abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41543116

Welkom in het centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

quote:
quote:
Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier
Fingerspitzgefühl
pi_41543126

TVP !

Happy posting !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 10:49:40 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543142
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:26 schreef Basje_B het volgende:
HAHA vet cool.
moesten jullie ook door brandende ring springen? (nouja springen. eind van de kicker staat ie dan)
Nee dat niet. Er was ook geen brandende hoepel.
Het was sowieso echt een matige show. Alleen dat stukje van ons was nog wel aardig.
Er moesten 3 gasten springen. De enige die er overheen kwam was een gast van onze school. Tenminste, die grabde nog wat. De andere 2 waren allang blij dat ze bleven staan
Ik had het trouwens niet heel veel beter gedaan. Die kicker was echt slecht.

De noseroll die ik deed bijna op het einde was trouwens echt matig
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_41543175
Je leunde gewoon vol naar achter en deed ook geen moeite om maar te blijven staan !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 10:51:41 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543189
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 14:43 schreef ForumGek het volgende:
Kost het jullie veel kracht om een tailpress ofzo te doen? Mij namelijk wel, ik krijg mijn board nauwelijks omhoog. Maar wanneer het lukt heb ik het gevoel dat mijn voorste voet zowat uit z'n gewrichten wordt getrokken, en dat doet dan ook pijn. Ik denk dat mijn plank te stijf is voor mij.

Het is dus een 156 all mountain plank, en ik ben M1,70 en weeg 60 kg.

Misschien maar kijken naar een nieuw plankje in oktober, wanneer het salaris er weer is !

Weten jullie modellen die aan te raden is voor mij, wat ik graag doe:

Ik zit redelijk wat in de poeder als deze er is, maar moet ook goede piste eigenschappen hebben. Freestyle vind ik wel erg gaaf en hoop ik deze winter meer te doen, maar ik kan het gewoon nog niet.

Dus eigenlijk een goede all-mountainer

prijs: tot +- ¤400 - ¤500. ( moet ook nog nieuwe jas, schoenen, helm, en nog wat shit)
Met stijve planken is het idd heel wat lastiger om goed te jibben. Misschien een iets minder stijve all mountain plank kopen? En ik zou hem ook iets korter nemen. Zeker met jou gewicht en lengte kun je makkelijk een 152cm/154cm rijden. Dat is veel makkelijker met jibben. Maar bedenk wel dat je dan een heel stuk minder goed in de poeder overweg kunt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:53:13 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543238
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:54 schreef Rnej het volgende:

[..]

mwoh, die beginners staan ook 30/15

ik sta 18/-15 .. dan moet je t niet proberen idd
Dat is de nederlandse manier van leren en die is echt not done
Zul je nog wel tijdens de anwarter leren. Echt belachelijk zoals ze dat hier doen. Je leert totaal niet sturen met je schouders.
Ik snap niet dat ze dat nog steeds niet begrijpen in snowworld. Echt heel erg slecht.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:54:31 #7
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41543273
Voor mensen met brute internetverbindingen (universiteitsnetwerk bijvoorbeeld) een filmpje van 600 mb.

http://opvolger.demon.nl/michiel/sjors/snowboard.html

OIffpiste afdaling Serre Chevalier, eind maart. Zet wel het geluid aan voor het cheesy muziekje

Ik bleef een beetje in de buurt van het andere spoor. Dit had 2 redenen: vanuit de stoeltjeslift (andere hoek als camerastandpunt) waren er tamelijk veel rotsen te zien op het stuk vanaf het 1e spoor (overigens door een skieer gezet) richting de camera. Ten tweede was het niet bepaald veilig om dat stuk in mijn eentje te doen en wilde ik geen ongelukken krijgen door een verkeerde route te kiezen.
  woensdag 6 september 2006 @ 10:55:47 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41543310
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 september 2006 @ 10:56:24 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543332
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 23:23 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb net definief geboekt Hotel Trofana Royal in Ischgl met michelin ster
Netjes

Ik ga voor me aplinkurz naar Ischgl begin december. Hopen dat de sneeuw een beetje vet is
Voor ¤619,- in een 4 sterren hotel zitten de hele week (half pension), je liftpas, boeken en onderwijs erbij krijgen

Je moet trouwens echt belachelijk veel dingen meenemen. Ik dacht dat ik een redelijke backcountry uitrusting heb maar je moet nu ook echt shit meenemen waar ik niet eens aan gedacht heb
Jammer dat het in PDF is dus ik kan het niet makkelijk copy/pasten

hier staat de pdf iig (voor de geïnteresseerden)
http://www.ripstar.nl/pages/OESV_Alpinkurs_04_2006.pdf

Benodigdheden staan op pagina 2...
pi_41543344
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Met stijve planken is het idd heel wat lastiger om goed te jibben. Misschien een iets minder stijve all mountain plank kopen? En ik zou hem ook iets korter nemen. Zeker met jou gewicht en lengte kun je makkelijk een 152cm/154cm rijden. Dat is veel makkelijker met jibben. Maar bedenk wel dat je dan een heel stuk minder goed in de poeder overweg kunt.
En als ik er nou een jibplank bij koop? Iets van 147 ofzo, lekker flexibels, zodat ik dat een beetje kan gaan leren en gaan kloten.

Tis wel kut dat je dan de heletijd van board moet verwisselen, maar mijn huidige plank rijdt heerlijk door de poeder, en dat is ook wel handig. Om nog niet te spreken over je bindings de hele tijd overzetten.

Nahja, kheb nog even !

Trouwens: misschien ga ik deze zaterdag naar Snowworld, wie kan er eventueel ook komen ?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 11:00:31 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41543435
quote:
Op woensdag 6 september 2006 10:56 schreef Komakie het volgende:

Jammer dat het in PDF is dus ik kan het niet makkelijk copy/pasten

hier staat de pdf iig (voor de geïnteresseerden)
http://www.ripstar.nl/pages/OESV_Alpinkurs_04_2006.pdf

Benodigdheden staan op pagina 2...
Gewoon copy/pasten

ÿ Snowboard + 3-teilige Teleskopskistöcke
ÿ Rucksack, ca. 20 Liter (mit Snowboardbefestigungsmöglichkeit)
ÿ VS-Gerät mit Reservebatterien, erlaubt sind nur Geräte mit Frequenz 457 kH, z.B.: Ortovox
F1 focus, F1 plus, M 1; Pieps 457; Tracker; Mammut)
ÿ Lawinenschaufel (großes Schaufelblatt, z.B: Ortovox, Life Link, Black Diamond, Voile
ÿ Lawinensonde (soll nicht über den Rucksack hinausragen, keine Schraubsonde)
ÿ Erste Hilfe Ausrüstung (Schilehrer Erste Hilfe) + Tape (Silber Tape oder Leukotape)
ÿ Biwaksack, wenn möglich
ÿ 1 Reepschnur 5 - 6 mm Durchmesser, ca. 5 m lang
ÿ Winkelmesser, z.b.: Life Link oder in Bussole integriert
ÿ Werkzeug z.B.: Leatherman
ÿ Zeichenmaterial (Format A4) für Profilerstellung, Stifte, Lineal
ÿ Kleiner Notizblock und Bleistift für unterwegs
ÿ Karte: 1: 25000 vom Kursgebiet (kann am Kursort gekauft werden)
ÿ Höhenmesser, wenn möglich
ÿ Bussole ( Kompass)
ÿ Pfeiferl (alpines Notsignal)
ÿ Bekleidung: Snowboardbekleidung
Handschuhe und Reserve (ev. Wollfäustlinge)
Schlechtwetterbekleidung (wasserundurchlässige Überbekleidung) Sonnenbrille, Schibrille
ÿ Wenn vorhanden: Schneesäge, Lupe, ABS Rucksack, Schneethermometer, Schneeraster
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41543575
  woensdag 6 september 2006 @ 11:08:15 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543611
Een jibplank is wel een erg groot verschil vind ik.
Op zich kan het natuurlijk wel, maar ik heb liever een plank waarmee ik wel wat meer kan dan alleen maar jibben. Je zult altijd zien dat je je jibplank bij je hebt en dan kom je een paar gasten tegen waarmee je wel ff wilt rijden die echt vet aan het planken zijn. Altijd kut.
Misschien een iets minder stijve allrounder kopen?
Een maatje van mij rijdt bijvoorbeeld op een Forum Warrior en kan er vrijwel alle kanten mee op. Kan ermee jibben maar ook nog redelijk knallen. (om het maar eens over wat anders te hebben dan Burton )

Leuk filmpje trouwens Sjors. Muziek is trouwens zwaar cheesy idd
mooie lange afdaling. Goed gezekerd? First tracks zijn leuk maar je moet ze wel zekeren natuurlijk. Vind het wel een mooie afdaling voor een fijne lawine.... Kan natuurlijk niet zien wat erachter zit...
  woensdag 6 september 2006 @ 11:10:12 #14
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41543669
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Gewoon copy/pasten

ÿ Snowboard + 3-teilige Teleskopskistöcke
ÿ Rucksack, ca. 20 Liter (mit Snowboardbefestigungsmöglichkeit)
ÿ VS-Gerät mit Reservebatterien, erlaubt sind nur Geräte mit Frequenz 457 kH, z.B.: Ortovox
F1 focus, F1 plus, M 1; Pieps 457; Tracker; Mammut)
ÿ Lawinenschaufel (großes Schaufelblatt, z.B: Ortovox, Life Link, Black Diamond, Voile
ÿ Lawinensonde (soll nicht über den Rucksack hinausragen, keine Schraubsonde)
ÿ Erste Hilfe Ausrüstung (Schilehrer Erste Hilfe) + Tape (Silber Tape oder Leukotape)
ÿ Biwaksack, wenn möglich
ÿ 1 Reepschnur 5 - 6 mm Durchmesser, ca. 5 m lang
ÿ Winkelmesser, z.b.: Life Link oder in Bussole integriert
ÿ Werkzeug z.B.: Leatherman
ÿ Zeichenmaterial (Format A4) für Profilerstellung, Stifte, Lineal
ÿ Kleiner Notizblock und Bleistift für unterwegs
ÿ Karte: 1: 25000 vom Kursgebiet (kann am Kursort gekauft werden)
ÿ Höhenmesser, wenn möglich
ÿ Bussole ( Kompass)
ÿ Pfeiferl (alpines Notsignal)
ÿ Bekleidung: Snowboardbekleidung
Handschuhe und Reserve (ev. Wollfäustlinge)
Schlechtwetterbekleidung (wasserundurchlässige Überbekleidung) Sonnenbrille, Schibrille
ÿ Wenn vorhanden: Schneesäge, Lupe, ABS Rucksack, Schneethermometer, Schneeraster
hmmm... lukte bij mij niet
nouja, het staat er nu iig bij. Ik vind het nogal een lijst...
  woensdag 6 september 2006 @ 11:11:25 #15
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41543704
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:08 schreef Komakie het volgende:

Leuk filmpje trouwens Sjors. Muziek is trouwens zwaar cheesy idd
mooie lange afdaling. Goed gezekerd? First tracks zijn leuk maar je moet ze wel zekeren natuurlijk. Vind het wel een mooie afdaling voor een fijne lawine.... Kan natuurlijk niet zien wat erachter zit...
Het was ook gevaarlijk daarom ging ik behoudend.. Te mooi om te laten liggen (in een gebied dat verder vrij doorspoord was)
pi_41545171
Hoe vet dit:

Terje Håkonsen doet alles op zijn eigen manier. Één van zijn dromen was om ooit nog eens te gaan surfen op een snowboard en voor zijn part in de Volcom film Escramble gebeurt dit dan eindelijk. Nou ja, bijna!

Terje wilde een tube-shot in zijn outfit zonder dat zijn wetsuit te zien was.

Greg Martin regelde de jetski en alles wat nodig was om Terje te kunnen laten snowsurfen

Terje’s 156 Fish ( ) was niet sterk genoeg om hem boven water te houden voor wat tricks.

Zelfs met een tow-in ging Terje ten onder na maximaal één cutback.

Met een snowboard aan de benen en een dubbele laag kleding zou de dood betekenen voor een hoop mensen, dus besloten ze er een eind aan te breien.

Maar toch, hebben ze wat materiaal op tape. Bekijk het in Volcoms nieuwe film „Escramble“.
Ze deden 4 runs voordat ze de handdoek in de ring gooiden

Tevens tvp
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 6 september 2006 @ 12:15:05 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41545481
Hoe vet is dat?
  woensdag 6 september 2006 @ 12:20:23 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41545650
Te gaaf

Hij rijdt daar trouwens volgens mij niet op een Fish... of het is een fish zonder opdruk...

Hier mijn filmpje trouwens nog voor de mensen die het nog niet hebben gezien
http://stuwww.uvt.nl/~s247727/MOV04061.MPG
pi_41545715
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:15 schreef XL het volgende:
Hoe vet is dat?
heel vet.
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:20 schreef Komakie het volgende:
Te gaaf

Hij rijdt daar trouwens volgens mij niet op een Fish... of het is een fish zonder opdruk...
Stond erbij als tekst. Niet zelf verzonnen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 6 september 2006 @ 12:25:49 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41545831
Voor het verhaal is een fish in het water wel extra cool natuurlijk. Boeien wat voor plank het echt is
pi_41548062
Het is zeker een fish, kijk maar naar die shape vd nose
  woensdag 6 september 2006 @ 13:53:24 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41548258
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
misschien wel maar echt goed zien kan ik het niet.
anyway, wel een hele strakke actie
  woensdag 6 september 2006 @ 14:11:17 #23
71115 Rnej
I walk the line
pi_41548772
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:45 schreef Kentaro het volgende:
idd, een klein puntje eraan...

Jeremy Jones
  woensdag 6 september 2006 @ 14:40:08 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41549584
Die andere (veel coolere) Jeremy Jones

(Check die hellingshoek)
  woensdag 6 september 2006 @ 14:46:15 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41549756
btw, zaterdag gaan een paar maatjes van me naar zoetermeer.
ik zou dus eventueel zaterdag kunnen voor een meet. mits er genoeg mensen zijn die kunnen lijkt me het wel lachen.
zaterdag komt mij wel goed uit ivm vervoer
  woensdag 6 september 2006 @ 14:53:10 #26
71115 Rnej
I walk the line
pi_41549945
ik doe mee met de meet..
  woensdag 6 september 2006 @ 15:25:22 #27
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41550880
ik kan gewoon nog nergens vinden hoeveel de Ipod Field jacket kost of wat de Ipod Hood Jacket kost
yo Rnej, heb jij ze toevallig zien hangen bij Duijvestein?
  woensdag 6 september 2006 @ 15:28:31 #28
71115 Rnej
I walk the line
pi_41550998
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:25 schreef Komakie het volgende:
ik kan gewoon nog nergens vinden hoeveel de Ipod Field jacket kost of wat de Ipod Hood Jacket kost
yo Rnej, heb jij ze toevallig zien hangen bij Duijvestein?
ehhhh

nope, weet wel dat een van de ipod jackets maar 200 eu is ("maar")
pi_41552062
ik zou nog ff wachten met naar SWZ gaan. De baan ligt er al een tijdje echt heel slecht bij.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:07:31 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41552280
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:01 schreef Kentaro het volgende:
ik zou nog ff wachten met naar SWZ gaan. De baan ligt er al een tijdje echt heel slecht bij.
Ok, dan stel ik het toch nog 5 jaar uit jongens.
Sorry.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:20:00 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41552718
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Ok, dan stel ik het toch nog 5 jaar uit jongens.
Sorry.

geen slecht plan.
maar de baan ligt er dus slecht bij. Hoe slecht is slecht Kentaro? Ik vind een indoorbaan er altijd niet best bijliggen

btw, 200eur voor een Ipod Jacket vind ik niet zo veel. De jas die ik nu heb was al 180 met 50% af. wel mooi AK jasje
maar volgens mij bedoel jij de Hood Jacket zonder Ipod. Die is geloof ik 200EUR. Met Ipodshit erbij wordt hij ietsje duurder... Dan is hij geloof ik dik 200 eur.
pi_41552914
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

geen slecht plan.
maar de baan ligt er dus slecht bij. Hoe slecht is slecht Kentaro? Ik vind een indoorbaan er altijd niet best bijliggen

btw, 200eur voor een Ipod Jacket vind ik niet zo veel. De jas die ik nu heb was al 180 met 50% af. wel mooi AK jasje
maar volgens mij bedoel jij de Hood Jacket zonder Ipod. Die is geloof ik 200EUR. Met Ipodshit erbij wordt hij ietsje duurder... Dan is hij geloof ik dik 200 eur.
ZM ligt er in de regel tip top bij. Maar nu is het al een tijdje slecht omdat jaarlijk de sneeuw word vervangen. voordat de condities dan weer helemaal goed zijn gaan er een paar weken overheen tot die tij ligt er weinig sneeuw is het ijzig. daarbij was de derde baan de laatste tijd enorm traag. Misschien heeft Rene nog recentere info. ik was er vorige week en toen was het nog slcht. Ik wacht zelf nog even een paar weken denk ik.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:42:20 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41553369
hmmm misschien een idee om een meet dan een paar weken uit te stellen?
Ik erger me al snel aan zo'n baan dus als de sneeuw dan ook nog slecht is dan gaat het helemaal niet goed...
  woensdag 6 september 2006 @ 17:35:38 #34
71115 Rnej
I walk the line
pi_41554928
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:42 schreef Komakie het volgende:
hmmm misschien een idee om een meet dan een paar weken uit te stellen?
Ik erger me al snel aan zo'n baan dus als de sneeuw dan ook nog slecht is dan gaat het helemaal niet goed...
over een maand is het retedruk indoor, zeker in t weekend, dus kweetniet hoelang je t wil uitstellen?

en ik heb morgenavond info over hoe t er morgenmiddag bij lag dusssss
pi_41557699
Gewoon ff op een doordeweekse middag gaan, dan is het meestal wel chill. Maar ben geen indoorder, veel te slecht in freestylen. Meer een knaller.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_41558316
Verveelde me dood net en vond nog een 32 stencil om zelf te kutten.

Directions for best results:
1. Print this page.
2. We recommend sticking the print to a piece of cardboard first with glue or something.
3. Now cut the design out of the paper while its stuck to the cardboard. We
recommend scissors...but if you have a better idea go for it.
4. Beautify your surroundings by holding it up to anything and spray painting it.
Warning: Don't paint your parents stuff. They wont buy you new 32 boots. HAVE FUN!

Dus die heb ik op me board "getaged' . Zilver kleurig. naast het zilver kleurige burton logo in sticker. ligt nu te drogen en morgen ochtend nog ff laagje overheen en dan zal ik ff foto posten met resultaat

[ Bericht 1% gewijzigd door Basje_B op 06-09-2006 19:26:03 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 20:32:44 #37
71115 Rnej
I walk the line
pi_41560876
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:18 schreef Basje_B het volgende:
Verveelde me dood net en vond nog een 32 stencil om zelf te kutten.

Directions for best results:
1. Print this page.
2. We recommend sticking the print to a piece of cardboard first with glue or something.
3. Now cut the design out of the paper while its stuck to the cardboard. We
recommend scissors...but if you have a better idea go for it.
4. Beautify your surroundings by holding it up to anything and spray painting it.
Warning: Don't paint your parents stuff. They wont buy you new 32 boots. HAVE FUN!

Dus die heb ik op me board "getaged' . Zilver kleurig. naast het zilver kleurige burton logo in sticker. ligt nu te drogen en morgen ochtend nog ff laagje overheen en dan zal ik ff foto posten met resultaat
linkje?
pi_41561523
Aangezien hier wel wat mensen zaten die les geven, of zoiets dacht ik iig eens gelezen te hebben. Wat ga je allemaal leren in je "tweede week", heb het idee dat ik de basis wel enigszins onder de knie heb. En in de laatste paar dagen van de vorige keer lessen gingen we allemaal loze dingen oefenen. Doordat een paar mensen niet echt mee konden doen ging dit allemaal vrij langzaam en heeft dit ons best veel boardtime gekost. Want vraag mij af of ik nu echt nog veel les moet gaan nemen, als het zonde is van mijn tijd/geld, vind ik dat wel zonde.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 6 september 2006 @ 20:51:30 #39
71115 Rnej
I walk the line
pi_41561642
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:49 schreef Bolter het volgende:
Aangezien hier wel wat mensen zaten die les geven, of zoiets dacht ik iig eens gelezen te hebben. Wat ga je allemaal leren in je "tweede week", heb het idee dat ik de basis wel enigszins onder de knie heb. En in de laatste paar dagen van de vorige keer lessen gingen we allemaal loze dingen oefenen. Doordat een paar mensen niet echt mee konden doen ging dit allemaal vrij langzaam en heeft dit ons best veel boardtime gekost. Want vraag mij af of ik nu echt nog veel les moet gaan nemen, als het zonde is van mijn tijd/geld, vind ik dat wel zonde.
hangt er vanaf wat je al kan....

2 daagies opfrissen kan geen kwaad als je voor de rest tussendoor niet geboard hebt...
pi_41561782
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:51 schreef Rnej het volgende:

[..]

hangt er vanaf wat je al kan....

2 daagies opfrissen kan geen kwaad als je voor de rest tussendoor niet geboard hebt...
Ben laatst dagje naar de Uithof geweest, (sneeuw was idd echt kut, je zag op best veel plekken die matten er doorheen). En ging echt lekker, had iig niet al teveel van verwacht en het ging gewoon goed. Maar het gaat mij voornamelijk erom of je nog veel nieuws gaat leren, en anders zat ik inderdaad aan een dagje of 2/3 te denken.

Wat ik al zo ongeveer kan is gewoon wel redelijk hard van die berg af, bochtjes draaien enzo is geen probleem, switch rijden is iets waar ik nog wel op moet oefenen, net zoals in tiefschnee een beetje overeind blijven.
  woensdag 6 september 2006 @ 21:09:49 #41
71115 Rnej
I walk the line
pi_41562347
ja nja, hangt van t publiek af waar je mee bent.. als je echt dingen bij wil leren is priveles een aanrader...
of gewoon met mensen mee dus die vrij goed zijn.. en die ook snappen wat ze je moeten vertellen

(hoevaak ik mensen in de SW niet heb horen roepen : "meer met je heupen draaien" enzo )
pi_41562997
Ben btw nog opzoek naar een tof wit jack om in te boarden, dus als iemand wat tegen is gekomen
  woensdag 6 september 2006 @ 22:02:30 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41564749
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:09 schreef Rnej het volgende:
ja nja, hangt van t publiek af waar je mee bent.. als je echt dingen bij wil leren is priveles een aanrader...
of gewoon met mensen mee dus die vrij goed zijn.. en die ook snappen wat ze je moeten vertellen

(hoevaak ik mensen in de SW niet heb horen roepen : "meer met je heupen draaien" enzo )

Je staat niet op de dansvloer

Met goede rijders mee gaan is leuk en dan kun je na een tijdje harder rijden, maar technisch wordt je er nooit veel beter op. Bijna nooit wordt er echt de tijd genomen om je echt wat uit te leggen ("ja gewoon zo en zo doen" en dan gelijk weg rijden en daar sta je dan)
Daarnaast hebben ze helemaal geen idee van oefeningen die ze moeten doen om bepaalde fouten eruit te krijgen.
ik heb het al meerdere keren mee gemaakt. Groepjes jongens die met elkaar op vakantie zijn, 1tje kan er goed boarden, de anderen hebben 1x een weekje les gehad en verder een beetje aanwijzingen gekregen van die ene gast. Ben je de hele morgen bezig met het uitleggen dat je niet met je achterste been stuurt.
Als je dan over een paar jaar een keer een lesje neemt dan is dat gewoon weggegooid geld omdat die fouten er zo in geslepen zijn dat je er weinig aan hebt, want je leert er niets meer van omdat je op een hele andere manier moet gaan boarden die je niet gewend bent.

Daarnaast kun je juist nog super veel leren in de 2de week en de dingen die je daar leert maken het boarden echt 10x leuker.

Globaal wat ik doe met 2de week boarders:
1ste dag voornamelijk aan techniek werken. Fouten uit je houding halen en echt een beetje hameren op hoe het moet. Altijd de minst leuke dag omdat ik dan echt een beetje moet zeiken.
2de dag wordt het al leuker omdat ik dan gevorderde bochten ga doornemen. Dus eerst op hogere snelheid rijden, dan hochentlastung en uiteindelijk oefeningen voor het carven. Ondertussen nog wat op de houding letten.
3de dag daadwerkelijk proberen te carven. Wat faky rijden. Als je een beetje kunt faky rijden, wat jibtruukjes oefenen. Misschien wat poeder langs de piste pakken enzo.
4de en 5de dag probeer je dat voornamelijk uit te werken. Daarnaast een beetje cruzen door het gebied en eventueel wat springen enzo. Soms proberen een beetje half pipe te rijden. Faky rijden, jibben, etc
Laatste dag nog iets speciaals doen of iets doen wat de groep heel erg leuk vond. Eventueel daarna bieren

Dat zijn over het algemeen een beetje mijn lessen.
Let er wel op dat ik het over halve dagen les heb. Dus s'morgens 2h les en dan s'middags heb je de mogelijkheid om het allemaal uit te proberen
Ik probeer sowieso zo veel mogelijk van alles wat te doen

Trouwens, als je een beetje een leuke groep hebt, dan heb je echt een super week en is het niet eens erg dat je niet met je maten of je ouders ofzo kunt boarden.
pi_41566337
Nou, ik ga wel met wat vrienden en we hebben over het algemeen een week ervaring en een paar totaal geen ervaring, vanzelfsprekend dat zij sowieso les nemen. Het is meestal ook mogelijk om bijvoorbeeld 3 daagjes les te nemen, want ik vond in die eerste week die laatste 2/3 dagen gewoon zonde van mijn tijd. Zoals ik al zei kwam dat wel door het groepje waar ik in zat. Stond met een maat van mij elke keer binnen een paar minuten beneden waarna we weer 5-10 konden gaan wachten. Ik snap dat de lessen alleen 's ochtends zijn, zou zelf trouwens ook niet anders willen. "Vrij" boarden voor jezelf is nog altijd het gaafst, beetje dingetjes proberen enzo.
pi_41566703
WHAAAAAAAAAAA H !!!

Ik heb vandaag mijn opleiding Marketing & Communicatie (MBO, niveau 4) afgerond ! Ik moest een 5,8 halen op de laatste toets maar heb een 7,1 gehaald, allemaal super dus !

Mijn ervaring met lessen: ik heb tot nu toe al 5 weken gesnowboard, en elke keer 5 dagen les gehad (2 uur 's ochtends, en 2 uur 's middags). Vind het niet alleen relaxt omdat ik dan een technisch goede boarder zou moeten worden, maar ook dat je in een groep zit en dat je iemand hebt waarmee je off-piste kan. Dat geeft wel een veilig gevoel.

De laatste 3 dagen ga ik dan gewoon met mijn zus en/of ouders mee de piste af en soms een stukje offpiste. Maar dat is het voordeel van vrijdag vertrekken en van zaterdag t/m zaterdag kunnen boarden, dan heb je gewoon 8 hele dagen, wel zo relaxt !

Nu trek ik een Leffe Blond open om het e.e.a. te vieren !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 6 september 2006 @ 23:25:09 #46
71115 Rnej
I walk the line
pi_41568569
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:02 schreef Komakie het volgende:
heel verhaal
ik ging natuurlijk ook om met mensen van de SW, dus iedereen had daadwerkelijk techniek en verstand van lesgeven... dus ik leerde ook echt bij
pi_41575618
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:32 schreef Rnej het volgende:

[..]

linkje?
kan dat stencil niet meer vinden op hun iste. Zal tegelijk met de foto wel ergens uploaden.
Zitten nu 3 lagen over elkaar. Hoop echt dat de randen mooi scherp zijn.
  donderdag 7 september 2006 @ 09:58:40 #48
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41575749
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:41 schreef ForumGek het volgende:
WHAAAAAAAAAAA H !!!

Ik heb vandaag mijn opleiding Marketing & Communicatie (MBO, niveau 4) afgerond ! Ik moest een 5,8 halen op de laatste toets maar heb een 7,1 gehaald, allemaal super dus !

Mijn ervaring met lessen: ik heb tot nu toe al 5 weken gesnowboard, en elke keer 5 dagen les gehad (2 uur 's ochtends, en 2 uur 's middags). Vind het niet alleen relaxt omdat ik dan een technisch goede boarder zou moeten worden, maar ook dat je in een groep zit en dat je iemand hebt waarmee je off-piste kan. Dat geeft wel een veilig gevoel.

De laatste 3 dagen ga ik dan gewoon met mijn zus en/of ouders mee de piste af en soms een stukje offpiste. Maar dat is het voordeel van vrijdag vertrekken en van zaterdag t/m zaterdag kunnen boarden, dan heb je gewoon 8 hele dagen, wel zo relaxt !

Nu trek ik een Leffe Blond open om het e.e.a. te vieren !
Gefeliciteerd met je diploma dude
  donderdag 7 september 2006 @ 10:14:03 #49
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41576133
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:33 schreef Bolter het volgende:
Nou, ik ga wel met wat vrienden en we hebben over het algemeen een week ervaring en een paar totaal geen ervaring, vanzelfsprekend dat zij sowieso les nemen. Het is meestal ook mogelijk om bijvoorbeeld 3 daagjes les te nemen, want ik vond in die eerste week die laatste 2/3 dagen gewoon zonde van mijn tijd. Zoals ik al zei kwam dat wel door het groepje waar ik in zat. Stond met een maat van mij elke keer binnen een paar minuten beneden waarna we weer 5-10 konden gaan wachten. Ik snap dat de lessen alleen 's ochtends zijn, zou zelf trouwens ook niet anders willen. "Vrij" boarden voor jezelf is nog altijd het gaafst, beetje dingetjes proberen enzo.
Als je een leuke groep hebt dan is het totaal anders natuurlijk.
Je kunt ook de eerste 3 dagen gaan lessen en daarna bekijken wat je doet. Ik heb vaak genoeg gehad dat mijn leerlingen bijboekten omdat ze het zo leuk vinden in de groep
een leuke/goede leraar helpt daar ook bij trouwens.
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik ging natuurlijk ook om met mensen van de SW, dus iedereen had daadwerkelijk techniek en verstand van lesgeven... dus ik leerde ook echt bij
Ik vind persoonlijk de leraren in SW niet echt geweldig. Als je nog lesgeeft met een 15/30 stand van de bindingen heb ik niet echt een hoge pet van je op
Ik durf te wedden dat ik minimaal 2 dingen aan je houding kan verbeteren...
  donderdag 7 september 2006 @ 10:14:46 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41576160
ohw trouwens, Gefeliciteerd met je diploma dude

btw, heb je nog wat gehoord uit oostenrijk
pi_41576463
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef Komakie het volgende:
ohw trouwens, Gefeliciteerd met je diploma dude

btw, heb je nog wat gehoord uit oostenrijk
Danke !

Ik heb nog niks gehoord, voor zover ik weet kan ik bij The Hot Zone maar 6 weken werken, en dat vind ik niet genoeg. Dan wordt je echt als hulpje gezien denk ik omdat het dan gewoon mega druk is. En om dan ook nog glazenwasser o.i.d. te gaan zijn lijkt me ook niet echt wat.

Van de andere skischool waar ik eerst heen zou gaan, wat dus zo'n beetje zeker was voordat de eigenaar zelfmoord had gepleegd heb ik nog niks van gehoord.

Ik heb nu dus een leuk baantje gevonden dus ik ga eerst even werken, dan probeer ik om een paar keer zelf op wintersport te gaan. Gewoon wat last-minutes pakken, misschien met wat mensen van hier, of anders alleen. Nu ik zo veel kan werken en ik geen anwarther cursus o.i.d. hoef te betalen kan ik dus wel een gear update doen !

Ga jij nog naar SW deze zaterdag? De kans is groot dat ik wel ga, maar moet even kijken of ik ingeschreven sta voor een wedstrijd hier bij de club, maar volgens mij niet (heb er ook totaaal geen zin in). Anders denk ik dat ik ff heen en weer rijd zaterdag .
Fingerspitzgefühl
  donderdag 7 september 2006 @ 10:27:33 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41576554
Forumgek, heb je wel zelf wat skischolen aangeschreven in andere grote 'Nederlandse' gebieden. Ik zou naar het reisbureau gaan, een luxe gids halen en overal waar ze reclame maken met NL snowboardles een brief naartoe schrijven.
pi_41576675
Ik dat inderdaad niet gedaan, ik sta wel ingeschreven bij www.snowcompany.nl dat is een soort uitzendbureau voor nederlanders die een seizoen in de sneeuw willen werken, maar daar hebben ze tot nu toe alleen nog maar vacatures voor (kinder)skileraren. Dat is dus ook niet wat ik zoek.

Je kunt wel scholen aanschrijven maar dan weet je nooit waar je terrecht komt, en ik denk dat dat simpelweg angst is van mijn kant. Omdat ik dan het diepe in wordt gegooid, en dat probeer ik dus te vermijden (als in: vind ik maar eng, en doe ik dus liever niet).
Fingerspitzgefühl
  donderdag 7 september 2006 @ 10:44:36 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41577002
De stoute schoenen aan jongen, je kunt er alleen van leren.
Prima als het niet lukt, nooit geschoten is altijd mis.
  donderdag 7 september 2006 @ 11:08:50 #55
71115 Rnej
I walk the line
pi_41577627
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je een leuke groep hebt dan is het totaal anders natuurlijk.
Je kunt ook de eerste 3 dagen gaan lessen en daarna bekijken wat je doet. Ik heb vaak genoeg gehad dat mijn leerlingen bijboekten omdat ze het zo leuk vinden in de groep
een leuke/goede leraar helpt daar ook bij trouwens.
[..]

Ik vind persoonlijk de leraren in SW niet echt geweldig. Als je nog lesgeeft met een 15/30 stand van de bindingen heb ik niet echt een hoge pet van je op
Ik durf te wedden dat ik minimaal 2 dingen aan je houding kan verbeteren...
die leraren bij de sw volgen de instructies van de baas op
de baas wil graag dat bordje "burton learn to ride center" houden ....
tis nu niet meer 30/15 maar 24/12 ofzo ...

hoe dan ook.. 95% van de mensen die in de sw lest zijn beginner.. .en kunnen helemaal nix
t lesprogramma bij de sw is ook door de chef daaro samengesteld en daar hoor je je aan te houden...

btw.. wat is er niet geweldig aan de leraren? .. ze hebben grotendeels anwarter.. ok, tis geen topdiploma maar daar is toch niets mis mee?
pi_41577975
Ik kan zaterdag niet naar Snowworld, andere keer dan maar. (wanneer de sneeuw ook weer beter is).

Ik denk wel dat ik binnenkort hier op een tappijt een proefles ga nemen (www.topchallenge.nl). even kijken hoe dat is
Fingerspitzgefühl
pi_41578729
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:22 schreef ForumGek het volgende:
Ik kan zaterdag niet naar Snowworld, andere keer dan maar. (wanneer de sneeuw ook weer beter is).

Ik denk wel dat ik binnenkort hier op een tappijt een proefles ga nemen (www.topchallenge.nl). even kijken hoe dat is
Nog van harte.
Wat zijn de volgende plannen qua opleiding?

Ik heb zaterdag les op zo'n tapijt.
Eigen schoenen en de rest van daar. Geen zin om board te verneuken daar. Dat doe ik zelf met de spuitbus.
pi_41579063
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:48 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Nog van harte.
Wat zijn de volgende plannen qua opleiding?

Ik heb zaterdag les op zo'n tapijt.
Eigen schoenen en de rest van daar. Geen zin om board te verneuken daar. Dat doe ik zelf met de spuitbus.
Dankjewel !

Je kan niet eens met je eigen board op zo'n tapijt. Dit omdat deze boards geen wax mogen hebben, want anders dan glijden ze niet :. Dus het meeste dat je mee kan nemen zijn je schoenen. Ik ga denk ik ook mijn broek mee nemen, want heb geen zin om in me jeans daar te staan. Maar bij die waar ik naartoe ga moet je verplicht elleboog/knie/helm op, dus zal wel heavy zijn !

Mijn plannen voor deze winter zijn momenteel nog vaag. Werken en een aantal keer op wintersport. Ik heb wel wat leuke reisjes zien staan naar Val Thorens ofzo voor ¤310 voor 10 daagse busreis in een chalet, wel met 3 personen, maar toch. Je kan het zo duur/goedkoop maken als je uiteindelijk zelf wilt (zie kentaro, no offence ).

Het is trouwens wel grappig want ik kreeg gisteren een voicemail van IB-groep, dat ik alsnog mee kan doen met de opleiding Fysiotherapie. Ik had me te laat aangemeld (ook omdat ik wist dat ik een jaartje geen school wilde) en toen hadden ze mij nog gevraagd of ik in de wachtrij wilde staan voor als er mensen uitvielen o.i.d. Maar dat heb ik toen niet gedaan, met de gedachte dat ik toch al te laat was en dat er andere mensen wel ingeloot zouden worden.

Maar dat bleek dus niet zo te zijn, ik kon dus nog gewoon meedoen. Maar dat is voor mij alleen maar goed om te horen, dan weet ik voor volgend jaar ook bijna zeker dat ik wel mee kan doen, helemaal wanneer ik mij vroegtijdig aanmeld .
Fingerspitzgefühl
pi_41579322
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:59 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dankjewel !

Je kan niet eens met je eigen board op zo'n tapijt. Dit omdat deze boards geen wax mogen hebben, want anders dan glijden ze niet :. Dus het meeste dat je mee kan nemen zijn je schoenen. Ik ga denk ik ook mijn broek mee nemen, want heb geen zin om in me jeans daar te staan. Maar bij die waar ik naartoe ga moet je verplicht elleboog/knie/helm op, dus zal wel heavy zijn !

Mijn plannen voor deze winter zijn momenteel nog vaag. Werken en een aantal keer op wintersport. Ik heb wel wat leuke reisjes zien staan naar Val Thorens ofzo voor ¤310 voor 10 daagse busreis in een chalet, wel met 3 personen, maar toch. Je kan het zo duur/goedkoop maken als je uiteindelijk zelf wilt (zie kentaro, no offence ).
Gelukkig maar. Wist niet eens van de wax. Scheelt weer.
Hoe stom moet dat zijn in spijkerbroek met die grote schoenen eronder. Net als die hele beginners bij de indoor banen.
Ik heb zo'n waterdichte spijkerbroek/skibroek. Binnebroek eruit en trek die aan. Lekker breed aan onderkant.

Lachen he Fysio. Hoe lang duurt die opleiding?
pi_41579368
Ik ben nu ff DVIX van From .... with love aan het downloaden. En de DVD versie van Transfer. Da's wel handig, want dan kan ik deze op een DVD'tje fikken en in de xbox kijken en op de tv in de woonkamer ! .

Trouwens, wanneer iemand met mij op wintersport gaat heb ik aan goodwill in te brengen: xbox + Amped 2 + Tony hawk's underground 2. En nog wat games natuurlijk
Fingerspitzgefühl
pi_41579455
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:07 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Wist niet eens van de wax. Scheelt weer.
Hoe stom moet dat zijn in spijkerbroek met die grote schoenen eronder. Net als die hele beginners bij de indoor banen.
Ik heb zo'n waterdichte spijkerbroek/skibroek. Binnebroek eruit en trek die aan. Lekker breed aan onderkant.

[afbeelding]

Lachen he Fysio. Hoe lang duurt die opleiding?
Toffe broek

Ik heb nog wel een linnenbroek die wel baggy is, daar vallen mijn schoenen ook wel onder weg. Mijn andere broeken allemaal niet ben ik bang (vroeger wel dready's gedragen, maar ben nu wat normaler geworden).

Fysio duurt 4 jaar en is een hbo opleiding, daarna zou je masters bewegingswetenschappen kunnen doen, of je nog laten specialiseren tot manueel therpeut, ceasar, kinderfysio.
Fingerspitzgefühl
  donderdag 7 september 2006 @ 12:58:56 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41580790
quote:
Op donderdag 7 september 2006 10:31 schreef ForumGek het volgende:
Ik dat inderdaad niet gedaan, ik sta wel ingeschreven bij www.snowcompany.nl dat is een soort uitzendbureau voor nederlanders die een seizoen in de sneeuw willen werken, maar daar hebben ze tot nu toe alleen nog maar vacatures voor (kinder)skileraren. Dat is dus ook niet wat ik zoek.

Je kunt wel scholen aanschrijven maar dan weet je nooit waar je terrecht komt, en ik denk dat dat simpelweg angst is van mijn kant. Omdat ik dan het diepe in wordt gegooid, en dat probeer ik dus te vermijden (als in: vind ik maar eng, en doe ik dus liever niet).
Vooral de eerste keer is altijd eng. Maar serieus, het is ff door de vreemde appel heen bijten (of was dat spreekwoord anders? ) en daarna is het echt lachen. Je moet bedenken dat iedereen er zit zonder vrienden dus iedereen wil graag een paar leuke gasten leren kennen. Zeker met je collega's komt het helemaal goed. Zeker weten.
quote:
Op donderdag 7 september 2006 11:08 schreef Rnej het volgende:
die leraren bij de sw volgen de instructies van de baas op
de baas wil graag dat bordje "burton learn to ride center" houden ....
tis nu niet meer 30/15 maar 24/12 ofzo ...
Dan heeft je chef het niet begrepen want bij LTR is het juist zo dat ze de binding achter 0 zetten.
quote:
btw.. wat is er niet geweldig aan de leraren? .. ze hebben grotendeels anwarter.. ok, tis geen topdiploma maar daar is toch niets mis mee?
Een anwarter leraar kan niet eens lesgeven aan gevorderde boarders.
hij heeft puur een diploma voor beginners en aangezien 95% beginner is bij SW (wat les betreft) hebben ze dus niet echt veel ervaring met het lesgeven op redelijk niveau.
Ik heb iig gemerkt dat je over het algemeen weinig hebt aan anwarter leraren die mensen les willen geven die echt al goed bochten kunnen draaien.
  donderdag 7 september 2006 @ 13:01:16 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41580874
zure appel!
  donderdag 7 september 2006 @ 13:04:53 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41580996
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:01 schreef XL het volgende:
zure appel!
no shit sherlock

moest er alleen wat van brouwen
pi_41582173
http://www.option-nfa.com/2006/option/home/

Option is ook aan een nieuw seizoen begonnen
  donderdag 7 september 2006 @ 15:14:05 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41585101
cool

vanavond weet ik waarschijnlijk wat de Ipodjackets moeten gaan kosten
pi_41586162
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:14 schreef Komakie het volgende:

vanavond weet ik waarschijnlijk wat de Ipodjackets moeten gaan kosten
al dat gepimp hier met dure spullen, je hebt zeker geen vriendin
  donderdag 7 september 2006 @ 15:54:21 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41586304
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:49 schreef Kentaro het volgende:

[..]

al dat gepimp hier met dure spullen, je hebt zeker geen vriendin
nope.
en aangezien ik voorlopig wil blijven pimpen blijft dat ook zo.
of ik moet het zoals jij doen want ik heb begrepen dat jou vriendin financieel onafhankelijk is
  donderdag 7 september 2006 @ 15:54:58 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41586331
Hoe is het eigenlijk met je zus Kentaro?
Vond ze Komakie of Rnej leuker?
pi_41586408
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

nope.
en aangezien ik voorlopig wil blijven pimpen blijft dat ook zo.
of ik moet het zoals jij doen want ik heb begrepen dat jou vriendin financieel onafhankelijk is
Je krijgt vast wel eens een leuk rijk meisje in je klas die wat bijlessen nodig heeft Mijn vriendin is niet echt financieel onafhankelijk hoor, ze werkt voor de overheid. Om wat preciezer te zijn ze is adviseur van Zalm
pi_41586500
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:54 schreef XL het volgende:
Hoe is het eigenlijk met je zus Kentaro?
Vond ze Komakie of Rnej leuker?
Mocht die meeting van ons ooit doorgaan dan gaat ze aan de hoogste bieder weg. Die reisjes moeten tenslotte ergens van betaald worden.
  donderdag 7 september 2006 @ 16:06:44 #72
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41586658
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je krijgt vast wel eens een leuk rijk meisje in je klas die wat bijlessen nodig heeft Mijn vriendin is niet echt financieel onafhankelijk hoor, ze werkt voor de overheid. Om wat preciezer te zijn ze is adviseur van Zalm
altijd.
rijke meisjes genoeg in het heerlijk decadente Gerlos

maar voor de overheid is toch niet zo slecht? ik ben halve ambtenaar en om nou te zeggen dat ik een slecht salaris heb...
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:00 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Mocht die meeting van ons ooit doorgaan dan gaat ze aan de hoogste bieder weg. Die reisjes moeten tenslotte ergens van betaald worden.
Ik gok dat je zus niet rijk genoeg is
naar aanleiding van het hele rijke meisjes verhaal
pi_41586856
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

altijd.
rijke meisjes genoeg in het heerlijk decadente Gerlos

maar voor de overheid is toch niet zo slecht? ik ben halve ambtenaar en om nou te zeggen dat ik een slecht salaris heb...
[..]
De overheid betaald ook goed, alleen je moet wel tegen het sfeertje kunnen. Organisaties die niet als doel hebben winst te maken zijn over het algemeen alleen maar bezig met onderlinge politiek en aanverwante machtsspelletjes.
quote:
Ik gok dat je zus niet rijk genoeg is
naar aanleiding van het hele rijke meisjes verhaal
maar ze kan wel aardig boarden toch, dat is niet in geld uit te drukken
  donderdag 7 september 2006 @ 16:28:21 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41587409
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De overheid betaald ook goed, alleen je moet wel tegen het sfeertje kunnen. Organisaties die niet als doel hebben winst te maken zijn over het algemeen alleen maar bezig met onderlinge politiek en aanverwante machtsspelletjes.
[..]
Waarom denk je dat ik hier alleen maar werk omdat het toch tijdelijk is?
Zou het echt niet trekken om hier voor vast te werken
quote:
maar ze kan wel aardig boarden toch, dat is niet in geld uit te drukken
Daar heb je 100% gelijk in.
Vrouwen die goed kunnen boarden worden ineens 40% interessanter dan wanneer diezelfde vrouw zou skiën. Ik ben er al een paar tegen gekomen. Dan waren het van die skileraressen die er best leuk uitzagen enzo. Maar ja het is toch een beetje tutjes gedoe enzo weet je wel. Worden ze zooooo minder van.
Als zo'n meid kan boarden....
  donderdag 7 september 2006 @ 16:57:25 #75
71115 Rnej
I walk the line
pi_41588399
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:58 schreef Komakie het volgende:
Dan heeft je chef het niet begrepen want bij LTR is het juist zo dat ze de binding achter 0 zetten.
we hebben zo'n zeil hangen van burton .... van LTR en daar staan stances op voor beginners en gevorderden enzo....

en das toch echt 24/12 voor beginners...

hey, ik ben het er ook niet mee eens (duh, ik sta 18/-15 zoals eerder genoemd )
maar ach

en nja, dan kan je wel een pleidooi houden over lesgeven aan gevorderden en dat anwarter mensen dat niet kunnen, maarja, dat hoeven ze ook niet te doen bij de SW :p
pi_41588669
Stances is wel een leuk onderwerp. Hoe staan de locals hier?

Rene 18 / -15
Ik 18 / -12
  donderdag 7 september 2006 @ 17:11:06 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41588768
quote:
Op donderdag 7 september 2006 16:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

we hebben zo'n zeil hangen van burton .... van LTR en daar staan stances op voor beginners en gevorderden enzo....

en das toch echt 24/12 voor beginners...

hey, ik ben het er ook niet mee eens (duh, ik sta 18/-15 zoals eerder genoemd )
maar ach
Ik vind het niet goed dat mensen geijk duck laten staan (ik zou trouwens niet zover duck gaan staa. is niet echt goed voor je knieën) maar minimaal 0 achter. Meestal iets van 15 voor.
quote:
en nja, dan kan je wel een pleidooi houden over lesgeven aan gevorderden en dat anwarter mensen dat niet kunnen, maarja, dat hoeven ze ook niet te doen bij de SW :p
Het ging niet om de leerlingen in SW maar om jou opmerking dat je met leraren van SW om ging die verstand hebben van lesgeven.
quote:
die dus...

Ik wil trouwens niet zeggen dat je kan boarden maar de context van de discussie was dat je ook met goeie boarders kunt om gaan om goed te leren boarden en dat je veel om gaat met anwarter leraren en daar veel van leert aan gevorderden technieken. Daar reageerde ik alleen op,
  donderdag 7 september 2006 @ 17:12:15 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41588792
-10 / -20

Maar serieus: +15 / -6
  donderdag 7 september 2006 @ 17:16:08 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41588871
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:07 schreef Kentaro het volgende:

Rene 18 / -15
Wouter 18 / -12
Thomas 15 / -6
Lars 12 / -12
pi_41589482

Rene 18 / -15
Wouter 18 / -12
Thomas 15 / -6
Lars 12 / -12
Basje B. 15/ -15 ff de noob uithangen. Duck is dan toch -15/ 15
graden rond 0
270 90
180
-----\----/-----
-=plank
\= binding stand

hopelijk snappen jullie het nog.
  donderdag 7 september 2006 @ 22:48:28 #81
71115 Rnej
I walk the line
pi_41599590
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het niet goed dat mensen geijk duck laten staan (ik zou trouwens niet zover duck gaan staa. is niet echt goed voor je knieën) maar minimaal 0 achter. Meestal iets van 15 voor.
[..]

Het ging niet om de leerlingen in SW maar om jou opmerking dat je met leraren van SW om ging die verstand hebben van lesgeven.
[..]

die dus...

Ik wil trouwens niet zeggen dat je kan boarden maar de context van de discussie was dat je ook met goeie boarders kunt om gaan om goed te leren boarden en dat je veel om gaat met anwarter leraren en daar veel van leert aan gevorderden technieken. Daar reageerde ik alleen op,
in die context...
nja de mensen die met me mee waren waren geen snowworld leraren
enne, die stance... dat is een eindeloze discussie of het nou wel of niet goed voor je knieeën is...

een duidelijke bron is er niet, maar een natuurlijke houding IS duckstance...
(ken een gozer die 30/-30 staat.. .en dat is overduidelijk slecht ja.. maar als je vrij wijd staat is 18/-15 echt niet zo beroerd)
  vrijdag 8 september 2006 @ 00:03:02 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41602561
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

in die context...
nja de mensen die met me mee waren waren geen snowworld leraren
enne, die stance... dat is een eindeloze discussie of het nou wel of niet goed voor je knieeën is...

een duidelijke bron is er niet, maar een natuurlijke houding IS duckstance...
(ken een gozer die 30/-30 staat.. .en dat is overduidelijk slecht ja.. maar als je vrij wijd staat is 18/-15 echt niet zo beroerd)
op zich is duck staan niet fout, alleen zijn er veel mensen die volgens mij te ver duck staan.
het ligt trouwens ook een beetje aan de stand van de voeten als je normaal staat.

Verder ben ik alleen maar een voorstander van een beetje duck staan. Waarom denk je dat ik mijn leerlingen minimaal 0 achter laat staan. ik ben van mening dat je op die mani

Ik controlleerde trouwens net ff.
ik sta 12 / -6

klein foutje van me

btw, net de nieuwe CD van Iron Maiden gekocht. Heerlijke muziek om op te boarden
  vrijdag 8 september 2006 @ 03:33:53 #83
71115 Rnej
I walk the line
pi_41607021
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 00:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

op zich is duck staan niet fout, alleen zijn er veel mensen die volgens mij te ver duck staan.
het ligt trouwens ook een beetje aan de stand van de voeten als je normaal staat.

Verder ben ik alleen maar een voorstander van een beetje duck staan. Waarom denk je dat ik mijn leerlingen minimaal 0 achter laat staan. ik ben van mening dat je op die mani

Ik controlleerde trouwens net ff.
ik sta 12 / -6

klein foutje van me

btw, net de nieuwe CD van Iron Maiden gekocht. Heerlijke muziek om op te boarden
mwoh, ik sta niet te ver duck iig... ik sta van mezelf al ongelooflijk met mijn voetjes naar buiten ...
(en ik heb genoeg shit met mijn knieëen gehad en op deze manier blijven ze heel.. heb al genoeg uurtjes in deze stance geboard (en gecrasht ))
  vrijdag 8 september 2006 @ 03:51:07 #84
71115 Rnej
I walk the line
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:03:58 #85
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41609870
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 03:51 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]
Welk topic is dat
Ik dacht ff dat er iets gecorrigeerd werd in "ons" topic.
Ik dacht echt van "WTF" doet een mod in dit topic. Volgens mij controleren de mods niet eens meer dit topic

Ik ben zelfs helemaal terug gaan zoeken in het topic om te kijken waar het was. Ff kijken welk wat de discussie was, maar toen begreep ik dat het om een ander topic gaat
pi_41610065
quote:
Op donderdag 7 september 2006 17:39 schreef Basje_B het volgende:

Rene 18 / -15
Wouter 18 / -12
Thomas 15 / -6
Lars 12 / -12
Basje B. 15/ -15
Matthijs 9 / -9
Ik heb afgelopen winter veel geprobeerd met verschillende standen, maar wanneer ik ze verder uit elkaar zette kreeg ik last van mijn knietjes. Dus heb ik gekeken naar mijn natuurlijke stand (Die is dus niet zo heel erg open) en heb daar mijn bindingsen op aangepast. En ik moet zeggen dat het zo prima bevalt, zowel regular als switch.

Een andere vraag, waarom het het "andersom" rijden bij snowboarden fake, en niet switch. Want je staat in principe net als met skateboarden gewoon hetzelfde, alleen met je andere been voor. Wanneer je andersom zou staan en met je benen op de nose (je staat gewoon maar gaat de verkeerde kant op) noem je het bij skateboarden fake.

Ik heb eigenlijk nooit geweten of het nou switch of fake is, iig lijkt mij switch correcter, klinkt ook doper !

Yo daarnet dikke switch 270 to ass plant gesticked man, echt steez !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:30:23 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41610407
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 03:51 schreef Rnej het volgende:
[afbeelding]
Ik heb het al gevonden.
Was het versierblunderstopic
Ik weet alleen niet meer wat we daarin nou te melden hadden
Weet jij het nog?

[ Bericht 4% gewijzigd door Komakie op 08-09-2006 10:36:06 ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 10:35:12 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41610528
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:13 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen winter veel geprobeerd met verschillende standen, maar wanneer ik ze verder uit elkaar zette kreeg ik last van mijn knietjes. Dus heb ik gekeken naar mijn natuurlijke stand (Die is dus niet zo heel erg open) en heb daar mijn bindingsen op aangepast. En ik moet zeggen dat het zo prima bevalt, zowel regular als switch.

Een andere vraag, waarom het het "andersom" rijden bij snowboarden fake, en niet switch. Want je staat in principe net als met skateboarden gewoon hetzelfde, alleen met je andere been voor. Wanneer je andersom zou staan en met je benen op de nose (je staat gewoon maar gaat de verkeerde kant op) noem je het bij skateboarden fake.

Ik heb eigenlijk nooit geweten of het nou switch of fake is, iig lijkt mij switch correcter, klinkt ook doper !

Yo daarnet dikke switch 270 to ass plant gesticked man, echt steez !
Het is meer "met steez" denk ik
steez betekent zoiets als "stijl" geloof ik.

Ik heb ook wel eens boarders switch horen zeggen. Volgens mij komt het gewoon omdat ze uit verschillende werelden komen en dus ook andere termen gebruiken.

Wat ook nog kan is dat het bij snowboarden faky heet omdat de 2 kanten van een snowboard verschillend zijn (meestal) en bij een skateboard zijn ze precies hetzelfde.

Ik noem maar een paar dwarsstraten
pi_41610759
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is meer "met steez" denk ik
steez betekent zoiets als "stijl" geloof ik.

Ik heb ook wel eens boarders switch horen zeggen. Volgens mij komt het gewoon omdat ze uit verschillende werelden komen en dus ook andere termen gebruiken.

Wat ook nog kan is dat het bij snowboarden faky heet omdat de 2 kanten van een snowboard verschillend zijn (meestal) en bij een skateboard zijn ze precies hetzelfde.

Ik noem maar een paar dwarsstraten
ah oke, zal volgende keer steez in de juiste context gebruiken

MAar daar zit wel wat in ja, je staat altijd iets meer op de achterkant van je board, nooit geheel in het midden. Dus wanneer je om zou draaien, zou je net zoals met skateboarden fake staan (Als in, de tail waar je daarnet op stond de goede richting op, sta je nu nog steeds alleen dan de verkeerde richting) je hebt immers niet je bindings omgedraaid !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:05:19 #90
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41611309
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:44 schreef ForumGek het volgende:

[..]

ah oke, zal volgende keer steez in de juiste context gebruiken

MAar daar zit wel wat in ja, je staat altijd iets meer op de achterkant van je board, nooit geheel in het midden. Dus wanneer je om zou draaien, zou je net zoals met skateboarden fake staan (Als in, de tail waar je daarnet op stond de goede richting op, sta je nu nog steeds alleen dan de verkeerde richting) je hebt immers niet je bindings omgedraaid !

Nu snap ik er geen zak meer van
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:13:04 #91
71115 Rnej
I walk the line
pi_41611502
als je een trick benoemt is het aanrijden switch en het uitrijden "to fakie" of "switch out"

dus switch 50-50
of fs boardslide to fakie

en fakie en switch betekenen eigenlijk precies t zelfde, alleen op deze manier lult t gewoon lekkerder weg...
pi_41611607
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:13 schreef Rnej het volgende:
als je een trick benoemt is het aanrijden switch en het uitrijden "to fakie" of "switch out"

dus switch 50-50
of fs boardslide to fakie

en fakie en switch betekenen eigenlijk precies t zelfde, alleen op deze manier lult t gewoon lekkerder weg...
Dat denk ik dus niet, want je hoort een heleboel mensen alleen fake gebruiken, en geen switch. Dat komt niet veel voor in de snowboard wereld.

Dit komt vanuit het skateboarden:
Fakie
In fakie, you're in your natural stance, but travelling backwards. From a difficulty perspective, it's slightly uncomfortable, but because your feet still perform the same roles as they naturally would, fakie is only slightly more difficult than riding normally.

Switch Stance
Switch stance is the opposite to your natural stance; a regular footed skater riding with their right foot forward is in switch. It is commonly accepted as the most difficult stance to ride in and pull tricks from, because it combines the difficulties of both fakie and switch - namely, you are travelling with your off foot forwards (like in fakie), and your feet switch roles when tricking (like in nollie).

Maar aangezien je altijd meer nose hebt dan tail, sta je wanneer je met je andere voet voor staat dus eigenlijk fake. Omdat je dan een kortere tail dan nose hebt. Dus rijd je fake, en niet switch. Aangezien je nose dan langer is dan je tail (in de richting waar je op rijd).

snapt u allen?
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:28:04 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_41611827
heeft nix met skateboarden te maken

bij skateboarden noemen ze t net zo goed fakie...

btw, check maar ns een snowboard compo.. commentaar heeft t vaker over switch dan over fakie

enne, ik heb niet meer nose dan tail, das alleen in de poeder dat mijn bindingkjes naar achteren gaan
pi_41611931
Dat is dan gewoon persoonlijke voorkeur dat jij niet meer nose hebt dan tail. Maar over het algemeen is dat dus wel zo. Maar tis een leuke maar lastige discussie, omdat er geen vaste regels zijn voor het snowboarden.

De film form____with love is wel oke. Wel beetje veel lange rail sessies, en die vind ik niks aan . Verder wel dope film met veel steez in de tricks !
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:40:57 #95
71115 Rnej
I walk the line
pi_41612081
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:33 schreef ForumGek het volgende:
Dat is dan gewoon persoonlijke voorkeur dat jij niet meer nose hebt dan tail. Maar over het algemeen is dat dus wel zo. Maar tis een leuke maar lastige discussie, omdat er geen vaste regels zijn voor het snowboarden.

De film form____with love is wel oke. Wel beetje veel lange rail sessies, en die vind ik niks aan . Verder wel dope film met veel steez in de tricks !
ik ben fan van de absinthe films...
POEDERRRRRRRRR
pi_41612269
Wat ik mij dus afvroeg toen ik de poeder sessie's zat te kijken. Wat voor plank gebruiken ze dan ? Gewoone en freestyle board omdat ze dan lekker kunnen draaien, of een all mountain omdat ze daar alles mee kunnen, of een freeride plank omdat ze dan ook een beetje relaxt kunnen aan/afrijden?

Het zal wel de 1e zijn aangezien ze zo goed zijn dat het geen fuck uit maakt wat voor board ze hebben. Nahja, wanneer je de AK runs van First Descent ziet, ja dan heb je wel een malolo of fish nodig, maar voor die sprongetjes niet?
Fingerspitzgefühl
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:08:30 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41612786
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 11:47 schreef ForumGek het volgende:
Wat ik mij dus afvroeg toen ik de poeder sessie's zat te kijken. Wat voor plank gebruiken ze dan ? Gewoone en freestyle board omdat ze dan lekker kunnen draaien, of een all mountain omdat ze daar alles mee kunnen, of een freeride plank omdat ze dan ook een beetje relaxt kunnen aan/afrijden?

Het zal wel de 1e zijn aangezien ze zo goed zijn dat het geen fuck uit maakt wat voor board ze hebben. Nahja, wanneer je de AK runs van First Descent ziet, ja dan heb je wel een malolo of fish nodig, maar voor die sprongetjes niet?
Voor diepe pow werkt een fish of Malolo het beste. In First Descent zie je niet echt hele diepe pow dus op zich is het niet heel belangrijk.

Ik denk dat ze het liefste rijden op het board waar ze altijd op rijden. Vaak wel een iets langere versie om iets meer draagkracht in de poeder te hebben.
Springen en faky landen is niet echt een pretje met een Malolo of een Fish dus zullen ze daar niet snel op rijden.
Maar volgens mij rjidt Nicolas Muller gewoon op zijn T6 (misschien een iets langere) en Shaun rijdt ook gewoon op zijn Shaun White. Misschien alleen niet als ze niet zouden gaan springen, maar ja... wie doet dat nou niet van die gasten
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:51:10 #98
72282 360sjors
King of the Hill
pi_41617168
Rene 18 / -15
Wouter 18 / -12
Thomas 15 / -6
Lars 12 / -12
Basje B. 15/ -15
Matthijs 9 / -9
Sjors 12 / -10
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:55:04 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41617289
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:51 schreef 360sjors het volgende:
Rene 18 / -15
Wouter 18 / -12
Thomas 15 / -6
Lars 12 / -12
Basje B. 15/ -15
Matthijs 9 / -9
Sjors 12 / -10
Zoals ik al zei, ik sta 12 / -6
Had verkeerd gekeken
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:59:07 #100
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41619433
En dan eindelijk de foto's van het spray spektakel.

Die kleine uitlopers zijn nog resten van de fotoplakkers waarmee vastgeplakt was. Zijn al weg ondertussen.

En dit is dan zoals had moeten worden. Lijkt toch wel goed al zeg ik het zelf.

Tering alleen maar kruisjes. Wat is goed site waar kan uploaden?
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:37:44 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_41620816
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voor diepe pow werkt een fish of Malolo het beste. In First Descent zie je niet echt hele diepe pow dus op zich is het niet heel belangrijk.

Ik denk dat ze het liefste rijden op het board waar ze altijd op rijden. Vaak wel een iets langere versie om iets meer draagkracht in de poeder te hebben.
Springen en faky landen is niet echt een pretje met een Malolo of een Fish dus zullen ze daar niet snel op rijden.
Maar volgens mij rjidt Nicolas Muller gewoon op zijn T6 (misschien een iets langere) en Shaun rijdt ook gewoon op zijn Shaun White. Misschien alleen niet als ze niet zouden gaan springen, maar ja... wie doet dat nou niet van die gasten
de originele vorm van een snowboard is nog steeds bedoeld voor poeder, en daarom rijdt elk snowboard nog wel ok in poeder...

ik heb films gezien waar ze gewoon op railplankjes naar beneden scheuren...

in first descent rijdt terje op zijn fish, behalve bij t stuk dat ze die sprong doen...

hannah teter custom X
shaun op zijn shaun white..

anyway, de dudes in de films rijden altijd op hun standaard board, maar dan wel een lange variant ervan over t algemeen...
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:08:39 #102
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41623615
waar kan ik goed foto's uploaden?
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:17:17 #103
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41623844
En dan eindelijk de foto's van het spray spektakel.

Die kleine uitlopers zijn nog resten van de fotoplakkers waarmee vastgeplakt was. Zijn al weg ondertussen.

En dit is dan zoals had moeten worden. Lijkt toch wel goed al zeg ik het zelf.

JEUH!!!! eindelijk gelukt.

Je board helemaal afplakken met kranten is wel idee. na eerste laag had ik kleine stipjes op board. met terpetine wel weg te halen maar afplakken is makkelijker.
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:32:04 #104
71115 Rnej
I walk the line
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:31:06 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41625948
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

de originele vorm van een snowboard is nog steeds bedoeld voor poeder, en daarom rijdt elk snowboard nog wel ok in poeder...

ik heb films gezien waar ze gewoon op railplankjes naar beneden scheuren...

in first descent rijdt terje op zijn fish, behalve bij t stuk dat ze die sprong doen...

hannah teter custom X
shaun op zijn shaun white..

anyway, de dudes in de films rijden altijd op hun standaard board, maar dan wel een lange variant ervan over t algemeen...
That's what I said huh!

Anyway, Terje rijdt op zijn Malolo en niet op de Fish
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:41:18 #106
71115 Rnej
I walk the line
pi_41626259
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

That's what I said huh!

Anyway, Terje rijdt op zijn Malolo en niet op de Fish
ja t verschil tussen die 2 is niet zo groot als tussen de malolo en de t6...

dus dat zie ik niet
  vrijdag 8 september 2006 @ 20:15:35 #107
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41627297
MOOI!!!!!

vrijdag 8 september 2006 @ 23:33:12 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41633948
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:41 schreef Rnej het volgende:

[..]

ja t verschil tussen die 2 is niet zo groot als tussen de malolo en de t6...

dus dat zie ik niet
Zit wat in

hoewel er nog best wel een verschil is tussen een Malolo en een Fish. Ik rij een Malolo 162cm en die zou ik niet in een korter model moeten rijden. Dan wordt het ook wel gelijk een 158cm en dat is wel een groot verschil maar ik zou hem ook niet 160cm kunnen rijden (als die lengte er zou zijn). Bij de Fish kan dat dan net weer wel.

Maar goed, details details details
pi_41641211
maar dan gebruik je de plank niet voor hetgeen waar hij voor gemaakt is, poederen. Dan zit je alleen zelf te kloten door hem korter te kopen waardoor de plank jou andere eigenschapen zou geven. En dat is dan weer de omgekeerde wereld
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 9 september 2006 @ 10:22:33 #110
71115 Rnej
I walk the line
pi_41642154
fish lijkt me wel vet.. maar alleen als ik een seizoen doe ofzo.. anders gok ik dat ik er weinig aan heb
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:05:06 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41643968
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 08:01 schreef ForumGek het volgende:
maar dan gebruik je de plank niet voor hetgeen waar hij voor gemaakt is, poederen. Dan zit je alleen zelf te kloten door hem korter te kopen waardoor de plank jou andere eigenschapen zou geven. En dat is dan weer de omgekeerde wereld
Je kunt er alleen maar mee poederen
Hoewel ze zeggen dat je met een Malolo ook nog wel een beetje kunt freestylen vind ik het echt totaal overbodig. Voor piste rijden is hij zeker nog wel te doen, maar voor freestyle heb je er bar weinig aan.
Maar ja, in Amerika is freestyle zo'n beetje het enige wat telt dus ze moeten wat ervan maken
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 10:22 schreef Rnej het volgende:
fish lijkt me wel vet.. maar alleen als ik een seizoen doe ofzo.. anders gok ik dat ik er weinig aan heb
Zolang ze niet een poederrun indoor maken niet nee
Als ze SW Landgraaf 2x zo lang zouden maken en ze zouden er een poederrun aanleggen, dan zou ik een abbo nemen en elke week er naar toe gaan met het OV (wat voor mij minimaal 3h reizen is)

Natuurlijk moeten ze het dan na sluitingstijd opnieuw onbereden maken. Dan ga ik gewoon om 6h s'morgens met de trein mee en zorg ik dat ik er als eerste ben. Fuckin first tracks baby
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:19:14 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_41644249
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 12:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je kunt er alleen maar mee poederen
Hoewel ze zeggen dat je met een Malolo ook nog wel een beetje kunt freestylen vind ik het echt totaal overbodig. Voor piste rijden is hij zeker nog wel te doen, maar voor freestyle heb je er bar weinig aan.
Maar ja, in Amerika is freestyle zo'n beetje het enige wat telt dus ze moeten wat ervan maken
[..]

Zolang ze niet een poederrun indoor maken niet nee
Als ze SW Landgraaf 2x zo lang zouden maken en ze zouden er een poederrun aanleggen, dan zou ik een abbo nemen en elke week er naar toe gaan met het OV (wat voor mij minimaal 3h reizen is)

Natuurlijk moeten ze het dan na sluitingstijd opnieuw onbereden maken. Dan ga ik gewoon om 6h s'morgens met de trein mee en zorg ik dat ik er als eerste ben. Fuckin first tracks baby
heb een keer zitten brainstormen hoe dat zou kunnen, en t is misschien mogelijk, maar dan moet je je sneeuw recyclen enzo...
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:00:38 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41647898
Het zal vast wel kunnen. Maar ik denk dat het weinig zin heeft en voor veel ongelukken zorgt. Beginners die een verkeerde afslag nemen ofzo

Zijn we wel gelijk van ze af
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:17:26 #114
71115 Rnej
I walk the line
pi_41648423
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:00 schreef Komakie het volgende:
Het zal vast wel kunnen. Maar ik denk dat het weinig zin heeft en voor veel ongelukken zorgt. Beginners die een verkeerde afslag nemen ofzo

Zijn we wel gelijk van ze af
je moet natuurlijk wel een powpow licentie halen ... ofzo zodat die beginners niet eens in de weg kunnen boarden

(hoe kan je indoor eigenlijk een verkeerde afslag nemen? bochten maken kan maar net )
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:25:08 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41648565
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:17 schreef Rnej het volgende:

[..]

je moet natuurlijk wel een powpow licentie halen ... ofzo zodat die beginners niet eens in de weg kunnen boarden

(hoe kan je indoor eigenlijk een verkeerde afslag nemen? bochten maken kan maar net )
Nouja, ik stelde het me voor dat je een normale baan hebt en een powbaan ofzo
Dus ik dacht, als ze perongeluk de "powafslag" nemen dan...

Als we het toch over sneeuw hebben, hoe staat het met de sneeuw in SWZ? al een beetje fatsoenlijk of nog niet?
pi_41657300
Damn, ik kan nu al niet meer wachten tot de wintersport vakantie.
  zaterdag 9 september 2006 @ 22:42:32 #117
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41658763
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 21:59 schreef EvilWasp het volgende:
Damn, ik kan nu al niet meer wachten tot de wintersport vakantie.
Ik ken er nog wel een paar
  zondag 10 september 2006 @ 13:38:17 #118
71115 Rnej
I walk the line
pi_41673067
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ken er nog wel een paar
wie dan?
  zondag 10 september 2006 @ 15:01:52 #119
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41675311
Net de eerste les gehad op zo'n rollerbaan.
Was echt wennen maar als je door hebt dat je op je plek blijft is het wel leuk. Elke foutje word meteen afgestraft.
Leerzame ervaring
  zondag 10 september 2006 @ 21:26:48 #120
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41688160
ff kijken of zonder javascript kan posten.
  maandag 11 september 2006 @ 12:40:57 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41703140
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

wie dan?
Och, paar gasten die ik ken

hoe was de sneeuw bij SWZ dit weekend Rnej?
Ik wilde wel gaan maar toen ik eenmaal wakker was, toen waren die 2 vrienden van me al vertrokken. De nacht ervoor was het wat laat geworden. (Of vroeg het is maar zoals je het ziet )
  maandag 11 september 2006 @ 12:41:23 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41703149
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:26 schreef Basje_B het volgende:
ff kijken of zonder javascript kan posten.
en??? Is het gelukt?
pi_41705875
Ik ga morgen op zo'n tapijtbaan boarden, ben benieuwd !

Gisteren chinees gegeten, vanacht alles 8 keer uitgekotst. Gadverdamme zeg, ik zat eerst lekker te xbox in bed tegen 12'en, voel ik ineens iets niet lekkers in me buik. 5 minuten later hing ik boven de plee, dacht ik dat het over was, nee hoor, daarna gelijk weer. Lag ik in bed, hoppa, nog een keer. TOen maar emmertje gepakt, en elke keer als ik bijna sliep moest ik weer. Heb echt me hele maag eruit gespuugt !

Nahja, ik plaats mijn ervaringen met de tapijtbaan ook wel binnenkort !
Fingerspitzgefühl
  maandag 11 september 2006 @ 15:55:19 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41708730
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:25 schreef ForumGek het volgende:
Ik ga morgen op zo'n tapijtbaan boarden, ben benieuwd !

Gisteren chinees gegeten, vanacht alles 8 keer uitgekotst. Gadverdamme zeg, ik zat eerst lekker te xbox in bed tegen 12'en, voel ik ineens iets niet lekkers in me buik. 5 minuten later hing ik boven de plee, dacht ik dat het over was, nee hoor, daarna gelijk weer. Lag ik in bed, hoppa, nog een keer. TOen maar emmertje gepakt, en elke keer als ik bijna sliep moest ik weer. Heb echt me hele maag eruit gespuugt !

Nahja, ik plaats mijn ervaringen met de tapijtbaan ook wel binnenkort !
En dit deel je met ons omdat

pi_41709401
just for fun
Fingerspitzgefühl
  maandag 11 september 2006 @ 16:58:25 #126
71115 Rnej
I walk the line
pi_41710730
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:25 schreef ForumGek het volgende:
Gisteren chinees gegeten, vanacht alles 8 keer uitgekotst.
dan moet je t ook niet 7x weer opeten he

en ik ben niet wezen boarden, geen tijd, familie uit spanje en australie op bezoek..

ik ga dinsdagavond naar anwartermeeting en dan hoor je t wel
  maandag 11 september 2006 @ 17:50:54 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41712455
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

en ik ben niet wezen boarden, geen tijd, familie uit spanje en australie op bezoek..

Is goed, ik ga komende week toch niet
Heel misschien in het weekend maar denk het niet. Ik heb een feestje van een paar dames waarvan er 1 in utrecht kan komen die ik allemaal ken uit Oostenrijk.

ok. er zitten ook een paar jongens bij.... maar het grootste gedeelte is vrouw
  maandag 11 september 2006 @ 18:16:36 #128
71115 Rnej
I walk the line
pi_41713238
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is goed, ik ga komende week toch niet
Heel misschien in het weekend maar denk het niet. Ik heb een feestje van een paar dames waarvan er 1 in utrecht kan komen die ik allemaal ken uit Oostenrijk.

ok. er zitten ook een paar jongens bij.... maar het grootste gedeelte is vrouw
succes

en beter kom je niet in t versierblunderstopique terecht
  maandag 11 september 2006 @ 18:49:41 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41714332
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

succes

en beter kom je niet in t versierblunderstopique terecht
Of wel... Je moet dat soort dingen natuurlijk ook een beetje sportief oppakken he

btw, weet jij nog waarom die berichten verwijderd zijn? ik weet echt niet meer waar we het nou over hadden. Maar het moet wel redelijk grappig geweest zijn volgens mij
  maandag 11 september 2006 @ 18:55:03 #130
71115 Rnej
I walk the line
pi_41714512
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Of wel... Je moet dat soort dingen natuurlijk ook een beetje sportief oppakken he

btw, weet jij nog waarom die berichten verwijderd zijn? ik weet echt niet meer waar we het nou over hadden. Maar het moet wel redelijk grappig geweest zijn volgens mij
iets over dat snowboardleraren cool zijn en altijd scoren
  maandag 11 september 2006 @ 19:14:23 #131
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41715181
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

iets over dat snowboardleraren cool zijn en altijd scoren
En dat haalt ie gelijk weg?
Wat een jankert zeg. Sowieso is die mod irritant. Hij laat echt niets toe. Terwijl gevatte/scherpe opmerkingen discussies zo interessant maken...
  maandag 11 september 2006 @ 19:22:49 #132
71115 Rnej
I walk the line
pi_41715438
ja ach, daarom ben je mod op een forum he, omdat je in t echt geen leven hebt enzo
  maandag 11 september 2006 @ 19:31:38 #133
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41715726
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:22 schreef Rnej het volgende:
ja ach, daarom ben je mod op een forum he, omdat je in t echt geen leven hebt enzo
Het zijn eigenlijk gewoon scheidsrechters dus.
  maandag 11 september 2006 @ 19:57:41 #134
71115 Rnej
I walk the line
pi_41716479
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef Basje_B het volgende:

[..]

maandag 11 september 2006 @ 20:00:47 #135
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41716567
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:31 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Jep, en sommige zijn dan ook nog van het soort dat als ze critiek krijgen dat ze gelijk de wedstrijd stil leggen en naar de kleedkamers gaan. Zoals die ene die onze posts verwijderde. Ik noem verder geen namen...

[sub]straks worden we hier er nog van beticht dat we hier te veel slowchatten
  maandag 11 september 2006 @ 20:07:33 #136
71115 Rnej
I walk the line
pi_41716799
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jep, en sommige zijn dan ook nog van het soort dat als ze critiek krijgen dat ze gelijk de wedstrijd stil leggen en naar de kleedkamers gaan. Zoals die ene die onze posts verwijderde. Ik noem verder geen namen...

[sub]straks worden we hier er nog van beticht dat we hier te veel slowchatten
seriously, wij modden dit topic zelf beter dan welke mod ooit zou kunnen
  maandag 11 september 2006 @ 20:24:45 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41717484
btw, ik heb nog wel een vet liedje gevonden voor het snowboarden.
Papa Roach - Crash

Redelijk pompend en met goede lyrics die een beetje passen bij het thema
quote:
I refuse to be a victime
I refuse to be a slave
I keep on burnin' my bridges
I keep on fuckin up everything
Running from desparation
And god knows where I've been
I don't know where I'm headin'

But I'm going to fast
I think I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
To crash!

It's Time for analysation
It's Time to be a criminal
No time for Hasitation
Time to be an animal

Looking at my reflection
I don't like what I see
So I ask myself a question
Do I got what I want, Do I got what I need

Not afraid of the future
I'm spinning right out of controle
I don't know where I'm headin'

But I'm going to fast
I think I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
To crash!

No time for Hasitation
Time to be an animal

No time for Hasitation
Time to be an animal

I refuse to be a victime
I don't want to fall again
I know where I'm headin'
But God knows where I've been

I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!
I'm going to crash!

It's time for analysation
It's time to be a criminal
No time for Hasitation
Time to be an animal

It's time for analysation
It's time to be a criminal
No time for Hasitation
Time to be an animal

Live the Life!
Live the fight!
Live the Life!
Live the Fight!
Ik vond het wel passen.
Het past wel bij het snowboardgevoel

[ Bericht 2% gewijzigd door Komakie op 11-09-2006 20:29:56 ]
  maandag 11 september 2006 @ 20:26:17 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41717561
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:07 schreef Rnej het volgende:

[..]

seriously, wij modden dit topic zelf beter dan welke mod ooit zou kunnen
Jep.
Wij halen gewoon niets weg

Zeg het maar niet te hard.... straks wordt onze post weggehaald door een beledigd modje

zou er uberhaupt wel eens een mod komen in dit topic . heb ik al vaker gevraagd maar als we ze zo bliijven afzeiken dan komen ze vanzelf
  maandag 11 september 2006 @ 20:31:07 #139
71115 Rnej
I walk the line
pi_41717762
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:24 schreef Komakie het volgende:
btw, ik heb nog wel een vet liedje gevonden voor het snowboarden.
Papa Roach - Crash

Redelijk pompend en met goede lyrics die een beetje passen bij het thema
[..]

Ik vond het wel passen.
Het past wel bij het snowboardgevoel
*downloadt.....*

its nice.. yes.. maar papa roach is mij net iets te ... toegankelijk geworden

therapy? - screamager... daar ga ik hard op...
pi_41718319
+25 / 0
  maandag 11 september 2006 @ 20:52:56 #141
71115 Rnej
I walk the line
pi_41718508
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:46 schreef Roellio het volgende:
+25 / 0
racestand eh?

tzal trouwens 24/0 zijn.... [mierenneuk modus] t gaat met 3 graden tegelijk [/mierenneuk modus]
pi_41719423
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:52 schreef Rnej het volgende:

[..]

racestand eh?

tzal trouwens 24/0 zijn.... [mierenneuk modus] t gaat met 3 graden tegelijk [/mierenneuk modus]
Ohw.
  maandag 11 september 2006 @ 21:24:48 #143
71115 Rnej
I walk the line
pi_41719920
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:15 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ohw.
ik heb ook een tijdje -10 gestaan hoor ...
  maandag 11 september 2006 @ 21:25:21 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41719941
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:52 schreef Rnej het volgende:

[..]

racestand eh?

Dat ligt aan het type binding. Niet iedereen heeft burton bindingen.
  maandag 11 september 2006 @ 21:30:56 #145
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_41720218
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jep.
Wij halen gewoon niets weg

Zeg het maar niet te hard.... straks wordt onze post weggehaald door een beledigd modje

zou er uberhaupt wel eens een mod komen in dit topic . heb ik al vaker gevraagd maar als we ze zo bliijven afzeiken dan komen ze vanzelf
post een tubgirl en afwachten zou ik zeggen.

maar als je duck staat is dan -5 /5 (bijvoorbeeld)?
eigenlijk 355/5 dus -5.
snap je het nog. ik weet neit hoe precies meot uitleggen
pi_41720396
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:25 schreef XL het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben Nidecker bindingen.
  maandag 11 september 2006 @ 21:35:08 #147
71115 Rnej
I walk the line
pi_41720410
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:25 schreef XL het volgende:

[..]

weet ik...

ik heb shimano (!!) bindingen, flows, flux, tech9, salomon.. en ga zo maar door afgesteld en dat ging allemaal met 3 graden...

dus ging er vanuit dat t altijd zo was?

edit: gradenstanden : eerste getal is je voorste voet, 2e getal is je achterste voet... allebei vanaf dezelfde richting gezien..

dus -5/5 betekent dat je voorste voet naar achter wijst en je achterste voet naar voor... (not cool )

andersom zou beter kloppen zegmaar
pi_41724550
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:58 schreef Rnej het volgende:

[..]

zie je morgen daaro , weer lekker twee uur in de trein ofzo, ik moet ook nog ff uitzoeken of ik nog wel thuis kan komen , maar zal wel goed komen. Heb er in ieder geval zin in om even door de werkdagen heen mn snowboard te pakken
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:32:27 #149
71115 Rnej
I walk the line
pi_41726071
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:38 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

zie je morgen daaro , weer lekker twee uur in de trein ofzo, ik moet ook nog ff uitzoeken of ik nog wel thuis kan komen , maar zal wel goed komen. Heb er in ieder geval zin in om even door de werkdagen heen mn snowboard te pakken
whehe, lachen...

ik ben de knakker met de zwarte broek, rode jas , grijze board + grijze bindingen

grooooot en rood haar :p
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:45:56 #150
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41735159
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:31 schreef Rnej het volgende:

[..]

*downloadt.....*

its nice.. yes.. maar papa roach is mij net iets te ... toegankelijk geworden

therapy? - screamager... daar ga ik hard op...
`

Ik heb alles van Therapy?
ik vind trouwens wel een paar andere nummers van Therapy? relaxter dan Screamager.
Stop It, Your Killing me en Nowhere
Daarnaast nog wat andere liedjes. Voornamelijk van High Anxiety. Die heeft lekker veel punkinvloeden.
Maar als je echt hard wilt gaan moet je gewoon Lost Prophets - Ride opzetten. Volgens mij is dat het nummer waar ik het hardste ooit op geboard heb. 7 bochten over een rode piste waarvoor je 10min in een sleeplift moet staan
#$^%^&*&* ik ging hard

ik vind Papa nog wel ok. Het is wel toegankelijk maar net niet zo erg dat het irritant wordt
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:46:30 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_41735179
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

weet ik...

ik heb shimano (!!) bindingen, flows, flux, tech9, salomon.. en ga zo maar door afgesteld en dat ging allemaal met 3 graden...

dus ging er vanuit dat t altijd zo was?

edit: gradenstanden : eerste getal is je voorste voet, 2e getal is je achterste voet... allebei vanaf dezelfde richting gezien..

dus -5/5 betekent dat je voorste voet naar achter wijst en je achterste voet naar voor... (not cool )

andersom zou beter kloppen zegmaar
daarnaast is 5 / 355 gewoon lastig als je ook 5 / -5 kunt zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')