Aboutaleb op vreemdelingen zaken?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:21 schreef SCH het volgende:
PvdA zal in ieder geval Aboutaleb in het kabinet willen.
Donner komt terug - De Geus zal vertrekken?
Namens welke partij dan?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:23 schreef Napalm het volgende:
Misschien dat we Steven van Eijck nog terug zien. Hij ligt goed in Den Haag.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
Bos blijft fractievz, Cohen vice premier, Rouvoet vice premier? (Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
Waarom niet? Pechtold was net een blauwe maandag burgemeester, dat heeft hem er ook niet van weerhouden. Bovendien zit Aboutaleb "al" 3 jaar als wethouder.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aboutaleb op vreemdelingen zaken?.
Maar die gozer is net wethouder, dat kan dus niet.
Of op Onderwijs, en wellicht op Sociale Zaken. Op beide vlakken heeft hij zich in Amsterdam behoorlijk geprofileerd.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aboutaleb op vreemdelingen zaken?.
Maar die gozer is net wethouder, dat kan dus niet.
Het is gebruikelijk dat elke coalitiepartij die niet de premier levert een vicepremier levert. Brinkhorst was ook vicepremier.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:28 schreef Molluck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Bos is zo ambitieus dat ik niet geloof dat als de PvdA de vice-premier mag afvaardigen, hij daar iemand anders voor naar voren schuift en gezien de verkiezingsuitslag lijkt het me logischer dat de PvdA de vp krijgt dan de CU.
Als Kamerlid? Of wordt ie weer minister van justitie?quote:Ik denk dat Donner gewoon blijft trouwens.
Doeklequote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb op onderwijs
Cohen komt niet, dat lijkt me stug.
Terpstra zou een mooie zijn, als ie van zijn gezin mag.
Donner blijft, Wijn blijft.
Guusje ter Horst is in de running.
Bij de CU Rouvoet zelf, Roel Kuiper of Eimert van Middelkoop, zullen toch 2 ministersposten willen.
Bos gaat het kabinet niet in.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:38 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Doekle![]()
Wie gaat Financiën doen denk je? Bos?
Hij blijft natuurlijk een draaikont.quote:
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Tja, dan is Ferd Crone de grootste kanshebber voor Financien.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.
Arie Slobquote:Op donderdag 21 december 2006 10:43 schreef Genverbrander het volgende:
Wie bij de CU zou de Minister voor Milieu & Energie kunnen worden? Ik heb niet zo'n verstand van CU'ers.![]()
De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ben benieuwd wie de eerste Minister voor Milieu mag leveren. Het lijkt me mooi als de PvdA daar Diederik Samsom (voormalig Greenpeace) neerzet.
Ik had begrepen dat er nu een aparte ministerpost (zonder portefeuille) voor komt.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:46 schreef freako het volgende:
[..]
De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |