abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43820335
Feliciteer hier Wilders met zijn monsterzege! deel #2

Vorige deel.
Feliciteer hier Wilders met zijn monsterzege!

www.geertwilders.nl
  donderdag 23 november 2006 @ 14:41:53 #2
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_43820390
Gefeliciteerd Wilders
pi_43820396
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:34 schreef Lod het volgende:
Een monsterzege voor Wilders kan niets anders betekenen dan een ziek Nederland.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  donderdag 23 november 2006 @ 14:43:17 #4
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_43820437
Gefeliciteerd Wilders.
Signature
pi_43820443
Een mosterzege voor Wilders betekent dat de woonwagen kampen teveel macht krijgen.
pi_43820504
Dus Nederland zou ziek zijn.. ?
  donderdag 23 november 2006 @ 14:46:57 #7
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_43820537
Gefeliciteerd

maar ik heb toch op de lvf gestemd
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_43820564
quote:
Lagere belastingen
-16 miljard belastingverlaging, dus koopkracht fors hoger voor iedereen
-fors minder geld naar Brussel, ontwikkelingshulp, bureaucraten en subsidies
-kwartje van Kok teruggeven, hypotheekrente-aftrek blijft

Betere scholen
-veel meer onderwijzers en leraren
-kleine klassen, kleine scholen
-veilige scholen, invoering tuchtscholen
-VMBO afschaffen, de ambachtsschool terug

Immigratiestop voor niet-westerse allochtonen
-geen dubbele nationaliteit
-verbied de burka
-geen hoofddoekjes voor ambtenaren, zeker niet voor de klas
-sluit radicale moskeeën, geen nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Fatsoen moet terug
-veel meer politie op straat
-fors strengere straffen, invoering minimumstraffen
-straatterroristen het land uit
-heropvoedingskampen

Een hart voor iedereen
-vier procent koopkrachtwinst voor AOW’ers
-meer handen aan het bed, fatsoenlijke zorg!
-meer geld naar verpleeghuiszorg
-afschaffen no-claim ziektekostenverzekering

Auto’s moeten weer rijden
-meer wegen, bredere wegen
-geen tolheffing, geen rekeningrijden
-maximumsnelheid hoger

Brussel
-de macht terug naar Nederland
-fors minder geld naar Brussel
-geen nieuwe landen in de EU, zeker Turkije niet

Stop de dierenmishandeling
-minimumgevangenisstraffen voor dierenmishandeling
-oprichting dierenpolitie, speciaal alarmnummer voor dieren: 113
  donderdag 23 november 2006 @ 14:47:58 #9
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_43820572
Van harte
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_43820597
Ja geweldig - en de begroting voor dat lukt allemaal? Wees toch realistisch..
pi_43820622
' Fors minder geld naar de EU'. Die blijft hilarisch.
Zyggie.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:50:19 #12
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_43820639
Het is niet mijn partij, maar een felicitatie is op zijn plaats.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:51:13 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43820664
Wilders heeft nieteens zulke verkeerde punten hoor mensen, en dat zeg ik als marijnissen stemmer.

p.s.
Ferry links? ik vind hem een naprater van realiteitsvervreemd debieltje maurice de hond.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_43820671
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:47 schreef tralalala het volgende:

[..]
Wilders heeft zn partijprogramma niet laten doorrekenen door het CPB. verder zijn een paar punten in strijd met de rechtsstaat
pi_43820675
Gefeliciteerd met je zelf gemaakte cordon sanitaire.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:51:58 #16
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43820687
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:43 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dus jij wordt gepest door marokkaantjes?
volgens mij wel, gezien de standaard deprikijkfoto's in US.
maar goed, ik wil wilders gerust feliciteren, maar ik betwijfel nog steeds of het een lange carriere gaat worden. hij speelt zichzelf te vaak in een defensieve slachtofferrol om zo dingen proberen duidelijk te maken, wat we ook zagen bij ex-ministers van de LPF. een beetje als een kind dat roept dat het speelgoed van zijn broertje knudde is en gaat huilen en klikken als datzelfde broertje iets terugzegt over zijn poppen.
put
your
clothes
on!
  donderdag 23 november 2006 @ 14:52:12 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43820692
Goede zege voor dit monster!
pi_43820718
Een paar goede punten. gefeliciteerd Wilders.
lollig
pi_43820737
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:49 schreef Zyggie het volgende:
' Fors minder geld naar de EU'. Die blijft hilarisch.
Exacte feiten heb ik even niet.. maar ik dacht dat Nederland nog steeds (verhoudingsgewijs) nog steeds boven aan de lijst van donoren staat.
pi_43820738
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:51 schreef BaajGuardian het volgende:
Wilders heeft nieteens zulke verkeerde punten hoor mensen, en dat zeg ik als marijnissen stemmer.
Hele ambitieuze plannen...geloof er alleen niets van dat ie het waar kan maken.
Vreemd ik heb em heeeel vaak langs zien komen en alleen maar over de Islam horen ranten. Als ie meer deze punten naar voren had gebracht had ik nog enigzins wat in hem gezien. Jammer, gemiste kans.
pi_43820778
Dit is het 'Wilders Felicitatie Topic', als alle whinende linkse paupers nu even een eigen 'Wilders afkraak Topic' maken hebben wij er geen last van.

Wilders Congrats!
Pistols at Dawn!
pi_43820810
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:53 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Hele ambitieuze plannen...geloof er alleen niets van dat ie het waar kan maken.
Vreemd ik heb em heeeel vaak langs zien komen en alleen maar over de Islam horen ranten. Als ie meer deze punten naar voren had gebracht had ik nog enigzins wat in hem gezien. Jammer, gemiste kans.
Een zelfde antwoord heb ik al gegeven in het vorige deel..

Interne zaken komen later.. nu eerst de externe bedreiging het hoofd bieden. (even kort door de bocht)

En daar wil ik nog even aan toevoegen.. jammer dat je jezelf niet meer verdiept hebt in zijn program.. gemiste kans voor jou.. maar ook voor ons.
  donderdag 23 november 2006 @ 14:56:49 #24
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_43820837
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:43 schreef Xith het volgende:
Een mosterzege voor Wilders betekent dat de woonwagen kampen teveel macht krijgen.
Een monsterzege voor de SP betekend dat de paupers teveel macht krijgen. SP stemmers willen de uitkeringen omhoog, SP stemmers willen dat de schoffeldiensten bij de gemeenten beter betaald worden. De SP stemmers willen een goedkopere zorgverzekering want vroeger was alles beter. De SP stemmers zijn klaplopers die niks anders kunnen dan 't handje ophouden. De SP stemmers hebben geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel. De SP stemmers zijn de vroegere LPF stemmers de SP stemmers kunnen alleen maar klagen over de hoge heren in Den Haag. De SP stemmers weten precies wat hun rechten zijn en niet wat hun plichten zijn. De SP stemmers zijn fervent SBS6 kijkers en op de publieke omroep kijken ze naar Tros Radar en Kassa. De SP stemmers zitten grotendeels in de wSnP. etc. etc. etc.

Ik kots op de SP

-edit- hulde aan Geert trouwens
Lang leve mij! *O*
pi_43820941
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:42 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
  donderdag 23 november 2006 @ 15:00:52 #26
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_43820948
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:47 schreef tralalala het volgende:

[..]
Vraag me af waar hij dat allemaal van wil betalen. Hij zat gister al te huilen dat er hij genegeerd werd
Wat een trieste gast is het toch
pi_43820965
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Een monsterzege voor de SP betekend dat de paupers teveel macht krijgen. SP stemmers willen de uitkeringen omhoog, SP stemmers willen dat de schoffeldiensten bij de gemeenten beter betaald worden. De SP stemmers willen een goedkopere zorgverzekering want vroeger was alles beter. De SP stemmers zijn klaplopers die niks anders kunnen dan 't handje ophouden. De SP stemmers hebben geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel. De SP stemmers zijn de vroegere LPF stemmers de SP stemmers kunnen alleen maar klagen over de hoge heren in Den Haag. De SP stemmers weten precies wat hun rechten zijn en niet wat hun plichten zijn. De SP stemmers zijn fervent SBS6 kijkers en op de publieke omroep kijken ze naar Tros Radar en Kassa. De SP stemmers zitten grotendeels in de wSnP. etc. etc. etc.

Ik kots op de SP

Ik denk ik vet even het eerste stuk, maar na doorlezen blijkt het hele verhaal onzin te zijn
pi_43820969
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:00 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Vraag me af waar hij dat allemaal van wil betalen. Hij zat gister al te huilen dat er hij genegeerd werd
Wat een trieste gast is het toch
Hierbij wil ik nogmaals de loftrompet steken voor de beste actie van Rutte van de afgelopen weken.
Zyggie.
pi_43820972
quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 13:34 schreef Lod het volgende:
Een monsterzege voor Wilders kan niets anders betekenen dan een ziek Nederland.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_43820981
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:56 schreef Omkron het volgende:

[..]

Een zelfde antwoord heb ik al gegeven in het vorige deel..

Interne zaken komen later.. nu eerst de externe bedreiging het hoofd bieden. (even kort door de bocht)

En daar wil ik nog even aan toevoegen.. jammer dat je jezelf niet meer verdiept hebt in zij program.. gemiste kans voor jou.. maar ook voor ons.
True...maar ik vond em een populistische kwal en heel erg eentonig, dan ga ik me er ook niet echt in verdiepen als zo'n persoon me niet ligt. Vond het wel mooi dat Jensen em van de week flink op z'n nummer zette.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:03:19 #31
159979 G.Fawkes
pi_43821035
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:51 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Wilders heeft zn partijprogramma niet laten doorrekenen door het CPB. verder zijn een paar punten in strijd met de rechtsstaat
Dat heeft hij niet gedaan? Wat raar, misschien is het wel omdat hij zelf ook wel weet dat hij al die dingen die hij beloofd niet kan waarmaken of betalen
  donderdag 23 november 2006 @ 15:03:25 #32
140141 ivosnivo
pi_43821039
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik kots op de SP

Idd zo denk ik er ook over. Allemaal paupers die klagen dat ze te weinig geld krijgen of dat er geen werk is. Fix dan ander werk.

Ik kots met je mee.
pi_43821175
Ik heb niet zoveel met Wilders maar blijkbaar spreekt het bij veel andere wel aan.

gefeliciteerd Geer!
Rot signature
  donderdag 23 november 2006 @ 15:09:30 #34
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43821238
quote:
Op donderdag 23 november 2006 14:54 schreef wmml het volgende:
Dit is het 'Wilders Felicitatie Topic', als alle whinende linkse paupers nu even een eigen 'Wilders afkraak Topic' maken hebben wij er geen last van.

Wilders Congrats!
check gewoon het vorige topic dude...
niet janken dus.
put
your
clothes
on!
  donderdag 23 november 2006 @ 15:14:11 #35
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_43821394
Ben geen SP en geen Wilders stemmer. Toch heb ik me vandaag verdiept in beide programma's. De SP is zo slecht nog niet, dit geldt evenzo voor Wilders.

Iedereen wordt paniekerig omtrent belastingen, de rijkere etc.. bij de SP. Bij Wilders geldt dit voor allochtonen en zwakkeren. Maar beide partijen hebben hier gekozen voor de extremen binnen deze groepen. De super 'rijke' elite die elk jaar ontzettend veel geld verdienen en alles wegsluizen die worden aangepakt bij de SP, de zelfstandige en kleine ondernemer krijgen het juist beter!

Bij Wilders zijn allochtonen prima te verenigen, en zullen ze voor de vergrijzing ook zeker nodig hebben. Zoals zij ons nodig hebben om een beter bestaan op te bouwen. Wilders wil alleen de extremen binnen deze groep aanpakken.

Kortom, whats the deal - ze hebben prima punten en er is geen reden tot paniek.

OT: Wilders proficiat, (Jan proficiat)
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  donderdag 23 november 2006 @ 15:17:11 #36
159979 G.Fawkes
pi_43821502
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:14 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ben geen SP en geen Wilders stemmer. Toch heb ik me vandaag verdiept in beide programma's. De SP is zo slecht nog niet, dit geldt evenzo voor Wilders.

Iedereen wordt paniekerig omtrent belastingen, de rijkere etc.. bij de SP. Bij Wilders geldt dit voor allochtonen en zwakkeren. Maar beide partijen hebben hier gekozen voor de extremen binnen deze groepen. De super 'rijke' elite die elk jaar ontzettend veel geld verdienen en alles wegsluizen die worden aangepakt bij de SP, de zelfstandige en kleine ondernemer krijgen het juist beter!

Bij Wilders zijn allochtonen prima te verenigen, en zullen ze voor de vergrijzing ook zeker nodig hebben. Zoals zij ons nodig hebben om een beter bestaan op te bouwen. Wilders wil alleen de extremen binnen deze groep aanpakken.

in godsnaam hoe zijn allochtonen verenigbaar met Wilders, als het aan hem ligt worden ze 2e rangs burger....
  donderdag 23 november 2006 @ 15:18:04 #37
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_43821528
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:14 schreef CrazyTaxi het volgende:

Dat weet jij. Omdat jij de moeite hebt genomen om je in te lezen. Dat weet de gemiddelde stem gerechtigde niet.

De gemiddelde stemgerechtigde denkt op een andere manier. Die linkse stemmers denken ik wil meer geld dus ik stem SP. De anderen denken Ik schijt op buitenlanders dus ik stem Geert.
Lang leve mij! *O*
pi_43821590
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:18 schreef Echo99 het volgende:
Die linkse stemmers denken ik wil meer geld dus ik stem SP.
Wuif je het zo makkelijk weg
quote:
De anderen denken Ik schijt op buitenlanders dus ik stem Geert.
pi_43821631
Gefeliciteerd Geert

Beetje zielig van de andere partijen om zijn partij niet te feliciteren in hun speeches.
pi_43821787
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:17 schreef G.Fawkes het volgende:
in godsnaam hoe zijn allochtonen verenigbaar met Wilders, als het aan hem ligt worden ze 2e rangs burger....
Nee hoor, Wilders wil alleen de Nederlandse cultuur behouden. Hij wil dat allochtonen voor de volle honderd procent voor Nederland kiezen. Dat is dus gewoon een andere insteek dan veel andere partijen hebben als het gaat om integratie. Ik stel een cursus begrijpend lezen voor.
pi_43821814
Gisteravond laat toch wel het een en ander gemist.. welke partijen hebben Groep Wilders niet willen feliciteren?
pi_43821882
quote:

[..]

Tja en hij wil artikel 1 ook afschaffen blijkbaar weet hij niet dat het onmogelijk is i.v.m. internationale verdragen dus mocht hij dat al afschaffen moet hij zich alsnog er aan houden en zo zijn nog wel meer punten die makkelijk onderuit te halen zijn

kortom die man is niet serieus te nemen
pi_43821894
De pvda... noemde geen wilders
CDA feliciteerde SP en alle andere partijen
VVD ... ff gemist
Rot signature
pi_43821939
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
Tja en hij wil artikel 1 ook afschaffen blijkbaar weet hij niet dat het onmogelijk is i.v.m. internationale verdragen dus mocht hij dat al afschaffen moet hij zich alsnog er aan houden en zo zijn nog wel meer punten die makkelijk onderuit te halen zijn

Je stapt gewoon uit het verdrag, kan heel simpel. Het zou bespottelijk zijn als je via democratische weg eerder gemaakt afspraken niet meer kan ontbinden.
pi_43822046
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor, Wilders wil alleen de Nederlandse cultuur behouden. Hij wil dat allochtonen voor de volle honderd procent voor Nederland kiezen. Dat is dus gewoon een andere insteek dan veel andere partijen hebben als het gaat om integratie. Ik stel een cursus begrijpend lezen voor.
Het is wachten op een wetsvoorstel waarin de moslims tot 2e rangs burgers worden bestempeld
pi_43822092
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:33 schreef AminBen het volgende:

[..]

Het is wachten op een wetsvoorstel waarin de moslims tot 2e rangs burgers worden bestempeld
Lees mijn stukje nog eens, zo moeilijk kan dat toch niet te begrijpen zijn. Haal die rode waas bij het vallen van de naam Wilders eens weg.
pi_43822109
Onvoorstelbaar dat enkel retoriek tot zo'n succes kan leiden.

Minstens 600.000 randdebielen in Nederland, maar ja, dat wisten we natuurlijk allang.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 23 november 2006 @ 15:36:41 #48
162319 kerstman1
Gefeliciteerd SP
pi_43822158
Gefeliciteerd Geert (mijn naam is Witteman) Wilders.
Dit is een goed resultaat voor de beveiligings branche !!!

R.Hood
www.kutvvd.nl
FOK maakt zichzelf belachelijk.....
pi_43822168
ach ja, nu nog groot, maar straks valt deze partij ook weer uit elkaar door onderlinge ruzies omdat ze allemaal de baas willen spelen... bij de volgende verkiezingen ist weer niks
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_43822233
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:35 schreef ErikT het volgende:
Onvoorstelbaar dat enkel retoriek tot zo'n succes kan leiden.

Minstens 600.000 randdebielen in Nederland, maar ja, dat wisten we natuurlijk allang.
iedereen die het niet met me eens is is een randdebiel!
And then there were syntax-errors
pi_43822254
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je stapt gewoon uit het verdrag, kan heel simpel. Het zou bespottelijk zijn als je via democratische weg eerder gemaakt afspraken niet meer kan ontbinden.
Andere partijen zullen het daar nooit mee eens worden, kansloze missie dus. Zn standpunten wijken tever af van de anderen, daardoor zal hij nooit in een coalitie komen.
pi_43822265
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:28 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Hij wil het artikel 1 van de grondwet vervangen, dat is iets anders dan het geheel laten vervallen.
Pistols at Dawn!
pi_43822299
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:01 schreef Vodka_Lime het volgende:

[..]

Gaat zeker over zijn islam-beleid? PvdV heeft nog meer punten.
pi_43822312
Gefeliciteerd Om maar even ontopic te zijn.

Wat was Wilders zielig bij 't slotdebat, net pas gezien, wilde er toch nog wat over kwijt Rutte heeft mooi gesproken daar.
pi_43822352
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lees mijn stukje nog eens, zo moeilijk kan dat toch niet te begrijpen zijn. Haal die rode waas bij het vallen van de naam Wilders eens weg.
De christelijk/joods/humanistische cultuur
pi_43822413
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:41 schreef AminBen het volgende:

[..]

De christelijk/joods/humanistische cultuur
De vrijheden van anderen die niet het Joods-Christelijke geloof aanhangen beperken is blijkbaar wat Wilders verstaat onder Vrijheid
pi_43822427
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:40 schreef Taurus het volgende:
Gefeliciteerd Om maar even ontopic te zijn.

Wat was Wilders zielig bij 't slotdebat, net pas gezien, wilde er toch nog wat over kwijt Rutte heeft mooi gesproken daar.
Een slechte verliezer noemen ze dat....
Pistols at Dawn!
pi_43822461
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:39 schreef michiel_merk het volgende:
Andere partijen zullen het daar nooit mee eens worden, kansloze missie dus. Zn standpunten wijken tever af van de anderen, daardoor zal hij nooit in een coalitie komen.
Dus mag je het niet in je partijprogramma opnemen? Een partijprogramma is een ideologisch pamflet.
pi_43822468
Hij heeft wel gelijk dat de publieke omroep links georiënteerd is. (gister in het debat)
pi_43822480
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:39 schreef wmml het volgende:

[..]

Hij wil het artikel 1 van de grondwet vervangen, dat is iets anders dan het geheel laten vervallen.
Dat is in strijd met de rechtstaat, Wilders heeft trouwens nog niet eens een begroting
pi_43822507
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:44 schreef tralalala het volgende:
Hij heeft wel gelijk dat de publieke omroep links georiënteerd is. (gister in het debat)
Dat was ook wel te merken bij het presenteren van de eerste peilingen gisteravond.
pi_43822512
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dus mag je het niet in je partijprogramma opnemen? Een partijprogramma is een ideologisch pamflet.
Tja veel mensen slikken dat als zoete koek blijkbaar
pi_43822617
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:43 schreef wmml het volgende:

[..]

Een slechte verliezer noemen ze dat....
Het ging over coalitievorming en over dat Wilders zichzelf als underdog profileerde, wat Rutte meteen even wilde ontkrachten, dat heeft niets met verliezersgedrag te maken. Ik ben geen VVD'er maar ik vond dat Rutte daar goed op in ging, ik zou bijna zeggen 'eindelijk'.
pi_43822875
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:45 schreef michiel_merk het volgende:
Dat is in strijd met de rechtstaat, Wilders heeft trouwens nog niet eens een begroting
In strijd met de rechtstaat, moet je nou toch eens horen wat je zegt. Jij bent slaaf geworden van je eigen regelgeving/zucht.
pi_43822906
quote:
Tja veel mensen slikken dat als zoete koek blijkbaar
Maar daar is Wilders' aanhang zeker niet uniek in.
pi_43822997
De enige Achromaat in jouw leven, MSD heet ik, heet ben ik, geil als een kikker kwaak ik, spuit mijn gif, in je klif, en ik kan je laten beven en zweven, als een meisje van 16.
pi_43823001
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:38 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Lekker makkelijk.

Als die mensen op Marco Pastors hadden gestemd had ik me er nog in kunnen vinden, ook al ben ik het niet met hem eens. Pastors heeft concrete plannen, Wilders loopt alleen maar te schreeuwen, wat een averechts effect heeft. Dat is het verschil.
pi_43823178
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:01 schreef ErikT het volgende:

[..]

Lekker makkelijk.

Als die mensen op Marco Pastors hadden gestemd had ik me er nog in kunnen vinden, ook al ben ik het niet met hem eens. Pastors heeft concrete plannen, Wilders loopt alleen maar te schreeuwen, wat een averechts effect heeft. Dat is het verschil.
ach ja, kwestie van tijd, dan ligt ook deze partij uit elkaar
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_43823181
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In strijd met de rechtstaat, moet je nou toch eens horen wat je zegt. Jij bent slaaf geworden van je eigen regelgeving/zucht.
Je schreeuwt veel maar onderbouwd niks. typisch
pi_43823192
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:28 schreef rieski het volgende:
Dus inderdaad, zoals half Nederland al jaren gekscheert, partij van de Allochtonen?
  donderdag 23 november 2006 @ 16:07:31 #71
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_43823214
Komt wel goed met wilders. Hij heeft genoeg ervaring als tweede kamerlid. Hij zat sinds 1998 in de kamer voor de VVD. Rutte gedroeg zich gewoon als een klein kind en kon het niet hebben dat een ex-vvd´er de zetels wegkaapte die hij eigenlijk wilde hebben. Als de VVD meer naar Wilders had geluisterd en hem een prominente rol had gegeven dan was hij niet weggegaan en had de VVD gewoon op 31 zetels gestaan.
VVD heeft zelf zijn ruiten ingegooid en als ze slim zijn dan trappen ze die Rutte eruit.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:08:47 #72
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43823255
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

wilders nederlandse cultuur behouden
whehehe
doet me denken aan dat plan om nederland in vier provincies te verdelen.
om nederland te isoleren
etc...
dingen die eeuwenlang nederland hebben bepaald en die hij even wil veranderen...

zeg nou zelf: wilders wil niet dat mensen voor de volle honderd procent voor NL kiezen, hij wil ze gewoon het land uit. en als hij dat zelf al niet constant zo heeft verteld, dan zijn het een hoop stemmers die dat wel zo hebben aangegeven.
put
your
clothes
on!
pi_43823270
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:06 schreef Omkron het volgende:

[..]

Dus inderdaad, zoals half Nederland al jaren gekscheert, partij van de Allochtonen?
Ik vond het in ieder geval wel opvallend. Ik dacht ze wel geleerd hadden van het niet feliciteren van Fortuyn moment door Melkert.
pi_43823273
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:28 schreef rieski het volgende:
Dus zoals half Nederland al een aantal jaar gekscheert.. 'partij van de allochtonen'..

Dus toch..
pi_43823359
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:07 schreef freddygonzales het volgende:
Komt wel goed met wilders. Hij heeft genoeg ervaring als tweede kamerlid. Hij zat sinds 1998 in de kamer voor de VVD. Rutte gedroeg zich gewoon als een klein kind en kon het niet hebben dat een ex-vvd´er de zetels wegkaapte die hij eigenlijk wilde hebben. Als de VVD meer naar Wilders had geluisterd en hem een prominente rol had gegeven dan was hij niet weggegaan en had de VVD gewoon op 31 zetels gestaan.
VVD heeft zelf zijn ruiten ingegooid en als ze slim zijn dan trappen ze die Rutte eruit.
Uitermate treffend mijn kerel..
pi_43823448
quote:
Het siert de VVD dat ze Wilders eruit gegooid hebben. Wat hij allemaal roept heeft niets met vrijheid van meningsuiting of problemen oplossen te maken.
pi_43823551
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Het siert de VVD dat ze Wilders eruit gegooid hebben. Wat hij allemaal roept heeft niets met vrijheid van meningsuiting of problemen oplossen te maken.
quote:
Jonge mensen zonder historische kennis.
pi_43823626
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:06 schreef michiel_merk het volgende:
Je schreeuwt veel maar onderbouwd niks. typisch
Geef dan in ieder geval het goede voorbeeld.
pi_43823953
tvp, en proficiat.
pi_43824887
quote:

[..]

Vertel eens, waar staat dit in de partijstandpunten of lees jij deze onzin? Wilders wil bepaalde islamitische punten aanpakken, of zijn alle allochtonen in Nederland ineens van Turkse/marokaanse afkomst met een islamitische achtergrond?

Trouwens punten die in Turkije (islamitisch land) zelf van toepassing zijn en in Frankrijk: Hoofddoek verbod voor ambtenaren. Perfect standpunt daar een overheids vertegenwoordiger geen geloof tijdens werktijd hoort uit te dragen.

Je bent alleen maar spookbeelden aan het opwekken die er niet zijn. Het erge van dit soort reacties is dat meer dan 500.000 mensen worden omschreven als racisten en mensen die tegen allochtonen zijn. Deze mensen zijn niet tegen allochtonen, ze zijn tegen de oprukkende islam in Nederland en het gebrek aan respect naar de huidige Nederlandse normen en waarden wat daarmee samen gaat.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2006 17:10:19 ]
pi_43824951
En daar ben ik het mee eens. Het blijjkt een veel voorkomend mankement te zijn van de laatste regeer periode. Over generaliseren gesproken enzo.. Einde bericht.
  donderdag 23 november 2006 @ 17:15:35 #82
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43825230
* Sluit radicale moskeeën, geen nieuwe moskeeën en islamitische scholen
* Fatsoen moet terug

Hoe gaan die twee samen?

Eerlijk is eerlijk, gefeli Geert. Al heb ik een hekel aan je.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43825816
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:15 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
* Sluit radicale moskeeën, geen nieuwe moskeeën en islamitische scholen
* Fatsoen moet terug

Hoe gaan die twee samen?

Eerlijk is eerlijk, gefeli Geert. Al heb ik een hekel aan je.
Goedkope opmerking. Maar het is jouw mening en ik denk niet dat Wilders wakker ligt dat jij een hekel aan hem hebt.
pi_43826104
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:18 schreef Omkron het volgende:

[..]

[..]

Ga jij met je historische kennis eens voorbeelden zoeken van opgeloste problemen door ophitsen.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:08:42 #85
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43826714
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Vertel eens, waar staat dit in de partijstandpunten of lees jij deze onzin? Wilders wil bepaalde islamitische punten aanpakken, of zijn alle allochtonen in Nederland ineens van Turkse/marokaanse afkomst met een islamitische achtergrond?

Trouwens punten die in Turkije (islamitisch land) zelf van toepassing zijn en in Frankrijk: Hoofddoek verbod voor ambtenaren. Perfect standpunt daar een overheids vertegenwoordiger geen geloof tijdens werktijd hoort uit te dragen.

Je bent alleen maar spookbeelden aan het opwekken die er niet zijn. Het erge van dit soort reacties is dat meer dan 500.000 mensen worden omschreven als racisten en mensen die tegen allochtonen zijn. Deze mensen zijn niet tegen allochtonen, ze zijn tegen de oprukkende islam in Nederland en het gebrek aan respect naar de huidige Nederlandse normen en waarden wat daarmee samen gaat.
de reden waarom er zon afkeer is bij veel mensen tegen wilders is het feit dat hij geen oplossing geeft voor die toenemende intolerantie en gebrekkige respect maar dat het juist een zeer goedkope vorm is van dingen aanstippen. denk je nou echt dat niemand het doorheeft wat er speelt? de manier waarop wilders er alleen mee omgaat is alleen dat wilders het aanstipt maar dus echt niet zegt hoe die intolerantie wordt opgelost, dat zegt hijzelf niet en dat zeggen zijn partijpunten ook niet. verbod op hoofddoekjes lost de problemen niet op, grenzen dicht lost het probleem niet op, alleen naar islam kijken lost de problemen ook niet op. want het is niet alleen de zogenaamde dreiging der islam die in nederland de kop opsteekt maar een totale verandering in de gehele maatschappij, waairn autochtonen onder elkaar ook intoleranter zijn geworden en waarin nederlanders andere nederlanders ook in coma slaan. wilders concentreert zich daarin alleen maar op de islam en dat vind ik dus erg jammer. het zorgt er alleen maar voor dat er een zondebok is en dat er nog meer segegratie ontstaat, terwijl die juist moet worden tegengegaan...
put
your
clothes
on!
pi_43826752
Het zijn dus vooral de Limbo's die xenofoob zijn.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_43827090
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:08 schreef Jerruh het volgende:

[..]

de reden waarom er zon afkeer is bij veel mensen tegen wilders is het feit dat hij geen oplossing geeft voor die toenemende intolerantie en gebrekkige respect maar dat het juist een zeer goedkope vorm is van dingen aanstippen. denk je nou echt dat niemand het doorheeft wat er speelt? de manier waarop wilders er alleen mee omgaat is alleen dat wilders het aanstipt maar dus echt niet zegt hoe die intolerantie wordt opgelost, dat zegt hijzelf niet en dat zeggen zijn partijpunten ook niet. verbod op hoofddoekjes lost de problemen niet op, grenzen dicht lost het probleem niet op, alleen naar islam kijken lost de problemen ook niet op. want het is niet alleen de zogenaamde dreiging der islam die in nederland de kop opsteekt maar een totale verandering in de gehele maatschappij, waairn autochtonen onder elkaar ook intoleranter zijn geworden en waarin nederlanders andere nederlanders ook in coma slaan. wilders concentreert zich daarin alleen maar op de islam en dat vind ik dus erg jammer. het zorgt er alleen maar voor dat er een zondebok is en dat er nog meer segegratie ontstaat, terwijl die juist moet worden tegengegaan...
Vraag een Shift en een Enter-toets aan Sinterklaas.
pi_43827159
Ik ken ook mensen die op Wilders gestemd hebben; allemaal een grote bek dat alle buitenlanders er maar uit moeten enzo. Ik weet zeker dat veel Wilders-stemmers in Duitsland '33 op Hitler zouden stemmen. Niet dat ik daarmee Hitler en Wilders vergelijk, maar ze spreken hetzelfde soort xenofobistische volk aan. Of misschien kan ik beter Janmaat als voorbeeld nemen
pi_43827246
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik ken ook mensen die op Wilders gestemd hebben; allemaal een grote bek dat alle buitenlanders er maar uit moeten enzo. Ik weet zeker dat veel Wilders-stemmers in Duitsland '33 op Hitler zouden stemmen. Niet dat ik daarmee Hitler en Wilders vergelijk, maar ze spreken hetzelfde soort xenofobistische volk aan. Of misschien kan ik beter Janmaat als voorbeeld nemen
Ik denk dat je die xenofoben in Noord-Limburg eerder van slecht lezen van het programma van de PvdV en slecht luisteren naar Wilders kunt beschuldigen dan Wilders van xenofobie. Het economisch beleid dat Wilders bijvoorbeeld door wil voeren zal desastreus zijn voor die mensen. Daar gaat dan ook de vergelijking met Hitler mank, want Hitler was socialist en Wilders is daar het tegenovergestelde van.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:30:15 #90
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43827275
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vraag een Shift en een Enter-toets aan Sinterklaas.
ik kan nu weer heel realistisch gaan zeggen dat jouw antwoord typerend is voor een Wilders-stemmer, maar laat ik het er maar op houden dat er een hoop Wilders-stemmers het tenminste voor elkaar krijgen om te lezen en op iets in te gaan met argumenten...
put
your
clothes
on!
pi_43827296
Nee Wilders niet, hij is slechts de populist die op deze mensen teert.. soort Fortuyn zeg maar
pi_43827323
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:30 schreef Jerruh het volgende:
ik kan nu weer heel realistisch gaan zeggen dat jouw antwoord typerend is voor een Wilders-stemmer, maar laat ik het er maar op houden dat er een hoop Wilders-stemmers het tenminste voor elkaar krijgen om te lezen en op iets in te gaan met argumenten...
Ik ben geen Wilders-stemmer hoor. Ik wil er enkel even op wijzen dat interpunctie, hoofdletters en alinea's niet voor niets zijn uitgevonden.
  donderdag 23 november 2006 @ 18:41:40 #93
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_43827584
Van harte Geert.
  donderdag 23 november 2006 @ 19:29:04 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43829100
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:30 schreef Jerruh het volgende:
Vind jij jezelf nu intelligent met dit inhoudsloze gebash? Het komt allemaal nogal onderontwikkeld over...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 23 november 2006 @ 19:31:07 #95
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43829155
quote:
Helemaal mee eens. Dat je zo'n kloothommel weer fractievoorzitter maakt, gaat m'n verstand te boven. Misschien dat de bekendmaking van de voorkeursstemmen wat realiteitszin terug kunnen brengen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43829575
quote:

[..]

Hij moet eerst zijn ontwerp van een gasdouche afmaken voordat-ie aan de begroting kan beginnen.
pi_43829800
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:44 schreef thabit het volgende:

[..]

Hij moet eerst zijn ontwerp van een gasdouche afmaken voordat-ie aan de begroting kan beginnen.
Misschien kan hij hem onthullen bij de Grote Opening van Marijnissen's eerste Gulag.
pi_43829937
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:51 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Misschien kan hij hem onthullen bij de Grote Opening van Marijnissen's eerste Gulag.
De grote vraag is dan natuurlijk wel: wie gaat het lintje doorknippen?
  donderdag 23 november 2006 @ 20:40:55 #99
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43831756
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:55 schreef thabit het volgende:
De grote vraag is dan natuurlijk wel: wie gaat het lintje doorknippen?
Misschien komt er wel een delegatie uit Noord Korea over
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43831961
Geert, gefeliciteerd met je zege.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_43832246
Leuk hoe WIlders probeert om te bewijzen dat hij geen one-issue partij heeft. Vooralsnog wil het nog niet echt lukken Geertje...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2006 @ 21:01:56 #102
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43832551
Ik weet niet of iemand hier al eerder over is begonnen, maar wat me opviel bij de stemlijst was dat er een belg op de lijst stond! Weet zo even niet het nummer uit mijn hoofd, maar er stond achter (BE). Ik vind dit erg opmerkelijk.. of komt dit wel vaker voor..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_43832616
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Misschien komt er wel een delegatie uit Noord Korea over
Geven die dan ook meteen het startschot voor Geert's eerste pogrom?
  donderdag 23 november 2006 @ 21:40:39 #104
161938 wmml
Code Duello
pi_43833966
quote:
Wow, generaliseer jij even een half miljoen mensen op je waardeloze perceptie van PVV stemmers. En dan maar zeggen dat WIlders buitenlanders over één kam scheert...
Pistols at Dawn!
pi_43834511
Wat is er niet waar aan mijn post dan
  donderdag 23 november 2006 @ 22:16:20 #106
161938 wmml
Code Duello
pi_43835280
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:56 schreef DrDentz het volgende:
Wat is er niet waar aan mijn post dan
Je kunt de mensen die nu stemmen en vroeger evenmin vergelijken als Wilders en Hitler. Plus kan jij zulke dingen helemaal niet zeker weten kneus. Omdat je nu leeft en niet toen.
Pistols at Dawn!
pi_43835334
Negen zetels is mooi. Nou zorgen dat hij elke verkiezingen er negen bij krijgt. Hij speelt het al leuk met zijn cordon sanitaire. Gewoon het Vlaams Belang imiteren. Wilders
pi_43835563
Ojee daar heb je de krachttermen.
Vervang "tegen de Islamitisering" maar eens naar "tegen het Jodendom", en de vergelijking wordt al duidelijker. En ik, maar dat is dan een persoonlijke mening, denk niet dat de Wilders-stemmers van nu, in een tijd zonder echte grote problemen, in '33, een tijd van depressie en armoede, ineens heel anders zouden redeneren. Die mensen hebben gewoon een zondebok nodig, en dat is vrijwel altijd een etnische minderheid
  donderdag 23 november 2006 @ 22:35:01 #109
161938 wmml
Code Duello
pi_43835888
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:24 schreef DrDentz het volgende:
een etnische minderheid
Dat zijn wij Nederlanders over een decennium...
Pistols at Dawn!
pi_43836244
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:35 schreef wmml het volgende:

[..]

Dat zijn wij Nederlanders over een decennium...
. Dan zijn er meer allochtonen dan autochtonen? Doet het pijn om zo veel kwats uit te slaan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2006 @ 22:57:50 #111
161938 wmml
Code Duello
pi_43836686
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

. Dan zijn er meer allochtonen dan autochtonen? Doet het pijn om zo veel kwats uit te slaan?
Er komen steeds meer Allochtonen naar hier, de gemiddelde autochtone moeder baart 2 kinderen een allochtonen 3 tot 4 oid, dus als je even mee gaat rekenen over een x aantal jaar....Maar het was niet zozeer een serieuze opmerking. Ik wil de link er wel ff bij pakken maar ga eerst liggen.
Pistols at Dawn!
pi_43837763
ZO begon het met HITLER

iedereen stemde op Hitler omdat hij alleen over JODEN had en daar trapte mensen erin

NU ANNO 2006 gebeurt het weer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_43837809
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
ZO begon het met HITLER

iedereen stemde op Hitler omdat hij alleen over JODEN had en daar trapte mensen erin

sorry hoor ik daar een lama scheiten?
  donderdag 23 november 2006 @ 23:29:45 #114
161938 wmml
Code Duello
pi_43837825
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
ZO begon het met HITLER

Weer zoiemand
Pistols at Dawn!
pi_43837858
ontken het maar niet

zo begon het met HITLER ook

Wilders haat moslims en daar zijn nederlanders geil op
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_43838046
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef wmml het volgende:

[..]

Er komen steeds meer Allochtonen naar hier, de gemiddelde autochtone moeder baart 2 kinderen een allochtonen 3 tot 4 oid, dus als je even mee gaat rekenen over een x aantal jaar....Maar het was niet zozeer een serieuze opmerking. Ik wil de link er wel ff bij pakken maar ga eerst liggen.
Nou, ten eerste is dit natuurlijk niet waar, en ook al zou het waar zijn; so what. Ik zie ons Nederlanders niet als een soort ubermenschen die gezuiverd moeten blijven van enige buitenlandse invloeden
pi_43838294
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

ontken het maar niet

Nou meki, vertel ons eens wat je allemaal weet over Hitler, ik heb wel zin om te lachen...

En niet stiekem googlen he!
pi_43838368
Juist Meki, jij hebt die engerd van een Wilders door! Stem maar lekker SP.
pi_43838381
Wilders
pi_43838551
buitenlanders
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_43838817
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:54 schreef roburt het volgende:
buitenlanders
Racist
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:04:31 #122
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43838822
ik heb niet op wilders gestemd, ik had liever dat hij bij de VVD was gebleven en zich nog beter had ontwikkeld als politici maar ik ben het op veel vlakken wel met hem eens.

wat ik jammer vind is dat ie nog af en toe doordrampt dezelfde zaken ipv gavarieerde punten aan te halen.

overigens mark rutte vond ik gisteravond aan tafel wel misselijk hoe hij zijn frustratie op wilders afreageerde terwijl wilders gewoon een onderwerp aanhaalde. beetje hetzelfde gevoel kreeg ik erbij als de situatie Fortuin melkert.
pi_43839054
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:04 schreef Xith het volgende:

[..]

Racist
nee hoor, zolang ze lekker in hun eigenland blijven vind ik het prima
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:17:53 #124
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43839177
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

ontken het maar niet

wat veel Nederlanders willen is dat wat in landen als Turkije, Marokko en andere islamitische heel erg normaal is.

in Marokko waar jij vermoedelijk vandaan komt moet je het als Nederlander niet in je hoofd halen om rechten te willen die uit Nederland komen. om een voorbeeld te geven in Turkije is het sinds 1923 verboden om in openbare ruimtes hoofddoeken te dragen laat staan boerka's.

in Marokko vind je het wel normaal dat mensen daar hun bek moeten houden als het gaat om niet islamitische zaken maar hier kun je het maar niet in je hersens krijgen dat mensen hier ook nationale sentimenten hebben en zeker als ze ook een reden hebben om hun vrijheden te beschermen. Een ander reden is dat jij blijkbaar ook wel iets ziet in die vrijheden en rechten hier anders was je allang gevlogen

ach weet je het ergste vind ik niet jou menings verschil met jou collegas’s hier op het forum maar dat je eigenlijk niks te delen hebt of niets goeds vind aan de autochtone Nederlanders als ik alles moet geloven. Jij komt hier al jaren en tis al jaren hetzelfde met jou.
pi_43839457
moet je voorstellen als wilders meer geld had gehad hoeveel zetels hij dan gehad zou hebben
pi_43840779
Meki.. ga je ballen eens wassen.
pi_43840800
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:17 schreef MrVVD het volgende:

[..]

wat veel Nederlanders willen is dat wat in landen als Turkije, Marokko en andere islamitische heel erg normaal is.
En hoe noemen 'veel' Nederlanders dergelijke landen ? Ik dacht dat onze cultuur superieur was aan dergelijke culturen ? Of nu ineens niet meer ?
pi_43840844
kut wilders, niemand wilt regeren met jou
Nothing to see here, carry on
pi_43842666
Ze proberen in ieder geval het LPF-fiasco te voorkomen.
quote:
Fractie PVV speelde al maanden ‘Tweede Kamertje’

Achtergrond Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Marcel van Lieshout

AMSTERDAM/DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders gaat politiek bedrijven voor de gewone man, door de gewone man. Wie zijn deze gewone politici?

Voortdurend geruzie, botsende ego’s, muiterij onder de leden. Geert Wilders kent de gevaren die populistische nieuwkomers in de politiek bedreigen. Om ‘LPF-perikelen’ te voorkomen, zette hij vooral ‘mensen uit de praktijk’ op zijn lijst: een oud-politieagent, een rechter, een voormalig journalist.

Politiek voor de gewone man, door de gewone man; dat moet het geheim worden van de Partij voor de Vrijheid (PVV), na de LPF de grootste nieuwkomer uit de parlementaire geschiedenis met negen zetels. Wilders’ kandidaten zullen zich nadrukkelijk tot de doorsnee kiezer richten: ‘middelbaar opgeleide mensen met een middelbaar inkomen die in een vinexwijk wonen en een tot twee keer op vakantie gaan’, aldus Wilders.

De PVV-leider koos bewust voor nieuwe mensen. ‘Natuurlijk is dat een risico. Ze hebben weinig ervaring’, zei hij eerder tegen de Volkskrant. Niet voor niets stak hij veel tijd in ‘trainingen, opleidingen en het groepsproces’.

De twintig kandidaten kwamen de afgelopen maanden iedere zaterdag in een leeg Kamergebouw bijeen. Daar bespraken ze de actualiteit, de campagne en voerden ze inhoudelijke discussies. ‘Net alsof het een echte fractie is’, aldus Wilders. ‘Bij de LPF zagen veel mensen elkaar bij de presentatie voor het eerst. Mijn fractie kent elkaar, ze zijn al tijden met elkaar bezig. Er is een stabiele groep ontstaan.’

Echte rotte appels staan niet op de lijst: alle kandidaten hebben een verklaring van goed gedrag ingeleverd. Het liefst had Wilders ze helemaal doorgelicht, maar dat bleek onmogelijk. ‘Commerciële bureaus vragen twee- tot drieduizend euro per persoon voor een screening. We konden kiezen uit 150 kandidaten. Dat is niet te betalen.’

Nummer 2 op de lijst is de 30-jarige Fleur Agema, oud-LPF’er en ontwerper van beroep. In de provinciale staten van Noord-Holland vocht ze met haar eenmansfractie tegen de subsidiëring van actiegroepen. Die zeggen op te komen voor de maatschappij, maar dienen vooral hun eigen belang, vindt Agema. Alleen de provincie Noord-Holland verspilt op die manier jaarlijks ‘vele tientallen miljoenen euro’s belastinggeld’.

De kleurrijkste figuur is nummer 6, de Limburgse dierenactivist Dion Graus (39). ‘Ridder Dion’ pleit voor een alarmnummer voor dieren in nood (113), maar wil ook opkomen voor de oudere medemens. Zijn eerste actie: airco’s in verpleeg- en verzorgingshuizen. Dion vindt dat Limburg katholiek moet blijven. Met lede ogen ziet hij aan dat er moskeeën bijkomen, terwijl steeds meer kerken hun deuren sluiten.

Wilders’ woordvoerder, Martin Bosma (42), staat op nummer 5. Bosma besloot op 4 november 2004 de politiek in te gaan. ‘Ik liep naar buiten en zag Theo van Gogh liggen en dacht: ik moet iets doen. Bosma kende Van Gogh van Veronica Nieuwsradio, waar ze beiden werkten. ‘Zijn dood hakte er dus aardig in.’ Daarvoor werkte hij bij CNN, ABC News en bij RTL-correspondent Max Westerman. ‘The real thing’, aldus Bosma.

Sietse Fritsma (34, negende op de lijst) werkte zes jaar bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND). Anderhalf jaar geleden meldde hij zich bij Wilders omdat hij vindt dat het vreemdelingenbeleid niet deugt. ‘Het probleem zit hem niet bij de asielzoekers, maar bij de gezinsherenigers.’

Fritsma had vorige week op het Griftland College in Soest nog een botsinkje met middelbare scholieren. De atheneumleerlingen bleken niet onder de indruk van zijn presentatie en bleven met elkaar kletsen. ‘Schandalig, een gebrek aan fatsoen’, reageerde Fritsma.

Wilders verwacht veel van Raymond de Roon (54, nummer 3 op de lijst). Deze advocaat-generaal bij het Amsterdamse gerechtshof kent de Nederlandse onderwereld uit de praktijk. Harder straffen is zijn devies. Wie voor de tweede keer inbreekt, moet twaalf maanden de cel in, niemand uitgezonderd.

In de cel mag de temperatuur nooit meer dan 18 graden bedragen. ‘Waarom zouden gevangenen een betere behandeling krijgen dan mensen in een verzorgingshuis’, redeneert De Roon. Liever ziet hij gevangenen echter in ‘boevenkloffie’ onkruid wieden.

Wilders fractiegenoten krijgen ‘veel ruimte om hun eigen geluid te laten horen’. Dat is logisch, aangezien Wilders zelf met regelmaat ageerde tegen de Haagse fractiediscipline. Die zou van creatieve mondige Kamerleden ‘laffe grijze muizen’ maken. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen. ‘Niemand mag zeggen dat de belastingen omhoog moeten of dat de grenzen gewoon open blijven. Dat kan ik natuurlijk niet hebben.’
volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:37:16 #130
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43843294
Ik begrijp echt niet hoe die wilders komt op 'hardere straffen' die beter zouden zijn. Sla de literatuur er op na, kijk om je heen, kijk naar het verleden, harder straffen WERKT NIET. De maatschappij wordt er niet beter van, de criminaliteit vermindert niet en de veiligheid al verbetert helemaal niet. Je moet kijken naar de kwaliteit van de straffen (en nee dan bedoel ik geen donzen dekbed) en niet niet de 'hardheid'.
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:42:08 #131
161938 wmml
Code Duello
pi_43844604
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, ten eerste is dit natuurlijk niet waar, en ook al zou het waar zijn; so what. Ik zie ons Nederlanders niet als een soort ubermenschen die gezuiverd moeten blijven van enige buitenlandse invloeden
Ik vind ook niet dat wij (Nederlanders) übermenschen zijn. Maar ik ben toch wel trots op mijn vaderland en zou graag een bepaalde beperking willen houden in de verhouding autochtonen - allochtonen. Voor mij hoeven er ook niet meer Moskeën en andere dingen voor allochtonen zoals Moslim Ziekenhuizen ( ) en zwarte scholen, ik ben voor assimilatie en geen integratie.
Pistols at Dawn!
pi_43844688
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:04 schreef MrVVD het volgende:
ik heb niet op wilders gestemd, ik had liever dat hij bij de VVD was gebleven en zich nog beter had ontwikkeld als politici maar ik ben het op veel vlakken wel met hem eens.

wat ik jammer vind is dat ie nog af en toe doordrampt dezelfde zaken ipv gavarieerde punten aan te halen.

overigens mark rutte vond ik gisteravond aan tafel wel misselijk hoe hij zijn frustratie op wilders afreageerde terwijl wilders gewoon een onderwerp aanhaalde. beetje hetzelfde gevoel kreeg ik erbij als de situatie Fortuin melkert.
Ik heb juist genoten van die actie van Rutte Finally iets sterks uit zijn mond, prachtig gesproken. Vooral dat 'mijn partij is een liberale partij, dat is een andere dan de uwe. En gelukkig!' er achteraan. Mooi gezicht hoe de andere partijleiders netjes hun mond hielden, die genoten natuurlijk ook van Rutte's optreden maar Rutte kon 't juist maken om er wat van te zeggen (die was toch al op z'n bek gegaan).
Verstandig van hem ook door te zeggen 'U probeert de buitengeslotene te spelen, en dat begrijp ik wel, maar die kans gaan we u niet geven, u doet gewoon mee'. Heel sterk
pi_43844727
quote:
Veel marokanen hebben een hekel aan Joden, wat de duitsers ook in 33 deden. Maakt elke Nederlander die de marokaanse cultuur beschermt een NSB'er? Nee.

Het vergelijken van Wilders stemmers met Nazi Duitsers is appels met peren vergelijken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:26:52 #134
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43845854
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb juist genoten van die actie van Rutte Finally iets sterks uit zijn mond, prachtig gesproken. Vooral dat 'mijn partij is een liberale partij, dat is een andere dan de uwe. En gelukkig!' er achteraan. Mooi gezicht hoe de andere partijleiders netjes hun mond hielden, die genoten natuurlijk ook van Rutte's optreden maar Rutte kon 't juist maken om er wat van te zeggen (die was toch al op z'n bek gegaan).
Verstandig van hem ook door te zeggen 'U probeert de buitengeslotene te spelen, en dat begrijp ik wel, maar die kans gaan we u niet geven, u doet gewoon mee'. Heel sterk
Ik heb er ook heel hard om gelachen! Ik vroeg me af of Rutte wel doorhad dat de campagne was afgelopen maar ik vond m heel sterk en mijn achting van hem is echt gestegen door zijn "U doet gewoon mee!!" statment. Super.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:31:44 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43845987
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:37 schreef annoh het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe die wilders komt op 'hardere straffen' die beter zouden zijn. Sla de literatuur er op na, kijk om je heen, kijk naar het verleden, harder straffen WERKT NIET. De maatschappij wordt er niet beter van, de criminaliteit vermindert niet en de veiligheid al verbetert helemaal niet. Je moet kijken naar de kwaliteit van de straffen (en nee dan bedoel ik geen donzen dekbed) en niet niet de 'hardheid'.
Nou, er zijn een aantal manieren waarop je makkelijk veel stemmen kan winnen.
1) Zeggen dat je de belasting gaat verlagen
2) Een minderheid beschuldigen van alles wat er fout is in het land, en propageren dat alle problemen opgelost zijn als die minderheid het land uit is. Dit werkt zelfs als het praktisch onmogelijk is.
3) Op het vergeldingsgevoel van mensen werken, ofwel: zeggen dat er zwaarder gestraft moet worden, 'want dat is terecht'. Dat het een algemeen bekend feit is dat criminaliteit hierdoor niet afneemt, maakt hierbij niets uit.

Wilders deed 1, 2 en 3 en wint 9 zetels.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:34:24 #136
161938 wmml
Code Duello
pi_43846052
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

2) Een minderheid beschuldigen van alles wat er fout is in het land, en propageren dat alle problemen opgelost zijn als die minderheid het land uit is. Dit werkt zelfs als het praktisch onmogelijk is.
3) Op het vergeldingsgevoel van mensen werken, ofwel: zeggen dat er zwaarder gestraft moet worden, 'want dat is terecht'. Dat het een algemeen bekend feit is dat criminaliteit hierdoor niet afneemt, maakt hierbij niets uit.

Ik wil alleen even op 3 reageren heb geen tijd, denk je dat het mij wat interesseerd dat het criminaliteit niet tegengaat? Zolang die gore paupers er maar onder lijden.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:39:07 #137
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846177
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef wmml het volgende:

[..]

Ik wil alleen even op 3 reageren heb geen tijd, denk je dat het mij wat interesseerd dat het criminaliteit niet tegengaat? Zolang die gore paupers er maar onder lijden.
Nou waarschijnlijk interesseerT dat jou net zo weinig als de maatschappij in het algemeen. Sjongejonge.

Hoe dom kun je zijn??
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:41:27 #138
161938 wmml
Code Duello
pi_43846243
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef annoh het volgende:

[..]

Nou waarschijnlijk interesseerT dat jou net zo weinig als de maatschappij in het algemeen. Sjongejonge.

Hoe dom kun je zijn??
Ik denk dat je wel anders piept als je zusje wordt verkracht...

Ik zie dat je zelf een vrouw bent, schrap zusje dan maar.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:45:17 #139
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846343
Hogere straffen gaan dat heus niet voorkomen, het lijkt mij dan belangrijker dat na jouw zusje niemand anders zusje meer verkracht gaat worden.
En wat dacht je er van als jouw zusje vermoord werd, omdat je voor verkrachten al zo'n hoge straf krijgt, dat die moord (of 2e verkrachting) niks meer uitmaakt? Extreem voorbeeld, maar zo'n werking gaat er wel uit van hogere straffen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:54:30 #140
161938 wmml
Code Duello
pi_43846564
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:45 schreef annoh het volgende:
Hogere straffen gaan dat heus niet voorkomen, het lijkt mij dan belangrijker dat na jouw zusje niemand anders zusje meer verkracht gaat worden.
En wat dacht je er van als jouw zusje vermoord werd, omdat je voor verkrachten al zo'n hoge straf krijgt, dat die moord (of 2e verkrachting) niks meer uitmaakt? Extreem voorbeeld, maar zo'n werking gaat er wel uit van hogere straffen.
De straffen die ik persoonlijk in mijn hoofd heb maken het niet meer mogelijk na een moord of verkrachting het opnieuw te doen....

Maar ik heb dan ook geen criminologie en psychologie gedaan. Maar als een crimineel of verkrachter een strafbaar feit begaat denk ik niet dat hij stilstaat bij de gevangenis straf die hij of zij voor het voorval zal krijgen (mits gepakt). Dus zal het evengoed gebeuren of je er nu 5 jaar of levenslang voor krijgt. (zoals je al aangaf, heeft het zo geen betrekking op het terug dringen van criminaliteit.)

Kijk maar naar America waar nog de doodstraf wordt gebruikt. Dat schrikt mensen ook niet af. Maar dan weet je tenminste zeker dat het niet meer opnieuw zal plaatsvinden.

Dus tenzij jij met een betere oplossing op de proppen komt, wil ik me alleen maar verkneukelen aan het leed van mensen die een criminele daad zijn begaan. Ik ben pro-doodstraf met bepaalde voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door wmml op 24-11-2006 12:08:31 ]
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:58:50 #141
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846670
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:54 schreef wmml het volgende:

[..]

De straffen die ik persoonlijk in mijn hoofd heb maken het niet meer mogelijk na een moord of verkrachting het opnieuw te doen....

Maar ik heb dan ook geen crimologie en psychologie gedaan. Maar als een crimineel of verkrachter een strafbaar feit begaat denk ik niet dat hij stilstaat bij de gevangenis straf die hij of zij voor het voorval zal krijgen (mits gepakt). Dus zal het evengoed gebeuren of je er nu 5 jaar of levenslang voor krijgt. (zoals je al aangaf, heeft het zo geen betrekking op het terug dringen van criminaliteit.)

Kijk maar naar America waar nog de doodstraf wordt gebruikt. Dat schrikt mensen ook niet af. Maar dan weet je tenminste zeker dat het niet meer opnieuw zal plaatsvinden.

Dus tenzij jij met een betere oplossing op de proppen komt, wil ik me alleen maar verkneukelen aan het leed van mensen die een criminele daad zijn begaan. Ik ben pro-doodstraf met bepaalde voorwaarden.
Nouja het lijkt mij inderdaad beter om te voorkomen dat het uberhaupt gebeurt, liever voorkomen dan genezen. Maar daarvoor moet je eerder zijn. Bij onderwijs, bij gezinnen en bij vroege symptomen van problemen. Straf als vergelding is begrijpelijk op individueel niveau, maar als een maatschappij moeten we zorgen dat we niet terugvallen naar de middeleeuwen.

OT: Ik wou dat wilders eens verder nadacht dan zijn kapsel hoog is en niet zo fucking oppervlakkig om hogere straffen gaat schreeuwen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:06:32 #142
161938 wmml
Code Duello
pi_43846852
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:58 schreef annoh het volgende:

[..]

Nouja het lijkt mij inderdaad beter om te voorkomen dat het uberhaupt gebeurt, liever voorkomen dan genezen. Maar daarvoor moet je eerder zijn. Bij onderwijs, bij gezinnen en bij vroege symptomen van problemen. Straf als vergelding is begrijpelijk op individueel niveau, maar als een maatschappij moeten we zorgen dat we niet terugvallen naar de middeleeuwen.

OT: Ik wou dat wilders eens verder nadacht dan zijn kapsel hoog is en niet zo fucking oppervlakkig om hogere straffen gaat schreeuwen.
Dus jij vind het normaal dat ouderen in bejaardentehuizen slechter worden behandeld dan criminelen in ons land?
In de middeleeuwen (jij deed het ook ) Middel Eeuwen dachten mensen wel twee keer na voordat ze iets deden wat niet mocht. Niet dat ik de barbaarse manier van leven goedkeur, maar soms...
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:10:57 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43846954
quote:

[..]

Ja, zo redeneren meer mensen. Niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen, wel in het bevredigen van wraakgevoelens.
Jij bent dus een voorbeeld van iemand bij wie dat werkt. Merci voor de bevestiging.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:13:14 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43847013
quote:
Dan wordt het idd niet meer door dezelfe dader gedaan. Maar probeer nu eens een stapje verder te denken, en te proberen te begrijpen dat je wilt bereiken dat het in het algemeen niet meer zal plaatsvinden.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:14:33 #145
161938 wmml
Code Duello
pi_43847048
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:10 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja, zo redeneren meer mensen. Niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen, wel in het bevredigen van wraakgevoelens.
Jij bent dus een voorbeeld van iemand bij wie dat werkt. Merci voor de bevestiging.
Zoals ik zal zei, tenzij jij of iemand anders met ande concrete oplossingen kan komen die wel werken. Neem ik hier genoegen mee. Ik snap heus wel dat je er niet veel mee oplost, maar wat wel dingen oplost dat hebben we hier ook nog niet uitgevonden. En zeg nou niet dat jij zelf niet wilt dat moordenaars en verkrachters langer in de bak zitten dan die 2 tot 5 jaar die ze hier krijgen? Of wil jij op deze voet doorgaan?
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:16:18 #146
161938 wmml
Code Duello
pi_43847103
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:13 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dan wordt het idd niet meer door dezelfe dader gedaan. Maar probeer nu eens een stapje verder te denken, en te proberen te begrijpen dat je wilt bereiken dat het in het algemeen niet meer zal plaatsvinden.
Ik blijf mezelf herhalen geloof ik....je kunt een hoop willen Erik maar het is maar de vraag of de manieren en de faciliteiten aanwezig zijn om dat ook naar behoren te bewerkstelligen. En tot nu toe nog niet dus...
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:22:37 #147
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43847290
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef wmml het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal dat ouderen in bejaardentehuizen slechter worden behandeld dan criminelen in ons land?
Nee ABSOLUUT niet. Ik vind dat eerst armoede en slechte leefomstandigheden aangepakt moeten worden, en dit heeft bij mijn stem de absolute prioriteit gehad. Ik ben ook niet voor luxe in de gevangenis. Ik vind wel dat je gevangenen menswaardig behandeld moeten worden. Uit humanitair oogpunt maar ook omdat ik denk dat van een harde aanpak meer ongewenste effecten dan gewenste effecten komen.
quote:
In de middeleeuwen (jij deed het ook ) Middel Eeuwen dachten mensen wel twee keer na voordat ze iets deden wat niet mocht. Niet dat ik de barbaarse manier van leven goedkeur, maar soms...
Criminaliteit is vanaf de middeleeuwen ontzettend afgenomen. Net zoals de doodstraf niet werkt (preventief) werken die straffen ook niet. Bovendien was het strafsysteem in de middeleeuwen veel willekeuriger, iets waar we nu ook een beetje naar terug gaan als we niet oppassen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:30:28 #148
161938 wmml
Code Duello
pi_43847523
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:22 schreef annoh het volgende:

[..]

Nee ABSOLUUT niet. Ik vind dat eerst armoede en slechte leefomstandigheden aangepakt moeten worden, en dit heeft bij mijn stem de absolute prioriteit gehad. Ik ben ook niet voor luxe in de gevangenis. Ik vind wel dat je gevangenen menswaardig behandeld moeten worden. Uit humanitair oogpunt maar ook omdat ik denk dat van een harde aanpak meer ongewenste effecten dan gewenste effecten komen.
Dan zijn we het daar op een groot vlak met elkaar eens, wel menswaardig maar ze mogen het voelen dat ze in een gevangenis zitten. Hier kan je nog uren over redetwisten, maar daar schieten we niet zoveel mee op. Ieder zijn mening. Wil je misschien uitleggen wat je bedoeld met ongewenste effecten, gewoon uit pure interesse ?
Pistols at Dawn!
pi_43847601
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43847702
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:47 schreef Aneurism het volgende:
Het vergelijken van Wilders stemmers met Nazi Duitsers is appels met peren vergelijken.
Valt mee, want die mensen maken dezelfde kromme redenering: de etnische minderheden zijn de oorzaak van onze problemen, en moeten dus aangepakt worden
pi_43847770
quote:

[..]

Maar ik heb dan ook geen criminologie en psychologie gedaan. Maar als een crimineel of verkrachter een strafbaar feit begaat denk ik niet dat hij stilstaat bij de gevangenis straf die hij of zij voor het voorval zal krijgen (mits gepakt). Dus zal het evengoed gebeuren of je er nu 5 jaar of levenslang voor krijgt. (zoals je al aangaf, heeft het zo geen betrekking op het terug dringen van criminaliteit.)

Stel:

Er staat doodstraf op verkrachting:

Iemand verkracht een meisje, en omdat hij toch weet dat als hij gepakt word hij een even erge straf krijgt als wanneer hij het meisje vermoord zou hebben. En het is het beste dat er geen getuigen zijn dus - meisje word ook nog eens lekker gedood.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:45:38 #152
161938 wmml
Code Duello
pi_43847926
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:38 schreef Xith het volgende:

[..]

Stel:

Iemand verkracht een meisje, en omdat hij toch weet dat als hij gepakt word hij een even erge straf krijgt als wanneer hij het meisje vermoord zou hebben. En het is het beste dat er geen getuigen zijn dus - meisje word ook nog eens lekker gedood.
Je herhaald hetzelfde wat Annoh zei. Helaas zit er een kern van waarheid in. Maar er zijn ergere straffen dan de doodstraf....
Pistols at Dawn!
pi_43847937
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Uitstekende diagnose. Jammer dat de gemiddelde Wilders niet in staat was om hier doorheen te prikken. Een potentieel hoog 'Ich habe es nicht gewusst'-gehalte.

(trouwens, iedereen heeft het hier wel over de monsterzege van Wilders, maar is het eigenlijk niet gewoon haasje -over van de LPF (min 8) naar Wilders (plus 9)
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43847963
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:45 schreef wmml het volgende:

[..]

Je herhaald hetzelfde wat Ennoh zei. Helaas zit er een kern van waarheid in. Maar er zijn ergere straffen dan de doodstraf....
Eh.. ja. Gaan die voor het mechanisme liever geen levende getuigen achter te laten iets veranderen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:47:19 #155
161938 wmml
Code Duello
pi_43847965
dubbel
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:48:54 #156
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_43848002
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:38 schreef Xith het volgende:

[..]

Stel:

Precies. En daarnaast geef je als staat een verkeerd signaal af over de waarde van leven en dood. Wanneer je als staat zegt: "doden mag niet", dan is dat helder.
Maar als je als staat zegt: "doden mag niet, behalve als de staat het zelf doet onder die en die voorwaarden", dan gaat er een minder duidelijke boodschap uit naar de burgers. Want blijkbaar mag er soms wel gemoord worden.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:51:16 #157
161938 wmml
Code Duello
pi_43848065
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh.. ja. Gaan die voor het mechanisme liever geen levende getuigen achter te laten iets veranderen?
Ik denk dat de verkrachters heel goed weten dat de pakkans groter is wanneer hij zijn slachtoffer levend laat. Maar ook al staat er een hogere straf op het vermoorden van iemand dan het verkrachten, gaan de verkrachters om morele redenen niet over tot het vermoorden van zijn slachtoffer. Iemand tegen zijn wil 'nemen' is toch iets anders dan iemand vermoorden.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:52:00 #158
161938 wmml
Code Duello
pi_43848083
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:48 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies. En daarnaast geef je als staat een verkeerd signaal af over de waarde van leven en dood. Wanneer je als staat zegt: "doden mag niet", dan is dat helder.
Maar als je als staat zegt: "doden mag niet, behalve als de staat het zelf doet onder die en die voorwaarden", dan gaat er een minder duidelijke boodschap uit naar de burgers. Want blijkbaar mag er soms wel gemoord worden.
Wie heeft er een voorbeeld nodig van de staat om te weten dat Moorden niet mag?
Pistols at Dawn!
pi_43848206
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:51 schreef wmml het volgende:

[..]

Ik denk dat de verkrachters heel goed weten dat de pakkans groter is wanneer hij zijn slachtoffer levend laat. Maar ook al staat er een hogere straf op het vermoorden van iemand dan het verkrachten, gaan de verkrachters om morele redenen niet over tot het vermoorden van zijn slachtoffer. Iemand tegen zijn wil 'nemen' is toch iets anders dan iemand vermoorden.
Dat is waar, maar als de paniek groot genoeg is (o, wat heb ik gedaan, dit gaat me m'n kop kosten, of nog iets ergers) dan is de kans dat iemand tot moord overgaat groter dan wanneer iemand niet voor z'n leven vreest.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:00:48 #160
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43848285
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:52 schreef wmml het volgende:

[..]

Wie heeft er een voorbeeld nodig van de staat om te weten dat Moorden niet mag?
Dat is meer een principieel iets. Ik vind dat álle landen ten álle tijden ál hun burgers eerlijk en menswaardig moeten behandelen. Dat is voor mij een kwestie van beschaving.

Waarom word ik in een quote Ennoh genoemd?
pi_43848420
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:00 schreef annoh het volgende:

Typefoutje van wmml wat ik al geciteerd had voordat wmml het hersteld had. Ik had het niet gezien, sorry.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:07:22 #162
161938 wmml
Code Duello
pi_43848430
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is waar, maar als de paniek groot genoeg is (o, wat heb ik gedaan, dit gaat me m'n kop kosten, of nog iets ergers) dan is de kans dat iemand tot moord overgaat groter dan wanneer iemand niet voor z'n leven vreest.
Daar kan ik ook inkomen, maar ik denk dat het nu ook in mindere mate voor komt. Als de dader in paniek raakt na 'de daad' dan kan het ook zo zijn dat hij haar vermoord. Verkrachting is ook niet niks. De dingen die er bij komen spelen kunnen ook genoeg zijn (samen met de paniek) om haar te vermoorden om de pakkans te verkleinen.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:12:16 #163
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43848566
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Typefoutje van wmml wat ik al geciteerd had voordat wmml het hersteld had. Ik had het niet gezien, sorry.
mysterie opgelost Ik dacht dat het een grap was die ik niet snapte, verder niet boeiend ofzo
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:12:17 #164
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_43848567
Gefeliciteerd jongen! En nu maar hopen dat de Islamisering inderdaad stopt en dat er geen Moskeeën meer gebouwd worden!
Nothing is what it seems
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:14:01 #165
161938 wmml
Code Duello
pi_43848610
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:00 schreef annoh het volgende:

[..]

Dat is meer een principieel iets. Ik vind dat álle landen ten álle tijden ál hun burgers eerlijk en menswaardig moeten behandelen. Dat is voor mij een kwestie van beschaving.

Dat snapte ik al hoor, maar ik met mijn opvoeding hoef geen rolmodel van de staat dat moorden niet mag. Dat is er met de paplepel ingegoten. Maar iedereen met een gezond verstand kan zich indenken dat moorden fout is. Ik ben het trouwens volledig met je eens dat alle landen al hun burgers menswaardig moeten behandelen. Maarja wie niet?
Pistols at Dawn!
pi_43848860
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:07 schreef wmml het volgende:

[..]

Daar kan ik ook inkomen, maar ik denk dat het nu ook in mindere mate voor komt. Als de dader in paniek raakt na 'de daad' dan kan het ook zo zijn dat hij haar vermoord. Verkrachting is ook niet niks. De dingen die er bij komen spelen kunnen ook genoeg zijn (samen met de paniek) om haar te vermoorden om de pakkans te verkleinen.
Ja, het kan nu ook vóórkomen, maar je vergroot de kans dat het voorkomt. Dat lijkt mij niet bedoeling: straffen die de kans op enstiger misdrijven groter maken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:25:18 #167
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43848958
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:14 schreef wmml het volgende:

[..]

Dat snapte ik al hoor, maar ik met mijn opvoeding hoef geen rolmodel van de staat dat moorden niet mag. Dat is er met de paplepel ingegoten. Maar iedereen met een gezond verstand kan zich indenken dat moorden fout is. Ik ben het trouwens volledig met je eens dat alle landen al hun burgers menswaardig moeten behandelen. Maarja wie niet?
Wilders, en nog wat ander figuren die vinden dat mensen die iets fout hebben gedaan publiekelijk te schande worden gezet en vernederd worden. Wat je hiermee doet is een subgroep creeeren die alleen maar meer buiten de maatschappij staat en verder vervreemt. Het werkt zelfs averechts!

Qua criminaliteit blijkt dat wat in de ontwikkeling mis gaat oorzaak kan zijn voor crimineel gedrag, helaas heeft niet iedereen een goede opvoeding gehad en is het niet iedere ouder gelukt zijn/haar kind de goed de dingen 'in te gieten'. Je kunt je eigen opvoeding helaas niet als standaard nemen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:31:31 #168
161938 wmml
Code Duello
pi_43849151
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, het kan nu ook vóórkomen, maar je vergroot de kans dat het voorkomt. Dat lijkt mij niet bedoeling: straffen die de kans op enstiger misdrijven groter maken.
Je kunt ook zeggen, dat verkrachters worden geliquideerd door middel van een injectie, en moordenaars zullen worden doodgefolterd. Ofnee geen Middel Eeuwen zei annoh . Mensen kunnen creatief zijn als het gaat om leed. En ik vertrouw erop dat er heus wel iemand op de proppen komt zetten met een ergere straf dan de dood. Zodat paupers die meisjes verkrachten niet zomaar door slaan op het vermoorden van ze. Mocht dat niet het geval zijn kunnen ze verkrachters een iets wat lichtere straf toewijzen.

Helaas valt het te betwijfelen of deze straf zal worden aangenomen, en al helemaal in Nederland. Al deze doodsambities, zijn leuk en aardig maar ook ikzelf weet dat zolang ik leef het er nooit van zal komen. Maarja de maatschappij gaat samen met de aarde toch naar de kloten, dusss...
Pistols at Dawn!
pi_43849320
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:03 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Idd zo denk ik er ook over. Allemaal paupers die klagen dat ze te weinig geld krijgen of dat er geen werk is. Fix dan ander werk.

Ik kots met je mee.
Er zijn ook mensen die wel gewoon prima geld verdienen die het niet zo erg vinden wat te delen, die niet zelf alleen maar meer en meer willen en anderen het licht in hun ogen niet eens gunnen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:37:13 #170
159795 Psychonautje
Wat een kut user-name.
pi_43849334
Volgens mij zijn er hier amper mensen die echt nadenken over wat ze posten.

In de loop der jaren heeft de Islam zich niet echt populair gemaakt, wat zeg ik, ze worden zelfs verloochend. Als een moslim iets doet is het meteen fout. Hoeveel Jehovah’s getuigen zalen en Joodse kerkhoven hebben we wel niet in Nederland? Daar hoor je niemand over. Stel je eens voor dat Moslims van deur tot deur gingen om hun geloof te verkondigen. Dat zou letterlijk een bloedbad worden.

Probleem is nu dat de Islam een vrij dominant geloof is, ze eisen hun eigen moskeeën, ze kleden zich op soms, sorry dat ik het zeg, absurde manieren (burka), en nu willen ze hun eigen feestdagen. Voor een overheid die zich niet met geloof bemoeit is het lastig om partij te kiezen. Als veel (passieve!) Christenen een kerk krijgen, waarom mogen een even grote groep (actieve) moslims dit niet?

Gegeven het feit dat de Islam niet bepaald populair is zijn er natuurlijk mensen die hier tegen protesteren, verandering van hun leefomgeving niet ten voordele van zichzelf is altijd fout. Stel je voor dat je 50 jaar in een rustig dorpje woont en er plotseling een vage moskee staat een paar schreeuwerige moslimtieners in het parkje tegenover. Dat is de reden dat Wilders zoveel stemmen krijgt.

En wat is daar fout aan? Dit een goed voorbeeld van democratie, en sommige delen van Nederland moeten hun eigen cultuur behouden. Welke cultuur? Als je dat niet weet hoef je geen Nederlander te noemen.

ps. Amerika is het perfecte voorbeeld dat de doodstraf niet werkt.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:48:04 #171
161938 wmml
Code Duello
pi_43849606
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:37 schreef Psychonautje het volgende:
Amerika is het perfecte voorbeeld dat mensen niet deugen.
Pistols at Dawn!
pi_43849615
quote:
Op donderdag 23 november 2006 15:38 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Laten we heel wel zijn, een grote groep die op wilders hebben gestemt hebben dat maar om 1 reden gedaan, vind je het zelf nu niet een beetje dom te noemen om om die reden alleen op een politieke partij te stemmen?

Een partij die een zeer onrealistisch partijprogramma heeft, waar ze overigens amper tot niet over gepraat hebben, maar wel lekker hard brult over datgene wat die mensen dwars zit, lekker meegaat in boosheid, haat.

Er zullen vast mensen geweest zijn die op wilders hebben gestemt om het partijprogramma(en dus niet om het anti-islam), maar ik heb zo het vermoeden dat die groep toch echt kleiner is dan de rest
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_43849661
quote:
Ik moet toegeven, ik heb mijn hersens gebroken over jouw post. Ik kan er geen chocola van maken. Er staat woeste onzin, in grammaticaal redelijk correcte zinnen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:54:04 #174
159795 Psychonautje
Wat een kut user-name.
pi_43849771
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, ik heb mijn hersens gebroken over jouw post. Ik kan er geen chocola van maken. Er staat woeste onzin, in grammaticaal redelijk correcte zinnen.
Je moet ook tussen de regels doorlezen!
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:54:58 #175
159795 Psychonautje
Wat een kut user-name.
pi_43849799
Ik heb het inderdaad vrij rommelig geschreven
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:55:04 #176
161938 wmml
Code Duello
pi_43849804
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Laten we heel wel zijn, een grote groep die op wilders hebben gestemt hebben dat maar om 1 reden gedaan, vind je het zelf nu niet een beetje dom te noemen om om die reden alleen op een politieke partij te stemmen?

Een partij die een zeer onrealistisch partijprogramma heeft, waar ze overigens amper tot niet over gepraat hebben, maar wel lekker hard brult over datgene wat die mensen dwars zit, lekker meegaat in boosheid, haat.

Er zullen vast mensen geweest zijn die op wilders hebben gestemt om het partijprogramma(en dus niet om het anti-islam), maar ik heb zo het vermoeden dat die groep toch echt kleiner is dan de rest
Is dat niet het volle recht dat ieder mens heeft? De gewoonte stemmers zijn hetzelfde kuddevee dan de 'meelopers' / one-issue stemmers bij Wilders. En daar hoor ik je niet over klagen? Mensen krijgen gewoon een akelig gevoel bij de naam Wilders. En ben je het niet met zijn standpunten eens, dan is het heel makkelijk schreeuwen over een one-issue partijd. En alleen domme 'lonsdalers' stemmen op Wilders. Maar al was het niet zo. Waar maak je je druk om? Het volk heeft gesproken.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:56:33 #177
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43849850
quote:

In de loop der jaren heeft de Islam zich niet echt populair gemaakt, wat zeg ik, ze worden zelfs verloochend. Als een moslim iets doet is het meteen fout. Hoeveel Jehovah’s getuigen zalen en Joodse kerkhoven hebben we wel niet in Nederland? Daar hoor je niemand over. Stel je eens voor dat Moslims van deur tot deur gingen om hun geloof te verkondigen. Dat zou letterlijk een bloedbad worden.

Probleem is nu dat de Islam een vrij dominant geloof is, ze eisen hun eigen moskeeën, ze kleden zich op soms, sorry dat ik het zeg, absurde manieren (burka), en nu willen ze hun eigen feestdagen. Voor een overheid die zich niet met geloof bemoeit is het lastig om partij te kiezen. Als veel (passieve!) Christenen een kerk krijgen, waarom mogen een even grote groep (actieve) moslims dit niet?

Gegeven het feit dat de Islam niet bepaald populair is zijn er natuurlijk mensen die hier tegen protesteren, verandering van hun leefomgeving niet ten voordele van zichzelf is altijd fout. Stel je voor dat je 50 jaar in een rustig dorpje woont en er plotseling een vage moskee staat een paar schreeuwerige moslimtieners in het parkje tegenover. Dat is de reden dat Wilders zoveel stemmen krijgt.

En wat is daar fout aan? Dit een goed voorbeeld van democratie, en sommige delen van Nederland moeten hun eigen cultuur behouden. Welke cultuur? Als je dat niet weet hoef je geen Nederlander te noemen.

Wat daar fout aan is is dat wilders het absoluut niet op de genuanceerde manier brengt zoals jij dat probeert te doen. Die man zorgt voor polarisatie, voor meer verschillen en onoplosbare problemen. En dat is slecht voor een maatschappij, als dat gebeurt. En dat is ZEKER iets om je druk om te maken.
Verder sta ik erg achter de LPF-->Wilders verklaring, dus vraag ik me af in hoeverre (sommige) mensen hebben nagedacht voordat ze wilders stemden. Maar een stem is een stem en 9 zetels zijn 9 zetels, dat is waar.
pi_43849925
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef wmml het volgende:

[..]

En dat gaat minder worden door de islam buiten te houden???

Erg naief, want oost europa is er al en komt in grotere getalen, de islam zet je misschien buiten, de zware katholieke kerk haal je binnen, veel plezier met je islam, over 30 jaar dezelfde discussie over een ander geloof?

Of gaan we toch maar eens proberen mensen als mensen te behandelen?
pi_43849982
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:17 schreef MrVVD het volgende:

[..]

in Marokko waar jij vermoedelijk vandaan komt moet je het als Nederlander niet in je hoofd halen om rechten te willen die uit Nederland komen. om een voorbeeld te geven in Turkije is het sinds 1923 verboden om in openbare ruimtes hoofddoeken te dragen laat staan boerka's.

in Marokko vind je het wel normaal dat mensen daar hun bek moeten houden als het gaat om niet islamitische zaken maar hier kun je het maar niet in je hersens krijgen dat mensen hier ook nationale sentimenten hebben en zeker als ze ook een reden hebben om hun vrijheden te beschermen. Een ander reden is dat jij blijkbaar ook wel iets ziet in die vrijheden en rechten hier anders was je allang gevlogen

ach weet je het ergste vind ik niet jou menings verschil met jou collegas’s hier op het forum maar dat je eigenlijk niks te delen hebt of niets goeds vind aan de autochtone Nederlanders als ik alles moet geloven. Jij komt hier al jaren en tis al jaren hetzelfde met jou.
Dus je vindt die islamitische landen wel een goed vb dat je ze zo graag wil volgen?
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:00:53 #180
161938 wmml
Code Duello
pi_43849993
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Erg naief, want oost europa is er al en komt in grotere getalen, de islam zet je misschien buiten, de zware katholieke kerk haal je binnen, veel plezier met je islam, over 30 jaar dezelfde discussie over een ander geloof?

Immigratie stop, zware katholieke kerk . Ik ga de politiek in en ik ga het Geloof (in het algemeen) verbieden
Pistols at Dawn!
pi_43850062
quote:

[..]

Dat er meer ellende van komt maakt je dus niets uit?
Gewoon lekker dom om je heen slaan, vooral niet nadenken dus?
pi_43850154
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

stereotype Wilders-stemmer
pi_43850164
quote:

[..]

Hoe ga je om met het feit dat er onschuldige mensen ter dood veroordeeld worden?

Neem bv de puttense moordzaak, als er hier doodstraf was geweest waren die jongens dood geweest, maar ze hadden het toch niet gedaan achteraf...
Kijk naar landen met de doodstraf, het gebeurt te vaak dat iemand onschuldig ter dood veroordeeld wordt...

Zelf niet 100% tegen doodstraf is, ik wil het niet om die onschuldigen, maar voor mensen die herhaaldelijk de fout in gaan met zulke zware misdaden denk ik dat het beter zou zijn ze geheel uit de maatschappij te halen en dan is de doodstraf een mogelijkheid, maar geen populaire bij mij dan...
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:06:12 #184
161938 wmml
Code Duello
pi_43850165
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Aha, nu worden de 'gevangenen' als prinsjes behandeld. En nogsteeds is het percentage enorm hoog van mensen die na de gevangenis toch weer terug vallen in de criminaliteit. Dus zeg maar dag dag met je handje. (ff koffie drinken)
Pistols at Dawn!
pi_43850243
quote:

[..]

De zware katholieke kerk past beter bij onze eigen idealen en cultuur als de islam.
Verder verwacht ik daar geen problemen mee.

Mochten die er wel komen dan zal ik zeker mijn stem gebruiken om tegen een voor mij ongeweste ontwikkeling te stemmen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:09:35 #186
161938 wmml
Code Duello
pi_43850255
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe ga je om met het feit dat er onschuldige mensen ter dood veroordeeld worden?

Neem bv de puttense moordzaak, als er hier doodstraf was geweest waren die jongens dood geweest, maar ze hadden het toch niet gedaan achteraf...
Kijk naar landen met de doodstraf, het gebeurt te vaak dat iemand onschuldig ter dood veroordeeld wordt...

Zelf niet 100% tegen doodstraf is, ik wil het niet om die onschuldigen, maar voor mensen die herhaaldelijk de fout in gaan met zulke zware misdaden denk ik dat het beter zou zijn ze geheel uit de maatschappij te halen en dan is de doodstraf een mogelijkheid, maar geen populaire bij mij dan...
Vandaar dat ik ook zei: Met voorwaarden. Alleen als je er 100% zeker van kunt zijn dat de man/vrouw in kwestie de dader is. Maar dan moet justitie misschien eerst een grote schoonmaak gaan houden (prutsers eerste klas). Over 5 jaar zullen er misschien zulke technieken zijn die alle twijfels kan wegnemen bij de de vraag of iemand de dader is.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:11:36 #187
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43850311
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:06 schreef wmml het volgende:

[..]

Aha, nu worden de 'gevangenen' als prinsjes behandeld. En nogsteeds is het percentage enorm hoog van mensen die na de gevangenis toch weer terug vallen in de criminaliteit. Dus zeg maar dag dag met je handje. (ff koffie drinken)
Dat is gewoon helemaal niet waar. Ga zelf eens 3 maanden in een gevangenis zitten en ervaar hoe het voelt dat je hele dagindeling door anderen bepaald wordt, niemand aardig tegen je doet en je geen kant op kunt. Natuurlijk hebben bepaalde gevangenen te veel privileges of luxe, maar het is echt niet zo dat dit over het algemeen zo is. Dat is een populistisch sprookje. Bovendien is luxe voor een gedeelte subjectief.

En recidive is niet zoiets als straf*luxe in de gevangenis= kans op herhaling.
pi_43850340
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar veel mensen pakken een onderwerp wat ze belangrijk vinden en zoeken daar hun partij bij uit.

Stel je vind het milieu belangrijk, dan kies je groenlinks oid
Vind je integratie belangrijk dan stem je wilders

Natuurlijk alleen als er verder geen punten zijn die je erg tegen staan.

Doodstraf wil ik niet, en dat fouilleren overal hoeft van mij ook niet.
Soms ben ik het eens, soms niet, maar het gaat me om het hoofdpunt en het signaal van wat ik belangrijk vind: het beteugelen van de onbeperkte islamitisering
pi_43850373
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:55 schreef wmml het volgende:

[..]

Is dat niet het volle recht dat ieder mens heeft? De gewoonte stemmers zijn hetzelfde kuddevee dan de 'meelopers' / one-issue stemmers bij Wilders. En daar hoor ik je niet over klagen? Mensen krijgen gewoon een akelig gevoel bij de naam Wilders. En ben je het niet met zijn standpunten eens, dan is het heel makkelijk schreeuwen over een one-issue partijd. En alleen domme 'lonsdalers' stemmen op Wilders. Maar al was het niet zo. Waar maak je je druk om? Het volk heeft gesproken.
Ik maak me zorgen over wat dat betekend, het zijn veel mensen die voor een groot deel anti-islam hebben gestemt en dan wel op zo'n manier dat het agressief te noemen is.
Wilders is namelijk niet echt mild in zijn bewoordingen, uitroepen als islam met een tsunamie vergelijken e.d. zijn hele nare manieren om te comminuceren, want zo ga je nooit tot een oplossing komen.

Ik vind het een nare zwart/witte manier van kijken die ik teveel bij mensen zie naar mijn smaak en ik zie alleen maar meer ellende ontstaan.

Dat gaat niet zozeer om wilders, wilders is een symptoom, een symptoom van een ziekte in de bevolking die intolerantie heet, wiens ziektebeeld zich toont door hele bevolkingsgroepen te stigmatiseren en geen kans meer te bieden.

Iets wat alleen uit kan lopen in een nare climax en daarvoor hoef je alleen maar de menselijke geschiedenis in te kijken om te weten dat dat waar is, het is al zovaak gebeurt dat het vermoeiend wordt.
pi_43850400
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:00 schreef wmml het volgende:

[..]

Immigratie stop, zware katholieke kerk . Ik ga de politiek in en ik ga het Geloof (in het algemeen) verbieden
Geen totale immigratiestop, immigratiestop voor landen buiten eu....daar zit een wezelijk verschil tussen vriend
pi_43850406
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:11 schreef annoh het volgende:

[..]

Dat is gewoon helemaal niet waar. Ga zelf eens 3 maanden in een gevangenis zitten en ervaar hoe het voelt dat je hele dagindeling door anderen bepaald wordt, niemand aardig tegen je doet en je geen kant op kunt. Natuurlijk hebben bepaalde gevangenen te veel privileges of luxe, maar het is echt niet zo dat dit over het algemeen zo is. Dat is een populistisch sprookje. Bovendien is luxe voor een gedeelte subjectief.

En recidive is niet zoiets als straf*luxe in de gevangenis= kans op herhaling.
Nu wordt de gevangenis gezien als iets wat status geeft in bepaalde kringen.

"Whoa die gast is een echte gangster, hij heeft al 3 keer vastgezeten, hij is de man"

dan heb ik liever:

"die gast heeft moeten schoffelen in zijn roze pakje, lol "
pi_43850428
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik maak me zorgen over wat dat betekend, het zijn veel mensen die voor een groot deel anti-islam hebben gestemt en dan wel op zo'n manier dat het agressief te noemen is.
Wilders is namelijk niet echt mild in zijn bewoordingen, uitroepen als islam met een tsunamie vergelijken e.d. zijn hele nare manieren om te comminuceren, want zo ga je nooit tot een oplossing komen.

Ik vind het een nare zwart/witte manier van kijken die ik teveel bij mensen zie naar mijn smaak en ik zie alleen maar meer ellende ontstaan.

Dat gaat niet zozeer om wilders, wilders is een symptoom, een symptoom van een ziekte in de bevolking die intolerantie heet, wiens ziektebeeld zich toont door hele bevolkingsgroepen te stigmatiseren en geen kans meer te bieden.

Iets wat alleen uit kan lopen in een nare climax en daarvoor hoef je alleen maar de menselijke geschiedenis in te kijken om te weten dat dat waar is, het is al zovaak gebeurt dat het vermoeiend wordt.
Intollerantie heeft een oorzaak...
pi_43850469
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:06 schreef wmml het volgende:

[..]

Er moet zeker wat veranderen, maar dat zit hem niet in dat straffen pop...

Kijk eens om je heen in de wereld, kijk naar de geschiedenis, waar hebben hardere straffen echt geholpen?
Het is een leuk idee hoor en ik begrijp je frustratie echt wel, ik woon ook in dit land, maar het werkt niet, het gaat alleen maar erger worden.
pi_43850518
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:09 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

De zware katholieke kerk past beter bij onze eigen idealen en cultuur als de islam.
Verder verwacht ik daar geen problemen mee.

Mochten die er wel komen dan zal ik zeker mijn stem gebruiken om tegen een voor mij ongeweste ontwikkeling te stemmen.
Dat denk je alleen maar dat dat past, dat is namelijk dezelfde kerk als die hier in nederland een tijdje verboden is geweest....
Dat is niet te vergelijken met de katholiek hier, totaal niet.

Geloof me, elk geloof met macht is hetzelfde
pi_43850540
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat denk je alleen maar dat dat past, dat is namelijk dezelfde kerk als die hier in nederland een tijdje verboden is geweest....
Dat is niet te vergelijken met de katholiek hier, totaal niet.

Geloof me, elk geloof met macht is hetzelfde
zie:

nu is echter de islam bezig en gebruik ik dus mijn stem tegen een ontwikkeling die ik zorgelijk vind.
pi_43850563
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:09 schreef wmml het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook zei: Met voorwaarden. Alleen als je er 100% zeker van kunt zijn dat de man/vrouw in kwestie de dader is. Maar dan moet justitie misschien eerst een grote schoonmaak gaan houden (prutsers eerste klas). Over 5 jaar zullen er misschien zulke technieken zijn die alle twijfels kan wegnemen bij de de vraag of iemand de dader is.
Je kan er niet 100% zeker van zijn...dat is gewoon de realiteit van vandaag...

En als we instaat zijn dat wel altijd 100% te weten zijn we misschien ook wel instaat mensen op een andere manier te behandelen waardoor het goedkomt en ze niet dood hoeven
Ik vind het jammer om alleen op straf enzo te richten terwijl we ons op een oplossing moeten richten.
pi_43850649
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:12 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar veel mensen pakken een onderwerp wat ze belangrijk vinden en zoeken daar hun partij bij uit.

Stel je vind het milieu belangrijk, dan kies je groenlinks oid
Vind je integratie belangrijk dan stem je wilders

Natuurlijk alleen als er verder geen punten zijn die je erg tegen staan.

Doodstraf wil ik niet, en dat fouilleren overal hoeft van mij ook niet.
Soms ben ik het eens, soms niet, maar het gaat me om het hoofdpunt en het signaal van wat ik belangrijk vind: het beteugelen van de onbeperkte islamitisering
Als je dan vindt dat wilders jouw stem daarin goed laat horen dan vind ik dat eng, het spijt me afschuwelijk als ik je daarmee beledig, maar dat meen ik echt.
De toon die die man aanslaat is meer dan naar te noemen namelijk.

Onbeperkte islamisering, overdrijf je nu niet een beetje, serieus, kom op zeg, relax een beetje, voor het overgrote gedeelte van de moslims geld dat ze gewoon hun leven willen leven, net als jij en ik en niemand lastig willen vallen.
Het zijn echt gewoon mensen hoor, behandel ze ook zo, door die praat van wilders verbeterd er toch niets?

Kom op wees eens eerlijk, wat voor goeds kan daaruit voortkomen, uit dat gebrul?
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:25:02 #198
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43850680
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:14 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Nu wordt de gevangenis gezien als iets wat status geeft in bepaalde kringen.

"Whoa die gast is een echte gangster, hij heeft al 3 keer vastgezeten, hij is de man"

dan heb ik liever:

"die gast heeft moeten schoffelen in zijn roze pakje, lol "
Ja op die manier werkt de tactiek van de schaamte wel inderdaad, en het zou heel mooi zijn als het imago van de bak op deze manier aangepast zou kunnen worden maar er zijn ook effecten waarbij de criminele groep alleen maar meer buiten de maatschappij wordt geplaatst wat dus averechts werkt.
Maar het imago is belangrijker dan de luxe die er is, daar ben ik van overtuigd.
pi_43850727
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:19 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

zie:

nu is echter de islam bezig en gebruik ik dus mijn stem tegen een ontwikkeling die ik zorgelijk vind.
Ik wilde wat antwoorden, maar ik doe het toch maar niet.

Wij gaan er niet uitkomen samen, maar je laat mooi zien wat ik bedoelde met het grootste deel van de wilders stemmers
pi_43850783
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Als je dan vindt dat wilders jouw stem daarin goed laat horen dan vind ik dat eng, het spijt me afschuwelijk als ik je daarmee beledig, maar dat meen ik echt.

Onbeperkte islamisering, overdrijf je nu niet een beetje, serieus, kom op zeg, relax een beetje, voor het overgrote gedeelte van de moslims geld dat ze gewoon hun leven willen leven, net als jij en ik en niemand lastig willen vallen.
Het zijn echt gewoon mensen hoor, behandel ze ook zo, door die praat van wilders verbeterd er toch niets?

Kom op wees eens eerlijk, wat voor goeds kan daaruit voortkomen, uit dat gebrul?
Ten eerste is politiek is een sport van compromissen, oftewel de soep zal nooit zo heet gegeten worden als dat ie wordt opgediend.

Verder vind ik een burkaverbod bijvoorbeeld niet meer als normaal.
welk punt vind jij bijvoorbeeld veel te ver gaan?
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Wij gaan er niet uitkomen samen, maar je laat mooi zien wat ik bedoelde met het grootste deel van de wilders stemmers
Dat vind ik jammer, volgens mij zou dat best kunnen dat we er samen uit komen. Wat bedoel je dan dat ik laat zien precies?
Ik heb echt niet het idee de wijsheid in pacht te hebben, dus als ik ergens verkeerd over denk ekan dat best.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:31:26 #201
161938 wmml
Code Duello
pi_43850854
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan er niet 100% zeker van zijn...dat is gewoon de realiteit van vandaag...

En als we instaat zijn dat wel altijd 100% te weten zijn we misschien ook wel instaat mensen op een andere manier te behandelen waardoor het goedkomt en ze niet dood hoeven
Ik vind het jammer om alleen op straf enzo te richten terwijl we ons op een oplossing moeten richten.
Zullen we even terug roepen: 3 Duitse Jongeren Folteren een 20 jarige jongeman dood in cel. Nee ik denk dat er iemand door de tralies is gekropen en die jongen heeft vermoord. Je kunt in sommige gevallen wel degelijk 100% zeker zijn van wie de dader is. En als ze erna ook nog eens volledig bekennen...
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:33:13 #202
161938 wmml
Code Duello
pi_43850913
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeer domme vaak terugkerende opmerking. Kan je het niet met een argument winnen, of heb je er niets op te zeggen dan ga je met modder gooien.
Pistols at Dawn!
pi_43850949
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:48 schreef wmml het volgende:

[..]

Amerika is het perfecte voorbeeld dat mensen niet deugen.
Dan vind ik moslims daar toch een beter voorbeeld van...
pi_43850993
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:31 schreef wmml het volgende:

[..]

Zullen we even terug roepen: 3 Duitse Jongeren Folteren een 20 jarige jongeman dood in cel. Nee ik denk dat er iemand door de tralies is gekropen en die jongen heeft vermoord. Je kunt in sommige gevallen wel degelijk 100% zeker zijn van wie de dader is. En als ze erna ook nog eens volledig bekennen...
Dan zet je ze vast, maar geen doodstraf toch?
Wat is daar tegen?
pi_43850997
Ik ben trots op Geert Wilders
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:36:40 #206
161938 wmml
Code Duello
pi_43851037
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:23 schreef erodome het volgende:

[..]

De toon die deze man aanslaat is een toon die bij een half miljoen mensen aanslaat. Ook al zou hij niet al zijn punten waar kunnen maken. Willen mensen toch hun ongenoegens uiten over de slappe ingreep van de politiek van vandaag. Zoals al eerder gebruikt "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en zo denken meer mensen erover.

Het is een statement vanuit de normale burgers dat het anders moet.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:37:33 #207
161938 wmml
Code Duello
pi_43851065
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:34 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dan vind ik moslims daar toch een beter voorbeeld van...
kon een glimlachje niet onderdrukken
Pistols at Dawn!
pi_43851073
Ik feliciteer GW hier met zijn fantastische overwinning. Op naar de dubbele cijfers over enkele jaren (en die zullen er komen) a la Vlaams Belang! Rustig groeien.
Present.
pi_43851134
Hitler heeft de mensen de joden laten haten en niet andersom!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:41:33 #210
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851190
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:37 schreef wmml het volgende:

[..]

kon een glimlachje niet onderdrukken
Ik ook niet. Moslims zijn toch ánders!! Daarom moeten ze ook weg! Hoe kunnen ze dan een voorbeeld zijn van 'de mens'?

edit: ieder mens is het voorbeeld van hoe goed én hoe slecht de mens is. De vraag is, hoe gaan we als maatschappij het beste uit mensen halen en het slechte proberen om te buigen?
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:44:26 #211
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851273
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:39 schreef Badabingea het volgende:
Hitler heeft de mensen de joden laten haten en niet andersom!
Dat is niet helemaal waar, antisemitisme is helaas iets van alle tijden. Hij heeft het op precies de juiste manier aangewakkerd bij een bepaald gedeelte van de bevolking.
pi_43851315
Mensen die Wilders met Hitler vergelijken
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:48:03 #213
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851393
Ehm, wáár deed ik dat?
Ik corrigeerde een foutief statement van jou, niet meteen huilen dat ik m met hitler vergelijk. Daar is hij uberhaupt niet intelligent en autoritair voor als je het mij vraagt.
pi_43851420
jammer Badabingea dat dat hitler onzin gebeuren er weer bij komt......
pi_43851443
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:45 schreef Badabingea het volgende:
Inderdaad. Het is toch duidelijk dat Hitler een snor had en zwart haar en Wilders niet.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:52:18 #216
161938 wmml
Code Duello
pi_43851515
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is toch duidelijk dat Hitler een snor had en zwart haar en Wilders niet.
Ja, waarom heb jij een usericon van Hitler?
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:52:21 #217
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43851520
quote:
Jij introduceerde zelf de vergelijking met Hitler.
Zyggie.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:53:01 #218
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851541
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Lijkt mij juridisch sluitend bewijs dat ze niets maar dan ook niets met elkaar gemeen hebben.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:54:23 #219
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43851570
Met alle respect; de mensen die in dit topic zeggen op Wilders gestemd te hebben, benadrukken alleen maar het beeld dat ik heb van de gemiddelde Wilders-stemmer. De dommen hebben ook rechten, en dat is goed.
Zyggie.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:55:25 #220
161938 wmml
Code Duello
pi_43851604
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:54 schreef Zyggie het volgende:
Met alle respect; de mensen die in dit topic zeggen op Wilders gestemd te hebben, benadrukken alleen maar het beeld dat ik heb van de gemiddele Wilders-stemmer. De dommen hebben ook rechten, en dat is goed.
Maar goed dat jij op ons overkomt als een ruimtevaartgeleerde...
Pistols at Dawn!
pi_43851641
quote:
Met alle respect; de mensen die in dit topic zeggen op Wilders gestemd te hebben, benadrukken alleen maar het beeld dat ik heb van de gemiddele Wilders-stemmer. De dommen hebben ook rechten, en dat is goed.
Kun je dat niet van elk fok topic zeggen?
Wat zeg ik voor doms dan bijvoorbeeld, ik ben wel benieuwd, wie weet verander ik door jou wel van inzicht.

(hoezo "met alle respect" trouwens, dat strookt niet met de rest van je reply...)
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:57:43 #222
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43851673
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:55 schreef wmml het volgende:

[..]

Maar goed dat jij op ons overkomt als een ruimtevaartgeleerde...
In mijn posts vind je tenminste geen foutieve anglicismes.
Zyggie.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:58:01 #223
140141 ivosnivo
pi_43851681
quote:
Guttegut wat een frustraties, man dit is internet. Ga je opwinden over dingen die er wel toe doen.
pi_43851716
quote:
Het gaat ook om het soort volk wat deze gasten aanhangt. Zelfde denkwijze.
  vrijdag 24 november 2006 @ 14:59:22 #225
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851721
quote:
Met alle respect; de mensen die in dit topic zeggen op Wilders gestemd te hebben, benadrukken alleen maar het beeld dat ik heb van de gemiddelde Wilders-stemmer. De dommen hebben ook rechten, en dat is goed.
Beetje makkelijk om het af te schuiven op domheid. Daar heb je geen verklaring mee.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:00:40 #226
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851770
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:52 schreef wmml het volgende:

[..]

Ja, waarom heb jij een usericon van Hitler?
Beetje laat, maar:

pi_43851776
Dit topic gaat over het feliciteren, dus bashen doe je maar ergens ander.s
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:01:07 #228
161938 wmml
Code Duello
pi_43851784
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 14:57 schreef Zyggie het volgende:

[..]

In mijn posts vind je tenminste geen foutieve anglicismes.
rocket scientist, wat jij wilt
Pistols at Dawn!
pi_43851904
Vraag. Ben je automatisch zelf een racist als je op een racist stemt?
pi_43851992
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat ligt denk ik aan de motivatie achter die stem.
Wat heeft dat met wilders te maken eigenlijk?
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:06:35 #231
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43851995
Ja want dan ondersteun je diegene zijn gedachten. Dat is iig het idee van een stem in mijn wereld.
pi_43852048
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hmm. Lijkt me geen wet van meden en perzen.

Hangt af van de mate waarin de racist waarop je stemt racistisch beleid voorstaat, zou ik zeggen.
pi_43852093
Andere vraag. Vanwaar de behoefte om een racist te feliciteren? Of is dat omdat in de ogen van racisten de daden en gedachten van een racist iets goeds zijn en dat feliciteren op zijn plaats is als meerdere mensen deze gedachte blijken te delen?
pi_43852139
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Lijkt me geen wet van meden en perzen.

Hangt af van de mate waarin de racist waarop je stemt racistisch beleid voorstaat, zou ik zeggen.
Eerst verdedig je Verdonk en nu Wilders. Moeten we ons zorgen maken?
pi_43852182
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Andere vraag. Vanwaar de behoefte om een racist te feliciteren? Of is dat omdat in de ogen van racisten de daden en gedachten van een racist iets goeds zijn en dat feliciteren op zijn plaats is als meerdere mensen deze gedachte blijken te delen?
Waarom blijf je in dit topic bezig over racisten?

Wat Wilders wil is niets anders als common sense bij het omgaan met "allochtonen". Is dat racistisch?
Als er problemen zijn met een bepaalde groep mensen, mag je dan de problemen niet benoemen?

Als we alle vragen goed hebben in jou ogen, winnen we dan iets?
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:15:01 #236
161938 wmml
Code Duello
pi_43852259
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:12 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Wat Wilders wil is niets anders als common sense bij het omgaan met "allochtonen". Is dat racistisch?
Als er problemen zijn met een bepaalde groep mensen, mag je dan de problemen niet benoemen?

Eens
Pistols at Dawn!
pi_43852291
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eerst verdedig je Verdonk en nu Wilders. Moeten we ons zorgen maken?
Pardon? Waar verdedig ik Wilders?
Je zal van mij zelfs niet iets vinden wat uit contekst gerukt op een verdediging van Wilders lijkt .
Dat je van mijn idee over Verdonk met moeite soms een verdediging kan destilleren zal ik je niet euvel duiden (al ben ik verklaard tegenstander van haar beleid), maar Wilders..

Misschien moet je dus zorgen maken, inderdaad. Je hebt je een beeld van mij gevormd, Kirmizi, wat niet strookt met wat ik zoal post.
pi_43852326
quote:

[..]

Hoezo? Noem jij een koe dan een kat, omdat dat netter staat
quote:
Wat Wilders wil is alle moslims eruit. Ja, dat is racistisch.
quote:
Er zijn problemen met individuen uit een groep. Niet met een groep. Zolang je problemen van individuen benoemt, zie ik geen probleem. Maar dat is niet wat Wilders doet.
quote:
Ja, een geheel verzorgde voetreis naar Auschwitz. Interesse?
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:18:33 #239
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43852363
quote:

[..]

Wat wilders allemaal schreeuwt is ECHT iets anders dan common sense. Het is in ieder geval niet mijn sense. .5/16 is nog altijd geen 1. Er zijn problemen met bepaalde mensen, niet met groepen. Als je op die manier kijkt zul je nooit iets oplossen. Problemen benoem je maar op een zeepkist. En onderscheiden op ras/geloof/ethniciteit heeft altijd zijdelings met racisme te maken.
pi_43852478
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Er zijn problemen met individuen uit een groep. Niet met een groep. Zolang je problemen van individuen benoemt, zie ik geen probleem. Maar dat is niet wat Wilders doet.
[..]

Ja, een geheel verzorgde voetreis naar Auschwitz. Interesse?
Wilders wil een stop op het verder gaan van slechte ontwikkelingen, en de huidige groep aanpakken zodat deze past binnen de samenleving.

De groep individuen die fout bezig is begint wel erg grote vormen aan te nemen, vandaar dat deze aangepakt moet worden. Wat is er tegen op bijvoorbeeld een burkaverbod? Waarom past men zich niet aan aan de samenleving en verwerpt men deze? Waarom zijn allochtonen oververtegenwoordigd in criminaliteitscijfers?

Daarom, de kraan dicht, en dan pas dweilen zodat het probleem minder wordt.
pi_43852488
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb het topic niet heel goed doorgenomen, maar zijn het niet voornamelijk (alleen maar?) Wilders-stemmers die felicitaties uitspreken? Die feliciteren dus gewoon zichzelf en hun medestanders.

Niet iedereen in dit topic feliciteert Wilders.. toch? Kirmizi?
pi_43852541
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Moslims zijn geen ras.
quote:
[..]

Onzin, hij wil er gewoon geen nieuwe bij.
quote:
[..]

Tsja, maar die problematische individuen komen relatief nogal vaak voor in bepaalde groepen. Kijk bijvoorbeeld naar je eigen dogmatische, achterlijke en extremistische posts.
pi_43852639
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:23 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Moslims zijn geen ras.
En de joden hadden het verdiend zeker? Walgelijk mannetje dat je bent
quote:
[..]

Tsja, maar die problematische individuen komen relatief nogal vaak voor in bepaalde groepen. Kijk bijvoorbeeld naar je eigen dogmatische, achterlijke en extremistische posts.
Bron? Wat is de verhouding? 1:2? 1:100? 1:1000?
pi_43852642
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:18 schreef annoh het volgende:

[..]

Wat wilders allemaal schreeuwt is ECHT iets anders dan common sense. Het is in ieder geval niet mijn sense. .5/16 is nog altijd geen 1. Er zijn problemen met bepaalde mensen, niet met groepen. Als je op die manier kijkt zul je nooit iets oplossen. Problemen benoem je maar op een zeepkist. En onderscheiden op ras/geloof/ethniciteit heeft altijd zijdelings met racisme te maken.
Als jeugd oververtegenwoordigd is in criminaliteitscijfers kun je deze groep aanwijzen en onder handen nemen
Als teletubbies oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers kun je deze groep aanwijzen en onder handen nemen

neem nu maar even "allochtonen" als voorbeeld, en vul dit in.
pi_43852699
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb het topic niet heel goed doorgenomen, maar zijn het niet voornamelijk (alleen maar?) Wilders-stemmers die felicitaties uitspreken? Die feliciteren dus gewoon zichzelf en hun medestanders.

Niet iedereen in dit topic feliciteert Wilders.. toch? Kirmizi?
Maar wat vind jij nou van deze randfiguur? Vind je hem een racist of niet?
pi_43852713
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En de joden hadden het verdiend zeker? Walgelijk mannetje dat je bent
[..]

Bron? Wat is de verhouding? 1:2? 1:100? 1:1000?
woorden in de mond leggen....
pi_43852734
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:23 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Moslims zijn geen ras.
Er is helaas nog geen beter woord voor cultuurracisme.
quote:
[..]

Onzin, hij wil er gewoon geen nieuwe bij.
Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Kindertje en bekeerlingen zijn ook mogelijke nieuwe.
quote:
[..]

Tsja, maar die problematische individuen komen relatief nogal vaak voor in bepaalde groepen.
Dat is nul komma nul argument om een ander verantwoordelijk te stellen.
quote:
Kijk bijvoorbeeld naar je eigen dogmatische, achterlijke en extremistische posts.
Dat is wat je noemt niet voorbehouden aan Kirmizi..
pi_43852800
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:26 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Als jeugd oververtegenwoordigd is in criminaliteitscijfers kun je deze groep aanwijzen en onder handen nemen
Als teletubbies oververtegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers kun je deze groep aanwijzen en onder handen nemen

neem nu maar even "allochtonen" als voorbeeld, en vul dit in.
Oververtegenwoordigd is zo'n fijn breed begrip. Wees eens wat concreter? Hoeveel procent van de moslims is crimineel? Is dat 1 op de 4, wat al erg veel is? Zou je dan kunnen stellen dat de daden van 1 Teletubbie af te rekenen zijn op de hele groep Teletubbies? Graag wat meer cijfers en minder onderbuik, want niet achter elke boom staat een moslim.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:31:40 #249
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43852845
Voor de 1000e keer: Wilders pakt helemaal niks aan, hij schreeuwt alleen maar. Net als Fortuyn dat deed. Ga eens kijken waar het fout gaat, en wat je daar aan kan doen. WE WILLEN INHOUD!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:33:03 #250
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43852895
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oververtegenwoordigd is zo'n fijn breed begrip. Wees eens wat concreter? Hoeveel procent van de moslims is crimineel? Is dat 1 op de 4, wat al erg veel is? Zou je dan kunnen stellen dat de daden van 1 Teletubbie af te rekenen zijn op de hele groep Teletubbies? Graag wat meer cijfers en minder onderbuik, want niet achter elke boom staat een moslim.
amen

+ welke mechanismen zorgen er voor dat moslims 'oververtegenwoordigd zijn'
pi_43852909
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Maar wat vind jij nou van deze randfiguur? Vind je hem een racist of niet?
Van Wilders?

Ik vind het een engerd. Iemand die een zondebok aanwijst in plaats van problemen aanwijst. En zekerste weten een cultuurracist eersteklas.
pi_43852945
quote:

[..]

Oververtegenwoordig is zo'n fijn breed begrip. Wees eens wat concreter? Hoeveel procent van de moslims is crimineel? Is dat 1 op de 4, wat al erg veel is? Zou je dan kunnen stellen dat de daden van 1 Teletubbie af te rekenen zijn op de hele groep Teletubbies? Graag wat meer cijfers en minder onderbuik, want niet achter elke boom staat een moslim.
Verschillende onderzoeken voorbij gekomen, met bronvermelding en al. zoek maar op en leef je uit, ik ga voor jou niet googlen. Ik neem aan dat ze wel bekend waren na de discussies hier op fok waar ze aangehaald werden.

Als er veel teletubbies dat gedrag vertonen kun je zeggen van ok stop de hoeveelheid teletubbies die er bij komen, en laten we de groep teletubbies die er al is eens onder de loep nemen, waarom werken ze veelal niet, waarom roepen ze de hele dag OHOH terwijl dat in teletubbie land al niet meer mag in openbare ruimtes, waarom wordt tinkywinky verstoten en niet geaccepteerd omdat hij homo is?
pi_43852974
Teletubbies bederven het straatbeeld
pi_43852981
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Van Wilders?

Ik vind het een engerd. Iemand die een zondebok aanwijst in plaats van problemen aanwijst. En zekerste weten een cultuurracist eersteklas.

Kon je dat niet gewoon vanaf het begin zeggen? Had mij een hoop verdachtmakingen kunnen schelen.

excuses als ik je valselijk beschuldigd heb
pi_43853008
ik ga trouwens verder, lees hier vanavond wel verder wat er neergezet is
pi_43853010
quote:

[..]

Oh - ik heb die cijfers laatst ergens gezien. Natuurlijk niet van 'moslims', we hebben goddank geen religieregistratie in dit land, maar laten we zeggen onder de geclaimde 'probleemgroepen'. Hou me ten goede: voor nwa's denk ik, ik meen 3,8% in aanraking met politie voor manvolk, 0,7% voor vrouwvolk, 2,2% gemiddeld. Uit het hoofd, maar die orde van grootte.
pi_43853125
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:34 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

Verschillende onderzoeken voorbij gekomen, met bronvermelding en al. zoek maar op en leef je uit, ik ga voor jou niet googlen. Ik neem aan dat ze wel bekend waren na de discussies hier op fok waar ze aangehaald werden.
Als er al zoveel zijn voorbij gekomen, dan zou het voor jou geen probleem moeten zijn om er maar 1 aan te wijzen. Nu wil je dus dat ik op zoek ga naar iets waarvan ik niet denk dat het bestaat. Kan het krommer?
quote:
Als er veel teletubbies dat gedrag vertonen kun je zeggen van ok stop de hoeveelheid teletubbies die er bij komen, en laten we de groep teletubbies die er al is eens onder de loep nemen, waarom werken ze veelal niet, waarom roepen ze de hele dag OHOH terwijl dat in teletubbie land al niet meer mag in openbare ruimtes, waarom wordt tinkywinky verstoten en niet geaccepteerd omdat hij homo is?
Daarvoor is van belang om te weten welke percentage van de teletubbies dit gedrag vertoont. Daarna is maar de vraag waardoor dit gedrag wordt vertoond. Misschien worden ze wel allemaal stelselmatig als minder beschouwd door de Care Bears, enkel omdat ze er anders uitzien en zich anders gedragen.

Kortom, graag wat meer concrete cijfers en analyses en minder onderbuik.
pi_43853196
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kon je dat niet gewoon vanaf het begin zeggen? Had mij een hoop verdachtmakingen kunnen schelen.
Eerlijk gezegd had ik wat schroom in dit topic te posten - het lijkt net of je door posten hier je schuldig maakt aan guilt by association.
quote:
excuses als ik je valselijk beschuldigd heb
Vergeven .
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:41:51 #259
161938 wmml
Code Duello
pi_43853201
quote:

[..]

Ik ben geen racist, maar stel je dit eens voor.

Mensen komen naar jouw vaderland, om verschillende redenen. Maar vooral om redenen zoals oorlog en andere trieste dingen. Ze komen hier dus voor beschutting. Geen probleem, maar niemand zit erop te wachten dat de mensen die hierheen komen voor hulp gaan schreeuwen dat ze hun eigen ziekenhuizen willen. Meer moskeën, meer dit en meer dat. Je bent hier toch gekomen voor je veiligheid. Een beetje het geef ze een vinger....principe. Assimilatie geen Integratie, het tweede maal dat ik het zeg.

Als je naar nederland wil komen zorg er dan op zijn minst voor dat je kinderen dankbaar zijn voor de gelegenheid die hun hebben gekregen op een betere toekomst. En niet die tweede generatie scooter marokkaantjes die met een groep van 15 man "kanker kaaskop" naar je hoofd slingeren. Niet die tweede generatie ontevreden beledigde zeikerds die alleen maar tegen de Nederlandse maatschappij kunnen schoppen. Niet die tweede generatie wannaB-terroristen met grote woorden en nepgeweren maar met traantjes in hun ogen als ze horen dat ze naar een geliefde Marokko terug moeten.

Ik verwacht dat dit ook een grote rol speelt bij een hoop Wilders stemmers. En ik vind het ook wel terecht.
Pistols at Dawn!
pi_43853254
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh - ik heb die cijfers laatst ergens gezien. Natuurlijk niet van 'moslims', we hebben goddank geen religieregistratie in dit land, maar laten we zeggen onder de geclaimde 'probleemgroepen'. Hou me ten goede: voor nwa's denk ik, ik meen 3,8% in aanraking met politie voor manvolk, 0,7% voor vrouwvolk, 2,2% gemiddeld. Uit het hoofd, maar die orde van grootte.
Goed, dus even heeeeeel grof genomen, 10% van de moslimgroep is crimineel, ervan uitgaande dat ook de grootste groep criminelen, de Antillianen, moslim is. Dus 1 op de 10 is crimineel. Is het terecht dat een groep van 10 wordt aangesproken op de daden van 1 persoon? Een leerling is stout en dus mag de hele klas gestraft worden?

Hoe bizar moet je hoofd dan in elkaar zitten? Sterker nog, waarom wil je uberhaupt leven met zo'n gedachte? Waarom spring je dan niet gelijk van het hoogste gebouw af? Win-win situatie.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:47:17 #261
161938 wmml
Code Duello
pi_43853396
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goed, dus even heeeeeel grof genomen, 10% van de moslimgroep is crimineel, ervan uitgaande dat ook de grootste groep criminelen, de Antillianen, moslim is. Dus 1 op de 10 is crimineel. Is het terecht dat een groep van 10 wordt aangesproken op de daden van 1 persoon? Een leerling is stout en dus mag de hele klas gestraft worden?

Hoe bizar moet je hoofd dan in elkaar zitten? Sterker nog, waarom wil je uberhaupt leven met zo'n gedachte? Waarom spring je dan niet gelijk van het hoogste gebouw af? Win-win situatie.
Vroeger, wanneer één iemand iets verkeerd had gedaan. Strafte men de hele klas, zodat nadat de persoon in kwestie zijn straf had voltooid hij nog een twee straf ontving. Dat was namelijk de ergernis en verontwaardeging van zijn klasgenoten dat ze dankzij hem ook straf kregen....
Pistols at Dawn!
pi_43853420
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:41 schreef wmml het volgende:

[..]

Mensen komen naar jouw vaderland, om verschillende redenen. Maar vooral om redenen zoals oorlog en andere trieste dingen. Ze komen hier dus voor beschutting. Geen probleem, maar niemand zit erop te wachten dat de mensen die hierheen komen voor hulp gaan schreeuwen dat ze hun eigen ziekenhuizen willen. Meer moskeën, meer dit en meer dat. Je bent hier toch gekomen voor je veiligheid. Een beetje het geef ze een vinger....principe. Assimilatie geen Integratie, het tweede maal dat ik het zeg.
Om even te vertalen naar de Nederlandse situatie: wat aangewezen wordt als grootste 'probleemgroep' is hier nooit beschutting komen zoeken.Geen oorlog en trieste dingen.
quote:
Als je naar nederland wil komen zorg er dan op zijn minst voor dat je kinderen dankbaar zijn voor de gelegenheid die hun hebben gekregen op een betere toekomst. En niet die tweede generatie scooter marokkaantjes die met een groep van 15 man "kanker kaaskop" naar je hoofd slingeren. Niet die tweede generatie ontevreden beledigde zeikerds die alleen maar tegen de Nederlandse maatschappij kunnen schoppen. Niet die tweede generatie wannaB-terroristen met grote woorden en nepgeweren maar met traantjes in hun ogen als ze horen dat ze naar een geliefde Marokko terug moeten.
Voor die tweede generatie is Nederland het vaderland. Net als een StefanP, een Vampier, en zo nog wat Nederlanders die niet anders doen dan afgeven op dit land, net zoals veel Wilders-stemmers die niets anders doen dan afgeven op dit land, is het hun goed recht om af te geven op hun land. Nederland.
quote:
Ik verwacht dat dit ook een grote rol speelt bij een hoop Wilders stemmers. En ik vind het ook wel terecht.
Terecht is het wel - je krijgt wat je zaait. Nederland is een land vol onbehouwen boeren, zeikerds, mensen die geld boven alles stellen.
pi_43853459
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:41 schreef wmml het volgende:

[..]

KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43853490
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Om even te vertalen naar de Nederlandse situatie: wat aangewezen wordt als grootste 'probleemgroep' is hier nooit beschutting komen zoeken.Geen oorlog en trieste dingen.
[..]

Voor die tweede generatie is Nederland het vaderland. Net als een StefanP, een Vampier, en zo nog wat Nederlanders die niet anders doen dan afgeven op dit land, net zoals veel Wilders-stemmers die niets anders doen dan afgeven op dit land, is het hun goed recht om af te geven op hun land. Nederland.
[..]

Terecht is het wel - je krijgt wat je zaait. Nederland is een land vol onbehouwen boeren, zeikerds, mensen die geld boven alles stellen.
Kerel, zeg dan niks man. Je geeft geen reeel antwoord.
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:50:50 #265
161938 wmml
Code Duello
pi_43853524
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Uhu, helaas word ik niet ieder weekend lastig gevallen door StefanP. (ook niet ELKE week door 'buitenlanders')
Pistols at Dawn!
pi_43853540
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:47 schreef wmml het volgende:

[..]

Vroeger, wanneer één iemand iets verkeerd had gedaan. Strafte men de hele klas, zodat nadat de persoon in kwestie zijn straf had voltooid hij nog een twee straf ontving. Dat was namelijk de ergernis en verontwaardeging van zijn klasgenoten dat ze dankzij hem ook straf kregen....
Dus je vindt het ook wel ok dat jij gestraft wordt als een groep hooligans ergens een trein molt ?
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:52:16 #267
161938 wmml
Code Duello
pi_43853559
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je vindt het ook wel ok dat jij gestraft wordt als een groep hooligans ergens een trein molt ?
Kan jij ergens in mijn antwoord aflezen dat ik het goedkeur...?
Pistols at Dawn!
pi_43853579
quote:

[..]

Dat geeft wel ongeveer het niveau weer, ja. Voor kleuters is dit bruikbaar, op de lagere school wordt het al gevoeld als grof onrecht.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:52:50 #269
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43853583
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vind jij jezelf nu intelligent met dit inhoudsloze gebash? Het komt allemaal nogal onderontwikkeld over...
je had het ook anders kunnen lezen, trien.
put
your
clothes
on!
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:54:53 #270
161938 wmml
Code Duello
pi_43853650
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat geeft wel ongeveer het niveau weer, ja. Voor kleuters is dit bruikbaar, op de lagere school wordt het al gevoeld als grof onrecht.
Wie zegt dat ik het over de kleuterklas had? Jullie hatertjes trekken een hoop vootijdige conclusies moet ik zeggen.
Pistols at Dawn!
pi_43853703
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:49 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Kerel, zeg dan niks man. Je geeft geen reeel antwoord.
Er werd een 'stel je eens voor' werkelijkheid geschetst die geen hout snijdt. Dat is het "reële" (?) antwoord op die waanvoorstelling.
pi_43853720
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:52 schreef wmml het volgende:

[..]

Wat bedoel je er dan mee ?
pi_43853819
Een simpele vraag aan de Wilders adepten : als Geert over jou zou praten zoals ie over moslims en Marokkanen doet, hoe zou je dat vinden ?
pi_43853850
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:54 schreef wmml het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over de kleuterklas had? Jullie hatertjes trekken een hoop vootijdige conclusies moet ik zeggen.
Jij zei dat niet: ik zei dat. Dat het wel aangeeft waarvoor de methode van groepsstraffen bruikbaar voor is.

Je trekt een conclusie die ik niet trok..

Ben ik jullie hatertjes? Wat is dat?
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:00:53 #275
161938 wmml
Code Duello
pi_43853872
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat bedoel je er dan mee ?
Dat het strategisch kan worden ingezet. Je ziet nu ook dat hele moslim gemeenschappen zich afzetten tegen en distanciëren van de extremistische moslims. En dit zal ze ergens treffen waar de Nederlandse politiek dat nimmer zal kunnen.
Pistols at Dawn!
pi_43853901
quote:

[..]

Je kop in het zand steken is ook geen optie.
pi_43853938
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:59 schreef gelly het volgende:
Een simpele vraag aan de Wilders adepten : als Geert over jou zou praten zoals ie over moslims en Marokkanen doet, hoe zou je dat vinden ?
Fok!ers bederven het straatbeeld! Alle fok!ers eruit!
pi_43853966
quote:

[..]

Dus mocht er in jouw familie een verkrachter bestaan, dan is het in jouw ogen terecht dat jouw hele familie hiervoor gestraft wordt
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:04:00 #279
161938 wmml
Code Duello
pi_43853974
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:59 schreef gelly het volgende:
Geil Dan zou ik bij mezelf te rade gaan wat ik er aan kan doen. Als zoveel mensen deze mening aanhangen zal er ergens toch wel een kern van waarheid inzitten.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:04:58 #280
161938 wmml
Code Duello
pi_43854010
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus mocht er in jouw familie een verkrachter bestaan, dan is het in jouw ogen terecht dat jouw hele familie hiervoor gestraft wordt
Zo bedoel ik dat niet, je rukt het uit zijn context. Maar als er in mijn familie een verkrachter zit dan straf ik hem zelf als eerste.
Pistols at Dawn!
pi_43854058
quote:

[..]

Je stemt op iemand die dit voorstaat en dit als voornaamste programmapunt heeft. Maar je keurt het niet goed?
pi_43854070
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niemand steekt z'n kop in het zand, gelukkig lang niet iedereen heeft een ongenuanceerd beeld van de problemen zoals Wilders die heeft. Je pakt problemen niet aan door een gehele bevolkingsgroep te beschimpen, af te branden en als 2e rangs burgers te beschouwen als slechts een fractie van die groep voor problemen zorgt en het de vraag nog maar is of die groepsbinding relevant is voor de probleemgroep. Dat werkt contraproductief.
pi_43854113
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:04 schreef wmml het volgende:

[..]

Geil Dan zou ik bij mezelf te rade gaan wat ik er aan kan doen. Als zoveel mensen deze mening aanhangen zal er ergens toch wel een kern van waarheid inzitten.
95% van de mensen denkt dat er een kern van waarheid zit in horoscopen. Dat maakt het geen spat meer waar.

En als je je afvraagt wat jij eraan kan doen dat er in Nederland problemen zijn met Nederlandse jongeren.. ben ik benieuwd naar je antwoord.
pi_43854128
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:01 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Zie hier, onze bron waar we zo lang op hebben moeten wachten
pi_43854140
quote:

[..]

Met dezelfde gedachte kon Hitler ook op veel steun rekenen, immers, waar rook is is vuur. Als veel mensen een hekel aan Joden hebben, dan zal dat wel een goede reden hebben. Het kan geen kwaad om zelf eens de feiten op een rijtje te zetten en dan nog eens te kijken wat de daadwerkelijke problemen zijn.
pi_43854164
De mensen die Wilders nu een racist noemen zullen over 20 jaar denken 'die wilders had gelijk' maar dan is het helaas te laat.
pi_43854174
quote:

[..]

Dus omdat er zoveel nazi's waren, zal er wel een kern van waarheid in hebben gezeten Of is dat iets anders?
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:10:50 #288
161938 wmml
Code Duello
pi_43854207
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je stemt op iemand die dit voorstaat en dit als voornaamste programmapunt heeft. Maar je keurt het niet goed?
Ik zeg ook niet dat ik het niet goedkeur.
Pistols at Dawn!
pi_43854220
quote:

[..]

ieder geloof is niet hetzelfde daar ga je in de fout ,heb je weleens een katholieke zelfmoordenaar gezien ?
pi_43854246
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:09 schreef Raski het volgende:
De mensen die Wilders nu een racist noemen zullen over 20 jaar denken 'die wilders had gelijk' maar dan is het helaas te laat.
Het een sluit het ander niet uit.
En ik baseer mijn keuzes niet op iets wat misschien ooit zal zijn, maar op wat is.
pi_43854265
quote:
Nou, laat eens zien hoe 1 miljoen moslims binnen 20 jaar een meerderheid krijgen, nog even religieus zijn, nog evenveel kinderen krijgen en dan ook nog eens de macht willen overnemen ?

Met dit soort niet onderbouwde angstaanjagende spookbeelden probeer je precies wie te bereiken ? Enkel een ongeletterde VMBO'er trapt in dit soort retoriek. En dat is precies z'n aanhang.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:12:53 #292
161938 wmml
Code Duello
pi_43854272
Ik dacht eigelijk dat we de Hitler verglijkingen al hadden afgedaan als mislukt?
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:13:24 #293
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43854286
quote:
wie noemt m een racist?
put
your
clothes
on!
pi_43854307
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:10 schreef wmml het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het niet goedkeur.
Wat zeg je dan wel?
quote:

[..]

pi_43854313
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:11 schreef robin_A het volgende:

[..]

ieder geloof is niet hetzelfde daar ga je in de fout ,heb je weleens een katholieke zelmoordenaar gezien ?
Ik zou zeggen, zoek eens op internet naar "IRA".
pi_43854323
Zei Janmaat dat ook niet, maar dan met betrekking tot Surinamers.. wie praat er nu nog over Surinamers?
pi_43854357
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:12 schreef wmml het volgende:
Ik dacht eigelijk dat we de Hitler verglijkingen al hadden afgedaan als mislukt?
Het is het meest recente voorbeeld van een volksmenner die haatgevoelens jegens een minderheidsgroep gebruikte om politieke macht te verkrijgen, waarom zou je het niet mogen vergelijken ?
pi_43854363
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:12 schreef wmml het volgende:
Hoezo, storen de opmerkelijke gelijkenissen je?
pi_43854391
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:14 schreef DrDentz het volgende:
Zei Janmaat dat ook niet, maar dan met betrekking tot Surinamers.. wie praat er nu nog over Surinamers?
Elk decennium kent z'n eigen zondebok.. Wie kan zich nu nog voorstellen dat huizen met Italiaanse gastarbeiders werden bestormd en bekogeld ?
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:17:04 #300
161938 wmml
Code Duello
pi_43854402
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat zeg je dan wel?
[..]
Het ging om een waardeloze vergelijking. Ik wees je erop dat je alweer voor het tweede of derde maal een voorbarige conclusie trok. Ik hoop niet dat je een serieus antwoord verwacht op die vraag?
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:17:31 #301
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43854414
quote:
Of: de mensen die nu op wilders stemmen zullen over 20 jaar wel eens zien waar deze polarisatie toe geleid heeft. En dan is het helaas te laat....

edit: hier verder? De wilders discussie scheidt zich af!

Iedereen uitgenodigd, niemand buitengesloten

[ Bericht 22% gewijzigd door annoh op 24-11-2006 16:24:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')