Nog altijd zijn er mensen die volhouden dat de Publieke Omroep (PO) geen linkse organisatie is. Maar hier toch een fraai stukje van indoctrinatie zodat we op tv zien hoe fijn, goed en gezond de multiculturele successen zijn.quote:De Publieke Omroep moet multicultureler
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 december 2006 @ 10:44
Het beeld op tv moet multicultureler worden, vindt Publieke Omroep. Daarom hebben de omroepen doelen gesteld voor de hoeveelheid multiculturele thema's en aantallen allochtone presentatoren en studiogasten in de programma's.
''Alle omroepen waren het eens dat we een duidelijker beeld van de multiculturele samenleving moeten geven, maar het kwam er toch niet van. Daarom hebben we een aantal actiepunten opgesteld met duidelijke richtlijnen. We willen het uit de vrijblijvendheid halen'', aldus een woordvoerder van Publieke Omroep donderdag.
De publieken investeren 2 miljoen euro in onderzoek naar kijkgedrag van etnische minderheden.
Richtlijnen
Als doelen zijn onder meer gesteld dat bijvoorbeeld in het NCRV-programma 'Praatjesmakers' 10% van de deelnemers allochtoon is. In zeven van de zestien afleveringen van de dramaserie 'Keyzer en De Boer' moet het op de een of andere manier gaan over de multiculturele samenleving. In het publiek van het Tros-peuterprogramma 'Bumba' is ''minimaal een van de acht kinderen zichtbaar afkomstig van een ander continent''.
In 'Schepper & Co' (NCRV) moet 10% van de gasten afkomstig zijn uit een culturele minderheid. Het EO-programma 'Love Match' streeft ernaar dat 15% van de kandidaten van allochtone afkomst is.
Bij praatprogramma's moeten meer allochtone gasten aanschuiven. En 'De rijdende rechter' moet tenminste twee zaken behandelen die door of tegen allochtonen zijn aangespannen.
quote:Op donderdag 21 december 2006 13:06 schreef -skippybal- het volgende:
Ik kijk bijna alleen maar naar de PO. Verder nog wat Discovery, NGC en de Belg maar dat is het dan ook zo ongeveer.
Oh en der MausDaardoor heb ik Duits geleerd
moeten 'ze' zich wel aanmelden, hè, en uitgekozen worden omdat ze goed zijn in wat ze doen, en niet omdat ze een kleurtje hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:28 schreef Monidique het volgende:
Och, een door de overheid gefinanciëerde zender mag wat mij betreft best wel wat representatiever zijn. Ik kan me er niet echt druk om maken.
Dat is positieve discriminatie, daar ben ik ook helemaal tegen, maar de gevallen hierboven betreffen fictie en amusement.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:35 schreef milagro het volgende:
[..]
moeten 'ze' zich wel aanmelden, hè, en uitgekozen worden omdat ze goed zijn in wat ze doen, en niet omdat ze een kleurtje hebben.
ik zou me godgruwelijk betutteld voelen als kleurige nederlander, flikker op met je politiek correcte kijk ons eens sociaal multiculti bezig zijn.
nou en?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is positieve discriminatie, daar ben ik ook helemaal tegen, maar de gevallen hierboven betreffen fictie en amusement.
Ik ga ervanuit dat er genoeg mensen zich aanmelden en dat er dus sowieso geselecteerd dient te worden.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:43 schreef milagro het volgende:
[..]
nou en?
waarom moet je dat gaan forceren?
als ze zich aanmelden, melden ze zich aan, zo niet moet je dan maar talentlozen gaan recruteren om zogenaamd correct bezig te zijn?
Ik zou het prettiger vinden als de publieke omroep een betere afspiegeling zou worden van de maatschappij. Want een multi-etnische samenleving is een gegeven. En het zijn toch publieke omroepen die van de maatschappij zijn. Heeft niks met links of rechts te maken.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:05 schreef Tikorev het volgende:
Een multi-etnische samenleving is een gegeven, een multiculturele een politieke keuze. Een keuze die inderdaad vaak door linkse mensen wordt gemaakt. Dat de PO deze keuze breed gaat uitdragen in al haar programma's zegt genoeg over de objectiviteit.
waarom zijn ze er nu dan zo weinig (zoals beweerd wordt tenminste)?quote:Op donderdag 21 december 2006 13:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat er genoeg mensen zich aanmelden en dat er dus sowieso geselecteerd dient te worden.
Dat zul je hun moeten vragen...quote:Op donderdag 21 december 2006 13:48 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom zijn ze er nu dan zo weinig (zoals beweerd wordt tenminste)?
nu worden ze geweigerd? vanwege hun kleurtje of gewoon vanwege gebrek aan talent? genrek aan interesse op dat vlak?
Dat heeft toch niets met dit te maken?quote:ik zie ook nauwelijks gekleurde tennisers, zwaar ondervertegenwoordigd, moeten we nu ook tennis anders gaan inkleuren? of hard rock, nauwelijks negers te bekennen, motorsport idem, is toch bizar, we leven in een multicultureel Europa en geen Turk is de tennisbaan op te slaan, schande!
Dat is de Publieke Omroep ook niet.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef Napalm het volgende:
van de FP
[..]
Nog altijd zijn er mensen die volhouden dat de Publieke Omroep (PO) geen linkse organisatie is
het heeft er alles mee te maken.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zul je hun moeten vragen...
[..]
Dat heeft toch niets met dit te maken?.
Het gaat hier niet om talent, ten eerste. Ten tweede heeft tennis er inderdaad nog steeds niets mee te maken.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:55 schreef milagro het volgende:
als er geen talent is, moet je het dan toch maar invullen met talentlozen omdat het persé kleurig moet zijn?
Het is niet eens louter positieve discriminatie... Ik werk bijvoorbeeld voor tv-programma's waar mensen zich voor opgeven en voor een radioprogramma waar mensen op kunnen reageren. Als allochtonen reageren, prima, en zal ik ze niet uit uitzendingen houden. Maar mijn collega's gaan toch ècht niet op zoek naar allochtonen terwijl niet-allochtonen bij bosjes actief reageren op de programma's waar ik voor werk. Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
positieve discriminatie is ook verwerpelijk.
niet als je de vergelijking niet snapt, nee.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om talent, ten eerste. Ten tweede heeft tennis er inderdaad nog steeds niets mee te maken.
De vergelijking gaat tussen appels en peren.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:10 schreef milagro het volgende:
[..]
niet als je de vergelijking niet snapt, nee.
Och, het is allebei fruit.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
De vergelijking gaat tussen appels en peren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |