Zou vet zijn..quote:Op maandag 18 december 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil met de kerst wle een nieuwe OP maken, helemala opnieuw. Nog suggesties voor wat er in moet?
Niet toevallig stiekem een fotootje gemaakt?quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Metalfreak het volgende:
Vanmiddag in Eindhoven stond een Dakar-rally-buggy naast me aan het stoplicht... Wel op een aanhanger achter een Dakar-racetruck.
vergeetquote:Op dinsdag 19 december 2006 23:36 schreef Baan1980 het volgende:
Her wat algemene links die denk ik wel in de newe OP moeten.
Op rallymaniacs.nl ken je dakar kiezen, vervolgens links deelnemers en dan kan je per categorie alle NL`s zien incl. website
http://www.trucksfromholland.nl/
http://www.rallymaniacs.nl/
http://www.passion4wheels.nl/
http://www.parijsdakar.com/ (site nog in constructie)
http://www.truckstardakar.nl/dakar2007/
http://www.dakar.com/
Nee, het stoplicht sprong weer te snel op groen...quote:Op woensdag 20 december 2006 08:59 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Niet toevallig stiekem een fotootje gemaakt?![]()
Informatie met foto's over de aktuele Nederlandse deelnemers van de editie 2007. De foto's van 20 jaar geleden hebben we onderhand wel gezien.quote:Op maandag 18 december 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik wil met de kerst wle een nieuwe OP maken, helemala opnieuw. Nog suggesties voor wat er in moet?
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:13 schreef area51 het volgende:
En KamaZ, waar vind ik daar iets over??
quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!
+ alles wat gammel is en mee doetquote:Op vrijdag 22 december 2006 16:14 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Daf's van de Rooij en de MAN van Stacey
![]()
Hebben die al niet (vaak) genoeg gewonnen??quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
In de nieuwe OP, want ik ga dit jaar Kamaz en Tatra supporteren!
Kamaz wel. Tatra niet. Tatra is liefquote:Op zondag 24 december 2006 22:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hebben die al niet (vaak) genoeg gewonnen??
Wij hebben onze eigen aanhangerfabriek. RAF (Rondaans Aanhangwagen Fabriek)quote:Op zondag 24 december 2006 22:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
En wat nu als meneer van Doorn in Friesland z'n aanhangerfabriekje had opgericht??
moet hier niet nog een andere bijzonderheid bij? hij mist het een en ander volgens mij.quote:Op zondag 24 december 2006 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: Tatra
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Tsjechië
Locatie: Tsjechië
Datum: 18 juli 2001
Fotograaf/Bron: Standa
Bijzonderheden: voormalig deelnemer Le Dakar
quote:Op donderdag 28 december 2006 13:39 schreef Baan1980 het volgende:
Nou, dat is dan weer lekker....... Hopelijk lukt het ze niet want dat is dan echt niet meer leuk Dakar
Hier nog een spectaculair filmpje van onze russen.......
http://video.google.com/videoplay?docid=1245751998694395737&q=truck+rally&hl=en
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenquote:Op donderdag 28 december 2006 17:13 schreef dakarspecialist het volgende:
nu dat van iedereen kan een kamaz kopen klopt niet geheel
gordon wilde als snelle service twee kamaz trucks inzetten
maar kreeg van uit rusland nee als andwoord
daar doen we niet aan mee bouw is alleen voor eigen team
dus hhmm iedereen kan kopen klopt ook niet
maar we zullen zien veel andere teams waaronder tatra,liaz,mitsubishi doen niet met de vendette van kamaz mee
dus we zien wel 4 jan bij de keuring
groeten dakarspecialist
Dan is de aarde zo verwarmd dat alle DAF's standaard gebouwd voor de woestijn wordenquote:Op donderdag 28 december 2006 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenAls ik als particulier zand wil gaan rijden met een Kamaz, kan ik als het goed is het Dakar Kamaz type bestellen bij de Duite importeur. Als ik vervolgend de begrenzer en kipbak er af sloop, kan ik denk ik een leuk stukje meeblazen.
En dat word trouwens wat als Wit-Rusland over 20 a 30 jaar haar legertrucks gaat verkopenDat zijn ook allemaal van dit type
Ik heb een Unimog gereden maar een KAMAZ zou wel erg vet zijn voor op de terreindagen.quote:Op donderdag 28 december 2006 17:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tsja, dan moet je er ook niet bij gaan vertellen wat je er mee wilt gaan doenAls ik als particulier zand wil gaan rijden met een Kamaz, kan ik als het goed is het Dakar Kamaz type bestellen bij de Duite importeur. Als ik vervolgend de begrenzer en kipbak er af sloop, kan ik denk ik een leuk stukje meeblazen.
En dat word trouwens wat als Wit-Rusland over 20 a 30 jaar haar legertrucks gaat verkopenDat zijn ook allemaal van dit type
pure nieuwsgierigheid maar hoe weet je dit?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:43 schreef Rich63 het volgende:
Ginaf Rally Power gebruikt dezelfde wielophanging als De Rooy. Het zijn beide immers type X2222.
De Rooy gebruikt schroefveren met Donnere schokbrekers in plaats van de veercilinders die GINAF Rally Power toepast. Nu schijnt het zo te zijn dat de homologatie alleen over de wielophanging gaat en niet over de wijze waarop
de voetruigen afgeveerd worden. KAMAZ ziet hier blijkbaar een reden om flinke onrust te veroorzaken omdat
dit bij De Rooy -zoals KAMAZ beweert- niet volgens de originele fabriekshomologatie gaat.
Volgens Gerard de Rooy een storm in een glas water.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
pure nieuwsgierigheid maar hoe weet je dit?
Geen enkele serie truck kan de dakar rijden. Zo simpel is het...quote:Op vrijdag 29 december 2006 17:21 schreef dakarspecialist het volgende:
ooit een kamaz gezien met een detroit diesel er in van 14liter
nee klopt dit hebben alleen de race kamaz trucks
dus ook hier niet echt serie
groetjes dakarspecialist
RTL7:quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:14 schreef Maikalo het volgende:
Begin er steeds meer zin in te krijgen. Iemand de zendtijden van alle relevante zenders?
Dat je maar naar Brabant verhuisdquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
U bent bij deze dan ook uitgenodigd om dinsdag 2 januari het team van Hans Bekx uit te komen zwaaien. Hans wil dinsdag om 9 uur vertrekken. Het team komt om 8.30 bij elkaar om de rit naar Lissabon te gaan beginnen. Voor het team is het natuurlijk leuk dat er net als andere jaren weer veel mensen komen kijken. Dus iedereen die het team wil uitzwaaien: kom naar de Hintelstraat in Mariaheide (dit is de straat naast de kerk).
___________
Hm...., das best een pokke-end rijden he? Kan ik niet wat dichter bij Dakar deelnemers uit gaan zwaaien? Ederveen of zo?
De MAN's van Stacey en Echter voldeden in 2006 ook niet aan de regels, maar zijn toch goedgekeurd.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:09 schreef klutsei_ het volgende:
Niet te geloven, kan iemand zich nog een dakar wedstrijd herrinere zonder problemen met homologatie?
Heel opvallend dat Hans Stacy geen problemen heeft.....?? rijd immers ook met een ander merk schokdempers dan standaart uit de MAN fabriek. En hij is toch ook een grote concurent...
Maarja wat is nu een dakar zonder gerommel he, ik kan nu al niet wachten
Dan vind ik het uiterst sportief van de andere teams om nu tegen KAmaz geen bezwaar aan te tekenen. Maar wat was het nou vorig jaar? Gediskwalificeerd omdat ze in een dorpje de auto lieten repareren?quote:Op zondag 31 december 2006 13:26 schreef JosvG het volgende:
Wat ik er op te zeggen heb is simpel:
Hans en Franz' trucks voldeden misschien niet 100% aan de regels. Dat doet echter zo'n beetje 95% van alle trucks niet. Ze hadden onder andere over de laadbak dingen aan te merken, maar daar zit bijvoorbeeld Kamaz ook ontzettend langs de regels te werken.
Teams van DAF zaten fout in de vering en dat soort dingen, die direct invloed hebben op het presteren van de auto. Daarvoor is door Kamaz bezwaar aangetekend (wat ik overigens ontzettend kinderachtig vind, maar dit jaar spelen ze weer hetzelfde vieze spelletje), en daarom werden ze op het matje geroepen door de organisatie, en Kamaz werd toen (terecht, maar niet bepaald sportief) in het gelijk gesteld.
Dat MAN en eventueel andere teams er op aangesproken zijn is overigens niet waar, het waren te kleine dingen die te veel deelnemers hadden. Stacey heeft dus nooit bang hoeven zijn om ook gedisqualificeerd te worden.
Waren ze dat maar, ze waren buiten het Parc Fermé gereden om aan de auto te sleutelen, en daar is helaas niks van gezegd.quote:Op zondag 31 december 2006 13:48 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Dan vind ik het uiterst sportief van de andere teams om nu tegen KAmaz geen bezwaar aan te tekenen. Maar wat was het nou vorig jaar? Gediskwalificeerd omdat ze in een dorpje de auto lieten repareren?
quote:Finstral kiest voor het alternatief
Keuringsperikelen rondom de Mercedes-Benz Axor hebben Johan Elfrink van het Finstral Rally Team doen besluiten de komende editie van de Dakar-rally te rijden met de Unimog als racetruck. Want ondanks het feit dat de door de organisator A.S.O. gewenste formaliteiten met betrekking tot de Axor zijn gerealiseerd, biedt de Zwitserse FIA geen zekerheid dat de Axor in Portugal daadwerkelijk ook als racetruck door de keuring komt.
Uiteraard betreurt het gehele team deze beslissing, maar zij willen geen enkel risico lopen. Zij hebben de toestanden van vorig jaar nog vers in het geheugen, toen een aantal deelnemende teams met de startstreep in het vizier alsnog werd uitgesloten van deelname aan de Dakar-rally van 2006.
Het Finstral Rally Team gaat derhalve met de keuze voor de Mercedes-Benz Unimog als racetruck voor een verzekerde deelname aan ‘Le Dakar’ 2007. De Axor zal dit jaar wel als assistentietruck fungeren. Op die manier zal in de praktijk blijken of de Axor voor het volgende jaar klaar is voor de race.
Het mag gezegd worden: de Unimog heeft vorig jaar tijdens de rally buitengewoon goed gepresteerd. Inmiddels zijn de onvolkomenheden van destijds onder controle en is ook de Unimog, net als de Axor, vorige maand in de Tunesische woestijn grondig getest.
Het gehele team heeft de afgelopen dagen hard gewerkt om de Unimog op en top wedstrijdklaar te maken. Ondanks de moeilijke beslissing zijn zij allen zeer gemotiveerd om van de rally een succes te maken.
Het Finstral Rally Team ziet dan ook de komende Dakar-rally met vertrouwen tegemoet.
Bron: www.finstral-rally.com
Ze zijn echt net vertrokken. Rond 14:10 vertrokken ze richting A58. Dus wie weet kan je ze nog ergens voorbij zien komen. (A58 bij Breda ? of A67 richting Antwerpen?)quote:Op zondag 31 december 2006 14:47 schreef JosvG het volgende:
Lijkt me sterk, ze zouden namelijk in eerste instantie pas ná nieuwjaar vertrekken, en daarnaast worden de rallytrucks gebruikelijk op transport gezet, ipv zelf gereden. Misschien gaan ze naar een pers-show oid?
edit:
Hmm, ik zie net op de site van de Rooy meer mensen die het over vertrekken hebben, dan heb ik niks gezegd
Via Breda is wat vreemd naar lissabon. Via de A67 lijkt me beter...quote:Op zondag 31 december 2006 14:52 schreef cupra4 het volgende:
[..]
Ze zijn echt net vertrokken. Rond 14:10 vertrokken ze richting A58. Dus wie weet kan je ze nog ergens voorbij zien komen. (A58 bij Breda ? of A67 richting Antwerpen?)
quote:Jan De Rooy: “We run for a podium”
This year Jan De Rooy will finally experience the relaxed rhythm of Portuguese life of which he only caught a glimpse last year. As expected before arriving in Lisbon, his participation on the 2006 Dakar was thwarted and ended up with a stormy return home after the blue trucks were not approved by the international Federation. The driving Dutchman and his team learned their lesson from this failed attempt and used this last year to solve their compliance issues with the trucks. “This is a new De Rooy coming to the start of the rally”, declares the head of the family. Last year’s incident belongs to the past now. We are back here to accomplish something”. So this team has come to the 29th Dakar with a renewed fighting spirit. And with very clear ambitions: “We run for a podium, for my son or for me. It doesn’t matter”, says Jan De Rooy. “We are very happy to be back on this African race. We have a great truck and I think there is not only one favourite, since there are several trucks that are able to win this race. The title will be well disputed”.
64-year-old Jan De Rooy is considered the “last of the Mohicans” on the Dakar, i.e. one of the last competitors from the generation of Thierry Sabine. The Dutchman, who owns an international transports company, first competed on the Dakar in 1981 with very good results. In this rally he has had moments of glory but has also gone through hard times. This entrepreneur from Son, in the Netherlands, has always borne the colours of DAF, the Dutch national manufacturer. His progression was steady and finally crowned with a victory in 1987. This victory could have come with a scratch time, before all the cars, if he had not been hit by a 10-hour penalty after going to rescue Vatanen who finally won that year!
Jan De Rooy is better known for the excessive size of his monsters than for his successes on the piste, to the extent that Jan was even nicknamed “Mad Max”. So, with their two double turbo engines of 500 HP each, two 8 speed gear boxes with simultaneous commands and two driving axles, his famous DAF TurboTwins were able to compete with the fastest cars. But the Dutchman gave up this endless desire for more overnight and withdrew his team from the 1988 edition after his prototype had an accident and his navigator died. It took 14 years before Jean De Rooy could overcome this tragedy and he finally came back to the Dakar in 2002. Gerard, his son, now races with Jean. He started in the same cockpit as his father and then got his own truck. Since his come-back, Jean has only reached the podium once.
Exact MAN zet toch 3 race trucks (Stacey, Echter en Jacquot) in?quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
quote:The KTM Gauloises Team returns to the Dakar with the ambition of recovering the title lost last year by Cyril Despres (Marc Coma won the 2006 edition) and has hired Frans Verhoeven as a support rider for its team leaders. Frans is the first Dutchman hired by an official motorbike team for the Dakar and is working very hard to prepare his biggest challenge of the year: “I still ride every other morning, for six or seven hours, in the woods in the region where I live in Belgium. I need to keep practising in order not to lose pace”, explains Verhoeven. His team mates, Cyril Despres, Isidre Esteve and David Casteu have chosen to take a rest after their last group practice in Pordenone, Italy where the team trained for two days and adjusted the suspensions of their KTM 660.
quote:Op zondag 31 december 2006 16:34 schreef tenharkeldakar het volgende:
Ik hoor de geruchten dat het team van Stacey maar met 1race truck zal deelnemen.!! het ander startbewijs zou verkocht zijn. wie weet hier meer over???
kijk even op youtube, daar staat het op.quote:Op zondag 31 december 2006 23:11 schreef jochem8 het volgende:
Heeft iemand dat filmpje nog dat De Rooy een Peugeot 205 inhaalt met een afgrijselijke snelheid?
quote:Op maandag 1 januari 2007 19:23 schreef Baan1980 het volgende:
Gister weer een leuke Dakar pagina teruggevonden. Hier staan alle deelnemers van de rally tussen 79 en 85 inclusief foto (indien aanwezig). www.dakardantan.com
Een aantal gekken als voorbeeld
1980, Vespa P200 (5 inschrijvingen, 0 aangekomen :p)
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-2166-1980-0d44aa.html
1980, Renault 6x6
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-227-1980-eb0914.html
1981, Rolls
http://www.dakardantan.com/voir-equipage-354-1981-78c2d4.html
Die wordt nog herhaald geloof ik.quote:Op maandag 1 januari 2007 19:27 schreef jpjedi het volgende:
Die special van de 30e heb ik helaas gemist over de Rooy. Zou die nog ergens te vinden zijn online?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |