Zolang ie maar testcoureur blijft vind ik het best...quote:
Ik ben ook geen fan van McLaren, maar ik zie toch liever Hamilton dan De la Rosa naast Alonso. De la Rosa heeft weinig laten zien afgelopen seizoen. Reed een beetje anoniem rond in het middenveld, terwijl Raikkonen mijlen voor hem uit reed. De redenering dat De la Rosa de wagen niet goed kende gaat hier niet op, aangezien hij er testcoureur was voordat hij Montoya verving. De la Rosa is ook niet meer de jongste (35 als ik het goed heb), daarom zie ik liever een jong talent in de tweede Mac. En Hamilton heeft de afgelopen jaar toch wel zijn talent bewezen (kampioen F3 Euroseries en GP2). Snap ook niet dat ze zo twijfelen bij McLaren, lijkt mij een uitgemaakte zaak.quote:Op woensdag 15 november 2006 11:38 schreef Spooky4u het volgende:
Aangezien ik geen McLarenfan ben boeit het me niets.
Evenals Alonso en Ha,ilton, maar het is nog niet bekend wie in de tweede auto gaat racen. Dat wordt pas tegen kerst bekend.quote:
The Flying Fin weer in de McLaren, dat doet oude tijden herlevenquote:Terwijl ook GP2 kampioen Lewis Hamilton een gegadigde is voor dit stoeltje, werden de geruchten dat Mika Häkkinen een terugkeer zou maken in de F1, door Dennis van tafel geveegd.
Is het niet leuker om te vertellen hoe ICT in de autosport werkt? Telemetrie, gegevens verzenden/ontvangen vanuit de wagen, enz.?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik moet voor school een presentatie houden over iets met computers........nou dat word dus F1. Welke sites kan ik het beste gebruiken en kan iemand nog wat bijzonders vertellen wat ik gebruiken kan?
Alvast bedankt!
anders praat je over de technologie van dik 10 jaar gelden. Als je kijkt wat er destijds in bijvoorbeeld de Williams zat. Belachelijk veel. Dingen al actieve vering bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Zit te dubben want als je dat gaat doen en je hebt max 15 minuten schiet het niet op want dan heb je net uitgelegd wat je op je stuur kan veranderen dan moet je al stoppen maar als je info hebt graag want zag maar 1 of 2 sites met nederlandse info erover en aangezien die leraar (of zoutzak zoals je wilt) graag bronnen wil....kan wel zeggen ja dat zei Jack 3 jaar terug op tv maar dan keurtie het weer af weet je!
Zou mooi zijn, maar Bourdais gelooft er zelf al niet meer in..quote:Op woensdag 15 november 2006 14:46 schreef Rory78 het volgende:
Davidson is bevestigd bij Super Aguri en Christian Klien neemt zijn plaats bij Honda in. Jammer, ik had hem graag bij Spyker gezien.
Even weer een nieuwe stelling: Bourdais in de F1? (wishful thinking; bij Spyker)
Davidson mag nu gaan bewijzen dat hij meer dan kan testen. Ben benieuwd, verwacht er zelf echter niet al te veel van. En Klien valt ook af voor het stoeltje bij Spyker nu Klien bij Honda bevestigd is.quote:Sebastien Bourdais heeft de hoop op een stoeltje in de F1 opgegeven. De Champ Car-kampioen is inmiddels 27. In 2002 won hij het F3000-kampioenschap en kreeg hij verschillende aanbiedingen om te testen in de Formule 1.
"Ik denk dat de F1 een gesloten boek is voor mij," vertelde hij aan een Franse krant. "Het is frustrerend, maar er zijn veel getalenteerde coureurs die het niet tot de F1 hebben gered. Je kunt zeggen dat dat oneerlijk is, maar zo is de F1 altijd geweest."
Bronquote:Symonds doet een stapje terug bij Renault
Pat Symonds is niet langer de executive director of engineering van Renault. De Brit krijgt na een reorganisatie bij Renault een minder verantwoordelijke rol toebedeeld.
Symonds heeft zelf aangegeven een stapje terug te willen doen. Hij had altijd een grote verantwoordelijkheid binnen de Renault-renstal en was betrokken bij vrijwel ieder besluit dat tijdens een Grand Prix-weekend werd genomen.
Hoewel hij een minder veeleisende rol krijgt, zal hij zijn opvolger Alan Permane, voorheen Giancarlo Fisichella’s race-engineer, begin 2007 bijstaan om de overdracht zo soepel mogelijk te laten verlopen. Permane krijgt de titel chief race engineer, Symonds blijft nadien wel betrokken bij onder meer het uitstippelen van de tactiek.
Door de nieuwe invulling van zijn rol zal Symonds nauwer gaan samenwerken met teambaas Flavio Briatore. Wel blijft hij gewoon Renaults afgevaardigde in de Technische Werkgroep en ook zal hij lid blijven van de Open Cockpit Research Group van de FIA. Dit heeft een zegsman tegenover Autosport bevestigd.
Renault heeft er voor gekozen om de reorganisatie juist nu door te voeren omdat er sowieso al veel gaat veranderen bij het team. Heikki Kovalainen volgt Fernando Alonso op en ook levert Renault volgend seizoen klantenmotoren aan Red Bull. Dennis Chevrier (links op de foto), hoofd van Renaults motorafdeling, zal de algemene verantwoordelijkheid voor de Franse krachtbronnen dragen.
Bronquote:Bavaria City Racing op 19 augustus
Bavaria City Racing, het autosportevenement in Rotterdam, wordt gehouden op 19 augustus 2007. Dit heeft organisator Rotterdam Racing woensdag bekendgemaakt.
,,We zijn blij dat de definitieve datum bekend is. Nu kunnen we concrete afspraken maken met teams en coureurs uit de Formule 1”, vertelt Robert Heilbron namens de organisatie. ,,Door voor deze datum te kiezen zitten we weer in de vakantieperiode van de Formule 1. Tussen de Grand Prix’ van Hongarije en Turkije.”
Het zal de derde opeenvolgende keer worden dat het evenement wordt gehouden. Een groot deel van het parcours zal opnieuw gratis voor het publiek toegankelijk zijn.
Zag dat je hem ook al in de submit had staan. Ik was er ook al mee bezig.quote:Op woensdag 15 november 2006 18:32 schreef ElmarO het volgende:
En de definitieve datum voor Bavaria City Racing is bekend.
[..]
Bron
aldus Rijnmond.nl!quote:Robert Doornbos, Marko Klok, Robin van Persie, Mia Audina, Fatima Moreira de Melo en Elisabeth Willeboordse zijn de genomineerden in de verkiezing Sportvrouw- en Sportman van het Jaar in Rotterdam
Mag ik eerlijk zeggen dat ik de nominatie voor RD niet echt begrijp?quote:Op donderdag 16 november 2006 19:01 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
aldus Rijnmond.nl!
Vorig jaar was RD het Talent van Rotterdam! Ben bang dat Van Persie en Fatima boven RD komen. Fatima won de wereldtitel met de Hockeydames en Robin speelt bekant wekelijks goed voor Arsenal!!
Snap je het wel als het alleen om Rotterdammers gaat. Der zijn niet zoveel echte sportrotterdammers volgens mij.quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Mag ik eerlijk zeggen dat ik de nominatie voor RD niet echt begrijp?
Dan nog niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 november 2006 07:46 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Snap je het wel als het alleen om Rotterdammers gaat. Der zijn niet zoveel echte sportrotterdammers volgens mij.
Ik moet eerlijk zeggen dat alleen v Persie er uitspringtquote:Op vrijdag 17 november 2006 08:25 schreef TJDoornbos het volgende:
Sluiter, Van Der Geest, Van Persie, Boutahar, Loovens, RD, diverse Hockeymannen en vrouwen, zeilsters, wielrenners en vast nog andere komen uit Rdam dus opzich al bijzonder dattie genomineerd is maar op basis waarvan is inderdaad de vraag!
Ik denk dat ie maximaal gebruikt is door RB. Veel meer had hij niet kunnen rijden in mijn ogen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Druk aan het trainen om vervolgens amper te mogen rijden............vind dattie te weinig gebruikt is vorig jaar en zal dit jaar alleen maar minder worden!
bronquote:Hakkinen onderging gezondheidsinspectie bij McLaren
Eens Fins persbureau meldt dat tweevoudig Formule 1-wereldkampioen Mika Hakkinen een gezondheidsinspectie heeft ondergaan bij het McLaren Formule 1-team. Met deze test zou het team willen kijken of de Fin fit genoeg is om te testen voor McLaren.
Deze bewering komt na een stroom verhalen in de pers waarin beweerd werd dat de Fin weer in de Formule 1 terugkeert en de ontkenningen daarop van het McLaren-team. Hakkinen zou volgens de verhalen testcoureur bij McLaren worden of zelfs als tweede rijder naast Fernando Alonso gaan rijden.
Daar staat tegenover dat de teams warvoor Wurz en Davidson testen ook wat meer financien hadden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat weet ik maar volgens mij had hij na maart in de tussentijdse tests wel vaker kunnen rijden. Volgens mij als jij RD zn kilometers tegenover Wurz en Davidson hun kilometers zet winnen de laatst genoemde ondanks dat RD geracet heeft!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:33 schreef LeXX het volgende:
Als echte Hakkinen-fan moet ik dit wel hier posten:
[..]
bron
Hakinnen heeft aangeboeden te helpen met het ontwikkelingsprogramma, denk dat dat ermee te maken heeftquote:Op woensdag 22 november 2006 01:34 schreef Vitalogy het volgende:
Jezus mina
Zet potverdorie Hamilton in die stoel stelletje lamzakken
Ik betwijfel of RBR wel zo rijk is als iedereen denkt. Vergeet niet dat het eigenlijk een privateer is.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:24 schreef TJDoornbos het volgende:
RBR heeft echt wel veel geld hoor Sanger, zeker meer dan Williams. Maargoed het is dus weer jaartje clown spelen! Mika mag van mij als testgozer terug maar niet als racer!
Tuurlijk niet, maar dat gaat allemaal van (juist) het testbudget af.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar maar waar betalen ze al die mensen zoals Newey e.d. dan van? Die komen niet gratis een kampioenswagen bouwen!
quote:Op woensdag 22 november 2006 08:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat van die sponsoring ben ik met je eens en ze mogen ook best minder feesten. Maar dat armste na STR, Spijker (helaas) en SA geloof ik niet zo
Noem jij maar eens andere arme teams dan.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat van die sponsoring ben ik met je eens en ze mogen ook best minder feesten. Maar dat armste na STR, Spijker (helaas) en SA geloof ik niet zo
Ik denk zelf dat al het personeel niet bij het race team op de loonlijst staat, maar bij het bedrijf zelf.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:44 schreef Vitalogy het volgende:
Red Bull Racing is dus niet een van de armste teams.
Waarom denk je dat ze een top ontwerper, ander top personeel, twee gevestigde coureurs en een top motor kunnen kopen. En ook nog eens een 2e team er op na houden.
Nee, wellicht is hun budget wat minder omdat er wat minder ontwikkeld moet worden en ze alleen een budget opstellen voor wat ze kunnen doen oid. Maar ze zijn zeker niet een van de armste teams, sterker nog, ik zou eerder zeggen een van de rijkste. Al het Red Bull geld zit er achter.
Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:54 schreef sanger het volgende:
En waarom zou er bij RB minder ontwikkeld moeten worden dan bij andere teams?
Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Rightquote:Bedenk maar eens wat Red Bull nog meer voor activiteiten heeft in bv MotoGP, Andere raceklassen en Air Race.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |