abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 14:26:53 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43781471
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:02 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Omdat een groot deel van de techniek gekocht is ipv volledig zelf ontwikkeld zoals bij de fabrieksteams.
Op die manier. Maar dan nog kost dat geld. De techniek wordt gekocht en niet van een liefdadigheidsinstelling. Door te besparen op personeel hiervoor kunnen ze bv een topontwerper aantrekken.
quote:
Ze gaan het budget in de F1 beperken omdat ze ook nog andere autosport activiteiten hebben?!? Right
Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.
quote:
Nee goed, jij hebt kennelijk je mening daarover maar wat mij betreft is het compleet van de zotte om te denken dat RBR een arm team is.
Een arm team is het ook niet. Het is een middenmotor. Niet meer dan dat. Ook volgens de financiele schattingen van bv GP2006.com en autosport.com.

Buiten dat staat het iedereen vrij om een eigen mening te hebben, daarom kunnen we allemaal veilig stemmen vandaag
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43782612
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:26 schreef sanger het volgende:

Als het team afhankelijk is van AL het geld van Red Bull, zoals jij eerder zei, dan kan het niet anders. Want als AL het geld van Red Bull naar de F1 gaat dan blijft er geen geld over om de andere activiteiten te betalen. Conclusie is dat neit al het geld naar de F1 gaat, of dat er op het F1 budget bezuinigd wordt om de andere activiteiten te bekostigen.
Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...

Niet dus. Mateschitz is al jaren bezig met een F1 project, dat was al voordat al zijn andere autosport activiteiten zo enorm groot werden. De enige reden dat die andere ook zo gegroeid zijn is omdat het F1 project niet echt wilde lukken en hij toen ook wat verder is gaan kijken. Dus om die reden alleen al zal het F1 budget niks te lijden hebben.

Daarnaast vermoed ik dat ze eerder zullen knippen in 10x matige klassen, dan 1x F1.

En daar komt nog eens bij dat Red Bull zich al die autosport activiteiten die ze nu doen kan veroorloven en het F1 team ook nog eens keer het budget van Toyota kan geven.


Dat doen ze niet. Waarom niet?
Omdat ze sportdrankjes verkopen en geen auto's en dat heeft gewoon uitwerking op het budget.
Het is gewoonweg niet zo van hup 200 miljoen en we hebben een fabriek en motorontwikkeling en de mensen om dat te doen en we kunnen het allemaal doorverkopen dus het is ook nog enigszins rendabel enz. enz.

Dat is hun insteek gewoonweg niet, begrijp dat dan.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:25:19 #103
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_43783493
Ik denk dat het succes van Red Bull en de invloed van de evenementensponsoring hierop een beetje wordt onderschat. Red Bull is echt een godsgruwelijk succesvol en rijk bedrijf. Bovendien krijgen ze voor het hebben van deze teams echt wel enorm veel terug. Ik denk zelfs dat ze er nog meer winst uit trekken dan de fabrieksteams die zogenaamd de F1 technieken door kunnen voeren naar hun consumentenauto's. De enige die ik dit eigenlijk 1-op-1 zie doen is Ferrari. Je kan me niet wijs maken dat Toyota's en Renaults met hypermoderne technieken worden uitgerust, en dat de R&D kosten die voor de F1 worden gemaakt uberhaupt voor een klein deel worden terugverdiend door toepassing in hun eindproduct.

Red Bull heeft alleen de pech dat ze vechten tegen de bierkaai. Het overgrote deel van het veld is inmiddels fabrieksteam, waar tot de komst van Jaguar het 'priveteams' waren die moesten vechten voor de handvol beschikbare fabrieksmotoren. En zolang je geen fabrieksmotor in huis hebt (en dan heb ik het niet over Spijker ) is het gewoon vrijwel onmogelijk om het gat te dichten. Het wordt een prestigestrijd tussen de grote merken en dus zit je met gekochte motoren op de tweede rij.

Totdat Red Bull een fabrieksmotor heeft gevonden zal het dus ook weinig zin hebben om het budget ongelimiteerd te maken. Misschien kan het wel, maar dan kan je je geld beter in de sloot gooien. En wat dat betreft kan je Red Bull/STR samen met Williams, Spijker en Super Aguri dus tot de "armere" teams rekenen. Al is het bij de laatste 2 a 3 meer noodgedwongen.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:28:39 #104
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43783623
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:00 schreef Vitalogy het volgende:

Dat is dus puur geredeneerd vanuit de observatie ik zie dat Red Bull andere teams heeft en dat kost ook geld dus...
Indd is het geredeneer. Maar ook pure logica. Als jij beweert dat Red Bull (de blikjes fabrikant) al hun geld spendeert kun je dat niet onderbouwen. Ten eerste niet omdat ze vanuit het bedrijf ook andere activiteiten bekostigen. Ten tweede niet omdat wij als eenvoudige F1 fans geen inzage in die cijfers krijgen. Maar logischerwijs investeert Red Bull niet al hun geld in het F1 project.
quote:
Niet dus. Mateschitz is al jaren bezig met een F1 project, dat was al voordat al zijn andere autosport activiteiten zo enorm groot werden. De enige reden dat die andere ook zo gegroeid zijn is omdat het F1 project niet echt wilde lukken en hij toen ook wat verder is gaan kijken. Dus om die reden alleen al zal het F1 budget niks te lijden hebben.
Mateschits is al jaren bezig ja. Maar de verdere logica snap ik niet. Als Mateschitz de andere activiteiten afstoot blijft er volgens mijn logica meer geld over om in de F1 te steken. Overigens heeft een budget nooit te lijden, dat is namelijk een vastgesteld bedrag. Dat dit bedrag al lager is omdat er geld ergens anders naartoe vloeit is normaal. Wat wel afneemt zijn de finaciele mogelijkheden.
quote:
Daarnaast vermoed ik dat ze eerder zullen knippen in 10x matige klassen, dan 1x F1.


Welk autosport team doet dat niet?
quote:
En daar komt nog eens bij dat Red Bull zich al die autosport activiteiten die ze nu doen kan veroorloven en het F1 team ook nog eens keer het budget van Toyota kan geven.
Heb je hier een bron van? Dan wil ik die graag hebben. Ik denk namelijk dat Red Bull dat niet kan. Ook hier geld de logica dat het geld geinvesteerd in andere klassen ook in de F1 gestoken zou kunnen worden. Het gaat dus wel degelijk ten koste van de mogelijkheden in de F1. De omzet van Red Bull is niet dusdanig dat ze dit tegenover aandeelhouders en financiele instellingen kunnen verantwoorden.
quote:
Dat doen ze niet. Waarom niet?
Omdat ze sportdrankjes verkopen en geen auto's en dat heeft gewoon uitwerking op het budget.
Het is gewoonweg niet zo van hup 200 miljoen en we hebben een fabriek en motorontwikkeling en de mensen om dat te doen en we kunnen het allemaal doorverkopen dus het is ook nog enigszins rendabel enz. enz.
Dat het product wat Red Bull verkoopt uitwerking heeft op het budget staat overigens lijnrecht tegenover het totale hoeveelheid activiteiten die Red Bull ondersteunt, maar dat terzijde.

Dat F1 niet relevant is voor Red Bull zei ik eerder al. Ze gaan echt niet extreem meer verkopen omdat ze in de F1 zitten. Ook dit zorgt ervoor dat RBR niet de financiele mogelijkheden heeft als de andere teams die ik noemde. De teams voor RBR hebben dat wel! Zij verkopen immers auto's. Hun budget is dus logischerwijs groter.

De budgetten op volgorde (volgens schattingen van grandprix.com):

  • Toyota - 250
  • Renault - 229
  • Ferrari - 225
  • McLaren - 216
  • Honda - 190
  • BMW - 175
  • Williams - 159
  • Red Bull Racing - 150 (niet zeker, zijn gedurende het jaar overgestapt van accountant)
  • Super Aguri - 108
  • Scuderia Torro Rosso - 90
  • Midland Spyker F1 - 76.3

    De schuingedrukte getallen zijn niet bevestigd. De overige zijn bevestigd en gepubliceerd op grandprix.com.

    Dat Williams zo hoog staat komt door een post in de boekhouding van ca. 44Mio aan incidentele inkomsten. Meest waarschijnlijk is dat de afkoopsom van Jenson Button aangevuld met enkele kleinere posten. 1 van die kleinere posten zou het verkopen van het contract met Heidfeld kunnen zijn.

    [ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 22-11-2006 16:03:33 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 22 november 2006 @ 15:42:25 #105
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43784148
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 15:25 schreef twi het volgende:
    Ik denk dat het succes van Red Bull en de invloed van de evenementensponsoring hierop een beetje wordt onderschat. Red Bull is echt een godsgruwelijk succesvol en rijk bedrijf. Bovendien krijgen ze voor het hebben van deze teams echt wel enorm veel terug. Ik denk zelfs dat ze er nog meer winst uit trekken dan de fabrieksteams die zogenaamd de F1 technieken door kunnen voeren naar hun consumentenauto's. De enige die ik dit eigenlijk 1-op-1 zie doen is Ferrari. Je kan me niet wijs maken dat Toyota's en Renaults met hypermoderne technieken worden uitgerust, en dat de R&D kosten die voor de F1 worden gemaakt uberhaupt voor een klein deel worden terugverdiend door toepassing in hun eindproduct.

    Red Bull heeft alleen de pech dat ze vechten tegen de bierkaai. Het overgrote deel van het veld is inmiddels fabrieksteam, waar tot de komst van Jaguar het 'priveteams' waren die moesten vechten voor de handvol beschikbare fabrieksmotoren. En zolang je geen fabrieksmotor in huis hebt (en dan heb ik het niet over Spijker ) is het gewoon vrijwel onmogelijk om het gat te dichten. Het wordt een prestigestrijd tussen de grote merken en dus zit je met gekochte motoren op de tweede rij.

    Totdat Red Bull een fabrieksmotor heeft gevonden zal het dus ook weinig zin hebben om het budget ongelimiteerd te maken. Misschien kan het wel, maar dan kan je je geld beter in de sloot gooien. En wat dat betreft kan je Red Bull/STR samen met Williams, Spijker en Super Aguri dus tot de "armere" teams rekenen. Al is het bij de laatste 2 a 3 meer noodgedwongen.
    Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens.

    Ze krijgen veel terug zeg ja, maar ik vraag me af in welke vorm. Voor elke verreden GP zal er een giga hoeveelheid blikjes verkocht moeten worden. En ga zo maar verder.

    RB is succesvol en rijk dat klopt. Maar zo rijk als een DAimlerChrysler, Toyota of Honda niet. Buietn dat verdienen die bedrijven het terug door hun kennis toe te passen in de personenauto's en het imago behorende bij hun product. Hun product staat in directe verwantschap tot de F1. Das bij RB anders.

    RB kan eenvoudigweg niet dat besteden wat fabrikanten wel kunnen. Tot er zich een fabrikant (Hyundai?) aandient RB te willen steunen a la BMW bij Williams deed.

    Dat het budget hoger kan dan het nu is/was weet ik wel zeker, maar dan moet RB stoppen met andere activiteiten. Het is dus een vrijwilliige keuze in miijn ogen om wat minder in de F1 te pompen dan eigenlijk mogelijk moet zijn. Dat het bij andere teams noodgedwongen is is een heel andere discussie en doet niets af aan het feit dat RB een arm team is in vergelijking met de fabrieksteams.

    Overigens is het geen schande van RB om er bewust voor te kiezen. Juist daarom is het een sociaal vriendelijk team met een goede uitstraling en/of imago.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43802019
    Mijn punt is dus dat ze niet een gigantisch budget hebben omdat hun manier van besteden anders is dan dat van de fabrieksteam. Wat niet wil zeggen dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te doen.

    Verrassend vind ik dan de cijfers die je geeft want dat laat gewoon zien dat Red Bull met een budget van 240 miljoen in de F1 zit.

    Persoonlijk had ik dit dus was lager verwacht. Maar het geeft iig aan dat een hele discussie over de centen van Red Bull complete onzin is. Die lui hebben geld zat en daarmee is het voor mij basta.
      donderdag 23 november 2006 @ 09:15:21 #107
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43811896
    quote:
    Op woensdag 22 november 2006 22:19 schreef Vitalogy het volgende:
    Mijn punt is dus dat ze niet een gigantisch budget hebben omdat hun manier van besteden anders is dan dat van de fabrieksteam. Wat niet wil zeggen dat ze niet de mogelijkheid hebben om dit te doen.

    Verrassend vind ik dan de cijfers die je geeft want dat laat gewoon zien dat Red Bull met een budget van 240 miljoen in de F1 zit.

    Persoonlijk had ik dit dus was lager verwacht. Maar het geeft iig aan dat een hele discussie over de centen van Red Bull complete onzin is. Die lui hebben geld zat en daarmee is het voor mij basta.
    Red Bull zit in de F1 met 240 miljoen ja. Maar Red Bull Racing niet, en mijns inziens ging de discussie daarover?

    De discussie ontstond door mijn opmerking dat RBR op STR, SA en Spyker na het minst vermogende team was. Oftewel met het kleinste budget. Of dat vrijwillig danwel gedwongen is/was stond niet ter discussie.

    Ik denk dat we eigenlijk allebei hetzelfde bedoelen maar anders willen uitleggen. Red BUll is rijk, maar Red Bull Racing daarmee niet automatisch ook.

    Eigenlijk schrik ik ieder jaar weer van de bedragen die in de F1 rondgaan.

    [ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 23-11-2006 09:21:13 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 24 november 2006 @ 11:27:14 #108
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43845867
    quote:
    McLaren bevestigt Hamilton voor 2007
    24 november 2006
    Lewis Hamilton is volgend seizoen de tweede coureur van McLaren. Zo heeft het team van McLaren vrijdag bekendgemaakt. De 21-jarige Brit wordt de teamgenoot van wereldkampioen Fernando Alonso. Hamilton, die dit jaar het GP2-kampioenschap op zijn naam schreef en zijn eerste serieuze Formule 1-testsessies uitvoerde bij McLaren, was samen met Pedro de la Rosa kandidaat voor het tweede racezitje bij het Britse team. Alle stoeltjes bij de topteams zijn nu vergeven.
    Bron: [Upd] Hamilton tweede rijder McLaren
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43846365
    Leuk voor Hamilton, maar ik zie persoonlijk liever Delarosa in dat stoeltje
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      vrijdag 24 november 2006 @ 12:17:26 #110
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43847142
    quote:
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 november 2006 @ 12:18:54 #111
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_43847187
    ach zoveel maakt het niet uit wie de kapotte McLaren tijdens de race naast de baan neerzet.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      vrijdag 24 november 2006 @ 12:35:03 #112
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_43847640
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 11:46 schreef vosss het volgende:
    Leuk voor Hamilton, maar ik zie persoonlijk liever Delarosa in dat stoeltje
    Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
    Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij

    Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.


    Neem des noods Sebastian Bourdais !
    (die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
      vrijdag 24 november 2006 @ 12:36:04 #113
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43847669
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:

    [..]

    Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
    Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij

    Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.


    Neem des noods Sebastian Bourdais !
    (die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
    Paffet gaat weer DTM rijden
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 24 november 2006 @ 12:38:13 #114
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43847744
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 12:35 schreef TimoBasso het volgende:

    [..]

    Gary Paffett .. ik schat hem hoger in..
    Na Ricardo Zonta,Nick Heidfeld,Gary Paffet...weer een foute keuze van McLaren volgens s'mij

    Leuk voor Lewis Hamilton,maar het beleid van McLaren snap ik sowieso de laatste jaren niet echt.


    Neem des noods Sebastian Bourdais !
    (die echt terecht een kans moet krijgen bij een topteam )
    Gary Paffett schat ik ook hoog in, vond het erg jammer dat hij geen kans kreeg om Montoya te vervangen dit jaar. Volgend jaar mag hij weer gaan testen bij McLaren. Verspilling van talent, want hij kan echt goed racen.

    Neemt niet weg dat ik blij ben dat ze voor Hamilton hebben gekozen. Groot talent, bewees hij wel door in zijn eerste jaar gelijk GP2 te winnen. Benieuwd wat hij in de F1 kan!
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
    pi_43858081
    Ik steun de uitspraak van Rubbereend. Mclaren gaat wederom niet veel boeiends doen komend jaar!
    pi_43858086
    Precies, wacht nou maar ff af met de kritiek op deze keuze, Hamilton is echt een groot talent.

    dank u
      vrijdag 24 november 2006 @ 18:32:44 #117
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43858379
    quote:
    Op vrijdag 24 november 2006 18:21 schreef Vitalogy het volgende:
    Precies, wacht nou maar ff af met de kritiek op deze keuze, Hamilton is echt een groot talent.

    dank u
    Al denk ik wel dat hij best wel problemen met aanpassen zal krijgen.......helaas.

    Vooral het geven van feedback moet hij aan werken naar het schijnt.

    Maar het is natuurlijk een verschrikkelijk goede coureur.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 25 november 2006 @ 01:28:38 #118
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_43870889
    pagina 2 deel 10 al ik loop achter dus een beschamende TVP
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      zaterdag 25 november 2006 @ 11:11:18 #119
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43874630
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef WEST het volgende:
    pagina 2 deel 10 al ik loop achter dus een beschamende TVP
    tis zeker winter
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 25 november 2006 @ 12:57:32 #120
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_43876550
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:11 schreef sanger het volgende:

    [..]

    tis zeker winter
    nee hoor beetje druk en wat problemen in de prive sfeer
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_43897741
    Racesubforum wellicht is dit een ideetje?
      zondag 26 november 2006 @ 09:44:11 #122
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43897987
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 08:52 schreef TJDoornbos het volgende:
    Racesubforum wellicht is dit een ideetje?
    Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zondag 26 november 2006 @ 11:49:55 #123
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43899635
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 09:44 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Is allang een keer geprobeerd, meerdere keren zelfs. Helaas nog niet gelukt.
    We kunnen het altijd nog een keer proberen
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      maandag 27 november 2006 @ 08:34:52 #124
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43920841
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    We kunnen het altijd nog een keer proberen
    Meng je in de discussie zou ik zeggen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 november 2006 @ 11:57:29 #125
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43924673
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 08:34 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Meng je in de discussie zou ik zeggen
    De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topic
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      maandag 27 november 2006 @ 12:55:03 #126
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926177
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 11:57 schreef 4-elements het volgende:

    [..]

    De oplettende lezer had gelezen dat ik al wat geschreven heb in het desbetreffende topic
    Deze oplettende lezer had eerst dit topic gelezen alvorens naar dat topic te scrollen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 november 2006 @ 12:56:21 #127
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926219
    quote:
    BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007
    Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 12:47
    Bron: F1Racing.net

    Het team van BMW Sauber F1 heeft bekend gemaakt dat de nieuwe bolide, de F1.07, op 16 januari gepresenteerd zal worden. De presentatie zal in Valencia plaatsvinden. Het baandebuut staat voor dezelfde dag gepland.

    Natuurlijk zullen alle belangrijke kopstukken van BMW aanwezig zijn. Ook Nick Heidfeld, Robert Kubica en Sebastian Vettel zullen bij deze presentatie acte de présence geven. Opvallend is de aanwezigheid van Peter Sauber, de voormalige teambaas van het team.
    Bron: BMW F1.07 presentatie 16 januari 2007
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 november 2006 @ 12:57:11 #128
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926243
    quote:
    DC vindt debuut Hamilton te vroeg
    Door Sander (sanger) op maandag 27 november 2006 10:21
    Bron: F1Racing.nl

    Nadat eerder deze week Lewis Hamilton werd bevestigd als racecoureur bij McLaren Mercedes, komen de eerste reacties van de collega’s. David Coulthard, tussen 1996 en 2004 coureur bij het Britse team, denkt dat het verstandiger was geweest als Hamilton eerst een jaar testwerk was gaan doen.

    "Ik denk dat McLaren hem veel te snel in de Formule 1 brengt. Hij zou het nog wel eens heel zwaar kunnen krijgen met Alonso als teamgenoot. Alonso is misschien dan wel nieuw bij McLaren, maar hij is wel tweevoudig wereldkampioen. En de eerste met wie je jezelf vergelijkt is je teamgenoot. Als Lewis het moeilijk heeft, dan kan dat een verwoestende uitwerking hebben op zijn zelfvertrouwen", aldus Coulthard.

    Dat Coulthard wel vertrouwen heeft in de capaciteiten van de jonge Brit blijkt als hij vervolgt: "Ik ken hem als sinds hij als kind in de karts reed. Volgens mij heeft hij de juiste houding om het in de Formule 1 te kunnen maken. Het was echter beter geweest om hem eerst een jaar te laten testen. Hij is nog maar 21, dus hij heeft nog voldoende tijd om te racen."
    Bron: DC vindt debuut Hamilton te vroeg
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 november 2006 @ 12:57:54 #129
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926265
    quote:
    Hakkinen mogelijk adviseur McLaren

    Door Joris (RenikNL) op maandag 27 november 2006 10:19
    Bron: F1Today

    Voormalig Formule 1 wereldkampioen Mika Hakkinen gaat mogelijk volgend seizoen als adviseur werken bij zijn oude team, McLaren Mercedes. Teambaas Ron Dennis zou de Fin een dergelijk voorstel hebben gedaan.

    Ron Dennis wil Hakkinen er graag bij hebben om het team de goede richting op te wijzen. "Mika heeft lang tot ons team behoort en wil graag een bijdrage leveren", vertelt Dennnis.

    Hakkinen zal in ieder geval niet als coureur terugkomen. De racestoeltjes voor volgend jaar zijn al ingenomen door Fernando Alonso en Lewis Hamilton. Wel bracht Hakkinen de afgelopen weken tijd door in de racesimulator van McLaren.

    "Ik denk dat de optie om Mika te laten racen slechts een hypothetische is geweest. Wij hebben al een paar weken een overeenkomst met Hamilton en het was gewoon een verzinsel van iemand. Maar in deze wereld met al die geruchten, was dit toch wel een leuk gerucht. Wij hebben nooit de bedoeling gehad om hem te laten racen", aldus de teambaas van McLaren.

    "Hij heeft wat tijd doorgebracht in onze simulator om te voelen hoe dat was. Hij toonde zich zeer betrokken bij ons programma en zijn enthousiasme in het praten met de media heeft mij erg verbaasd. Hij was aanwezig bij de laatste Grand Prix van het seizoen en dat heeft zijn betrokkenheid met het team weer nieuw leven ingeblazen"

    Afgelopen seizoenen reed Hakkinen in de DTM voor Mercedes. Hij heeft nog wel een mogelijkheid gekregen daar mee door te gaan, maar de Fin zou graag op een andere manier iets voor McLaren gaan betekenen.

    Hakkinen reed negen seizoen achter elkaar voor het Formule 1 team van McLaren en werd twee keer wereldkampioen.
    Bron: Hakkinen mogelijk adviseur McLaren
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43926361
    Zanardi zit wel erg hoog in de wagen zag ik op een foto

    pi_43926487
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 13:01 schreef TJDoornbos het volgende:
    Zanardi zit wel erg hoog in de wagen zag ik op een foto

    [afbeelding]
    Zijn dat nu slicks?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 13:07:56 #132
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926514
    Volgens mij zie ik op de rechtervoorband wel enkele groeven.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43926538
    ja, op de voorbanden elk 2 groeven.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 13:09:59 #134
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926560
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 13:08 schreef Spooky4u het volgende:
    ja, op de voorbanden elk 2 groeven.
    Zou dat de nieuwe Bridgestone zijn? Denk het haast nog van niet......
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43926577
    nee, want die waren er nog niet toch.
    Zanardi heeft ook maar 12 ronden gereden, dus het zouden versleten banden kunnen zijn.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 13:11:00 #136
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43926584
    Zanardi

    Ondanks alles nog zo positief. En nog altijd kan ie een aardig potje sturen in de WTCC
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      maandag 27 november 2006 @ 13:20:26 #137
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43926823
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef Spooky4u het volgende:
    nee, want die waren er nog niet toch.
    Zanardi heeft ook maar 12 ronden gereden, dus het zouden versleten banden kunnen zijn.
    ALs dat zo zou zijn heeft hij helemaal een knappe tijd neergezet
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43927011
    Dat hij maar 12 ronden heeft gereden is een feit.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      maandag 27 november 2006 @ 13:45:16 #139
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43927480
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 13:27 schreef Spooky4u het volgende:
    Dat hij maar 12 ronden heeft gereden is een feit.
    Ik doelde meer op de versleten banden.

    Gezien de staat denk ik dan ook niet dat hij op nieuwe banden van start is gegaan.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43927558
    Hoe dan ook goed om hem te zien rijden!!
    pi_43928234
    Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
      maandag 27 november 2006 @ 14:21:55 #142
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43928547
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
    Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
    De neus is niet zoveel anders hoor:





    Kijk eens naar het verschil in voorwielophanging
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 27 november 2006 @ 14:22:37 #143
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_43928573
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 14:11 schreef LeXX het volgende:
    Als ik zo naar de auto kijk is het ook niet de 2006-wagen, daarvoor is de neus veel te "lomp". Waarschijnlijk is het een omgebouwde 2005-sauber oid?
    Dit is wat ik er over kon vinden:
    quote:
    At the wheel of a BMW-Sauber F1.06 modified to the driver's special needs, Zanardi today completed 12 laps at the Circuit de la Comunitat clocking a fastest time of 1:21.63.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      maandag 27 november 2006 @ 19:02:27 #144
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43936814
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43955788
    en de wagen staat al stil!!!
    pi_43955821
    Opzich leuk sanger helaas kan ik het niet zien had het al via de fanmail gehoord vorige week trouwens!
      dinsdag 28 november 2006 @ 11:09:37 #147
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43955846
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 11:07 schreef TJDoornbos het volgende:
    [afbeelding] en de wagen staat al stil!!!
    Kam Hamilton alvast wennen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43956149
    Heb jij toevallig een link naar de livetiming aldaar in Spanje?
      dinsdag 28 november 2006 @ 12:04:25 #149
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_43957072
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 11:22 schreef TJDoornbos het volgende:
    Heb jij toevallig een link naar de livetiming aldaar in Spanje?
    Kan er geen vinden helaas
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_43958767
    ik ook niet heb google al nageplozen maar vond weinig, wel weer nieuwe foto's oa. de Zwarte Honda en Ant in de AugurkF1 en owja een Mclaren die de pits in gesleept word
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')