Ik weet niet of het waar is, maar als 25 jarige pas 4 jaar in de autosport zitten, en inmiddels in de A1GP en de DTM aanwezig zijn is niet verkeerd hoor!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is dit diezelfde Lauda die afgelopen seizoen een van dé rijdende chicanes in het A1 veld was?
Ik weet niet wat Matthias Lauda gepresteerd heeft in andere race klasses, maar wat ik van hem in A1GP heb gezien maakte absoluut geen indruk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:30 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik weet niet of het waar is, maar als 25 jarige pas 4 jaar in de autosport zitten, en inmiddels in de A1GP en de DTM aanwezig zijn is niet verkeerd hoor!
Komt ie bij deeltje 10 achter.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef dennistd het volgende:
handig topic!
Maar dat kan ook veroorzaakt zijn door een gebrek aan ervaring. Ik meen me te herinneren dat hij veel beginnersfoutjes maaakte.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Matthias Lauda gepresteerd heeft in andere race klasses, maar wat ik van hem in A1GP heb gezien maakte absoluut geen indruk.
Bovendien denk ik dat zijn naam ook behoorlijk helpt.
nou ja, ik kom niet zoveel op het forumquote:
Beter nog. Maak de F1nieuwsposters ook nieuwsposter op Fok!sport.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
nou ja, ik kom niet zoveel op het forum
nieuwtjes haal ik meestal uit de rss-feeds
nog een belangrijk linkje: als je een nieuwtje hebt, meldt het dan aub ook in de FOK!sport-submit!
Een open sollicitatie naar sport@fok.nl kan altijdquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Beter nog. Maak de F1nieuwsposters ook nieuwsposter op Fok!sport.
Andersom kijk ik bijna nooit op de FP en in Fok! Sport.
Moet je dan alle artikelen herschrijven?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een open sollicitatie naar sport@fok.nl kan altijd
Kan ik me dan alleen verbinden aan autosport gerelateerde berichten?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een open sollicitatie naar sport@fok.nl kan altijd
Doe jij trouwens alleen mee aan de 100 KM run, of ook aan de "gewone" actie?quote:
100km rijden in de randstad is al een prestatie tegenwoordigquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:12 schreef Spooky4u het volgende:
100KM rennen? Zotten!
quote:Groots Formule 1-spektakel in Roermond?
Enkele maanden voordat de A73-Zuid snelweg in Roermond officieel in gebruik wordt genomen, zal de nieuwe snelweg eerst in gebruik worden genomen door Formule 1-wagens. Dit meldt het Limburgs Dagblad vandaag.
Er is al zelfs een organisatie samengesteld die het racefestijn in goede banen zal moeten leiden, waardoor het er zeker lijkt dat het evenement ook plaats zal vinden. Het festijn zal in september volgend jaar plaats moeten vinden en er worden nu al een half miljoen bezoekers verwacht. Daarmee is het zeker te vergelijken aan het jaarlijks terugkerende evenement Monaco aan de Maas in Rotterdam.
Coureurs zijn nog niet officieel vastgelegd door de organisatie, maar de krant vermoedt dat Christijan Albers, Robert Doornbos en Dominick Muermans sowieso op het evenement aanwezig zullen zijn. Daarnaast wordt er gedacht aan Nick Heidfeld, Ralf Schumacher en landgenoot Jos Verstappen.
De Formule 1 is niet de enige sport die aan bod komt. Ook de klassieke auto’s zullen een prominente rol spelen in de Limburgse plaats. Er zal ook een kartbaan worden aangelegd voor de actieve bezoeker en er zullen demonstraties zijn van enkele andere voertuigen.
Staat ook in vorig deel en het zou zelfs ergens een eigen topic moeten hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:17 schreef LeXX het volgende:
[..]
100km rijden in de randstad is al een prestatie tegenwoordigOver snelweg gesproken:
[..]
Bron
Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen? Misschien opent ING Bank in die periode net een kantoor in Roermond, dan kan het zeker doorgaan!![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Staat ook in vorig deel en het zou zelfs ergens een eigen topic moeten hebben.
check de mailbox maarquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een open sollicitatie naar sport@fok.nl kan altijd
quote:Justin Wilson belangrijke gegadigde
Stoddart geïnteresseerd in overname CTE/HVM?
14-11 - Onlangs verklaarde Paul Stoddart tegenover FORMULE 1 RaceReport dat hij overweegt - om voor zijn nieuw op te richten Minardi Champcar-team - een bestaand team over te nemen. Het verhaal gaat dat de Australiër zijn oog op CTE/HVM heeft laten vallen.
CTE/HVM is nu nog eigendom van voormalig Formule 1-teameigenaar Keith Wiggins, die begin jaren negentig de lakens uitdeelde bij Pacific Grand Prix. De details van de onderhandelingen zijn nog niet bekend, maar gesuggereerd wordt dat het team volgend jaar met maar liefst vier auto’s aan de start staat.
Volgens de Engelse website Grandprix.com is oud Minardi-coureur Justin Wilson een serieuze gegadigde. De lange Engelsman eindigde dit seizoen als vice-kampioen. Zijn toekomst bij Rusport is echter hoogst onzeker, aangezien teameigenaar Carl Russo overweegt te stoppen met de racerij.
Waarom dan niet RuSport overnemen vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:03 schreef Spooky4u het volgende:
antwoorden op onze vragen van gisteren:
[..]
Das ook weer waar, maar wel ex coureurquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:13 schreef Spooky4u het volgende:
Zwolsman is ook geen Ex minardi he.
Zit Zwolsman niet in de lik vanwege drugshandel?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:14 schreef TJDoornbos het volgende:
Jawel maar waarom moeten er persee ex minardi coureursIk zou serieus ff zwolsman bellen als ik Muermans was!
ohja, das waar ook.quote:
weinig helaas......quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Maar wat hebben we het hier over CC is er niks F1's te bespreken?
bronquote:Adrian Sutil wil graag de vaste testrijder van Spyker worden. De 23-jarige Duitser reed afgelopen seizoen drie vrijdagen voor de Nederlandse renstal en liet een goede indruk achter op het team. Sutil sloot de vrijdag in Frankrijk zelfs af op een mooie zevende plaats. Spyker wil Sutil ook graag behouden voor 2007.
Sutil, die dit jaar ook Japans F3-kampioen is geworden, liet weten: "Ik heb een geweldig jaar achter de rug en wil graag in de Formule 1 blijven. Ik hoop dat ik op zijn minst een serieuze testrol kan krijgen, dat ik in actie kan komen tijdens alle vrijdagtrainingen en alle testsessies." Spyker noemt Sutil een toekomstige ster en laat weten dat beide partijen er hard aan werken om ervoor te zorgen dat Sutil bij het team kan blijven.
Sutil wil op de eerste plaats natuurlijk graag racen, maar de jonge coureur heeft zelf ervaren dat het moeilijk is om een racestoeltje te krijgen. "Je kunt niet zomaar op alle teams afstappen en vragen of ze je een racezitje kunnen geven. Het is helemaal moeilijk om bij een fabrieksteam binnen te komen. Ik heb met enkele teams gesproken. Ze hebben echter al zoveel coureurs op hun verlanglijstjes. Het is moeilijk om ertussen te komen."
quote:Financieel kopstuk gaat weg
Chris Chapple verlaat Williams
14-11 - Chris Chapple, Williams’ Chief Executive Officer, verlaat Williams. Dat heeft de Britse renstal bevestigd.
Chapple zou ‘in goed onderling overleg’ hebben besloten Williams te verlaten. Chapple, die zeven jaar actief was bij de commando’s van de Britse marine, kwam begin 2005 bij het team als hoofd financiële zaken. ,,Het team verkeert nu zowel commercieel als operationeel in een prima conditie’’, aldus de Engelsman in een persverklaring.
Frank Williams heeft complimenten voor de wijze waarop Chapple zou hebben bijgedragen aan de herstructurering van het kwakkelende team: ,,Chris is bij ons team gekomen op het moment dat er belangrijke strategische veranderingen moesten worden doorgevoerd. We hebben nu een meerjaren overeenkomst met een motorleverancier en we beschikken over een hoofdsponsor. Het gaat dus de goede kant op. We danken Chris voor zijn bijdrage en wensen hem veel succes in de toekomst.’’
Er is (nog) geen opvolger voor Chapple aangesteld.
Dat is wel de bedoeling. Is op zich niet zo heel moeilijk. Al was ik zelf af en toe compleet niet tevreden met een herschreven stuk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Moet je dan alle artikelen herschrijven?
Jij bent dus geen nieuwsposter meer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling. Is op zich niet zo heel moeilijk. Al was ik zelf af en toe compleet niet tevreden met een herschreven stuk.Dus ik maakte het voor mijzelf nog weleens lastig.
Nope. Had er uiteindelijk te weinig tijd voor. En ik wil wel iets goeds afleveren als ik ermee bezig ben.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Jij bent dus geen nieuwsposter meer?
Overigens zie ik op Fok!sport een aantal artikelen welke zo zijn overgenomen van de bron.
Heb al gesolliciteerd dus ben benieuwd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nope. Had er uiteindelijk te weinig tijd voor. En ik wil wel iets goeds afleveren als ik ermee bezig ben.Al kom je bij sommige stukken al een aardig eind door synoniemen te gebruiken voor bepaalde woorden en de zinsopbouw te wijzigen.
Dat laatste is voor zover ik weet in ieder geval niet de bedoeling in verband met rechten enzo. Dus er moet wel wat aan het betreffende stuk veranderd worden. Het hangt er dan denk ik ook vanaf hoe kritisch je naar jezelf toe bent. En in mijn geval was ik nogal vrij kritisch op mijn eigen werk. En dat maakt het er af en toe niet makkelijker op.
Maar ik heb het wel met veel plezier gedaan. Dus ik kan het je van harte aanraden.
Yep, maar sinds wanneer is 'aanwezig zijn' in een klasse de graatmeter voor talent?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:30 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik weet niet of het waar is, maar als 25 jarige pas 4 jaar in de autosport zitten, en inmiddels in de A1GP en de DTM aanwezig zijn is niet verkeerd hoor!
Feli sanger:quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb al gesolliciteerd dus ben benieuwd.
Thanks!quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
Feli sanger:
http://forum.fok.nl/topic/940841
Zolang ie maar testcoureur blijft vind ik het best...quote:
Ik ben ook geen fan van McLaren, maar ik zie toch liever Hamilton dan De la Rosa naast Alonso. De la Rosa heeft weinig laten zien afgelopen seizoen. Reed een beetje anoniem rond in het middenveld, terwijl Raikkonen mijlen voor hem uit reed. De redenering dat De la Rosa de wagen niet goed kende gaat hier niet op, aangezien hij er testcoureur was voordat hij Montoya verving. De la Rosa is ook niet meer de jongste (35 als ik het goed heb), daarom zie ik liever een jong talent in de tweede Mac. En Hamilton heeft de afgelopen jaar toch wel zijn talent bewezen (kampioen F3 Euroseries en GP2). Snap ook niet dat ze zo twijfelen bij McLaren, lijkt mij een uitgemaakte zaak.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:38 schreef Spooky4u het volgende:
Aangezien ik geen McLarenfan ben boeit het me niets.
Evenals Alonso en Ha,ilton, maar het is nog niet bekend wie in de tweede auto gaat racen. Dat wordt pas tegen kerst bekend.quote:
The Flying Fin weer in de McLaren, dat doet oude tijden herlevenquote:Terwijl ook GP2 kampioen Lewis Hamilton een gegadigde is voor dit stoeltje, werden de geruchten dat Mika Häkkinen een terugkeer zou maken in de F1, door Dennis van tafel geveegd.
Is het niet leuker om te vertellen hoe ICT in de autosport werkt? Telemetrie, gegevens verzenden/ontvangen vanuit de wagen, enz.?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik moet voor school een presentatie houden over iets met computers........nou dat word dus F1. Welke sites kan ik het beste gebruiken en kan iemand nog wat bijzonders vertellen wat ik gebruiken kan?
Alvast bedankt!
anders praat je over de technologie van dik 10 jaar gelden. Als je kijkt wat er destijds in bijvoorbeeld de Williams zat. Belachelijk veel. Dingen al actieve vering bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Zit te dubben want als je dat gaat doen en je hebt max 15 minuten schiet het niet op want dan heb je net uitgelegd wat je op je stuur kan veranderen dan moet je al stoppen maar als je info hebt graag want zag maar 1 of 2 sites met nederlandse info erover en aangezien die leraar (of zoutzak zoals je wilt) graag bronnen wil....kan wel zeggen ja dat zei Jack 3 jaar terug op tv maar dan keurtie het weer af weet je!
Zou mooi zijn, maar Bourdais gelooft er zelf al niet meer in..quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef Rory78 het volgende:
Davidson is bevestigd bij Super Aguri en Christian Klien neemt zijn plaats bij Honda in. Jammer, ik had hem graag bij Spyker gezien.
Even weer een nieuwe stelling: Bourdais in de F1? (wishful thinking; bij Spyker)
Davidson mag nu gaan bewijzen dat hij meer dan kan testen. Ben benieuwd, verwacht er zelf echter niet al te veel van. En Klien valt ook af voor het stoeltje bij Spyker nu Klien bij Honda bevestigd is.quote:Sebastien Bourdais heeft de hoop op een stoeltje in de F1 opgegeven. De Champ Car-kampioen is inmiddels 27. In 2002 won hij het F3000-kampioenschap en kreeg hij verschillende aanbiedingen om te testen in de Formule 1.
"Ik denk dat de F1 een gesloten boek is voor mij," vertelde hij aan een Franse krant. "Het is frustrerend, maar er zijn veel getalenteerde coureurs die het niet tot de F1 hebben gered. Je kunt zeggen dat dat oneerlijk is, maar zo is de F1 altijd geweest."
Bronquote:Symonds doet een stapje terug bij Renault
Pat Symonds is niet langer de executive director of engineering van Renault. De Brit krijgt na een reorganisatie bij Renault een minder verantwoordelijke rol toebedeeld.
Symonds heeft zelf aangegeven een stapje terug te willen doen. Hij had altijd een grote verantwoordelijkheid binnen de Renault-renstal en was betrokken bij vrijwel ieder besluit dat tijdens een Grand Prix-weekend werd genomen.
Hoewel hij een minder veeleisende rol krijgt, zal hij zijn opvolger Alan Permane, voorheen Giancarlo Fisichella’s race-engineer, begin 2007 bijstaan om de overdracht zo soepel mogelijk te laten verlopen. Permane krijgt de titel chief race engineer, Symonds blijft nadien wel betrokken bij onder meer het uitstippelen van de tactiek.
Door de nieuwe invulling van zijn rol zal Symonds nauwer gaan samenwerken met teambaas Flavio Briatore. Wel blijft hij gewoon Renaults afgevaardigde in de Technische Werkgroep en ook zal hij lid blijven van de Open Cockpit Research Group van de FIA. Dit heeft een zegsman tegenover Autosport bevestigd.
Renault heeft er voor gekozen om de reorganisatie juist nu door te voeren omdat er sowieso al veel gaat veranderen bij het team. Heikki Kovalainen volgt Fernando Alonso op en ook levert Renault volgend seizoen klantenmotoren aan Red Bull. Dennis Chevrier (links op de foto), hoofd van Renaults motorafdeling, zal de algemene verantwoordelijkheid voor de Franse krachtbronnen dragen.
Bronquote:Bavaria City Racing op 19 augustus
Bavaria City Racing, het autosportevenement in Rotterdam, wordt gehouden op 19 augustus 2007. Dit heeft organisator Rotterdam Racing woensdag bekendgemaakt.
,,We zijn blij dat de definitieve datum bekend is. Nu kunnen we concrete afspraken maken met teams en coureurs uit de Formule 1”, vertelt Robert Heilbron namens de organisatie. ,,Door voor deze datum te kiezen zitten we weer in de vakantieperiode van de Formule 1. Tussen de Grand Prix’ van Hongarije en Turkije.”
Het zal de derde opeenvolgende keer worden dat het evenement wordt gehouden. Een groot deel van het parcours zal opnieuw gratis voor het publiek toegankelijk zijn.
Zag dat je hem ook al in de submit had staan. Ik was er ook al mee bezig.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:32 schreef ElmarO het volgende:
En de definitieve datum voor Bavaria City Racing is bekend.
[..]
Bron
aldus Rijnmond.nl!quote:Robert Doornbos, Marko Klok, Robin van Persie, Mia Audina, Fatima Moreira de Melo en Elisabeth Willeboordse zijn de genomineerden in de verkiezing Sportvrouw- en Sportman van het Jaar in Rotterdam
Mag ik eerlijk zeggen dat ik de nominatie voor RD niet echt begrijp?quote:Op donderdag 16 november 2006 19:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
aldus Rijnmond.nl!
Vorig jaar was RD het Talent van Rotterdam! Ben bang dat Van Persie en Fatima boven RD komen. Fatima won de wereldtitel met de Hockeydames en Robin speelt bekant wekelijks goed voor Arsenal!!
Snap je het wel als het alleen om Rotterdammers gaat. Der zijn niet zoveel echte sportrotterdammers volgens mij.quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Mag ik eerlijk zeggen dat ik de nominatie voor RD niet echt begrijp?
Dan nog niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:46 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Snap je het wel als het alleen om Rotterdammers gaat. Der zijn niet zoveel echte sportrotterdammers volgens mij.
Ik moet eerlijk zeggen dat alleen v Persie er uitspringtquote:Op vrijdag 17 november 2006 08:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Sluiter, Van Der Geest, Van Persie, Boutahar, Loovens, RD, diverse Hockeymannen en vrouwen, zeilsters, wielrenners en vast nog andere komen uit Rdam dus opzich al bijzonder dattie genomineerd is maar op basis waarvan is inderdaad de vraag!
Ik denk dat ie maximaal gebruikt is door RB. Veel meer had hij niet kunnen rijden in mijn ogen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Druk aan het trainen om vervolgens amper te mogen rijden............vind dattie te weinig gebruikt is vorig jaar en zal dit jaar alleen maar minder worden!
bronquote:Hakkinen onderging gezondheidsinspectie bij McLaren
Eens Fins persbureau meldt dat tweevoudig Formule 1-wereldkampioen Mika Hakkinen een gezondheidsinspectie heeft ondergaan bij het McLaren Formule 1-team. Met deze test zou het team willen kijken of de Fin fit genoeg is om te testen voor McLaren.
Deze bewering komt na een stroom verhalen in de pers waarin beweerd werd dat de Fin weer in de Formule 1 terugkeert en de ontkenningen daarop van het McLaren-team. Hakkinen zou volgens de verhalen testcoureur bij McLaren worden of zelfs als tweede rijder naast Fernando Alonso gaan rijden.
Daar staat tegenover dat de teams warvoor Wurz en Davidson testen ook wat meer financien hadden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat weet ik maar volgens mij had hij na maart in de tussentijdse tests wel vaker kunnen rijden. Volgens mij als jij RD zn kilometers tegenover Wurz en Davidson hun kilometers zet winnen de laatst genoemde ondanks dat RD geracet heeft!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:33 schreef LeXX het volgende:
Als echte Hakkinen-fan moet ik dit wel hier posten:
[..]
bron
Hakinnen heeft aangeboeden te helpen met het ontwikkelingsprogramma, denk dat dat ermee te maken heeftquote:Op woensdag 22 november 2006 01:34 schreef Vitalogy het volgende:
Jezus mina
Zet potverdorie Hamilton in die stoel stelletje lamzakken
Ik betwijfel of RBR wel zo rijk is als iedereen denkt. Vergeet niet dat het eigenlijk een privateer is.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:24 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR heeft echt wel veel geld hoor Sanger, zeker meer dan Williams. Maargoed het is dus weer jaartje clown spelen! Mika mag van mij als testgozer terug maar niet als racer!
Tuurlijk niet, maar dat gaat allemaal van (juist) het testbudget af.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar maar waar betalen ze al die mensen zoals Newey e.d. dan van? Die komen niet gratis een kampioenswagen bouwen!
quote:Op woensdag 22 november 2006 08:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat van die sponsoring ben ik met je eens en ze mogen ook best minder feesten. Maar dat armste na STR, Spijker (helaas) en SA geloof ik niet zo
Noem jij maar eens andere arme teams dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat van die sponsoring ben ik met je eens en ze mogen ook best minder feesten. Maar dat armste na STR, Spijker (helaas) en SA geloof ik niet zo
Ik denk zelf dat al het personeel niet bij het race team op de loonlijst staat, maar bij het bedrijf zelf.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:44 schreef Vitalogy het volgende:
Red Bull Racing is dus niet een van de armste teams.
Waarom denk je dat ze een top ontwerper, ander top personeel, twee gevestigde coureurs en een top motor kunnen kopen. En ook nog eens een 2e team er op na houden.
Nee, wellicht is hun budget wat minder omdat er wat minder ontwikkeld moet worden en ze alleen een budget opstellen voor wat ze kunnen doen oid. Maar ze zijn zeker niet een van de armste teams, sterker nog, ik zou eerder zeggen een van de rijkste. Al het Red Bull geld zit er achter.
Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef sanger het volgende:
En waarom zou er bij RB minder ontwikkeld moeten worden dan bij andere teams?
Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Rightquote:Bedenk maar eens wat Red Bull nog meer voor activiteiten heeft in bv MotoGP, Andere raceklassen en Air Race.
Op die manier. Maar dan nog kost dat geld. De techniek wordt gekocht en niet van een liefdadigheidsinstelling. Door te besparen op personeel hiervoor kunnen ze bv een topontwerper aantrekken.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams.
Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.quote:Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Right
Een arm team is het ook niet. Het is een middenmotor. Niet meer dan dat. Ook volgens de financiele schattingen van bv GP2006.com en autosport.com.quote:Nee goed, jij hebt kennelijk je mening daarover maar wat mij betreft is het compleet van de zotte om te denken dat RBR een arm team is.
Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...quote:Op woensdag 22 november 2006 14:26 schreef sanger het volgende:
Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.
Indd is het geredeneer. Maar ook pure logica. Als jij beweert dat Red Bull (de blikjes fabrikant) al hun geld spendeert kun je dat niet onderbouwen. Ten eerste niet omdat ze vanuit het bedrijf ook andere activiteiten bekostigen. Ten tweede niet omdat wij als eenvoudige F1 fans geen inzage in die cijfers krijgen. Maar logischerwijs investeert Red Bull niet al hun geld in het F1 project.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef Vitalogy het volgende:
Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...
Mateschits is al jaren bezig ja. Maar de verdere logica snap ik niet. Als Mateschitz de andere activiteiten afstoot blijft er volgens mijn logica meer geld over om in de F1 te steken. Overigens heeft een budget nooit te lijden, dat is namelijk een vastgesteld bedrag. Dat dit bedrag al lager is omdat er geld ergens anders naartoe vloeit is normaal. Wat wel afneemt zijn de finaciele mogelijkheden.quote:Niet dus. Mateschitz is al jaren bezig met een F1 project, dat was al voordat al zijn andere autosport activiteiten zo enorm groot werden. De enige reden dat die andere ook zo gegroeid zijn is omdat het F1 project niet echt wilde lukken en hij toen ook wat verder is gaan kijken. Dus om die reden alleen al zal het F1 budget niks te lijden hebben.
quote:Daarnaast vermoed ik dat ze eerder zullen knippen in 10x matige klassen, dan 1x F1.
Heb je hier een bron van? Dan wil ik die graag hebben. Ik denk namelijk dat Red Bull dat niet kan. Ook hier geld de logica dat het geld geinvesteerd in andere klassen ook in de F1 gestoken zou kunnen worden. Het gaat dus wel degelijk ten koste van de mogelijkheden in de F1. De omzet van Red Bull is niet dusdanig dat ze dit tegenover aandeelhouders en financiele instellingen kunnen verantwoorden.quote:En daar komt nog eens bij dat Red Bull zich al die autosport activiteiten die ze nu doen kan veroorloven en het F1 team ook nog eens keer het budget van Toyota kan geven.
Dat het product wat Red Bull verkoopt uitwerking heeft op het budget staat overigens lijnrecht tegenover het totale hoeveelheid activiteiten die Red Bull ondersteunt, maar dat terzijde.quote:Dat doen ze niet. Waarom niet?
Omdat ze sportdrankjes verkopen en geen auto's en dat heeft gewoon uitwerking op het budget.
Het is gewoonweg niet zo van hup 200 miljoen en we hebben een fabriek en motorontwikkeling en de mensen om dat te doen en we kunnen het allemaal doorverkopen dus het is ook nog enigszins rendabel enz. enz.
Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:25 schreef twi het volgende:
Ik denk dat het succes van Red Bull en de invloed van de evenementensponsoring hierop een beetje wordt onderschat. Red Bull is echt een godsgruwelijk succesvol en rijk bedrijf. Bovendien krijgen ze voor het hebben van deze teams echt wel enorm veel terug. Ik denk zelfs dat ze er nog meer winst uit trekken dan de fabrieksteams die zogenaamd de F1 technieken door kunnen voeren naar hun consumentenauto's. De enige die ik dit eigenlijk 1-op-1 zie doen is Ferrari. Je kan me niet wijs maken dat Toyota's en Renaults met hypermoderne technieken worden uitgerust, en dat de R&D kosten die voor de F1 worden gemaakt uberhaupt voor een klein deel worden terugverdiend door toepassing in hun eindproduct.
Red Bull heeft alleen de pech dat ze vechten tegen de bierkaai. Het overgrote deel van het veld is inmiddels fabrieksteam, waar tot de komst van Jaguar het 'priveteams' waren die moesten vechten voor de handvol beschikbare fabrieksmotoren. En zolang je geen fabrieksmotor in huis hebt (en dan heb ik het niet over Spijker) is het gewoon vrijwel onmogelijk om het gat te dichten. Het wordt een prestigestrijd tussen de grote merken en dus zit je met gekochte motoren op de tweede rij.
Totdat Red Bull een fabrieksmotor heeft gevonden zal het dus ook weinig zin hebben om het budget ongelimiteerd te maken. Misschien kan het wel, maar dan kan je je geld beter in de sloot gooien. En wat dat betreft kan je Red Bull/STR samen met Williams, Spijker en Super Aguri dus tot de "armere" teams rekenen. Al is het bij de laatste 2 a 3 meer noodgedwongen.
Red Bull zit in de F1 met 240 miljoen ja. Maar Red Bull Racing niet, en mijns inziens ging de discussie daarover?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:19 schreef Vitalogy het volgende:
Mijn punt is dus dat ze niet een gigantisch budget hebben omdat hun manier van besteden anders is dan dat van de fabrieksteam. Wat niet wil zeggen dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te doen.
Verrassend vind ik dan de cijfers die je geeft want dat laat gewoon zien dat Red Bull met een budget van 240 miljoen in de F1 zit.
Persoonlijk had ik dit dus was lager verwacht. Maar het geeft iig aan dat een hele discussie over de centen van Red Bull complete onzin is. Die lui hebben geld zat en daarmee is het voor mij basta.
Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLarenquote:McLaren bevestigt Hamilton voor 2007
24 november 2006
Lewis Hamilton is volgend seizoen de tweede coureur van McLaren. Zo heeft het team van McLaren vrijdag bekendgemaakt. De 21-jarige Brit wordt de teamgenoot van wereldkampioen Fernando Alonso. Hamilton, die dit jaar het GP2-kampioenschap op zijn naam schreef en zijn eerste serieuze Formule 1-testsessies uitvoerde bij McLaren, was samen met Pedro de la Rosa kandidaat voor het tweede racezitje bij het Britse team. Alle stoeltjes bij de topteams zijn nu vergeven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLaren
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:46 schreef vosss het volgende:
Leuk voor Hamilton, maar ik zie persoonlijk liever Delarosa in dat stoeltje
Paffet gaat weer DTM rijdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij
Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.
Neem des noods Sebastian Bourdais !
(die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
Gary Paffett schat ik ook hoog in, vond het erg jammer dat hij geen kans kreeg om Montoya te vervangen dit jaar. Volgend jaar mag hij weer gaan testen bij McLaren. Verspilling van talent, want hij kan echt goed racen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij
Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.
Neem des noods Sebastian Bourdais !
(die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
Al denk ik wel dat hij best wel problemen met aanpassen zal krijgen.......helaas.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:21 schreef Vitalogy het volgende:
Precies, wacht nou maar ff af met de kritiek op deze keuze, Hamilton is echt een groot talent.
dank u
tis zeker winterquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef WEST het volgende:
pagina 2 deel 10 alik loop achter dus een beschamende TVP
![]()
![]()
![]()
![]()
nee hoor beetje druk en wat problemen in de prive sfeerquote:
Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.quote:Op zondag 26 november 2006 08:52 schreef TJDoornbos het volgende:
Racesubforum wellicht is dit een ideetje?
We kunnen het altijd nog een keer proberenquote:Op zondag 26 november 2006 09:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.
Meng je in de discussie zou ik zeggenquote:Op zondag 26 november 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We kunnen het altijd nog een keer proberen![]()
De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topicquote:Op maandag 27 november 2006 08:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Meng je in de discussie zou ik zeggen
Deze oplettende lezer had eerst dit topic gelezen alvorens naar dat topic te scrollenquote:Op maandag 27 november 2006 11:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topic
Bron: BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007quote:BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007
Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 12:47
Bron: F1Racing.net
Het team van BMW Sauber F1 heeft bekend gemaakt dat de nieuwe bolide, de F1.07, op 16 januari gepresenteerd zal worden. De presentatie zal in Valencia plaatsvinden. Het baandebuut staat voor dezelfde dag gepland.
Natuurlijk zullen alle belangrijke kopstukken van BMW aanwezig zijn. Ook Nick Heidfeld, Robert Kubica en Sebastian Vettel zullen bij deze presentatie acte de présence geven. Opvallend is de aanwezigheid van Peter Sauber, de voormalige teambaas van het team.
Bron: DC vindt debuut Hamilton te vroegquote:DC vindt debuut Hamilton te vroeg
Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 10:21
Bron: F1Racing.nl
Nadat eerder deze week Lewis Hamilton werd bevestigd als racecoureur bij McLaren Mercedes, komen de eerste reacties van de collega’s. David Coulthard, tussen 1996 en 2004 coureur bij het Britse team, denkt dat het verstandiger was geweest als Hamilton eerst een jaar testwerk was gaan doen.
"Ik denk dat McLaren hem veel te snel in de Formule 1 brengt. Hij zou het nog wel eens heel zwaar kunnen krijgen met Alonso als teamgenoot. Alonso is misschien dan wel nieuw bij McLaren, maar hij is wel tweevoudig wereldkampioen. En de eerste met wie je jezelf vergelijkt is je teamgenoot. Als Lewis het moeilijk heeft, dan kan dat een verwoestende uitwerking hebben op zijn zelfvertrouwen", aldus Coulthard.
Dat Coulthard wel vertrouwen heeft in de capaciteiten van de jonge Brit blijkt als hij vervolgt: "Ik ken hem als sinds hij als kind in de karts reed. Volgens mij heeft hij de juiste houding om het in de Formule 1 te kunnen maken. Het was echter beter geweest om hem eerst een jaar te laten testen. Hij is nog maar 21, dus hij heeft nog voldoende tijd om te racen."
Bron: Hakkinen mogelijk adviseur McLarenquote:Hakkinen mogelijk adviseur McLaren
Door Joris (RenikNL) op maandag 27 november 2006 10:19
Bron: F1Today
Voormalig Formule 1 wereldkampioen Mika Hakkinen gaat mogelijk volgend seizoen als adviseur werken bij zijn oude team, McLaren Mercedes. Teambaas Ron Dennis zou de Fin een dergelijk voorstel hebben gedaan.
Ron Dennis wil Hakkinen er graag bij hebben om het team de goede richting op te wijzen. "Mika heeft lang tot ons team behoort en wil graag een bijdrage leveren", vertelt Dennnis.
Hakkinen zal in ieder geval niet als coureur terugkomen. De racestoeltjes voor volgend jaar zijn al ingenomen door Fernando Alonso en Lewis Hamilton. Wel bracht Hakkinen de afgelopen weken tijd door in de racesimulator van McLaren.
"Ik denk dat de optie om Mika te laten racen slechts een hypothetische is geweest. Wij hebben al een paar weken een overeenkomst met Hamilton en het was gewoon een verzinsel van iemand. Maar in deze wereld met al die geruchten, was dit toch wel een leuk gerucht. Wij hebben nooit de bedoeling gehad om hem te laten racen", aldus de teambaas van McLaren.
"Hij heeft wat tijd doorgebracht in onze simulator om te voelen hoe dat was. Hij toonde zich zeer betrokken bij ons programma en zijn enthousiasme in het praten met de media heeft mij erg verbaasd. Hij was aanwezig bij de laatste Grand Prix van het seizoen en dat heeft zijn betrokkenheid met het team weer nieuw leven ingeblazen"
Afgelopen seizoenen reed Hakkinen in de DTM voor Mercedes. Hij heeft nog wel een mogelijkheid gekregen daar mee door te gaan, maar de Fin zou graag op een andere manier iets voor McLaren gaan betekenen.
Hakkinen reed negen seizoen achter elkaar voor het Formule 1 team van McLaren en werd twee keer wereldkampioen.
Zijn dat nu slicks?quote:Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Zanardi zit wel erg hoog in de wagen zag ik op een foto
[afbeelding]
Zou dat de nieuwe Bridgestone zijn? Denk het haast nog van niet......quote:Op maandag 27 november 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
ja, op de voorbanden elk 2 groeven.
ALs dat zo zou zijn heeft hij helemaal een knappe tijd neergezetquote:Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef Spooky4u het volgende:
nee, want die waren er nog niet toch.
Zanardi heeft ook maar 12 ronden gereden, dus het zouden versleten banden kunnen zijn.
Ik doelde meer op de versleten banden.quote:Op maandag 27 november 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
Dat hij maar 12 ronden heeft gereden is een feit.
De neus is niet zoveel anders hoor:quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
Dit is wat ik er over kon vinden:quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
quote:At the wheel of a BMW-Sauber F1.06 modified to the driver's special needs, Zanardi today completed 12 laps at the Circuit de la Comunitat clocking a fastest time of 1:21.63.
Kam Hamilton alvast wennenquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[afbeelding] en de wagen staat al stil!!!
Kan er geen vinden helaasquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Heb jij toevallig een link naar de livetiming aldaar in Spanje?
quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[afbeelding] en de wagen staat al stil!!!
Vroeg ik me inderdaad ook af. Is tegenwoordig toch vrij nutteloos geworden. Al blijft het wel weer even wennen om zoveel Bridgestone te zien.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:09 schreef rubbereend het volgende:
waarom zit die kolom over banden er nog bij
google op circuit cat en dan ergens rechts op de site... een java en html versiequote:
Hij gaat morgen testen voor McLaren, geweldig!!!!quote:Op maandag 27 november 2006 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: Hakkinen mogelijk adviseur McLaren
Dat Massa de oren gewassen gaat worden kan ik me voorstellen tegen Raikkonen, al denk ik dat Raikkonen te maken gaat krijgen met aanpassingsproblemen. Maar Heidfeld heeft de laatste 8 races al aangetoont niet bang te hoeven zijn voor Kubica.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:38 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wat jullie met Massa en Heidfeld hebben, maar van mij mogen die twee zo snel mogelijk exit. Deze twee worden iig volgend jaar compleet de oren gewassen door hun teamgenoot.
Tot op heden heeft hij 16 ronden gereden. Zijn tijd is 1:32.994. 16 seconden achter op Badoer in de Ferrari. Het lijkt erop dat Hakkinen in de regen heeft gereden of iets dergelijks, kan me niet voorstellen dat hij 16 seconden verliest.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:29 schreef -Hans- het volgende:
Morgen staat ook de naam van Mika in het rijtje.![]()
Ben zeer benieuwd hoe het zal gaan en of hij veel rondjes zal rijden.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen met Massa. Hij heeft immers het voordeel dat hij al langer bij het team zit, hij kent de mensen en de wagen al. Ik denk dat hij ons gaat verrassen en Kimi goed partij gaat geven.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:38 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wat jullie met Massa en Heidfeld hebben, maar van mij mogen die twee zo snel mogelijk exit. Deze twee worden iig volgend jaar compleet de oren gewassen door hun teamgenoot.
Asfalt maar 3,5quote:Op donderdag 30 november 2006 12:03 schreef Spooky4u het volgende:
Het is koud in Spanje 4,8 graden
Dat staat pas voor vanmiddag op de planningquote:Op donderdag 30 november 2006 12:05 schreef rubbereend het volgende:
wow, de McLaren is nog niet stilgevallen?
Moet het nog zien hoor of Raikkonen, Massa compleet er aan rijdt. Felipe heeft vorig jaar een paar echt goede races gereden.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:38 schreef Vitalogy het volgende:
Ik weet niet wat jullie met Massa en Heidfeld hebben, maar van mij mogen die twee zo snel mogelijk exit. Deze twee worden iig volgend jaar compleet de oren gewassen door hun teamgenoot.
Uh jawel, dan heb je niet goed opgelet.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:51 schreef sanger het volgende:
Maar Heidfeld heeft de laatste 8 races al aangetoont niet bang te hoeven zijn voor Kubica.
Een kleine optelling:quote:Op donderdag 30 november 2006 13:25 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Uh jawel, dan heb je niet goed opgelet.
Goede subtoppers zijn het in mijn ogen, al is de subtop wel heel erg breed.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:15 schreef Spooky4u het volgende:
Ze hebben beide alleen maar punten gehaald omdat ze een goede wagen hebben. Beide coureurs zijn wat mij betreft geen hoogvliegers!
Ik vind dat eigenlijk nogal tegenvallen.quote:Op donderdag 30 november 2006 15:56 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
Wat heerlijk om die man weer in de McLaren te zien! Laatste wat ik zag qua rondetijd was 3 seconden achter de snelste man (Gene geloof ik). Dat vind ik best netjes voor iemand die 5 jaar lang niet gereden heeft!
Edit: En nog eentje om het af te leren!
[afbeelding]
Bronquote:Koni levert McLaren schokbrekers
De Nederlandse schokbrekerfabrikant Koni treedt komend jaar als leverancier op van McLaren.
Dat heeft de firma uit het Zuid-Hollandse Oud-Beijerland vanmiddag bekend gemaakt tijdens de Essen Motor Show. McLaren gebruikte al sinds de Grand Prix van San Marino in 2006 de Nederlandse schokbrekers, maar probeerde afgelopen seizoen ook dempers van andere merken. Met ingang van seizoen 2007 maakt McLaren alleen nog maar gebruik van het Nederlandse product.
Koni heeft een lange historie in de Formule 1. Al sinds 1958 is de firma op het hoogste niveau actief, en veroverde vele wereldtitels. Naast McLaren maken komend jaar ook teams als Honda en Red Bull Racing gebruik van Koni schokbrekers.
zal inderdaad nog spanned worden tussen die twee (hoop ik)quote:Op donderdag 30 november 2006 13:20 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Moet het nog zien hoor of Raikkonen, Massa compleet er aan rijdt. Felipe heeft vorig jaar een paar echt goede races gereden.
aan de tijden te zien niet. Er staat tenminste niemand op afstand laatste.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:20 schreef Miss_S het volgende:
heeft er ook een vrouw getest?
laat ze maar snel zijn..., dit zegt geen fuck namelijkquote:Op donderdag 30 november 2006 18:01 schreef ElmarO het volgende:
En weer een Ferrari het snelst.
[afbeelding]
[..]
Bron
quote:Op donderdag 30 november 2006 18:24 schreef Spooky4u het volgende:
omdat hij/zij het dichtste daarbij in de buurt komt.
of wil je wel horen welke mannen ik leuk vind uit de F1quote:Op donderdag 30 november 2006 18:31 schreef Spooky4u het volgende:
niet?
Zou waarschijnlijk wel mogen, maar de teams willen dat niet. Door te testen komen de coureurs veel te weten over de wagens voor 2007, de teams willen natuurlijk niet dat die informatie uitlekt naar het nieuwe team van een vertrekkende coureur. Daarom is het de gewoonte dat coureurs na de laatste race niet testen voor een team waar ze vertrekken.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:52 schreef flubub het volgende:
[..]
![]()
Dat je nou zn nieuwe baard afschuwelijk vindt..a la.. maar nix tegen heidfeld he
Alleen mss dat mensen mij dit uit kunnen leggen: ik snap dat alonso en kimi pas in januari naar hun nieuwe teams kunnen om te testen..maar mogen ze dan nu helemaal niet testen bij het team waar ze nu nog onder contract staan?
En om zichzelf nog meer voordeel te geven (of iig nieuwe teams meer nadeel doordat kimi en alonso pas later kunnen testen) mogen de coureurs dus ook nog niet naar het andere team.. nou lekker is datquote:Op donderdag 30 november 2006 19:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zou waarschijnlijk wel mogen, maar de teams willen dat niet. Door te testen komen de coureurs veel te weten over de wagens voor 2007, de teams willen natuurlijk niet dat die informatie uitlekt naar het nieuwe team van een vertrekkende coureur. Daarom is het de gewoonte dat coureurs na de laatste race niet testen voor een team waar ze vertrekken.
graag! altijd benieuwd.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
of wil je wel horen welke mannen ik leuk vind uit de F1
Tja, als je het nog niet is opgevallen hoe goed Kubica rijdt kan ik je op dit moment ook niet overtuigen.quote:
Prachtige plaatjes, wat een mooie combinatie. oud-kampioen Mika in de MP4-21, wat een plaatje!quote:Op donderdag 30 november 2006 15:56 schreef LeXX het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
Wat heerlijk om die man weer in de McLaren te zien! Laatste wat ik zag qua rondetijd was 3 seconden achter de snelste man (Gene geloof ik). Dat vind ik best netjes voor iemand die 5 jaar lang niet gereden heeft!
Edit: En nog eentje om het af te leren!
[afbeelding]
vaak hebben ze een contract tot 31 december en dan mag het gewoon niet, het nieuwe contract gaat pas op 1 januari in.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:52 schreef flubub het volgende:
[..]
![]()
Dat je nou zn nieuwe baard afschuwelijk vindt..a la.. maar nix tegen heidfeld he
Alleen mss dat mensen mij dit uit kunnen leggen: ik snap dat alonso en kimi pas in januari naar hun nieuwe teams kunnen om te testen..maar mogen ze dan nu helemaal niet testen bij het team waar ze nu nog onder contract staan?
nadat jos A1GP heeft aangedaanquote:"Voor ons is het een interessante competitie op topniveau en als Jos in Assen rijdt heb je een uitverkocht huis."
Kubica rijdt ook goed en ik denk ook wel sneller dan Heidfeld ja. Denk echter wel dat Heidfeld minder fouten zal maken.. Het niveau ontloopt zich iig niet erg, Kubica is leuk, maar Heidfeld is leukerquote:Op donderdag 30 november 2006 21:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Tja, als je het nog niet is opgevallen hoe goed Kubica rijdt kan ik je op dit moment ook niet overtuigen.
Ik hoop dat je volgend jaar netjes toe zal geven dat je het nu fout ziet.
Kubica gaat Heidfeld compleet de oren wassen.
DE OREN WASSEN ZEG IK JE
Effe denken......quote:Op donderdag 30 november 2006 19:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
of wil je wel horen welke mannen ik leuk vind uit de F1
Ik heb nergens gezegd dat ik Kubica niet goed vind rijden. Feit blijft wel dat Heidfeld over de afgelopen 8 races beter gescoord heeft. Eigenlijk heeft Kubica maar in 1 race gescoord.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:49 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Tja, als je het nog niet is opgevallen hoe goed Kubica rijdt kan ik je op dit moment ook niet overtuigen.
Ik hoop dat je volgend jaar netjes toe zal geven dat je het nu fout ziet.
Kubica gaat Heidfeld compleet de oren wassen.
DE OREN WASSEN ZEG IK JE
quote:Op vrijdag 1 december 2006 08:59 schreef sanger het volgende:
[..]
Effe denken......
Ik schat in dat jij Raikkonen wel wat vind.
Quick Nick dan? Al kan ik me niet voorstellen dat vrouwen vallen op een man met die bijnaamquote:
Felipe, wat een schatjequote:Op vrijdag 1 december 2006 09:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Quick Nick dan? Al kan ik me niet voorstellen dat vrouwen vallen op een man met die bijnaam
quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:16 schreef flubub het volgende:
[..]
Felipe, wat een schatje(al heeft dat ook een klein beetje te maken met mijn zomervakantie die ik op mallorca had, daar was iemand die leek zo op Felipe, alleen dan leuker, toen ben ik deze ook meer gaan waarderen omdat ik daarbij aan die ander denk
)
Nu ga je wel heel erg kort door de bochtquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik Kubica niet goed vind rijden. Feit blijft wel dat Heidfeld over de afgelopen 8 races beter gescoord heeft. Eigenlijk heeft Kubica maar in 1 race gescoord.
Dat neemt niet weg dat er volgend seizoen nieuwe ronde en dus nieuwe kansen zijn.
bronquote:Gascoyne verwacht podium voor Spyker
[30 november - 18:48]
Na zijn eerste werkmaand bij de Nederlandse renstal heeft topontwerper Mike Gascoyne verklaard dat een eerste podium geen verre droom is.
De 43 jaar oude ingenieur, die in november zijn werk bij het in Silverstone gebaseerde team begon als 'Chief Technology Officer', deed het Nederlandse magazine Formule1 RaceReport eraan herinneren dat hij in het verleden vele successen heeft behaald met Jordan, Renault en Toyota.
"Elk team waarvoor ik heb gewerkt, eindigde in hun eerste jaar op het podium, behalve bij Toyota waar ik twee extra races nodig had," vertelde Gascoyne.
De Brit benadrukt echter dat er geen subsituut is voor hard werken, en hij heeft reeds ontkend dat Spyker een aanspraak kan maken op de wereldtitel.
"Er is simpelweg geen magische knop waarop je kan drukken," zei Gascoyne. "Dit team doet me herinneren aan Jordan, het team dat ik verliet in 2000, maar het is op dit moment niet zo sterk omdat ik een paar goede jongens had meegenomen naar Renault. Er is echter nog steeds veel potentiëel."
Bronquote:FIA publiceert officiële deelnemerslijst 2007
FIA publiceert officiële deelnemerslijst 2007 - Formule1Wereld.nlDe FIA heeft vandaag de officiële deelnemerslijst voor het Formule 1 seizoen 2007 openbaar gemaakt. Opzienbarende verrassingen staan niet op de lijst, maar deze biedt wel enkele interessante feiten. Nieuwe sponsoren, het Spyker F1 Team dat de toevoeging MF1 niet meer draagt en Scuderia Toro Rosso dat officieel nog zonder coureurs zit. Met name de nieuwe teamnamen, gekoppeld aan de hoofdsponsors, lijken in eerste instantie vreemd. Wat is er allemaal veranderd? Wij hebben de feiten op een rijtje gezet.
Het team van Renault verschijnt volgend seizoen aan de start als ‘ING Renault F1 Team’, McLaren gaat in 2007 door het leven als ‘Vodafone McLaren-Mercedes’ en het Williams team draagt de officiële naam ‘AT&T Williams’. Het Nederlandse Spyker, dit afgelopen seizoen actief onder de naam Spyker MF1 Racing, heeft de toestemming van de andere teams gekregen om de naam te wijzigen en zal voortaan ‘Spyker F1 Team’ heten. Voor McLaren-Mercedes is het een tijd geleden, maar volgend jaar zullen zij met de startnummers 1 (Alonso) en 2 (Hamilton) op de grid staan. De andere teams behouden dezelfde naam waarmee zij voor het seizoen 2006 bij de FIA waren aangemeld. Enige uitzondering hierop vormt het Super Aguri F1 Team. Mocht SA erin slagen om nog voor de aanvang van het seizoen 2007 een hoofd of naam sponsor aan te trekken, dan mogen zij hun teamnaam eventueel nog wijzigen.
Voor wat de lijst van coureurs voor het seizoen 2007 betreft zijn er ook nauwelijks verrassingen te melden. Bij het Spyker F1 Team is nog steeds een stoeltje vrij, al heeft Tiago Monteiro de hoop dat binnen afzienbare tijd zijn naam hier ingevuld kan worden. Scuderia Toro Rosso daarentegen, heeft nog geen enkele coureur bij de FIA aangemeld. Officieel gezien zijn bij STR dus nog beide te vergeven zitjes vacant, hetgeen de geruchtenstroom rond Robert Doornbos, Scott Speed en Vitantonio Liuzzi zeker weer zal aanwakkeren.
De lijst van coureurs, incl startnummer, voor het seizoen 2007 zoals die door de FIA bekend is gemaakt:
1 - Fernando Alonso (Vodafone McLaren Mercedes)
2 - Lewis Hamilton (Vodafone McLaren Mercedes)
3 - Giancarlo Fisichella (ING Renault F1 Team)
4 - Heikki Kovalainen (ING Renault F1 Team)
5 - Felipe Massa (Scuderia Ferrari Marlboro)
6 - Kimi Räikkönen (Scuderia Ferrari Marlboro)
7 - Jenson Button (Honda Racing F1 Team)
8 - Rubens Barrichello (Honda Racing F1 Team)
9 - Nick Heidfeld (BMW Sauber F1 Team)
10 - Robert Kubica (BMW Sauber F1 Team)
11 - Ralf Schumacher (Panasonic Toyota Racing)
12 - Jarno Trulli (Panasonic Toyota Racing)
14 - David Coulthard (Red Bull Racing)
15 - Mark Webber (Red Bull Racing)
16 - Nico Rosberg (AT&T Williams)
17 - Alexander Wurz (AT&T Williams)
18 - Geen coureur aangemeld (Scuderia Toro Rosso)
19 - Geen coureur aangemeld (Scuderia Toro Rosso)
20 - Christijan Albers (Spyker F1 Team)
21 - Geen coureur aangemeld (Spyker F1 Team)
22 - Takuma Sato (Super Aguri F1 Team)*
23 - Anthony Davidson (Super Aguri F1 Team)*
* Het team van Super Aguri heeft zich het recht voorbehouden om eventueel de teamnaam nog te kunnen aanpassen, mocht zich gedurende de aanloop naar het seizoen 2007 een hoofd en/of naamsponsor aandienen.
Nog niet officieel hoor.quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:28 schreef WEST het volgende:
Vreemd dat Torro Roso nog niemand heeft aangemeld, terwijl de namen die rijden wel bekend zijn gemaakt.
Volgens mij alleen in geval van en naamsponsor.quote:Op zaterdag 2 december 2006 11:57 schreef Spooky4u het volgende:
Is dit niet het geval dan?
Ik zie gewoon een teamnaam zonder sponsor. Deze mag net als afgelopen jaar nog ingevuld worden.
Inderdaad. Gerhard Berger zegt wel dat hij graag met de huidige coureurs door wil gaan (en daar ziet het ook naar uit), maar een officiële bevestiging is nog niet langs komen vliegen. Maar verrassingen zie ik niet gebeuren bij Toro Rosso.quote:
Ja, dus? Dat zeg je toch eerder? Wat bedoel je dan? Heineken Spyker F1 klinkt toch niet verkeerd *ahum*quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij alleen in geval van en naamsponsor.
Een hoofdsponsor is geen naamsponsor, althans niet automatisch.quote:Op zondag 3 december 2006 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat zeg je toch eerder? Wat bedoel je dan? Heineken Spyker F1 klinkt toch niet verkeerd *ahum*
Integendeel, zit net aan de Heinekenquote:Op zondag 3 december 2006 11:18 schreef Spooky4u het volgende:
Heineken Spyker F1 klinkt toch niet verkeerd *ahum*
Paffen kreng!quote:Op zondag 3 december 2006 21:35 schreef Spooky4u het volgende:
toevallig steek ik net een sigaretje op om wat rook te creëren.![]()
Bronquote:Nederlandse presentatie voor nieuwe Renault F1
Uitgegeven: 5 december 2006 11:22
Laatst gewijzigd: 5 december 2006 11:53
AMSTERDAM - De nieuwe F1 wagen van het Renault-team zal in Nederland aan de pers worden voorgesteld. Dat meldt F1Today. De locatie en datum van de presentatie worden voorlopig nog geheim gehouden.
"We zijn erg druk bezig met de voorbereidingen voor de presentatie in Nederland. Over de exacte locatie en datum wordt nog gesproken, maar de presentatie zal ergens in januari plaatsvinden," bevestigde een woordvoerder van nieuwe hoofdsponsor ING het nieuws.
Ook Bradley Lord, woordvoerder van het Franse team, ontkent het nieuws niet. Welke kleuren de nieuwe wagen zal dragen wil geen van beide partijen kwijt. Het oranje van nieuwe hoodsponsor ING zal ongetwijfeld opduiken, maar ook het traditionele blauw en geel van Renault zouden behouden blijven.
ING wordt in 2007 niet alleen hoofdsponsor van het Renault F1-team. De bank sloot ook sponsorcontracten af met enkele circuits en hun logo zal dus ook naast het circuit te zien zijn.
Ik ben bang dat Monteiro weer titelsponsor wordtquote:Op zaterdag 2 december 2006 11:42 schreef sanger het volgende:
Vreemd dat alleen SA de mogelijkheid om een naamsponsor toe te voegen heeft opengehouden...
Ik had dit bij Spyker en STR ook verwacht.
Niet helemaal mee eens. Monteiro is niet de snelste, maar wel een heel behouden coureur. Op die manier krijgt hij de auto 9 vd 10 keer aan de finish. Je moet niet vergeten dat een F1 team in ontwikkeling (wat Spyker is) veel baat heeft bij veel kilometers. Monteiro is vorig seizoen vaker gefinisht dan Albers dacht ik uit het hoofd! Ook de nodige euro's die hij mee zal brengen zullen het team goed doen. Om Gascoine te quoten: "Op dit moment maakt het weinig uit wie de auto bestuurt. Het is noodzaak dat het team eerst alles op de juiste plaats zet. Daarom gaat mijn voorkeur voor nu uit naar een coureur welke veel geld meeneemt. Met dat geld kunnen we de sleutelposities binnen het team invullen. Vanaf volgend seizoen gaan we kijken naar een snelle tweede coureur."quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:01 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Monteiro weer titelsponsor wordtTenminste, op NewsNow duiken berichten op dat hij 2e rijder blijft. Wat een ambitie, zeg!
De man is bewezen te langzaam en mag alleen rijden omdat hij vele miljoenen mee brengt.
Dat is waar, Monteiro was in het laatste jaar bij Jordan de meest betrouwbare coureur van het hele veld. Ik denk dat het ook niet zo'n verkeerde keus is van Spyker om hem te laten zitten. Hij kent het team en de auto (de nieuwe auto is ongetwijfeld een doorontwikkeling), en kan er zo voor zorgen dat er veel kilometers worden gemaakt.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Monteiro is niet de snelste, maar wel een heel behouden coureur. Op die manier krijgt hij de auto 9 vd 10 keer aan de finish. Je moet niet vergeten dat een F1 team in ontwikkeling (wat Spyker is) veel baat heeft bij veel kilometers. Monteiro is vorig seizoen vaker gefinisht dan Albers dacht ik uit het hoofd! Ook de nodige euro's die hij mee zal brengen zullen het team goed doen. Om Gascoine te quoten: "Op dit moment maakt het weinig uit wie de auto bestuurt. Het is noodzaak dat het team eerst alles op de juiste plaats zet. Daarom gaat mijn voorkeur voor nu uit naar een coureur welke veel geld meeneemt. Met dat geld kunnen we de sleutelposities binnen het team invullen. Vanaf volgend seizoen gaan we kijken naar een snelle tweede coureur."
Dat denk ik nietquote:Op dinsdag 5 december 2006 16:19 schreef LeXX het volgende:
(de nieuwe auto is ongetwijfeld een doorontwikkeling)
Laat ons toch lekker speculerenquote:Op woensdag 6 december 2006 23:00 schreef 4-elements het volgende:
Testtijden zeggen niks, nu al helemaal niet. Iedereen rijdt met de oude wagens. Valt dus nog niks uit te concluderen. Je kunt hooguit teamgenoten een beetje vergelijken, maar zelfs dat is moeilijk. De ene coureur kan het gedrag van de banden tijdens lange stints testen, terwijl de andere coureur korte stints rijdt. Hmmz.. Als ik het zo bekijk is zo'n testuitslag eigenlijk waardeloos
Hopen mag iig altijdquote:
McLaren heeft wel een verzoek ingediend. Als Renault toestemt kan McLaren moeilijk Raikkonen aan zijncontract houden.quote:Op donderdag 7 december 2006 09:39 schreef flubub het volgende:
[..]
Hopen mag iig altijd![]()
Als alonso en kimi nou ook nog ff toestemming krijgen om te mogen testen alvast![]()
Ik zie het ze wel doen eigenlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 09:52 schreef sanger het volgende:
[..]
McLaren heeft wel een verzoek ingediend. Als Renault toestemt kan McLaren moeilijk Raikkonen aan zijncontract houden.
quote:Op donderdag 7 december 2006 09:56 schreef sanger het volgende:
En dan krijg je complottheorieen. Renault en McLaren samen tegen Ferrari.
Met Ferrari alsnog als winnaar met hulp van de FIA. Vieze spelletjes spelen kan Ferrari alleen veel beter dan alle teams bij elkaar!quote:Op donderdag 7 december 2006 09:56 schreef sanger het volgende:
En dan krijg je complottheorieen. Renault en McLaren samen tegen Ferrari.
Wat zijn die andere teams nog kneuzen hèquote:Op donderdag 7 december 2006 14:19 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Met Ferrari alsnog als winnaar met hulp van de FIA. Vieze spelletjes spelen kan Ferrari alleen veel beter dan alle teams bij elkaar!
Tja, als je het met alle teams niet tegen 1 team opkan.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:45 schreef flubub het volgende:
[..]
Wat zijn die andere teams nog kneuzen hè![]()
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Ferrari speelt al zolang als ik F1 kijk vies meestal gesteund door FIA!
quote:Op donderdag 7 december 2006 14:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij kwam Benneton Renault er in het jaar '06 ook goed vanaf
dat was toen nog het Benneton team, zeker met Schumacher want dat was het Benneton Ford team. Het eerste jaar dat hij wereldkampioen werd dan.quote:
Bronquote:Raikkonen bezoekt Ferrari op Jerez
Kimi Raikkonen heeft vrij onverwacht Ferrari een bezoekje gebracht tijdens de tweede wintertestdag op Jerez de la Frontera. Tot inzet kwam de Fin niet.
Raikkonen, die nog tot en met 31 december van dit jaar bij McLaren onder contract staat, verscheen vanochtend op het Zuid-Spaanse circuit, gekleed in een zwart jack met spijkerbroek en een bruine skipet.
Nadat hij verslaggevers ter plaatse afpoeierde met de mededeling dat hij niet over contract inhoudelijke zaken mag spreken, liep hij de Ferrari pit binnen en sprak uitvoerig met zijn engineers. Bovendien praatte hij twintig minuten met zijn nieuwe teamgenoot Felipe Massa. Raikkonen zal overigens alleen vandaag aanwezig zijn bij het Italiaanse team, met als achterliggende gedachte de mensen waarmee hij in 2007 gaat samenwerken alvast te leren kennen. Pas in januari zal de Fin voor Ferrari tijdens wintertests in actie komen.
Bronquote:Naam Bavaria mag niet op race-auto’s
De Noord-Brabantse bierbrouwer Bavaria mag tijdens Bavaria City Racing geen reclame meer maken op race-auto’s. Het jaarlijkse autosportevenement in Rotterdam mag wel Bavaria City Racing blijven heten.
Het verbod volgt na een klacht van de Stichting Alcohol Preventie (STAP). Alcoholadvertenties horen niet thuis bij snelheidssporten met vervoermiddelen, zo oordeelde de Reclame Code Commissie deze week.
Peer Swinkels van de bierfabrikant begrijpt de berichten over de sponsoring niet. „We hebben nooit reclame gemaakt op de race-auto’s. Daar waren goede afspraken over”, zegt hij. ,,Ook heeft de Stichting Alcohol Preventie getracht om de naam Bavaria City Racing te verbieden, maar dat heeft de Reclame Code Commissie verworpen.”
Bavaria City Racing heeft volgend jaar op 19 augustus plaats.
Dat was omdat Schumi daar reed...............die gozer leek wel de Baas van de FIAquote:Op donderdag 7 december 2006 14:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij kwam Benneton er in de jaren '90 ook geregeld goed vanaf
En je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zwak van de overige teams dat ze dictator Ecclestone nog accepteren. Jarenlang hebben de grote fabrikanten gedreigd met uitstappen om een nieuwe serie te beginnen. Dat hebben ze niet gedaan............Zoals eigenlijk iedereen en dus ook Bernie vantevoren wel dachten.quote:Op donderdag 7 december 2006 18:41 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat was omdat Schumi daar reed...............die gozer leek wel de Baas van de FIA
Op de een of andere maniet weet Ecclestone alles in zijn voordeel om te buigen. Een zeer goede zakenman, hij krijgt wat hij wil. Of ik daar nou zo blij mee is een ander verhaal. In dit geval heeft hij onenigheid binnen de teams weten te zaaien. Alleen als de teams bij elkaar waren gebleven zouden ze een kans hebben gehad, maar ja, het mocht niet zo zijn... Met dank aan ome Bernie...quote:Op donderdag 7 december 2006 18:48 schreef kriele het volgende:
[..]
En je hebt gelijk hoor, maar ik vind het zwak van de overige teams dat ze dictator Ecclestone nog accepteren. Jarenlang hebben de grote fabrikanten gedreigd met uitstappen om een nieuwe serie te beginnen. Dat hebben ze niet gedaan............Zoals eigenlijk iedereen en dus ook Bernie vantevoren wel dachten.
Maar nu moeten ze hun klep dan ook dicht houden.
dit zegt natuurlijk niet zo veel maarquote:Op donderdag 7 december 2006 21:35 schreef WEST het volgende:
Lewis Hamilton het snelstanyway we kunnen nog 100 dagen speculeren dan gaan ze weer los in melbourne
![]()
Ik hoop wel dat het iets specialer wordt dan zo'n Jan Magnussen of een Jos Verstappen, ook ooit zulke mega talenten!quote:Op donderdag 7 december 2006 22:34 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
dit zegt natuurlijk niet zo veel maar
ik ben wel echt in de overtuiging dat Lewis Hamilton iets heel speciaals gaat brengen![]()
http://www.youtube.com/watch?v=yn7L-fA3XZo&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=5b8D0g0SmB0
Of moet ik het forum weer verwaarlozen nu?quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:59 schreef Spooky4u het volgende:
hej Spammert!
Omdat de slicks pas vanaf 2008 weer gebruikt zullen worden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik heb een hoop nieuws gemist, maar waarom rijden ze in Jerez op grooved tyres?Dacht dat ze de nieuwe banden al gebruikten..
quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:25 schreef Atreidez het volgende:
Ah, dus waar Massa laatst over zeurde ging ook gewoon over de grooved tyres ...
Bronquote:FIA denkt aan herinvoering turbo's in 2011
Als het aan de FIA ligt, gaat de Formule 1 de komende jaren drastisch op de schop. De FIA heeft vrijdag de plannen voor de komende vijf jaar bekendgemaakt en het is duidelijk dat men van plan is om veel te gaan veranderen. Een van de meest in het oog springende ideeën is de herintroductie van turbomotoren in 2011.
Tevens wil de FIA per 2009 de aërodynamische regels ingrijpend wijzigen om op die manier het inhalen te bevorderen. Al eerder werden deze plannen bekendgemaakt, maar de lijst met wijzigingen is nu veel groter. Doel van deze maatregelen is volgens de FIA het verlagen van de kosten, het verhogen van het spektakel op de baan en het milieuvriendelijker maken van de sport. Overigens is het nog niet zeker of al deze plannen worden doorgevoerd, daarvoor is toestemming van de teams nodig. Een overzicht van de belangrijkste veranderingen tot 2012:
2008
- Mogelijk verbod op barge boards, winglets en chimney's
- Mogelijk beperkt gebruik van windtunnels en/of schaalmodellen
2009
- Verminderen van downforce met vijftig procent
- Hergebruiken en opwekken van de energie bij het remmen
- Recyclen van de warmte van de motor
- Aërodynamische aanpassingen om inhalen te bevorderen
- Motor en versnellingsbak moeten mogelijk vier races meegaan
2010
- Deel van de warmte van de motor weer omzetten in energie
- Deel van de uitlaatgassen weer omzetten in energie
2011
- Mogelijke introductie van nieuwe turbocharged motor
- Gebruik van biobrandstoffen
- Toestaan van elektronica die de wagen energiezuiniger kan maken
- Mogelijk vrijlaten van inzet elektronische driver-aids
Lijkt me dat Kolles op Paffett doelt. Een Engelsman, dus een gentlemanquote:
Tsja, ik vind het eigenlijk al onzin dat er zo gezeken wordt over het gebruik maken van hetzelde chassis. Hoe meer competatieve auto's hoe beter, immers. En als de heren Spyker dit vervelend vinden, moeten ze maar lekker iets anders gaan doen. Ze zitten immers sowieso al met een beperkt pakket. Concurrentie moet je aangaan door je rivalen bij te houden en voorbij te streven, niet door hen in hun ontwikkeling tegen te houden. Iig niet in de sport.quote:7-12 - De Formule 1-teams gaan vrijdag vergaderen over de plannen van Super Aguri en Scuderia Toro Rosso. Beide teams willen in 2007 met bolides aan de start verschijnen die zij niet zelf hebben vervaardigd.
Verschillende teambazen zijn niet blij nu blijkt dat de twee renstallen met klantenchassis’ willen rijden. Dat is onder de huidige Concorde Overeenkomst niet toegestaan, maar van het tweetal bestrijdt met name Super Aguri dat het met hetzelfde chassis wil rijden als grote broer Honda.
Dit nieuws meldt Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper samen met Jonathan Noble op de site van Autosport.
Ook Spyker-teambaas Colin Kolles is de gelijkenis tussen de Super Aguri-bolide en de Honda RA106 niet ontgaan. Hij heeft een brief gestuurd naar de overige teams alsmede de FIA en daarin nog eens de nadruk gelegd op de gelijkenissen tussen beide auto’s.
Kolles stipt in de brief verder aan dat hij zich niet drukt maakt over wat concurrenten in een test doen, maar dat hij niet kan leven met de plannen van Super Aguri om ook met deze auto te gaan racen.
In de reglementen is een passage opgenomen waarin uit wordt gelegd wat men onder constructeur verstaat: ,,Een constructeur is een persoon die in bezit is van de intellectuele eigendomsrechten van het rijdende chassis waarmee het racet. In dat chassis bevinden zich geen onderdelen die door een andere constructeur zijn ontworpen, afgezien van onderdelen ten behoeve van de veiligheid.”
Juist daarin zit hem de crux. Super Aguri beweert dat de bolide niet is gebouwd in het Honda-hoofdkwartier in Brackley, maar in de Honda R&D-facility in Japan. De eigendomsrechten zijn inmiddels in handen van de Honda Motor Company, waar beide renstallen dan weer onder vallen, en niet van Honda (het team).
De plannen van Toro Rosso zijn nog onduidelijker. ,,Er is nog niet en public gezegd wat nu precies de bedoeling is. Daar maak ik me meer zorgen over dan wat Aguri doet, want wat zij bij de test in Barcelona hebben gedaan is conform de regels”, aldus Patrick Head (Williams), die ook niet blij is met de onduidelijkheid.
Wat Head wel zeker weet is dat het delen van chassis’ in 2007 niet is toegestaan. ,,Max Mosley heeft half september heel duidelijk laten weten dat dit geen doorgang kan vinden in 2007. Anders waren er vast wel meer teams die deze overweging hadden gemaakt. Kortom, we gaan er vrijdag over in debat en dan horen we het wel.”
Super Aguri’s managing director Daniel Audetto is zich van geen kwaad bewust. ,,De nieuwe Aguri wordt honderd procent Aguri.”
Ik begrijp Spyker en Williams wel.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:09 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Tsja, ik vind het eigenlijk al onzin dat er zo gezeken wordt over het gebruik maken van hetzelde chassis. Hoe meer competatieve auto's hoe beter, immers. En als de heren Spyker dit vervelend vinden, moeten ze maar lekker iets anders gaan doen. Ze zitten immers sowieso al met een beperkt pakket. Concurrentie moet je aangaan door je rivalen bij te houden en voorbij te streven, niet door hen in hun ontwikkeling tegen te houden. Iig niet in de sport.
Indd, anders had Spyker misschien ook wel een Ferrari chassis gekocht (bij wijze van spreken dan)quote:Op dinsdag 12 december 2006 10:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik begrijp Spyker en Williams wel.
In principe is het verboden om een chassis te gebruiken van een ander team, alleen via wat vage manieren proberen Super Aguri en STR er onderuit te komen.
Misschien is het wel beter dat er hetzelfde chassis gebruikt mag worden maar dan moeten ze dit wel in z'n algeheel toestaan zodat andere teams dit ook kunnen doen.
waarom nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Indd, anders had Spyker misschien ook wel een Ferrari chassis gekocht (bij wijze van spreken dan)
Denk jij dat Ferrari daar in zou trappen?quote:
Dus het oude chassis bedoel je, dat was wel een optie geweest.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:34 schreef TJDoornbos het volgende:
een 2006 wagen is neem ik aan langzamer dan de 2007 wagen als ze beide aan de 2007 regels voldoen
Daar ging ik indd wel vanuit jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:45 schreef TJDoornbos het volgende:
ja dacht je het nieuwe? dat gaan ze bij ferrari idd niet goed vinden!
Heb het al gelezen indd. Best wel leuk dat dit soort verhalen nu in de openbaarheid zijn.quote:Op woensdag 13 december 2006 12:54 schreef kriele het volgende:
Het reilen en zeilen van Minardi in 2003. Dit is een lang verhaal in het engels, maar zeer zeer de moeite waard.
http://www.f1i.com/content/view/5767/0/
Mooie bolide zo zonder sponsoringquote:
quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
weer een keer dat we het niet eens zijn!
quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:53 schreef Spooky4u het volgende:
ff een keer of 27 lezen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |