abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:24:14 #1
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43854632
Hier verder? (Vervolg van Feliciteer hier Wilders met zijn monsterzege! #2
Dan kan iemand anders weer een leuk felicitatie topic openen. Of niet.
I'm just a girl in the world.
pi_43855009
Geef de man een paar jaar in de oppositie en dan gaan de scherpe kantjes er vanzelf van af. Er is ook helemaal niets mis meet een beetje onderbouwde kritiek op de islam, cultuurrelativisme is gewoon naief.
pi_43855040
Misschien moeten de mensen eens stoppen met zeiken dat iemand de "hogere risico groep" alszodanig aanwijst: De groep waar het om gaat duid zichzelf zo aan, identificeert zichzelf als of dat land of dat geloof.
Wil je dat nederlanders anders gaan denken over dat geloof of dat land? dan ben je bijzonder DOM bezig als je dat beeld naar de mensen die de fout niet maken probeert over te brengen terwijl er nog altijd mensen van JE groep zich misdragen uit naam van JE groep. pak DIE 1 of 10 of 50% dan maar aan en zodra dat compleet is zien de nederlanders geen problemen meer en veranderd hun mening VANZELF.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:36:17 #4
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43855042
Tegen welk cultuurrelativisme concreet ageert Wilders?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:39:21 #5
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43855142
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:36 schreef Ayepocsz het volgende:
Misschien moeten de mensen eens stoppen met zeiken dat iemand de "hogere risico groep" alszodanig aanwijst: De groep waar het om gaat duid zichzelf zo aan, identificeert zichzelf als of dat land of dat geloof.
Wil je dat nederlanders anders gaan denken over dat geloof of dat land? dan ben je bijzonder DOM bezig als je dat beeld naar de mensen die de fout niet maken probeert over te brengen terwijl er nog altijd mensen van JE groep zich misdragen uit naam van JE groep. pak DIE 1 of 10 of 50% dan maar aan en zodra dat compleet is zien de nederlanders geen problemen meer en veranderd hun mening VANZELF.
Ik geloof er dus niks van dat het zo werkt. Stigmatisering heeft zichzelf in het verleden namelijk nog nooit op die manier opgelost. Mijn boventoon in de vorige discussie was dat polarisatie nooit voor oplossingen zorgt, en de maatschappij alleen maar meer schade aanbrengt.
pi_43855203
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:36 schreef tvlxd het volgende:
Tegen welk cultuurrelativisme concreet ageert Wilders?
Het goedpraten, tolereren of accepteren van zaken die duidelijk in strijd zijn met onze wetten, regels, normen, waarden en gezond verstand.
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:41:48 #7
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43855227
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het goedpraten, tolereren of accepteren van zaken die duidelijk in strijd zijn met onze wetten, regels, normen, waarden en gezond verstand.
Dat is nou juist niet concreet.
1 kernfysicus
pi_43855313
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:41 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Dat is nou juist niet concreet.
Behandeling van vrouwen, homosexuelen en ongelovigen, eerwraak en extremisme bijvoorbeeld. Concreet genoeg?
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:44:53 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43855347
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Behandeling van vrouwen, homosexuelen en ongelovigen, eerwraak en extremisme bijvoorbeeld. Concreet genoeg?
Nee, dat is nog niet concreet genoeg.
1 kernfysicus
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:46:19 #10
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43855391
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:44 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Wilders heeft het over die paar gekken die streng islamitisch leven, dom doen tegen vrouwen etc. 9 zetels mensen, 9 zetels.
pi_43855394
quote:

[..]

Ik weet niet hoe ik het concreter moet brengen hoor, help me eens op weg... Welk punt wil je maken?
pi_43855454
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Welke partij is daar wel voorstander van dan ?
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:48:45 #13
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43855466
Geef nou eens concreet aan welk cultuurrelativisme Geert Wilders wil aanpakken.
1 kernfysicus
pi_43855607
Ik weet het, jij weet het, iedereen weet het. Iemand die op Herr Wilders stemt, stemt op hem omdat hij ook geen moslims duldt in NL. Het hele gehannes over vrouwenrechten, eerwraak, homofilie, abortus, enz is niets meer dan verbloeming. De enige reden dat hier omheen gedraaid wordt, is het feit dat de koppeling met de nazi's snel is gemaakt. Een terechte overigens. Deze mensen willen wel moslims haten, maar willen niet geassocieerd worden met jodenhaters.

Dan heb ik nog veel meer respect voor de echte nazi's van de NVU. Die komen er recht voor uit en draaien er niet om heen. Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me, dan 1 die me van achteren of van zijlangs besluipt.
pi_43855733
Sja, als ik zijn volgelingen ook over integratie hoor praten weet ik gewoon dat het hoe dan ook nooit goed genoeg zal zijn. Mensen die anderen willen verbieden te leven zoals ze willen binnen de kaderen van de wet verdienen die vrijheid zelf ook niet.
pi_43856209
quote:

[..]

Was dat mes dat in Theo van Gogh verdween concreet genoeg voor je of ga je daar ook weer op afdingen op de meest onmogelijke manieren, zoals de meeste linkse idioten in dit land?
pi_43856329
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dan heb ik nog veel meer respect voor de echte nazi's van de NVU. Die komen er recht voor uit en draaien er niet om heen. Ik heb liever mijn vijand recht tegenover me, dan 1 die me van achteren of van zijlangs besluipt.
Hoe zat dat ook alweer met dat stuk in de koran eigenlijk, over dat liegen en bedriegen mag als het is om de islam te laten overwinnen?

(als jij wilders stemmers over 1 kam scheert en met extremisten vergelijkt kan ik dat ook bij jou?)
And then there were syntax-errors
pi_43856397
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Was dat mes dat in Theo van Gogh verdween concreet genoeg voor je of ga je daar ook weer op afdingen op de meest onmogelijke manieren, zoals de meeste linkse idioten in dit land?
En de kogel in Fortuyn was precies het bewijs van .... ? Een achterlijke Nederlandse cultuur zou je dan toch zeggen. Of niet ?
pi_43856512
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:18 schreef gelly het volgende:

[..]

En de kogel in Fortuyn was precies het bewijs van .... ? Een achterlijke Nederlandse cultuur zou je dan toch zeggen. Of niet ?
van het fanatisme van links en de wanhoop als er eens een andere wind gaat waaien.
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:39:18 #20
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43856963
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:12 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Dat mes in Theo van Gogh was gewoon een door de wet verboden misdrijf, waarvoor Mohammed B. is opgepakt en veroordeeld. Wat heeft dat met toegestaan cultuurrelativisme te maken?
1 kernfysicus
pi_43856996
Wilders heeft het over hoofddoekjes. Ik zie anders ook genoeg oude Nederlandse vrouwtjes met hoofddoekjes, bederven die het straatbeeld? Laat ze lekker
pi_43857092
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:40 schreef DrDentz het volgende:
Wilders heeft het over hoofddoekjes. Ik zie anders ook genoeg oude Nederlandse vrouwtjes met hoofddoekjes, bederven die het straatbeeld? Laat ze lekker
Die doen ze af als ze binnen komen uit de regen, en ze dragen ze al zeker niet in publieke functies waar het belangrijk is om neutraal voor de dag te komen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:45:21 #23
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_43857119
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Geef de man een paar jaar in de oppositie en dan gaan de scherpe kantjes er vanzelf van af. Er is ook helemaal niets mis meet een beetje onderbouwde kritiek op de islam, cultuurrelativisme is gewoon naief.
het probleem met Wilders is dat zijn kiritek op de islam niet voldoende onderbouwd is
Era Vulgaris
pi_43857193
Kom op, wat voor last heb je er nu serieus van.. je weet dan alleen dat ze moslim zijn. Dan moeten we ook de What Would Jesus Do-bandjes verbieden.. want zo zie je ook meteen dat je met een christen te doen hebt
Ik vind het een beetje uit frustratie afgeven op dingen waar je eigenlijk geen last van hebt
pi_43857463
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:47 schreef DrDentz het volgende:
Kom op, wat voor last heb je er nu serieus van.. je weet dan alleen dat ze moslim zijn. Dan moeten we ook de What Would Jesus Do-bandjes verbieden.. want zo zie je ook meteen dat je met een christen te doen hebt
Ik vind het een beetje uit frustratie afgeven op dingen waar je eigenlijk geen last van hebt
daarom is het ook een burkaverbod en geen hoofddoekjesverbod.
verder gaat het niet om of je er last van hebt, maar om de achterliggende gedachte, emancipatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')