abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44625093
van de FP
quote:
De Publieke Omroep moet multicultureler
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 21 december 2006 @ 10:44
Het beeld op tv moet multicultureler worden, vindt Publieke Omroep. Daarom hebben de omroepen doelen gesteld voor de hoeveelheid multiculturele thema's en aantallen allochtone presentatoren en studiogasten in de programma's.

''Alle omroepen waren het eens dat we een duidelijker beeld van de multiculturele samenleving moeten geven, maar het kwam er toch niet van. Daarom hebben we een aantal actiepunten opgesteld met duidelijke richtlijnen. We willen het uit de vrijblijvendheid halen'', aldus een woordvoerder van Publieke Omroep donderdag.

De publieken investeren 2 miljoen euro in onderzoek naar kijkgedrag van etnische minderheden.

Richtlijnen
Als doelen zijn onder meer gesteld dat bijvoorbeeld in het NCRV-programma 'Praatjesmakers' 10% van de deelnemers allochtoon is. In zeven van de zestien afleveringen van de dramaserie 'Keyzer en De Boer' moet het op de een of andere manier gaan over de multiculturele samenleving. In het publiek van het Tros-peuterprogramma 'Bumba' is ''minimaal een van de acht kinderen zichtbaar afkomstig van een ander continent''.

In 'Schepper & Co' (NCRV) moet 10% van de gasten afkomstig zijn uit een culturele minderheid. Het EO-programma 'Love Match' streeft ernaar dat 15% van de kandidaten van allochtone afkomst is.

Bij praatprogramma's moeten meer allochtone gasten aanschuiven. En 'De rijdende rechter' moet tenminste twee zaken behandelen die door of tegen allochtonen zijn aangespannen.
Nog altijd zijn er mensen die volhouden dat de Publieke Omroep (PO) geen linkse organisatie is. Maar hier toch een fraai stukje van indoctrinatie zodat we op tv zien hoe fijn, goed en gezond de multiculturele successen zijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44625216
Een duidelijk beeld? Een studio vol hoofddoeken waar alle talen worden gesproken behalve Nederlands?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44625336
afgezien van meer uitzeningen "Opsporing Verzocht" vraag ik me ook af, kijken er nog mensen naar de publieke zenders? Ik had vroegah, het pré-kabel tijdperk, de keuze tussen Nederlandse zenders, en een drietal Duitse zenders via de antenne. Kan me niet herinneren ooit naar de publieke zenders gekeken te hebben, die waren geen concurrentie voor Die Sendung mit der Maus, Löwenzahn, Wikkie der Viking, om van al die leuke sprookjesfilms nog maar te zwijgen

en het aanbod is sindsdien alleen maar groter geworden, dus; waarom publieke zenders?
pi_44625364
Een multi-etnische samenleving is een gegeven, een multiculturele een politieke keuze. Een keuze die inderdaad vaak door linkse mensen wordt gemaakt. Dat de PO deze keuze breed gaat uitdragen in al haar programma's zegt genoeg over de objectiviteit.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_44625378
Ik kijk bijna alleen maar naar de PO. Verder nog wat Discovery, NGC en de Belg maar dat is het dan ook zo ongeveer.

Oh en der Maus Daardoor heb ik Duits geleerd
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44625540
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_44625546
verder mag er van mij wel meer Zuid Amerikaans en Afro bikini op de buis, mischien dat ik dan weer eens zo'n ding aanschaf.
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:06 schreef -skippybal- het volgende:
Ik kijk bijna alleen maar naar de PO. Verder nog wat Discovery, NGC en de Belg maar dat is het dan ook zo ongeveer.

Oh en der Maus Daardoor heb ik Duits geleerd

pi_44626050
Och, een door de overheid gefinanciëerde zender mag wat mij betreft best wel wat representatiever zijn. Ik kan me er niet echt druk om maken.
  Donald Duck held donderdag 21 december 2006 @ 13:29:50 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44626086
Nu dringt de publieke omroep je al enorm de allochtonen op, walgelijk gewoon. En dat gaat dus alleen maar erger worden. Ik kijk er trouwens vrijwel nooit naar. Zelfs het journaal is al veel te links.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_44626257
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:28 schreef Monidique het volgende:
Och, een door de overheid gefinanciëerde zender mag wat mij betreft best wel wat representatiever zijn. Ik kan me er niet echt druk om maken.
moeten 'ze' zich wel aanmelden, hè, en uitgekozen worden omdat ze goed zijn in wat ze doen, en niet omdat ze een kleurtje hebben.

ik zou me godgruwelijk betutteld voelen als kleurige nederlander, flikker op met je politiek correcte kijk ons eens sociaal multiculti bezig zijn.
pi_44626307
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:35 schreef milagro het volgende:

[..]

moeten 'ze' zich wel aanmelden, hè, en uitgekozen worden omdat ze goed zijn in wat ze doen, en niet omdat ze een kleurtje hebben.

ik zou me godgruwelijk betutteld voelen als kleurige nederlander, flikker op met je politiek correcte kijk ons eens sociaal multiculti bezig zijn.
Dat is positieve discriminatie, daar ben ik ook helemaal tegen, maar de gevallen hierboven betreffen fictie en amusement.
pi_44626499
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is positieve discriminatie, daar ben ik ook helemaal tegen, maar de gevallen hierboven betreffen fictie en amusement.
nou en?

waarom moet je dat gaan forceren?
als ze zich aanmelden, melden ze zich aan, zo niet moet je dan maar talentlozen gaan recruteren om zogenaamd correct bezig te zijn?

wie legt er hier nu de nadruk op het kleurtje, wit of zwart of ertussen in? dat doe je dus juist door dit soort acties, het interesseert mij en de meeste mensen geen hol of iemand rood, bruin , wit of zwart is, je constateert het hoogstens en klaar.
nu wordt alles juist ingedeeld in hokjes, zoveel procent wit, een schepje bruin, een vleugje rood.

als ze zo correct bezig willen zijn, zorg dan dat onze kleurrijke medelanders van zekere komaf eens wat minder schotelzenders kijken , oh nee, wacht, dan douw je mensen de Nederlandse cultuur door de strot.... oh nee, er is helemaal geen Nederlandse cultuur, ja ho nu wordt het verwarrend!!
pi_44626531
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:43 schreef milagro het volgende:

[..]

nou en?

waarom moet je dat gaan forceren?
als ze zich aanmelden, melden ze zich aan, zo niet moet je dan maar talentlozen gaan recruteren om zogenaamd correct bezig te zijn?
Ik ga ervanuit dat er genoeg mensen zich aanmelden en dat er dus sowieso geselecteerd dient te worden.
  donderdag 21 december 2006 @ 13:47:26 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_44626630
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:05 schreef Tikorev het volgende:
Een multi-etnische samenleving is een gegeven, een multiculturele een politieke keuze. Een keuze die inderdaad vaak door linkse mensen wordt gemaakt. Dat de PO deze keuze breed gaat uitdragen in al haar programma's zegt genoeg over de objectiviteit.
Ik zou het prettiger vinden als de publieke omroep een betere afspiegeling zou worden van de maatschappij. Want een multi-etnische samenleving is een gegeven. En het zijn toch publieke omroepen die van de maatschappij zijn. Heeft niks met links of rechts te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_44626666
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ga ervanuit dat er genoeg mensen zich aanmelden en dat er dus sowieso geselecteerd dient te worden.
waarom zijn ze er nu dan zo weinig (zoals beweerd wordt tenminste)?
nu worden ze geweigerd? vanwege hun kleurtje of gewoon vanwege gebrek aan talent? gebrek aan interesse op dat vlak?

ik zie ook nauwelijks gekleurde tennisers, zwaar ondervertegenwoordigd, moeten we nu ook tennis anders gaan inkleuren? of hard rock, nauwelijks negers te bekennen, motorsport idem, is toch bizar, we leven in een multicultureel Europa en geen Turk is de tennisbaan op te slaan, schande!
pi_44626711
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:48 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom zijn ze er nu dan zo weinig (zoals beweerd wordt tenminste)?
nu worden ze geweigerd? vanwege hun kleurtje of gewoon vanwege gebrek aan talent? genrek aan interesse op dat vlak?
Dat zul je hun moeten vragen...
quote:
ik zie ook nauwelijks gekleurde tennisers, zwaar ondervertegenwoordigd, moeten we nu ook tennis anders gaan inkleuren? of hard rock, nauwelijks negers te bekennen, motorsport idem, is toch bizar, we leven in een multicultureel Europa en geen Turk is de tennisbaan op te slaan, schande!
Dat heeft toch niets met dit te maken? .
  donderdag 21 december 2006 @ 13:54:05 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_44626841
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:56 schreef Napalm het volgende:
van de FP
[..]

Nog altijd zijn er mensen die volhouden dat de Publieke Omroep (PO) geen linkse organisatie is
Dat is de Publieke Omroep ook niet.

Je verwart 'de publieke omroepen' waarschijnlijk sowieso al met de Publieke Omroep. En niet alle publieke omroepen zijn links van signatuur.

Dat je het een onzinvoorstel vindt, prima. Vind ik ook. Maar om nou meteen wéér de discussie op voorhand al te vergiftigen met weer het gezeik op 'links', lijkt me weinig constructief

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44626892
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zul je hun moeten vragen...
[..]

Dat heeft toch niets met dit te maken? .
het heeft er alles mee te maken.
het is een vergelijking die opgaat hier, als talent zich niet aanmeldt om wat voor reden dan ook, houd je dus een bepaalde invulling in die branche of dat nu tennis is of amusement op tv.

of denk je dat de PO kleurtjes liever niet zag tot nu toe?
je kan niet iets inkleuren als de kleurtjes zelf niet aankloppen.

als er geen talent is, moet je het dan toch maar invullen met talentlozen omdat het persé kleurig moet zijn?

dit is een rare betutteling, of anders een rare aanname dat de PO tot nu toe discrimineert , de verkeerde kant op, en nu mag er de goede kant op gediscrimineerd worden, alsof er zoiets zou mogen zijn, positieve discriminatie , fout fout is fout, goed fout mag wel
pi_44626958
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:55 schreef milagro het volgende:
als er geen talent is, moet je het dan toch maar invullen met talentlozen omdat het persé kleurig moet zijn?
Het gaat hier niet om talent, ten eerste. Ten tweede heeft tennis er inderdaad nog steeds niets mee te maken.
  donderdag 21 december 2006 @ 14:00:26 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44627033
Belachelijk. Zoals hierboven al genoemd is, positieve discriminatie is ook verwerpelijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 21 december 2006 @ 14:04:21 #22
136 V.
pi_44627164
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:00 schreef Fir3fly het volgende:
positieve discriminatie is ook verwerpelijk.
Het is niet eens louter positieve discriminatie... Ik werk bijvoorbeeld voor tv-programma's waar mensen zich voor opgeven en voor een radioprogramma waar mensen op kunnen reageren. Als allochtonen reageren, prima, en zal ik ze niet uit uitzendingen houden. Maar mijn collega's gaan toch ècht niet op zoek naar allochtonen terwijl niet-allochtonen bij bosjes actief reageren op de programma's waar ik voor werk. Ik heb wel wat beters te doen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44627353
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om talent, ten eerste. Ten tweede heeft tennis er inderdaad nog steeds niets mee te maken.
niet als je de vergelijking niet snapt, nee.

in bepaalde branches worden bepaalde groepen ondervertegenwoordigd.

door dan met dit soort acties te komen, doe je voorkomen alsof er tot nu toe sprake was van negatieve discriminatie.

ws is er eerder sprake van gebrek aan interesse voor die branche vanuit die groep, zoals je dat dus ook bij bepaalde sporten ziet en ms ook een gebrek aan talent, aanleg, whatever.

onzinnig dus om dat te gaan forceren.
betuttelend vooral, heel naar.
pi_44627428
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:10 schreef milagro het volgende:

[..]

niet als je de vergelijking niet snapt, nee.
De vergelijking gaat tussen appels en peren.
  donderdag 21 december 2006 @ 14:14:42 #25
136 V.
pi_44627473
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

De vergelijking gaat tussen appels en peren.
Och, het is allebei fruit.

...sprak de citroen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')