Op die manier. Maar dan nog kost dat geld. De techniek wordt gekocht en niet van een liefdadigheidsinstelling. Door te besparen op personeel hiervoor kunnen ze bv een topontwerper aantrekken.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams.
Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.quote:Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Right
Een arm team is het ook niet. Het is een middenmotor. Niet meer dan dat. Ook volgens de financiele schattingen van bv GP2006.com en autosport.com.quote:Nee goed, jij hebt kennelijk je mening daarover maar wat mij betreft is het compleet van de zotte om te denken dat RBR een arm team is.
Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...quote:Op woensdag 22 november 2006 14:26 schreef sanger het volgende:
Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.
Indd is het geredeneer. Maar ook pure logica. Als jij beweert dat Red Bull (de blikjes fabrikant) al hun geld spendeert kun je dat niet onderbouwen. Ten eerste niet omdat ze vanuit het bedrijf ook andere activiteiten bekostigen. Ten tweede niet omdat wij als eenvoudige F1 fans geen inzage in die cijfers krijgen. Maar logischerwijs investeert Red Bull niet al hun geld in het F1 project.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef Vitalogy het volgende:
Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...
Mateschits is al jaren bezig ja. Maar de verdere logica snap ik niet. Als Mateschitz de andere activiteiten afstoot blijft er volgens mijn logica meer geld over om in de F1 te steken. Overigens heeft een budget nooit te lijden, dat is namelijk een vastgesteld bedrag. Dat dit bedrag al lager is omdat er geld ergens anders naartoe vloeit is normaal. Wat wel afneemt zijn de finaciele mogelijkheden.quote:Niet dus. Mateschitz is al jaren bezig met een F1 project, dat was al voordat al zijn andere autosport activiteiten zo enorm groot werden. De enige reden dat die andere ook zo gegroeid zijn is omdat het F1 project niet echt wilde lukken en hij toen ook wat verder is gaan kijken. Dus om die reden alleen al zal het F1 budget niks te lijden hebben.
quote:Daarnaast vermoed ik dat ze eerder zullen knippen in 10x matige klassen, dan 1x F1.
Heb je hier een bron van? Dan wil ik die graag hebben. Ik denk namelijk dat Red Bull dat niet kan. Ook hier geld de logica dat het geld geinvesteerd in andere klassen ook in de F1 gestoken zou kunnen worden. Het gaat dus wel degelijk ten koste van de mogelijkheden in de F1. De omzet van Red Bull is niet dusdanig dat ze dit tegenover aandeelhouders en financiele instellingen kunnen verantwoorden.quote:En daar komt nog eens bij dat Red Bull zich al die autosport activiteiten die ze nu doen kan veroorloven en het F1 team ook nog eens keer het budget van Toyota kan geven.
Dat het product wat Red Bull verkoopt uitwerking heeft op het budget staat overigens lijnrecht tegenover het totale hoeveelheid activiteiten die Red Bull ondersteunt, maar dat terzijde.quote:Dat doen ze niet. Waarom niet?
Omdat ze sportdrankjes verkopen en geen auto's en dat heeft gewoon uitwerking op het budget.
Het is gewoonweg niet zo van hup 200 miljoen en we hebben een fabriek en motorontwikkeling en de mensen om dat te doen en we kunnen het allemaal doorverkopen dus het is ook nog enigszins rendabel enz. enz.
Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:25 schreef twi het volgende:
Ik denk dat het succes van Red Bull en de invloed van de evenementensponsoring hierop een beetje wordt onderschat. Red Bull is echt een godsgruwelijk succesvol en rijk bedrijf. Bovendien krijgen ze voor het hebben van deze teams echt wel enorm veel terug. Ik denk zelfs dat ze er nog meer winst uit trekken dan de fabrieksteams die zogenaamd de F1 technieken door kunnen voeren naar hun consumentenauto's. De enige die ik dit eigenlijk 1-op-1 zie doen is Ferrari. Je kan me niet wijs maken dat Toyota's en Renaults met hypermoderne technieken worden uitgerust, en dat de R&D kosten die voor de F1 worden gemaakt uberhaupt voor een klein deel worden terugverdiend door toepassing in hun eindproduct.
Red Bull heeft alleen de pech dat ze vechten tegen de bierkaai. Het overgrote deel van het veld is inmiddels fabrieksteam, waar tot de komst van Jaguar het 'priveteams' waren die moesten vechten voor de handvol beschikbare fabrieksmotoren. En zolang je geen fabrieksmotor in huis hebt (en dan heb ik het niet over Spijker) is het gewoon vrijwel onmogelijk om het gat te dichten. Het wordt een prestigestrijd tussen de grote merken en dus zit je met gekochte motoren op de tweede rij.
Totdat Red Bull een fabrieksmotor heeft gevonden zal het dus ook weinig zin hebben om het budget ongelimiteerd te maken. Misschien kan het wel, maar dan kan je je geld beter in de sloot gooien. En wat dat betreft kan je Red Bull/STR samen met Williams, Spijker en Super Aguri dus tot de "armere" teams rekenen. Al is het bij de laatste 2 a 3 meer noodgedwongen.
Red Bull zit in de F1 met 240 miljoen ja. Maar Red Bull Racing niet, en mijns inziens ging de discussie daarover?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:19 schreef Vitalogy het volgende:
Mijn punt is dus dat ze niet een gigantisch budget hebben omdat hun manier van besteden anders is dan dat van de fabrieksteam. Wat niet wil zeggen dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te doen.
Verrassend vind ik dan de cijfers die je geeft want dat laat gewoon zien dat Red Bull met een budget van 240 miljoen in de F1 zit.
Persoonlijk had ik dit dus was lager verwacht. Maar het geeft iig aan dat een hele discussie over de centen van Red Bull complete onzin is. Die lui hebben geld zat en daarmee is het voor mij basta.
Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLarenquote:McLaren bevestigt Hamilton voor 2007
24 november 2006
Lewis Hamilton is volgend seizoen de tweede coureur van McLaren. Zo heeft het team van McLaren vrijdag bekendgemaakt. De 21-jarige Brit wordt de teamgenoot van wereldkampioen Fernando Alonso. Hamilton, die dit jaar het GP2-kampioenschap op zijn naam schreef en zijn eerste serieuze Formule 1-testsessies uitvoerde bij McLaren, was samen met Pedro de la Rosa kandidaat voor het tweede racezitje bij het Britse team. Alle stoeltjes bij de topteams zijn nu vergeven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLaren
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:46 schreef vosss het volgende:
Leuk voor Hamilton, maar ik zie persoonlijk liever Delarosa in dat stoeltje
Paffet gaat weer DTM rijdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij
Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.
Neem des noods Sebastian Bourdais !
(die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
Gary Paffett schat ik ook hoog in, vond het erg jammer dat hij geen kans kreeg om Montoya te vervangen dit jaar. Volgend jaar mag hij weer gaan testen bij McLaren. Verspilling van talent, want hij kan echt goed racen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij
Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.
Neem des noods Sebastian Bourdais !
(die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
Al denk ik wel dat hij best wel problemen met aanpassen zal krijgen.......helaas.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:21 schreef Vitalogy het volgende:
Precies, wacht nou maar ff af met de kritiek op deze keuze, Hamilton is echt een groot talent.
dank u
tis zeker winterquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef WEST het volgende:
pagina 2 deel 10 alik loop achter dus een beschamende TVP
![]()
![]()
![]()
![]()
nee hoor beetje druk en wat problemen in de prive sfeerquote:
Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.quote:Op zondag 26 november 2006 08:52 schreef TJDoornbos het volgende:
Racesubforum wellicht is dit een ideetje?
We kunnen het altijd nog een keer proberenquote:Op zondag 26 november 2006 09:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.
Meng je in de discussie zou ik zeggenquote:Op zondag 26 november 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
We kunnen het altijd nog een keer proberen![]()
De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topicquote:Op maandag 27 november 2006 08:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Meng je in de discussie zou ik zeggen
Deze oplettende lezer had eerst dit topic gelezen alvorens naar dat topic te scrollenquote:Op maandag 27 november 2006 11:57 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topic
Bron: BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007quote:BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007
Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 12:47
Bron: F1Racing.net
Het team van BMW Sauber F1 heeft bekend gemaakt dat de nieuwe bolide, de F1.07, op 16 januari gepresenteerd zal worden. De presentatie zal in Valencia plaatsvinden. Het baandebuut staat voor dezelfde dag gepland.
Natuurlijk zullen alle belangrijke kopstukken van BMW aanwezig zijn. Ook Nick Heidfeld, Robert Kubica en Sebastian Vettel zullen bij deze presentatie acte de présence geven. Opvallend is de aanwezigheid van Peter Sauber, de voormalige teambaas van het team.
Bron: DC vindt debuut Hamilton te vroegquote:DC vindt debuut Hamilton te vroeg
Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 10:21
Bron: F1Racing.nl
Nadat eerder deze week Lewis Hamilton werd bevestigd als racecoureur bij McLaren Mercedes, komen de eerste reacties van de collega’s. David Coulthard, tussen 1996 en 2004 coureur bij het Britse team, denkt dat het verstandiger was geweest als Hamilton eerst een jaar testwerk was gaan doen.
"Ik denk dat McLaren hem veel te snel in de Formule 1 brengt. Hij zou het nog wel eens heel zwaar kunnen krijgen met Alonso als teamgenoot. Alonso is misschien dan wel nieuw bij McLaren, maar hij is wel tweevoudig wereldkampioen. En de eerste met wie je jezelf vergelijkt is je teamgenoot. Als Lewis het moeilijk heeft, dan kan dat een verwoestende uitwerking hebben op zijn zelfvertrouwen", aldus Coulthard.
Dat Coulthard wel vertrouwen heeft in de capaciteiten van de jonge Brit blijkt als hij vervolgt: "Ik ken hem als sinds hij als kind in de karts reed. Volgens mij heeft hij de juiste houding om het in de Formule 1 te kunnen maken. Het was echter beter geweest om hem eerst een jaar te laten testen. Hij is nog maar 21, dus hij heeft nog voldoende tijd om te racen."
Bron: Hakkinen mogelijk adviseur McLarenquote:Hakkinen mogelijk adviseur McLaren
Door Joris (RenikNL) op maandag 27 november 2006 10:19
Bron: F1Today
Voormalig Formule 1 wereldkampioen Mika Hakkinen gaat mogelijk volgend seizoen als adviseur werken bij zijn oude team, McLaren Mercedes. Teambaas Ron Dennis zou de Fin een dergelijk voorstel hebben gedaan.
Ron Dennis wil Hakkinen er graag bij hebben om het team de goede richting op te wijzen. "Mika heeft lang tot ons team behoort en wil graag een bijdrage leveren", vertelt Dennnis.
Hakkinen zal in ieder geval niet als coureur terugkomen. De racestoeltjes voor volgend jaar zijn al ingenomen door Fernando Alonso en Lewis Hamilton. Wel bracht Hakkinen de afgelopen weken tijd door in de racesimulator van McLaren.
"Ik denk dat de optie om Mika te laten racen slechts een hypothetische is geweest. Wij hebben al een paar weken een overeenkomst met Hamilton en het was gewoon een verzinsel van iemand. Maar in deze wereld met al die geruchten, was dit toch wel een leuk gerucht. Wij hebben nooit de bedoeling gehad om hem te laten racen", aldus de teambaas van McLaren.
"Hij heeft wat tijd doorgebracht in onze simulator om te voelen hoe dat was. Hij toonde zich zeer betrokken bij ons programma en zijn enthousiasme in het praten met de media heeft mij erg verbaasd. Hij was aanwezig bij de laatste Grand Prix van het seizoen en dat heeft zijn betrokkenheid met het team weer nieuw leven ingeblazen"
Afgelopen seizoenen reed Hakkinen in de DTM voor Mercedes. Hij heeft nog wel een mogelijkheid gekregen daar mee door te gaan, maar de Fin zou graag op een andere manier iets voor McLaren gaan betekenen.
Hakkinen reed negen seizoen achter elkaar voor het Formule 1 team van McLaren en werd twee keer wereldkampioen.
Zijn dat nu slicks?quote:Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Zanardi zit wel erg hoog in de wagen zag ik op een foto
[afbeelding]
Zou dat de nieuwe Bridgestone zijn? Denk het haast nog van niet......quote:Op maandag 27 november 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
ja, op de voorbanden elk 2 groeven.
ALs dat zo zou zijn heeft hij helemaal een knappe tijd neergezetquote:Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef Spooky4u het volgende:
nee, want die waren er nog niet toch.
Zanardi heeft ook maar 12 ronden gereden, dus het zouden versleten banden kunnen zijn.
Ik doelde meer op de versleten banden.quote:Op maandag 27 november 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
Dat hij maar 12 ronden heeft gereden is een feit.
De neus is niet zoveel anders hoor:quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
Dit is wat ik er over kon vinden:quote:Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
quote:At the wheel of a BMW-Sauber F1.06 modified to the driver's special needs, Zanardi today completed 12 laps at the Circuit de la Comunitat clocking a fastest time of 1:21.63.
Kam Hamilton alvast wennenquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[afbeelding] en de wagen staat al stil!!!
Kan er geen vinden helaasquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
Heb jij toevallig een link naar de livetiming aldaar in Spanje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |