De PvdA tovert sowieso nog wat vrouwen uit de hoge hoed, en het CDA vast ook nog wel. Misschien dat de CU een vrouwelijke staatssecretaris gaat leveren... Ga er maar van uit dat straks een minister of 5 vrouw is.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef Heerlijkheid het volgende:
Als ik alle namen zo zie wordt het echt een mannenkabinet.
Eh..nee. Hij is de aangewezen persoon omdat hij de sanctie kent. En heeft getoond die verantwoordelijkheid niet te ontlopen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zou prima kunnen maar dan had hij beter niet kunnen aftreden! Overigens had hij toen hij minister was die dingen al aan kunnen pakken. Daarom moest hij ook aftreden.
Ik verwacht overigens dat Donner geen minister wordt. Zoals in een ander topic al werd gemeld door iemand, wordt het blijkbaar verwacht in Den Haag dat Herman Tjeenk Willink volgend jaar terugtreedt als vicevoorzitter van de Raad van State. Oud-staatsraad Donner is dan de aangewezen persoon om hem op te volgen.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh..nee. Hij is de aangewezen persoon omdat hij de sanctie kent. En heeft getoond die verantwoordelijkheid niet te ontlopen.
Een vrouw op landbouw, gewaagdquote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Minister-President: Jan Peter Balkenende (CDA)
Financiën (en vice-premier): Wouter Bos (PvdA)
Onderwijs (en vice-premier): Kars Veling (CU)
Binnenlandse Zaken: Guusje Ter Horst (PvdA)
Buitenlandse Zaken: Ben Bot (CDA)
Jeugd- en Gezinsbeleid: André Rouvoet (CU)
Defensie: Bert Koenders (PvdA)
Landbouw: Annie Schrijer-Pierik (CDA)
Volksgezondheid: Jet Bussemaker (PvdA)
Sociale Zaken: Doekle Terpstra (CDA)
Vreemdelingen/Integratie: Achmed Aboutaleb (PvdA)
Economische Zaken: Hans de Boer (CDA)
Ontwikkelingssamenwerking: Frans Timmermans(PvdA)
Justitie: Piet Hein Donner (CDA)
Verkeer: Karien van Gennip (CDA)
Fractievoorzitters:
CDA: Joop Wijn
PvdA: Aleid Wolfsen
CU: Tineke Huizinga
![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
VROM: Pieter van Geel (CDA)
Fractievoorzitters:
![]()
Ga jij dit (eventuele) kabinet supporten, Genverbrander?quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed lijstje Jurgen! Tamelijk links.
![]()
Besef je al dat we de komende 4 jaar als bondgenoten moeten posten op POL?![]()
Ontwikkelingssamenwerking: Agnes van Ardenne (CDA)quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Fractievoorzitters:
![]()
Laat Schreijer maar mooi Kamerlid blijven, daar kan ze niet zoveel schade aanrichten. Een miinsterschap is echt te hoog gegrepen voor haar. Een Kamerlidmaatschap overigens ook, maar daar valt niet zoveel meer aan te doen.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Waar is Verhagen gebleven?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Mijn lijstje:
Fractievoorzitters:
![]()
Ik wacht even het regeerakkoord af, maar gezien het feit dat SP en GL hebben geweigerd om inhoudelijk te onderhandelen lijkt me dit ook de beste keuze. Ik heb een haatliefdeverhouding met de CU. Ik walg van sommige ideeën en heb een hekel aan conservatisme, maar aan de andere kant heb ik bewondering voor de politieke stijl en voor enkele politici in de partij. Ik kijk dus nog even de kat uit de boom.quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ga jij dit (eventuele) kabinet supporten, Genverbrander?
Voor mij is dit toch ook wel het meest aanlokkelijke kabinet, op basis van de verkiezingsuitslag. Maar goed, buiten de verkiezingen om houd ik me heel rustig in POL, dus van mij zal je uberhaupt geen last hebben.
Jeltje is daar te ziek voor.quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik heb vannacht de nachtmerrie gehad dat Jeltje van Nieuwenhoven minister wordt...
Als de PvdA maar niet meeleest op dit forum....
Gezellig, hé?!quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed lijstje Jurgen! Tamelijk links.
![]()
Besef je al dat we de komende 4 jaar als bondgenoten moeten posten op POL?![]()
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:25 schreef Jurgen21 het volgende:
Bij defensie pruimen ze een PvdA'er namelijk niet als hoogste baas.
Die is niet voor niets naar de Drentse Goelags verbannen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?
De Defensieminister zal het sowieso erg moeilijk krijgen als opvolger van de ongekend populaire Kamp. En dan krijgen we waarschijnlijk op aandringen van de pvda ook nog een onderzoek naar deelname aan de oorlog in Irak, dat betekent ook weer een extra klap voor Defensie. Ik zie daar het nieuwe kabinet nog wel over vallen trouwens, maargoed da's nog even verre toekomst.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:25 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezellig, hé?!![]()
Ik heb met opzet een lijstje gemaakt met 'rechtse' PvdA'ers en 'linkse' CDA'ers. Anders gaat de samenwerking in het kabinet wel erg stroef verlopen. Overigens heb ik nog een foutje gemaakt: Maxime Verhagen gaat naar defensie. Bij defensie pruimen ze een PvdA'er namelijk niet als hoogste baas.
Misschien binnen landbouw wel, echter binnen natuurbeheer heeft ze totaal geen draagvlak. Ik vraag me daarnaast af of ze capabel genoeg is.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
En wat betreft die vrouw op landbouw. Annie Schrijer-Pierik is al jaren voorzitter van de de vaste kamercommissie landbouw, heeft thuis zelf een landbouwbedrijf en is zeer populair binnen de agrarische CDA-achterban. Ze wordt daar op handen gedragen.
Ja!quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:42 schreef freako het volgende:
[..]
Waarom niet? Is Relus ter Beek ze zo slecht bevallen?
vice-premier.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
(Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
lijkt mij een goed excuus voor Bos om daar toch echt op aan te dringen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja!![]()
En het CDA zal nooit toestaan dat Waalkens op Landbouw komt. Dan wordt de partij gelyncht door de achterban.
Een dergelijk onderzoek komt er niet. CDA en CU zijn tegen en het lijkt me niet een kwestie waar de PvdA een breekpunt van zal maken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:11 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
De Defensieminister zal het sowieso erg moeilijk krijgen als opvolger van de ongekend populaire Kamp. En dan krijgen we waarschijnlijk op aandringen van de pvda ook nog een onderzoek naar deelname aan de oorlog in Irak, dat betekent ook weer een extra klap voor Defensie. Ik zie daar het nieuwe kabinet nog wel over vallen trouwens, maargoed da's nog even verre toekomst.
Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar wel een breekpunt van maken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 18:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Een dergelijk onderzoek komt er niet. CDA en CU zijn tegen en het lijkt me niet een kwestie waar de PvdA een breekpunt van zal maken.
Dat moet de PvdA dan vooral gaan doen. Met het oog op de peilingen is de enige redding voor de PvdA met betrekking tot de PS-verkiezingen een deelname aan een daadkrachtig kabinet. Breken ze, dan worden het dramatische verkiezingen voor de sociaal-democraten. Ze zijn derhlave overgeleverd aan Balkenende's CDA. De jongste Politieke Barometer geeft aan dat het CDA z'n sterke electorale positie vast houdt. De partij heeft de touwtjes voorlopig dan ook stevig in handen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:27 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar wel een breekpunt van maken.![]()
oh hemeltjequote:Vreemdelingen/Integratie: Achmed Aboutaleb (PvdA)
inderdaadquote:Op vrijdag 22 december 2006 23:50 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
cultuurswitcharme ambtenaren
![]()
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.quote:
quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.
quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Arm Nederland. Islamisering in turbotempo.
Wolf in schaapskleding.quote:
Het gaat je zeker niet hard genoeg?quote:
Nee man, ik wil op iedere hoek een moskeequote:Op vrijdag 22 december 2006 23:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het gaat je zeker niet hard genoeg?
Joh, dat maakt hem niet uit. Hij kon het gewoon niet laten even te kattenquote:Op donderdag 21 december 2006 23:01 schreef Jurgen21 het volgende:
En wat betreft die vrouw op landbouw. Annie Schrijer-Pierik is al jaren voorzitter van de de vaste kamercommissie landbouw, heeft thuis zelf een landbouwbedrijf en is zeer populair binnen de agrarische CDA-achterban. Ze wordt daar op handen gedragen.
Eduard Bomhof was voormalig PvdA'er.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:26 schreef freako het volgende:
[..]
Sorgdrager en Wijers waren zeker geen bijzonder actieve D66-leden.
[..]
In ieder geval Roelf de Boer, die was VVD-lid. Waren er wel LPF-bewindslieden lid van de partij voordat ze het kabinet in gingen? Ik kan me er geen herinneren. Hoogstens Eduard Bomhof.
Van der Hoeven heeft het vrij matig gedaan, ik denk dat ze haar wel willen lozen. Misschien zij als fractievoorzitter.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:46 schreef Ludger het volgende:
Kars Veling lijkt mij niet voor de hand (m'n broertje zit trouwens op z'n vorige school).
Dat Tineke de 3e vrouwelijke fractieleider zou worden in de Tweede kamer, mwah.. vooruitstrevend..
Maria van der Hoeven niet in het kabinet lijkt me stug.
Aboutaleb moet in A'dam blijven.
En Maxime Verhagen zal ook wel een post willen bekleden, of Wijn fractievoorzitter wordt betwijfel ik ook..
Wat zeurt progressief Nederland dan als Wijn en Verburg in het kabinet komenquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Van der Hoeven heeft het vrij matig gedaan, ik denk dat ze haar wel willen lozen. Misschien zij als fractievoorzitter.
Gerda Verburg als minister of staatssecretaris sluit ik ook niet uit trouwens.
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:27 schreef Ludger het volgende:
[..]
Wat zeurt progressief Nederland dan als Wijn en Verburg in het kabinet komen, een flikker en een pot als minister (niet denigrerend bedoeld
)Nederlandser kan het niet.
Wel, er is in ieder geval geen discriminatie bij het Cdaquote:Op zaterdag 23 december 2006 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.
Er normaal mee omgaan echter (helaas) wel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:39 schreef SCH het volgende:
Homoseksualiteit heeft geen zier met progessiviteit te maken.
precies.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:21 schreef knnth het volgende:
[..]
Er normaal mee omgaan echter (helaas) wel.
Dat lijkt me sterk, aangezien hij al bewindvoerder bij de Wereldbank is.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Al nieuwe inzichten iemand? Zou Wijffels heel misschien zelf een stabiele factor willen gaan vormen bijvoorbeeld?
Lijkt mij ook maar het is wel jammer. Hij mag van mij wel de CDA premier wordenquote:Op maandag 8 januari 2007 20:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien hij al bewindvoerder bij de Wereldbank is.
Zouden de secondanten een ministerspost ambiëren?quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Al nieuwe inzichten iemand? Zou Wijffels heel misschien zelf een stabiele factor willen gaan vormen bijvoorbeeld?
Alleen als hij premier wordt.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:58 schreef du_ke het volgende:
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:04 schreef Toad het volgende:
Voor de PvdA verwacht ik in ieder geval dat Aboutaleb, Albayrak en Maas minister zullen worden.
Kan je wel gelijk in hebben. Alhoewel je haar niet moet onderschatten hoor.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Alleen als hij premier wordt.
[..]
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.
Nee volgens mij was dat alleen de wens van Wouter voor in de toekomst. Hij wil toch nog meer veranderingen doorvoeren op gebied van bestuurlijke verniewing. En daar was dit onderdeel van. (weet het niet 100% zeker hoor)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Was het niet zo dat je als PvdA'er óf moest kiezen voor een plek in de kamer, óf voor een plek in een potentiële regering?
ik denk dat Albayrak de fractie mag gaan leiden. Want ik ga er van uit dat Balkenende zal eisen dat Rouvoet en Bos in het kabinet komen. Dit voor de stabiliteit en om commitment te tonen!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 00:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Alleen als hij premier wordt.
[..]
Albayrak niet. Hooguit staatssecretaris.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Was het niet zo dat je als PvdA'er óf moest kiezen voor een plek in de kamer, óf voor een plek in een potentiële regering?
Jawel, maar dat betekent natuurlijk niet per se dat dat ook zo uitpakt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Ik vraag me af of Dick Benschop een kandidaat is. Die is na de verkiezingen van 2002 min of meer door een zijdeur afgevoerd nadat hij als campagneleider had gefunctioneerd tijdens de verkiezingen van dat jaar. Hij was destijds ook de beoogd opvolger van Melkert als fractievoorzitter (indien deze laatste premier zou worden).quote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:10 schreef Toad het volgende:
Zalm noemde vanavond bij P&W:
http://www.parlement.com/9291000/biof/02903
http://www.cpb.nl/nl/org/homepages/cnt/
Beide 'kandidaten' voor de PvdA.
Volgens mij circuleert er al een paar jaar een lijstje van mogelijke kandidaten en zullen er ongetwijfeld al wel gesprekken zijn geweest. Maar meer op informeel niveau. Uitgaande van 5 of 6 ministers voor de PvdA zullen er waarschijnlijk 2 of 3 vrouwelijke ministers komen. Guusje ter Horst en Eerste-Kamerlid Trude Maas worden volgens mij het meest genoemd. Opmerkelijk daarbij is dat Ter Horst inmiddels haar burgemeesterschap heeft neergelegd en Maas niet meer beschikbaar is voor een nieuwe termijn als senator (ze staat niet op de kandidatenlijst).quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Toad het volgende:
Schopje. Brabants Dagblad meldde gisteren dat Bos al soort van sollicitatiegesprekken heeft gehad. Ik ben toch benieuwd wie er voor de PvdA nog meer kans maken. Tot nu toe heb ik nog maar weinig vrouwen gehoord.
Nee. Het was zo dat PvdA'ers die op de kandidatenlijst wilden komen dat niet moesten doen met enkel het doel om minister of staatssecretaris te worden. En dus indien ze dat niet zouden worden binnen een paar maanden zouden verdwijnen uit Den Haag om ergens burgemeester o.i.d. te worden. De kandidaten zouden ten volle voor het Kamerlidmaatschap moeten gaan, maar de optie dat ze eventueel naar een kabinetspositie konden doorschuiven is volgens mij nooit uitgesloten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:14 schreef problematiQue het volgende:
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Wellicht dat oud-staatssecretarissen Margo Vliegenthart, Ella Kalsbeek of Geke Faber nog opties zijn.
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.quote:Op zondag 21 januari 2007 06:04 schreef Ludger het volgende:
Tineke Huizinga op Vreemdelingenbeleid en integratie (als ze die ministerspost zo laten). Ze komt ook uit het vluchtelingenwerk.
Plassterk als minister zouquote:Op zondag 21 januari 2007 13:51 schreef Toad het volgende:
[..]
Ella Kalsbeek zal voorlopig geen partijpolitieke functies meer bekleden vanwege haar nieuwe baan.In Zeeland werd ze mogelijk ook genoemd als nieuwe CdK, wat Karla Peijs nu geworden is. Maar ja, ze -Kalsbeek- was pas verhuist.
Ik ben benieuwd of Bos het aan zou durven om opeens een paar jonge kandidaten naar voor te schuiven voor enkele staatssecretariaten (zoals de VVD heeft gedaan met Rutte en Schultz-Verhagen).
Zal er wellicht iemand in aanmerking komen van de verkiezingsprogramma commissie?
-Paul Depla, wethouder Nijmegen, voorzitter
-Hans Spekman, wethouder Utrecht, vice-voorzitter
-Ahmed Aboutaleb, wethouder Amsterdam
-Yvo Buruma, hoogleraar strafrecht KUN
-Wim Derksen, directeur Ruimtelijk Planbureau
-Monika Sie Dhian Ho, stafmedewerker Europa WRR en voorzitter Zuid-Noord Commissie PvdA
-Arnold Jonk, lid partijbestuur (portefeuille ideeënontwikkeling)
-Louise Gunning-Schepers, voorzitter Raad van Bestuur AMC/UVA
-Marleen Haage, beleidsmedewerker politie Utrecht
-Marjan Minnesma, directeur Dutch Research Institute for Transitions, EUR
-Trude Maas, lid Eerste Kamer en o.m. President Hay Vision Society
-May-May Meijer, universitair docent filantropie VU, lid Politiek Forum
-Michiel Mulder, vastgoedeconoom gemeente Zoetermeer, bestuurslid Alternatief voor Vakbond
-Ronald Plasterk, hoogleraar moleculaire biologie, columnist
-Hedwig Verhoeven, directeur Munttheater Weert
-Matthijs Visser, mededingingseconoom RBB Economics
-Steve Stevaert, gouverneur van Belgisch Limburg, oud-leider SPa
Ik heb even zitten zoeken hoor, maar misschien is Jet de Ranitz iets voor cultuur? Voormalig lid van het partijbestuur en de kandidaatstellingscommissie v/d Tweede Kamer.
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat laten ze niet zo. Bovendien denk ik dat Bos daar heel graag Aboutaleb heeft.
Laat hem maar in A'dam, ze kunnen toch ook wel om hem heen dacht ik zoquote:Op zondag 21 januari 2007 15:17 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik zie Aboutaleb niet zo snel op Vreemdelingenzaken komen. Veel eerder op Onderwijs.
Vasthouden aan principes he.. op zich zullen ze zeker water bij de wijn moeten doen. Maar Bos weet ook dat hij de SP achter de hand heeft. En dan? Met GL? Die toch duidelijk zeiden NIET klaar te zijn voor een regering? Bos loopt al jaren tegen het kabinet te schoppen, laat hem nu maar wat meer water bij de wijn te doen en laten zien hoe het dan wel moet, mbv de CU. Ze moeten het samen doen... en aangezien wij d'r toch niet bij zijn blijft het gissen wie er meer water bij de wijn doet en wie minderquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:44 schreef du_ke het volgende:
Tja het CDA heeft na jaren oppositie onder Balkenende weer veel macht naar zich toegetrokken en zal weinig zin hebben in het sluiten van compromissen. Dat zal echter toch moeten als ze echt willen regeren.
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 03:00 schreef Toad het volgende:
Verhagen is volgens de Volkskrant de meeste kansrijke kandidaat voor Buitenlandse Zaken. Laten we hopen van niet zeg...
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Ik ook, Verhagen zal hem wel het liefst wegkijkenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar zo erg aan zou zijn; Verhagen lijkt me best een redelijk bestuurder, alhoewel hij in mijn ogen waarschijnlijk het best uit de verf komt als fractievoorzitter. Overigens zie ik persoonlijk het liefst Bot gewoon gehandhaaft op BuZa.
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:25 schreef Toad het volgende:
Minister van Binnenlandse Zaken, Koninkrijksrelaties en Justitie
Piet Hein Donner (CDA)
Er is sowieso al een zeer essentieel verschil tussen Verdonk en Verhagen: Verdonk is een zeer starre politica die weinig geneigd is compromissen aan te gaan, terwijl Verhagen een vrij pragmatische politicus is die een goed zintuig heeft voor de politieke realiteit en daar ook naar handelt. Hij heeft inderdaad wel de neiging het spel wat hard te spelen, en dat kan soms tot conflicten leiden, maar dat is iets waarin hij als politicus allesbehalve uniek is, en de vergelijking tussen Verdonk en Verhagen lijkt me ook weinig steekhoudend. Verhagen mist inderdaad wel een beetje een internationale orientatie, en hij zou dan ook niet mijn eerste keuze zijn, maar hij lijkt me niet per definitie ongeschikt.quote:Op zondag 28 januari 2007 00:27 schreef Toad het volgende:
[..]
Een goede bestuurder is wat mij betreft een binder. Verdonk vind ik een slechte minister omdat ze alleen maar ruzie zoekt. Om Verhagen nou te vergelijken met Verdonk gaat wat te ver, maar het is alles behalve een binder.
Het is ook zo'n conservatief iemand die liever de luiken dicht houdt. Nederland moet weer 'ns internationaal op de kaart staan en dat lukt denk ik niet met Maxime.
Het is ook niet mijn droomlijstje, die had er anders uitgezien (dan stond Donner er bijv. niet in). Maar er is volgens mij de afgelopen jaren wel gespeculeerd over een minister van veiligheid.quote:Op zondag 28 januari 2007 11:14 schreef freako het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat politie en justitie onder hetzelfde ministerie gaan vallen. Dat lijkt me persoonlijk ongewenst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |