abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43728875
In dit topic kun je plaatsen welk nummer of album je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieërde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

Voorgaande delen*

Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 1)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 3)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 4).
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 5)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 6)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 7)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 8)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 9)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- (deel 10)
Wat luister je nu? - nieuwe stijl- (deel 11)
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 12.
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 13.
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 14
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 15
Wat luister je nu? -nieuwe stijl- Deel 16
Wat luister je nu? - nieuwe stijl - deel 17
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 18
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 19
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 20
Wat luister je nu - nieuwe stijl - deel 21
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 22
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 23
Wat luister je nu? -- Nieuwe stijl -- deel 24
Wat luister je nu? (Nieuwe stijl) #25.
Wat luister je nu (Nieuwe stijl) #26
Wat luister je nu? (Nieuwe stijl, #27)

Manau - La Tribute De Dana

Echt een superrelaxt nummer.. Ik zoek eigenlijk meer van deze muziek.. Dergelijke muziek hoorde ik ook (die intro) bij de Asterix en Obelix films... Alleen weet ik niet hoe die artiest daar heet.

[ Bericht 44% gewijzigd door nipeng op 21-11-2006 00:02:28 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:01:38 #2
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_43734710
Adam Ant - "Here Comes The Grump"

Begin jaren 80 ben ik een grote fan geweest van Adam (& the) Ant(s) en nu nog trek ik eens in de zoveel jaren de lp's (en aangezien ik vorig jaar de cd-box aangeschaft heb, cd's) uit de kast. Splendid. "Here Comes The Grump" is afkomstig van zijn eerste solo album, "Friend Of Foe" met de gelijknamige hitsingle en wellicht zijn grootste hit "Goody Two Shoes". Tracks zoals "Desperate But Serious" en "Made Of Money" zijn eigenlijk veel leuker! Jammer overigens dat de b-kantjes op die cd-box ontbreken ("Red Scab" en "Juanito The Bandito" )
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:03:40 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43734768
Zo de OP even aangepast. Graag iets meer tekst dan een enkele zin.
Cosmick geeft het goede voorbeeld.
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:51:04 #4
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_43738402

Death Breath - Stinking up the night

Nicke Andersson kennen we allemaal nog wel van Nihilist/Entombed en later The Hellacopters. Begon hij met de Hellacopters omdat hij het hele death metal-gebeuren wel gezien had, Death Breath is juist een terugkeer naar de begintijd van deze stroming. Verwacht dus weinig technisch geneuzel: de beuk gaat er in, zoals dat eind jaren '80 gebeurde.
Je bent geneigd om te gaan vergelijken met Entombed, maar die vergelijking gaat sowieso mank, omdat Lars-Goran Petrov gewoon een betere zanger is. Zie het dus maar als een nostalgisch tripje down memory lane van een paar liefhebbers
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_43741772

Buscemi - Our Girl In Havana

Een heerlijk relaxte CD van deze top-dj uit België (heet eigenlijk gewoon Dirk Swartenbroekx). Hij creeert zijn eigen sound, heftig geinspireerd door jazz en Braziliaanse beats. Zomermuziek waarvan eenieder in de winter ook absoluut goedgeluimd wordt !
Weaseling out of things is good. It's what separates us from the other animals....except weasels.
cloink - not just the sound of your jaw hitting the floor...
pi_43750434

4Hero Present: Brazilika Vol. 2

4Hero staat al jaar en dag garant voor de nodige "chill" muziek. Hun eigen platen (waarvan 2Pages een absoluut hoogtepunt) waren wat mij betreft steeds een topper en nu gaan ze dus een beetje de djset-toer op. Maar niet zomaar wat plaatjes, het betreft hier de betere lounge met een salsa-sausje (valt het op dat ik in mijn Brazil-groove mood ben?). Klasse!
Weaseling out of things is good. It's what separates us from the other animals....except weasels.
cloink - not just the sound of your jaw hitting the floor...
pi_43886900
Testament - The Legacy

Waanzinnig nummer met dezelfde naam als het eerste legandarische Testament album. Komt van het wat mindere Souls of Black album uit 1990. Dit nummer steekt er met kop en schouders bovenuit. Heerlijke tempowisselingen, van rustig tot thrashy, met heerlijk gesoleer van meestergitarist en pain-in-the-ass Alex Skolnick. De band werd in de jaren tachtig getipt voor de grote 3 (Metallica, Megadeth en Anthrax) maar heeft dit niveau nooit weten te halen.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:15:05 #8
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44039157
The Shins - A Comet Appears

Nu zit ik misschien in een wat emotionele fase (wat strubbelingen met verse vriendin) maar dit nummer raakt me man. Fuck, brok in mijn keel. Draai 'm voor de derde keer. Hard, en nip van mijn whisky.

The Shins maken ongekend mooie, gevoelige liedjes. Yep.
pi_44097420

Placebo - Sleeping With Ghosts
Iets meer donkere pop dan de donkere rock van de voorgaande cd's. De snijdende gitaren van Pure Morning en Nancy Boy hoor je nog terug in The Bitter End, maar verder is het allemaal iets vlakker, meer in de richting van Depeche Mode dan QotSA. Maar het meest interessante aan deze cd is de bonus-cd. Daarop staan covers van o.a. The Pixies (Where Is My Mind?), Robert Palmer (Johnny and Mary), Smiths (Bigmouth Strikes Again) en mijn favoriet: Daddy Cool van Boney M.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 6 december 2006 @ 20:01:02 #10
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44203735
The Cardigans - for the boys

Ik luister zo'n beetje alles wat los en vast zit, van Slayer tot Edan, van The Shins tot Bob Dylan en van Adam Ant tot Toontje Lager, maar The Cardigans zijn het afgelopen jaar bijna dagelijkse kost geworden. "Gran Turismo" lag al weer jaren in een doos maar door "Super Extra Gravity" van vorig jaar begon ik mij langzamerhand in de band te interesseren. "For The Boys" vind ik absoluut een van de leukste nummers van de band maar is vreemdgenoeg alleen op de Amerikaanse release te vinden. Lekkere muziek voor alle momenten van de dag
  donderdag 14 december 2006 @ 22:23:47 #11
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44440671
Liz Phair - stratford-on-guy

Eindelijk eens mijn Phair-cd's gedigitaliseerd. Dit leuke nummer is afkomstig van haar eerste officiele album, 'Exile in Guyville' uit 1993. Heerlijk om weer die oude Phair-sound te horen. Temeer door dat matige "somebody's miracle" van vorig jaar.. .
clipje / site
pi_44533377

Na een jaar waarin ik hiphop in al zijn facetten compleet genegeerd heb zette ik gisteren zonder directe aanleiding weereens mijn Harde Kernramp cd van Osdorp Posse op. Mijn humeur ging door het dak. Zonder het te weten had ik het gewoon vreselijk gemist, mijn hiphop. Momenteel ben ik al mijn hiphopplaten weer aan het luisteren. Van Opgezwolle tot dus de Beastie Boys.

En ik ben zo vrolijk ! .
It's my party and I'll cry if I want to.
  maandag 18 december 2006 @ 23:30:16 #13
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_44556869
The Answer - come to me (2006)

Ouderwetse maar o zo heerlijke hardrock uit Ierland! Tot gisterenavond vond ik het al lekker, maar na het concert in Paradiso dezelfde avond krijg ik er geen genoeg van..
Alles heb je al een keer gehoord, maar who cares: dit beukt en knalt als een gek. Live helemaal een feest (al hoor ik net weer goed met beide oren ).

site >> met gratis mp3'tjes / clip
pi_44580352

Als Marillion afvallige in tijden van Radiation en Marillion.com, ben ik sinds Marbles weer enigszins bij de les gesleept. Dus nu het album Anoraknophobia aan het uitproberen. Moeilijke klus: met sommige nummers heb ik hélemaal niks, If My Heart were a ball bijvoorbeeld, veel te chaotisch en veel te freaky voor Marillion. Maar daarnaast zijn nummers als This is the 21th Century en When I Meet God weer wel heel erg te pruimen. Al met al een iets té onconstant album voor een wereldband als Marillion als je het mij vraagt.

Ik zet Marbles nog maar eens op.........
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:33:49 #15
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_44666922
PhD - I won't let you down

PhD was een Britse popgroep, die vooral bekend is van de nummer 1-hit I won't let you down uit 1982. De band ontleende zijn naam aan de initialen van de leden Phillips, Hymas en Diamond.

PhD werd gevormd Jim Diamond samen met Tony Hymas en Simon Phillips. In 1982 kwam het debuutalbum van Ph.D. uit, waarop de single I won't let you down stond. Een volgende single werd een kleine hit.

Al snel ging Ph.D. uit elkaar, toen bij Jim Diamond hepatitis werd geconstateerd. Nadat hij in 1984 was genezen, ging hij solo verder.

Vooral de clip is erg geinig met de dame in het korte rokje.
Wat zijn we aan het doen ???
  woensdag 27 december 2006 @ 00:33:29 #16
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_44758816
Nitzer Ebb - Lightning Man

Geweldig met die sample van een fagot !

Elctronic Body Music bandje uit Engeland.
Ik zag ze in '89 in NighTTown in Rotterdam met hun concert rond de CD Showtime. Een beetje op dezelfde leest geschoeid als Front 242. Ik besloot destijds ook om naar een concert te gaan van Depeche Mode in het Ahoy omdat ze in het voorconcert zouden zitten. Eigenlijk zou Depeche Mode in het naconcert zitten. We werden afgescheept met het bandje Electribe 101. Wel een leuk T-shirt van ze gekocht trouwens. Dat was ook meteen het enige dat goed is aan die band.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_44852581
Jah Wobble - Visions of You.
Een aantal maanden geleden heb ik Jah aan het werk gezien in een heel klein zaaltje in Londen en dat was geweldig. Dub reaggae met vrouwelijke vocalen van de bovenste plank. Ook dit Visions of you werd gespeeld, helaas zonder de vocalen van Sinead O Connor die op plaat wel meezingt.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 31 december 2006 @ 20:30:48 #18
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_44901167

Jimi Hendrix - A band of gypsies live recording

Recorded on New Years eve 1969 - 1970

Een heerlijk krakende LP, de perfecte aanzet voor het nieuwe jaar
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 5 januari 2007 @ 18:56:47 #19
46794 Berkery
Fat bastard
pi_45048937

Housemartins - London 0 Hull 4

Eventjes een retourtje jaren '80, The Housemartins maakten vrolijke muziek met cynische teksten, scoorden een handjevol hits en stopten er veel te snel mee. Een paar Housemartins doken later op in The Beautiful South, en Fatboy Slim was nog gewoon bassist Norman Cook, maar zo leuk als The Housemartins werd het nooit meer.

Bekendste nummers zijn 'Happy Hour', 'Think for a minute' & ' Sheep'
Waarom draai ik dit niet veel vaker?
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 5 januari 2007 @ 21:59:40 #20
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_45055892
The Hush Sound - magnolia (Like Vines | 2006)

Loveley. Mijn favo tracks van The HS zijn toch wel "eileen", "you are the moon", "a dark conversation" en dit "magnolia". Niet in de laatste plaats door de mooie en lieve stem van
Greta Salpete. Heerlijk toegankelijke pop met net even die fijne gevoelige snaar. De overige tracks zijn ook leuk; lekker levendig en avontuurlijk. Doet me af en toe aan Ben Folds denken.

site / Thanks!
pi_45069038
Maria Mena - Apparently Unaffected

Vierde album van Maria Mena en eerlijk gezegd het enige album dat ik ken. Na de single "Just Hold me" dit album aangeschaft en heeft mij zéér positief verrast! Gevoelige pop/rock die je bij het eerste nummer "Internal Dialogue" al bij de ballen grijpt en de rest van het album niet meer loslaat. Maria heeft in een interview aangegeven de teksten te schrijven naar aanleiding van verbroken relaties en haar moeilijke jeugd. Jammer voor haar, maar ik hoop dat er nog een hoop van haar relaties op de klippen lopen, want wat levert dat mooie muziek op zeg!!!
  woensdag 24 januari 2007 @ 03:01:31 #22
148363 Solidius
Business and pleasure
pi_45620524
Shonen Knife - Let's knife.

Album van een vrouwelijke Japanse punkband.
Ik versta het niet maar wordt er hyperactief en melig van
There is nothing to worry about, there is nothing at all.
pi_45710300

King Crimson - Larks' Tongues in Aspic

Bekend zal zijn dat ik een zeer groot King Crimson liefhebber ben ( zo niet, bij deze dan), en bovenstaand album heb ik zeer, zeer, zéér veel geluisterd, maar na anderhalve fles wijn (een Pouilly-Fuissé 2005 van Honoré Lavigne, 9 euro bij Appie, gvd wat lekker zeg) klinkt het weer even machtig en overweldigend als de eerste keer. Dit smaakt naar meer!!! Meer wijn, meer Crimson, meer wens ik niet vanavond!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door MuadDib op 26-01-2007 23:31:45 ]
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:37:47 #24
4734 MacBright
virtual travels
pi_46128447

The Long Lost Koos Tapes   -   Afrikaner underground.

Bonus CD bij Club RIsiko over de underground van de jaren tachtig.
Berlijn, Johannesburg, New York, Londen, Ljubljana, Parijs en Amsterdam komen aan bod. Sfeervol.

Lekker CD-tje. Heel gevarieerd en verrassend, in afrikaander en engels.
virtual anything is possible
pi_46211964
Skink - Catharsis
Een beetje spam is het wel omdat Skink een vriend van me is en op het label van een andere vriend z'n debuutalbum heeft uitgebracht. Inmiddels al gedraaid op Radio One en twee keer op X-rated van Kink FM. Z'n invloeden zijn duidelijk te horen, denk aan Boards of Canada, Aphex Twin en andere IDM achtige artiesten maar hij geeft er duidelijk z'n eigen draai aan. Aanrader als je van ambient gemengd met verknipte beats houdt.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')