Zou vet zijn..quote:Op maandag 18 december 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil met de kerst wle een nieuwe OP maken, helemala opnieuw. Nog suggesties voor wat er in moet?
Niet toevallig stiekem een fotootje gemaakt?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmiddag in Eindhoven stond een Dakar-rally-buggy naast me aan het stoplicht... Wel op een aanhanger achter een Dakar-racetruck.
vergeetquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:36 schreef Baan1980 het volgende:
Her wat algemene links die denk ik wel in de newe OP moeten.
Op rallymaniacs.nl ken je dakar kiezen, vervolgens links deelnemers en dan kan je per categorie alle NL`s zien incl. website
http://www.trucksfromholland.nl/
http://www.rallymaniacs.nl/
http://www.passion4wheels.nl/
http://www.parijsdakar.com/ (site nog in constructie)
http://www.truckstardakar.nl/dakar2007/
http://www.dakar.com/
Nee, het stoplicht sprong weer te snel op groen...quote:Op woensdag 20 december 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Niet toevallig stiekem een fotootje gemaakt?![]()
Informatie met foto's over de aktuele Nederlandse deelnemers van de editie 2007. De foto's van 20 jaar geleden hebben we onderhand wel gezien.quote:Op maandag 18 december 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil met de kerst wle een nieuwe OP maken, helemala opnieuw. Nog suggesties voor wat er in moet?
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:13 schreef area51 het volgende:
En KamaZ, waar vind ik daar iets over??
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!
+ alles wat gammel is en mee doetquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:14 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Daf's van de Rooij en de MAN van Stacey
![]()
Hebben die al niet (vaak) genoeg gewonnen??quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!
Kamaz wel. Tatra niet. Tatra is liefquote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hebben die al niet (vaak) genoeg gewonnen??
Wij hebben onze eigen aanhangerfabriek. RAF (Rondaans Aanhangwagen Fabriek)quote:Op zondag 24 december 2006 22:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
En wat nu als meneer van Doorn in Friesland z'n aanhangerfabriekje had opgericht??
moet hier niet nog een andere bijzonderheid bij? hij mist het een en ander volgens mij.quote:Op zondag 24 december 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Tatra
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Tsjechië
Locatie: Tsjechië
Datum: 18 juli 2001
Fotograaf/Bron: Standa
Bijzonderheden: voormalig deelnemer Le Dakar
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:39 schreef Baan1980 het volgende:
Nou, dat is dan weer lekker....... Hopelijk lukt het ze niet want dat is dan echt niet meer leuk Dakar
Hier nog een spectaculair filmpje van onze russen.......
http://video.google.com/videoplay?docid=1245751998694395737&q=truck+rally&hl=en
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenquote:Op donderdag 28 december 2006 17:13 schreef dakarspecialist het volgende:
nu dat van iedereen kan een kamaz kopen klopt niet geheel
gordon wilde als snelle service twee kamaz trucks inzetten
maar kreeg van uit rusland nee als andwoord
daar doen we niet aan mee bouw is alleen voor eigen team
dus hhmm iedereen kan kopen klopt ook niet
maar we zullen zien veel andere teams waaronder tatra,liaz,mitsubishi doen niet met de vendette van kamaz mee
dus we zien wel 4 jan bij de keuring
groeten dakarspecialist
Dan is de aarde zo verwarmd dat alle DAF's standaard gebouwd voor de woestijn wordenquote:Op donderdag 28 december 2006 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenAls ik als particulier zand wil gaan rijden met een Kamaz, kan ik als het goed is het Dakar Kamaz type bestellen bij de Duite importeur. Als ik vervolgend de begrenzer en kipbak er af sloop, kan ik denk ik een leuk stukje meeblazen.
En dat word trouwens wat als Wit-Rusland over 20 a 30 jaar haar legertrucks gaat verkopenDat zijn ook allemaal van dit type
Ik heb een Unimog gereden maar een KAMAZ zou wel erg vet zijn voor op de terreindagen.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenAls ik als particulier zand wil gaan rijden met een Kamaz, kan ik als het goed is het Dakar Kamaz type bestellen bij de Duite importeur. Als ik vervolgend de begrenzer en kipbak er af sloop, kan ik denk ik een leuk stukje meeblazen.
En dat word trouwens wat als Wit-Rusland over 20 a 30 jaar haar legertrucks gaat verkopenDat zijn ook allemaal van dit type
pure nieuwsgierigheid maar hoe weet je dit?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:43 schreef Rich63 het volgende:
Ginaf Rally Power gebruikt dezelfde wielophanging als De Rooy. Het zijn beide immers type X2222.
De Rooy gebruikt schroefveren met Donnere schokbrekers in plaats van de veercilinders die GINAF Rally Power toepast. Nu schijnt het zo te zijn dat de homologatie alleen over de wielophanging gaat en niet over de wijze waarop
de voetruigen afgeveerd worden. KAMAZ ziet hier blijkbaar een reden om flinke onrust te veroorzaken omdat
dit bij De Rooy -zoals KAMAZ beweert- niet volgens de originele fabriekshomologatie gaat.
Volgens Gerard de Rooy een storm in een glas water.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
pure nieuwsgierigheid maar hoe weet je dit?
Geen enkele serie truck kan de dakar rijden. Zo simpel is het...quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:21 schreef dakarspecialist het volgende:
ooit een kamaz gezien met een detroit diesel er in van 14liter
nee klopt dit hebben alleen de race kamaz trucks
dus ook hier niet echt serie
groetjes dakarspecialist
RTL7:quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:14 schreef Maikalo het volgende:
Begin er steeds meer zin in te krijgen. Iemand de zendtijden van alle relevante zenders?
Dat je maar naar Brabant verhuisdquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
U bent bij deze dan ook uitgenodigd om dinsdag 2 januari het team van Hans Bekx uit te komen zwaaien. Hans wil dinsdag om 9 uur vertrekken. Het team komt om 8.30 bij elkaar om de rit naar Lissabon te gaan beginnen. Voor het team is het natuurlijk leuk dat er net als andere jaren weer veel mensen komen kijken. Dus iedereen die het team wil uitzwaaien: kom naar de Hintelstraat in Mariaheide (dit is de straat naast de kerk).
___________
Hm...., das best een pokke-end rijden he? Kan ik niet wat dichter bij Dakar deelnemers uit gaan zwaaien? Ederveen of zo?
De MAN's van Stacey en Echter voldeden in 2006 ook niet aan de regels, maar zijn toch goedgekeurd.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:09 schreef klutsei_ het volgende:
Niet te geloven, kan iemand zich nog een dakar wedstrijd herrinere zonder problemen met homologatie?
Heel opvallend dat Hans Stacy geen problemen heeft.....?? rijd immers ook met een ander merk schokdempers dan standaart uit de MAN fabriek. En hij is toch ook een grote concurent...
Maarja wat is nu een dakar zonder gerommel he, ik kan nu al niet wachten
Dan vind ik het uiterst sportief van de andere teams om nu tegen KAmaz geen bezwaar aan te tekenen. Maar wat was het nou vorig jaar? Gediskwalificeerd omdat ze in een dorpje de auto lieten repareren?quote:Op zondag 31 december 2006 13:26 schreef JosvG het volgende:
Wat ik er op te zeggen heb is simpel:
Hans en Franz' trucks voldeden misschien niet 100% aan de regels. Dat doet echter zo'n beetje 95% van alle trucks niet. Ze hadden onder andere over de laadbak dingen aan te merken, maar daar zit bijvoorbeeld Kamaz ook ontzettend langs de regels te werken.
Teams van DAF zaten fout in de vering en dat soort dingen, die direct invloed hebben op het presteren van de auto. Daarvoor is door Kamaz bezwaar aangetekend (wat ik overigens ontzettend kinderachtig vind, maar dit jaar spelen ze weer hetzelfde vieze spelletje), en daarom werden ze op het matje geroepen door de organisatie, en Kamaz werd toen (terecht, maar niet bepaald sportief) in het gelijk gesteld.
Dat MAN en eventueel andere teams er op aangesproken zijn is overigens niet waar, het waren te kleine dingen die te veel deelnemers hadden. Stacey heeft dus nooit bang hoeven zijn om ook gedisqualificeerd te worden.
Waren ze dat maar, ze waren buiten het Parc Fermé gereden om aan de auto te sleutelen, en daar is helaas niks van gezegd.quote:Op zondag 31 december 2006 13:48 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Dan vind ik het uiterst sportief van de andere teams om nu tegen KAmaz geen bezwaar aan te tekenen. Maar wat was het nou vorig jaar? Gediskwalificeerd omdat ze in een dorpje de auto lieten repareren?
quote:Finstral kiest voor het alternatief
Keuringsperikelen rondom de Mercedes-Benz Axor hebben Johan Elfrink van het Finstral Rally Team doen besluiten de komende editie van de Dakar-rally te rijden met de Unimog als racetruck. Want ondanks het feit dat de door de organisator A.S.O. gewenste formaliteiten met betrekking tot de Axor zijn gerealiseerd, biedt de Zwitserse FIA geen zekerheid dat de Axor in Portugal daadwerkelijk ook als racetruck door de keuring komt.
Uiteraard betreurt het gehele team deze beslissing, maar zij willen geen enkel risico lopen. Zij hebben de toestanden van vorig jaar nog vers in het geheugen, toen een aantal deelnemende teams met de startstreep in het vizier alsnog werd uitgesloten van deelname aan de Dakar-rally van 2006.
Het Finstral Rally Team gaat derhalve met de keuze voor de Mercedes-Benz Unimog als racetruck voor een verzekerde deelname aan ‘Le Dakar’ 2007. De Axor zal dit jaar wel als assistentietruck fungeren. Op die manier zal in de praktijk blijken of de Axor voor het volgende jaar klaar is voor de race.
Het mag gezegd worden: de Unimog heeft vorig jaar tijdens de rally buitengewoon goed gepresteerd. Inmiddels zijn de onvolkomenheden van destijds onder controle en is ook de Unimog, net als de Axor, vorige maand in de Tunesische woestijn grondig getest.
Het gehele team heeft de afgelopen dagen hard gewerkt om de Unimog op en top wedstrijdklaar te maken. Ondanks de moeilijke beslissing zijn zij allen zeer gemotiveerd om van de rally een succes te maken.
Het Finstral Rally Team ziet dan ook de komende Dakar-rally met vertrouwen tegemoet.
Bron: www.finstral-rally.com
Ze zijn echt net vertrokken. Rond 14:10 vertrokken ze richting A58. Dus wie weet kan je ze nog ergens voorbij zien komen. (A58 bij Breda ? of A67 richting Antwerpen?)quote:Op zondag 31 december 2006 14:47 schreef JosvG het volgende:
Lijkt me sterk, ze zouden namelijk in eerste instantie pas ná nieuwjaar vertrekken, en daarnaast worden de rallytrucks gebruikelijk op transport gezet, ipv zelf gereden. Misschien gaan ze naar een pers-show oid?
edit:
Hmm, ik zie net op de site van de Rooy meer mensen die het over vertrekken hebben, dan heb ik niks gezegd
Via Breda is wat vreemd naar lissabon. Via de A67 lijkt me beter...quote:Op zondag 31 december 2006 14:52 schreef cupra4 het volgende:
[..]
Ze zijn echt net vertrokken. Rond 14:10 vertrokken ze richting A58. Dus wie weet kan je ze nog ergens voorbij zien komen. (A58 bij Breda ? of A67 richting Antwerpen?)
quote:Jan De Rooy: “We run for a podium”
This year Jan De Rooy will finally experience the relaxed rhythm of Portuguese life of which he only caught a glimpse last year. As expected before arriving in Lisbon, his participation on the 2006 Dakar was thwarted and ended up with a stormy return home after the blue trucks were not approved by the international Federation. The driving Dutchman and his team learned their lesson from this failed attempt and used this last year to solve their compliance issues with the trucks. “This is a new De Rooy coming to the start of the rally”, declares the head of the family. Last year’s incident belongs to the past now. We are back here to accomplish something”. So this team has come to the 29th Dakar with a renewed fighting spirit. And with very clear ambitions: “We run for a podium, for my son or for me. It doesn’t matter”, says Jan De Rooy. “We are very happy to be back on this African race. We have a great truck and I think there is not only one favourite, since there are several trucks that are able to win this race. The title will be well disputed”.
64-year-old Jan De Rooy is considered the “last of the Mohicans” on the Dakar, i.e. one of the last competitors from the generation of Thierry Sabine. The Dutchman, who owns an international transports company, first competed on the Dakar in 1981 with very good results. In this rally he has had moments of glory but has also gone through hard times. This entrepreneur from Son, in the Netherlands, has always borne the colours of DAF, the Dutch national manufacturer. His progression was steady and finally crowned with a victory in 1987. This victory could have come with a scratch time, before all the cars, if he had not been hit by a 10-hour penalty after going to rescue Vatanen who finally won that year!
Jan De Rooy is better known for the excessive size of his monsters than for his successes on the piste, to the extent that Jan was even nicknamed “Mad Max”. So, with their two double turbo engines of 500 HP each, two 8 speed gear boxes with simultaneous commands and two driving axles, his famous DAF TurboTwins were able to compete with the fastest cars. But the Dutchman gave up this endless desire for more overnight and withdrew his team from the 1988 edition after his prototype had an accident and his navigator died. It took 14 years before Jean De Rooy could overcome this tragedy and he finally came back to the Dakar in 2002. Gerard, his son, now races with Jean. He started in the same cockpit as his father and then got his own truck. Since his come-back, Jean has only reached the podium once.
Exact MAN zet toch 3 race trucks (Stacey, Echter en Jacquot) in?quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
quote:The KTM Gauloises Team returns to the Dakar with the ambition of recovering the title lost last year by Cyril Despres (Marc Coma won the 2006 edition) and has hired Frans Verhoeven as a support rider for its team leaders. Frans is the first Dutchman hired by an official motorbike team for the Dakar and is working very hard to prepare his biggest challenge of the year: “I still ride every other morning, for six or seven hours, in the woods in the region where I live in Belgium. I need to keep practising in order not to lose pace”, explains Verhoeven. His team mates, Cyril Despres, Isidre Esteve and David Casteu have chosen to take a rest after their last group practice in Pordenone, Italy where the team trained for two days and adjusted the suspensions of their KTM 660.
quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
kijk even op youtube, daar staat het op.quote:Op zondag 31 december 2006 23:11 schreef jochem8 het volgende:
Heeft iemand dat filmpje nog dat De Rooy een Peugeot 205 inhaalt met een afgrijselijke snelheid?
quote:Op maandag 1 januari 2007 19:23 schreef Baan1980 het volgende:
Gister weer een leuke Dakar pagina teruggevonden. Hier staan alle deelnemers van de rally tussen 79 en 85 inclusief foto (indien aanwezig). www.dakardantan.com
Een aantal gekken als voorbeeld
1980, Vespa P200 (5 inschrijvingen, 0 aangekomen :p)
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-2166-1980-0d44aa.html
1980, Renault 6x6
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-227-1980-eb0914.html
1981, Rolls
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-354-1981-78c2d4.html
Die wordt nog herhaald geloof ik.quote:Op maandag 1 januari 2007 19:27 schreef jpjedi het volgende:
Die special van de 30e heb ik helaas gemist over de Rooy. Zou die nog ergens te vinden zijn online?
ik heb ernaar gezocht maar kon niks vinden. Zou wel ideaal zijn als het ergens gehost wordt..quote:Op maandag 1 januari 2007 20:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb geen TV, zijn de Dakar beelden van RTL ook op internet te zien?
Volgens mij wel. Ff zoeken..quote:Op maandag 1 januari 2007 20:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb geen TV, zijn de Dakar beelden van RTL ook op internet te zien?
die speelt ie hier niet afquote:Op maandag 1 januari 2007 20:05 schreef existenz het volgende:http://www.rtl.nl/sport/dakar2007/video/
Daar staat toch geen link bij naar die docu?quote:Op maandag 1 januari 2007 20:05 schreef existenz het volgende:http://www.rtl.nl/sport/dakar2007/video/
Bedoel je deze?quote:Op maandag 1 januari 2007 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]Prachtig, dat soort dingen! Heb je ook een foto van de 6x6 Mercedes-Benz W123?
Nee, dat is een G-klasse, ik bedoel de originele turken//boeren-mercedesquote:Op maandag 1 januari 2007 20:54 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-1933-1985-ba4fdf.html
Deze vind ik ook aardig gek..... een trekker incl. rolkooi mét aanhager (niet aangekomen)
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-2378-1985-9524e3.html
Jos v G ??.quote:Op zondag 31 december 2006 17:35 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ja 2 race trucks Stacey en Jacquot en Echter is snelle service.
Nu schijnt Jacquot niet van start te gaan.
Niksquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:16 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Jos v G ??.
Wat is hier van waar ?
Uit welk land of van welk team is die truk?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 20:18 schreef psychosucker het volgende:
kwam deze vanmorgen tegen ter hoogte van Gent
[afbeelding]
[afbeelding]
Nederlands team, want gele platen. Ginaf. Oranje. Ik gok het Desert Warrior team uit Wolvega? Kan er naast zitten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:16 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Uit welk land of van welk team is die truk?
Preciesquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:30 schreef Baan1980 het volgende:
Het is het Dakarsport.com team met o.a. Tim Coronel. Daarvoor staan er 3 Bowlers op de aanhanger. Daarnaat moeten er nog 6x6 en een assistentie jeep zijn
Zie voor verder: www.dakarsport.com
Je gaat elk jaar rond deze tijd rondjes rijden daar, of je werkt/woont daar in de buurtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:47 schreef psychosucker het volgende:
helemaal correct was een complete colonne. Assistentie jeep reed voorop; de 6x6 achteraan ( kreeg niet alles op de foto...moest ook nog een beetje op het belgenverkeer letten...)
Viel eigenlijk een beetje tegen wat ik vandaag tegenkwam; vorig jaar waren er 10-tallen Dakar deelnemers op weg richting Lissabon; vandaag alleen dit team tegengekomen
beidequote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:49 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Je gaat elk jaar rond deze tijd rondjes rijden daar, of je werkt/woont daar in de buurt![]()
Ok, geen problemen mee. Het was meer dat het me verbaasde omdat SPT mij de meest logische plaats leek.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Topic staat al 3 jaar in PTA, traditie.
De servicetrucks rijden volgens bijna altijd zelf naar de plaats van bestemming. De motoren zijn tot het randje getuned. De racetrucks die echt voor de overwinning gaan staan normaliergesproken wel op een oplegger.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:50 schreef Coelho het volgende:
Blijft dit topic de hele rally in PTA staan of gaat er ook nog een deel naar SPT? Ik heb daar gezocht, maar kon niks vinden. Een transfer zou mij logischer lijken, aangezien bijvoorbeeld F1 ook niet in PTA staat.
Waarom rijden de trucks zelf naar Lissabon? Dan heeft de motor toch alweer 2000km erop zitten en kun je weer een boel gaan reviseren? Of maakt het voor Dakar niet uit hoeveel kilometer een de diverse onderdelen al meegaan? Ik kan we wel voorstellen dat met de kans op ongelukken of zo zelf rijden risicovoller is.
Er doet ook een Zeeuw mee hoorquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef Coelho het volgende:
Wat mij opvalt is dat het echt iets lijkt te zijn van Brabanders. Hoe zou dat komen?
Brabanders houden van avontuurquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef Coelho het volgende:
Wat mij opvalt is dat het echt iets lijkt te zijn van Brabanders. Hoe zou dat komen?
Misschien om dat ze daar het circuit van Valkaranswaard hebben. Autocros lijkt toch iets op Paris-dakar dan dat circuit gedoe op Zandvoort of Assenquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef Coelho het volgende:
Wat mij opvalt is dat het echt iets lijkt te zijn van Brabanders. Hoe zou dat komen?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef Coelho het volgende:
Wat mij opvalt is dat het echt iets lijkt te zijn van Brabanders. Hoe zou dat komen?
Brabant en Daker hebben beide zandgrond, kortom Brabanders voelen zich daar thuis.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef Coelho het volgende:
Wat mij opvalt is dat het echt iets lijkt te zijn van Brabanders. Hoe zou dat komen?
Welk bedrijf is dit?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:Zo is Hans beckx voor 80% eiegnaar van het bedrijf dat de grootste concurrent is van jan de ROoy, dus die zullen qua werk ook veel met elkaar te maken hebben..
Stacey is inderdaad neef van.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:Hans Stacey is weer een neef van De Rooy? het werkt gewoon aansteelijk denk ik. En als de eerste Dakar-piloot (Jan de Rooy) uit NL toevallig een brabo was, tsja, die olievlek breid zich daar dan het eerst uit.
Zegwaard. En Beckx was juist degenie de Gerard de ROoy er toe zette om pa te pushen weer mee te doen.quote:
Dat wist ik niet. Thx.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zegwaard. En Beckx was juist degenie de Gerard de ROoy er toe zette om pa te pushen weer mee te doen.
Ik kom toevlig op Tsjechische fora, op een van die fora is een dakar subforum, en er is dus een Tsjech, lid op dat forum, ten eerste mee met het persteam van Kamaz, en ten tweede is zn grote hoby vrachtwagens fotograferenquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Er hangt een gespannen sfeertje bij de keuringen.
Bij de keuring zijn mannen van Kamaz de auto’s van de andere teams fotografeert,
terwijl ze gekeurd worden.
Wat zouden ze daarmee willen bereiken?
Probeert het team van Kamaz zich in te dekken?
Ligt er een bepaalde strategie aan ten grondslag?
Die Russen zullen alles doen omweer te winnen lijkt wel.
Iemand een idee wanneer dat die uitgenodigd worden voor de keuring?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:06 schreef Richard_ het volgende:
Oke, Nu alleen de wagens van De Rooy nog
Twee jaar geleden is Hans BEckx geodgekeurd, en de avand voor de finish alsnog afgekeurdquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Iemand een idee wanneer dat die uitgenodigd worden voor de keuring?
En geldt nu voor alle teams: eens goedgekeurd, altijd goedgekeurd? Althans, om van start te gaan. Of kunnen de Fransozen zich morgenavond ineens bedenken?
Heb net kontact gehad met teams in Lissabon maar toch zijn de Nederlanders er niet gerust op.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik kom toevlig op Tsjechische fora, op een van die fora is een dakar subforum, en er is dus een Tsjech, lid op dat forum, ten eerste mee met het persteam van Kamaz, en ten tweede is zn grote hoby vrachtwagens fotograferen
Als ik mee was als perman van welk team dan ook zette ik OOK alle sop de foto bij de keuring, je weet nooit of je die vehikels nog eens ziet. Beter teveel foto's dan te weinig.
In de jaren tachtig gebeurde wat nu met Kamaz gebeurd met PEugeot. De ervaring leert dus dat protest aantekenen GEEN nut heeftquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:20 schreef Baan1980 het volgende:
Ik zou als ik een deelnemer zou zijn die russen evenhard aanpakken als zei doen. Die hele truck fotograveren, bestuderen en vervolgens op de kleinste dingetje protest voor indienen.
Iemand idee of de Rooy al goedgekeurd is of wanneer dat gaat gebeuren??
Geld.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar waarom liggen die Russen dan zo goed bij de Fransen? Bij Peugeot verbaast me dat voortrekken niets omdat het een Frans merk is en er dus financiele en andere belangen op het spel staan, echter Kamaz speelt als merk in Frankrijk of west-Europa in z'n algemeenheid toch geen enkele rol van betekenis?
Laten we tot aan het eind van de rally kiezen voor het woord "goed".quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:06 schreef tenharkeldakar het volgende:
de rooy schijnt goed gekeurd te zijn
Wat heb je tegen de Rooy?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Laten we tot aan het eind van de rally kiezen voor het woord "goed".![]()
Hij doelt denk ik op het feit dat Bekx in 2005 op de 1-na laatste dag alsnog afgekeurd is, dus nu goedgekeurd zijn wil niet zeggen dat dit op het einde van de rally nog is.quote:
Inderdaad. En ik heb niks tegen de Rooy. De Rooy, Beckx en Stacey support ik alle 3quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hij doelt denk ik op het feit dat Bekx in 2005 op de 1-na laatste dag alsnog afgekeurd is, dus nu goedgekeurd zijn wil niet zeggen dat dit op het einde van de rally nog is.
Ik wist niet hoe ik je opmerking moest plaatsen, maar ik ben het met je eens hoor.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Inderdaad. En ik heb niks tegen de Rooy. De Rooy, Beckx en Stacey support ik alle 3![]()
Ja zekerquote:Op donderdag 4 januari 2007 23:28 schreef Mikkie het volgende:
RTL nu met afleveringen van een uur, was dat vorig jaar ook al?
Ook BN-Destem??quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:37 schreef JB100-plus het volgende:
Jan de Rooy baalt volgens de krant ook van het schrappen van die etappe: "Doodzonde. Ik heb al eerder gezegd, ze nemen toch 500 kilometer van je vakantie af."![]()
Blijft wel een beetje apart, jarenlang was De Rooy het DAF-team, nu is het een Hans Beckx gebeuren. Niet dat het mij wat uitmaakt, als er maar een Nederlander bovenaan eindigt (en op de 2e en 3e plaats). En of ze nou in een DAF, Ginaf of MAN rijden is mij eigenlijk om het even.
Als het goed is krijg ik dinsdag mijn Media Center dus vanaf dan ga ik zoveel mogelijk opnemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb er absoluut zin in, maar ben ook echt bang dat ik door ontzettend drukke weken er maar weinig van kan volgen
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
ze mogen u wel eens gaan beginnen van mij, spannend
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:23 schreef tenharkeldakar het volgende:
Er zit race-spanning in de dakar hoor.
Mischien niet in de beelden.
Maar ga eens elk dag de irritrack volgen live en hou de tijden maar eens bij dat is best leuk hoor.
Dan kun je prescies time hoeveel ze gewonnen hebben bij een cp of wat ze verloren hebben.
Zo kun je dan goed zien of ze in lopen of niet.
Dank je! Ik heb hier nu TVquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:09 schreef ilona-scuderia het volgende:
Preview nu op Eurosport...
alsnog haalt die dakar nietquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Foutive info weer
TWEE motoren met elk 29 pkEen 2cv Sahara
Vorig jaar niet nee. Maar wel gebouwd speciaal voor de sahara.Alleen wellicht niet voor de snelheden die de Dakar haalt.quote:
Morgen 18:05u en 22:25u op RTL7quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dank je! Ik heb hier nu TV
Hoelaat is het morgen op RTL5?
Vanaf zondagochtend gen TV meer... de enige drie weken per jaar dat ik TV mis, de weken van Dakar.....
Sorry, mijn quote stond in De Stentor, 1 van de vele edities dus van het machtige Wegener concern.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ook BN-Destem??![]()
Ja ik lees het net hier in de krant.![]()
Wat betreft de merken moet ik wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een NL merk.![]()
Er bestaat ook zoiets als een videorecorder of DVD recorderquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kut, daar begint het gezeik al, ben allebei de tijdstippen niet thuis
Als iemand me rondje aanbiedt zeg ik ook altijd: laatste, en dan ga ik echtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:58 schreef Mikkie het volgende:
Zei Pascal de Baar vorig jaar niet dat het definitief z'n laatste was
Zie 'm nu weer op de deelnemerslijst staan namelijk
Volgens mij welquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:08 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, maar hoe werkt dat nou met zo'n Media Center? Kun je dan alles in .mpg opnemen ofzo?
Want anders zou je toch eerder geneigd zijn een HD-recorder te kopen?
Die is nog van vorig jaarquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:13 schreef Coelho het volgende:
De rooy en zn. staan niet in het overzicht bij livetiming...
Jawel:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:06 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dus Faria heeft ook niet gewonnen bij de motoren?
Ja, nu is er ineens een andere irritrack. Je kunt nu ook 5 voertuigen selecteren ipv 4 (een paar uur geleden)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:15 schreef JosvG het volgende:
De Iritrack die er nu staat werkt toch gewoon, of ligt dat aan mij? Ik kan gewoon trucks en auto's selecteren en ik zie ze op de baan staan, volgens mij ook wel op een logische plek zelfs.
Ik zag het inderdaad ook.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:56 schreef JosvG het volgende:
Volgens Iritrack ligt Stacey nu op kop ()
Maar er staat ook dat Gerard de Rooy al bezig is, en Jan de Rooy nog vooraan de start van de special stilstaatZou er iets met Iritrack mis zijn, of zou er iets met Jan mis zijn?
Wát een ongelofelijke kutsite zeg, de helft in het Frans en het engels is vaak ook nog kutquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:37 schreef Baan1980 het volgende:
Hier staan de tijden. Motoren zijn zo goed als binnen en de auto`s komen nu 1 voor 1 binnen. Sousa in VW is het snelst daar.
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/120/classement/CSA.html
Kan beter, maar niet slechtquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:43 schreef Skwish het volgende:
Uitslagen: http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/100/classement/CGC.html
Gerard de Rooy op 1
Jan de Rooy op 5
verrek..ik zat ook al te zoeken man...denk hoe zit dat nou.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:54 schreef robbie34 het volgende:
Ik zie Jan de Rooij niet op de 5e plaats staan hoor? Wel Richard de Rooij die bij Wulf van Ginkel in de wagen zit!
1. Gerard de Rooij
2.Hans Stacey
3. Chagin
5. Wulf van Ginkel
7. Marcel van Vliet
Maar verrassend géén Jan de Rooij en Hans Bekx bij de eerste 11 die tot nu toe gefinisht zijn!
en Stacey op 2quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:43 schreef Skwish het volgende:
Uitslagen: http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/us/100/classement/CGC.html
Gerard de Rooy op 1
Jan de Rooy op 5
Bedanktquote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:46 schreef Baan1980 het volgende:
Peeps, heb aankomende week veel om handen dus ik dach laat ik een mooie OP maken. Het eerste begin heb ik. Een overzicht met alle NL deelnemers, assistentie, nummers, etc. Het idee is om bij alle (waar aanwezig)
foto`s tussen te plaasen en dan helemaal onderop enkele Dakar site`s neer te zetten.
De uitzending van de late avond wordt de volgende dag in de vroege avond herhaald.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:25 schreef Ambrosius het volgende:
Er zijn twee uitzendingen per avond op RTL7 zie ik, is de laatste een herhaling van de eerste of niet?
Klopt. Het nieuws lijkt nog van vorig jaar te zijn:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:54 schreef existenz het volgende:
Er staat ook op de site van de organisatie geen Jan de Rooy vermeld
Overigens zijn er al 37 trucks geklasseerd...quote:17:20:06 ► Victoire d’étape pour Tchaguine
Le quadruple vainqueur du Dakar Vladimir Tchaguine a signé le meilleur temps avec 2’20’’ d’avance sur l’ancien champion du monde de WRC Miki Biasion, au volant d’un camion Iveco. Le tenant du titre Firdaus Kabirov a déjà près d’une demie heure de retard sur son chef d’équipe chez Kamaz.
Ja, daar moet haast wel iets gebeurd zijnquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:01 schreef tenharkeldakar het volgende:
ziet er na uit dat de rooy en bexk nu al meer als 1 uur moeten gaan goed maken op de rooy jr
Dat is De Rooy jr.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:18 schreef Marcosss het volgende:
Op dakar.com staat bij breaking news nu wel:
Pending validation by the commissaries, Dutchman Gerard De Rooy recorded the best time of the special stage with 1’40’00", 20 seconds ahead of countryman Hans Stacey and 46 in front of last year’s winner, the Russian Vladimir Chagin.
![]()
Ja, inderdaad.. Ze stonden trouwens eerst bij het checkpoint volgens iritrack.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:20 schreef tenharkeldakar het volgende:
als ik iritrack moet geloven moeten bekx , de rooy van leeuwen en marcel schoo nog starten???
irtrack klop weer eens niet
Yep, ik dacht eerst dat het over sr. ging, maar toen ik het hele bericht zag, zag ik de naam Gerard ook staanquote:
Gerard en Jan de Rooy zijn wel gewoon te selecteren.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:02 schreef existenz het volgende:
#502(Jan de Rooy) is niet te selecteren op de iritrack is de 2006 versie
Ding heet niet voor niets al jaren IRRI track. Prima afkorting voor dat IRRITANTE ding.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:20 schreef tenharkeldakar het volgende:
als ik iritrack moet geloven moeten bekx , de rooy van leeuwen en marcel schoo nog starten???
irtrack klop weer eens niet
En nu staan ze wel weer bij de finishquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.. Ze stonden trouwens eerst bij het checkpoint volgens iritrack.
Hopen dat het om een technische fout gaat bij de tijdmetingquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:21 schreef Marcosss het volgende:
[..]
47 trucks nu in de uitslag trouwens, en nog geen Bekx of de Rooy sr.
53 502 DE ROOY (HOL)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Jan de Rooy is binnen als 53ste. Al 2 uur achterstand
Dikke kans op.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Geusens is als 51ste binnen gekomen. Heeft hij ondersteuning moeten geven aan Jan?
Ik ben zeer benieuwd naar vanavondquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:28 schreef tenharkeldakar het volgende:
bexk heeft schade gereden en de rooy moest ook geholpen worden de hugo Duisters
Dat zou erg jammer zijn... Jan de Rooy die gaat nu geheid van dag successen en dat zal hij ook mogen van de concurrenten.. Dus voor hem is niet veel verloren.. Zeker nu Gerard hoog in het klassement staat..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
lees de berichten dat bekx er mischien uitlicht
Van de website van De Rooy (chatbox):quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:38 schreef tenharkeldakar het volgende:
wat ik al eerder heb verteld dat hij schade had gereden
quote:cm
hans is op sukawara geknald. truck aan barrels
De wagen rijd dus gelukkig nogquote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:46 schreef Eddy185 het volgende:
Bexk is binnen op 02:15:56
Helaas geen melding over de Rooy en Bekx.quote:18:35
Shinozuka stuck on the special stage
No. 342, SHINOZUKA/DI PERSIO - NISSAN, SUPER PRODUCTION
Japan’s Kenjiro Shinozuka, rally winner in 1997, is currently stuck on the special section 5 km from the finish, due to technical problems.
staat ook een vrij duidelijk logo op de site van de rooyquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:03 schreef dubidub het volgende:
Huh, valt me vandaag pas op dat De Rooy met een RTL7 logo op z'n trui rondloopt![]()
inderdaad..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:04 schreef psychosucker het volgende:
zelfs bekx zijn website trekt het niet.....
Echt?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
staat ook een vrij duidelijk logo op de site van de rooy
En afgelopen jaren reden ze ook al prominent met het RTL logo rond
[afbeelding]
Tegenstrijdige berichten over Bekx...quote:stefan
jan heeft problemen met zijn versnellingsbak gehad
en is gesleept door huga. Bekx heeft boompje
meegepakt!
Eurosport kan je niet ontvangen? Half elf en half twee... RTL heeft zowieso meer geblaat als inhoud in het programma zitten.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:22 schreef jpjedi het volgende:
ik word nu toch wel erg benieuwd naar de beelden..
Balen dat ik naar een nieuwjaarsreceptie moet.En hebben geen recorder..
![]()
Je verliest geen uren door zo vast te komen te zitten lijkt me.. En met een kapotte radiator wil je in dit stadium idd geen risico's nemen en niet vol rijden.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:06 schreef Baan1980 het volgende:
Op de website van Loprais staat het volgende:
"Jan de Rooy gut stuck in the sand in the first curve of the rally and his team mate Dusters had to help him. At the same time even the Russian Vladimir Chagin ran into troubles and two crews of Ginaf Rally Power and lost nearly 20 minutes. Hans Bekx damaged a radiator at a collision with Y. Sugawara. Tomas Tomecek lost a lot of time at technical problems and Andre Azevedo lost 10 minutes due to puncture."
Onderstaande foto van de Rooy Sr stond daar bij...
[afbeelding].
Het Ginaf team stond op het zelfde stukje vast en moest dus worden weggesleept
[afbeelding]
Problemen met de versnellingsbak:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:23 schreef existenz het volgende:
[..]
Je verliest geen uren door zo vast te komen te zitten lijkt me.. En met een kapotte radiator wil je in dit stadium idd geen risico's nemen en niet vol rijden.
Bron: www.dakar-derooy.comquote:...
Gerard de Rooy was uiteraard uitgelaten dat hij zijn visitekaartje zo nadrukkelijk kon afgeven. Zonder problemen legde hij de 117 kilometer af in 1 uur en 40 minuten. Daarmee was hij 20 seconde sneller dan neef Hans Stacey en 46 seconden sneller dan de Rus Tchaguine. “Het ging dik schoon, “ lacht hij uitbundig, niet wetend dat zijn vader met ernstige problemen nog op het parcours staat. Als hij op de hoogte wordt gesteld is een deel van de vreugde gauw van zijn gezicht verdwenen. “Dat is niet best, een probleem met de tussenbak. Dat kost toch gauw twee uur.”
Gerard kreeg gelijk want uiteindelijk zou vader Jan 3 uur, 40 minuten en 38 seconden over de proef doen en dus 2.00.38 uur verliezen. “Het gebeurde al in de eerste bocht, binnen een kilometer. Hugo heeft de boel min of meer opgelapt zodat we de proef af konden maken. We moeten nu dus van achter af beginnen. Dat is Hans Stacey vorig jaar ook overkomen. Hij verloor twee uur maar werd uiteindelijk toch tweede, “ weet een teleurgestelde Dany Colebunders. Dat het humeur van Jan de Rooy onder nul was behoeft geen betoog.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |