abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33939828



Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia

Dakar in 2006:
In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit:




De Nederlandse teams:

Team Exact-MAN:

http://www.exact-man.com

Ginaf Rally Power:

http://www.ginafrallypower.nl/

Yamaha NL Dakar team:

http://www.team-dakar.com

Team Dakarsport:

http://www.teamdakarsport.com/

Team Dakar Rally:

http://www.dakar-rally.nl/

Hutten Rally Team:

http://www.huttenrallyteam.nl/

Team Henno-Kedo:

http://www.xtgoesdakar.nl/

Dutch Orange Team:

http://www.dutchorangeteam.nl

Off-Road Adventures Rally Team:

http://www.dakar2005.nl

Team Fast&Speed:

http://www.fastspeed.nl

Team van Deijne:

http://www.deijnedakar.nl

Dakar team Van Eikeren:

http://www.dakarteamvaneikeren.com

Dutch Team Dakar:

http://www.dutchteamdakar.nl

Desert Dakar Team:

http://www.desertdakarteam.nl

Wadden Rally Team:

www.vlieree.nl/web/dakar/

Team de Doelen:

http://www.teamdedoelen.nl

Team Vicking:
Geen foto gevonden…
http://www.vicking.nl

Maurice Selling:

http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl

Stef Wolters:

http://www.stefwolters.nl

Harry Oosting:

Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor!
http://www.harrydakar.com

Er zijn voor de rally 2 teams geweest die te horen hebben gekregen dat ze niet aan de start mochten verschijnen, dit was door problemen met de homologatie van de auto. De 2 volgende teams hebben het dus geprobeerd, maar zijn dit jaar niet gestart:

Team de Rooy:

http://www.dakar-derooy.com/

Hans Bekx Teamsport:

http://www.hansbekxteamsport.nl/



De officiële Dakar site
Wikipedia
Trucks from Holland
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van dit topic
deel 2 van dit topic
deel 3 van dit topic
deel 4 van dit topic
deel 5 van dit topic

SP gemaakt door JosvG, met dank aan Alexxxxx en Baan1980

Hij heet niet Tsjagwien, Chagin of iets wat daar op lijkt. Hij heet Henk
Atje zeggen is adje doen!
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:33:42 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33940040
meldt
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33940083
Vandaag dus weer een topdag voor Stacey, ritwinst en de tweede plek in het klassement gepakt!
Atje zeggen is adje doen!
pi_33940089
Proficiat aan Stacey met z'n 3e etappeoverwinning en nutuurlijk ook aan HANS BEKX die vanaf vandaag abraHANS is
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:35:06 #5
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_33940092
*Meldt ook:

15:08:00 ► Stacey wins special
For the second day in a row and the third time on this Dakar, Hans Stacey captured special victory. The Dutchman in his MAN truck beat Brazil's André De Azevedo by 4'41" and Vladimir Chagin by 11'10".

Maar dat wisten we natuurlijk al
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_33940127
Mooi
pi_33940140


Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:37:06 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_33940146
Echter begint ook lekker tempo te maken... Bijna 10 minuten sneller als Bierhof... Jammer dat die in het algemeen zo ver achter staat op de Kamazzen...
pi_33940155
Proficiat Stacey

(tevens verkapte tvp)
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:41:28 #10
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33940306
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:36 schreef Alexxxxx het volgende:


Ik lach alle mensen uit die zeiden dat Le Dakar niet meer de moeite waard zou zijn na het uitvallen van de DAFs
Ik heb het van tevoren toch geroepen

Stacey wederom gefeliciteerd
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33940344
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33940419
quote:
Truck race neutralised
Due to the crash of truck 533 at km 28, totally blocking the road, the organisation has decided to neutralise the truck race for those stuck behind the accident. All trucks behind the accident are asked to turn around and cover the end of the stage on a tarmac road heading to Bamako. The race goes on for the others that managed to go through.
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:46:30 #13
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33940445
Gewoon niet aan denken, daar komen we volgend jaar wel achter.

Over over het idee in het vorige topic om deel te nemen aan Dakar... Ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, maar reëel gezien heeft de gemiddelde persoon die op Fok! rondhangt niet het geld om een eigen truckteam op te starten, en daarom lijkt het me een idee dat niet veel verder komt dan de tekentafel.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33940521
Bij de Cars wint de Villiers de etappe en pakt 20.58 terug op Peterhansel
Alpphand pakt 24' terug.

Achterstand van Alphand op Pete is nu 25.09 en van de eerste Volkswagen van de Villiers 42.19, alles is nog mogelijk.

Overall standings:
18e Ten Harkel/Vaanholt
40e broertjes Jacobs
43e van Deijne/Roosegaar
45e Koen Wauters
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:51:09 #15
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33940606
quote:
Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
Niet zo eng gaan praten, hè. Overwinning is overwinning!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33940705
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:45 schreef joostingh het volgende:

[..]

Dat staat op de site van dakar.com dus misschien word de tijd wel afgenomen of word het net zo gedaan als in het begin van de rally?
De trucks die nu zijn binnen gekomen zaten dus al voorbij het punt waar de blokkade zich bevond en voor hen is de race gewoon doorgegaan. De enige vraag is wat voor tijd de deelnemers die via de andere route moesten gaan krijgen, maar daar zitten volgens mij geen topklasseringen bij.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33941429
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.

In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:

Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.

De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex

HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.

Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
pi_33941745
Hans gaat voor plek twee .
sig verwijderd door FA
pi_33942635
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:47:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:13:58 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943251
We heeft het over trucks of Bowler. Als ik kon zou ik gaan per motor. Ik denk dat je als privateer voor 30K klaar kunt zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:18:53 #21
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943392
http://www.vlieree.nl/web/dakar/sponsoren.htm

Onderaan staat begroting. Tis natuurlijk wie appelen vaart wie appelen eet, dus kosten zijn natuurlijk wel te wijzigen. 2K voor een internet pagina
Motoren is denk ik ook wel iets voordeliger te doen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33943505
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Twee ton voor low-budget-deelname
Op zich weet je dat wel van tevoren natuurlijk...maar ik vind 't toch knap veel geld. Dat krijg je als privateer niet bij elkaar met allerlei sponsors, waardoor je dus waarschijnlijk zelf dik bij moet leggen. Het gevolg daarvan is dat het voor de 'gewone mens' niet te betalen is.
Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_33943539
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:17 schreef area51 het volgende:
Wat kost een low-budget deelname aan Dakar, vraag van vorige week.

In de KIJK van december stond het volgende verhaal van de broertjes Jacobs:

Nieuw kost een Bowler ¤ 110.000. Wij hebben onze Bowler voor ¤ 50.000 gekocht van Peter R. de Vries en Evert Kroon. Die zijn in de rally van 2005 uitgevallen omdat ze ermee over de kop gingen. We hebben hem volledig gestript. De motor is verkocht en het chassis en de kooi hebben we laten lassen en zandstralen. Na alle aanpassingen kost deze auto ons ¤ 80.000 , en dan reken ik de motor en de stoelen, die we van een sponsor hebben gekregen niet mee. Tel daar ¤ 100.000 aan inschrijfgeld, service en pr-kosten bij op en je komt aan een 'low-budget-deelname' uit.

De gekregen motor kost nieuw bij Prins Maasdijk ¤ 5.150,= ex en de benodigde kit voor inbouw ¤ 1.720,= ex

HS 2.8 TGV 4cyl 2800cc 175pk bij 4000rpm 450nm tussen 1400 en 4000 rpm 93x102,5 geen ECU maar alles mechanisch, zodat de gemiddelde monteur ook buiten een garage kan repareren.

Sparco rally-stoelen kosten bij Biesheuvel plm ¤ 480,00 per stuk ex.
dat was ik, bedankt voor de info

mooie dag! weer een overwinning van stacey!
en nu eindelijk voor die rus

een overwinning is in theorie haalbaar maar niet meer reeel denk ik
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:24:36 #24
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_33943588
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:22 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Achja, zo voorkom je natuurlijk we dat je allemaal van die beunhazen aan de start hebt staan, die na 1 of 2 etappe's weer afvallen.
en meteen ben je van de charme af. Wanneer hebben we voor het laatst een echt zelfbouwbuggy gezien, of een opgefokte kever?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_33944421
Stacey
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')