meisjequote:Op woensdag 20 december 2006 19:16 schreef multatuli het volgende:
Al bijlezend in jullie spitse discussies trof me het volgende citaat van Sigme, dat ik dus gelijk maar even in de copy buffer zette:
"
[..]
Blijkt uit het vervolg dat het arme meisje dat helemaal heeft moeten herschrijven tot een veel minder goed stuk.
Dus het lag niet geheel aan mij dat ik het niet zo heel duidelijk een verbetering vond. Hmm. Wel, geef maar vaker kritisch commentaar (allemaalquote:We zijn het duidelijk niet eens over een mooi betoog. De tweede versie vond ik saai, hield de lezer enorm aan het handje en verloor aan inzicht.
Fraai, fraaiquote:Wat ik in zeker mooi vind is het volgende citaat uit het net verschenen rapport van de WRR over 'Geloof in het publieke domein':
"Aan een hemels baldakijn waaronder op sombere dagen gezamenlijk wordt gescholen, lijkt steeds minder behoefte te bestaan. De mensen steken zo nodig hun eigen paraplu op, al doen ze dat niet zelden met velen tegelijk"
Nee, maak er eens een, de spotprentenoorlog is alweer van februari zie ik net op ned 2quote:Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef Monidique het volgende:
Het jaar 2006 in beeld, is een dergelijk topic er al?
waar·heid (de ~ (v.))quote:Op woensdag 20 december 2006 22:57 schreef sigme het volgende:
Alles is relatief. En de waarheid ligt in het midden.
quote:Poolse parlementariërs willen Jezus als koning
WARSCHAU - Een groep van 46 Poolse parlementsleden wil Jezus Christus tot koning van Polen laten uitroepen. Zij hebben daarvoor een wetsontwerp ingediend dat een dezer dagen in de volksvertegenwoordiging wordt behandeld. Dat berichtte het dagblad Rzeczpospolita woensdag.
De volksvertegenwoordigers behoren tot de conservatieve regeringspartij Orde en Rechtvaardigheid (PiS), de nationalistische Liga van Poolse Families (LPR) en de boerenpartij PSL. Zij beroepen zich op de rooms-katholieke traditie van Polen. In de republiek wordt Maria al 350 jaar als 'koningin' vereerd.
De Poolse bisschoppen zijn niet bijzonder enthousiast over het plan. "De afgevaardigden moeten zich bezighouden met wat de grondwet hun opdraagt en godsdienstige instellingen hun werk laten doen", zei bisschop Tadeusz Pieronek, doelend op de scheiding van kerk en staat. "Het behoeft geen uitleg dat Christus de koning der harten is" voegde hij eraan toe.
Ook bisschop Leszek Glodz van Warschau riep de politici op zich te bemoeien met zaken waarvan zij wél verstand hebben. Hij gaf hun bovendien advies over hoe om te gaan met religie: "Parlementariërs moeten bidden en boete doen, dat doet hun goed", zei hij.
quote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef Monidique het volgende:
Jezus als koning en Maria als koningin. Een typisch Europees vorstenhuis.
Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef multatuli het volgende:
Zo is het ook onmogelijk dat de Koning een muitende regering ontslaat op verzoek van de kamer.
Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.quote:Argento heeft even gemist dat Koning Willem II zich bekeerd heeft tot een parlementaire democratie en dat de ministers verantwoordelijk zijn voor het koninklijk handelen.
Onmogelijk omdat ons staatsrecht geen onafhankelijke positie van de Koning toelaat. De grondwet vereist ministeriele verantwoordelijkheid voor de Koning en die kan niet bestaan bij ontslag van de ministers door de koning.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onmogelijk volgens de nederlandse 'politieke adat' bedoel je.?
Onmogelijk volgens de ongeschreven regels, maar wel mogelijk omdat er geen wet is die dit verbiedt
[..]
Kun je een parlementairisme waar nauwelijks 6% van de volwassen mochten stemmen omdat ze wel rijk genoeg waren een democratie noemen. Ik noem het de dictatuur van de rijke mannen.
De Koning kan nieuwe ministers aanstellen ... dus is er weer ministeriele verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:42 schreef multatuli het volgende:
[..]
Onmogelijk omdat ons staatsrecht geen onafhankelijke positie van de Koning toelaat. De grondwet vereist ministeriele verantwoordelijkheid voor de Koning en die kan niet bestaan bij ontslag van de ministers door de koning.
Ja ..natuurlijk een vooruitgang.. weer een stapje verder naar een volwassen democratie....quote:Dat het censuskiesrecht wel heel beperkt was ben ik met je eens, maar niet eerder kon er rechtstreeks gekozen, dus toch enige vooruitgang.
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef Monidique het volgende:
Het jaar 2006 in beeld, is een dergelijk topic er al?
Jij en Sigme hebben natuurlijk beide de voorkeur voor stoffig en wollig taalgebruik.quote:Op woensdag 20 december 2006 19:16 schreef multatuli het volgende:
Al bijlezend in jullie spitse discussies trof me het volgende citaat van Sigme, dat ik dus gelijk maar even in de copy buffer zette:
"
[..]
Blijkt uit het vervolg dat het arme meisje dat helemaal heeft moeten herschrijven tot een veel minder goed stuk. We zijn het duidelijk niet eens over een mooi betoog. De tweede versie vond ik saai, hield de lezer enorm aan het handje en verloor aan inzicht. Maar verder een mooie discussie hoor.
Wat ik in zeker mooi vind is het volgende citaat uit het net verschenen rapport van de WRR over 'Geloof in het publieke domein':
"Aan een hemels baldakijn waaronder op sombere dagen gezamenlijk wordt gescholen, lijkt steeds minder behoefte te bestaan. De mensen steken zo nodig hun eigen paraplu op, al doen ze dat niet zelden met velen tegelijk"
Stoffig en wollig?!quote:Op donderdag 21 december 2006 06:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij en Sigme hebben natuurlijk beide de voorkeur voor stoffig en wollig taalgebruik.
En blijf je zoiets als persoonlijke voorkeur houden.
Ik wou er graag je visie op, hier is ook prima. Dankjewelquote:Op woensdag 20 december 2006 23:12 schreef multatuli het volgende:
Sigme, die discussie heb ik opgegeven. Argento wil blijven geloven dat het recht prevaleert boven de grondwet en de scheiding der machten. Hij ziet ze niet eens nevenschikkend. DS4 pruttelt er tussen door over zijn GP problemen.
Natuurlijk kan de rechter niet oordelen over een conflict tussen kamer en regering. Wij kennen geen constitutioneel hof, mogen wetten niet eens toetsen aan de grondwet en hebben dus duidelijk gekozen voor het primaat van de politiek, in casu de volksvertegenwoordiging boven de andere partijen in de tri partite. Zo is het ook onmogelijk dat de Koning een muitende regering ontslaat op verzoek van de kamer. Argento heeft even gemist dat Koning Willem II zich bekeerd heeft tot een parlementaire democratie en dat de ministers verantwoordelijk zijn voor het koninklijk handelen.
Reya's post is geheel correct met dien verstande dat ' De andere optie is dat je de rechterlijke macht welbewust in het politieke spel betrekt; ook die optie lijkt me weinig reeel, en des te meer omdat een politiek gemotiveerd orgaan bezwaarlijk nog tot de rechterlijke macht kan worden gerekend' correct, maar ongelukkig geformuleerd is. Het lijkt daarmee alsof het wel zou kunnen in ons huidig staatsbestel en zij weet natuurlijk ook wel dat dat niet kan. De ongelukkige formulering Is helaas koren op de molen van de juristen die snakken naar de suprematie van 'de wet'.
Boeven laten zich niet eens meer zomaar pakken. Er is geen moraal meer in deze wereldquote:Op donderdag 21 december 2006 06:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Moedige vrouw in elkaar geslagen
Juist, dat zal haar leren!
Voor het ontslag van het oude kabinet is geen minisgter verantwoordelijk geweest en dat laat onze grondwet niet toe. Precies om die reden, de inperking van de Koninklijke macht, is die grondwet geformuleerd, dus het staat niet alleen in de wet, het is ook de bedoeling van de wet.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Koning kan nieuwe ministers aanstellen ... dus is er weer ministeriele verantwoordelijkheid.
Ja..maar wat staatsrecht genoemd wordt is het geheel van wetten en ongeschreven regels.
Ik snap niet goed waar het onafhankelijk optreden van de Koning betreffende benoemen en ontslaan van de ministers verboden wordt...niet volgens een wet.
Maar wel volgens de ongeschreven regels is de Koning beperkt in toepassing ervan.(benoemen en ontslaan)
[..]
Stoffig kan zijn; ook ik houd de taal graag levend en schuw geen archaïsmes. Maar wollig? Als Sigme schrijft: 'Als je het wézen van geloof (geen bewijs benodigd) omverschoffelt, dan wordt het redelijk om alles als geloof op te vatten. Maar het blijft een vreselijke (overigens vooral bij ongelovigen en ietsisten voorkomende) miskenning van wat geloof is. ' lijkt me dat niet alleen klip en klaar, maar ook lekker vol met mening. Allemaal weggesaneerd uit de herziene versie.quote:Op donderdag 21 december 2006 06:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Jij en Sigme hebben natuurlijk beide de voorkeur voor stoffig en wollig taalgebruik.
En blijf je zoiets als persoonlijke voorkeur houden.
opzeggen, dan stuurt de NS je drie maanden later een aanbod om het voor een tientje minder te doen.quote:Op donderdag 21 december 2006 08:58 schreef sigme het volgende:
Ik zal wel weer over een week mijn jaarlijkse treinreisje maken. Ik hou al jááááren een kortingskaart aan, en als ik drie keer per jaar in de trein zit is het veel.
HEt gaat toch goed emt de economie? Waarom hebben jullie dan geen werk?quote:Op donderdag 21 december 2006 09:56 schreef sigme het volgende:
Er is nu al zolang niets te doen
Je kan altijd je baas pijpen. Goed voor je carriere.quote:Op donderdag 21 december 2006 09:56 schreef sigme het volgende:
dat alle achterstallige en niet-zo-achterstallige dingen gedaan zijn.
1 Januari is geen deadlinemoment bij jullie? Ze werken hier 's avonds en in de weekendenquote:Op donderdag 21 december 2006 09:56 schreef sigme het volgende:
Dit wordt weer een dag ouderwets surfen op kantoor. Er is nu al zolang niets te doen dat alle achterstallige en niet-zo-achterstallige dingen gedaan zijn.
Gelukkig staan er twee volstrekt zinloze vergaderingen in de agenda, dat breekt de dag wat.
Eh.. omdát het goed gaat met de economie, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
HEt gaat toch goed emt de economie? Waarom hebben jullie dan geen werk?
Joh- die baasjes bij ons hebben geen ruk (hahaquote:[..]
Je kan altijd je baas pijpen. Goed voor je carriere.![]()
Je moet je niet teveel voorstellen bij het menselijk optimum. Dat ligt enorm laag.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:22 schreef Autodidact het volgende:
Maar...kapitalisme zorgt voor de optimale allocatie van productiemiddelen. Staat in het boekje van Ayn Rand.
quote:Maar ik heb met de meeste weinig problemen en ik vind er ook niet echt veel uitermate tof. Een woord dat ik nooit zou gebruiken trouwens: tof.
Inderdaad. De winnaar van het dictee maakte nog vijf fouten in zo'n simpele tekstquote:Op donderdag 21 december 2006 10:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet je niet teveel voorstellen bij het menselijk optimum. Dat ligt enorm laag.
Om 8 uur je wekker horen te lang blijven liggen en je dan naar college haasten om er na 3 kwartier achter te komen dat het kansloos saai is is ook niet okayquote:Op donderdag 21 december 2006 10:16 schreef Silmarwen het volgende:
Om 10:00 wakker worden is niet okay.
Ik was vergeten een wekker te zetten.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om 8 uur je wekker horen te lang blijven liggen en je dan naar college haasten om er na 3 kwartier achter te komen dat het kansloos saai is is ook niet okay
Ach dat ritme is met kerst en oud en nieuw op komst toch kansloosquote:Op donderdag 21 december 2006 10:47 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik was vergeten een wekker te zetten.En ik baal ervan want ik wil weer in een ritme komen van standaard om 7 uur opstaan, maar ik bouw het wel langzaam op
Goed punt.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat ritme is met kerst en oud en nieuw op komst toch kansloos.
Ik heb er al genoegquote:Op donderdag 21 december 2006 11:02 schreef sigme het volgende:
Bovendien heb je dan voor het nieuwe jaar een echt goed voornemen.
Du_ke! Seksist!quote:Op donderdag 21 december 2006 11:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar moet een keer een echte vent op.
Je hebt er nooit teveel, en eentje die een beetje haalbaar is is altijd mooi meegenomen.quote:
Laat me raden: Verkeer & waterstaat?quote:
quote:
Zeker.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Laat me raden: Verkeer & waterstaat?
Ik begrijp daar ook echt niks van.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:08 schreef du_ke het volgende:
[..]! Nee het is meer dat het politiek correcte een vrouw op V&W me een beetje tegenstaat.
Ik doe enkel aan haalbare voornemens, of misschien ligt het anders. Als ik mij iets voorneem doe ik het ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt er nooit teveel, en eentje die een beetje haalbaar is is altijd mooi meegenomen.
Ja, maar dat debat begint pas over ongeveer 20 jaar.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Moeten Polen eigenlijk inburgeren? Want ik erger me in grote mate aan hun slechte Nederlands. Sterker nog, in de meeste gevallen praten ze gewoon duits en geen Nederlands.
Kijk als ze echt capabel zijn, geen probleem maar een excuustruus als Netelenbos, Jorritsma of wie dan ook hoeft van mij echt nietquote:Op donderdag 21 december 2006 11:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik begrijp daar ook echt niks van.
Zolang men denkt dat ze hier alleen zijn om te werken nietquote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Moeten Polen eigenlijk inburgeren? Want ik erger me in grote mate aan hun slechte Nederlands. Sterker nog, in de meeste gevallen praten ze gewoon duits en geen Nederlands.
Haat jij Jezus dan? Jij haat Jezus!quote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Je maakt me dan wel nieuwsgierig naar een lijst voornemens. Als je gewoonlijk doet wat je je voorneemt, en je hebt zat voornemens, is er dan zoveel haalbaar wat je nog niet gehaald hebt?quote:Op donderdag 21 december 2006 11:12 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik doe enkel aan haalbare voornemens, of misschien ligt het anders. Als ik mij iets voorneem doe ik het ook.
Nee, want Polen zijn nette gastarbeiders: ze arbeiden en rotten daarna weer op.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Leve de EUquote:Op donderdag 21 december 2006 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien, betalen ze ook geen wegenbelasting hier. Terwijl als ik in de file sta toch een grote hoeveelheid poolse auto's zie. Hetzelfde geldt voor zaken als APK e.d. Misschien moet Nederland toch overstappen naar een TOL systeem, betalen op basis van gebruik.
Denkt men nuquote:Op donderdag 21 december 2006 11:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, want Polen zijn nette gastarbeiders: ze arbeiden en rotten daarna weer op.
Goede economie = meer geld = meer investeringen in software = meer werk voor Sigme?quote:Op donderdag 21 december 2006 10:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh.. omdát het goed gaat met de economie, bijvoorbeeld?
HEb je wel wat te doen vandaag. Maar de directeur mag ook hoor.quote:Op donderdag 21 december 2006 10:29 schreef sigme het volgende:
Joh- die baasjes bij ons hebben geen ruk (haha) te zeggen. Dus dat zet geen zoden aan de dijk.
Ik ken een aantal Nederlandse bedrijven die maar al te graag naar Polen gaan (veel goedkoper).....over twintig jaar zijn Nederlanders de zondebok in Polen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Denkt men nu.
Echter de eerste Poolse kerken worden al gesticht in het Limburg van gekke Geertje. Dus ik zie een mooei zondebok voor over 20 jaar.
Goede economie = meer geld = meer investeringen in software = meer tijd om eens langzaam een dure halfbakken applicatie in elkaar te flanzen.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Goede economie = meer geld = meer investeringen in software = meer werk voor Sigme?
Och ja, maar als het me om de vermaakswaarde mijnerzijds gaat heb ik niks aan de baas of de directeur. Voor bezigheidstherapie heb ik die ook niet nodig. Nee, ik zie de toegevoegde waarde van je pijpvoorstel niet zoquote:[..]
HEb je wel wat te doen vandaag. Maar de directeur mag ook hoor.
Laten we allemaal Duits gaan spreken, dat verbroedert Polen met Nederlanders!quote:Op donderdag 21 december 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
Nu we het toch over bevolkingsgroepen hebben, wat zijn Duitsers lieve mensen.
Nederlands, Drents, en Gronings.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:31 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij zouden we van Europa wel een drietalencontinent kunnen maken.
Nee, zegt me niksquote:Op donderdag 21 december 2006 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
Iemand de film Babel gezien?
Dit is hun barak:quote:Op donderdag 21 december 2006 11:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Of de Belgen veroveren heel Europa met hun superleger.
Ik heb al velen doelen behaald in mijn leven. Ik ben gewoon bijzonder ambitieus.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Je maakt me dan wel nieuwsgierig naar een lijst voornemens. Als je gewoonlijk doet wat je je voorneemt, en je hebt zat voornemens, is er dan zoveel haalbaar wat je nog niet gehaald hebt?
Joh - iets moet minstens een halve eeuw oud zijn, om bij mij op het lijstje te komenquote:
Moet je zondag maar eens naar de V&D gaan, je waant je in Polskiquote:Op donderdag 21 december 2006 11:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, want Polen zijn nette gastarbeiders: ze arbeiden en rotten daarna weer op.
Nou het schijnt dus juist niet zo'n standaard thriller/hollywood blockbuster te zijn.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:06 schreef sigme het volgende:
Bij nader inzien.. Brad Pitt? Het is een hollywood blockbuster zo te zien, en nog thriller ook. Nee, niks voor mij. Dan maar een barbaar. Berber.
Zondag is de V&D dichtquote:Op donderdag 21 december 2006 12:04 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Moet je zondag maar eens naar de V&D gaan, je waant je in Polski
Punten voor onze (roodzwarte? roodwitte?) Fok!Turkquote:
In een stad niet, althans niet in Amsterdam. Hier wordt God nog een beetje vrijgelatenquote:
Bij mijn vorige reis moesten drie ingeënte medereizigers toch terug nadat ze ziek werden van Malaria. Ge zijt gewaarschuwdquote:Op donderdag 21 december 2006 12:16 schreef problematiQue het volgende:
typisch een gevalletje van net even te laat.
net inentingen gehaald, mag nog maar liefst 3 keer terugkomen. Maar dan kan geen enkele mug in dat hele continent mij iets maken, of de kans is in ieder geval heel klein. Nu, band plakken en m'n hoofd laten ontbossen bij de kapper. wat nou vrije dag?
Ik hoop dan maar dat de inentingen in jouw geval meer nodig zijn dan wat een GG&GD-dame mij probeerde wijs te maken over Namibië.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:16 schreef problematiQue het volgende:
typisch een gevalletje van net even te laat.
net inentingen gehaald, mag nog maar liefst 3 keer terugkomen. Maar dan kan geen enkele mug in dat hele continent mij iets maken, of de kans is in ieder geval heel klein. Nu, band plakken en m'n hoofd laten ontbossen bij de kapper. wat nou vrije dag?
quote:In Beer Tycoon you build, staff and manage your very own brewery. Invent new beer recipes from dozens of available ingredients, set them into production, create market leading brands and distribute them to your customers.
Hier in Stad hebben we god stevig aangegord.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
In een stad niet, althans niet in Amsterdam. Hier wordt God nog een beetje vrijgelaten
Nee, enkel inkorten. Het begint irritant voor m'n ogen te hangen. Ik ga eens per half jaar naar de kapper, laat er een stuk afhalen en dan groeit het weer vrolijk verder.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoop dan maar dat de inentingen in jouw geval meer nodig zijn dan wat een GG&GD-dame mij probeerde wijs te maken over Namibië.
Ga je al dat mooie haar eraf halen?
Ja er is altijd een risico. Maar malaria daar kun je vrij veel zelf aan doen, is mij verteld. Klamboe, anti-muggen vloeistofjes enzo. Bovendien krijg ik pilletjes mee.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Bij mijn vorige reis moesten drie ingeënte medereizigers toch terug nadat ze ziek werden van Malaria. Ge zijt gewaarschuwd.
Zijn ze nu ook al aan de slag als slotenmakers?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet voor Polen, die maken de deuren wel even open hoor.
quote:Op donderdag 21 december 2006 12:30 schreef problematiQue het volgende:
De Publieke Omroep moet multicultureler
wat een reacties
Ik ga maar eens naar huis. Niks meer te doen hier...quote:Op donderdag 21 december 2006 @ 10:49 schreef R@b het volgende:
[..]
Gewoon lekker vertrekken naar een allochtonenland dan. Hoef je je niet te ergeren.
Verder is wel duidelijk dat de multiculturele samenleving goed- of kwaadschiks door de strot van de Nederlanders moet worden geduwd.
Is dat nog van die smerige troep?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja er is altijd een risico. Maar malaria daar kun je vrij veel zelf aan doen, is mij verteld. Klamboe, anti-muggen vloeistofjes enzo. Bovendien krijg ik pilletjes mee.
Aangegord wat een woordquote:Op donderdag 21 december 2006 12:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier in Stad hebben we god stevig aangegord.
hippiequote:Op donderdag 21 december 2006 12:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee, enkel inkorten. Het begint irritant voor m'n ogen te hangen. Ik ga eens per half jaar naar de kapper, laat er een stuk afhalen en dan groeit het weer vrolijk verder.
Een keer per half jaar? IJdeltuit!quote:Op donderdag 21 december 2006 12:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Nee, enkel inkorten. Het begint irritant voor m'n ogen te hangen. Ik ga eens per half jaar naar de kapper, laat er een stuk afhalen en dan groeit het weer vrolijk verder.
Stoffig he? Maar niet wollig.quote:
ook wel een beetje wollig hoor naar mijn idee.quote:
gewoon "Opsporing Verzocht" vaker uitzenden, als het tenminste nog bestaat.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:30 schreef problematiQue het volgende:
wat een reacties
geen ideequote:Op donderdag 21 december 2006 12:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Is dat nog van die smerige troep?. Ik ben daar een paar keer van over m'n nek gegaan.
quote:Enkele voorbeelden in zinnen
Management heeft zojuist een inventarisatie afgerond van de onderwerpen die onderdeel uitmaken van het stappenplan, en dient te worden geprezen voor de zorgvuldige wijze waarop zij haar taak binnen de gestelde termijn gestalte heeft gegeven.
Gezamenlijk hebben beide partijen nu besloten in de komende maanden een discussie op te starten met het doel om een duidelijke visie van het bedrijf op de marktbare risico's te formuleren en vast te stellen welke maatregelen daarvan het gevolg kunnen zijn.
Er is inhoudelijk gediscussieerd over de concepttekst, waarbij de diverse op- en aanmerkingen die voorafgingen aan de instemmingsaanvraag, meteen werden verwerkt.
Er zullen misschien nog enkele surplusverklaringen moeten plaatsvinden, die grotendeels intern kunnen worden opgelost; dit neemt niet weg dat er op unit-niveau maatregelen nodig zullen zijn om het aantal medewerkers te reduceren, zodat de business weer profitable kan groeien.
Daarom presenteren wij een intern marketingplan, door program-managers ontwikkeld, dat in kaart brengt wat de bestaande opportunities zijn, hoe bestaande klanten beschermd dienen te worden en hoe aandacht te geven aan de ontwikkeling van nieuwe services.
Centraal staat het elimineren van gaten in de processen, waarvan de subprocessen inmiddels in kaart zijn gebracht en de owners zijn aangewezen, opdat wij met systematische verbeteringen de operationele performance kunnen beheersen en de customer satisfaction effectiever kunnen meten.
Het break-even point van het absolute kostenniveau is te hoog, waardoor een aantal tools en activiteiten van start moeten gaan. Key is daarbij het krijgen van inzicht in de kwaliteit van het overlegklimaat en zonodig werken aan de verbetering daarvan.
De conferentie heeft tot doel een proces te creëren waarmee voor het intern overleg én voor het overleg met management de veranderingen in de komende periode het hoofd kunnen worden geboden.
De bedoeling van het re-engineeren van fulfilment-processen is dat eerst het huidige proces wordt onderzocht. Vervolgens wordt aangegeven waar en hoe verbeteringen kunnen worden aangebracht. De bestaande manier van werken kan immers onmogelijk dezelfde zijn wanneer al het andere in onze omgeving verandert.
Voor de aansturing van het project bestaat commitment van de topleiding en de verantwoordelijkheid ligt bij de line-managers; de activiteiten van het project worden afgestemd op de cultuur en de mogelijkheden per divisie.
Een belangrijke doelstelling van onze groep was het bieden van één ingang naar ondersteuning bij het verkooptraject voor een nieuwe infrastructuur, zodat wij bedrijfsbreed marktgerichte structuren en methodieken kunnen implementeren.
Er is voortvarend gewerkt aan de voorbereiding voor een nieuwe wijze van omgaan met arbeidsvoorwaarden. Voorts werd de planvorming ontwikkeld voor een verschuiving van taken. Dit traject werd gedurende het jaar grotendeels gerealiseerd, zodat wij verder vorm kunnen geven aan de invulling van het veranderingsproces en besluitvorming kunnen realiseren.
We hebben een visie ontwikkeld en momenteel is de projectgroep hard aan de slag de argumenten voor deze visie te verzamelen; geheel volgens de inspraakregelingen kunnen bewoners een bijdrage leveren aan deze argumentatie; hun standpunten zullen worden meegenomen in de discussie en zullen meewegen in het eindrapport van de projectgroep.
Politiek:
- 'om te komen tot'
- 'het kan niet zo zijn dat'
- 'een aanzet geven tot een vruchtbaar begin'
- 'duurzame dialoog aangaan'
- 'keuzes maken'
Enkele voorbeelden in zinnen
We moeten keuzes maken, keuzes als het gaat om werkgelegenheid, keuzes als het gaat om de verdeling van geld in deze maatschappij, keuzes als het gaat om milieu. (Welke keuzes dan?)
Eerst en vooral moeten we werken aan de toekomst van onze kinderen, ons bewust zijn van de problemen aan de onderkant van de samenleving, meeleven met het gevoel van onveiligheid van onze oudste medeburgers, weten waarvoor we in deze 21e eeuw staan. (Waarvoor dan?)
meneer burgert al aardig inquote:Op donderdag 21 december 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
KUTMEEUWEN OPZOUTEN! GISTER DE HELE TIJD ROT LOPEN POETSEN, KOMEN JULLIE DE BOEL WEER ONDERSCHIJTEN!
quote:Op donderdag 21 december 2006 12:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
gewoon "Opsporing Verzocht" vaker uitzenden, als het tenminste nog bestaat.
Guttegut. Mannen en vlekjes op hun autoquote:Op donderdag 21 december 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
KUTMEEUWEN OPZOUTEN! GISTER DE HELE TIJD ROT LOPEN POETSEN, KOMEN JULLIE DE BOEL WEER ONDERSCHIJTEN!
Wat een onzin. Waarom moet een gastheer zich aan zijn gasten aanpassen? Als het je niet bevalt, ga je toch weg?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Om te komen tot de conclusie dat we keuzes moeten maken, kan het niet zo zijn dat we een duurzame dialoog aangaan met moslimhaters, zij moeten eerst een aanzet geven tot een vruchtbaar begin.
Goed voor de mussen.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:47 schreef Napalm het volgende:
ik ga zo weer eens wat broodkruimels uitstroooien op de parkeerplaats...
Maximale wij-zij fixatie.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Om te komen tot de conclusie dat we keuzes moeten maken, kan het niet zo zijn dat we een duurzame dialoog aangaan met moslimhaters, zij moeten eerst een aanzet geven tot een vruchtbaar begin.
Heb ik medelijden met je?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom niet?quote:Op donderdag 21 december 2006 12:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb ik medelijden met je?
Even denken.... Nee.
Poetsen is goed voor jequote:
nu ook @ forumquote:Op donderdag 21 december 2006 12:30 schreef problematiQue het volgende:
wat een reacties
Nou ik ken ook Polen die geen Duits en Engels spreken. Maar met veel handen en voeten werk weten ze toch wat ze moeten doen. Dit is met name problematisch voor de wat oudere generatie.quote:Op donderdag 21 december 2006 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb nog eens een blauwe maandag bedrijfskundige informatica aan de de HTS gedaan.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Het schrijven van dergelijke teksten is zo ongeveer de kern van mijn studie![]()
ze hebben je grapje gestolenquote:Op donderdag 21 december 2006 12:43 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
gewoon "Opsporing Verzocht" vaker uitzenden, als het tenminste nog bestaat.
Gelukkig beheersen geboren Nederlanders hun moerstaal in woord en geschrift tot in de puntjes.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou ik ken ook Polen die geen Duits en Engels spreken. Maar met veel handen en voeten werk weten ze toch wat ze moeten doen. Dit is met name problematisch voor de wat oudere generatie.
Er zijn uitzonderingen,
1 Pool op mijn werk spreekt fantastisch Duits alleen hij spreekt zo snel dat het bijna niet te volgen is.
En een pools meisje is een ware taal virtuoos, spreek 7 talen zonder te hakkelen. Ze heeft wel cup DD, terwijl ze zelf slechts 160 cm groot is. Terwijl ze toch een mager postuur heeft. Zij wordt ook ingezet om arbeidskrachten te opleiden die wij zogenaamd niet kunnen aansturen.
- Ja ook delegeren is een kunst -
Dat doet er niet toe Sigme. Begrijp dat dan!quote:Op donderdag 21 december 2006 13:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig beheersen geboren Nederlanders hun moerstaal in woord en geschrift tot in de puntjes.
Een onderzoeksbegeleider heeft mijn tekwsten ooit eens beoordeeld als poëtischquote:Op donderdag 21 december 2006 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb nog eens een blauwe maandag bedrijfskundige informatica aan de de HTS gedaan.
Ook daarvan kan gezegd worden dat het in zijn algemeenheid als raadzaam moest worden gesteld dat de uitwerking van zogeheten 'cases' (praktijkvoorbeelden die moeten worden uitgewerkt alsof de student dit voorbeeld zelf in werkelijkheid trof) niet wijdlopend en pompeus genoeg kon zijn.
dat herrinert mij aan een TV uitzending waarin een voorstander van het verplicht leren van het volkslied aan allochtonen zelf niet eens verder kwam dan 4 regels. Prachtige TVquote:Op donderdag 21 december 2006 13:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig beheersen geboren Nederlanders hun moerstaal in woord en geschrift tot in de puntjes.
Legendarischquote:Op donderdag 21 december 2006 13:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
dat herrinert mij aan een TV uitzending waarin een voorstander van het verplicht leren van het volkslied aan allochtonen zelf niet eens verder kwam dan 4 regels. Prachtige TV
Sterkte. Je kan het dan vast goed met MrX vinden.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn auto is mijn leven, en nee ik ben niet materialistisch.
die heb ik ook al best lang niet meer gezien, of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sterkte. Je kan het dan vast goed met MrX vinden.
Ik ben traag van begrip, Mutant. Dat weet je toch langzamerhand wel?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe Sigme. Begrijp dat dan!
Is dat een dreigement!quote:Op donderdag 21 december 2006 13:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sterkte. Je kan het dan vast goed met MrX vinden.
Verdonk was grundlichheid ten top.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
die heb ik ook al best lang niet meer gezien, of ligt dat aan mij?
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Een onderzoeksbegeleider heeft mijn tekwsten ooit eens beoordeeld als poëtisch![]()
is dan ook een erg voorspelbaar grapjequote:Op donderdag 21 december 2006 12:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ze hebben je grapje gestolen
[afbeelding]
Ik leef met je mee. Autopoetsen zuigt, daarom hebben we hem gisteren even door de wasstraat gereden. Door dit klote weer is de auto constant vies en we hebben een goudkleurige xc70 dus je ziet alles er nogal op. De s40 was donkerblauw, dat was helemaal erg.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, al een tijd niet gesignaleerd hier. Druk met de laatste loodjes HBO, denk ik.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:06 schreef problematiQue het volgende:
[..]
die heb ik ook al best lang niet meer gezien, of ligt dat aan mij?
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Verdonk was grundlichheid ten top.
Verkapte "Kijk mij eens een grote, dure auto rijden en jij met je Opel Astra/VW Golf lekker niet" reactiequote:Op donderdag 21 december 2006 13:08 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
blabla een goudkleurige xc70 blabla
Het zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat er ook bacteriën zijn die goed gedijen op een overmaat aan voedsel.quote:AMSTERDAM - Bacteriën in de darmen zouden weleens een belangrijke rol kunnen spelen bij dik worden, bij het toenemen van het lichaamsgewicht. Dat suggereren Amerikaanse onderzoekers van Washington University School of Medicine in St Louis in Nature van vandaag.
Ze ontdekten dat de bacteriesamenstelling in de darmen van obese muizen en mensen anders is dan bij slanke mensen. In de darmen zitten triljoenen bacteriën, die een handje helpen bij de afbraak van voedsel. Twee goedaardige bacteriestammen - Bacteroidetes en Firmicutes - overheersen.
Dikkers hebben minder Bacteroidetes-types en juist meer Firmicutes-bacteriën in de darmen, in vergelijking met slanke muizen en mensen, analyseerden de Amerikaanse genetici.
Ook ontdekten ze dat de bacterieverhouding bij 12 obese mensen veranderde toen ze een jaar op een laagcalorisch dieet stonden. Naarmate ze lichter werden, nam het aantal Bacteroidetes-types toe.
De exacte betekenis van de vondst is onduidelijk, stellen de onderzoekers. Het zou kunnen betekenen dat mensen niet alleen dik worden door teveel te eten. Ook hun bacteriehuishouding, de manier waarop voedsel wordt verteerd, zou een belangrijke rol kunnen spelen.
Ik vind dat eigenlijk ook maar raar. Het ontkennen van de holocaust is dus strafbaar. Wat is daar het nut van? Als iemand dat wilt ontkennen moet hij dat toch zelfweten. Ontkennen van de holocaust van kwetsend zijn, ontkennen van God ook.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
Oostenrijk zet holocaustontkenner land uit
Lang leve de vrijheid van meningsuiting.
Nou troost je, we hebben maar één auto en die is van Knut. Ik heb er geen. Maakt dat je wat minder jaloers.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Verkapte "Kijk mij eens een grote, dure auto rijden en jij met je Opel Astra/VW Golf lekker niet" reactie
![]()
En ze verstuurt kerstkaartjes. Hoe makkelijk kan iemand zich profilerenquote:Op donderdag 21 december 2006 13:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Verkapte "Kijk mij eens een grote, dure auto rijden en jij met je Opel Astra/VW Golf lekker niet" reactie
![]()
Eén van de grove tegenstrijdigheden zou ik hiermee bewezen achten..quote:ROME - Een spierdystrofiepatiënt die centraal stond in het euthanasiedebat in Italië, is donderdag overleden.
Deskundigen van het ministerie van Volksgezondheid oordeelden woensdag nog dat de 60-jarige Piergiorgio Welby kunstmatig in leven moest worden gehouden, omdat hij niet op sterven zou liggen. De beademingsapparatuur zou geen overmatige zorg betekenen.
Welby lag al sinds 1997 aan apparaten die zijn leven moesten rekken en kon uiteindelijk alleen nog zijn ogen bewegen. Hij verzocht in september in een open brief aan de Italiaanse president Giorgio Napolitano om te mogen sterven. Daarmee ontbrandde in het overwegend katholieke Italië een euthanasiedebat.
Openbaar aanklagers in Rome vochten dinsdag de weigering van een rechtbank om Welby te laten sterven aan, omdat dat vonnis ‘grove tegenstrijdigheden’ zou bevatten.
Astra/Golfquote:Op donderdag 21 december 2006 13:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
![]()
Ik denk iets van bureaucraat.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:08 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Wat word je roeping eigenlijk, als je later groot bent?
Met een Volvo maak je me niet jaloers hoor. Met een Audi Q7 || >= A6 echter........quote:Op donderdag 21 december 2006 13:16 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou troost je, we hebben maar één auto en die is van Knut. Ik heb er geen. Maakt dat je wat minder jaloers.
Ik verstuur kerstkaartjes, ik hou van tuinieren, ik borduur, studeren is mijn hobby, ik zal geen spijkerbroek dragen, maar wel pantalons, blousejes en ik heb altijd een knotje in mijn haar, draag zelden sieraden, luister graag naar klassieke muziek en wat kunnen we nog meer bedenken wat voor truttige/bekakte/burgerlijke dingen ik doe.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ze verstuurt kerstkaartjes. Hoe makkelijk kan iemand zich profileren.
Op zondagmiddag gezellig met z'n tweetjes een cake bakkenquote:Op donderdag 21 december 2006 13:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik verstuur kerstkaartjes, ik hou van tuinieren, ik borduur, studeren is mijn hobby, ik zal geen spijkerbroek dragen, maar wel pantalons, blousejes en ik heb altijd een knotje in mijn haar, draag zelden sieraden, luister graag naar klassieke muziek en wat kunnen we nog meer bedenken wat voor truttige/bekakte/burgerlijke dingen ik doe.
Die is ook wel aardig. Jammer dat er altijd van die omhoog gevallen voetballertjes en geblondeerde lecohookers inrijden. Zonde van het merk, halt het echt neer.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Met een Volvo maak je me niet jaloers hoor. Met een Audi Q7 || >= A6 echter........![]()
Wat liefquote:Op donderdag 21 december 2006 13:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik verstuur kerstkaartjes, ik hou van tuinieren, ik borduur, studeren is mijn hobby, ik zal geen spijkerbroek dragen, maar wel pantalons, blousejes en ik heb altijd een knotje in mijn haar, draag zelden sieraden, luister graag naar klassieke muziek en wat kunnen we nog meer bedenken wat voor truttige/bekakte/burgerlijke dingen ik doe.
Ja enig! O, en koken voor veel mensen vind ik ook zo leuk. Lekker shoppen bj de Ikea of de Trendhopper en de gordijnen elk jaar een andere kleur.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op zondagmiddag gezellig met z'n tweetjes een cake bakken.
En dat te bedenken dat mijn moeder gothic is en mijn vader een hippie. Kinderen zetten zich blijkbaar altijd af tegen de ouders, alleen zijn het meestal de ouders die zijn zoals ik en de kinderen die zijn zoals mijn ouders.quote:
Ik verwacht dan kleine Kafkaiaanse publicaties van je. Om geestelijk gezond te blijven.quote:
Gezien hoe je vroeger was zou ik eerder denken aan het verstrijken van de jarenquote:Op donderdag 21 december 2006 13:23 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat mijn moeder gothic is en mijn vader een hippie. Kinderen zetten zich blijkbaar altijd af tegen de ouders, alleen zijn het meestal de ouders die zijn zoals ik en de kinderen die zijn zoals mijn ouders.
Ik denk dat jij dat heel goed hebt gezien.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Gezien hoe je vroeger was zou ik eerder denken aan het verstrijken van de jaren![]()
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:25 schreef GI het volgende:
Ik heb gewoon een erg burgelijke invloed denk ik. Ofzo.
brrrrrrrquote:Op donderdag 21 december 2006 13:19 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Niet echtquote:Op donderdag 21 december 2006 13:25 schreef sigme het volgende:
Ik maak de gordijnen zelf. Maar dat verbaast zeker niemand.
Waar?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:30 schreef Monidique het volgende:
Midden januari mag ik beginnen...
Goede zaak!quote:Op donderdag 21 december 2006 13:30 schreef Monidique het volgende:
Bij jou verbaast me niet snel ietsquote:Op donderdag 21 december 2006 13:25 schreef sigme het volgende:
Ik maak de gordijnen zelf. Maar dat verbaast zeker niemand.
Bij mijn nieuwe baan, waar ik eerst een half jaar opgeleid word en daarna als ik het goed doe een vast contract krijg.quote:
kLowJow 4:56?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Eenieder valt vroeg of laat ten prooi aan de kleinburgerlijkheid die hij vervloekt..
Ah, klinkt goedquote:Op donderdag 21 december 2006 13:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bij mijn nieuwe baan, waar ik eerst een half jaar opgeleid word en daarna als ik het goed doe een vast contract krijg.
Als ik 80 ben zal ik wel weer kinderliedjes gaan zingen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Eenieder valt vroeg of laat ten prooi aan de kleinburgerlijkheid die hij vervloekt..
Wee de overwonnenen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef kLowJow het volgende:
You can run...quote:Op donderdag 21 december 2006 13:36 schreef sigme het volgende:
Ik doe niet aan kerstkaartjes, ik heb een moestuin met bieten en aardappels en wortels, ik naai vloekend gordijnen, ben slecht opgeleid en doe kennis op via fok!, ik draag liever geen spijkerbroek, bij voorkeur korte rokjes en alles in principe zwart, mijn haar zit zoals het zit en aan make-up doe ik niet, draag sinds eeuwen 2 ringen en in 1 oor vijf oorbelletjes (altijd dezelfde), luister naar klassieke muziek maar alleen omdat er zoveel rotzooi in mijn hoofd zit en wat kunnen we nog meer bedenken wat voor alternatieve / wereldvreemde / archaïsche dingen ik doe.
Deels niet deels wel. Aan de nickname Knut is nogal wat vastgekoppeld en aan deze Nickname amper. Er is makkelijk achter te komen als je op FOK! bekend bent. Maar voor de "achter het scherm meekijker" is in eerste oogopslag niet duidelijk dat ik Knut ben.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar ze niet mogen weten dat jij Knut bent?
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bij mijn nieuwe baan, waar ik eerst een half jaar opgeleid word en daarna als ik het goed doe een vast contract krijg.
Ik zou zeggen dat het het verschil is tussen drinken op een lege maag, of drinken met een bodempje.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
![]()
Ik neem aan dat je weet dat het leven d'r niet leuker of beter van wordt.
Iedereen?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:33 schreef kLowJow het volgende:
Had je ook een wurgkoordje gekregen bij wijze van kerstpakket?quote:
Verstoppen zal d'r wel niet inzitten he?quote:
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Iedereen?
Nee, een enkele enclave biedt dapper weerstand..
Ik ben extern. Er hangen hier verschillende wurgkoordjes om me heen met verdwaasde collega's. Ze zijn pas sinds juni in dienst hier. (Outsourcing) en ze hadden er toch iets meer van verwacht. De link naar nieuwsbeeld van telegraaf die jij vast ook al gezien zal hebben doet sommige denken aan solliciteren.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Had je ook een wurgkoordje gekregen bij wijze van kerstpakket?
Ik geef toe, de lamlendigheid die je snel te pakken krijgt als je geen daginvulling hebt, heb ik voor veel mensen funest zien uitpakken.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:45 schreef Monidique het volgende:
Maar ik heb wel ervaren dat een leuke, vaste baan het voor mij wel beter maakt. Ik heb daar kennelijk gewoon een soort behoefte aan.
Hihi, bij jou hangen er collega's aan?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:48 schreef GI het volgende:
[..]
Ik ben extern. Er hangen hier verschillende wurgkoordjes om me heen met verdwaasde collega's.
Wat ik zo raar vind, álle Atos medewerkers werken altijd tússen concullega's. Dan doe je zoiets stupides toch niet, als werkgever? We hebben hier bijna iedere dag een overloper..quote:Ze zijn pas sinds juni in dienst hier. (Outsourcing) en ze hadden er toch iets meer van verwacht. De link naar nieuwsbeeld van telegraaf die jij vast ook al gezien zal hebben doet sommige denken aan solliciteren.
Ach laiverd, tegen de tijd dat je oud en wijs bent ga je dood. Denk ik. Maar ik ben niet oud & wijs genoeg om het zeker te weten.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:51 schreef Monidique het volgende:
Het is allemaal een leerproces, hè. Ik ben er ook pas maar achter dat het helemaal niet gaat om een papiertje van de universiteit...
Dat zal dan wel...quote:Op donderdag 21 december 2006 13:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach laiverd, tegen de tijd dat je oud en wijs bent ga je dood. Denk ik. Maar ik ben niet oud & wijs genoeg om het zeker te weten.
Er zijn hier nog niet echt overlopers. Iedereen hier is als team overgenomen bij een groot bedrijf vandaan. Het andere bedrijf is dermate groot dat het bijna een overheidsinstelling is qua logheid en qua voldoening uit je werk. Dat gecombineerd met een compleet gebrek aan waardering in zijn algemeenheid zorgt er nogal eens voor dat ze hier al blij zijn omdat de laptop die ze krijgen niet 2 jaar oud is.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Hihi, bij jou hangen er collega's aan?
Hier hebben we geen bevestigingspunten.
[..]
Wat ik zo raar vind, álle Atos medewerkers werken altijd tússen concullega's. Dan doe je zoiets stupides toch niet, als werkgever? We hebben hier bijna iedere dag een overloper..
Hier is de club ook afkomstig van een overgenomen bedrijf (zelfstandig onderdeel van KPN afkomstig). Niet heel groot, 100 man. En na een jaar echt Atos te zijn loopt het rap leeg.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:59 schreef GI het volgende:
[..]
Er zijn hier nog niet echt overlopers. Iedereen hier is als team overgenomen bij een groot bedrijf vandaan. Het andere bedrijf is dermate groot dat het bijna een overheidsinstelling is qua logheid en qua voldoening uit je werk. Dat gecombineerd met een compleet gebrek aan waardering in zijn algemeenheid zorgt er nogal eens voor dat ze hier al blij zijn omdat de laptop die ze krijgen niet 2 jaar oud is.
Secundaire voorwaarden en waardering voor werk is ze nog onbekend. Als ik er dan als externe tussendoor wandel met mijn dure leasebak (Hier krijgen ze geeneens een fiets van de zaak) en mooie kerstpakket dan beginnen ze te beseffen dat het allemaal ook anders kan.
Ik snap ook niet dat Atos zich zo laat pakken. Maar schijnbaar doen ze het al jaren...
Hier worden we per 1-1 ook wat meer in de organisatie getransitioneerd. Ook hier blijft een klein clubje over in (een? de?) SDMC. (Ik verdiep me nooit in organisatiestructuren). Ik kom bij de grote poot die BAS heet (of zo).quote:Op donderdag 21 december 2006 14:10 schreef GI het volgende:
Hier is het een erg klein team. Mannetje of 20 bij de vliegende witte zwaan vandaan. Eigen SDMC zoals het heet
BAS, das gewoon de echte detachering. SDMC is een service center idee.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier worden we per 1-1 ook wat meer in de organisatie getransitioneerd. Ook hier blijft een klein clubje over in (een? de?) SDMC. (Ik verdiep me nooit in organisatiestructuren). Ik kom bij de grote poot die BAS heet (of zo).
Echte detachering, maar wij worden niet gedetacheerd, we blijven gewoon bij die SDMC'ers, ons met ons eigen applicatietje bezig houden. Of niet bezig houden, dat is maar hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:37 schreef GI het volgende:
[..]
BAS, das gewoon de echte detachering. SDMC is een service center idee.
Tenminste, zover ik het begrepen heb
KirmiziBeyazquote:
Ja ik ben bouwerquote:Op donderdag 21 december 2006 14:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Echte detachering, maar wij worden niet gedetacheerd, we blijven gewoon bij die SDMC'ers, ons met ons eigen applicatietje bezig houden. Of niet bezig houden, dat is maar hoe je het bekijkt.
Jij bent bouwer, nietwaar? Ik ben tester.
Ik heb géén idee.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:50 schreef kLowJow het volgende:
Wat was hier ook alweer de oorzaak van? [POL-SC 636] Drop of Donner
Aha. Wij en Zij.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Wist niet eens dat het zo wasquote:Op donderdag 21 december 2006 14:50 schreef kLowJow het volgende:
Oh?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:51 schreef Monidique het volgende:
Het is allemaal een leerproces, hè. Ik ben er ook pas maar achter dat het helemaal niet gaat om een papiertje van de universiteit...
Met mijn contract kunnen ze mij niet detacheren.Ze kunnen me een wijziging van arbeidsvoorwaarden aanbieden (of ontslaan als er geen werk meer is hier).quote:Op donderdag 21 december 2006 14:51 schreef GI het volgende:
[..]
Ja ik ben bouwer. Maar BAS is verantwoordelijk voor de detachering. Als je dan bij je eigen club blijft is dat alleen op papier geregeld. Zal wel met het contract te maken hebben.
Ah minder lieve onthullingen van OllieA over Lucidaquote:Op donderdag 21 december 2006 14:50 schreef kLowJow het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 december 2006 13:30 schreef Monidique het volgende:
Je hoeft het er niet mee eens te zijn.quote:Op donderdag 21 december 2006 07:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Stoffig en wollig?!
Als je mijn archaïsmen stoffig vindt, alla, maar als je denkt dat mijn teksten wollig zijn dan heb je nog nooit wollig taalgebruik gezien of gehoord.
De vergadering is afgelast.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:02 schreef multatuli het volgende:
Ik zou nog liever op zondagmiddag cake's bakken dan in de organisatie getransitioneerd worden.
Burgerlijk of bureaucratie, pek of veren?
Heb je het mij wel eens ergens mee eens zien zijn?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je hoeft het er niet mee eens te zijn.
quote:
quote:
Er zijn wel overeenkomsten hoorquote:Op donderdag 21 december 2006 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
Tja ik kan onmogelijk geassocieerd worden met moslim-haters. Dus dan is het idd een wij-zij.
Je zou kunnen denken aan Lichtenstein, zo klein dat meerdere culturen niet echt passenquote:Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand een land opnoemen waar een mono-cultuur heerst. Volgens mij is er geen enkel land ter wereld mono-cultureel. Misschien Noord-Korea dan...
Oh ja.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah minder lieve onthullingen van OllieA over Lucida.
Volgens de nieuwste berichten is dat wel het streven van Australie. Een blank en christelijk land. De natte droom van 'bepaalde' users. Ik noem ze voor het gemak 'potentielen'quote:Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand een land opnoemen waar een mono-cultuur heerst. Volgens mij is er geen enkel land ter wereld mono-cultureel. Misschien Noord-Korea dan...
Ijsland is dacht ik vrijwel mono-cultureel.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
En het gaat ze nog lukken ook, ervaringe hebben ze al zat na het uitroeien van de aboriginals en hun cultuur.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Volgens de nieuwste berichten is dat wel het streven van Australie. Een blank en christelijk land. De natte droom van 'bepaalde' users. Ik noem ze voor het gemak 'potentielen'
Mwahquote:Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ijsland is dacht ik vrijwel mono-cultureel.
quote:De inwoners van IJsland zijn nakomelingen van de Vikingen, vermengd met Schotse en Ierse immigranten. De meeste buitenlanders zijn Denen. Enkel de zuid-en westkust is bewoond, en meer dan de helft van de bevolking leeft in Reykjavík en omgeving.
Goeie oude tijd, toen ik nog vredig lurkte.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een gezeik was dat indertijd.
Cultuur isniet afkomst.quote:
en hoe lang geleden kwamen de schotten en ieren aan op Ijsland? Als dat al lang geleden is dan kan het best dat het al één cultuur is intussen. En zo'n groot verschil tussen scandinavische, schotse en ierse cultuur zal er ook wel niet zijn.quote:
Dat zullen de schotten, ieren en scandinaviers zelf niet vinden. Die gaan natuurlijk elk klein dingetje zien als cultuurverschilquote:Op donderdag 21 december 2006 15:35 schreef problematiQue het volgende:
[..]
en hoe lang geleden kwamen de schotten en ieren aan op Ijsland? Als dat al lang geleden is dan kan het best dat het al één cultuur is intussen. En zo'n groot verschil tussen scandinavische, schotse en ierse cultuur zal er ook wel niet zijn.
De mensen die tien generaties terug uit Schotland vertrokken zien zichzelf nog als Schots? Daar kunnen de Amerikaanse negers dan niet aan tippenquote:Op donderdag 21 december 2006 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zullen de schotten, ieren en scandinaviers zelf niet vinden. Die gaan natuurlijk elk klein dingetje zien als cultuurverschil
als het gaat om de kleine dingetjes dan is de term 'vrijwel mono-cultureel' toch best op z'n plek? Dat mijn buurman niet 's ochtends maar 's avonds doucht en liever koffie heeft dan cappuchino maakt toch niet dat er een groot cultuurverschil heerst tussen ons?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zullen de schotten, ieren en scandinaviers zelf niet vinden. Die gaan natuurlijk elk klein dingetje zien als cultuurverschil
Nou of die tijd echt goed wasquote:Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeie oude tijd, toen ik nog vredig lurkte.
antartica?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:41 schreef Mutant01 het volgende:
Dus dan hebben we Ijsland en Noord-Korea als twee enige monoculturen ter wereld? Of is Groenland ook een monocultuur?
Groenland zeker niet best wel spanningen tussen de oorspronkelijke inwoners en de Denen die het er voor het zeggen hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:41 schreef Mutant01 het volgende:
Dus dan hebben we Ijsland en Noord-Korea als twee enige monoculturen ter wereld? Of is Groenland ook een monocultuur?
dat laatste wilde ik ook net gaan posten ja. Misschien ook Cuba?quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groenland zeker niet best wel spanningen tussen de oorspronkelijke inwoners en de Denen die het er voor het zeggen hebben.
Denk dat een aantal Zuid-Amerikaanse landen ook redelijk monocultureel zijn onderhand.
Ik weet eigenlijk niet of er nog cultuurverschil is, maar of je indiaanse of westerse etniciteit hebt maakt wel wat uit. Kijk naar het gedoe rond "de eerste Indiaanse president" Evo Morales....quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groenland zeker niet best wel spanningen tussen de oorspronkelijke inwoners en de Denen die het er voor het zeggen hebben.
Denk dat een aantal Zuid-Amerikaanse landen ook redelijk monocultureel zijn onderhand.
Ik lurk nog steedsquote:Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeie oude tijd, toen ik nog vredig lurkte.
ga je daar naar toe?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.simplon.nl/?nid=1097&shift=0
Ik denk het wel.quote:
Weet wel hoe hij terugkomt.quote:
Naakt en bezopen denk ik. Of bedoel je op de fiets...?quote:
Geen idee nog, ik denk dat ik het sober hou dit jaar. Jezelf inkopen bij een kroeg is me in het verleden slecht bevallen, je wordt er alleen maar dronken van en de mensen beginnen je vanzelf te irriteren.quote:
Denk hier. De rest hier is niet te pruimen.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:16 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Geen idee nog, ik denk dat ik het sober hou dit jaar. Jezelf inkopen bij een kroeg is me in het verleden slecht bevallen, je wordt er alleen maar dronken van en de mensen beginnen je vanzelf te irriteren.
Ik denk dat het beter is om te zien hoe de katten het huis onderschijten van angst. En jij?
Nee... ik bedoel watvoor retro-outfit heb je klaar liggen?quote:Op donderdag 21 december 2006 18:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Naakt en bezopen denk ik. Of bedoel je op de fiets...?
M'n Gabberrrroutfitje.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee... ik bedoel watvoor retro-outfit heb je klaar liggen?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |