abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44620771
Wie krijgt wat, namen en rugnummers graag.

Welke van de huidige CDA-ministers wil of mag blijven en is aanvaardbaar voor de rest en wie schuift de PvdA naar voren en wat wil de CU binnenhalen?
pi_44621059
Bos blijft fractievz, Cohen vice premier, Rouvoet vice premier? (Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
I´m back.
pi_44621073
PvdA zal in ieder geval Aboutaleb in het kabinet willen.

Donner komt terug - De Geus zal vertrekken?
pi_44621106
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:21 schreef SCH het volgende:
PvdA zal in ieder geval Aboutaleb in het kabinet willen.

Donner komt terug - De Geus zal vertrekken?
Aboutaleb op vreemdelingen zaken? .
Maar die gozer is net wethouder, dat kan dus niet.
I´m back.
pi_44621133
Leers komt niet.
Napalm wordt minister van Godsdient & Inquisitie.
Misschien dat we Steven van Eijck nog terug zien. Hij ligt goed in Den Haag.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44621147
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:23 schreef Napalm het volgende:
Misschien dat we Steven van Eijck nog terug zien. Hij ligt goed in Den Haag.
Namens welke partij dan?
pi_44621236
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:20 schreef Ryan3 het volgende:
Bos blijft fractievz, Cohen vice premier, Rouvoet vice premier? (Shit, moet vice premier nu aanelkaar of niet aan elkaar en met evt. een koppel-streepje of zonder koppelstreepje?)
Waarom denk je dat?
Bos is zo ambitieus dat ik niet geloof dat als de PvdA de vice-premier mag afvaardigen, hij daar iemand anders voor naar voren schuift en gezien de verkiezingsuitslag lijkt het me logischer dat de PvdA de vp krijgt dan de CU.

Ik denk dat Donner gewoon blijft trouwens.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_44621271
Welke personen het zouden kunnen worden is nog lastig te zeggen; vaak komen veel nieuwe ministers uit onverwachte hoek opzetten, en Wouter Bos heeft bijvoorbeeld al aangekondigd dat de PvdA-ministers niet uit de Kamerfractie zullen komen.

Mocht er een kabinet van CDA-PvdA-ChristenUnie komen, dan zijn er in ieder geval een paar vuistregels waarop de verdeling van de ministersposten is gebaseerd. De minister van Financiën komt over het algemeen niet van de partij die ook al de premier levert, en dus meestal van de een-na-grootste coalitiepartner, in dit geval dus de PvdA. De ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken komen vrijwel nooit van dezelfde partij, en ik acht de kans waarschijnlijk dat het CDA opnieuw Justitie wil hebben, wat BiZa dan waarschijnlijk aan de PvdA zal overlaten. De ChristenUnie zal met haar geringe zetelaantal waarschijnlijk slechts twee ministersposten krijgen, en waarschijnlijk ook niet de meest zware posten. Volksgezondheid, Welzijn en Sport zou wellicht wel eens aan de ChristenUnie kunnen toekomen, samen met bijvoorbeeld VROM of Verkeer en Waterstaat.

Sociale Zaken is voor de PvdA waarschijnlijk een erg belangrijke post, en die zal dus ook proberen deze post te bemachtigen, maar deze zou ook wel eens naar een 'linkse' CDA-er als Doekle Terpstra kunnen gaan. Voor de rest blijft het een beetje gissen; belangrijk is ook hoe het formatieproces zich verder ontpopt.
  donderdag 21 december 2006 @ 10:31:39 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44621309
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom niet? Pechtold was net een blauwe maandag burgemeester, dat heeft hem er ook niet van weerhouden. Bovendien zit Aboutaleb "al" 3 jaar als wethouder.
pi_44621313
Ik ben benieuwd wie de eerste Minister voor Milieu mag leveren. Het lijkt me mooi als de PvdA daar Diederik Samsom (voormalig Greenpeace) neerzet.
pi_44621335
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Of op Onderwijs, en wellicht op Sociale Zaken. Op beide vlakken heeft hij zich in Amsterdam behoorlijk geprofileerd.
  donderdag 21 december 2006 @ 10:34:03 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44621354
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:28 schreef Molluck het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Bos is zo ambitieus dat ik niet geloof dat als de PvdA de vice-premier mag afvaardigen, hij daar iemand anders voor naar voren schuift en gezien de verkiezingsuitslag lijkt het me logischer dat de PvdA de vp krijgt dan de CU.
Het is gebruikelijk dat elke coalitiepartij die niet de premier levert een vicepremier levert. Brinkhorst was ook vicepremier.
quote:
Ik denk dat Donner gewoon blijft trouwens.
Als Kamerlid? Of wordt ie weer minister van justitie?
pi_44621412
Het zou me niet verbazen als hij weer terugkeert op Justitie. Ik denk dat hij als minister ook beter tot zijn recht komt dan als Kamerlid.
pi_44621423
Aboutaleb op onderwijs

Cohen komt niet, dat lijkt me stug.

Terpstra zou een mooie zijn, als ie van zijn gezin mag.
Donner blijft, Wijn blijft.

Guusje ter Horst is in de running.

Bij de CU Rouvoet zelf, Roel Kuiper of Eimert van Middelkoop, zullen toch 2 ministersposten willen.
pi_44621453
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef SCH het volgende:
Aboutaleb op onderwijs

Cohen komt niet, dat lijkt me stug.

Terpstra zou een mooie zijn, als ie van zijn gezin mag.
Donner blijft, Wijn blijft.

Guusje ter Horst is in de running.

Bij de CU Rouvoet zelf, Roel Kuiper of Eimert van Middelkoop, zullen toch 2 ministersposten willen.
Doekle

Wie gaat Financiën doen denk je? Bos?
pi_44621488
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:38 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Doekle

Wie gaat Financiën doen denk je? Bos?
Bos gaat het kabinet niet in.
Wijn?
pi_44621532
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij blijft natuurlijk een draaikont.

Ik weet niet of Wijn dat kan, hij is nog wel erg jong. Je bent wel ineens de machtigste man/vrouw van het land.
pi_44621534
Ontwikkelingssamenwerking: blijft Van Ardenne
Sociale Zaken: Terpstra, Paul Depla, Guusje ter Horst
Onderwijs: Aboutaleb
Binnenlandse Zaken: Van Middelkoop, Ter Horst
Buitenlandse Zaken: Ben Bot
Justitie: Wolfsen, Donner
pi_44621590
Wie bij de CU zou de Minister voor Milieu & Energie kunnen worden? Ik heb niet zo'n verstand van CU'ers.
pi_44621599
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Wijn?
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.
pi_44621648
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk; sinds Onno Ruding is Financiën niet meer in handen geweest van de grootste coalitiepartij, en bovendien zal de PvdA deze gewichtige post hoe dan ook willen hebben om zich te doen laten gelden. Het zou heel goed kunnen zijn dat Wijn minister blijft, maar ik zou dan eerder denken aan Economische Zaken.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Tja, dan is Ferd Crone de grootste kanshebber voor Financien.
pi_44621658
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:43 schreef Genverbrander het volgende:
Wie bij de CU zou de Minister voor Milieu & Energie kunnen worden? Ik heb niet zo'n verstand van CU'ers.
Arie Slob
  donderdag 21 december 2006 @ 10:46:35 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_44621665
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:31 schreef Genverbrander het volgende:
Ik ben benieuwd wie de eerste Minister voor Milieu mag leveren. Het lijkt me mooi als de PvdA daar Diederik Samsom (voormalig Greenpeace) neerzet.
De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.
pi_44621697
quote:
Op donderdag 21 december 2006 10:46 schreef freako het volgende:

[..]

De eerste? Volgens mij is had bijna elke minister van VROM milieu in zijn/haar portefeuille, volkshuisvesting & RO gingen dan naar de staatssecretaris. Dekker en haar voorganger Kamp waren volgens mij de enigen die dit omgedraaid hebben.
Ik had begrepen dat er nu een aparte ministerpost (zonder portefeuille) voor komt.
pi_44621710
Tineke Huizinga op de post die nu Verdonk bekleed, al zul je dat ministerschap dan anders moeten noemen en bepaalde zaken uit elkaar trekken. Vreemdelingenbeleid en integratie is een onlogische combinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')