abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43832246
Leuk hoe WIlders probeert om te bewijzen dat hij geen one-issue partij heeft. Vooralsnog wil het nog niet echt lukken Geertje...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2006 @ 21:01:56 #102
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43832551
Ik weet niet of iemand hier al eerder over is begonnen, maar wat me opviel bij de stemlijst was dat er een belg op de lijst stond! Weet zo even niet het nummer uit mijn hoofd, maar er stond achter (BE). Ik vind dit erg opmerkelijk.. of komt dit wel vaker voor..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_43832616
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Misschien komt er wel een delegatie uit Noord Korea over
Geven die dan ook meteen het startschot voor Geert's eerste pogrom?
  donderdag 23 november 2006 @ 21:40:39 #104
161938 wmml
Code Duello
pi_43833966
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik ken ook mensen die op Wilders gestemd hebben; allemaal een grote bek dat alle buitenlanders er maar uit moeten enzo. Ik weet zeker dat veel Wilders-stemmers in Duitsland '33 op Hitler zouden stemmen. Niet dat ik daarmee Hitler en Wilders vergelijk, maar ze spreken hetzelfde soort xenofobistische volk aan. Of misschien kan ik beter Janmaat als voorbeeld nemen
Wow, generaliseer jij even een half miljoen mensen op je waardeloze perceptie van PVV stemmers. En dan maar zeggen dat WIlders buitenlanders over één kam scheert...
Pistols at Dawn!
pi_43834511
Wat is er niet waar aan mijn post dan
  donderdag 23 november 2006 @ 22:16:20 #106
161938 wmml
Code Duello
pi_43835280
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:56 schreef DrDentz het volgende:
Wat is er niet waar aan mijn post dan
Je kunt de mensen die nu stemmen en vroeger evenmin vergelijken als Wilders en Hitler. Plus kan jij zulke dingen helemaal niet zeker weten kneus. Omdat je nu leeft en niet toen.
Pistols at Dawn!
pi_43835334
Negen zetels is mooi. Nou zorgen dat hij elke verkiezingen er negen bij krijgt. Hij speelt het al leuk met zijn cordon sanitaire. Gewoon het Vlaams Belang imiteren. Wilders
pi_43835563
Ojee daar heb je de krachttermen.
Vervang "tegen de Islamitisering" maar eens naar "tegen het Jodendom", en de vergelijking wordt al duidelijker. En ik, maar dat is dan een persoonlijke mening, denk niet dat de Wilders-stemmers van nu, in een tijd zonder echte grote problemen, in '33, een tijd van depressie en armoede, ineens heel anders zouden redeneren. Die mensen hebben gewoon een zondebok nodig, en dat is vrijwel altijd een etnische minderheid
  donderdag 23 november 2006 @ 22:35:01 #109
161938 wmml
Code Duello
pi_43835888
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:24 schreef DrDentz het volgende:
een etnische minderheid
Dat zijn wij Nederlanders over een decennium...
Pistols at Dawn!
pi_43836244
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:35 schreef wmml het volgende:

[..]

Dat zijn wij Nederlanders over een decennium...
. Dan zijn er meer allochtonen dan autochtonen? Doet het pijn om zo veel kwats uit te slaan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2006 @ 22:57:50 #111
161938 wmml
Code Duello
pi_43836686
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

. Dan zijn er meer allochtonen dan autochtonen? Doet het pijn om zo veel kwats uit te slaan?
Er komen steeds meer Allochtonen naar hier, de gemiddelde autochtone moeder baart 2 kinderen een allochtonen 3 tot 4 oid, dus als je even mee gaat rekenen over een x aantal jaar....Maar het was niet zozeer een serieuze opmerking. Ik wil de link er wel ff bij pakken maar ga eerst liggen.
Pistols at Dawn!
pi_43837763
ZO begon het met HITLER

iedereen stemde op Hitler omdat hij alleen over JODEN had en daar trapte mensen erin

NU ANNO 2006 gebeurt het weer
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_43837809
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
ZO begon het met HITLER

iedereen stemde op Hitler omdat hij alleen over JODEN had en daar trapte mensen erin

sorry hoor ik daar een lama scheiten?
And then there were syntax-errors
  donderdag 23 november 2006 @ 23:29:45 #114
161938 wmml
Code Duello
pi_43837825
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:28 schreef Meki het volgende:
ZO begon het met HITLER

Weer zoiemand
Pistols at Dawn!
pi_43837858
ontken het maar niet

zo begon het met HITLER ook

Wilders haat moslims en daar zijn nederlanders geil op
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_43838046
quote:
Op donderdag 23 november 2006 22:57 schreef wmml het volgende:

[..]

Er komen steeds meer Allochtonen naar hier, de gemiddelde autochtone moeder baart 2 kinderen een allochtonen 3 tot 4 oid, dus als je even mee gaat rekenen over een x aantal jaar....Maar het was niet zozeer een serieuze opmerking. Ik wil de link er wel ff bij pakken maar ga eerst liggen.
Nou, ten eerste is dit natuurlijk niet waar, en ook al zou het waar zijn; so what. Ik zie ons Nederlanders niet als een soort ubermenschen die gezuiverd moeten blijven van enige buitenlandse invloeden
pi_43838294
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

ontken het maar niet

Nou meki, vertel ons eens wat je allemaal weet over Hitler, ik heb wel zin om te lachen...

En niet stiekem googlen he!
pi_43838368
Juist Meki, jij hebt die engerd van een Wilders door! Stem maar lekker SP.
pi_43838381
Wilders
pi_43838551
buitenlanders
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_43838817
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:54 schreef roburt het volgende:
buitenlanders
Racist
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:04:31 #122
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43838822
ik heb niet op wilders gestemd, ik had liever dat hij bij de VVD was gebleven en zich nog beter had ontwikkeld als politici maar ik ben het op veel vlakken wel met hem eens.

wat ik jammer vind is dat ie nog af en toe doordrampt dezelfde zaken ipv gavarieerde punten aan te halen.

overigens mark rutte vond ik gisteravond aan tafel wel misselijk hoe hij zijn frustratie op wilders afreageerde terwijl wilders gewoon een onderwerp aanhaalde. beetje hetzelfde gevoel kreeg ik erbij als de situatie Fortuin melkert.
pi_43839054
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:04 schreef Xith het volgende:

[..]

Racist
nee hoor, zolang ze lekker in hun eigenland blijven vind ik het prima
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 24 november 2006 @ 00:17:53 #124
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_43839177
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:30 schreef Meki het volgende:

ontken het maar niet

wat veel Nederlanders willen is dat wat in landen als Turkije, Marokko en andere islamitische heel erg normaal is.

in Marokko waar jij vermoedelijk vandaan komt moet je het als Nederlander niet in je hoofd halen om rechten te willen die uit Nederland komen. om een voorbeeld te geven in Turkije is het sinds 1923 verboden om in openbare ruimtes hoofddoeken te dragen laat staan boerka's.

in Marokko vind je het wel normaal dat mensen daar hun bek moeten houden als het gaat om niet islamitische zaken maar hier kun je het maar niet in je hersens krijgen dat mensen hier ook nationale sentimenten hebben en zeker als ze ook een reden hebben om hun vrijheden te beschermen. Een ander reden is dat jij blijkbaar ook wel iets ziet in die vrijheden en rechten hier anders was je allang gevlogen

ach weet je het ergste vind ik niet jou menings verschil met jou collegas’s hier op het forum maar dat je eigenlijk niks te delen hebt of niets goeds vind aan de autochtone Nederlanders als ik alles moet geloven. Jij komt hier al jaren en tis al jaren hetzelfde met jou.
pi_43839457
moet je voorstellen als wilders meer geld had gehad hoeveel zetels hij dan gehad zou hebben
pi_43840779
Meki.. ga je ballen eens wassen.
pi_43840800
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:17 schreef MrVVD het volgende:

[..]

wat veel Nederlanders willen is dat wat in landen als Turkije, Marokko en andere islamitische heel erg normaal is.
En hoe noemen 'veel' Nederlanders dergelijke landen ? Ik dacht dat onze cultuur superieur was aan dergelijke culturen ? Of nu ineens niet meer ?
pi_43840844
kut wilders, niemand wilt regeren met jou
Nothing to see here, carry on
pi_43842666
Ze proberen in ieder geval het LPF-fiasco te voorkomen.
quote:
Fractie PVV speelde al maanden ‘Tweede Kamertje’

Achtergrond Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Marcel van Lieshout

AMSTERDAM/DEN HAAG - De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders gaat politiek bedrijven voor de gewone man, door de gewone man. Wie zijn deze gewone politici?

Voortdurend geruzie, botsende ego’s, muiterij onder de leden. Geert Wilders kent de gevaren die populistische nieuwkomers in de politiek bedreigen. Om ‘LPF-perikelen’ te voorkomen, zette hij vooral ‘mensen uit de praktijk’ op zijn lijst: een oud-politieagent, een rechter, een voormalig journalist.

Politiek voor de gewone man, door de gewone man; dat moet het geheim worden van de Partij voor de Vrijheid (PVV), na de LPF de grootste nieuwkomer uit de parlementaire geschiedenis met negen zetels. Wilders’ kandidaten zullen zich nadrukkelijk tot de doorsnee kiezer richten: ‘middelbaar opgeleide mensen met een middelbaar inkomen die in een vinexwijk wonen en een tot twee keer op vakantie gaan’, aldus Wilders.

De PVV-leider koos bewust voor nieuwe mensen. ‘Natuurlijk is dat een risico. Ze hebben weinig ervaring’, zei hij eerder tegen de Volkskrant. Niet voor niets stak hij veel tijd in ‘trainingen, opleidingen en het groepsproces’.

De twintig kandidaten kwamen de afgelopen maanden iedere zaterdag in een leeg Kamergebouw bijeen. Daar bespraken ze de actualiteit, de campagne en voerden ze inhoudelijke discussies. ‘Net alsof het een echte fractie is’, aldus Wilders. ‘Bij de LPF zagen veel mensen elkaar bij de presentatie voor het eerst. Mijn fractie kent elkaar, ze zijn al tijden met elkaar bezig. Er is een stabiele groep ontstaan.’

Echte rotte appels staan niet op de lijst: alle kandidaten hebben een verklaring van goed gedrag ingeleverd. Het liefst had Wilders ze helemaal doorgelicht, maar dat bleek onmogelijk. ‘Commerciële bureaus vragen twee- tot drieduizend euro per persoon voor een screening. We konden kiezen uit 150 kandidaten. Dat is niet te betalen.’

Nummer 2 op de lijst is de 30-jarige Fleur Agema, oud-LPF’er en ontwerper van beroep. In de provinciale staten van Noord-Holland vocht ze met haar eenmansfractie tegen de subsidiëring van actiegroepen. Die zeggen op te komen voor de maatschappij, maar dienen vooral hun eigen belang, vindt Agema. Alleen de provincie Noord-Holland verspilt op die manier jaarlijks ‘vele tientallen miljoenen euro’s belastinggeld’.

De kleurrijkste figuur is nummer 6, de Limburgse dierenactivist Dion Graus (39). ‘Ridder Dion’ pleit voor een alarmnummer voor dieren in nood (113), maar wil ook opkomen voor de oudere medemens. Zijn eerste actie: airco’s in verpleeg- en verzorgingshuizen. Dion vindt dat Limburg katholiek moet blijven. Met lede ogen ziet hij aan dat er moskeeën bijkomen, terwijl steeds meer kerken hun deuren sluiten.

Wilders’ woordvoerder, Martin Bosma (42), staat op nummer 5. Bosma besloot op 4 november 2004 de politiek in te gaan. ‘Ik liep naar buiten en zag Theo van Gogh liggen en dacht: ik moet iets doen. Bosma kende Van Gogh van Veronica Nieuwsradio, waar ze beiden werkten. ‘Zijn dood hakte er dus aardig in.’ Daarvoor werkte hij bij CNN, ABC News en bij RTL-correspondent Max Westerman. ‘The real thing’, aldus Bosma.

Sietse Fritsma (34, negende op de lijst) werkte zes jaar bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND). Anderhalf jaar geleden meldde hij zich bij Wilders omdat hij vindt dat het vreemdelingenbeleid niet deugt. ‘Het probleem zit hem niet bij de asielzoekers, maar bij de gezinsherenigers.’

Fritsma had vorige week op het Griftland College in Soest nog een botsinkje met middelbare scholieren. De atheneumleerlingen bleken niet onder de indruk van zijn presentatie en bleven met elkaar kletsen. ‘Schandalig, een gebrek aan fatsoen’, reageerde Fritsma.

Wilders verwacht veel van Raymond de Roon (54, nummer 3 op de lijst). Deze advocaat-generaal bij het Amsterdamse gerechtshof kent de Nederlandse onderwereld uit de praktijk. Harder straffen is zijn devies. Wie voor de tweede keer inbreekt, moet twaalf maanden de cel in, niemand uitgezonderd.

In de cel mag de temperatuur nooit meer dan 18 graden bedragen. ‘Waarom zouden gevangenen een betere behandeling krijgen dan mensen in een verzorgingshuis’, redeneert De Roon. Liever ziet hij gevangenen echter in ‘boevenkloffie’ onkruid wieden.

Wilders fractiegenoten krijgen ‘veel ruimte om hun eigen geluid te laten horen’. Dat is logisch, aangezien Wilders zelf met regelmaat ageerde tegen de Haagse fractiediscipline. Die zou van creatieve mondige Kamerleden ‘laffe grijze muizen’ maken. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen. ‘Niemand mag zeggen dat de belastingen omhoog moeten of dat de grenzen gewoon open blijven. Dat kan ik natuurlijk niet hebben.’
volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:37:16 #130
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43843294
Ik begrijp echt niet hoe die wilders komt op 'hardere straffen' die beter zouden zijn. Sla de literatuur er op na, kijk om je heen, kijk naar het verleden, harder straffen WERKT NIET. De maatschappij wordt er niet beter van, de criminaliteit vermindert niet en de veiligheid al verbetert helemaal niet. Je moet kijken naar de kwaliteit van de straffen (en nee dan bedoel ik geen donzen dekbed) en niet niet de 'hardheid'.
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:42:08 #131
161938 wmml
Code Duello
pi_43844604
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Nou, ten eerste is dit natuurlijk niet waar, en ook al zou het waar zijn; so what. Ik zie ons Nederlanders niet als een soort ubermenschen die gezuiverd moeten blijven van enige buitenlandse invloeden
Ik vind ook niet dat wij (Nederlanders) übermenschen zijn. Maar ik ben toch wel trots op mijn vaderland en zou graag een bepaalde beperking willen houden in de verhouding autochtonen - allochtonen. Voor mij hoeven er ook niet meer Moskeën en andere dingen voor allochtonen zoals Moslim Ziekenhuizen ( ) en zwarte scholen, ik ben voor assimilatie en geen integratie.
Pistols at Dawn!
pi_43844688
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 00:04 schreef MrVVD het volgende:
ik heb niet op wilders gestemd, ik had liever dat hij bij de VVD was gebleven en zich nog beter had ontwikkeld als politici maar ik ben het op veel vlakken wel met hem eens.

wat ik jammer vind is dat ie nog af en toe doordrampt dezelfde zaken ipv gavarieerde punten aan te halen.

overigens mark rutte vond ik gisteravond aan tafel wel misselijk hoe hij zijn frustratie op wilders afreageerde terwijl wilders gewoon een onderwerp aanhaalde. beetje hetzelfde gevoel kreeg ik erbij als de situatie Fortuin melkert.
Ik heb juist genoten van die actie van Rutte Finally iets sterks uit zijn mond, prachtig gesproken. Vooral dat 'mijn partij is een liberale partij, dat is een andere dan de uwe. En gelukkig!' er achteraan. Mooi gezicht hoe de andere partijleiders netjes hun mond hielden, die genoten natuurlijk ook van Rutte's optreden maar Rutte kon 't juist maken om er wat van te zeggen (die was toch al op z'n bek gegaan).
Verstandig van hem ook door te zeggen 'U probeert de buitengeslotene te spelen, en dat begrijp ik wel, maar die kans gaan we u niet geven, u doet gewoon mee'. Heel sterk
pi_43844727
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:26 schreef DrDentz het volgende:
Ik ken ook mensen die op Wilders gestemd hebben; allemaal een grote bek dat alle buitenlanders er maar uit moeten enzo. Ik weet zeker dat veel Wilders-stemmers in Duitsland '33 op Hitler zouden stemmen. Niet dat ik daarmee Hitler en Wilders vergelijk, maar ze spreken hetzelfde soort xenofobistische volk aan. Of misschien kan ik beter Janmaat als voorbeeld nemen
Veel marokanen hebben een hekel aan Joden, wat de duitsers ook in 33 deden. Maakt elke Nederlander die de marokaanse cultuur beschermt een NSB'er? Nee.

Het vergelijken van Wilders stemmers met Nazi Duitsers is appels met peren vergelijken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:26:52 #134
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43845854
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb juist genoten van die actie van Rutte Finally iets sterks uit zijn mond, prachtig gesproken. Vooral dat 'mijn partij is een liberale partij, dat is een andere dan de uwe. En gelukkig!' er achteraan. Mooi gezicht hoe de andere partijleiders netjes hun mond hielden, die genoten natuurlijk ook van Rutte's optreden maar Rutte kon 't juist maken om er wat van te zeggen (die was toch al op z'n bek gegaan).
Verstandig van hem ook door te zeggen 'U probeert de buitengeslotene te spelen, en dat begrijp ik wel, maar die kans gaan we u niet geven, u doet gewoon mee'. Heel sterk
Ik heb er ook heel hard om gelachen! Ik vroeg me af of Rutte wel doorhad dat de campagne was afgelopen maar ik vond m heel sterk en mijn achting van hem is echt gestegen door zijn "U doet gewoon mee!!" statment. Super.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:31:44 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43845987
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:37 schreef annoh het volgende:
Ik begrijp echt niet hoe die wilders komt op 'hardere straffen' die beter zouden zijn. Sla de literatuur er op na, kijk om je heen, kijk naar het verleden, harder straffen WERKT NIET. De maatschappij wordt er niet beter van, de criminaliteit vermindert niet en de veiligheid al verbetert helemaal niet. Je moet kijken naar de kwaliteit van de straffen (en nee dan bedoel ik geen donzen dekbed) en niet niet de 'hardheid'.
Nou, er zijn een aantal manieren waarop je makkelijk veel stemmen kan winnen.
1) Zeggen dat je de belasting gaat verlagen
2) Een minderheid beschuldigen van alles wat er fout is in het land, en propageren dat alle problemen opgelost zijn als die minderheid het land uit is. Dit werkt zelfs als het praktisch onmogelijk is.
3) Op het vergeldingsgevoel van mensen werken, ofwel: zeggen dat er zwaarder gestraft moet worden, 'want dat is terecht'. Dat het een algemeen bekend feit is dat criminaliteit hierdoor niet afneemt, maakt hierbij niets uit.

Wilders deed 1, 2 en 3 en wint 9 zetels.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:34:24 #136
161938 wmml
Code Duello
pi_43846052
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:31 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nou, er zijn een aantal manieren waarop je makkelijk veel stemmen kan winnen.
1) Zeggen dat je de belasting gaat verlagen
2) Een minderheid beschuldigen van alles wat er fout is in het land, en propageren dat alle problemen opgelost zijn als die minderheid het land uit is. Dit werkt zelfs als het praktisch onmogelijk is.
3) Op het vergeldingsgevoel van mensen werken, ofwel: zeggen dat er zwaarder gestraft moet worden, 'want dat is terecht'. Dat het een algemeen bekend feit is dat criminaliteit hierdoor niet afneemt, maakt hierbij niets uit.

Wilders deed 1, 2 en 3 en wint 9 zetels.
Ik wil alleen even op 3 reageren heb geen tijd, denk je dat het mij wat interesseerd dat het criminaliteit niet tegengaat? Zolang die gore paupers er maar onder lijden.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:39:07 #137
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846177
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef wmml het volgende:

[..]

Ik wil alleen even op 3 reageren heb geen tijd, denk je dat het mij wat interesseerd dat het criminaliteit niet tegengaat? Zolang die gore paupers er maar onder lijden.
Nou waarschijnlijk interesseerT dat jou net zo weinig als de maatschappij in het algemeen. Sjongejonge.

Hoe dom kun je zijn??
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:41:27 #138
161938 wmml
Code Duello
pi_43846243
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:39 schreef annoh het volgende:

[..]

Nou waarschijnlijk interesseerT dat jou net zo weinig als de maatschappij in het algemeen. Sjongejonge.

Hoe dom kun je zijn??
Ik denk dat je wel anders piept als je zusje wordt verkracht...

Ik zie dat je zelf een vrouw bent, schrap zusje dan maar.
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:45:17 #139
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846343
Hogere straffen gaan dat heus niet voorkomen, het lijkt mij dan belangrijker dat na jouw zusje niemand anders zusje meer verkracht gaat worden.
En wat dacht je er van als jouw zusje vermoord werd, omdat je voor verkrachten al zo'n hoge straf krijgt, dat die moord (of 2e verkrachting) niks meer uitmaakt? Extreem voorbeeld, maar zo'n werking gaat er wel uit van hogere straffen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:54:30 #140
161938 wmml
Code Duello
pi_43846564
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:45 schreef annoh het volgende:
Hogere straffen gaan dat heus niet voorkomen, het lijkt mij dan belangrijker dat na jouw zusje niemand anders zusje meer verkracht gaat worden.
En wat dacht je er van als jouw zusje vermoord werd, omdat je voor verkrachten al zo'n hoge straf krijgt, dat die moord (of 2e verkrachting) niks meer uitmaakt? Extreem voorbeeld, maar zo'n werking gaat er wel uit van hogere straffen.
De straffen die ik persoonlijk in mijn hoofd heb maken het niet meer mogelijk na een moord of verkrachting het opnieuw te doen....

Maar ik heb dan ook geen criminologie en psychologie gedaan. Maar als een crimineel of verkrachter een strafbaar feit begaat denk ik niet dat hij stilstaat bij de gevangenis straf die hij of zij voor het voorval zal krijgen (mits gepakt). Dus zal het evengoed gebeuren of je er nu 5 jaar of levenslang voor krijgt. (zoals je al aangaf, heeft het zo geen betrekking op het terug dringen van criminaliteit.)

Kijk maar naar America waar nog de doodstraf wordt gebruikt. Dat schrikt mensen ook niet af. Maar dan weet je tenminste zeker dat het niet meer opnieuw zal plaatsvinden.

Dus tenzij jij met een betere oplossing op de proppen komt, wil ik me alleen maar verkneukelen aan het leed van mensen die een criminele daad zijn begaan. Ik ben pro-doodstraf met bepaalde voorwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door wmml op 24-11-2006 12:08:31 ]
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 11:58:50 #141
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43846670
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:54 schreef wmml het volgende:

[..]

De straffen die ik persoonlijk in mijn hoofd heb maken het niet meer mogelijk na een moord of verkrachting het opnieuw te doen....

Maar ik heb dan ook geen crimologie en psychologie gedaan. Maar als een crimineel of verkrachter een strafbaar feit begaat denk ik niet dat hij stilstaat bij de gevangenis straf die hij of zij voor het voorval zal krijgen (mits gepakt). Dus zal het evengoed gebeuren of je er nu 5 jaar of levenslang voor krijgt. (zoals je al aangaf, heeft het zo geen betrekking op het terug dringen van criminaliteit.)

Kijk maar naar America waar nog de doodstraf wordt gebruikt. Dat schrikt mensen ook niet af. Maar dan weet je tenminste zeker dat het niet meer opnieuw zal plaatsvinden.

Dus tenzij jij met een betere oplossing op de proppen komt, wil ik me alleen maar verkneukelen aan het leed van mensen die een criminele daad zijn begaan. Ik ben pro-doodstraf met bepaalde voorwaarden.
Nouja het lijkt mij inderdaad beter om te voorkomen dat het uberhaupt gebeurt, liever voorkomen dan genezen. Maar daarvoor moet je eerder zijn. Bij onderwijs, bij gezinnen en bij vroege symptomen van problemen. Straf als vergelding is begrijpelijk op individueel niveau, maar als een maatschappij moeten we zorgen dat we niet terugvallen naar de middeleeuwen.

OT: Ik wou dat wilders eens verder nadacht dan zijn kapsel hoog is en niet zo fucking oppervlakkig om hogere straffen gaat schreeuwen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:06:32 #142
161938 wmml
Code Duello
pi_43846852
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:58 schreef annoh het volgende:

[..]

Nouja het lijkt mij inderdaad beter om te voorkomen dat het uberhaupt gebeurt, liever voorkomen dan genezen. Maar daarvoor moet je eerder zijn. Bij onderwijs, bij gezinnen en bij vroege symptomen van problemen. Straf als vergelding is begrijpelijk op individueel niveau, maar als een maatschappij moeten we zorgen dat we niet terugvallen naar de middeleeuwen.

OT: Ik wou dat wilders eens verder nadacht dan zijn kapsel hoog is en niet zo fucking oppervlakkig om hogere straffen gaat schreeuwen.
Dus jij vind het normaal dat ouderen in bejaardentehuizen slechter worden behandeld dan criminelen in ons land?
In de middeleeuwen (jij deed het ook ) Middel Eeuwen dachten mensen wel twee keer na voordat ze iets deden wat niet mocht. Niet dat ik de barbaarse manier van leven goedkeur, maar soms...
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:10:57 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43846954
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:34 schreef wmml het volgende:

[..]

Ja, zo redeneren meer mensen. Niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen, wel in het bevredigen van wraakgevoelens.
Jij bent dus een voorbeeld van iemand bij wie dat werkt. Merci voor de bevestiging.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:13:14 #144
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43847013
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:54 schreef wmml het volgende:
Dan wordt het idd niet meer door dezelfe dader gedaan. Maar probeer nu eens een stapje verder te denken, en te proberen te begrijpen dat je wilt bereiken dat het in het algemeen niet meer zal plaatsvinden.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:14:33 #145
161938 wmml
Code Duello
pi_43847048
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:10 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja, zo redeneren meer mensen. Niet geïnteresseerd in het oplossen van problemen, wel in het bevredigen van wraakgevoelens.
Jij bent dus een voorbeeld van iemand bij wie dat werkt. Merci voor de bevestiging.
Zoals ik zal zei, tenzij jij of iemand anders met ande concrete oplossingen kan komen die wel werken. Neem ik hier genoegen mee. Ik snap heus wel dat je er niet veel mee oplost, maar wat wel dingen oplost dat hebben we hier ook nog niet uitgevonden. En zeg nou niet dat jij zelf niet wilt dat moordenaars en verkrachters langer in de bak zitten dan die 2 tot 5 jaar die ze hier krijgen? Of wil jij op deze voet doorgaan?
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:16:18 #146
161938 wmml
Code Duello
pi_43847103
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:13 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dan wordt het idd niet meer door dezelfe dader gedaan. Maar probeer nu eens een stapje verder te denken, en te proberen te begrijpen dat je wilt bereiken dat het in het algemeen niet meer zal plaatsvinden.
Ik blijf mezelf herhalen geloof ik....je kunt een hoop willen Erik maar het is maar de vraag of de manieren en de faciliteiten aanwezig zijn om dat ook naar behoren te bewerkstelligen. En tot nu toe nog niet dus...
Pistols at Dawn!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:22:37 #147
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_43847290
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:06 schreef wmml het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal dat ouderen in bejaardentehuizen slechter worden behandeld dan criminelen in ons land?
Nee ABSOLUUT niet. Ik vind dat eerst armoede en slechte leefomstandigheden aangepakt moeten worden, en dit heeft bij mijn stem de absolute prioriteit gehad. Ik ben ook niet voor luxe in de gevangenis. Ik vind wel dat je gevangenen menswaardig behandeld moeten worden. Uit humanitair oogpunt maar ook omdat ik denk dat van een harde aanpak meer ongewenste effecten dan gewenste effecten komen.
quote:
In de middeleeuwen (jij deed het ook ) Middel Eeuwen dachten mensen wel twee keer na voordat ze iets deden wat niet mocht. Niet dat ik de barbaarse manier van leven goedkeur, maar soms...
Criminaliteit is vanaf de middeleeuwen ontzettend afgenomen. Net zoals de doodstraf niet werkt (preventief) werken die straffen ook niet. Bovendien was het strafsysteem in de middeleeuwen veel willekeuriger, iets waar we nu ook een beetje naar terug gaan als we niet oppassen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:30:28 #148
161938 wmml
Code Duello
pi_43847523
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:22 schreef annoh het volgende:

[..]

Nee ABSOLUUT niet. Ik vind dat eerst armoede en slechte leefomstandigheden aangepakt moeten worden, en dit heeft bij mijn stem de absolute prioriteit gehad. Ik ben ook niet voor luxe in de gevangenis. Ik vind wel dat je gevangenen menswaardig behandeld moeten worden. Uit humanitair oogpunt maar ook omdat ik denk dat van een harde aanpak meer ongewenste effecten dan gewenste effecten komen.
Dan zijn we het daar op een groot vlak met elkaar eens, wel menswaardig maar ze mogen het voelen dat ze in een gevangenis zitten. Hier kan je nog uren over redetwisten, maar daar schieten we niet zoveel mee op. Ieder zijn mening. Wil je misschien uitleggen wat je bedoeld met ongewenste effecten, gewoon uit pure interesse ?
Pistols at Dawn!
pi_43847601
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43847702
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:47 schreef Aneurism het volgende:
Het vergelijken van Wilders stemmers met Nazi Duitsers is appels met peren vergelijken.
Valt mee, want die mensen maken dezelfde kromme redenering: de etnische minderheden zijn de oorzaak van onze problemen, en moeten dus aangepakt worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')