http://news.yahoo.com/s/ap/20060904/ap_en_tv/obit_irwinquote:BRISBANE, Australia - Steve Irwin, the Australian television personality and environmentalist known as the "Crocodile Hunter," was killed Monday by a stingray during a diving expedition, Australian media said. He was 44.
Irwin was filming an underwater documentary on the Great Barrier Reef in northeastern Queensland state when the accident occurred, Sydney's The Daily Telegraph newspaper reported on its Web site.
The Australian Broadcasting Corp. said Irwin was diving near Low Isles near the resort town of Port Douglas, about 1,260 miles north of Brisbane.
A helicopter carrying paramedics flew to the island, but he died from a stingray barb to the heart, ABC reported on its Web site.
Telephone calls to Australia Zoo, Irwin's zoo in southern Queensland, were not immediately answered.
Irwin is famous for his enthusiasm for wildlife and his catchcry "Crikey!" in his television program "Crocodile Hunter," which was first broadcast in Australia in 1992 and has aired around the world on the Discovery channel.
He rode his image into a feature film, and developed the Australia Zoo as a tourist attraction.
Irwin had received some negative publicity in recent years. In January 2004, he stunned onlookers at his Australia Zoo reptile park by carrying his 1-year-old son into a crocodile pen during a wildlife show. He tucked the infant under one arm while tossing the 13-foot reptile a piece of meat with the other.
Authorities declined to charge Irwin for violating safety regulations.
Later that year, he was accused of getting too close to penguins, a seal and humpback whales in Antarctica while making a documentary. Irwin denied any wrongdoing, and an Australian Environment Department investigation recommended no action be taken against him.
Meer info over het leven van Steve op http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwinquote:Stephen Robert "Steve" Irwin (22 February 1962 – 4 September 2006) in Melbourne, Australia was the owner and manager of the Australia Zoo at Beerwah, Queensland, Australia. He was best known as The Crocodile Hunter, which was the name of the unconventional nature documentary series on television he hosted, assisted by his American-born wife, Terri Irwin. His larger-than-life persona and seemingly outrageous antics (including the close handling of both common and rare species of wildlife and, perhaps most famously, the capture of live crocodiles and other reptiles on-screen) were key features in the presentation, which provided a forum for educational information about wildlife conservation and conflicts with humans in various parts of the world. The program made the Irwins television personalities on several continents
Walgelijk vond ik dat. Ik vroeg me altijd af of Steve ook zo met de fauna begaan zou zijn zonder camera, want altijd moest zijn kop er op naast een mooi cq gevaarlijk beest. Hij is natuurlijk veel te vroeg gestorven, maar als het dan toch moest dan had ik hem krokodillenbeet 'gegund.' Een beetje eigen schuld dikke bult. Eén steek te ver. R.I.P.quote:Steve Irwin sparked outrage across Australia after cradling his one-month-old a metre away from the reptile during a show at his Queensland zoo. BBC
Dat valt ook wel meequote:Op maandag 4 september 2006 08:33 schreef Vhiper het volgende:
Een betere vertegenwoordiger voor het dierenrijk had deze planeet niet kunnen hebben. R.I.P.![]()
quote:The series ended after he was criticised for the incident with his young son and for disturbing whales, seals and penguins while filming in Antarctica.
Is ie overreden?quote:Op maandag 4 september 2006 08:38 schreef D.Rose het volgende:
deze Sting Ray was aannemelijker geweest
R.I.P.
[afbeelding]
Oh ja? Ik ken niemand die de natuur en de bescherming daarvan beter onder de aandacht heeft gebracht dan Irwin. Dat incident met z'n zoontje is zwaar overtrokken geweest. Dat kind is nooit in gevaar geweest. Irwin had eerder zichzelf tussen de kaken van die krokodil gegooid, dan dat ie z'n kind te grazen had laten nemen en voor het verstoren van die pinquins e.d. was ie vrijgesproken.quote:
Hoezo tarten, de natuur tart de natuur. De mens is namelijk onderdeel/product van de natuur ..quote:Op maandag 4 september 2006 09:53 schreef Bombardier het volgende:
Je moet de natuur niet tarten, want ze wint altijd.
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.quote:Op maandag 4 september 2006 09:55 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Hoezo tarten, de natuur tart de natuur. De mens is namelijk onderdeel/product van de natuur ..
Het is ook zovaak goed gegaan, de natuur "wint" uiteindelijk altijd ja..quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.
Dat is nu juist de reden dat hij niet eerder dood is gegaan....quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.
raar de hele wereld weet het behalve je vrouwquote:Op maandag 4 september 2006 09:22 schreef NeoTribalist het volgende:
"Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, is volgens de Australische media nog niet op de hoogte van de dood van haar man. Zij maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië"
![]()
Hij nam bewust dat risico, juist omdat dat risico hem de aandacht gaf voor de natuurbescherming die hij zo fervent uitdroeg. Zoals hij zelf al zei: "I put my life on the line to save animals"quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Crock was leuker geweest. Die stonden hem het naast.quote:Op maandag 4 september 2006 07:35 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik had altijd gehoopt dat een krokodil een einde aan zijn leven zou maken, maar een pijlstaartrog is ook goed.
Eerlijk gezegt hoef ik dat niet te zien..., en tis ook respectloosquote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om door een rog gedood te worden?
Verder zat het er natuurlijk een keer aan te komen. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de videobeelden, want het schijnt opgenomen te zijn.
Dat krijg je echt niet te zien,quote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
Verder zat het er natuurlijk een keer aan te komen. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de videobeelden, want het schijnt opgenomen te zijn.
Een pijlstaartrog heeft aan het eind van zijn staart een stekel, deze is giftig, erg giftig....quote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
quote:Op maandag 4 september 2006 08:38 schreef thabit het volgende:
Steve deed zulke nutteloze gevaarlijke dingen dat-ie eraan dood ging. Een ware held oen dus.
quote:Op maandag 4 september 2006 10:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Eerlijk gezegt hoef ik dat niet te zien..., en tis ook respectloos![]()
quote:He tells his camera crew to always be filming. If he needs help, he will ask for it. Even if he is eaten by a shark or croc, the main thing he wants is that it be filmed. If he died, he would be sad if no one got it on tape.
Dat respectloos argument is dus bullshit. Sowieso zie ik niet in waarom zoiets respectloos zou zijn.quote:
Z'n vrouw zit nog in de rimboe op dit moment, zonder het nieuws over haar man.quote:Op maandag 4 september 2006 10:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat hij liever door een nijlpaard was vertrapt dan door een gestoorde rog. Zou z'n vrouw toen Steve de deur uit ging vanochtend wel tegen hem gezegd hebben: wees je voorzichtig, schat?
Ja, echt? ai ai aiquote:Op maandag 4 september 2006 10:32 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Z'n vrouw zit nog in de rimboe op dit moment, zonder het nieuws over haar man.
Wat dacht je van z'n nabestaanden?quote:Op maandag 4 september 2006 10:32 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat respectloos argument is dus bullshit. Sowieso zie ik niet in waarom zoiets respectloos zou zijn.
Ik had nog gezegd dat hij op z'n nek moest mikken!quote:Op maandag 4 september 2006 10:36 schreef ikJur het volgende:
De rog heeft em overigens door zijn hart gestoken
Vandaag een rog. Morgen?quote:Op maandag 4 september 2006 10:43 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind de vergelijking wel grappig. Dit en de tsunami. "De natuur". 't Is gewoon een rog die boos werd.
quote:Op maandag 4 september 2006 10:34 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wat dacht je van z'n nabestaanden?
Kijk, en dat wil je wel zien hequote:Op maandag 4 september 2006 10:45 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Morgen Patty Brard en een sidderaal.
Ik denk dat die Bob later eerder pissig op z'n pa is.quote:Op maandag 4 september 2006 10:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Joh, met zo'n pa zijn ze eerder een beetje trots dan gekrengd wanneer die film uitkomt.
Ach, al zou het ernaast zijn, die roggen zijn ook nog eens hartstikke giftigquote:Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Vreemd verhaal, gestoken worden door een rog en dan nog in je hart ook
what the fak...quote:Op maandag 4 september 2006 10:48 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik denk dat die Bob later eerder pissig op z'n pa is.
[afbeelding]
Fotosoep beeb, fotosoep.quote:
Je kon er inderdaad op wachten.. maar het is dus niet door een krokodil gelukkig.quote:Op maandag 4 september 2006 10:54 schreef venomsnake het volgende:
Godver, kut nieuws..![]()
![]()
Steve, R.I.P.![]()
je kon er op wachten dat het een keer mis ging, maar toch...
alleen misschien een paar jaar laterquote:Op maandag 4 september 2006 11:05 schreef ioko het volgende:
Ik vind het erg voor vrouw en kinderen, maar ik denk dat Steve niet op een andere manier had willen sterven dan door een dier.......
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Irwin zette z'n leven vaak op 't spel om dieren te tonen en diens gedragingen te tonen. Dat heeft niks met dierenbescherming te maken. De dierenbescherming zou er juist tegen moeten ageren, omdat hij de dieren in stressvolle situaties bracht. En de manier om aandacht te trekken? Volgens mij had Irwin een fascinatie voor gevaar wat 'm dit soort dingen liet doen, dat was de reden.quote:Op maandag 4 september 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hij nam bewust dat risico, juist omdat dat risico hem de aandacht gaf voor de natuurbescherming die hij zo fervent uitdroeg. Zoals hij zelf al zei: "I put my life on the line to save animals"
Niets anders dan respect voor die man.
quote:Op maandag 4 september 2006 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zit hier echt te janken nu, niet normaal gewoon. Volgde zijn serie altijd.
Die kenden het risico van zijn vak en zijn laatste wens. Zouden er eerder trots op zijn denk ik.quote:Op maandag 4 september 2006 10:34 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wat dacht je van z'n nabestaanden?
Dat plaatje is zeker wel een photoshop.quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Kijk zelf naar het NOS-journaal zou ik zeggen.
Dan nog.quote:Op maandag 4 september 2006 11:25 schreef Fester het volgende:
[..]
Dat plaatje is zeker wel een photoshop.
Hij had zijn zoontje op de arm, niet bungelend boven de bek van de krokodil.
en dan ook nog eens de rechter arm, terwijl hij met links bezig was met de krokodil.
Het was niet een heel handige actie van hem, ook al was dat kind relatief veilig bij hem.
jonge anton, ga toch je anton ding doenquote:
quote:Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Die kenden het risico van zijn vak en zijn laatste wens. Zouden er eerder trots op zijn denk ik.
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen...quote:Op maandag 4 september 2006 10:03 schreef soppig het volgende:
Man oh man wat erg is dit![]()
Goed slim wassie vaak niet bezig (voor zover wij weten) maar wat een vent zeg. Zal wel een van de beste ter wereld op zijn gebied zijn geweest. Altijd druk met voorlichting over en het verzorgen van (beschermde) diersoorten.
Tuurlijk is dat zo maar dit was zijn lust en zijn leven.quote:Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef Bombardier het volgende:
En nog een kritische noot naar Irwin is dat hij meer in het belang van zijn vrouw- en kinderen had moeten denken- en handelen. Want dat zijn uiteindelijk de grootste slachtoffers. Ik ben er ook van overtuigd dat hij (tegenwoordig) op een minder riskante manier de centen had kunnen verdienen.
quote:
Ik zag het pas direct na mijn reactiequote:Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Fotosoep beeb, fotosoep.
Al zou het me niets verbazen als Bob later wél zo dicht bij een croq in de buurt gaat komen, met zulke ouders zal hij wel dezelfde kant ingaan. Nog een jaartje of 20 wachten dus, dan hebben we een nieuwe crocodile hunter.
Huilen om iemand van de televisie.quote:Op maandag 4 september 2006 11:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
wat valt daar niet aan te begrijpen?
Dat heb je maar opzij te zetten als je een gezin hebt. Geldt voor iedereen.quote:Op maandag 4 september 2006 11:29 schreef ikJur het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo maar dit was zijn lust en zijn leven.
The Australianquote:Those with Mr Irwin say he was swimming in shallow water, snorkelling as his cameraman filmed large bull rays.
"He came over the top of a stingray and the stingray's barb went up and went into his chest and put a hole into his heart," said Mr Irwin's friend and manager John Stainton.
Mr Stainton said he and Mr Irwin were in north Queensland to film a new documentary called "Ocean's Deadliest".
"It's likely that he possibly died instantly when the barb hit him, and I don't think that he ... felt any pain.
"He died doing what he loved best."
Mr Irwin's body was flown to a morgue in Cairns, where stunned family and friends were gathering tonight.
"He said 'I might just go off and shoot some segments for Bindi's show, just stuff on the reef and little animals," Mr Stainton said.
"I just said fine, anything that would keep him moving and keep his adrenalin going.
"The next thing I heard on the radio was there was a medical emergency, the little dinghy he was in was bringing him back with the crew.
"Everyone tried absolutely tirelessly to revive him to keep him alive, we cut dinghies loose and made it post haste to Low Isle where we knew the chopper would be able to get in, but I think it's possible he probably died at 11am."
Marine documentary maker Ben Cropp said he had spoken to one of Mr Irwin's production crew.
"Steve got probably maybe a bit too close to the ray, and with the cameraman in front, the ray must have felt sort of cornered.
"It went into a defensive mode, stopped, turned around and lashed out with its tail, which has a considerable spike on it.
"Unfortunately Steve was directly in its path and he took a fatal wound."
Gelul dus, de aanval was onverwacht en hij 'bemoeide' zich helemaal niet met de rog. Eerst even de facts weten voordat je je scheur openzet. Zou hij echt geinteract hebben met de rog dan was dit niet gebeurt, dan had ie er wel rekening mee gehouden.quote:Op maandag 4 september 2006 11:25 schreef GoodNews het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd.
Eigen schuld dikke hartprik. Wat denk je wel niet als je een rog bij ze kruis grijpt? Dat die je een zoentje geeft? Ik ga toch ook niet trachten de tanden van een witte haai te poetsen?
Als je ziet wat een risico's hij nam met een pasgeboren baby zo dichtbij een krokodil. Kan ik hier geen traan om laten.
IDIOOT!
Stressvolle situaties? Die wilde dieren maken in het wild wel stressvollere situaties meequote:Op maandag 4 september 2006 11:14 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Irwin zette z'n leven vaak op 't spel om dieren te tonen en diens gedragingen te tonen. Dat heeft niks met dierenbescherming te maken. De dierenbescherming zou er juist tegen moeten ageren, omdat hij de dieren in stressvolle situaties bracht. En de manier om aandacht te trekken? Volgens mij had Irwin een fascinatie voor gevaar wat 'm dit soort dingen liet doen, dat was de reden.
Hij heeft zich imo ook voor de goede zaak ingezet en deed dat op zijn eigen hilarische unieke manier, zeer jammer dat hij voegtijdig een martelaarsdood is gestorven.quote:Op maandag 4 september 2006 11:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Stressvolle situaties? Die wilde dieren maken in het wild wel stressvollere situaties mee![]()
Steve wist dat zijn acties grote publieke aantrekkingskracht hadden en dat hij daarmee dus veel aandacht op natuurbescherming kon vestigen. Kijk al zijn docu's er maar op na, constant en altijd wijst hij erop hoe belangrijk het is die dieren te beschermen.
helemaal mee eens, jammer dat hij er niet meer is. ik wens zijn gezin en family sterkte en zal zijn programma`s missenquote:Op maandag 4 september 2006 10:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is nu juist de reden dat hij niet eerder dood is gegaan....
Hoe hij met dieren omging was goed, als je weet hoe je je moet gedragen kan je veel voorkomen en als je zo dichtbij dieren moet komen is het vele malen beter je zo op te stellen dan om terug te deinsen...
Maar veel kunnen voorkomen geeft geen totale veiligheid, iedereen die zo intensief met gevaarlijke dieren werkt kan je vertellen dat een aanval een feit zal zijn, dat je alleen maar kan hopen dat het mee gaat vallen, maar dat het zeker zal gebeuren, is onvermijdelijk.
Ja sure, hij bemoeide zich niet met de rog, want hij was alleen maar bezig met het maken van een documentaire over dieren in de zee, maar jij zal wel gelijk hebben een rog is een vogel en die leeft niet in de zee.quote:Op maandag 4 september 2006 11:41 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Gelul dus, de aanval was onverwacht en hij 'bemoeide' zich helemaal niet met de rog. Eerst even de facts weten voordat je je scheur openzet. Zou hij echt geinteract hebben met de rog dan was dit niet gebeurt, dan had ie er wel rekening mee gehouden.
Sowieso is t pech dat ie bij het hart geraakt is, voor t zelfde geld was t het been ofzo.
quote:Op maandag 4 september 2006 12:37 schreef 2609 het volgende:
RIP aan de nabestaanden
Waarom zou ik straight gebruiken. Mensen hier gebruiken overal R.I.P voor DUS IK GEBRUIK LEKKER RIGHT!quote:
quote:Its length is up to 430 cm, and it is reputed to be the largest stingray in the world, weighing more than 350 kg.
Zijn vrouw en kinderen kunnen trots op hem zijn, hij heeft heel wat nagelaten, een dierentuin die geweldig loopt en veel aan bescherming e.d. doet, er zijn stukken land aangekocht zodat habitats beschermt blijven, de bescherming van dieren heeft hij op een hoger niveau gebracht.quote:Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef Bombardier het volgende:
En nog een kritische noot naar Irwin is dat hij meer in het belang van zijn vrouw- en kinderen had moeten denken- en handelen. Want dat zijn uiteindelijk de grootste slachtoffers. Ik ben er ook van overtuigd dat hij (tegenwoordig) op een minder riskante manier de centen had kunnen verdienen.
Inderdaad zeg. Dat gehyper van hem altijd en daarbij dat vreselijke Australische accent. En vooral ook dat "kijk eens wat voor gevaarlijke dingen ik durf". Ik kan de hele dag naar dierenprogramma's kijken, maar als hij met z'n kop op tv komt zap ik altijd snel weg. Misschien is het wel een boodschap naar de kijkers: "wees voorzichtig met wilde dieren want er kunnen rare dingen gebeuren".quote:Op maandag 4 september 2006 12:31 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond het een naar mannetje en dit verbaast me ook niet. Sterker nog... waren er niet al veel eerder geruchten ? Nu dan echt.
Wel naar voor vrouw en kinderen natuurlijk.
Dag Steve.
quote:Media statement – 4 September 2006
Steve Irwin
At 11am today, the 4th September 2006, Steve Irwin was fatally wounded by a stingray barb to his heart whilst filming a sequence on Batt Reef off Port Douglas for his daughter’s new TV series.
Emergency services were called from Cairns Rescue Base and met Croc One, Steve’s rescue vessel at Low Isle on the Great Barrier Reef.
The Croc One crew performed constant CPR during the thirty minute dash to Low Isle, but the medical staff pronounced Steve dead at approx. 12 noon.
His producer and closest friend, John Stainton said on Croc One today,
“The world has lost a great wildlife icon, a passionate conservationist and one of the proudest Dads on the planet. He died doing what he loves best and left this world in a happy and peaceful state of mind. Crocs Rule!”
Om jezelf te quoten: "Get your facts right". Irwin was alles behalve naïef wanneer het op dieren aankwam. Roggen zijn normaal gesproken zeer teruggetrokken dieren die gevaar zo veel mogelijk ontvluchten. Gedood worden door een rog is dan ook een zeer grote zeldzaamheid en zeker niet iets wat ie kon verwachten.quote:Op maandag 4 september 2006 12:27 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ja sure, hij bemoeide zich niet met de rog, want hij was alleen maar bezig met het maken van een documentaire over dieren in de zee, maar jij zal wel gelijk hebben een rog is een vogel en die leeft niet in de zee.
Get real niks is onverwacht. Misschien het feit dat hij zo naief is en denkt dat alle dieren hem ook als een dier zien, maar dat was te verwachten.
Net als een bijensteek is ook een roggesteek in de voet prima te behandelen....In de borst is een ander verhaal, he?quote:En die dingen zijn sowieso giftig, dus ook als die in ze poot is geraakt zou die dood kunnen gaan, omdat het gif van die rog een allergische reactie kan veroorzaken net als bijen.
quote:Sorry, maar Irwin fanboys kunnen aan mij reet roesten. Get your facts right![]()
Ook constant vrolijk en enthousiast doen wordt op een duur saai.quote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn vrouw en kinderen kunnen trots op hem zijn, hij heeft heel wat nagelaten, een dierentuin die geweldig loopt en veel aan bescherming e.d. doet, er zijn stukken land aangekocht zodat habitats beschermt blijven, de bescherming van dieren heeft hij op een hoger niveau gebracht.
Hij heeft geleefd met hart en ziel, vol van passie op de weg die hij wilde gaan, hij heeft meer bereikt en meer gezien dan hij ooit durfde te dromen toen hij aan dit pad begon.
Dus nee, niet tegen het belang van zijn vrouw en kinderen, ik kan me niet voorstellen dat zijn vrouw het anders had gewild....
Ach als hij een kantoorbaan had gehad was hij misschien wel 90 geworden, maar de waarde van dit korte leven is zoveel groter, laat mij maar grootse dingen doen en jong sterven dan veilig en saai oud worden!
Eensch!quote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn vrouw en kinderen kunnen trots op hem zijn, hij heeft heel wat nagelaten, een dierentuin die geweldig loopt en veel aan bescherming e.d. doet, er zijn stukken land aangekocht zodat habitats beschermt blijven, de bescherming van dieren heeft hij op een hoger niveau gebracht.
Hij heeft geleefd met hart en ziel, vol van passie op de weg die hij wilde gaan, hij heeft meer bereikt en meer gezien dan hij ooit durfde te dromen toen hij aan dit pad begon.
Dus nee, niet tegen het belang van zijn vrouw en kinderen, ik kan me niet voorstellen dat zijn vrouw het anders had gewild....
Ach als hij een kantoorbaan had gehad was hij misschien wel 90 geworden, maar de waarde van dit korte leven is zoveel groter, laat mij maar grootse dingen doen en jong sterven dan veilig en saai oud worden!
Op de spits drijven inderdaad. Op een of andere manier had ik het toch vaak wel met die 'onbeesten' te doen ook. Je zag ze bijna denken "laat me met rust !quote:Op maandag 4 september 2006 13:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Dat gehyper van hem altijd en daarbij dat vreselijke Australische accent. En vooral ook dat "kijk eens wat voor gevaarlijke dingen ik durf". Ik kan de hele dag naar dierenprogramma's kijken, maar als hij met z'n kop op tv komt zap ik altijd snel weg. Misschien is het wel een boodschap naar de kijkers: "wees voorzichtig met wilde dieren want er kunnen rare dingen gebeuren".
Hij heeft anders wel hele nieuwe methoden ontwikkeld samen met zijn collega's om bv krokodillen te vangen op een veel minder stressvolle manier, bleef altijd zorg dragen dieren niet te verwonden en alles, altijd bezig met andere methoden die beter waren voor de dieren, vaak ten koste van zijn eigen veiligheid.quote:Op maandag 4 september 2006 13:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Op de spits drijven inderdaad. Op een of andere manier had ik het toch vaak wel met die 'onbeesten' te doen ook. Je zag ze bijna denken "laat me met rust !"
Ongetwijfeld heeft ie ons veel geleerd en zal dus daarom van waarde zijn geweest.
Wel een passende spectaculaire manier om afscheid te nemen... dat wel.
Ongetwijfeld zal dat zo zijn en ik ontken de waarde van zijn onderzoeken dan ook niet.quote:Op maandag 4 september 2006 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel hele nieuwe methoden ontwikkeld samen met zijn collega's om bv krokodillen te vangen op een veel minder stressvolle manier, bleef altijd zorg dragen dieren niet te verwonden en alles, altijd bezig met andere methoden die beter waren voor de dieren, vaak ten koste van zijn eigen veiligheid.
Tuurlijk zouden die dieren liever helemaal met rust gelaten worden, maar dat geld voor al het onderzoek, het is alleen dat dat onderzoek e.d. nodig blijkt te zijn omdat mensen niet geven om wat ze niet kennen en de geschiedenis leert dat de mens kapot maakt waar hij niet om geeft.
Wat steve heeft gedaan is van enorme waarde, hij heeft veel op gebied van onderzoek, bescherming en welzijn gedaan, binnen en buiten onderzoek...
Dat is wel een van de laatste zaken waar je je zorgen om moet maken bij de steek van een rog. Als je door een bij gestoken wordt is dat niet dodelijk: tenzij het er meer zijn, of je allergisch bent.quote:Op maandag 4 september 2006 12:27 schreef GoodNews het volgende:
[..]
En die dingen zijn sowieso giftig, dus ook als die in ze poot is geraakt zou die dood kunnen gaan, omdat het gif van die rog een allergische reactie kan veroorzaken net als bijen.
quote:Witnesses tell of freak death of Steve Irwin
By staff writers and wires
September 04, 2006 08:01pm
A DOCTOR and witnesses have told of the desperate efforts to save Australian icon Steve Irwin after the Crocodile Hunter was struck in the chest by a stingray barb today.
Irwin, 44, died this morning after being fatally injured while filming a nature documentary off Queensland.
The news has shocked the nation and prompted a rush of tributes from politicians and the public alike.
Irwin's wife Terri was in Tasmania at the time of the tragedy and had to be contacted by police with the terrible news.
The couple's daughter Bindi, 8, was with her father in north Queensland, Irwin's manager John Stainton said from Cairns.
Choking back tears, Mr Stainton said Irwin had gone “over the top of a stingray and a stingray's barb went up and went into his chest and put a hole into his heart”.
"He possibly died instantly when the barb hit him, and I don't think that he ... felt any pain.”
Professional diver Pete West was on board a nearby boat and was asked by Irwin's team to call in the emergency.
Asked on Channel 7 if Irwin was alive when they got him on his own boat, Mr West said: “I believe so.”
"He was doing what he did best and unfortunately today he wasn't quick enough."
Dr Ed O'Loughlin was aboard the Emergency Management Queensland Helicopter which was called from Cairns at 11.21am (AEST).
Irwin was being given CPR at Low Isles, off Port Douglas, as the helicopter arrived less than one hour after the incident, but Dr O'Loughlin said nothing could be done to save him.
"It became clear fairly soon that he had non-survivable injuries," Dr O'Loughlin said.
"He had a penetrating injury to the left front of his chest. He had lost his pulse and wasn't breathing."
Mr Stainton admitted he had always feared Irwin might meet his death while working with wildlife, but added that Irwin himself was never scared.
"We've been in some pretty close shaves. (But) nothing would ever scare Steve or would worry him. He didn't have a fear of death at all.”
Tragedy
Father-of-two Irwin was swimming at Batt Reef, off the Low Isles, when the tragedy occurred.
Tasmania Police this afternoon confirmed his wife Terri was travelling in the state at the time of the tragedy.
A spokeswoman said police had made contact with Mrs Irwin and "passed on a message relating to the death of her husband".
The Irwins have two children - Bindi and a three-year-old son, Robert (Bob) Clarence Irwin.
John Weigel, of the Australian Reptile Park on Queensland's Sunshine Coast, said Irwin's death would be "devastating to a lot of people".
"He walked into the room like someone had opened the window and let the light in.
"He seemed invincible and it's a great shock that it could happen."
Famed
Steve Irwin - known worldwide as the Crocodile Hunter - was famous for his enthusiasm for wildlife and his catchcry "Crikey!".
In an sad twist, it has been reported that his new documentary was aimed at demystifying the stingray. However Mr Stainton said Irwin was filming other footage for a program with Bindi at the time of the attack.
Irwin's Crocodile Hunter program was first broadcast in 1992 and has been shown around the world on cable network Discovery.
He has also starred in movies and has developed the Australia Zoo wildlife park, north of Brisbane, which was started by his parents Bob and Lyn Irwin.
Tributes quickly poured in for the larger-than-life character.
Prime Minister John Howard said Irwin was a typical Australian larrikin who brought joy to millions of people around the world.
"I am quite shocked and distressed at Steve Irwin's sudden, untimely and freakish death," he said.
"It's a huge loss to Australia."
A Tourism Queensland spokeswoman said the death was shocking and paid tribute to Irwin's "enormous contribution" to his adopted state.
"I don't think we could even estimate how much he brought us through his personality and his profile and his enthusiasm about Queensland," she said.
quote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Maakt je hele post zinloos. Beetje kansloos eigenlijk.quote:
ja dat is eigenlijk ook zo, laten we het er maar op houden dat dit gruwelijk lomp is en dat dit een groot verlies is.quote:Op maandag 4 september 2006 14:12 schreef Vitalogy het volgende:
He...dat vind ik nou weer zo dubbel Opgebaarde.
Nee, hij bemoeide zich niet met de rog. Had ie dat wel gedaan dan was er niets gebeurt. Hij was net het water ingegegaan toen t gebeurde. Of mag dat ook niet van jou; het water ingaan?quote:Op maandag 4 september 2006 12:27 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ja sure, hij bemoeide zich niet met de rog, want hij was alleen maar bezig met het maken van een documentaire over dieren in de zee, maar jij zal wel gelijk hebben een rog is een vogel en die leeft niet in de zee.
Hij is niet aan het vergif doodgegaan maar aan het gat in het hart. Was het terechtgekomen in zn been of buik of zoiets dergelijks dan had ie t wel overleeft. Hij had gewoon pech. Beetje hetzelfde als wanneer jij zou omkomen op je werk.quote:Get real niks is onverwacht. Misschien het feit dat hij zo naief is en denkt dat alle dieren hem ook als een dier zien, maar dat was te verwachten.
En die dingen zijn sowieso giftig, dus ook als die in ze poot is geraakt zou die dood kunnen gaan, omdat het gif van die rog een allergische reactie kan veroorzaken net als bijen.
quote:Sorry, maar Irwin fanboys kunnen aan mij reet roesten. Get your facts right![]()
Klopt.quote:Op maandag 4 september 2006 13:57 schreef ioko het volgende:
Dat is wel een van de laatste zaken waar je je zorgen om moet maken bij de steek van een rog. Als je door een bij gestoken wordt is dat niet dodelijk: tenzij het er meer zijn, of je allergisch bent.
Bij een rog is het net als een gifslang: het gif is zo sterk dat je hartritmestoornissen krijgt, blijft bloeden, lage bloeddruk en in shock raakt. Bij een steek in het hart (of eromheen) gaan die reacties nog sneller dan wanneer dat in het been gebeurd. Het is dus onzin om te zeggen dat je een allergische reactie krijgt, je kunt namelijk aan het gif zelf al doodgaan.
Dat heeft niks met "toejuichen" te maken, dat is gewoon pure nuchterheid.quote:Op maandag 4 september 2006 14:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Waar ik strontziek van wordt is dat het in NL kennelijk een trend is geworden om mensen na hun onfortuinlijke dood nog ffe na te trappen. Of, nog ffe duidelijk maken dat het werk dat een persoon deed niet echt boeide, en dat dit dan kennelijk meteen aanleiding is om de dood toe te juichen. Zo gaat het ook bij bijvoorbeeld muziekartiesten, ach ik vond die muziek toch niets ( = dus minder erg dan).
![]()
Relativeren is een welvaartsziektequote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat heeft niks met "toejuichen" te maken, dat is gewoon pure nuchterheid.
Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Relativeer.
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenquote:Op maandag 4 september 2006 15:00 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Relativeren is een welvaartsziekte![]()
Dus plaats jij een gefotoshopt plaatje dat de realiteit verdraait. Dat is relativeren?quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Relativeer.
Ach ja fotosoeps plaatsen van die persoon is zeker ook in het kader van "relativatie" ?quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Relativeer.
Zo wat een agressie, het zit je wel dwars eh... natuurfoobquote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenDan heb je recht van spreken.
Voor mij is het gewoon de zoveelste idioot die dacht dat die eigenlijk geboren moest zijn als een dier ipv mens. Gekkenhuis zit vol met zulke idioten![]()
Iemand een sukkel noemen of wat dan ook heeft weinig te maken met nuchterheid hoor.quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Hey, we hebben het hier over Steve Irwin, als dat 1% was van wat ie van zichzelf liet zien dan had ik m niet graag als buurman gehadquote:Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Dat is juist wat ik doe, ik plaats de man in kwestie niet gelijk aan zn beroep maar als iemand die door een tragisch ongeval omgekomen is.quote:Relativeer.
Jij bent de zoveelste idioot die mensen het liefst allemaal hetzelfde ziet doen en vooral niets 'raars', helaas voor jou is de Sovjetunie meer dan een decennia terug tot een einde gekomen.quote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenDan heb je recht van spreken.
Voor mij is het gewoon de zoveelste idioot die dacht dat die eigenlijk geboren moest zijn als een dier ipv mens. Gekkenhuis zit vol met zulke idioten![]()
Nee, eerder een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' persoon. Zelf niks durven in je leven en zodra iemand anders wat lef toont en boven het maaiveld uitsteekt vanachter je computertje volle kritiek leveren. De wereld zit vol met zulke personen helaas.quote:Op maandag 4 september 2006 15:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Jij bent de zoveelste idioot die mensen het liefst allemaal hetzelfde ziet doen en vooral niets 'raars', helaas voor jou is de Sovjetunie meer dan een decennia terug tot een einde gekomen.
Dat was eigenlijk wat ik bedoelde jaquote:Op maandag 4 september 2006 15:43 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Nee, eerder een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' persoon. Zelf niks durven in je leven en zodra iemand anders wat lef toont en boven het maaiveld uitsteekt vanachter je computertje volle kritiek leveren. De wereld zit vol met zulke personen helaas.![]()
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.quote:Op maandag 4 september 2006 15:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Iemand een sukkel noemen of wat dan ook heeft weinig te maken met nuchterheid hoor.
Je bent gewoon een kneus. Sorry, ik moest je posts even relativeren.quote:Op maandag 4 september 2006 16:16 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.
Wat een rare post.quote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Was een voorbeeld in algemene zin, ik bedoel eigenlijk het verketteren op welke vorm dan ook na iemands dood.quote:Op maandag 4 september 2006 16:16 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.
zo giftig nou ook weer niet hoor... voornamelijk pijnlijk....quote:Op maandag 4 september 2006 10:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Een pijlstaartrog heeft aan het eind van zijn staart een stekel, deze is giftig, erg giftig....
laat ze, dat zijn een paar users die erop kicken om zich zo te gedragen.quote:Op maandag 4 september 2006 16:30 schreef XrAiDeN het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat ik alleen op Nederlandse fora dergelijke reacties krijg te lezen, zal wel iets typisch Nederlands zijn om doden nog even belachelijk te maken. Het is werkelijk om te kotsen wat je hier krijgt te lezen. Ik laat me dan ook verder niet meer zien in dit topic.
Nu komen er natuurlijk weer figuren die het er om gaan doen omdat ik het net gezegd heb.
Precies, GoodNews en zo.quote:Op maandag 4 september 2006 16:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
laat ze, dat zijn een paar users die erop kicken om zich zo te gedragen.
Een dierentuin! Wat een beschermer is het ook hè!quote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat schijnt dus ook de oorzaak te zijn volgens sommige bronnen. Het was niet zozeer het gif dat hem doodde, maar de aangerichte schade in het hart door de doorborende steek zelf.quote:Op maandag 4 september 2006 16:52 schreef Meaghan het volgende:
Die stekel schijnt te bestaan uit weerhaakjes en de grootste schade wordt dus aangericht als de stekel weer wordt teruggetrokken. Als Steve die stekel in z'n hart heeft gekregen dan kan ik me voorstellen dat er ook echt niks meer te redden viel![]()
Ik was in de veronderstelling dat ie al een jaar dood was...quote:Op maandag 4 september 2006 07:21 schreef Vampier het volgende:
4 Uur geleden is Steve Irwin overleden. Hij was opnames aan het maken voor een nieuwe televisie show over het leven in de Zee. Steve was 44 en laat een vrouw en 2 kinderen achter.
[..]
http://news.yahoo.com/s/ap/20060904/ap_en_tv/obit_irwin
[afbeelding]
Crikey litle critter
[..]
Meer info over het leven van Steve op http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwin
Terry zal er wel mee doorgaan, samen met die goede vriend van ze. En als de kinderen oud genoeg zijn nemen die de boel gewoon over. De dochter is nú al helemaal weg van gevaarlijke beesten en zou zelfs een eigen programma op Animal Planet krijgen. Ik denk dat het wel goed gaat komen wat dat betreft.quote:Op maandag 4 september 2006 17:20 schreef __Saviour__ het volgende:
ben benieuwd wat er nu met die australia zoo gebeurt. steve was daar toch de grote man, waar het publiek op af kwam
Weet ik, vandaar ook mijn opmerkingquote:Op maandag 4 september 2006 17:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat schijnt dus ook de oorzaak te zijn volgens sommige bronnen. Het was niet zozeer het gif dat hem doodde, maar de aangerichte schade in het hart door de doorborende steek zelf.
Hopelijk zal het op zo'n manier gaan. Steve heeft daar echt iets moois opgebouwd en dat moet zeker voortgezet worden.quote:Op maandag 4 september 2006 17:23 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Terry zal er wel mee doorgaan, samen met die goede vriend van ze. En als de kinderen oud genoeg zijn nemen die de boel gewoon over. De dochter is nú al helemaal weg van gevaarlijke beesten en zou zelfs een eigen programma op Animal Planet krijgen. Ik denk dat het wel goed gaat komen wat dat betreft.
Ja dat er maar veel krokodillen nutteloos gevangen mogen worden.quote:Op maandag 4 september 2006 18:17 schreef danielluh het volgende:
hoop dat zijn levenswerk voortgezet zal worden om dieren te helpen, waar ook ter wereld
Ja, kut beesten. Die deugen niet.quote:Op maandag 4 september 2006 18:52 schreef merry77 het volgende:
dit is het juiste plaatje van de Bull ray:
Helaas andersom hadden die beesten dat niet door.
Ik geloof dat hij de meeste keren krokodillen ving om ze elders weer uit te zetten. Ze vormden een bedreiging voor 'de mens' en moesten elders een thuis zien te vinden. Als Steve ze niet weg zou brengen zouden ze afgemaakt worden. Ook heb ik hem eens een krokodil zien 'redden' die verstrikt zat in een of ander ding en vast en zeker dood zou gaan zonder inmenging. Ik vind het knap dat hij zich daar zo voor heeft ingezet.quote:Op maandag 4 september 2006 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja dat er maar veel krokodillen nutteloos gevangen mogen worden.
Anders lees je je even in in z'n werk.quote:Op maandag 4 september 2006 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 september 2006 19:31 schreef Cynix ® het volgende:
We zijn gelukkig van die irri GSM-reclame af.
En van vele mooie programma's op discoveryquote:Op maandag 4 september 2006 19:31 schreef Cynix ® het volgende:
We zijn gelukkig van die irri GSM-reclame af.
weet iemand waar dit op slaat, of wat de bron is?quote:On 5 September 2006 WA Police arrested Mark Weaver in relation to Steve Irwin's death and he has since been charged with wilful murder.
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet (meer) staan.quote:Op maandag 4 september 2006 19:42 schreef NgInE het volgende:
humn!? dit stond op de wiki over steve ( http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_irwin ) :
weet iemand waar dit op slaat, of wat de bron is?
ah, helemaal gelijk...zeker een slechte grap van iemandquote:Op maandag 4 september 2006 19:47 schreef Dirktator het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik zie het niet (meer) staan.
Heel mooi gezegdquote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Lul niet zo slap, nerdjequote:Op maandag 4 september 2006 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kansloze reactie van iemand die blijkbaar de hele dag achter FOk zit gezien je 196913 reacties hier. Anders zou je geweten hebben dat de meeste crocs die Steve ving anders een kogel in hun schedel zouden hebben gehad.quote:Op maandag 4 september 2006 18:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
En zo is het, mooi gezegd erodomequote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Croc Hunter's stingray death caught on film
FOOTAGE of Crocodile Hunter Steve Irwin being fatally gored by a stingray on the Great Barrier Reef has been handed to Queensland police as fans worldwide come to grips with the "freak" death.
Irwin, 44, was killed almost instantly when the stingray stabbed him in the heart with its poisonous 20cm barb as he snorkelled off Port Douglas, in north Queensland, yesterday morning.
His American-born wife, Terri, was trekking in Tasmania's Cradle Mountain and Lake St Clair National Park when the news broke of her husband's death and was last night being raced back to Queensland with her two children Bindi, 8, and Bob, 2.
"The footage shows him swimming in the water, the ray stopped and turned and that was it," said boatowner Peter West, who viewed the footage afterwards.
"There was no blood in the water, it was not that obvious ... something happened with this animal that made it rear and he was at the wrong position at the wrong time and if it hit him anywhere else we would not be talking about a fatality."
Irwin was shooting a documentary on dangerous marine life, in shallow water at Bat Reef, about 32 nautical-miles offshore, about 11am (AEST).
Tributes poured in from around world for Irwin, a renowned environmentalist who was estimated to be earning more than $4 million a year from his Queensland reptile park, Australia Zoo.
Footage of the attack shows Irwin swimming above a 2.5m stingray before it turns on him and sends a poisonous barb through his heart.
Irwin was pulled from the water by a cameraman and a crewman, put on an inflatable tender and taken to a support boat about 500m away.
Crewmembers said he was barely conscious in the minutes after the sting, but died as his production team rushed him to his vessel, Croc One, and to a nearby island for emergency treatment.
A charter dive boat crew desperately tried to revive him on the beach, but were unsuccessful and he was pronounced dead shortly afterwards by Queensland Rescue Service officers, who had flown to the area by helicopter.
Irwin's body was last night flown to Cairns for a post-mortem as police seized all available evidence and interviewed witnesses in order to prepare a report for the Coroner.
A coronial inquest is expected.
Producer, director and life-long friend John Stainton yesterday said Irwin did not provoke the stingray and was simply swimming above it when he was attacked.
"He came over the top of a stingray and the stingray barb went up and into his chest and into his heart," producer Stainton said.
"It's likely that he possibly died instantly when the barb hit him and I hope he felt no pain."
One of Irwin's contemporaries, internationally known cameraman and spearfisherman Ben Cropp, was in his own boat off Port Douglas when Irwin was killed.
"I have just spoken to a cameraman friend who was there and has seen the footage," Mr Cropp told The Australian last night.
"He was up in the shallow water, probably 1.5m to 2m deep, following a bull ray which was about a metre across the body - probably weighing about 100kg, and it had quite a large spine. The cameraman was filming in the water."
Mr Cropp said the stingray was spooked and went into defensive mood.
"It probably felt threatened because Steve was alongside and there was the cameraman ahead, and it felt there was danger and it baulked.
"It stopped and went into a defensive mode and swung its tail with the spike.
"Steve unfortunately was in a bad position and copped it.
"I have had that happen to me, and I can visualise it - when a ray goes into defensive, you get out of the way.
"Steve was so close he could not get away, so if you can imagine it - being right beside the ray and it swinging its spine upwards from underneath Steve - and it hit him.
"I have seen that sort of reaction with rays - with their tail breaking the water, such is the force."
Internationally renowned jellyfish sting expert Jamie Seymour was on board Irwin's boat at the time.
Irwin had decided yesterday morning to shoot a segment of film on stingrays for a new television program that will be hosted by his daughter Bindi.
Surf Lifesavers national marine stinger adviser Lisa-Ann Gershwin said there had only been 17 fatal stingray attacks worldwide. "I think it's just an extraordinary freak accident that has happened to his heart," she said.
"A lot of people will be afraid by this, but they need to keep in mind that this was a freak accident, it was a terrible tragedy but it is not common."
Dr Gershwin said stingray stings to the legs or arms were common and, while painful, were not normally considered dangerous. She said there were many different types of stingrays, with barbs on their tails up to 30cm long, and they poisoned victims with a range of toxins.
Mr West said the barb was like a "very rough knife" and while fatal stingray stings had been known to occur, filming and swimming alongside the animal was commonplace among marine filmmakers.
Mr Cropp said he was told that the strike was "close to the heart and Steve had a cardiac arrest".
"At first they treated him as being wounded, but he didn't survive unfortunately," he said.
"The second boat in attendance raced in to give assistance and they radioed for help.
"They went into Low Isle and met the chopper which took Steve's body out."
In September 2004, Mr Cropp was attacked by a tiger shark on Bott Reef. "The rays in Australia and particularly in the north are not like those on the Cayman Islands, which are very quiet and allow people to ride on their backs," he said.
"At this time of the year they are on the lookout for tiger sharks and are very frisky.
"They are not aggressive. In fact they are very timid, but they defend themselves by throwing their tail spine upwards, and there is a spike on the tip about 20cm long which they can use like a dagger."
quote:Prime Minister John Howard described Irwin's passing as a "huge loss to Australia".
"I knew the family very well. I visited the Australia Zoo on a number of occasions and I really do feel Australia has lost a wonderful and colourful son," Mr Howard said.
Mr Howard has left open the option of offering the Irwin family a state funeral.
Dat zou wel eens heel groot kunnen worden, als de familie zoiets zou willen.quote:Mr Howard has left open the option of offering the Irwin family a state funeral.
Ja, wat een beschermer ja, je hebt er blijkbaar geen enkel idee van wat dierentuinen doen tegenwoordig?quote:Op maandag 4 september 2006 17:02 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Een dierentuin! Wat een beschermer is het ook hè!![]()
Voor de rest wel héél kort-door-de-bocht geschetst.
quote:Discovery Communications, Inc. Mourns Tragic Loss of Steve Irwin
Statement from Billy Campbell, President, Discovery Networks, U.S. Discovery Communications, Inc.
Our entire company is deeply saddened by the tragic and sudden loss of Steve Irwin, the Crocodile Hunter. Steve was beloved by millions of fans and animal lovers around the world and was one of our planet's most passionate conservationists. He has graced our air since October 1996 and was essential in building Animal Planet into a global brand.
Steve was killed during a filming expedition on the Great Barrier Reef. While we are still collecting specific details, it was a rare accident in which Steve swam over a stingray and was stung by its barb in his chest. A doctor on board Croc One, Steve's research vessel, was unable to resuscitate Steve and by the time he was reached by the rescue helicopter he had passed away.
DCI Founder and Chairman, John Hendricks said, "Steve was a larger than life force. He brought joy and learning about the natural world to millions and millions of people across the globe. He was a true friend to all of us at Discovery Communications. We extend our thoughts and prayers to Terri, Bindi and Bob Irwin as well as to the incredible staff and many friends Steve leaves behind."
DCI CEO and President, Judith McHale said, "I don't think we will ever get over the loss of Steve Irwin, a human being of enormous heart, irrepressible enthusiasm and dedication to everything he touched."
Steve's loss has been felt around the world, evident by the hundreds of heartfelt condolences that have already flooded into Steve's fan site on AnimalPlanet.com.
To honor Steve and the enormous contribution he made to the world and to our company, DCI will rename the garden space in front of Discovery's world headquarters in Silver Spring, Maryland, the "Steve Irwin Memorial Sensory Garden."
DCI is looking at the creation of the Steve Irwin Crocodile Hunter Fund, which we'll affectionately call "The Crikey Fund" to honor Steve's passion and exuberance for conservation and the animal kingdom. This fund will allow people from across the globe to make contributions in Steve's honor to support wildlife protection, education and conservation. The fund in addition to contributions by DCI will also aid Steve's Australia Zoo in Breewah, Australia as well as educational support for Bindi and Bob Irwin.
Right now, our focus is on Terri and the children. We will keep you informed as plans unfold to pay tribute to our beloved Steve Irwin.
quote:Op maandag 4 september 2006 20:48 schreef Marco8200 het volgende:
Tja, het is voor mij nu even moeilijk te bevatten dat we zijn energie nooit meer zullen zien in nieuwe afleveringen... Ik kan het nog even niet helemaal bevatten dat hij ineens er niet meer is.. Ik baal er echt ontzettend van.
Rust in vrede, Steve....
Kom kom...hou die krokodillentraantjes bij jequote:Op maandag 4 september 2006 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En van vele mooie programma's op discovery![]()
Ligt bij de Australische politie; zie een van m'n eerdere posts in dit topic ...quote:Op maandag 4 september 2006 21:46 schreef I_PANDA_I het volgende:
Waar blijft dat filmpje,......
dat dat filmpje nooit van zijn leven naar buiten gebracht wordt, anders zou het respectloos zijn imoquote:Op maandag 4 september 2006 22:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt bij de Australische politie; zie een van m'n eerdere posts in dit topic ...
Staat over 2 dagen gewoon op youtube hoor...quote:Op maandag 4 september 2006 22:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat dat filmpje nooit van zijn leven naar buiten gebracht wordt, anders zou het respectloos zijn imo
Hij wou zelf althans dat zijn dood mooi op tape zou staan.quote:Op maandag 4 september 2006 22:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat dat filmpje nooit van zijn leven naar buiten gebracht wordt, anders zou het respectloos zijn imo
Discovery Channel en de Australische autoriteiten (politie) zijn enkel in het bezit van het video-materiaal.quote:Op maandag 4 september 2006 22:25 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Staat over 2 dagen gewoon op youtube hoor...![]()
Ik hoop dat je morgen wordt aangereden of onder een trein terechtkomt. Kan ik hier mijn blijdschap uiten.quote:
Inderdaad.. anders krijg je dat overal op tv te zien en dat lijkt me voor de nabestaanden ook niet leuk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:28 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Discovery Channel en de Australische autoriteiten (politie) zijn enkel in het bezit van het video-materiaal.
En alleen als zijn vrouw Terri daar toestemming voor geeft, zal dat filmpje vrijgegeven worden. En ik zie dat in ieder geval niet in 2 dagen gebeuren. Misschien over enkele jaren.
hoe sneu kan je zijn nerdquote:
Zenden ze echt niet uit, komt op rotten.com ofzoquote:Op dinsdag 5 september 2006 09:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Inderdaad.. anders krijg je dat overal op tv te zien en dat lijkt me voor de nabestaanden ook niet leuk.
Bron Schiet dat niet een beetje ver door?!quote:SYDNEY - De Australische 'krokodillenjager' Steve Irwin krijgt mogelijk een staatsbegrafenis. Dat heeft premier Peter Beattle van de Australische staat Queensland toegezegd. Voorwaarde is wel dat de familie van Irwin ermee instemt.
Nee, Steve is een held.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:29 schreef Suko het volgende:
Krokodillenjager Irwin krijgt mogelijk staatsbegrafenis
[..]
Bron Schiet dat niet een beetje ver door?!
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:29 schreef Suko het volgende:
Voorzichtig hè Tonks, Strawberry staat onder mijn persoonlijke bescherming...quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:41 schreef tonks het volgende:
-Strawberry- ik wil je wel troosten hoor
Laat scanman dat maar doen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Voorzichtig hè Tonks, Strawberry staat onder mijn persoonlijke bescherming...![]()
Nee dat las jij helemaal niet je wilt gewoon grappig doen maar dat ben je helaas niet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:44 schreef TheThirdMark het volgende:
In eerste instantie las ik:
Steve Irwin overReden door Stingray
Sorry ik ben niet grappig, daarom doe ik ook niet grappig. Grappen maken is voor ambtenaren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:57 schreef tonks het volgende:
[..]
Nee dat las jij helemaal niet je wilt gewoon grappig doen maar dat ben je helaas niet.
wo ge-wel-digquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ze zijn er weer snel bij.. http://tauntatsteve.ytmnsfw.com/
Nee. Dat zou een erg mooie en gepaste afsluiting zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:29 schreef Suko het volgende:
[..]
Bron Schiet dat niet een beetje ver door?!
Helemaal waar. Die man heeft een hoop goeds gedaan voor de Aussies.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee. Dat zou een erg mooie en gepaste afsluiting zijn.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:24 schreef senesta het volgende:
Ik vind het nog steeds ongelovelijk.
Verder is alles al gezegd geloof ik.
Ik hoop dat zijn werk voortgezet word, dat is absoluut wat hij zou hebben gewild lijkt mij.
Zal ook wel gebeuren. Animal Planet is al bezig met de oprichting van een speciaal fonds en met zijn dierentuin komt het ook wel goed.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:24 schreef senesta het volgende:
Ik hoop dat zijn werk voortgezet word, dat is absoluut wat hij zou hebben gewild lijkt mij.
ik hoorde dat net ook op cnn van zijn manager, hij trok de staart eruit en kort daarna was ie er nie meerquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:46 schreef senesta het volgende:
Wat ik me afvraag he?
Laat zo'n sting van zo'n stingray ook los?
Of trekt het dier het weer terug?
Hoe gaat dat?
Ik las ergens dat hij hem zelf nog uit zijn borst heeft getrokken, ik neem dus maar even aan dat het hetzelfde is als een angel bijvoorbeeld.
Kan het zijn dat hij zichzelf meer schade heeft gedaan door hem eruit te trekken?
Voor zover ik weet is het net een dolk, gedrenkt in gif. Op zich is het beter een dolk in het hart te laten zitten, omdat eruit halen idd meer schade kan aanrichten, echter die rog zal zich niet stil houden, die wil na de steek zo snel mogelijk weg en had dus door te bewegen meer schade aan kunnen richten, verder was die "barb" dus giftig en hoe langer je het laat zitten, hoe meer gif je in je lijf krijgt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:46 schreef senesta het volgende:
Wat ik me afvraag he?
Laat zo'n sting van zo'n stingray ook los?
Of trekt het dier het weer terug?
Hoe gaat dat?
Ik las ergens dat hij hem zelf nog uit zijn borst heeft getrokken, ik neem dus maar even aan dat het hetzelfde is als een angel bijvoorbeeld.
Kan het zijn dat hij zichzelf meer schade heeft gedaan door hem eruit te trekken?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:46 schreef senesta het volgende:
er zitten weerhaken (veel en grote) aan dat ding, dus ik neem aan dat ie dan loslaat en in het slachtoffer blijft zitten. daarmee blijft het slachtoffer bloeden enzo en komt er meer gif binnen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het net een dolk, gedrenkt in gif. Op zich is het beter een dolk in het hart te laten zitten, omdat eruit halen idd meer schade kan aanrichten, echter die rog zal zich niet stil houden, die wil na de steek zo snel mogelijk weg en had dus door te bewegen meer schade aan kunnen richten, verder was die "barb" dus giftig en hoe langer je het laat zitten, hoe meer gif je in je lijf krijgt.
m.a.w. Laten zitten of eruit halen had geen verschil gemaakt, het was een dodelijke hit.![]()
Volgens mij laat ie niet los hoor, dan zou de rog namelijk ten dode zijn opgeschreven zonder verdediging. De stekel kon er dus ook niet in blijven zitten, de rog zwemt namelijk zo snel mogelijk weg --> uit angst.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:23 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
er zitten weerhaken (veel en grote) aan dat ding, dus ik neem aan dat ie dan loslaat en in het slachtoffer blijft zitten. daarmee blijft het slachtoffer bloeden enzo en komt er meer gif binnen.
Precies, waardoor je een lelijke wond vol gif overhoudt, deze keer echter was het een gat in het hart, dan is het snel afgelopen....quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:47 schreef NeoTribalist het volgende:
Die stekel met weerhaken werd er dus in vast geprikt, waarna de vis in kwestie hem er weer met grote kracht uitscheurde
Weerhaken? Volgens mij niet. Dat beestje kan dat ding niet loslaten, zonder is ie immers weerloos. Volgens mij is in dit topic al eens een plaatje van dat ding gepost en ziet het er meer als een dolk uit, dan als iets met weerhaken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:23 schreef imported_sphinx het volgende:
er zitten weerhaken (veel en grote) aan dat ding, dus ik neem aan dat ie dan loslaat en in het slachtoffer blijft zitten. daarmee blijft het slachtoffer bloeden enzo en komt er meer gif binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |