http://news.yahoo.com/s/ap/20060904/ap_en_tv/obit_irwinquote:BRISBANE, Australia - Steve Irwin, the Australian television personality and environmentalist known as the "Crocodile Hunter," was killed Monday by a stingray during a diving expedition, Australian media said. He was 44.
Irwin was filming an underwater documentary on the Great Barrier Reef in northeastern Queensland state when the accident occurred, Sydney's The Daily Telegraph newspaper reported on its Web site.
The Australian Broadcasting Corp. said Irwin was diving near Low Isles near the resort town of Port Douglas, about 1,260 miles north of Brisbane.
A helicopter carrying paramedics flew to the island, but he died from a stingray barb to the heart, ABC reported on its Web site.
Telephone calls to Australia Zoo, Irwin's zoo in southern Queensland, were not immediately answered.
Irwin is famous for his enthusiasm for wildlife and his catchcry "Crikey!" in his television program "Crocodile Hunter," which was first broadcast in Australia in 1992 and has aired around the world on the Discovery channel.
He rode his image into a feature film, and developed the Australia Zoo as a tourist attraction.
Irwin had received some negative publicity in recent years. In January 2004, he stunned onlookers at his Australia Zoo reptile park by carrying his 1-year-old son into a crocodile pen during a wildlife show. He tucked the infant under one arm while tossing the 13-foot reptile a piece of meat with the other.
Authorities declined to charge Irwin for violating safety regulations.
Later that year, he was accused of getting too close to penguins, a seal and humpback whales in Antarctica while making a documentary. Irwin denied any wrongdoing, and an Australian Environment Department investigation recommended no action be taken against him.
Meer info over het leven van Steve op http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwinquote:Stephen Robert "Steve" Irwin (22 February 1962 – 4 September 2006) in Melbourne, Australia was the owner and manager of the Australia Zoo at Beerwah, Queensland, Australia. He was best known as The Crocodile Hunter, which was the name of the unconventional nature documentary series on television he hosted, assisted by his American-born wife, Terri Irwin. His larger-than-life persona and seemingly outrageous antics (including the close handling of both common and rare species of wildlife and, perhaps most famously, the capture of live crocodiles and other reptiles on-screen) were key features in the presentation, which provided a forum for educational information about wildlife conservation and conflicts with humans in various parts of the world. The program made the Irwins television personalities on several continents
Walgelijk vond ik dat. Ik vroeg me altijd af of Steve ook zo met de fauna begaan zou zijn zonder camera, want altijd moest zijn kop er op naast een mooi cq gevaarlijk beest. Hij is natuurlijk veel te vroeg gestorven, maar als het dan toch moest dan had ik hem krokodillenbeet 'gegund.' Een beetje eigen schuld dikke bult. Eén steek te ver. R.I.P.quote:Steve Irwin sparked outrage across Australia after cradling his one-month-old a metre away from the reptile during a show at his Queensland zoo. BBC
Dat valt ook wel meequote:Op maandag 4 september 2006 08:33 schreef Vhiper het volgende:
Een betere vertegenwoordiger voor het dierenrijk had deze planeet niet kunnen hebben. R.I.P.![]()
quote:The series ended after he was criticised for the incident with his young son and for disturbing whales, seals and penguins while filming in Antarctica.
Is ie overreden?quote:Op maandag 4 september 2006 08:38 schreef D.Rose het volgende:
deze Sting Ray was aannemelijker geweest
R.I.P.
[afbeelding]
Oh ja? Ik ken niemand die de natuur en de bescherming daarvan beter onder de aandacht heeft gebracht dan Irwin. Dat incident met z'n zoontje is zwaar overtrokken geweest. Dat kind is nooit in gevaar geweest. Irwin had eerder zichzelf tussen de kaken van die krokodil gegooid, dan dat ie z'n kind te grazen had laten nemen en voor het verstoren van die pinquins e.d. was ie vrijgesproken.quote:
Hoezo tarten, de natuur tart de natuur. De mens is namelijk onderdeel/product van de natuur ..quote:Op maandag 4 september 2006 09:53 schreef Bombardier het volgende:
Je moet de natuur niet tarten, want ze wint altijd.
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.quote:Op maandag 4 september 2006 09:55 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Hoezo tarten, de natuur tart de natuur. De mens is namelijk onderdeel/product van de natuur ..
Het is ook zovaak goed gegaan, de natuur "wint" uiteindelijk altijd ja..quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.
Dat is nu juist de reden dat hij niet eerder dood is gegaan....quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Die man ging tegen de natuur van de mens in, door in uiterst gevaarlijke situaties nauwelijks terug te deinzen. Dit is een resultaat van dat gedrag.
raar de hele wereld weet het behalve je vrouwquote:Op maandag 4 september 2006 09:22 schreef NeoTribalist het volgende:
"Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, is volgens de Australische media nog niet op de hoogte van de dood van haar man. Zij maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië"
![]()
Hij nam bewust dat risico, juist omdat dat risico hem de aandacht gaf voor de natuurbescherming die hij zo fervent uitdroeg. Zoals hij zelf al zei: "I put my life on the line to save animals"quote:Op maandag 4 september 2006 10:00 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Crock was leuker geweest. Die stonden hem het naast.quote:Op maandag 4 september 2006 07:35 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik had altijd gehoopt dat een krokodil een einde aan zijn leven zou maken, maar een pijlstaartrog is ook goed.
Eerlijk gezegt hoef ik dat niet te zien..., en tis ook respectloosquote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om door een rog gedood te worden?
Verder zat het er natuurlijk een keer aan te komen. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de videobeelden, want het schijnt opgenomen te zijn.
Dat krijg je echt niet te zien,quote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
Verder zat het er natuurlijk een keer aan te komen. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar de videobeelden, want het schijnt opgenomen te zijn.
Een pijlstaartrog heeft aan het eind van zijn staart een stekel, deze is giftig, erg giftig....quote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef devv05 het volgende:
quote:Op maandag 4 september 2006 08:38 schreef thabit het volgende:
Steve deed zulke nutteloze gevaarlijke dingen dat-ie eraan dood ging. Een ware held oen dus.
quote:Op maandag 4 september 2006 10:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Eerlijk gezegt hoef ik dat niet te zien..., en tis ook respectloos![]()
quote:He tells his camera crew to always be filming. If he needs help, he will ask for it. Even if he is eaten by a shark or croc, the main thing he wants is that it be filmed. If he died, he would be sad if no one got it on tape.
Dat respectloos argument is dus bullshit. Sowieso zie ik niet in waarom zoiets respectloos zou zijn.quote:
Z'n vrouw zit nog in de rimboe op dit moment, zonder het nieuws over haar man.quote:Op maandag 4 september 2006 10:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat hij liever door een nijlpaard was vertrapt dan door een gestoorde rog. Zou z'n vrouw toen Steve de deur uit ging vanochtend wel tegen hem gezegd hebben: wees je voorzichtig, schat?
Ja, echt? ai ai aiquote:Op maandag 4 september 2006 10:32 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Z'n vrouw zit nog in de rimboe op dit moment, zonder het nieuws over haar man.
Wat dacht je van z'n nabestaanden?quote:Op maandag 4 september 2006 10:32 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat respectloos argument is dus bullshit. Sowieso zie ik niet in waarom zoiets respectloos zou zijn.
Ik had nog gezegd dat hij op z'n nek moest mikken!quote:Op maandag 4 september 2006 10:36 schreef ikJur het volgende:
De rog heeft em overigens door zijn hart gestoken
Vandaag een rog. Morgen?quote:Op maandag 4 september 2006 10:43 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind de vergelijking wel grappig. Dit en de tsunami. "De natuur". 't Is gewoon een rog die boos werd.
quote:Op maandag 4 september 2006 10:34 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wat dacht je van z'n nabestaanden?
Kijk, en dat wil je wel zien hequote:Op maandag 4 september 2006 10:45 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Morgen Patty Brard en een sidderaal.
Ik denk dat die Bob later eerder pissig op z'n pa is.quote:Op maandag 4 september 2006 10:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Joh, met zo'n pa zijn ze eerder een beetje trots dan gekrengd wanneer die film uitkomt.
Ach, al zou het ernaast zijn, die roggen zijn ook nog eens hartstikke giftigquote:Op maandag 4 september 2006 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Vreemd verhaal, gestoken worden door een rog en dan nog in je hart ook
what the fak...quote:Op maandag 4 september 2006 10:48 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik denk dat die Bob later eerder pissig op z'n pa is.
[afbeelding]
Fotosoep beeb, fotosoep.quote:
Je kon er inderdaad op wachten.. maar het is dus niet door een krokodil gelukkig.quote:Op maandag 4 september 2006 10:54 schreef venomsnake het volgende:
Godver, kut nieuws..![]()
![]()
Steve, R.I.P.![]()
je kon er op wachten dat het een keer mis ging, maar toch...
alleen misschien een paar jaar laterquote:Op maandag 4 september 2006 11:05 schreef ioko het volgende:
Ik vind het erg voor vrouw en kinderen, maar ik denk dat Steve niet op een andere manier had willen sterven dan door een dier.......
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Irwin zette z'n leven vaak op 't spel om dieren te tonen en diens gedragingen te tonen. Dat heeft niks met dierenbescherming te maken. De dierenbescherming zou er juist tegen moeten ageren, omdat hij de dieren in stressvolle situaties bracht. En de manier om aandacht te trekken? Volgens mij had Irwin een fascinatie voor gevaar wat 'm dit soort dingen liet doen, dat was de reden.quote:Op maandag 4 september 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hij nam bewust dat risico, juist omdat dat risico hem de aandacht gaf voor de natuurbescherming die hij zo fervent uitdroeg. Zoals hij zelf al zei: "I put my life on the line to save animals"
Niets anders dan respect voor die man.
quote:Op maandag 4 september 2006 11:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zit hier echt te janken nu, niet normaal gewoon. Volgde zijn serie altijd.
Die kenden het risico van zijn vak en zijn laatste wens. Zouden er eerder trots op zijn denk ik.quote:Op maandag 4 september 2006 10:34 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wat dacht je van z'n nabestaanden?
Dat plaatje is zeker wel een photoshop.quote:Op maandag 4 september 2006 11:19 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Kijk zelf naar het NOS-journaal zou ik zeggen.
Dan nog.quote:Op maandag 4 september 2006 11:25 schreef Fester het volgende:
[..]
Dat plaatje is zeker wel een photoshop.
Hij had zijn zoontje op de arm, niet bungelend boven de bek van de krokodil.
en dan ook nog eens de rechter arm, terwijl hij met links bezig was met de krokodil.
Het was niet een heel handige actie van hem, ook al was dat kind relatief veilig bij hem.
jonge anton, ga toch je anton ding doenquote:
quote:Op maandag 4 september 2006 11:21 schreef devv05 het volgende:
[..]
Die kenden het risico van zijn vak en zijn laatste wens. Zouden er eerder trots op zijn denk ik.
Helemaal mee eens en niets aan toe te voegen...quote:Op maandag 4 september 2006 10:03 schreef soppig het volgende:
Man oh man wat erg is dit![]()
Goed slim wassie vaak niet bezig (voor zover wij weten) maar wat een vent zeg. Zal wel een van de beste ter wereld op zijn gebied zijn geweest. Altijd druk met voorlichting over en het verzorgen van (beschermde) diersoorten.
Tuurlijk is dat zo maar dit was zijn lust en zijn leven.quote:Op maandag 4 september 2006 11:17 schreef Bombardier het volgende:
En nog een kritische noot naar Irwin is dat hij meer in het belang van zijn vrouw- en kinderen had moeten denken- en handelen. Want dat zijn uiteindelijk de grootste slachtoffers. Ik ben er ook van overtuigd dat hij (tegenwoordig) op een minder riskante manier de centen had kunnen verdienen.
quote:
Ik zag het pas direct na mijn reactiequote:Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Fotosoep beeb, fotosoep.
Al zou het me niets verbazen als Bob later wél zo dicht bij een croq in de buurt gaat komen, met zulke ouders zal hij wel dezelfde kant ingaan. Nog een jaartje of 20 wachten dus, dan hebben we een nieuwe crocodile hunter.
Huilen om iemand van de televisie.quote:Op maandag 4 september 2006 11:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
wat valt daar niet aan te begrijpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |