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45560048
quote:
Op zondag 21 januari 2007 06:04 schreef Ludger het volgende:
Tineke Huizinga op Vreemdelingenbeleid en integratie (als ze die ministerspost zo laten). Ze komt ook uit het vluchtelingenwerk.
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 21 januari 2007 @ 15:01:23 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45560100
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:51 schreef Toad het volgende:

[..]

Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan. In Zeeland werd ze mogelijk ook genoemd als nieuwe CdK, wat Karla Peijs nu geworden is. Maar ja, ze -Kalsbeek- was pas verhuist.

Ik ben benieuwd of Bos het aan zou durven om opeens een paar jonge kandidaten naar voor te schuiven voor enkele staatssecretariaten (zoals de VVD heeft gedaan met Rutte en Schultz-Verhagen).

Zal er wellicht iemand in aanmerking komen van de verkiezingsprogramma commissie?

-Paul Depla, wethouder Nijmegen, voorzitter
-Hans Spekman, wethouder Utrecht, vice-voorzitter
-Ahmed Aboutaleb, wethouder Amsterdam
-Yvo Buruma, hoogleraar strafrecht KUN
-Wim Derksen, directeur Ruimtelijk Planbureau
-Monika Sie Dhian Ho, stafmedewerker Europa WRR en voorzitter Zuid-Noord Commissie PvdA
-Arnold Jonk, lid partijbestuur (portefeuille ideeënontwikkeling)
-Louise Gunning-Schepers, voorzitter Raad van Bestuur AMC/UVA
-Marleen Haage, beleidsmedewerker politie Utrecht
-Marjan Minnesma, directeur Dutch Research Institute for Transitions, EUR
-Trude Maas, lid Eerste Kamer en o.m. President Hay Vision Society
-May-May Meijer, universitair docent filantropie VU, lid Politiek Forum
-Michiel Mulder, vastgoedeconoom gemeente Zoetermeer, bestuurslid Alternatief voor Vakbond
-Ronald Plasterk, hoogleraar moleculaire biologie, columnist
-Hedwig Verhoeven, directeur Munttheater Weert
-Matthijs Visser, mededingingseconoom RBB Economics
-Steve Stevaert, gouverneur van Belgisch Limburg, oud-leider SPa

Ik heb even zitten zoeken hoor, maar misschien is Jet de Ranitz iets voor cultuur? Voormalig lid van het partijbestuur en de kandidaatstellingscommissie v/d Tweede Kamer.
Plassterk als minister zou zijn maar hij zal wel niet willen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_45560679
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.
pi_45560786
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.
Laat hem maar in A'dam, ze kunnen toch ook wel om hem heen dacht ik zo
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_45566481
Poging #1:

Minister van Algemene Zaken
Jan Peter Balkenende

Minister van Financiën
Wouter Bos (vice-premier)

Minister van Jeugd en gezinsbeleid
Andre Rouvoet (vice-premier)

Minister van Binnenlandse Zaken, Koninkrijksrelaties en Justitie
Piet Hein Donner (CDA)

Minister van Buitenlandse Zaken en Defensie
Ben Bot (CDA)

Minister voor Ontwikkelingssamenwerking
Agnes van Ardenne (CDA)

Minister van Economische Zaken
Trude Maas (PvdA)

Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Ahmed Aboutaleb (PvdA)

Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Guusje ter Horst (PvdA)

Minister van Verkeer en Waterstaat
Joop Wijn (CDA)

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Gerda Verburg (CDA)

Minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
Wim Derksen (PvdA)

Minister van Milieubeheer
Eimert van Middelkoop (CU)

Fractievoorzitters
CDA: Maxime Verhagen
PvdA: Aleid Wolfsen
CU: Arie Slob

Staatssecretariaten doe ik later een gooi naar...

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 21-01-2007 18:32:16 ]
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 10:42:39 #182
8781 crew  Frutsel
pi_45589833
DEN HAAG - Het enthousiasme bij de kabinetsformatie is flink afgenomen. CDA, PvdA en ChristenUnie zijn nog steeds vastberaden er uit te komen, maar er zit momenteel volgens ingewijden "heel weinig beweging" bij de partijen. De grootste pijnpunten zijn de uitgaven voor de zorg, de aow, de hypotheekrenteaftrek en het begrotingssaldo.

Ingewijden stellen dat het pittige, zware onderhandelingen zijn, waarbij " iedereen zijn huid zo duur mogelijk verkoopt". PvdA'ers proeven nog weinig bereidheid bij het CDA om water bij de wijn te doen, maar omgekeerd stellen CDA'ers dat ze er alles aan doen om eruit te komen. Iedereen benadrukt dat knopen doorhakken in een kabinetsformatie altijd een ingewikkeld proces is en dat deze formatie nog maar kort bezig is. " Maar er moet nu wel wat gebeuren, je kunt niet steeds opnieuw je verkiezingsprogramma oplepelen", typeert een PvdA-bron de opstelling van het CDA. Balkenende (CDA), Bos (PvdA), Rouvoet (ChristenUnie) en hun secondanten gaan deze week waarschijnlijk niet de hei op, maar blijven onderhandelen in het Catshuis in Den Haag, omdat de spannendste fase van de kabinetsformatie is aangebroken. De fractieleiders moeten nu zowel belangrijke onderwerpen voor hun partij gaan binnenslepen als concessies aan elkaar doen. Ze willen daarom in de buurt van hun Tweede Kamerfracties blijven voor ruggespraak. (Telegraaf)
============================
Het loopt nog straks nog fout ook
komt die klote SP alsnog in beeld met een rampenscenario over links
pi_45589872
Tja het CDA heeft na jaren oppositie onder Balkenende weer veel macht naar zich toegetrokken en zal weinig zin hebben in het sluiten van compromissen. Dat zal echter toch moeten als ze echt willen regeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 10:47:28 #184
8781 crew  Frutsel
pi_45589930
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:44 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA heeft na jaren oppositie onder Balkenende weer veel macht naar zich toegetrokken en zal weinig zin hebben in het sluiten van compromissen. Dat zal echter toch moeten als ze echt willen regeren.
Vasthouden aan principes he.. op zich zullen ze zeker water bij de wijn moeten doen. Maar Bos weet ook dat hij de SP achter de hand heeft. En dan? Met GL? Die toch duidelijk zeiden NIET klaar te zijn voor een regering? Bos loopt al jaren tegen het kabinet te schoppen, laat hem nu maar wat meer water bij de wijn te doen en laten zien hoe het dan wel moet, mbv de CU. Ze moeten het samen doen... en aangezien wij d'r toch niet bij zijn blijft het gissen wie er meer water bij de wijn doet en wie minder
pi_45590664
Denk dat Bos, terecht, erg huiverig is om veel toe te geven. Hij zit wel tussen 2 traditionele christelijke partijen. Daar veel een toegeven is gegarandeerde winst voor de SP.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:48:11 #186
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45591623
Die onderhandelingen gaan echt wel slagen, dit soort berichten naar buiten brengen hoort er allemaal bij. Bij gebrek aan informatie over de onderhandeling is de impact van zo'n nieuwsbericht meteen een stuk groter.
pi_45591684
Ik weet het niet hoor. Vraag me nog steeds oprecht af wat een sociaaldemocratische behoorlijk atheïstische partij als de PvdA te zoeken heeft bij een christelijk orthodoxe partij als de CU.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:52:32 #188
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45591769
Wat al gezegd is: Op sociaal-economisch partij loopt de CU de PvdA links voorbij. Dan mag je blij zijn met de CU in deze fase want de onderwerpen wat de zogenaamde struikelblokken zijn, zijn de zorg, de aow, de hypotheekrenteaftrek en het begrotingssaldo. Volgens mij denkt het CU daar niet zo anders over dan de PvdA. Bovendien, als dit de pijnpunten zijn, dan is er blijkbaar al overeenstemming over de medisch-ethische kwesties.
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 13:08:19 #189
8781 crew  Frutsel
pi_45593842
en net op het nieuws, ook een extra agendapunt: Verbied roken in de Horeca
aangedragen door de stichting CleanAir en alle drie de partijen zijn voorstander van een nieuwe aanpak en dit agendapunt
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 januari 2007 @ 13:45:49 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45594775
ze hebben het toegezegd het op de agenda te zetten voor de onderhandelingen..... ik denk niet dat er schokkende dingen te verwachten zijn
DeLuna vindt me dik ;(
pi_45718138
Verhagen is volgens de Volkskrant de meeste kansrijke kandidaat voor Buitenlandse Zaken. Laten we hopen van niet zeg...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:42:44 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45719781
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Verhagen is volgens de Volkskrant de meeste kansrijke kandidaat voor Buitenlandse Zaken. Laten we hopen van niet zeg...
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
pi_45744297
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.

Het is ook zo'n conservatief iemand die liever de luiken dicht houdt. Nederland moet weer 'ns internationaal op de kaart staan en dat lukt denk ik niet met Maxime.
pi_45749805
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik ook, Verhagen zal hem wel het liefst wegkijken
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  zondag 28 januari 2007 @ 11:14:54 #195
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45751023
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:25 schreef Toad het volgende:

Minister van Binnenlandse Zaken, Koninkrijksrelaties en Justitie
Piet Hein Donner (CDA)
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:37:43 #196
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45751471
quote:
Op zondag 28 januari 2007 00:27 schreef Toad het volgende:

[..]

Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.

Het is ook zo'n conservatief iemand die liever de luiken dicht houdt. Nederland moet weer 'ns internationaal op de kaart staan en dat lukt denk ik niet met Maxime.
Er is sowieso al een zeer essentieel verschil tussen Verdonk en Verhagen: Verdonk is een zeer starre politica die weinig geneigd is compromissen aan te gaan, terwijl Verhagen een vrij pragmatische politicus is die een goed zintuig heeft voor de politieke realiteit en daar ook naar handelt. Hij heeft inderdaad wel de neiging het spel wat hard te spelen, en dat kan soms tot conflicten leiden, maar dat is iets waarin hij als politicus allesbehalve uniek is, en de vergelijking tussen Verdonk en Verhagen lijkt me ook weinig steekhoudend. Verhagen mist inderdaad wel een beetje een internationale orientatie, en hij zou dan ook niet mijn eerste keuze zijn, maar hij lijkt me niet per definitie ongeschikt.
pi_45759216
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:14 schreef freako het volgende:

[..]

Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.
Het is ook niet mijn droomlijstje, die had er anders uitgezien (dan stond Donner er bijv. niet in). Maar er is volgens mij de afgelopen jaren wel gespeculeerd over een minister van veiligheid.
pi_45857849
Vrij Nederland tipt vandaag een andere Ella (PvdA) voor de post Binnenlandse Zaken:

Ella Vogelaar, oud-vice-voorzitter FNV en oud-projectleider van de Taskforce Inburgering

Dit is het lijstje van VN:

AZ: JP
FIN: Bos
Volksgezondheid, Welzijn, Sport en gezinszaken: Andre Rouvoet
BuZa: Bert Koenders (nu dus PvdA-kamerlid)
BiZa: Ella Vogelaar
Justitie: Donner
Defensie: Middelkoop (CU-senator)
Economische Zaken: Maxime Verhagen (wil eigenlijk BuZa)
Landbouw: Gerda Verburg (CDA Kamerlid)
Milieu: Pieter van Geel (nu staatssecretaris milieu)
Verkeer en waterstaat: Sharon Dijksma (vice-fractievoorzitter PvdA)
Ontwikkelingssamenwerking: huidig CDA minister Agnes van Ardenne
Onderwijs: Maria van der Hoeven (nu dus ook al minister van OCW)
Sociale zaken: Aboutaleb, de Amsterdamse PvdA wethouder.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 31 januari 2007 @ 18:46:14 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_45857907
Dijksma in het kabinet moet er niet aan denken. Denk daar Ter Horst op Verkeer. En ik denk niet dat ven der Hoeven terug komt.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_45857965
Niet weer een vrouw op V&W en al helemaal niet Dijksma .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')